welnee,die staat in de basis tegen ado.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:08 schreef One_conundrum het volgende:
En Ari is ook hier weer uit de picture. Hij had beter naar Hereenveen kunnen gaan
Middenvoetsbeentje gebroken en duurt nog zeker tot eind deze maand voordat die weer wat kan rondlopen....quote:Op maandag 19 januari 2009 16:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik verbaasde me dat hij zo weinig gespeeld heeft dit seizoen, maar hij heeft schijnbaar een ernstige blessure gehad?.
Ben benieuwd of ie zich nog weer weet terug te vechten bij AZ in de basis.
Daar ben je dan mooi klaar mee als Louis van Gaal zijnde...quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Of hij gaat met Mario mee..
quote:Lens wil bij AZ nog wat bijdragen aan 'de schaal'
Voor bijna iedereen bij AZ lijkt dit seizoen prachtig te worden. Jeremain Lens heeft echter gemengde gevoelens bij de huidige jaargang, want hij heeft bijna geen rol gespeeld. De aanvaller hoopt na zijn rentree van maandag nog van belang te zijn.
"Als we nu met de schaal zouden staan, zou ik niet echt het gevoel hebben dat ik een bijdrage heb geleverd", zegt de AZ-aanvaller tegenover het NoordHollands Dagblad. "Hopelijk komt daar nog verandering in. Met wat invalbeurten zal het gevoel wel beter worden."
Lens staat al sinds eind oktober langs de kant met een gebroken middenvoetsbeentje. Maandag maakte hij zijn rentree bij Jong AZ. "Het belangrijkste is dat ik niks heb gevoeld aan mijn voet." Dezelfde kwetsuur had hij namelijk vorig seizoen ook bij NEC. "Toen stond ik na vijf weken alweer op het veld, nu na tien weken. Dat geeft me meer zekerheid dat het goed hersteld is. Het moet natuurlijk nog blijken, maar ik heb het gevoel dat het nu niet nóg een keer gaat gebeuren."
Voor de rest van het seizoen zet de aanvaller in op een paar invalbeurten. "Misschien dat ik in het eerste nog een paar keer kan invallen of zelfs in de basis kan beginnen. Maar ja, het elftal draait goed, dus dat zal moeilijk worden. Maar een paar invalbeurten lijkt me wel reëel."
quote:Lens wil bij AZ blijven: 'Volgend seizoen mijn kans'
Door Sander Berends
Maandag, 16 maart 2009, 17:51
Jeremain Lens wil niet naar Feyenoord. Sterker nog, de 23-jarige aanvaller wil helemaal niet vertrekken bij AZ. "Ik heb met goed verstand een contract getekend tot 2013 en wil volgend seizoen weer voor mijn kans gaan."
De vleugelspits vindt het moment sowieso niet rijp om over een vertrek na te denken. "Mocht het ooit zover zijn, dan moet dat op een correcte manier zijn; door goed te spelen en niet na een jaar vol blessureleed," zegt hij in Sportweek. De Jong Oranje-international brak in de voorbereiding op dit seizoen een middenvoetsbeentje en eind oktober in de uitwedstrijd tegen Roda JC gebeurde hetzelfde. "Na de eerste keer ben ik te snel begonnen. Daarom lieten we het na de tweede keer langer herstellen. Ik sta te trappelen om met het eerste te spelen, maar dat is aan de trainer."
Lens viel gisteren tijdens de slotfase van de uitwedstrijd tegen FC Utrecht in, maar speelt voorlopig in het tweede elftal. "Hopelijk maak ik nog een paar doelpunten in het eerste. Dat zou een beter gevoel geven. En dan wil ik volgend seizoen voor een basisplaats gaan. Natuurlijk, de concurrentie voorin is groot, maar ik twijfel niet aan mijn kracht. Ik kan ze er óók inschieten."
Tuurlijk, nog voor zijn geniale seizoen bij NEC wist jij al hoe goed hij wasquote:Op maandag 27 april 2009 00:24 schreef Kopbal het volgende:
Ik zeg al 2 jaar dat Feyenoord hem moet halen, maar ik ben er niet uit wat het prijskaartje moet zijn van deze speler. 5,6 miljoen?
Oké, oké. Anderhalf seizoen roep ik het al.quote:Op maandag 27 april 2009 00:28 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Tuurlijk, nog voor zijn geniale halve seizoen bij NEC wist jij al hoe goed hij was
Onhaalbaar voor dat soort clubs. Hij heeft zich met 9 goals al bewezen bij een hoge middenmotor...quote:Op maandag 27 april 2009 14:26 schreef One_conundrum het volgende:
Ik had het wel geweten als ik VVV was. Of een andere promovendus. Inzetten op Lens, alhoewel hij zichzelf (terecht) wel te goed zal vinden...
Nou bij NEC is hij ook nog van harte welkom hoor. Maar hij wil gewoon voor zijn kans gaan bij AZ, zeker nu ze CL gaan spelen. Alleen als van Gaal zegt dat het beter is om nog een jaartje ergens anders te spelen zal hij verhuurd worden. Maar met de extra CL-wedstrijden voor de boeg lijkt het me dat van Gaal een ruime keus wil hebben voorin.quote:Op maandag 27 april 2009 14:26 schreef One_conundrum het volgende:
Ik had het wel geweten als ik VVV was. Of een andere promovendus. Inzetten op Lens, alhoewel hij zichzelf (terecht) wel te goed zal vinden...
Als hij het hele seizoen fit was geweest had hij ook wel een basisplaats bij AZ kunnen afdwingen denk ik.quote:Op maandag 27 april 2009 14:20 schreef venomsnake het volgende:
Lens moet gewoon naar een club gaan waar hij wekelijks speelt. Hij heeft zoveel potentie, hij staat nu onnodig stil in zijn ontwikkeling.
naast Mounir in de spits. Hij was haast niet te stoppen zondag. Wat is die toch snel met een bal aan zijn voeten.. Goede controle etc.quote:Op maandag 27 april 2009 17:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als hij het hele seizoen fit was geweest had hij ook wel een basisplaats bij AZ kunnen afdwingen denk ik.
Indeed.quote:Op maandag 27 april 2009 18:51 schreef sjimz het volgende:
Hij gaat zijn vaste stekkie op de bank inwisselen voor een basisplaats onder zijn favoriete trainer.
El Hamdoui, Dembele en Ari krijgen sowieso de voorkeur lijkt me.quote:Op maandag 27 april 2009 18:53 schreef sjimz het volgende:
Ik weet niet of hij vaste bankzitter zou zijn als hij niet tweemaal die voetbreuk had opgelopen.
Als die investeerders niet komen is René van Rijswijk zelfs onbetaalbaar, die komen dus wel. denk ik Desnoods huren we hem een jaartje.quote:En hij is onbetaalbaar voor Feyenoord als die investeerders niet komen.
quote:Op maandag 27 april 2009 18:55 schreef Kopbal het volgende:
[..]
El Hamdoui, Dembele en Ari krijgen sowieso de voorkeur lijkt me.
[..]
Als die investeerders niet komen is René van Rijswijk zelfs onbetaalbaar, die komen dus wel. denk ik Desnoods huren we hem een jaartje.
sja en voor Makaay beur je ook geen ene reet.quote:Op maandag 27 april 2009 18:53 schreef sjimz het volgende:
Ik weet niet of hij vaste bankzitter zou zijn als hij niet tweemaal die voetbreuk had opgelopen.
En hij is onbetaalbaar voor Feyenoord als die investeerders niet komen.
quote:Lens: "Nu al verder dan vorig seizoen"
Voor Jeremain Lens verliep zijn terugkeer naar Alkmaar afgelopen seizoen niet helemaal volgens plan. De aanvaller brak tot twee keer toe zijn middenvoetsbeentje, waardoor het overgrote deel van het succesjaar van AZ aan zijn neus voorbij ging.
"Sommige jongens hebben misschien een nieuwe club voor ogen, mijn doel is om dit seizoen fit te blijven", aldus de jonge aanvaller. De jeugdinternational bleef de laatste seizoenen weinig bespaard. Tot twee keer toe liep hij in een belangrijke fase tegen een vervelende blessure aan. Beide keren brak de rappe Lens een middenvoetsbeentje, waarbij de eerste keer zelfs een operatie noodzakelijk was. Daardoor miste hij een flink deel van de voorbereiding op het nieuwe seizoen in Alkmaar.
"Ik ben nu al verder dan afgelopen seizoen", blikt Lens (21) twee weken na de start van het nieuwe seizoen terug. "Ik hoop tijdens de voorbereiding fit te blijven zodat ik deze volledig mee kan maken. Het gaat nu in elk geval al een stuk beter dan vorig jaar." Last van zijn voet heeft de aanvaller niet meer. Tot zijn eigen opluchting. "Het voelt goed. Ik heb geen pijn meer."
Tegen het einde van het kampioensjaar mocht Lens nog even ruiken aan het grote werk. Hij kreeg van trainer Louis van Gaal de kans om deel uit te maken van het succesvolle seizoen van de Alkmaarders. Op bezoek bij zijn oude club Ajax, een week nadat de landstitel een feit was, kreeg Lens zelfs een basisplaats toebedeeld. Het vertrouwen van de oefenmeester schaadde de aanvaller niet. In de Amsterdam Arena zorgde hij voor de enige Alkmaarse treffer (1-1).
"Ik had de pech dat, toen ik weer fit was, het elftal uitstekend draaide. Mounir El Hamdaoui en Moussa Dembélé werden natuurlijk niet zomaar gepasseerd", aldus de Amsterdammer, die in totaal acht keer binnen de krijtlijnen verscheen. Dit seizoen zou het zomaar eens anders kunnen lopen voor Lens. Immers een nieuwe trainer betekent ook nieuwe kansen.
De eerste weken onder Ronald Koeman bevallen de aanvaller goed. "Je merkt dat hij veel ervaring heeft. Zoals besproken is houdt de trainer in de eerste weken een beetje afstand. Hij is voornamelijk aan het observeren", zegt Lens. Een persoonlijk gesprek over de plannen die Koeman met Lens heeft, vond nog niet plaats. "Maar dat zal niet lang meer duren. Die gesprekken volgen snel."
Zelf denkt de aanvaller dat hij voor Koeman een heel bruikbare speler is. Lens kan op verschillende posities in de aanval uit de voeten. Hij richt zich dan ook niet op één specifieke rol. "Ik heb laten zien dat ik zowel rechts, links als centraal uit de voeten kan in de aanval. Tegen AFC’34 (1-7 winst, red.) stond ik in de spits. Het was even winnen, maar ik denk dat ik wel een redelijke wedstrijd gespeeld heb."
Lens, die in Alkmaar nog een contract heeft tot de zomer van 2013, geniet veel vertrouwen van de technische staf van de landskampioen. "AZ heeft me te kennen gegeven dat ze me niet willen laten gaan. Maar daarbij werd ook gezegd dat het dit jaar wel moet gaan gebeuren", aldus Lens, die gretig is om de hoge verwachtingen rondom zijn persoon dit seizoen in te vullen. Wel weet hij dat hij in de strijd om speelminuten te maken heeft met flink wat concurrentie.
Ten opzichte van het afgelopen seizoen veranderde er weinig in Alkmaar. Moussa Dembélé en Mounir El Hamdaoui zijn nog altijd AZ-speler en zullen logischerwijs de voornaamste kandidaten voor de posities in de voorhoede zijn. "Logisch. Als de voorhoede intact blijft, dan sta ik niet zomaar in de basis. Ik zal het op de training moeten laten zien en mijn kans grijpen wanneer ik deze krijg."
Zijn kont tegen de krib gooien zal Lens in elk geval niet doen wanneer hij naar zijn mening te weinig minuten krijgt. "Pas als ik vind, op basis van bijvoorbeeld de training, dat ik moet spelen dan zal ik dat wel melden. Maar dat is voorlopig niet aan de orde. Ik wil nu vooral fit blijven en hoop mijn minuten mee te pikken", besluit de aanvaller.
das de 2e keer op rij. Tegen Ajax was ie ook al zo goed.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Speelde de pannen van het ArenA-dak vanavond.
babel... Zucht.. Die altijd zijn tegenstander verrast door iedere keer dezelfde aktie te maken..quote:Op maandag 27 juli 2009 01:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien kan Liverpool hem halen als stand-in voor Babel
Die verrast een tegenstander al als hij een bal fatsoenlijk aanneemtquote:Op maandag 27 juli 2009 10:35 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
babel... Zucht.. Die altijd zijn tegenstander verrast door iedere keer dezelfde aktie te maken..
quote:Op maandag 27 juli 2009 13:33 schreef carloz187 het volgende:
[..]
Die verrast een tegenstander al als hij een bal fatsoenlijk aanneemt
Tegenwoordig zo snel dat hij gewoon 10 minuten kan wachten op Mathijsenquote:Op zondag 6 mei 2012 01:55 schreef Doublepain het volgende:
Ooit zal hij sneller dan het geluid rennen!!
Hij gaat er bijna overheen
quote:Op zondag 6 mei 2012 01:55 schreef Doublepain het volgende:
Ooit zal hij sneller dan het geluid rennen!!
Hij gaat er bijna overheen
Ik vind Lens best een goede speler hoor. Dat hij Mathijsen gaat opwachten is natuurlijk een dikkequote:Op maandag 25 februari 2013 11:34 schreef RetRy32 het volgende:
Matige speler, overschat omdat hij goals maakt.
Je vind hem goed omdat hij goals maakt.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind Lens best een goede speler hoor. Dat hij Mathijsen gaat opwachten is natuurlijk een dikke
Ik kijk ook bijna nooit PSVquote:Op maandag 25 februari 2013 11:39 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Je vind hem goed omdat hij goals maakt.
Hij voegt erg weinig toe aan het spel.
Hij scoort juist helemaal niet veel. Met een beetje meer rust voor de goal had hij al minimaal op 15 gestaan. Door zijn snelheid is hij wel altijd gevaarlijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:39 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Je vind hem goed omdat hij goals maakt.
Hij voegt erg weinig toe aan het spel.
En hij speelt als een luie papzak omdat hij zichzelf te goed vind voor PSV
Kan dat alsnog worden gewisseld? dat hij voor Suriname gaat spelenquote:Op zondag 26 juli 2009 22:47 schreef The_Verve het volgende:
Ik zie op Wikipedia dat hij 2 interlands voor Suriname heeft gespeeld. Heeft hij definitief voor het Surinaams nationale elftal gekozen?
van wikipedia:quote:Op maandag 25 februari 2013 17:47 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Kan dat alsnog worden gewisseld? dat hij voor Suriname gaat spelen
quote:Hoewel Lens eerder voor het Nederlands elftal -21 uitkwam, bleef hij emotioneel verbonden met zijn afkomst. In 2009 werd Lens door coach Wensley Bundel opgenomen in de Surinaamse selectie voor de PARBO Cup. Omdat het toernooi niet onder auspiciën van de FIFA wordt gespeeld, mocht Lens uitkomen voor dit officieuze Surinaams voetbalelftal.
Je weet dat nav een uitspraak van Mario Been was?quote:
Het Manolev topicquote:Op maandag 6 mei 2013 19:25 schreef Ludachrist het volgende:
Spelerstopics zijn meestal echt prachtig als je ze na een paar jaar terugleest. Ik kan nu al niet wachten op de comeback van de Zeefuik, Suk, Marcelo en Alves topics.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |