abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57123436
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:53 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar het is wel het beeld dat je krijgt wanneer je 'een rondje media' doet deze morgen. Paniekzaaiers.
Ben blij dat jij wakker wordt.

Want 90% van de actualiteiten die wij binnen krijgen zijn een leugen of de halve waarheid. Actualiteiten moeten verkopen en de waarheid verkoopt niet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 3 maart 2008 @ 11:56:48 #242
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57123450
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:23 schreef Montov het volgende:

[..]

Doodsbenauwd? Sommige wel, maar iedereen kan zich wel bedenken dat deze film hoogstwaarschijnlijk negatieve gevolgen gaat krijgen: rellen, boycot, of iets dergelijks. Zelfs WIlders beaamt dat door bij de vooraankondiging te zeggen dat de gevolgen vergelijkbaar of zelfs erger zullen worden dan de cartoonrellen. Nu neem ik wel aan dat hij dat soort gevolgen negatief ziet die je liever niet hebt. Mijn aanname dat Wilders en achterban niet hopen op rellen en geweld lijkt mij toch niet vreemd.
Ja, doodsbenauwd.
Er wordt gesteld, dat heilige boeken in democratische rechtsstaten bescherming moeten genieten vanwege de godsdienstvrijheid. Een beetje mosterd na de maaltijd in het licht van de Da Vinci Code, niet waar? Zo'n Rob de Wijk die opriep tot een verbod op Wilders' film. Wientjes die vindt, dat de film verboden moet worden omwille van de multinationals (hij geeft geen moer om mensen in het buitenland). De manier waarop Balkenende en Verhagen zich opstellen. Verhagen die nota bene zei, dat het helemaal niet uitmaakt wat de inhoud van de film is. Vermakelijk als het niet triest zou zijn. En dan nog de debatten bij Nova en Pauw & Witteman; Antoine Bodar die een nieuwe vorm van inquisitie voorstelt, Martin van Geel, toch de leider van de coalitie in de Kamer en daardoor gewichtig in het politiek spectrum, die geen duidelijk standpunt durfde te maken en de journalist die bij Nova zat (ik ben even zijn naam kwijt), die meteen over haat zaaien en verbieden sprak. Jaap de Hoop scheffer die feitelijk meent, dat de vrijheid van meningsuiting hier wel kan worden opgeofferd, om de strijd daar te winnen.
Ik heb Mark Rutte nog niet genoemd (bij deze dus wel), maar zo zou ik dus nog wel even kunnen doorgaan.

Ja, heel erg doodsbang.
Maar goed. De ambassadeur van Maleisië vreesde dat de Deense cartoonrellen een 'picknick' zullen zijn vergeleken bij wat de film van Wilders teweeg zal brengen, de grootmoefti van Syrië die spreekt over geweld en bloedvergieten, een Egyptische autoriteit binnen het Moslimbroederschap die zegt, dat hij het kan begrijpen dat de Nederlandse ambassade in Egypte wordt afgebroken en dat hij daaraan niets zal doen, de taliban die dreigen aan te vallen (was dat niet al hun 'professie'?) en in het Iraans parlement houdt men niet Wilders verantwoordelijk voor de film, maar de Nederlandse overheid.

Dit zijn allemaal non-argumenten voor het onderdrukken van meningen en visies. Hoezeer ze misschien ook tegen de borst stuiten of tegen de politiek correctheid ingaan, het gaat om de vrijheid van de geest en de vrijheid van de mens om zelf na te denken en zelf keuzes te maken. Kiezen en nadenken gaat het best als er kennis is. En kennis mag, in welke vorm dan ook, nooit onderdrukt worden.
Het is een democratie onwaardig om boeken onaantastbaar te stellen. Absolutistische geloven en ideologieën moet je ook niet willen respecteren, maar bekritiseren.
Vooral als het een bron van inspiratie is voor mensen en in grote delen van de wereld wordt toegepast, zoals Wilders door middel van zijn film wil aantonen.
quote:

En als er straks doden gaan vallen door de film?

“Dat is niet mijn intentie. Misschien zijn beelden schokkender dan woorden. Maar dan kun je ook helderder uitdrukken wat je bedoelt. En nu iedereen zo in een kramp schiet, zie ik me alleen maar bevestigd dat ik ermee door moet gaan. Ik zou geen knip voor de neus waard zijn, als ik zou capituleren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57123487
Het zal wel een stunt zijn als die Wilders een trend heeft gezet en dat men nu allemaal van die koran-films gaat maken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 3 maart 2008 @ 11:58:26 #244
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57123494
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie dat nergens staan. Knap staaltje verdraaiing!
Dat schuin gedrukte is een parafrase van mijn kant, maar ik refereer aan:
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef Xebrozius het volgende:

[niet zo'n tof plaatje]

Dit is de echte reden waarom zoveel moslims zullen reageren op deze film, de onderdrukking van Irak en Afghanistan. Deze film is niets meer dan een rode lap voor mensen die al zeer gefrustreerd zijn en opgekropte woede hebben. Het gaat ze volgens mij niet eens om het geloof an sich eerder zich ergens tegen te kunnen uiten.
pi_57123536
Jarenlang belooft het kabinet ons terrorisme, ze hebben daarvoor zelfs de ene belachelijke anti privacy maatregel na de andere in het leven geroepen om dat te voor komen.

Nu zullen we zien na die film van Wilders of die maatregelen echt terroristen kunnen tegenhouden of dat die alleen in het leven zijn geroepen om de burger te bespioneren.
  Donald Duck held maandag 3 maart 2008 @ 12:00:42 #246
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57123554
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]
En mutants eigen reactie daarop was 'Je slaat de spijker op zijn kop.'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57123580
Het luchtalarm gaat al af trouwens.
  maandag 3 maart 2008 @ 12:03:55 #248
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57123617
Overigens, als ik Balkenende was, zou ik 'met klem verzoeken' of Wilders eerst een voorvertoning voor de 2e kamer/ de ministerraad inclusief de Nationaal Coordinator Terrorisme + andere 'kenners' kan doen. En dat daarna besloten kan worden of 't ding inderdaad verboden moet worden.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57123663
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]
En leest u dan eens duidelijk wat daar staat? Je kan daar duidelijk uit halen dat het hetzelfde is als wat ik zei, dat in dit geval de leefsituatie - de context - de reactie bepaald. Dit is uiteraard een reactie op de film, beinvloed door voorgaande gebeurtenissen. Er staat zelfs in zijn tekst "dit is de echte reden waarom ze zo reageren OP DEZE FILM"
Allah Al Watan Al Malik
  Donald Duck held maandag 3 maart 2008 @ 12:06:30 #250
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57123685
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:03 schreef gronk het volgende:
Overigens, als ik Balkenende was, zou ik 'met klem verzoeken' of Wilders eerst een voorvertoning voor de 2e kamer/ de ministerraad inclusief de Nationaal Coordinator Terrorisme + andere 'kenners' kan doen. En dat daarna besloten kan worden of 't ding inderdaad verboden moet worden.
Zodat ze zich alleen maar beter kunnen voorbereiden op opgelegde censurering? Daar gaat Wilders natuurlijk nooit - en terecht - mee akkoord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57123688
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ben blij dat jij wakker wordt.

Want 90% van de actualiteiten die wij binnen krijgen zijn een leugen of de halve waarheid. Actualiteiten moeten verkopen en de waarheid verkoopt niet.
Ben jij wel gelukkig, trouwens?

Ontopic: ik vind het logisch dat de film verboden zou worden. We doen niet moeilijk over demonstraties die verboden worden omdat ze mogelijk voor onrust zorgen, maar dit zou absoluut móeten kunnen? En al die mensen die hier 'lafbekken' zeggen, ik ben benieuwd hoe moedig jullie zijn, zeker als in het uiterste geval ons rellen staan te wachten hier.
True, het was IMO beter geweest als politici Wilders links hadden laten liggen, dood hadden gezwegen. Laat hem zijn eigen verantwoordelijkheid maar nemen en gun hem nou eens een keer niet de kans naar het kabinet te wijzen. Die clown heeft al genoeg aangericht, absoluut een politicus onwaardig. "Hij kan de pot op", dat neem je toch niet serieus? We horen hem helemaal niet, het enige wat hij kan is bommetjes droppen op afstand. En de andere ministers volop in beeld zich zorgen maken Ik gun hem dat zó niet.
Maar goed, ik hoop dat of de film niet door gaat, of dat het allemaal met een sisser afloopt. Maar zelf vind ik het geen inleveren van vrijheid als we voortaan ophouden die speldenprikjes uit te delen aan een stel achterlijke mensen in het buitenland, het heeft toch geen enkele zin en je bereikt er alleen maar dit soort nonsens mee.
pi_57123697
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:03 schreef gronk het volgende:
Wat ben jij toch onwetend, er valt niks te verbieden, want die Wilders haalt denk ik gewoon wat verzen uit de Koran en dat boek is voor iedereen openbaar.
quote:
Soera 26:
Gij zult de joden bestrijden totdat zelfs de steen waarachter een jood zich verbergt, u toeroept: 'Dienaar Gods, ziehier een jood achter mij : doodt hem !'"

Soera 2:193, 8:39;
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort."

Soera 3:200
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah."

Soera 4:76
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan."

Soera 4:84
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan."

Soera 4:89 (Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."

Soera 5:33
"Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden."

Soera 8:12
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen."

Soera 8:60
"En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken."

Soera 8:65
"O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd."

Soera 9:5
"Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag."

Soera 9:14
"Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen."

Soera 9:29
"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid."

Soera 9:41
"Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah."

Soera 9:73 en 66:9
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan."
(De "huichelaars" waren degenen die Mohammed zijn zin gaven en hem tot profeet verklaarden, maar weigerachtig waren om effectief zijn djihaad te steunen.)

Soera 9:111
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood."
(Degenen die djihaad zo graag verklaren als "ethische inspanning" of "mystieke weg" moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.)

Soera 9:123
(De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt Smile "Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden."

Soera 25:52
(Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interconfessionele dialoog blootstaat ? Dit Smile "Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver."]

Soera 37:22-23
"Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur."

Soera 47:4
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien."

Soera 48:29
En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander."

Soera 2:216
"U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u."

Soera 3:142
"Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?"

Soera 3:157-158
"En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd."

Soera 4:74
"Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven."

Soera 8:15-16
"Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een tactische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis."

Soera 9:20
"Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen."

Soera 9:39
"Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen."

Soera 9:111
"Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid."

Soera 49:15
"De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten."

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Gezellig boek
pi_57123707
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:01 schreef JohnDope het volgende:
Het luchtalarm gaat al af trouwens.
  maandag 3 maart 2008 @ 12:08:54 #254
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57123745
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En leest u dan eens duidelijk wat daar staat? Je kan daar duidelijk uit halen dat het hetzelfde is als wat ik zei, dat in dit geval de leefsituatie - de context - de reactie bepaald. Dit is uiteraard een reactie op de film, beinvloed door voorgaande gebeurtenissen.
Je moet het even niet over jou hebben of over hetgeen je eerder hebt geponeerd, maar wel over jouw bewering, dat het van mijn kant een sterk staaltje verdraaiing is.
Want het wordt op deze manier niet bepaald verduidelijkt.
pi_57123781
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je moet het even niet over jou hebben of over hetgeen je eerder hebt geponeerd, maar wel over jouw bewering, dat het van mijn kant een sterk staaltje verdraaiing is.
Want het wordt op deze manier niet bepaald verduidelijkt.
Ja, dat is verdraaiing namelijk. Je suggereert alsof men puur en alleen zo reageert op deze film, omdat het een dergelijke film is. Oftewel, je poogt de gehele context waarin de reactie plaats vind weg te laten bij de discussie. Terwijl Xebro juist zegt dat men reageert op deze film (dus de rellen zijn een gevolg van deze film), maar dat gezien de overige omstandigheden niet zo heel vreemd is. Jij claimt dat er eerder is gezegd dat dit puur en alleen het gevolg is van bezetting van heilig land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57123800
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat ben jij toch onwetend, er valt niks te verbieden, want die Wilders haalt denk ik gewoon wat verzen uit de Koran en dat boek is voor iedereen openbaar.
[..]

Gezellig boek
Wie is hier nou onwetend, de film is nog niet uitgezonden en jij 'denkt dat het wat verzen uit de Koran zijn' Weet jij veel.
  maandag 3 maart 2008 @ 12:12:29 #257
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57123811
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:06 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ontopic: ik vind het logisch dat de film verboden zou worden. We doen niet moeilijk over demonstraties die verboden worden omdat ze mogelijk voor onrust zorgen, maar dit zou absoluut móeten kunnen? En al die mensen die hier 'lafbekken' zeggen, ik ben benieuwd hoe moedig jullie zijn, zeker als in het uiterste geval ons rellen staan te wachten hier.
True, het was IMO beter geweest als politici Wilders links hadden laten liggen, dood hadden gezwegen. Laat hem zijn eigen verantwoordelijkheid maar nemen en gun hem nou eens een keer niet de kans naar het kabinet te wijzen. Die clown heeft al genoeg aangericht, absoluut een politicus onwaardig. "Hij kan de pot op", dat neem je toch niet serieus? We horen hem helemaal niet, het enige wat hij kan is bommetjes droppen op afstand. En de andere ministers volop in beeld zich zorgen maken Ik gun hem dat zó niet.
Maar goed, ik hoop dat of de film niet door gaat, of dat het allemaal met een sisser afloopt. Maar zelf vind ik het geen inleveren van vrijheid als we voortaan ophouden die speldenprikjes uit te delen aan een stel achterlijke mensen in het buitenland, het heeft toch geen enkele zin en je bereikt er alleen maar dit soort nonsens mee.
Welke reden(en) en met welke argumentatie zou(den) volgens jou moeten worden opgevoerd om tot zo'n verbod te komen?
pi_57123840
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:06 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor rare vraag. Nieuws is entertainment, dat is niet van invloed op mijn psychische gesteldheid.
  maandag 3 maart 2008 @ 12:15:02 #259
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57123867
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar waarom? Is dat zo normaal dan? Wanneer je ergens niet achterstaat, ga je maar rellen?
Nee, het is niet normaal, maar het is goed mogelijk als je kijkt naar de gevolgen van de cartoonrellen en na de al aanwezig ophef. Waarom suggereer je dat het verwachten van geweld gelijkstaat als een soort vergoeilijking? Het is niet alsof het aan zien komen van geweld nu is uitgevonden bij de film van Wilders; er zijn dagelijkse voorbeelden dat sommige situaties geweld opleveren. Zo zijn bepaalde voetbalwedstrijden risicovol en wordt er extra aandacht aan besteed, wordt de wedstrijd verschoven of zelfs geannuleerd. Dat maakt voetbalgeweld niet normaal, dat maakt niet elke supporter een verdachte en dat maakt niet dat geuite zorgen of verhoogde paraatheid het goedpraten is van eventuele gevolgen.

Bovenstaand stukje is een tekst met veel woorden, en voor diegene die daardoor verward raken wil ik, voordat er verkeerde conclusies worden getrokken, bevestigen: Wilders heeft alle recht op de uiting van zijn mening via een filmpje, een verbod vooraf zou zeer onwenselijk zijn, en eventuele negatieve gevolgen zijn geheel voor de verantwoordelijkheid van de personen in kwestie. Het anticiperen van mogelijk geweld spreekt dat niet tegen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57123874
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor rare vraag. Nieuws is entertainment, dat is niet van invloed op mijn psychische gesteldheid.
Media is onbetrouwbaar, altijd al geweest. Nieuws is nieuws omdat het een uitzondering op de regel is.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')