ik snap Gia's punt helemaalquote:Op zondag 2 maart 2008 11:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja leuk, maar wat heeft dit te maken dat waar een bepaald persoon vind waar grens ligt en praktische mogelijkheid van een eindeloze vrijheid van meningsuiting wat in definitie al onmogelijk is?
Je schijnt mijn punt te missen.
Er is een groot verschil tussen iets wat jij beledigend kunt opvatten en iets wat doelbewust bedoeld is om jou mee te beledigen. Als je achter elke muur een schaduw ziet heeft het weinig met een maatschappelijke uitvoering te maken in praktijk, maar hoe jij er - subjectief - mee omgaat, wellicht onzeker van jezelf en je geloof.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja... dan kijk je naar de praktische uitvoerbaarheid
als ik mee zou gaan in de veronderstelling dat de grens ligt bij haat en beledigen
dan zou de koran, bijbel en elke uitting die maar als een belediging kan worden opgevat.. verboden moeten worden
dat is dus niet haalbaar en wenselijk
de grens tussen haat en oproepen tot geweld kan dun zijn
dat lijkt me wel
Recht en taalkundigheid gaat niet vaak samen.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
de grens tussen oproepen tot geweld en haat verspreiden kan dun zijn .. dat ben ik wel met je eens
maar oproepen tot geweldstoepassing.. is taalkundig gezien .. redelijk makkelijk objectief vast te stellen
Volgens jou mag beledigen niet wanneer dit leidt tot geweld van de zijde van de beledigde.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja leuk, maar wat heeft dit te maken dat waar een bepaald persoon vind waar grens ligt en praktische mogelijkheid van een eindeloze vrijheid van meningsuiting wat in definitie al onmogelijk is?
Je schijnt mijn punt te missen.
Dat mag je, het diskwalificeert haar punt ook niet, het was alleen geen reactie op mijn stelling, zo is een bedreiging ook niet absoluut.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:29 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik snap Gia's punt helemaal
in de afweging welke uitting wel of niet valt binnen de grenzen van meningsuitting.
is de factor beledigend zijn, niet relevant, niet praktisch toepasbaar
Moslims worden ook dagelijks beledigd door Christenen, zie je nu spontaan kerken in de fik vliegen?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens jou mag beledigen niet wanneer dit leidt tot geweld van de zijde van de beledigde.
Omdat Christenen zich beheersen, hoewel ze dagelijks door moslims beledigd worden, mogen die beledigingen wel?
Het mag OF allebei, OF geen van beide.
nou weet je, het punt is.. dat jij niet voor een ander kunt bepalen of het gerechtigt is dat hij/zij iets beledigend vindtquote:Op zondag 2 maart 2008 11:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen iets wat jij beledigend kunt opvatten en iets wat doelbewust bedoeld is om jou mee te beledigen. Als je achter elke muur een schaduw ziet heeft het weinig met een maatschappelijke uitvoering te maken in praktijk, maar hoe jij er - subjectief - mee omgaat, wellicht onzeker van jezelf en je geloof.
Leg je nu woorden in mijn mond? Ik heb nergens groen of rood licht gegeven voor wat volgens mij 'ok' is je te uiten.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens jou mag beledigen niet wanneer dit leidt tot geweld van de zijde van de beledigde.
Omdat Christenen zich beheersen, hoewel ze dagelijks door moslims beledigd worden, mogen die beledigingen wel?
Joh? What else is new?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou weet je, het punt is.. dat jij niet voor een ander kunt bepalen of het gerechtigt is dat hij/zij iets beledigend vindt
en dat jij aan hem/haar wilt uitleggen in welke context hij/zij een bepaalde uitspraak moet zien
daar ga jij niet over
op het moment dat grote mensen massa's naar de nederlandse ambasade gaan in bv syrie.. en ze stenen en brandbomen gooien op de ambassadequote:Op zondag 2 maart 2008 11:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat mag je, het diskwalificeert haar punt ook niet, het was alleen geen reactie op mijn stelling, zo is een bedreiging ook niet absoluut.
Wie twist dan over bedreigingsgehalte van een groep die een ambassade bestormt met wapens?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
op het moment dat grote mensen massa's naar de nederlandse ambasade gaan in bv syrie.. en ze stenen en brandbomen gooien op de ambassade
nou dan heb ik geen moeite om objectief vast te stellen dat het gaat om bedreiging
nou ik reageerde op jou stelling:quote:
jij kunt voor mij niet bepalen hoe ik de bijbel of koran moet opvatten en uitleggenquote:Er is een groot verschil tussen iets wat jij beledigend kunt opvatten en iets wat doelbewust bedoeld is om jou mee te beledigen
Wellicht noemen zij het daar verdediging. Of is jouw obectieve vaststelling de enige universele waarheid.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
op het moment dat grote mensen massa's naar de nederlandse ambasade gaan in bv syrie.. en ze stenen en brandbomen gooien op de ambassade
nou dan heb ik geen moeite om objectief vast te stellen dat het gaat om bedreiging
Dan hebben discussies dus nooit nut, dialoog dus ook niet.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ik reageerde op jou stelling:
[..]
jij kunt voor mij niet bepalen hoe ik de bijbel of koran moet opvatten en uitleggen
net zo min als ik voor jou kan bepalen hoe jij submission van hirsi moet zien
ik kan het zien als een bewuste provocatie.. terwijl jij denkt.. nee joh.. hoe kom je er bij
ok zijn we het daar over eens.. pff gelukkig..quote:Op zondag 2 maart 2008 11:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie twist dan over bedreigingsgehalte van een groep die een ambassade bestormt met wapens?
Gast wie heeft het over jou? Ik heb het over Ayaan en Wilders die beiden herhaaldelijk hebben gestreden voor vrijheid om te beledigen, dat jij je er door aangesproken voelt en vervolgens daarop reageert laat je nog steeds mijn punt missen.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ik reageerde op jou stelling:
[..]
jij kunt voor mij niet bepalen hoe ik de bijbel of koran moet opvatten en uitleggen
net zo min als ik voor jou kan bepalen hoe jij submission van hirsi moet zien
ik kan het zien als een bewuste provocatie.. terwijl jij denkt.. nee joh.. hoe kom je er bij
huh, waar worden christenen dagelijks beledigt door moslims dan ?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
ik snap hun punt wel, over recht op beledigenquote:Op zondag 2 maart 2008 11:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast wie heeft het over jou? Ik heb het over Ayaan en Wilders die beiden herhaaldelijk hebben gestreden voor vrijheid om te beledigen, dat jij je er door aangesproken voelt en vervolgens daarop reageert laat je nog steeds mijn punt missen.
Nog met ff op nadrukdat Wilders puur op het beledigen uit is, ik heb het niet over mensen die een mening geven en daardoor als bijwerking - onbewust - mensen beledigen, je weet. Kan je dat begrijpen?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik snap hun punt wel, over recht op beledigen
juist omdat, beledigen, subjectief is..
dat is juist hun en ook mijn punt..
als je het beledigd voelen/ervaren als factor mee gaat tellen.. is vrijheid van meningsuiting niet meer mogelijk
zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
laten we eens pure logica en wiskunde gebruiken
Als Mening A beledigend is voor groep B, mag je mening A niet uitten
Als B = moslims gaat de stelling op
Als B = homo;s gaat de stelling niet op
een ieder begrijp toch dat een dergelijke rechtsongelijkheid, pure disciminatie zou zijn
Eens. Moslims mogen wel zeggen dat alle homo's dood moeten, maar o wee als iemand iets zegt over moslims...quote:Op zondag 2 maart 2008 11:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Als Mening A beledigend is voor groep B, mag je mening A niet uitten
Als B = moslims gaat de stelling op
Als B = homo;s gaat de stelling niet op
ik kan begrijpen dat er mensen zijn die iets zeggen , puur om te provoceren en te beledigenquote:Op zondag 2 maart 2008 11:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nog met ff op nadrukdat Wilders puur op het beledigen uit is, ik heb het niet over mensen die een mening geven en daardoor als bijwerking - onbewust - mensen beledigen, je weet. Kan je dat begrijpen?
Houd jij zijn werkuren bij?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Politiek doel - politicus - krijgt geld om te werken
Jij wil graag bepalen wat hij met zijn eigen tijd doet, riekt naar leven volgens bepaalde regeltjes.quote:niet om propaganda filmpjes te maken in lijn van zijn gedachtegoed.
Nogmaals, houd jij van politici hun urenstaat bij?quote:Als elke politicus een film zou gaan maken over zijn gedachtegoed, dan zouden we niet meer aan regeren toekomen.
en in vele gevallen ook juist daarom doen.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
Jojo, waar Trigger op doelt is dat er een verschil is tussen onbewuste belediging en bewuste belediging, dus waarbij je weet dat hetgeen wat je gaat doen beledigend zal zijn.
Wanneer voetbalfans elkaar op TV beledigen kan dat ook leiden tot veldslagen waarbij gemoord wordt ...quote:Op zondag 2 maart 2008 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
maar wie bepaald dan of iets een bewuste belediging is, of dat de belediging een , onbedoelt, bijproduct is van een mening?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
Jojo, waar Trigger op doelt is dat er een verschil is tussen onbewuste belediging en bewuste belediging, dus waarbij je weet dat hetgeen wat je gaat doen beledigend zal zijn.
Dat dusquote:Op zondag 2 maart 2008 11:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik kan begrijpen dat er mensen zijn die iets zeggen , puur om te provoceren en te beledigen
maar we hebben het hier over een film, die nog niemand gezien heeft
ik kan alleen maar refereren aan een film die ik wel gezien heb en dat is die van hirsi ali, submision
die vond ik kunstzinnig, inhoudelijk sterk, en mooi uitgevoert
en bijdragen aan een inhoudelijke discussie over de positie van vrouwen in de islaam
maar hoe dan ook, het blijft gevaarlijk om te denken dat jij weet waarom een ander iets zegt en doet
ik kan me heel goed voorstellen dat wilders zich oprecht zorgen maakt over het in gevaar komen van de vrijheid van meningsuiting door moslims extremisten
tot nu toe bewijzen de reacties van moslims extremisten zijn gelijk
Whehe, hoe had je verwacht dat extremistische moslims zullen reageren, op theevisite met een kopje koffie en een koekje erbij?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik kan begrijpen dat er mensen zijn die iets zeggen , puur om te provoceren en te beledigen
maar we hebben het hier over een film, die nog niemand gezien heeft
ik kan alleen maar refereren aan een film die ik wel gezien heb en dat is die van hirsi ali, submision
die vond ik kunstzinnig, inhoudelijk sterk, en mooi uitgevoert
en bijdragen aan een inhoudelijke discussie over de positie van vrouwen in de islaam
maar hoe dan ook, het blijft gevaarlijk om te denken dat jij weet waarom een ander iets zegt en doet
ik kan me heel goed voorstellen dat wilders zich oprecht zorgen maakt over het in gevaar komen van de vrijheid van meningsuiting door moslims extremisten
tot nu toe bewijzen de reacties van moslims extremisten zijn gelijk
Tot dusver is het geweld dat Christelijk Amerika gepleegd heeft in moslim landen vooralsnog wel wat groter ...quote:Op zondag 2 maart 2008 11:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Jezus Gozer, Ayaan heeft gezegd dat ze zelf wil beledigen met haar uitspraken om mensen te stimuleren kritisch te zijn.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar wie bepaald dan of iets een bewuste belediging is, of dat de belediging een , onbedoelt, bijproduct is van een mening?
ik denk als je bv hirsi ali zou vragen of haar film submision een bewuste belediging is, zou ze nee zeggen ( ik ook trouwens)
maar als je het een moslims extremist zou vragen,zou die zeggen dat het een bewuste provocatie is
tja, wie moet je dan gelijk geven?
Er zijn niet alleen moslims die dat roepen, maar ook christenen, en in beide gevallen wordt dat in NL moreel veroordeeld.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:52 schreef supersayan het volgende:
[..]
Eens. Moslims mogen wel zeggen dat alle homo's dood moeten, maar o wee als iemand iets zegt over moslims...
nou ja ,ik denk dat balkenende, wilders en bijna iedereen weet hoe de reactie van moslimextremosten zal zijnquote:Op zondag 2 maart 2008 11:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Whehe, hoe had je verwacht dat extremistische moslims zullen reageren, op theevisite met een kopje koffie en een koekje erbij?
Voor zover ik het weet heb ik nog geen woord over inhoud van het film gezegd btw, wel weet ik zeker dat weer de gematigde moslim er op wordt aangekeken en aangesproken. Waar ik dit x absoluut geen begrip voor zal tonen.
Uhm, ze zeggen het zelf. Ze zeggen zelf dat het beledigend zal zijn, dat het deel uitmaakt van hun recht op het beledigen van mensen. Ga nou niet doen alsof ze niet bewust waren van het feit dat ze mensen aan het beledigen waren.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar wie bepaald dan of iets een bewuste belediging is, of dat de belediging een , onbedoelt, bijproduct is van een mening?
ik denk als je bv hirsi ali zou vragen of haar film submision een bewuste belediging is, zou ze nee zeggen ( ik ook trouwens)
maar als je het een moslims extremist zou vragen,zou die zeggen dat het een bewuste provocatie is
tja, wie moet je dan gelijk geven?
Dat extremisten wanneer beledigd iets extreem gaan uithalen kan ik je ook wel vertellen zonder film van 15 minuten hoor.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ja ,ik denk dat balkenende, wilders en bijna iedereen weet hoe de reactie van moslimextremosten zal zijn
dat is juist , vermoed ik, het punt dat wilders wil maken![]()
die extremisten, vind hij een beproefing
dat er domme mensen zijn die niet begrijpen dat een doorsnee moslim, niets met extremisme te maken heeft.. tja.. dat is iets van alle tijden
disciminatie noemen we dan, mensen over 1 kam scheren
En daar gaan nu ENORME problemen mee ontstaan en dat overdrijf ik niet, want je kan je voorstellen dat gematigde moslims dat gezeik met deze domme mensen meer dan zat zijn.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dat er domme mensen zijn die niet begrijpen dat een doorsnee moslim, niets met extremisme te maken heeft.. tja.. dat is iets van alle tijden
disciminatie noemen we dan, mensen over 1 kam scheren
Inderdaad, best sneu. "Ik, Wilders, ga bewijzen dat extremisten extremistisch reageren!" Dan heb ik altijd gelijk! En lopen er weer hordes mongolen achter mijn reet aan!quote:Op zondag 2 maart 2008 12:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat extremisten wanneer beledigd iets extreem gaan uithalen kan ik je ook wel vertellen zonder film van 15 minuten hoor.
Net zoals het feit dat die domme mensen de extremisten zat zijn? Ik heb een idee; laten we de extremisten aanpakken, in plaats van elkaar!quote:Op zondag 2 maart 2008 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En daar gaan nu ENORME problemen mee ontstaan en dat overdrijf ik niet, want je kan je voorstellen dat gematigde moslims dat gezeik met deze domme mensen meer dan zat zijn.
quote:Op zondag 2 maart 2008 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, best sneu. "Ik, Wilders, ga bewijzen dat extremisten extremistisch reageren!" Dan heb ik altijd gelijk! En lopen er weer hordes mongolen achter mijn reet aan!
Ik denk dat het daarvoor te laat is. De extremisten aan beide kanten domineren het debat, vanaf nu zal het alleen maar bergafwaards gaan.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals het feit dat die domme mensen de extremisten zat zijn? Ik heb een idee; laten we de extremisten aanpakken, in plaats van elkaar!
nou dat bewijst meer weer eens datgene wat ik al eerder zeiquote:Op zondag 2 maart 2008 11:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus Gozer, Ayaan heeft gezegd dat ze zelf wil beledigen met haar uitspraken om mensen te stimuleren kritisch te zijn.
laten we het daar dan over hebben: het probleem van moslims extremisten, die met geweldsdreiging willen bepalen wat een ander wel en niet kan zeggenquote:Op zondag 2 maart 2008 12:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat extremisten wanneer beledigd iets extreem gaan uithalen kan ik je ook wel vertellen zonder film van 15 minuten hoor.
nou als iemand zegt, te verwachten dat zijn mening als beledigend zal worden opgevat door een bepaalde groepquote:Op zondag 2 maart 2008 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, als iemand zegt iemand anders te gaan beledigen, kan ik wel vaststellen dat het gaat om bewuste belediging.
Dat zegt iemand die claimt net dat Ayaan niet uit was op het beledigen?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou dat bewijst meer weer eens datgene wat ik al eerder zei
Het ging met Submission dan ook helemaal niet om het beledigen, je snapt er echt niets van hé, Theo Maassen en Hans Teeuwen beledigen Mohammed ook dikwijls waar er zelden van iets is gekomen dan wel op - extreem - gereageerd is.quote:hoe gevaarlijk het is te veronderstelllen te weten met welke bedoeling een ander iets zegt of doet
en dat het beter is alleen voor je zelf te spreken
en in dat geval, weet ik alleen dat ik die film submission geen belediging vond.. dat ik wel begrijp dat andere mensen, die het niet gewoon vinden om kritiek te hebben op de islaam, dat wel zouden vinden
maar dat ik dat geen reden vondt om die film submision niet te publiseren
net zo min als dat ik ook niet van mening ben dat de koran niet gepubliseert kan worden omdat ik bepaalde inhoud ervan beledigend vindt
kern voor mij blijft, dat mijn ervaring van iets beledigend vinden geen maatstaf kan zijn
en het onderscheid tussen bedoelde en onbedoelde belediging.. tja. blijf ik moeilijk vinden
immers wie bepaald of iets een bewuste of onbewuste belediging is
Punt is dat dat ene mannetje met dat filmpje wel de hersens schijnt te hebben dingen in goede banen te leiden, en die extremisten niet. Heeft het zin om over die extremisten te praten, wat dan? Kunnen we daar wat mee, valt daarmee in discussie te gaan? Nee. Wilders zou echter wel van die film af kunnen zien, dus dat is tenminste iets.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
laten we het daar dan over hebben: het probleem van moslims extremisten, die met geweldsdreiging willen bepalen wat een ander wel en niet kan zeggen
en niet over het filmpje van 1 mannetje..
Das alsnog bewuste belediging.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:14 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou als iemand zegt, te verwachten dat zijn mening als beledigend zal worden opgevat door een bepaalde groep
is een nuance .. en een heel groot verschil
Volgens mij als jij op een station loopt waar een - moslim - extremist een bom heeft geplaatst als represaille jegens Wilders zijn film ben ik volgens mij net zo kwetsbaar als jij.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
laten we het daar dan over hebben: het probleem van moslims extremisten, die met geweldsdreiging willen bepalen wat een ander wel en niet kan zeggen
en niet over het filmpje van 1 mannetje..
quote:Op zondag 2 maart 2008 12:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zegt iemand die claimt net dat Ayaan niet uit was op het beledigen?
[..]
Het ging met Submission dan ook helemaal niet om het beledigen, je snapt er echt niets van hé, Theo Maassen en Hans Teeuwen beledigen Mohammed ook dikwijls waar er zelden van iets is gekomen dan wel op - extreem - gereageerd is.
Het ging de mensen er om hoe ze met de Koran omgingen in Submission op een blote vrouwenlichaam, dat ziet een moslim niet als simpele kritiek of beledigen, dat is veel meer dan dat, maar daarvoor heb je weer een theologische aanleg voor nodig om je in de moslim te kunnen verplaatsen.
Ik heb geen problemen met onbedoelde beledigingen ik kan het ook verkeerd begrepen hebben en zijn dat ik me simplistisch gekwetst voel, maar als iemand zegt dat ze doelbewust beledigen heb ik er geen goed woord meer voor, is het ook niet moeilijk om vast te stellen dat ze aan het beledigen zijn.
Moet je nagaan dat zo`n kleine groep zoveel macht heeft dat ze de hele discussie hierover domineren...quote:Op zondag 2 maart 2008 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij als jij op een station loopt waar een - moslim - extremist een bom heeft geplaatst als represaille jegens Wilders zijn film ben ik volgens mij net zo kwetsbaar als jij.
Om heel de Islam en mijn boek als een onderbouwing te gebruiken terwijl de extremisten en ik herhaal nog eens de extremisten in zo een Fokking minderheid zijn is niet te oplossing.
Je voelt je onnodig aangesproken 'jij' en 'je' gebruik ik altijd in een discussie.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
waarom speel je steeds zo op de persoon?
en laat je het voorkomen dat datgene wat ik zeg dom is
met die zaken die je zegt als" jij snapt er ook niets van" en meer van dit soort zaken , sla je een inhoudelijke discussie dood
vind het een mod onwaardig
![]()
en jij wilt anderen de les lezen over beledigen? je geloofwaardigheid op dit vlak neemt , vind ik , een beetje af
door de respectloze manier waarop je reageerd op de reacties van een medefokker
Dus de hele wereld moet maar rekening houden met elk sprookje waar iemand in gelooft? De hele wereld moet zich dan maar in alle bochten wringen om om het even welk waanidee iemand, ergens als 'heilig' beschouwd vooral maar niet te becritiseren of te ridiculiseren?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:16 schreef Triggershot het volgende:
Het ging de mensen er om hoe ze met de Koran omgingen in Submission op een blote vrouwenlichaam, dat ziet een moslim niet als simpele kritiek of beledigen, dat is veel meer dan dat, maar daarvoor heb je weer een theologische aanleg voor nodig om je in de moslim te kunnen verplaatsen.
Beetje lange teentjes Jojo? Als je ziet wat er op dit forum dagelijks over moslims gezegd wordt... daar valt "je snapt er echt niets van" bij in het niet.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
waarom speel je steeds zo op de persoon?
en laat je het voorkomen dat datgene wat ik zeg dom is
met die zaken die je zegt als" jij snapt er ook niets van" en meer van dit soort zaken , sla je een inhoudelijke discussie dood
vind het een mod onwaardig
![]()
en jij wilt anderen de les lezen over beledigen? je geloofwaardigheid op dit vlak neemt , vind ik , een beetje af
door de respectloze manier waarop je reageerd op de reacties van een medefokker
Mission accomplished, terreur is namelijk een strategie om de illusie te creëren dat er macht is daar waar er geen macht is.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat zo`n kleine groep zoveel macht heeft dat ze de hele discussie hierover domineren...
De kunst van het hebben van kritiek is juist het in alle bochten wringen om dat aan de normale man te brengen. Elke botte aap op straat kan "kritiek" uiten zonder ergens rekening mee te houden, das geen kunst. Maar dat valt bij mij niet onder de categorie kritiek, slechts onder schreeuwen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dus de hele wereld moet maar rekening houden met elk sprookje waar iemand in gelooft? De hele wereld moet zich dan maar in alle bochten wringen om om het even welk waanidee iemand, ergens als 'heilig' beschouwd vooral maar niet te becritiseren of te ridiculiseren?
Wat maakt dat éne oubollige boek nou belangrijker om daarvan gevrijwaard te zien dan de sprookjes van Grimm?
ik beperk onnodig bewust beledigen niet tot een geloof, waarom jij wel als reactie op mijn post als ik dat niet doe?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dus de hele wereld moet maar rekening houden met elk sprookje waar iemand in gelooft? De hele wereld moet zich dan maar in alle bochten wringen om om het even welk waanidee iemand, ergens als 'heilig' beschouwd vooral maar niet te becritiseren of te ridiculiseren?
Wat maakt dat éne oubollige boek nou belangrijker om daarvan gevrijwaard te zien dan de sprookjes van Grimm?
Kortom: Jij capituleert voor geweld.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij als jij op een station loopt waar een - moslim - extremist een bom heeft geplaatst als represaille jegens Wilders zijn film ben ik volgens mij net zo kwetsbaar als jij.
Om heel de Islam en mijn boek als een onderbouwing te gebruiken terwijl de extremisten en ik herhaal nog eens de extremisten in zo een Fokking minderheid zijn is niet te oplossing.
van sommige mensen heb ik hoge verwachtingenquote:Op zondag 2 maart 2008 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje lange teentjes Jojo? Als je ziet wat er op dit forum dagelijks over moslims gezegd wordt... daar valt "je snapt er echt niets van" bij in het niet.
Dat was duidelijk onbewuste provocatie. Zie je het onderscheid.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
van sommige mensen ik hogere verwachtingen![]()
dat er onbeschofte fokkers zijn , is al erg genoeg.. is geen reden om in daar in mee te gaan
zeker niet als je van mening bent dat bewust provoceren niet de juiste weg is
"Jezus Gozer"
" jij snapt er ook niets van"
"Kan je dat begrijpen?"
"Gast wie heeft het over jou?"
Moet het heel bizar zijn wat je nu zegt? Ik vind het zelf namelijk niet zo moeilijk om rekening te houden met religies of andere denkbeelden, maar voor jou is 't schijnbaar ondraaglijk?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Noem het hoe je wilt. Ik word niet graag een martelaar voor de extremen of voor de Nederlandse extremen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Kortom: Jij capituleert voor geweld.
Oh nee hoor, als Wilders zich zuiver tegen die achterlijke malloten die dreigen keert zou hij niet de moslimwereld op zijn dak krijgen, maar steun, eeej!!! Is dat misschien niet een idee??!!!quote:Wilders brengt mensen in gevaar? Nee, extremisten die oproepen tot moord en aanslagen brengen mensen in gevaar. Films, boeken niet uitbrengen, meningen niet mogen uiten, alleen omdat een stel achterlijjke malloten dat dreigen te beantwoorden met geweld is pure capitulatie.
hoh, hallo zeg .. en hoe zit het dan met het joodse sprookjesboek .. het hele MO is een groot kruitvat omdat christenen en joden samen besloten hebben om af te gaan op een nog veel ouder sprookjesboek, het 'beloofde land', en waag het niet daar iets over te zeggen want dan ben je meteen een anti-semiet ?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
nou ik zag die opmerkingen van triger juist als bewuste provocaties, heus.. ik dacht echt dat hij door dergelijke taal te gebruiken mij wil vernederen en irriterenquote:Op zondag 2 maart 2008 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was duidelijk onbewuste provocatie. Zie je het onderscheid.
Capitulatie, het woord wat mensen gebruiken in tijden waarin zaken alleen maar zwart wit afgeschildert lijken te worden. Je capituleert juist niet, aangezien fatsoen tevens een waarde is binnen de huidige beschaving. Overigens staat de wereld bol van consessies naar elkaar, de term samenleving, komt dat bekend voor?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wilders brengt mensen in gevaar? Nee, extremisten die oproepen tot moord en aanslagen brengen mensen in gevaar. Films, boeken niet uitbrengen, meningen niet mogen uiten, alleen omdat een stel achterlijjke malloten dat dreigen te beantwoorden met geweld is pure capitulatie.
Bij mij moet je de drempel laag leggen, ben namelijk een aanhanger van een achterlijk geloof.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
van sommige mensen heb ik hoge verwachtingen![]()
dat er onbeschofte fokkers zijn , is al erg genoeg.. is geen reden om in daar in mee te gaan
zeker niet als je van mening bent dat bewust provoceren niet de juiste weg is
"Jezus Gozer"
" jij snapt er ook niets van"
"Kan je dat begrijpen?"
"Gast wie heeft het over jou?"
Nee, want dan heb je kennelijk geen idee wat "bewust" zijn inhoud.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ik zag die opmerkingen van triger juist als bewuste provocaties, heus.. ik dacht echt dat hij door dergelijke taal te gebruiken mij wil vernederen en irriteren
blijkt daaruit ook niet hoe moeilijk het is onderscheid te maken tussen bewuste en onbewuste provocatie?
Tuurlijk capituleren wij voor geweld, sans gene wat mij betreft, als het gaat om een filmpje die niet uitgezonden mag worden versus slachtoffers, dan kies ik voor dat eerste ja. "Maar dan is het hek van de dam", says who? En is het hek niet van de dam als we die grenzen van de vrijheid van meningsuiting blijven opzoeken? Waar houden we dan op? We moeten nu gewoon efficient handelen, kijken wat het verstandigst is, en dat is toch echt niet achtergestelde gekken in het buitenland provoceren. Dat is het overigens nooit geweest hoor for your information, het lijkt behoorlijk nieuws de afgelopen dagen maar ik wist al jaren het punt wat Wilders op dit moment maakt.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wilders brengt mensen in gevaar? Nee, extremisten die oproepen tot moord en aanslagen brengen mensen in gevaar. Films, boeken niet uitbrengen, meningen niet mogen uiten, alleen omdat een stel achterlijjke malloten dat dreigen te beantwoorden met geweld is pure capitulatie.
Waarom zou ik jou willen provoceren en irriteren, volgens mij verwar je je mij met Wilders of ben je bijna op het punt je even in de moslim te verplaatsen hoe zij zich voelen en dan nog om puntje op i te zetten, stel je voor dat een Nederlandse homo nu mij vermoord en Mutant en zijn clan alle dingen waar de homo's in Nederland waarde aan hechten gaan aanvallen en beledigen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ik zag die opmerkingen van triger juist als bewuste provocaties, heus.. ik dacht echt dat hij door dergelijke taal te gebruiken mij wil vernederen en irriteren
blijkt daaruit niet, ook hoe moeilijk het is onderscheid te maken tussen bewuste en onbewuste provocatie?
toch ?
nou bewust betekend voor mij, met opzet bepaalde woorden gebruiken. omdat je er een bepaald effect mee wil bereikenquote:Op zondag 2 maart 2008 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want dan heb je kennelijk geen idee wat "bewust" zijn inhoud.
Ik haal godsdienst als een voorbeeld aan, omdat wanneer het op godsdienst aankomt iedereen ineens op z'n tenen meent te moeten lopen wanneer het kritiek betreft.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik beperk onnodig bewust beledigen niet tot een geloof, waarom jij wel als reactie op mijn post als ik dat niet doe?
Iemand die een ander bekritiseerd is te allen tijden foutquote:Iemand die anderen beledigd en bekritiseerd is ten alle tijden fout bezig in mijn ogen, of hij waant zichzelf perfect vrij van gebreken en tekortkomingen, hoogmoed en arrogantie. Of is boos dat ze in een bepaalde situatie zitten en gaat maar hypocriet terwijl ze zelf fouten hebben de anderen bekritiseren, lekker persoon ook om naar te luisteren.
Het gaat al helemaal niet meer om het filmpje, niet eens om de inhoud. Wilders heeft het aangekondigd en ook al wat losgelaten over wat er in te zien is, en daar zijn mensen het niet mee eens, en willen dat het niet uitgezonden wordt. Lijkt me genoeg reden tot discussie.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:33 schreef Gabry het volgende:
Het valt nog te bezien of er uberhaubt een film is. Tot nu toe weten we alleen dat het uitgesteld is en een toepasselijke titel.
Nu de film terugtrekken zou wel degelijk neerkomen op capitulatie. Die extremisten hebben het vuur zover opgestookt dat het uitkomen van de film met de dag alleen maar gerechtvaardiger wordtquote:Op zondag 2 maart 2008 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
Capitulatie, het woord wat mensen gebruiken in tijden waarin zaken alleen maar zwart wit afgeschildert lijken te worden. Je capituleert juist niet, aangezien fatsoen tevens een waarde is binnen de huidige beschaving. Overigens staat de wereld bol van consessies naar elkaar, de term samenleving, komt dat bekend voor?
Wat zeg je nou Trigger!. Moslims betrekken! Je hebt het wel over Wilders hoor, als je moslims erbij betrekt is er meteen sprake van "islamisering"! Trouwens, erbij betrekken betekent dialoog! Dat staat haaks op de ideologie van Wilders.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem het hoe je wilt. Ik word niet graag een martelaar voor de extremen of voor de Nederlandse extremen.
[..]
Oh nee hoor, als Wilders zich zuiver tegen die achterlijke malloten die dreigen keert zou hij niet de moslimwereld op zijn dak krijgen, maar steun, eeej!!! Is dat misschien niet een idee??!!!
Moslims betrekken [ afbeelding ]
Dus eigenlijk wat je van andere mensen hebt gehoord en observeert gebruik je als argument/statement tegen mij? Lekker vruchtbaar voor progressie ook.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik haal godsdienst als een voorbeeld aan, omdat wanneer het op godsdienst aankomt iedereen ineens op z'n tenen meent te moeten lopen wanneer het kritiek betreft.
Waarom zou je luisteren, oprecht luisteren, naar iemand die zijn eigen tekortkomingen niet eerst heeft aangepakt. Want vindt jij van mij als ik jou motiveer tot doneren van geld en je bloed terwijl ik het zelf achterwege laat, wat is je mening over die persoon?quote:Iemand die een ander bekritiseerd is te allen tijden fout. Zo maak je een discussie natuurlijk volslagen onmogelijk.
Als je meningsuitingen laat afhangen van (mogelijk) geweld, dan is er van concessies geen sprake. Althans, niet van wederzijdse concessies. Dan heerst het recht van terreur. En inderdaad, aan terreur wensik geen concessies te doen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Capitulatie, het woord wat mensen gebruiken in tijden waarin zaken alleen maar zwart wit afgeschildert lijken te worden. Je capituleert juist niet, aangezien fatsoen tevens een waarde is binnen de huidige beschaving. Overigens staat de wereld bol van consessies naar elkaar, de term samenleving, komt dat bekend voor?
Inderdaad, oorlog! Puur wij tegen hen! Capitulatie of confrontatie!quote:Op zondag 2 maart 2008 12:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nu de film terugtrekken zou wel degelijk neerkomen op capitulatie. Die extremisten hebben het vuur zover opgestookt dat het uitkomen van de film met de dag alleen maar gerechtvaardiger wordt
Het gaat al lang niet meer om de inhoud van de film zelf. In dit geval is het puur wij tegen hen. Geen concessies.
Er stond ook beledigd. Beledigen is niet altijd nodig, en op het gebied van religie is er nog iets anders aan de hand. Namelijk dat niet-religieuzen logischerwijs uit superieur oogpunt discussieren, en religieuzen ook. Dat maakt ook een discussie onmogelijk. Er wordt niet verplaatst in een gelovige, en ook niet in een ongelovige, het wordt bijvoorbeeld onmogelijk geacht dat een gelovige zich beledigd voelt als het gaat om zijn religie. Dan houdt het al op.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik haal godsdienst als een voorbeeld aan, omdat wanneer het op godsdienst aankomt iedereen ineens op z'n tenen meent te moeten lopen wanneer het kritiek betreft.
[..]
Iemand die een ander bekritiseerd is te allen tijden fout. Zo maak je een discussie natuurlijk volslagen onmogelijk.
Cunt, je hebt nog gelijk ook, die Fleur is overigens wel een mooi meisje, 3e van PVV ofzo?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat zeg je nou Trigger!. Moslims betrekken! Je hebt het wel over Wilders hoor, als je moslims erbij betrekt is er meteen sprake van "islamisering"! Trouwens, erbij betrekken betekent dialoog! Dat staat haaks op de ideologie van Wilders.
nou als je vervolgens alle homo's over een kam zou scheren.. zou ik dat verkeert vindenquote:Op zondag 2 maart 2008 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zou ik jou willen provoceren en irriteren, volgens mij verwar je je mij met Wilders of ben je bijna op het punt je even in de moslim te verplaatsen hoe zij zich voelen en dan nog om puntje op i te zetten, stel je voor dat een Nederlandse homo nu mij vermoord en Mutant en zijn clan alle dingen waar de homo's in Nederland waarde aan hechten gaan aanvallen en beledigen.
Dat wenst de andere zijde dan ook geenszins, gezien het feit wat ze hebben mee moeten maken en dagelijks nog mee maken, is hun reactie wel wat begrijpelijker. Deze periode van neokolonisatie zorgt natuurlijk niet voor begrip jegens het Westen, helemaal als je met termen als vrijheid aan komt zetten. Die heeft na Irak en Afghanistan een wat nare bijsmaak gekregen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als je meningsuitingen laat afhangen van (mogelijk) geweld, dan is er van concessies geen sprake. Althans, niet van wederzijdse concessies. Dan heerst het recht van terreur. En inderdaad, aan terreur wensik geen concessies te doen.
Is dit geval is het een pure strijd ja. Geen daadwerkelijke oorlog, maar onze vrijheid tegenover hun zogenaamde regeltjes die voor ons niet gelden. Zij hebben ons niks op te leggen.. Als zij gaan dreigen met geweld, moeten wij daar absoluut niet voor buigen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, oorlog! Puur wij tegen hen! Capitulatie of confrontatie!
Wat moet het heerlijk zijn zo'n wereld.
Welkom in mijn wereld.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou als je vervolgens alle homo's over een kam zou scheren.. zou ik dat verkeert vinden
Zonder de vredelievende homo's een instrument te maken van je argumenten neem ik aan?quote:maar als je bepaalde misstanden binnen de homo cultuur aan de kaak zou stellen, bv als homo's stelselmatig moslims vermoorden.. dan zou ik er wel begrip voor hebben
quote:kijk ik kan me echt wel inleven , dat het erg intimiderend kan overkomen, als er op ongenuanceerde manier gepraat word over de islaam
Het grootste gedeelte van Fokkers capituleert voor geweld / idioten etc. door geen eigen adressen telefoonnummers etc te posten ...quote:Op zondag 2 maart 2008 12:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Met de uitspraak dat de Koran als haatzaaiend, tot geweld oproepend, boek het formaat van de Donald Duck diende te krijgen riep iedereen dat censuur uit den boze was. Maar nu mag een film waarvan de inhoud vrijwel volledig onbekend is niet worden uitgezonden, omdat het Koran-lezers een excuus zou geven om geweld uit te oefenen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het gaat al helemaal niet meer om het filmpje, niet eens om de inhoud. Wilders heeft het aangekondigd en ook al wat losgelaten over wat er in te zien is, en daar zijn mensen het niet mee eens, en willen dat het niet uitgezonden wordt. Lijkt me genoeg reden tot discussie.
Hmm wie buigt voor wiens regels ook al weer? Het Westen voor die van Irak of Irak voor die van het Westen? Je zou bijna een oorlog of 2 van afgelopen 6 jaar vergeten wat meer dan een miljoen levens heeft gekost.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is dit geval is het een pure strijd ja. Geen daadwerkelijke oorlog, maar onze vrijheid tegenover hun zogenaamde regeltjes die voor ons niet geleden. Zij hebben ons niks op te leggen.. Als zij gaan dreigen met geweld, moeten wij daar absoluut niet voor buigen.
Wat een jankargument van niks zeg. Irak en Afghanistan hebben hier geen zak mee te maken.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
Dat wenst de andere zijde dan ook geenszins, gezien het feit wat ze hebben mee moeten maken en dagelijks nog mee maken, is hun reactie wel wat begrijpelijker. Deze periode van neokolonisatie zorgt natuurlijk niet voor begrip jegens het Westen, helemaal als je met termen als vrijheid aan komt zetten. Die heeft na Irak en Afghanistan een wat nare bijsmaak gekregen.
Misschien moet je je eigen woorden iets meer ter harte nemen:quote:Op zondag 2 maart 2008 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wat je van andere mensen hebt gehoord en observeert gebruik je als argument/statement tegen mij? Lekker vruchtbaar voor progressie ook.
quote:Op zondag 2 maart 2008 12:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je voelt je onnodig aangesproken 'jij' en 'je' gebruik ik altijd in een discussie.
Is ook volkomen normaal hoor dat men dat doet, dat jij je herhaaldelijk aangesproken voelt niet overigens.
Ik zie het probleem niet. Iemand kan prima oproepen tot het doneren van geld of bloed, maar het zelf niet doen. Omdat hij zelf niks te makken heeft bijvoorbeeld. Of geen bloed kan of mag doneren.quote:Waarom zou je luisteren, oprecht luisteren, naar iemand die zijn eigen tekortkomingen niet eerst heeft aangepakt. Want vindt jij van mij als ik jou motiveer tot doneren van geld en je bloed terwijl ik het zelf achterwege laat, wat is je mening over die persoon?
Irrelevant. Dit staat daar volledig buiten.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:43 schreef Triggershot het volgende:
Hmm wie buigt voor wiens regels ook al weer? Het Westen voor die van Irak of Irak voor die van het Westen? Je zou bijna een oorlog of 2 van afgelopen 6 jaar vergeten wat meer dan een miljoen levens heeft gekost.
Oh, maar dat zijn geen regeltjes hoor. Zeg nou zelf, elke dag zijn er ranzige teksten te vinden over de Islam. Jij mag hier werkelijk alles neerkwakken wat je wil neerkwakken, of de film van Wilders er nu wel of niet komt, die vrijheid heb je en geen moslim die daarom wakker ligt. Denken dat het de moslims gaat om de vrijheid van meningsuiting zelf, is pure waanzin.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is dit geval is het een pure strijd ja. Geen daadwerkelijke oorlog, maar onze vrijheid tegenover hun zogenaamde regeltjes die voor ons niet geleden. Zij hebben ons niks op te leggen.. Als zij gaan dreigen met geweld, moeten wij daar absoluut niet voor buigen.
FOUT! Zeer relevant!quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Irrelevant. Dit staat daar volledig buiten.
Niet alleen godsdienst hoor. Ook als iemand aan andermans voetbal club zit is het aantal bedreigingen niet van de lucht ...quote:Op zondag 2 maart 2008 12:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
[..]
Iemand die een ander bekritiseerd is te allen tijden fout. Zo maak je een discussie natuurlijk volslagen onmogelijk.
Ken je het verschil tussen je aangesproken voelen en vragen of je iets op een ander persoon toepast, nou?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen woorden iets meer ter harte nemen:
Ik heb het duidelijk in een hypocriete context genoemd, geen speciale omstandigheden waardoor persoon X niet kan doneren.quote:Ik zie het probleem niet. Iemand kan prima oproepen tot het doneren van geld of bloed, maar het zelf niet doen. Omdat hij zelf niks te makken heeft bijvoorbeeld. Of geen bloed kan of mag doneren.
Omdat persoon X met tekortkomingen zeikt over Ding X met tekortkomingen, is weinig vooruitstrevend, hypocriet en voornamelijk niets vruchtbaars.quote:Iedereen heeft tekortkomingen, en ik zie niet in waarom dat kritiek van die persoon op/over een ander zou diskwalificeren.
Nee hoor het is één samenhangend discussie, 95% van de discussie over de Islam in NL gaat over wat er in het buitenland gebeurt, ik durf te wedden dat overgrote mate van Wilders zijn film ook daarover zal gaan.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Irrelevant. Dit staat daar volledig buiten.
De moslims staat die aankomende film niet aan en daarom dreigen ze. Dat raakt onze vrijheid van meningsuiting, die dus wel degelijk deel uitmaakt van de strijd. Omdat ze daar blijkbaar niet in staat zijn tot wat redenering en relativering, grijpen ze naar geweld. De enige mogelijke reactie daarop voor ons is om de vrijheid alleen nog maar sterker te verdedigen.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
Oh, maar dat zijn geen regeltjes hoor. Zeg nou zelf, elke dag zijn er ranzige teksten te vinden over de Islam. Jij mag hier werkelijk alles neerkwakken wat je wil neerkwakken, of de film van Wilders er nu wel of niet komt, die vrijheid heb je en geen moslim die daarom wakker ligt. Denken dat het de moslims gaat om de vrijheid van meningsuiting zelf, is pure waanzin.
Ofwel: wanneer zijn film wordt gecensureerd kan dat argument niet meer gebruikt worden om de Koran niet te censureren.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:42 schreef Gabry het volgende:
[..]
Met de uitspraak dat de Koran als haatzaaiend, tot geweld oproepend, boek het formaat van de Donald Duck diende te krijgen riep iedereen dat censuur uit den boze was. Maar nu mag een film waarvan de inhoud vrijwel volledig onbekend is niet worden uitgezonden, omdat het Koran-lezers een excuus zou geven om geweld uit te oefenen.
Waar gaat het dan wel om?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Denken dat het de moslims gaat om de vrijheid van meningsuiting zelf, is pure waanzin.
Maar wat Ahmedinejad en Hamas doet in het buitenland voor de discussie in NL natuurlijk wel.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat een jankargument van niks zeg. Irak en Afghanistan hebben hier geen zak mee te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |