Dit is een probleem. Alle kritiek is goed maar het moet wel van een bepaald persoon komen, onder bepaalde omstandigheden, hij moet een bepaalde taal gebruiken en bepaalde dingen wel en niet zeggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ik had het daarnaast ook nog over de functie van het persoon dat deze kritiek uit .. als een of ander artiest in de States een show maakt waarin hij onze wetgeving aangaande de bekende issues aan de kaak stelt heeft het mi een iets andere impact als wanneer deze kritiek geuit wordt door een groep die zitting heeft in het huis van afgevaardigden
Moslims doen het in jou ogen blijkbaar nooit goed. Dat is verder niet hun probleem. Jij hebt je vijand gevonden. Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach kom, hou nog toch op. Er was altijd en vrijwel zonder uitzondering dat beruchte voorbehoud: "we keuren het af maar we snappen het wel". Impliciete goedkeuring gekoppeld aan politiek-correcte afkeuring, het is echt godsgeklaagd dat de reactie van veel Nederlanders op Wilders nu heftiger is dan de reactie van de moslimgemeenschap op de diverse aanslagen met vele duizenden doden in de hele westerse wereld was.
quote:Zie je niet hoe belachelijk je reageert? Als wij als Nederlanders klappen moeten opvangen is dat onze eigen schuld? Omdat we onze mening niet onder stoelen of banken willen hoeven stoppen? Oh ja, en al die aanslagen waren ook al onze eigen schuld? De moord op Theo van Gogh, eigen schuld? Wat ben jij een eng mannetje zeg...
Artikel 6 moet simpelweg afgeschaft worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vind het nogal schokkend dat veel mensen in Nederland het normaal vinden om artikel 1 van de grondwet met voeten te treden, het artikel zelfs liefst willen veranderen om godsdienstvrijheid voor bepaalde groepen te beperken .. dat had ik eigenlijk niet verwacht in Nederland en dat vind ik dus zorgwekkend ..
tja, en dat hetzelfde persoon dat aan de ene kant de grondwet wil veranderen zich aan de andere kant op diezelfde grondwet zit te beroepen is gewoon absurd .. als je de godsdienstvrijheid wil inperken is er al geen vrijheid van meningsuiting meer namelijk
Pfffff, doe niet zo dramatisch man..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
. En misschien is er weer een oorlog nodig om mijn rechten en vrijheden te waarborgen. So be it, shit happens.
Alles ja. Hoezo.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heb iets meegekregen over bijvoorbeeld het debat over de regeringsverklaring of het debat over de dubbele nationaliteit?
Oh ja, het hellende vlak argument, hoe uitgekauwdquote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De volgende keer dat überhaupt iemand iets kritisch zegt over de islam word er meteen met geweld gedreigd, worden er films verboden of mensen opgesloten. Daarna worden alle meningen (en religies) die niet stroken met de doctrine van een moslim ergens ter wereld verboden en vervolgt onder dreiging van geweld. Daarna gaan we zelf demonstreren tegen niet-moslims om (de dreiging van) geweld voor te zijn.
De islam is geen persoon het is een religie.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dus als ik naar mijn buurvrouw loop en zeg dat het een achterlijk wijf is om vervolgens een schop op mijn slaap te krijgen van de buurman heb ik aangetoond dat de alle buurmannen een gevaar voor de samenleving zijn?
Wilders weet donders goed dat ie aan het provoceren is.
Zo'n film is nergens voor nodig en zal echt HE-LE-MAAL niets oplossen, integendeel.
Onze vrijheden worden aan alle kanten ingeperkt vanwege de noodzaak terrorisme op tijd te herkennen. We hebben een nationaal comite terrorismebestrijding dat zich vrijwel enkel maar bezig hoeft te houden met moslimextremisme en -terrorisme. Een filmmaker wordt vermoord omdat hij moslims heeft beledigd. Er worden bussen, metro's opgeblazen omdat wij ons niet wensen te schikken aan de grillen van een achterlijke, middeleeuwse religie. Er worden vliegtuigen gekaapt en in gebouwen gevlogen met duizenden doden tot gevolg. Allemaal volstrekt onschuldige doden die nog nooit een moslim iets hebben aangedaan of zelfs maar verboden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:14 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat toont Wilders nu ineens aan ofzo??? Kom op zeg.
[..]
Welke last heb jij er hier van deedeetee. Je hebt het over een theoretisch probleem, over een vijand die er niet is, die je je eigen hebt gemaakt. De islam is ineens een ding geworden, bij gebrek aan beter in ons verwende leventje.
Doe toch niet zo dramatisch. Al die mensen in hun buitenwijkjes die ineens zo'n grote bek hebben over de islam. Ik word er echt kotsziek van.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De islam is geen persoon het is een religie.
Natuurlijk weet Wilders dat hij aan 't provoceren is. Daar is het hem om begonnen. Als de moslims reageren zoals verwacht dan bewijzen ze dat HIJ gelijk heeft.
Als ze met hun tanden knarsen en zich beheersen dan bewijzen ZIJ dat hun religie er een van vrede is en dat Wilders ongelijk heeft.
Ik kan er echt niet met mijn verstand bij dat men wil aanvaarden dat er geweld losbarst als mensen zich beledigd voelen.
er is al meer dan genoeg kritiek op de islam binnen de islam, helaas krijgen deze mensen amper gehoor omdat hun kritiek ondergesneeuwd wordt door een combinatie van factoren, waarvan de buitenlandse troepen in veel islamitische landen die met geweld een democratisch stelsel willen opleggen niet de minste isquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Erken nu maar gewoon, dat elke vorm van kritiek op de islam of koran simpelweg not done is en de kop wordt ingedrukt.
Elk vorm van religiekritiek, elk tekeningetje, voordracht of kunstuiting. Alles is uit den boze.
Er is nog geen film uitgebracht door een politicus dat de westerse wereld vernietigd moet worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Bedankt dat je mijn punt even illustreert. Want waar zijn velen in dit topic voorstander van? Dat we al op voorhand onze excuses aanbieden voor de uitingen van Wilders in zijn nog niet uitgebrachte film.
Jeetje man, wat een bombast. En wat heeft mijn islamitische buurman hier mee te maken?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Onze vrijheden worden aan alle kanten ingeperkt vanwege de noodzaak terrorisme op tijd te herkennen. We hebben een nationaal comite terrorismebestrijding dat zich vrijwel enkel maar bezig hoeft te houden met moslimextremisme en -terrorisme. Een filmmaker wordt vermoord omdat hij moslims heeft beledigd. Er worden bussen, metro's opgeblazen omdat wij ons niet wensen te schikken aan de grillen van een achterlijke, middeleeuwse religie. Er worden vliegtuigen gekaapt en in gebouwen gevlogen met duizenden doden tot gevolg. Allemaal volstrekt onschuldige doden die nog nooit een moslim iets hebben aangedaan of zelfs maar verboden.
En dan is er geen vijand.
Weet je waar ik kotsziek van wordt? Dat de hele westerse wereld elke dag bang moet zijn voor aanslagen door moslimextremisten.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe toch niet zo dramatisch. Al die mensen in hun buitenwijkjes die ineens zo'n grote bek hebben over de islam. Ik word er echt kotsziek van.
En wat mij betreft mag er nog veel meer kritiek volgen bijvoorbeeld ten behoeve van de emancipatie van vrouwen, andersdenkende of afvalligen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:20 schreef moussie het volgende:
[..]
er is al meer dan genoeg kritiek op de islam binnen de islam,
En dan ben je er wel voorstander van dat ze uitgelokt worden door een politicus. Lekker consequent....quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Weet je waar ik kotsziek van wordt? Dat de hele westerse wereld elke dag bang moet zijn voor aanslagen door moslimextremisten.
Maar dat zegt Wilders niet. Wilders zegt niet 'wij accepteren uw uitingen niet langer'. Wilders zegt alleen "jullie zijn een stelletje klootzakken enneh...hmm wat is de grootste belediging voor jullie geloof? Oh ja, afbeeldingen enzo met Mohammed.. Mooi zo, dan laat ik in mijn film iets met Mohammed gebeuren'quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is een hele goede vraag inderdaad. Hoeveel toekomstige mensenlevens redt Geert misschien wel door nu tegen de islam te zeggen: wij accepteren de aggresieve uitingen van uw religie niet langer, dus al u die niet van binnenuit indamt zijn wij genoodzaakt het voor u te doen. Think outside the box, zei er eerder iemand in één van deze topics...
Oh ja, ineens zijn we zo begaan met de moslimvrouwen. Ontroerend.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En wat mij betreft mag er nog veel meer kritiek volgen bijvoorbeeld ten behoeve van de emancipatie van vrouwen, andersdenkende of afvalligen.
Niets. Wat heb ik, of een buitenlandse medewerker van een Nederland bedrijf, te maken met de uitingen van Wilders? Doe ik jouw islamitische buurman wat aan, is hij zijn leven niet meer zeker? En hoe zit het nu met die Nederlander in het buitenland?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Jeetje man, wat een bombast. En wat heeft mijn islamitische buurman hier mee te maken?
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar dat zegt Wilders niet. Wilders zegt niet 'wij accepteren uw uitingen niet langer'. Wilders zegt alleen "jullie zijn een stelletje klootzakken enneh...hmm wat is de grootste belediging voor jullie geloof? Oh ja, afbeeldingen enzo met Mohammed.. Mooi zo, dan laat ik in mijn film iets met Mohammed gebeuren'
Ipv dat Wilders nou naar de moslimfundi's gaat en het ze recht in hun gezicht zegt. Maar nee, hij verschuilt zich achter een film en vrijheids van meningsuiting; hij verschuilt zich achter miljoenen kostende beveiliging. Dat hebben de hulpverleners in de moslimfundi landen niet helaas. Dat heeft de metroganger ook niet.
Tuurlijk hebben we als Nederland kikkerlandje altijd tegen de stroom ingevaren. Maar het VoC had ook niet allemaal afbeeldingen van Mohammed die verkracht wordt door een dikke neger op hun zeilen toen ze gingen handelen met het Oosten.
dramaqueen ..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Artikel 6 moet simpelweg afgeschaft worden.
Volgens mij zijn het die schreeuwende moslims die dramatisch doen. Al die heisa vanwege een film die niemand gezien heeft?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Pfffff, doe niet zo dramatisch man..
Ja, met vele verschillende stromingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De islam is geen persoon het is een religie.
Natuurlijk weet Wilders dat hij aan 't provoceren is. Daar is het hem om begonnen. Als de moslims reageren zoals verwacht dan bewijzen ze dat HIJ gelijk heeft.
De film gaat wellicht voor nog meer vrijheidsinperking zorgen omdat de aanslag dreiging ineens nog meer groeit. Die film die een middelvinger is tegen de moslimfundi laat ze echt niet denken 'wow man, die hollanders laten niet met zich fucken, laten we er maar mee stoppen'. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:22 schreef Jalu het volgende:
Weet je waar ik kotsziek van wordt? Dat de hele westerse wereld elke dag bang moet zijn voor aanslagen door moslimextremisten.
Volgens jou is mijn buurman medeschuldig, want hij heeft zich niet geneog gedistantieerd van 9/11 etc.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
Niets. Wat heb ik, of een buitenlandse medewerker van een Nederland bedrijf, te maken met de uitingen van Wilders? Doe ik jouw islamitische buurman wat aan, is hij zijn leven niet meer zeker? En hoe zit het nu met die Nederlander in het buitenland?
Als je die debatten (en andere) hebt gezien is het misplaatst om te zeggen, dat er met Wilders geen debat is.quote:
Nee. Ik ben er voorstander van dat elke Nederlandse politicus kan zeggen wat hij wil over de islam. Zonder dat er aanslagen van komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan ben je er wel voorstander van dat ze uitgelokt worden door een politicus. Lekker consequent....
Jazeker wel. Artikel 7 en 8 laadt, in deze, volledig de dekking.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:24 schreef moussie het volgende:
[..]
dramaqueen ..
natuurlijk moet artikel 6 niet afgeschaft worden .. maar ja, alles mogen zeggen en to hell with the consequences is ook niet alles hé
Nu breekt echt mijn klomp.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je die debatten (en andere) hebt gezien is het misplaatst om te zeggen, dat er met Wilders geen debat is.
Wilders heeft bij diverse debatten drie uur en langer achter de sprekersstoel gestaan, omdat hij drie uur lang werd geïnterrumpeerd.
Dan hebben we het over het vergroten van vrijheden. Maar hier gaat het om het beperken van vrijheden. Dus je vergelijking gaat niet op.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Oh ja, het hellende vlak argument, hoe uitgekauwd
Het gedogen van softdrugs heeft in de loop der tijd toch ook niet geleid tot vrijgave van alle drugs en 50% van Nederland aan de harddrugs?
Het toestaan van prostitutie heeft toch ook niet geleid tot grenzeloze orgieen overal in Nederland de hele dag door?
En wat dan nog? Denk je dat ik hem wat aan zal doen? Ik moet me nu wél zorgen maken over wat mij me op straat overkomt omdat een politicus zijn mening naar buiten brengt. Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat er een groot verschil is tussen woorden en daden?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens jou is mijn buurman medeschuldig, want hij heeft zich niet geneog gedistantieerd van 9/11 etc.
Het ging even goed, SCH.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, ineens zijn we zo begaan met de moslimvrouwen. Ontroerend.
Jij schijnt al meer te weten over de inhoud van die film. Vertel?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar dat zegt Wilders niet. Wilders zegt niet 'wij accepteren uw uitingen niet langer'. Wilders zegt alleen "jullie zijn een stelletje klootzakken enneh...hmm wat is de grootste belediging voor jullie geloof? Oh ja, afbeeldingen enzo met Mohammed.. Mooi zo, dan laat ik in mijn film iets met Mohammed gebeuren'
Eh, dat valt reuze mee.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
maar SCH , even naar de kernquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe toch niet zo dramatisch. Al die mensen in hun buitenwijkjes die ineens zo'n grote bek hebben over de islam. Ik word er echt kotsziek van.
Wat lost die film van Wilders nou helemaal op deedeetee. Dat hij aantoont dat er foute islamistische leiders zijn in dictatoriale landen? Gossie kind, dat wisten we nog niet.
Ik ben ook erg voor een inhoudelijk debat ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:25 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee. Ik ben er voorstander van dat elke Nederlandse politicus kan zeggen wat hij wil over de islam. Zonder dat er aanslagen van komen.
Nogmaals, je laten provoceren is een keuze.
Het debat in de Kamer vindt simpelweg plaats.quote:
Wilders heeft gezegd dat er in de het laatste scene een beeld van Mohammed volgt waarmee 'iets' zal gebeuren.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:28 schreef Jalu het volgende:
Jij schijnt al meer te weten over de inhoud van die film. Vertel?
Maar we gaan niet naar het oosten., het oosten komt naar ons. Waarom gedragen ze zich niet op dezelfde manier: onze eigenaardigheden accepteren en daar rekening mee houden?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef Knipoogje het volgende:
Tuurlijk hebben we als Nederland kikkerlandje altijd tegen de stroom ingevaren. Maar het VoC had ook niet allemaal afbeeldingen van Mohammed die verkracht wordt door een dikke neger op hun zeilen toen ze gingen handelen met het Oosten.
Ik heb het al vele malen gezegd maar voor mijn wat trage groningse nichtje nog maar een keerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:29 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar SCH , even naar de kern
Wilders heeft een film, we hebben hem nog niet gezien, maar het is waarschijnlijk een kritische film over de islaam.
Wat is nu precies je mening?
Moet de film verboden worden , of wat wil je nu precies ?
Ik snap nog niet helemaal waar je heen wilt, dat het niet wijs is van Wilders om zich ongenuanceerd uit te laten over dit onderwerp in het huidige klimaat. ja dat wil ik wel geloven. maar dat is toch niet de kern van discussie?
Maar hier is iedereen voorstander van. Alleen leven we in een grote wereld. In andere delen van de wereld denkt men daar anders over en dat hebben we maar te slikken. Daar kunnen we wel voor strijden, maar waarom zouden we? Het is ver van ons bed. Wilders brengt het ineens nodeloos dichtbij.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:25 schreef Jalu het volgende:
Nee. Ik ben er voorstander van dat elke Nederlandse politicus kan zeggen wat hij wil over de islam. Zonder dat er aanslagen van komen.
Jij liet je even gaan - doe nou niet alsof al die Wilderianen zo betrokken zijn bij de positie van de moslimvrouw. Kom op zeg, ik wil best even met je lachen op zaterdagochtend maar we weten beiden dat dat een kolderieke suggestie is.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het ging even goed, SCH.
Maar helaas glijd je weer af naar dat lichtelijk irritante relnichterige gedrag van je.
Probeer eens diep adem te halen en een beetje te ontspannen!
nou leuk, niveau peuterspeelzaal dus, en dat voor een politicus, een volksvertegenwoordigerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:32 schreef Greys het volgende:
En toch denk ik nog steeds stiekem af en toe dat er helemaal geen film is.
Vooral omdat Wilders ergens halverwege 'verklapte' dat er 'iets met Mohammed ging gebeuren' in de film.
Lijkt een beetje op een vuurtje opporren.
Zou hij niet binnenkort opstaan en zeggen dat hij wilde zien wat er zou gebeuren als hij zo'n film zou aankondigen?
Juist niet. Ik hoorde alleen vanochtend al twee oproepen aan Wilders (o.a. Pechtold) om nou eindelijk eens op de geeigende plekken in discussie te gaan. Wilders vermijdt het debat. Vreemd om dat te ontkennen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het debat in de Kamer vindt simpelweg plaats.
Dit is door diverse Kamerleden van verschillende signature bevestigd.
Nee het is allang bekend dat het zo is. Maar hij maakt het weer 'ns heel erg duidelijk dat het zo is en dat er een eind aan moet komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:14 schreef SCH het volgende:
En dat toont Wilders nu ineens aan ofzo??? Kom op zeg.
IMO is de islam een soort van geestesziekte. Ik vind het eng als ik zie hoe mensen zich er door laten verleiden om zich slecht te gedragen. Ik heb er nog nooit iets goeds van zien komen. Moord,onderdrukking,verregaande onverdraagzaamheid e.d. zijn heel normale uitwassen van de islam.quote:Welke last heb jij er hier van deedeetee. Je hebt het over een theoretisch probleem, over een vijand die er niet is, die je je eigen hebt gemaakt. De islam is ineens een ding geworden, bij gebrek aan beter in ons verwende leventje.
omgquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
IMO is de islam een soort van geestesziekte.
Dat zie ik helemaal niet zitten. Ik wil een wereld waarin iedereen zijn eigen vrijheden heeft. Als een moslim zijn geloof wil belijden, prima, maar val mij er niet mee lastig. Geldt ook voor alle andere religies. Meer wil ik niet. Maar ik pas ervoor om mijn oren te laten hangen naar de lange tenen van vele moslims.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jalu, het lijkt wel of je het ziet zitten de strijd aan te gaan tegen moslims. Hoe denk jij dat de wereld dan veiliger wordt? Hoe denk je dat we dat moeten doen?
Wijs me even aan waar ik zei dat het leuk is?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:34 schreef moussie het volgende:
[..]
nou leuk, niveau peuterspeelzaal dus, en dat voor een politicus, een volksvertegenwoordiger
Ik vind het belachelijk, dat sommigen suggereren, dat een er een bepaalde norm moet zijn aan de hoeveelheid religie kritiek.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij liet je even gaan - doe nou niet alsof al die Wilderianen zo betrokken zijn bij de positie van de moslimvrouw. Kom op zeg, ik wil best even met je lachen op zaterdagochtend maar we weten beiden dat dat een kolderieke suggestie is.
Lief van je dat je het voor mij nog een keer wil uitleggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het al vele malen gezegd maar voor mijn wat trage groningse nichtje nog maar een keer
Ik ben tegen een verbod vooraf.
Volgens mij heeft ook niemand daar trouwens nog voor gepleit. Ik snap verder de onrust en de paniek bij het kabinet, want zij zijn voor ons allen verantwoordelijk. Ik snap niks van Geert Wilders om moedwillig ons allemaal in gevaar te brengen.
Ah dus wij hebben maar te slikken dat we rekening moeten houden met moslims ver weg? Zie je echt niet hoe dit de wereld op zijn kop is? Moslims ver weg hebben maar te slikken hoe wij in ons eigen land willen leven.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar hier is iedereen voorstander van. Alleen leven we in een grote wereld. In andere delen van de wereld denkt men daar anders over en dat hebben we maar te slikken. Daar kunnen we wel voor strijden, maar waarom zouden we? Het is ver van ons bed. Wilders brengt het ineens nodeloos dichtbij.
beter lezen .. ik vind het 'nou leuk'quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Wijs me even aan waar ik zei dat het leuk is?
Wat heb jij toch een nare manier van discussiëren met je belerende toontjequote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:39 schreef moussie het volgende:
[..]
beter lezen .. ik vind het 'nou leuk'
ik denk dat het meer gaat om de verantwoordelijkheid die je hebt als volksvertegenwoordiger tegenover je bevolking .. en wat Wilders dus doet is zijn eigen verantwoordelijkheid ontlopen, hij is immers wel goed beveiligt, en de burgers die hij dient te beschermen in gevaar brengenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Lief van je dat je het voor mij nog een keer wil uitleggen.
Maar je zegt dus. niet verbieden en Wilders zijn gang laten gaan.
Nou klaar, waar hebben we het dan nog over?
![]()
Of hebben we het nu alleen over angst voor de reacties van moslimsextremisten.
Als dat de kern is, laten we het daar dan over hebben en niet over Wilders.
Dat is inderdaad de kern imho. We moeten met zijn allen zo bang zijn voor de reacties van moslimextremisten dat we in alle discussies over eieren moeten lopen om maar niet de toorn van de extremisten over ons uit te roepen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Of hebben we het nu alleen over angst voor de reacties van moslimsextremisten.
Als dat de kern is, laten we het daar dan over hebben en niet over Wilders.
Dat zou prima zijn als we niet zouden handelen met die moslims ver weg, als we geen medelanders in de buurt van die moslims ver weg zouden hebben en als die moslims ver weg tegenwoordig niet met snelle verbindingen en open grenzen hier naar toe kunnen komen om verhaal te halen. En niet met woorden, maar op een smiechtige manier waar je je niet tegen kan verweren zonder de vrijheid in Nederland *werkelijk* op te geven met allerhande patriot acts.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:38 schreef Jalu het volgende:
Ah dus wij hebben maar te slikken dat we rekening moeten houden met moslims ver weg? Zie je echt niet hoe dit de wereld op zijn kop is? Moslims ver weg hebben maar te slikken hoe wij in ons eigen land willen leven.
Ik vind 3,7. Voor de veiligheid zou ik 3,5 aanhouden, maar 3,7 zou moeten kunnen. Maar echt niet veel meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:36 schreef damian5700 het volgende:
Hoeveel kritiek mag, volgens jou, een ideologie of religie maximaal ondergaan?
ja dat is een manier om er naar tekijkenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:43 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om de verantwoordelijkheid die je hebt als volksvertegenwoordiger tegenover je bevolking .. en wat Wilders dus doet is zijn eigen verantwoordelijkheid ontlopen, hij is immers wel goed beveiligt, en de burgers die hij dient te beschermen in gevaar brengen
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat heb jij toch een nare manier van discussiëren met je belerende toontje![]()
Raar he, op een forum zonder gezichtsuitdrukkingen en tonaties er bij kàn je wel eens iets verkeerd opvatten. Mijn welgemeende excuses.
Wat jij suggereerde is dat het bij dit soort kritiek meestal te doen is om de positie van de vrouw en zo, en dat bestrijd ik. Ik geloof daar nou toevallig niks van. Dat Wilders en zijn achterban zo begaan is met de moslimvrouw.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk, dat sommigen suggereren, dat een er een bepaalde norm moet zijn aan de hoeveelheid religie kritiek.
Wie is er zo belangrijk, dat-ie meent dit te moeten bepalen?
Dat is waarop ik reageerde.
Hoeveel kritiek mag, volgens jou, een ideologie of religie maximaal ondergaan?
Ik ben eerlijk gezegd nog geen POLITICUS, iemand die toch voor het volk staat dus, tegengekomen die zo grof en ongenuanceerd is.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:43 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de kern imho. We moeten met zijn allen zo bang zijn voor de reacties van moslimextremisten dat we in alle discussies over eieren moeten lopen om maar niet de toorn van de extremisten over ons uit te roepen.
Ik pas daarvoor. Ik wil dat een politicus kan roepen dat hij Mohammed een aggressieve gevaarlijke idioot vindt net als hij kan roepen dat de verering van de paus grenst aan afgodsverering, om maar eens wat te noemen. Zonder dat alle Nederlanders daarvoor moeten boeten en al helemaal zonder dat sommige Nederlanders vinden dat het onze eigen schuld is dat we daarvoor moeten boeten...
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn als we niet zouden handelen met die moslims ver weg, als we geen medelanders in de buurt van die moslims ver weg zouden hebben en als die moslims ver weg tegenwoordig niet met snelle verbindingen en open grenzen hier naar toe kunnen komen om verhaal te halen. En niet met woorden, maar op een smiechtige manier waar je je niet tegen kan verweren zonder de vrijheid in Nederland *werkelijk* op te geven met allerhande patriot acts.
Oh, reken maar dat mocht er Nederlanders in het buitenland iets overkomen er megaprocessen tegen hem aangespannen worden (door nabestaanden).quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:43 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om de verantwoordelijkheid die je hebt als volksvertegenwoordiger tegenover je bevolking .. en wat Wilders dus doet is zijn eigen verantwoordelijkheid ontlopen, hij is immers wel goed beveiligt, en de burgers die hij dient te beschermen in gevaar brengen
En dus moeten we toch capituleren en ons aanpassen aan de grillen van die idioten...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn als we niet zouden handelen met die moslims ver weg, als we geen medelanders in de buurt van die moslims ver weg zouden hebben en als die moslims ver weg tegenwoordig niet met snelle verbindingen en open grenzen hier naar toe kunnen komen om verhaal te halen. En niet met woorden, maar op een smiechtige manier waar je je niet tegen kan verweren zonder de vrijheid in Nederland *werkelijk* op te geven met allerhande patriot acts.
Ik heb al wat voorbeelden gegeven, maar ik denk ook aan het debat over Arib en islamitisch activisme en ik kan me herinneren, dat het eerste initiatief van Doekle Terpstra (je weet het misschien nog wel;' Wilders is het gevaar dat gestopt moet worden') geen enkele bijval kreeg van Kamerleden, omdat unaniem de mening was, dat het debat in de Kamer plaats vond en ook daar behoorde.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist niet. Ik hoorde alleen vanochtend al twee oproepen aan Wilders (o.a. Pechtold) om nou eindelijk eens op de geeigende plekken in discussie te gaan. Wilders vermijdt het debat. Vreemd om dat te ontkennen.
En laten we dan ook hopen dat er heel snel duidelijk wordt dat hij niet verantwoordelijk is voor de daden van terroristen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, reken maar dat mocht er Nederlanders in het buitenland iets overkomen er megaprocessen tegen hem aangespannen worden (door nabestaanden).
Maar goed, hoop dat het niet zover komt.
Met bomaanslagen? En daarom gaan we een film verbieden? Omdat een paar Braziliaanse fanatieke Katholieken zich beledigt voelen en dreigen met geweld?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kijken hoe ze dan in diepgelovige landen als Brazillie reageren.
alleen dat dus volgens Wilders iedere moslim een extremist is .. een regering die dreigt met een boycot is extremistisch omdat die islamitisch is ?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja dat is een manier om er naar tekijken
maar ik krijg dan toch een beetje de indruk dat wilders verantwoordelijk wordt gemaakt voor het gedrag van moslimextremisten
is het niet eerlijker om deze moslimextremosten verantwoordelijk te stellen voor hun eigen gedrag
is verontwaardiging over het gedrag van moslimextremisten niet veel meer op zijn plek dan eenzijdig te kijken naar de rol van wilders?
Hangt van de film af.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
En laten we dan ook hopen dat er heel snel duidelijk wordt dat hij niet verantwoordelijk is voor de daden van terroristen.
Nee, nee. Dat is jouw interpretatie. Bovendien verschuif je hiermee de focus. niet zo kies.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat jij suggereerde is dat het bij dit soort kritiek meestal te doen is om de positie van de vrouw en zo, en dat bestrijd ik. Ik geloof daar nou toevallig niks van. Dat Wilders en zijn achterban zo begaan is met de moslimvrouw.
Jij wel?
En dat is dan goed te praten? Los van het feit dat ik er van overtuigd ben dat, hoe heftig ook, er zullen geen zelfmoordaanslagen komen en dat soort ongein: jij weet net zo goed als ik dat ook in ie landen de reactie qua heftigheid nog niet eens vergelijkbaar zal zijn met de reacties op de Mohammed-cartoons.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd nog geen POLITICUS, iemand die toch voor het volk staat dus, tegengekomen die zo grof en ongenuanceerd is.
En laten we over de Paus en de katholieke kerk dan maar even zeggen dat een POLITICUS een film maakt over dat de hele katholieke kerk uitgeroeid moet worden en dat de bijbel verscheurd. Kijken hoe ze dan in diepgelovige landen als Brazillie reageren.
Tja dat is hij natuurlijk wel. Onnodig provoceren is ook een verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
En laten we dan ook hopen dat er heel snel duidelijk wordt dat hij niet verantwoordelijk is voor de daden van terroristen.
Doe niet zo debiel.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:50 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dus moeten we toch capituleren en ons aanpassen aan de grillen van die idioten...
Als dit het uitgangspunt is zou de reactie van Wilders ("alle moslims het land uit" of zoiets) misschien helemaal nog niet zo'n gekke zijn. Als de enige manier om ons van moslim-terrorisme te bevrijden het uitbannen van elke binding met elke moslim is, dan dat liever dan onze vrijheden opgeven om die malloten niet voor het hoofd te stoten.
Sorry damian, dit is zo'n aperte onzin. Echt iedereen maar dan ook iedereen is het erover eens dat Wilders het debat ontloopt. Je plaatst jezelf buiten het discours als je dat ontkent. Jammer. Je kunt niet blijven strooien met ik ben geen fan van hem, maar het ondertussen zo krampachtig voor hem opnemen. Ik verwacht gewoon een eerlijke benadering van je.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb al wat voorbeelden gegeven, maar ik denk ook aan het debat over Arib en islamitisch activisme en ik kan me herinneren, dat het eerste initiatief van Doekle Terpstra (je weet het misschien nog wel;' Wilders is het gevaar dat gestopt moet worden') geen enkele bijval kreeg van Kamerleden, omdat unaniem de mening was, dat het debat in de Kamer plaats vond en ook daar behoorde.
Ik stelde de eerste vraag. Denk jij dat de Wilderianen zo begaan zijn met de positie van de moslimvrouw?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, nee. Dat is jouw interpretatie. Bovendien verschuif je hiermee de focus. niet zo kies.
En het is, overigens, heel onbeleefd om een vraag met een tegenvraag te beantwoorden.
Lukt het niet om een antwoord te formuleren? Probeer het gewoon eens!
een regering die heel nederland wil boycotten vanwege de acties van 1 individu.. over een film die ze nog niet gezien hebbenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:53 schreef moussie het volgende:
[..]
alleen dat dus volgens Wilders iedere moslim een extremist is .. een regering die dreigt met een boycot is extremistisch omdat die islamitisch is ?
Jij doet net of Wilders geen enkele verantwoordelijkheid heeft. Naief.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee. Belediging is geen legitieme reden tot moord, tot terrorisme. Hoe dan ook.
Nou, wat een gedurfde stelling: om Iran extremistisch en anti-democratisch te noemen. Alsof dat een nieuw inzicht is.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
een regering die heel nederland wil boycotten vanwege de acties van 1 individu.. over een film die ze nog niet gezien hebben
ja zo'n regering (iran) durf ik extremistisch en anti democratisch te noemen
lijkt me duidelijk
Zijn er in Europa aanslagen geweest na de cartoons?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met bomaanslagen? En daarom gaan we een film verbieden? Omdat een paar Braziliaanse fanatieke Katholieken zich beledigt voelen en dreigen met geweld?
Wat precies, SCH? Deze debatten, waar ik nu een aantal voorbeelden van heb gegeven hebben allen niet plaatsgevonden?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry damian, dit is zo'n aperte onzin. Echt iedereen maar dan ook iedereen is het erover eens dat Wilders het debat ontloopt. Je plaatst jezelf buiten het discours als je dat ontkent. Jammer. Je kunt niet blijven strooien met ik ben geen fan van hem, maar het ondertussen zo krampachtig voor hem opnemen. Ik verwacht gewoon een eerlijke benadering van je.
Hoeveel onschuldigen zijn al slachtoffer geworden van moslim-extremisten? En dat alleen omdat wij hier geen rekening wensen te houden met de grillen van die extremisten? Wanneer is het genoeg dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Doe niet zo debiel.
En waar trek je de grens? Het meisje dat rechten studeert en zegt zich van binnen moslim te voelen maar geen hoofddoekje draagt ook zonder pardon eruit?
Mijn clienten die Moslim zijn ook het land uitflikkeren (boeiuh dat ze ziek zijn)?.
Duuuuuuh.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
een regering die heel nederland wil boycotten vanwege de acties van 1 individu.. over een film die ze nog niet gezien hebben
lijkt me duidelijk
Ik ben bang in de arabische wereld nog wel 1000 maal zoveel slachtoffers.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hoeveel onschuldigen zijn al slachtoffer geworden van moslim-extremisten? En dat alleen omdat wij hier geen rekening wensen te houden met de grillen van die extremisten? Wanneer is het genoeg dan?
Ik vind, dat jij erg veel liegt en onwaarheden verkondigt:quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stelde de eerste vraag. Denk jij dat de Wilderianen zo begaan zijn met de positie van de moslimvrouw?
Dit is geen vraag, of wel? Krijg ik nu wel antwoord?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, ineens zijn we zo begaan met de moslimvrouwen. Ontroerend.
Dat ben ik met je eens. En Wilders valt in mijn ogen in dezelfde categorie.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
lijkt me duidelijk
ik reageerde op een stelling van moussiequote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, wat een gedurfde stelling: om Iran extremistisch en anti-democratisch te noemen. Alsof dat een nieuw inzicht is.
Kom eens met recente voorbeelden damian. Op welke uitnodigingen gaat Wilders in. is hij met Doekle in debat gegaan, is hij met moslimorganisaties in debat gegaan? Is hij in de kamer in debat gegaan (nee, ook dat neit, dat waren geen debatten, hij poneert oneliners)quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat precies, SCH? Deze debatten, waar ik nu een aantal voorbeelden van heb gegeven hebben allen niet plaatsgevonden?
Wat bedoel je nu precies?
Alleen de rechter kan bepalen of er (onnodig) geprovoceerd word. Dat laat ik niet bepalen door een theekransje bestaande uit Balkenende en een paar moslim-extremisten.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja dat is hij natuurlijk wel. Onnodig provoceren is ook een verantwoordelijkheid.
En in de landen van onze vrienden? Amerika, UK, Spanje? De rest van Europa?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben bang in de arabische wereld nog wel 1000 maal zoveel slachtoffers.
In Nederland 1 persoon voor zover ik weet.
Dan niet joh. Wat laat jij je kennen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind, dat jij erg veel liegt en onwaarheden verkondigt:
Ik ook. Bedankt voor je reactie!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:47 schreef moussie het volgende:
[..]
sorry, was niet mijn bedoeling
maar in dit soort topics merk je het dus al, dat tegenstellingen uitvergroot worden tot iets wat dicht in de buurt komt van vijandigheid taz van andersdenkenden .. ik moet idd opletten daar niet aan mee te doen als ik me aangevallen voel ..
Maar een film....ben je echt zo naief?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:00 schreef Drugshond het volgende:
Het is maar een film.... er zal achteraf nog genoeg weerwoord/discussies over volgen of de geponeerde zienswijze klopt. Als hij dan nog het debat ontwijkt mag je hem een provacateur noemen. En geweld is geen optie (me dunkt).
Ja, het is hier echt levensgevaarlijk. Ik durf amper nog de straat op.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben bang in de arabische wereld nog wel 1000 maal zoveel slachtoffers.
In Nederland 1 persoon voor zover ik weet.
Poeh, poeh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |