Ik vind het belachelijk, dat sommigen suggereren, dat een er een bepaalde norm moet zijn aan de hoeveelheid religie kritiek.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij liet je even gaan - doe nou niet alsof al die Wilderianen zo betrokken zijn bij de positie van de moslimvrouw. Kom op zeg, ik wil best even met je lachen op zaterdagochtend maar we weten beiden dat dat een kolderieke suggestie is.
Lief van je dat je het voor mij nog een keer wil uitleggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het al vele malen gezegd maar voor mijn wat trage groningse nichtje nog maar een keer
Ik ben tegen een verbod vooraf.
Volgens mij heeft ook niemand daar trouwens nog voor gepleit. Ik snap verder de onrust en de paniek bij het kabinet, want zij zijn voor ons allen verantwoordelijk. Ik snap niks van Geert Wilders om moedwillig ons allemaal in gevaar te brengen.
Ah dus wij hebben maar te slikken dat we rekening moeten houden met moslims ver weg? Zie je echt niet hoe dit de wereld op zijn kop is? Moslims ver weg hebben maar te slikken hoe wij in ons eigen land willen leven.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar hier is iedereen voorstander van. Alleen leven we in een grote wereld. In andere delen van de wereld denkt men daar anders over en dat hebben we maar te slikken. Daar kunnen we wel voor strijden, maar waarom zouden we? Het is ver van ons bed. Wilders brengt het ineens nodeloos dichtbij.
beter lezen .. ik vind het 'nou leuk'quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Wijs me even aan waar ik zei dat het leuk is?
Wat heb jij toch een nare manier van discussiëren met je belerende toontjequote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:39 schreef moussie het volgende:
[..]
beter lezen .. ik vind het 'nou leuk'
ik denk dat het meer gaat om de verantwoordelijkheid die je hebt als volksvertegenwoordiger tegenover je bevolking .. en wat Wilders dus doet is zijn eigen verantwoordelijkheid ontlopen, hij is immers wel goed beveiligt, en de burgers die hij dient te beschermen in gevaar brengenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Lief van je dat je het voor mij nog een keer wil uitleggen.
Maar je zegt dus. niet verbieden en Wilders zijn gang laten gaan.
Nou klaar, waar hebben we het dan nog over?
![]()
Of hebben we het nu alleen over angst voor de reacties van moslimsextremisten.
Als dat de kern is, laten we het daar dan over hebben en niet over Wilders.
Dat is inderdaad de kern imho. We moeten met zijn allen zo bang zijn voor de reacties van moslimextremisten dat we in alle discussies over eieren moeten lopen om maar niet de toorn van de extremisten over ons uit te roepen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Of hebben we het nu alleen over angst voor de reacties van moslimsextremisten.
Als dat de kern is, laten we het daar dan over hebben en niet over Wilders.
Dat zou prima zijn als we niet zouden handelen met die moslims ver weg, als we geen medelanders in de buurt van die moslims ver weg zouden hebben en als die moslims ver weg tegenwoordig niet met snelle verbindingen en open grenzen hier naar toe kunnen komen om verhaal te halen. En niet met woorden, maar op een smiechtige manier waar je je niet tegen kan verweren zonder de vrijheid in Nederland *werkelijk* op te geven met allerhande patriot acts.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:38 schreef Jalu het volgende:
Ah dus wij hebben maar te slikken dat we rekening moeten houden met moslims ver weg? Zie je echt niet hoe dit de wereld op zijn kop is? Moslims ver weg hebben maar te slikken hoe wij in ons eigen land willen leven.
Ik vind 3,7. Voor de veiligheid zou ik 3,5 aanhouden, maar 3,7 zou moeten kunnen. Maar echt niet veel meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:36 schreef damian5700 het volgende:
Hoeveel kritiek mag, volgens jou, een ideologie of religie maximaal ondergaan?
ja dat is een manier om er naar tekijkenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:43 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om de verantwoordelijkheid die je hebt als volksvertegenwoordiger tegenover je bevolking .. en wat Wilders dus doet is zijn eigen verantwoordelijkheid ontlopen, hij is immers wel goed beveiligt, en de burgers die hij dient te beschermen in gevaar brengen
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat heb jij toch een nare manier van discussiëren met je belerende toontje![]()
Raar he, op een forum zonder gezichtsuitdrukkingen en tonaties er bij kàn je wel eens iets verkeerd opvatten. Mijn welgemeende excuses.
Wat jij suggereerde is dat het bij dit soort kritiek meestal te doen is om de positie van de vrouw en zo, en dat bestrijd ik. Ik geloof daar nou toevallig niks van. Dat Wilders en zijn achterban zo begaan is met de moslimvrouw.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk, dat sommigen suggereren, dat een er een bepaalde norm moet zijn aan de hoeveelheid religie kritiek.
Wie is er zo belangrijk, dat-ie meent dit te moeten bepalen?
Dat is waarop ik reageerde.
Hoeveel kritiek mag, volgens jou, een ideologie of religie maximaal ondergaan?
Ik ben eerlijk gezegd nog geen POLITICUS, iemand die toch voor het volk staat dus, tegengekomen die zo grof en ongenuanceerd is.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:43 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de kern imho. We moeten met zijn allen zo bang zijn voor de reacties van moslimextremisten dat we in alle discussies over eieren moeten lopen om maar niet de toorn van de extremisten over ons uit te roepen.
Ik pas daarvoor. Ik wil dat een politicus kan roepen dat hij Mohammed een aggressieve gevaarlijke idioot vindt net als hij kan roepen dat de verering van de paus grenst aan afgodsverering, om maar eens wat te noemen. Zonder dat alle Nederlanders daarvoor moeten boeten en al helemaal zonder dat sommige Nederlanders vinden dat het onze eigen schuld is dat we daarvoor moeten boeten...
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn als we niet zouden handelen met die moslims ver weg, als we geen medelanders in de buurt van die moslims ver weg zouden hebben en als die moslims ver weg tegenwoordig niet met snelle verbindingen en open grenzen hier naar toe kunnen komen om verhaal te halen. En niet met woorden, maar op een smiechtige manier waar je je niet tegen kan verweren zonder de vrijheid in Nederland *werkelijk* op te geven met allerhande patriot acts.
Oh, reken maar dat mocht er Nederlanders in het buitenland iets overkomen er megaprocessen tegen hem aangespannen worden (door nabestaanden).quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:43 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om de verantwoordelijkheid die je hebt als volksvertegenwoordiger tegenover je bevolking .. en wat Wilders dus doet is zijn eigen verantwoordelijkheid ontlopen, hij is immers wel goed beveiligt, en de burgers die hij dient te beschermen in gevaar brengen
En dus moeten we toch capituleren en ons aanpassen aan de grillen van die idioten...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn als we niet zouden handelen met die moslims ver weg, als we geen medelanders in de buurt van die moslims ver weg zouden hebben en als die moslims ver weg tegenwoordig niet met snelle verbindingen en open grenzen hier naar toe kunnen komen om verhaal te halen. En niet met woorden, maar op een smiechtige manier waar je je niet tegen kan verweren zonder de vrijheid in Nederland *werkelijk* op te geven met allerhande patriot acts.
Ik heb al wat voorbeelden gegeven, maar ik denk ook aan het debat over Arib en islamitisch activisme en ik kan me herinneren, dat het eerste initiatief van Doekle Terpstra (je weet het misschien nog wel;' Wilders is het gevaar dat gestopt moet worden') geen enkele bijval kreeg van Kamerleden, omdat unaniem de mening was, dat het debat in de Kamer plaats vond en ook daar behoorde.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist niet. Ik hoorde alleen vanochtend al twee oproepen aan Wilders (o.a. Pechtold) om nou eindelijk eens op de geeigende plekken in discussie te gaan. Wilders vermijdt het debat. Vreemd om dat te ontkennen.
En laten we dan ook hopen dat er heel snel duidelijk wordt dat hij niet verantwoordelijk is voor de daden van terroristen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, reken maar dat mocht er Nederlanders in het buitenland iets overkomen er megaprocessen tegen hem aangespannen worden (door nabestaanden).
Maar goed, hoop dat het niet zover komt.
Met bomaanslagen? En daarom gaan we een film verbieden? Omdat een paar Braziliaanse fanatieke Katholieken zich beledigt voelen en dreigen met geweld?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kijken hoe ze dan in diepgelovige landen als Brazillie reageren.
alleen dat dus volgens Wilders iedere moslim een extremist is .. een regering die dreigt met een boycot is extremistisch omdat die islamitisch is ?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja dat is een manier om er naar tekijken
maar ik krijg dan toch een beetje de indruk dat wilders verantwoordelijk wordt gemaakt voor het gedrag van moslimextremisten
is het niet eerlijker om deze moslimextremosten verantwoordelijk te stellen voor hun eigen gedrag
is verontwaardiging over het gedrag van moslimextremisten niet veel meer op zijn plek dan eenzijdig te kijken naar de rol van wilders?
Hangt van de film af.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
En laten we dan ook hopen dat er heel snel duidelijk wordt dat hij niet verantwoordelijk is voor de daden van terroristen.
Nee, nee. Dat is jouw interpretatie. Bovendien verschuif je hiermee de focus. niet zo kies.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat jij suggereerde is dat het bij dit soort kritiek meestal te doen is om de positie van de vrouw en zo, en dat bestrijd ik. Ik geloof daar nou toevallig niks van. Dat Wilders en zijn achterban zo begaan is met de moslimvrouw.
Jij wel?
En dat is dan goed te praten? Los van het feit dat ik er van overtuigd ben dat, hoe heftig ook, er zullen geen zelfmoordaanslagen komen en dat soort ongein: jij weet net zo goed als ik dat ook in ie landen de reactie qua heftigheid nog niet eens vergelijkbaar zal zijn met de reacties op de Mohammed-cartoons.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd nog geen POLITICUS, iemand die toch voor het volk staat dus, tegengekomen die zo grof en ongenuanceerd is.
En laten we over de Paus en de katholieke kerk dan maar even zeggen dat een POLITICUS een film maakt over dat de hele katholieke kerk uitgeroeid moet worden en dat de bijbel verscheurd. Kijken hoe ze dan in diepgelovige landen als Brazillie reageren.
Tja dat is hij natuurlijk wel. Onnodig provoceren is ook een verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
En laten we dan ook hopen dat er heel snel duidelijk wordt dat hij niet verantwoordelijk is voor de daden van terroristen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |