quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef leonieke het volgende:
Ja, inderdaad. Er zit schot in de zaakZo erg zelfs dat ik nu al zit te hopen om misschien een maand vroeger te kunnen verhuizen en als we dan in november zouden verhuizen en ik ben nu nu nu zwanger dan zou ik pas in januari kunnen bevallen en dan wonen we er al meer dan een maand. Wat moet ons dus nog tegenhouden?
![]()
![]()
Ik vraag me af wat mijn man erger vindt: het feit dat ik zeur omdat de bouw traag gaat of dat ik nu zeur omdat het rap gaat en waarom zouden we dan nog wachten?
Ja, waarom zou je eigenlijk nog wachten?quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:57 schreef leonieke het volgende:
Ja, inderdaad. Er zit schot in de zaakZo erg zelfs dat ik nu al zit te hopen om misschien een maand vroeger te kunnen verhuizen en als we dan in november zouden verhuizen en ik ben nu nu nu zwanger dan zou ik pas in januari kunnen bevallen en dan wonen we er al meer dan een maand. Wat moet ons dus nog tegenhouden?
![]()
![]()
Ik vraag me af wat mijn man erger vindt: het feit dat ik zeur omdat de bouw traag gaat of dat ik nu zeur omdat het rap gaat en waarom zouden we dan nog wachten?
ZOOOOO stout!quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:06 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je eigenlijk nog wachten?
quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:21 schreef Vivi het volgende:
Zwangerosaurussendat móet wel een Fok! klassieker worden
en vervolgens zie je ook dat ik hem een klap verkoopquote:Op woensdag 16 april 2008 07:46 schreef leonieke het volgende:
Ik zie het al voor mij dat hij jou een zwangerosaurus noemt, Asyniur, als je 8,5 maand zwanger bent
Als je daarvoor moet gaan proberen, dan werkt het al nietquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
ZOOOOO stout!![]()
Maar ik probeer een gemotiveerd antwoord te pakken te krijgen
Dat moet je natuurlijk wel vastleggen voor het nageslachtquote:Op woensdag 16 april 2008 08:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
en vervolgens zie je ook dat ik hem een klap verkoop![]()
He getver, dat gedoe met bazen en werk. Pfff breek me de bek niet open, heb 't afgelopen jaar mee gemaakt been there dun that.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:52 schreef texelonia het volgende:
Nou ik weet het allemaal even niet meer... Van m'n werk hoef ik voorlopig geen zekerheid te verwachten in elk geval (en misschien wel nooit?)![]()
Het gekke is dat die 2e baby me bíjna gestolen zou kunnen worden, maar ik baal dat het afgelopen jaar gewoon allemaal voor niks is geweest, alles wat ik heb opgeofferd, alle nachten dat Noah uit logeren moest, allemaal voor niks
Ik zou als ik jou was het even goed uitzoeken. Volgens mij moeten ze namelijk met dezelfde termijn verlengen als de vorige. Aangezien je vorige contract een half jaar was (toch??) moeten ze volgens mij nu ook verlengen met een half jaar. Ben je lid van de bond? Dan kan je hen even bellen.quote:Op donderdag 17 april 2008 07:46 schreef texelonia het volgende:
Asyniur, zonder mijn inkomen zouden we nooit rond kunnen komen. Anders was ik al laaaaang gestopt
Mijn contract wordt maar met 3 maanden verlengd omdat ze 'nog twijfels heeft'. Wat die twijfels zijn bespreken we een andere keer. Volgens mij wilde ze mn contract nooit verlengen maar moest ze wel omdat ze te laat wasVerder is mijn gevoel dat ik het nooit goed genoeg doe blijkbaar niet onterecht. Zolang zij er is zal ik denk ik nooit een vast contract krijgen. Het gekke is dat ze dus niet met die andere manager heeft overlegd, aangezien die gewoon van 6 maanden uitging. En het lullige daaraan is, dat zij het me nu moeilijk maakt, terwijl zij een project manager is, en dus maar tijdelijk op onze locatie....
Nee geen lid... Kan ik misschien even snel nog worden?quote:Op donderdag 17 april 2008 10:01 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was het even goed uitzoeken. Volgens mij moeten ze namelijk met dezelfde termijn verlengen als de vorige. Aangezien je vorige contract een half jaar was (toch??) moeten ze volgens mij nu ook verlengen met een half jaar. Ben je lid van de bond? Dan kan je hen even bellen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 17 april 2008 09:57 schreef Koningin het volgende:
Ik ben het wel eens met Asyniur, hoe meer je je uitslooft voor een baas, hoe minder ze het waarderen en gewoon voor normaal aan zien. Dat ervaar ik hier ook en ik ben wel goed, maar niet gek!
Daarvoor is de overheid idd wel handigquote:Ik ben 1 mei 1 jaar hier en nog niets gehoord, maar ik ga ervan uit gewoon hier te kunnen blijven, tis overheid, daar werkt het iets anders dan in het bedrijfsleven.
Niets hoeft jou nu nog tegen te houden om ondertussen op zoek te gaan naar iets anders (heb ik ook al gedaanquote:Op donderdag 17 april 2008 10:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee geen lid... Kan ik misschien even snel nog worden?
Volgens mijn zus verschilt die regel per branche. Eens kijken of ik het cao boekje op m'n werk kan bemachtigen.
En dan is het nog de vraag of ik het überhaupt nog wel wil. Ik denk er ook sterk over om 'gewoon' iets anders te zoeken (de vraag is alleen of ik iets vind, maar goed). Kutwerk
Lieve tex, ga gewoon op je gemakje lekker op zoek naar iets anders.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Niets hoeft jou nu nog tegen te houden om ondertussen op zoek te gaan naar iets anders (heb ik ook al gedaan). En nu je nog een contract van 3 maand hebt, kun je rustig uitkijken wat je het liefst wil doen.
Volgens mij is dat gewoon door de wet bepaald hoor, en verschilt dat niet per branche. Je kan niet naar een minder lang contract dan wat je al had.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee geen lid... Kan ik misschien even snel nog worden?
Volgens mijn zus verschilt die regel per branche. Eens kijken of ik het cao boekje op m'n werk kan bemachtigen.
En dan is het nog de vraag of ik het überhaupt nog wel wil. Ik denk er ook sterk over om 'gewoon' iets anders te zoeken (de vraag is alleen of ik iets vind, maar goed). Kutwerk
Voor keukenassistent/gastvrouw hoef je geen opleiding te hebben gehad. Maar helpende wel, maar dat kan bv ook 'on the fly' (als je dat wil). Gewoon eens informeren bij een instelling/organisatie of bij een school die de opleiding verzorgd.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:29 schreef texelonia het volgende:
En iets anders doen... Ik heb geen afgeronde opleiding én geen relevante werkervaring. Ik zou dus niet weten waar ik daarmee moet beginnen. Voordat ik hier terecht kwam heb ik ook heel veel gesolliciteerd en als ik al werd uitgenodigd liep het daarna toch op niks uit.
In de zorg, kun je daar 'zomaar' in terecht zonder opleiding en ervaring?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:33 schreef texelonia het volgende:
Owjah en ik vermoed dat als ik nu begin aan zo'n BBL traject het ook niet erg handig is om binnenkort zwanger te worden...om het nog enigszins ontopic te houden
quote:Op donderdag 17 april 2008 22:29 schreef texelonia het volgende:
Of dat mag ga ik nog wel uitzoeken ja. Wel handig om te weten.
En iets anders doen... Ik heb geen afgeronde opleiding én geen relevante werkervaring. Ik zou dus niet weten waar ik daarmee moet beginnen. Voordat ik hier terecht kwam heb ik ook heel veel gesolliciteerd en als ik al werd uitgenodigd liep het daarna toch op niks uit.
In de zorg, kun je daar 'zomaar' in terecht zonder opleiding en ervaring?
Ik ben ooit begonnen met een HBO opleiding van NTI maar toen werkte ik nog 15 uur in de week. Toen ik praktisch fulltime werkte schoot er gewoon bij in (en een gebrek aan duscipline helpt dan ook niet). Te lang gedaan over minimum studiepunten dus daar heb ik inmiddels niks meer aan.
Wat ik nu het liefste zou willen is een baan voor 3 dagen in de week van 9 tot 5 (ongeveer). Ik werk momenteel 5 dagen en de ene week vroeg (7 uur beginnen) de andere week laat (tot 21:30 of later). Dat is gewoon heel lastig te combineren met een gezin. Ik zou alleen niet weten waar ik zo'n baan kan vinden zonder opleiding en werkervaring (of überhaupt waar ik een baan kan vinden zonder opleiding en werkervaring)
Maar goed, dat is allemaal wat offtopic....
quote:Op zondag 20 april 2008 19:54 schreef wachtff het volgende:
* me meldt zzh af
We gaan voor een kindje!
Alle rammelaars die het nodig hebben veel sterkte.
Nu wel!!!!quote:
Jij wil gaan voor het echte werk? En niet meer eindeloos wachten op die bouw?quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:36 schreef leonieke het volgende:
Ik moet trouwens iets bekennen..![]()
Ik ben het rammelen méér dan kotsbeu![]()
*steekt hand in de lucht*quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:36 schreef leonieke het volgende:
Ik moet trouwens iets bekennen..![]()
Ik ben het rammelen méér dan kotsbeu![]()
Nee, het is eerder zoals Poppejans het beschrijftquote:Op vrijdag 25 april 2008 15:12 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jij wil gaan voor het echte werk? En niet meer eindeloos wachten op die bouw?
of begrijp ik je nu verkeerd
Heb even vluchtig jouw blog gelezen over het huis, als ik dat zo lees met de planning in welke weken ze wat gaan doen duurt het dus nog wel eventjes voordat jullie voor een kindje zullen gaan, en dan zit die stomme bouwvak er ook nog tussen, heb je al enig idee wanneer je denkt dat jullie er echt in kunnen gaan wonen(eind dit jaar ofzo) of durf je nergens meer vanuit te gaan?quote:Op zondag 27 april 2008 19:26 schreef leonieke het volgende:
Btw, als jij doorschuift, pik ik jouw ondertitel in. Of ik moet nog even nakijken wie hier nog zo lang rondloopt als ik
Het plan om te verhuizen blijft (jammergenoeg) op eind december staanquote:Op zondag 27 april 2008 20:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Heb even vluchtig jouw blog gelezen over het huis, als ik dat zo lees met de planning in welke weken ze wat gaan doen duurt het dus nog wel eventjes voordat jullie voor een kindje zullen gaan, en dan zit die stomme bouwvak er ook nog tussen, heb je al enig idee wanneer je denkt dat jullie er echt in kunnen gaan wonen(eind dit jaar ofzo) of durf je nergens meer vanuit te gaan?
Daar zou ik ook niets over zeggen. Zo zielig voor die vrouw...quote:Op maandag 28 april 2008 10:13 schreef leonieke het volgende:
Ik leef nog steeds op hoop dat we een paar maand in het huis van mijn man zijn grootmoeder zullen kunnen intrekken (die woont sinds het overlijden van haar man ook bij mijn schoonouders). Dit is een gemeubeld huis met borden en glazen en bestek en ... alles dus. Maar de grootmoeder wil momenteel niet dat er iemand in het huis woont omdat ze nog steeds van plan is om er zelf weer te gaan wonen (ik stel me er heel veel vragen bij want volgens mij zal ze daar nooit meer intrekken, maar ja, wie ben ik om dat te zeggen?).
Wat is er zo zielig?quote:Op maandag 28 april 2008 10:33 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Daar zou ik ook niets over zeggen. Zo zielig voor die vrouw...
Dat je zit te azen op haar huis terwijl ze er eigenlijk zelf van droomt om daar terug te gaan wonen.quote:
Ik begrijp het heel goed. Ik had er in het begin ook wel moeilijk mee. Je gaat me trouwens nooit horen zeggen dat we "naar huis" gaan als het over het huis van mijn schoonouders gaat. In het weekend gaan we wel "naar huis" want dan verblijven we bij mijn ma.quote:Op maandag 28 april 2008 10:39 schreef Poppejans het volgende:
oh Leonieke ik zou dat toch ook echt niet trekken, zou sowieso nooit bij een ander willen intrekken (zou me dan gewoon niet helemaal op mn gemak voelen, je bent tenslotte toch in het huis van een ander)
meer uit gevoel bedoel ik.
Dan stort ik in, denk ik. Nee, serieus, ik denk echt niet dat ik het zou trekken, maar ja, wat moet je doen? Als de badkamer er eind december niet zou inzitten, zou ik wel verhuizen. Dan was ik me wel door water te koken ofzoquote:Wat bix zegt wou ik ook zeggen, een huurflatje/woning, maar ik ken dat van hier in Nederland iig niet dat het dan gaat om een jaarcontract, wat een gekke regel dan!!
Want stel nou dat het nog steeds niet af is in december, wat dan?! Het is al zo vaak uitgesteld begrijp ik van je.
Maar zij zien het als de grootste luxepositie dat we ons maar kunnen inbeelden. Niet moeten wassen, strijken, koken... Je wilt niet weten hoe vaak ze mij al gezegd hebben dat ik spijt ga hebben als we alleen wonen (omdat ik dan een huishouden moet runnen). Spijt? Ben je GEK??quote:Ik snap dan ook niet dat jouw omgeving het niet zo goed begrijpt, ruimte en een echt eigen plekkie voor jullie zelf is gewoon hard nodig! Je voelt je toch het heerlijkst en prettigst in je eigen huis wat je met niemand hoeft te delen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |