quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:04 schreef LudoSanders het volgende:
Ik heb ook liever dat PSV de CL wint dan Nederland het EK of WK wint.
Je hebt als PSV-er weinig recht van spreken als je het Oranje-voetbal niks aan vindt. Ze spelen daar net zo resultaatgericht als bij PSV.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:01 schreef noxious het volgende:
Een apart topic aanmaken om iemand anders een kneus te kunnen noemen. Sneu.
Ontopic:
Het is nauwelijks te ontkennen dat het voetbal van Oranje in ieder geval niet om aan te zien is. Ik kijk bijna nog liever Sex and the City dan Oranje aan het werk... dus ja, als clubvoetbal dan op is, helemaal van je eigen club, kan ik me voorstellen dat ik daar ook liever naartoe zap.
Besides, tijdens een EK/WK is er geen clubvoetbal (enkele competities uitgezonderd, maar daar kijkt ook geen hond naar), dus heel het topic gaat al nergens over...
quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:04 schreef LudoSanders het volgende:
Ik heb ook liever dat Utrecht de CL wint dan Nederland het EK of WK wint.
Wat nou 'quote:
"Ik kijk bijna nog liever Sex and the City dan Oranje aan het werk..."quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:01 schreef noxious het volgende:
Een apart topic aanmaken om iemand anders een kneus te kunnen noemen. Sneu.
Ontopic:
Het is nauwelijks te ontkennen dat het voetbal van Oranje in ieder geval niet om aan te zien is. Ik kijk bijna nog liever Sex and the City dan Oranje aan het werk... dus ja, als clubvoetbal dan op is, helemaal van je eigen club, kan ik me voorstellen dat ik daar ook liever naartoe zap.
Besides, tijdens een EK/WK is er geen clubvoetbal (enkele competities uitgezonderd, maar daar kijkt ook geen hond naar), dus heel het topic gaat al nergens over...
Inderdaad, mensen die zich totaal niet in een denkwijze van anderen kunnen verplaatsen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:23 schreef PSvau het volgende:
Maar misschien is dat mijn invulling. En beleven jullie het veel anders.
Ja leuk! Oranje koorts.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:23 schreef PSvau het volgende:
de hele sfeer op een wk/ek is toch ook mooier. internationaal, warm weer, iedereen volgt voetbal, verbroedering
ipv
nec -nac op een koude zondagmorgen met een wedstrijd die na 3 dagen al vergeten is door iedereen
Nee, maar helaas is Sex and the City vaker op dan voetbal... en gf's enzo he, verplichtingenquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
"Ik kijk bijna nog liever Sex and the City dan Oranje aan het werk..."
Dus je kijkt alleen voetbal als het je uitkomt?
quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:07 schreef Freeflyer het volgende:
Clubvoetbal gaat altijd voor!
vind ik ookquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik vind het beide belangrijk
EK en WK is gewoon geweldig altijd
En clubvoetbal is ook gewoon belangrijk elke week
Amateurvoetbal is ook leuk
Het staat gewoon los van elkaar vind ik
Alsof dat dit jaar zal gebeuren!quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:35 schreef paultjuhhh het volgende:
Utrecht wint nooit wat
Dus heb ik liever dat NL het EK wint
de eerste zinnige reactie van Paultjuhhhquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik vind het beide belangrijk
EK en WK is gewoon geweldig altijd
En clubvoetbal is ook gewoon belangrijk elke week
Amateurvoetbal is ook leuk
Het staat gewoon los van elkaar vind ik
quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:58 schreef borisz het volgende:
[..]
de eerste zinnige reactie van Paultjuhhh
Omdat je trots bent op je land. En dat gevoel boven alles gaat.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:14 schreef DarkShine het volgende:
Clubvoetbal, heerlijk.
Waarom zou je naar 11 bij elkaar geraapte en/of genaturaliseerde spelers kijken (Oranje dus) waarbij de tribune bevolkt word door josti's en cliniclowns?
Als het dan over landenvoetbal gaat, geef me dan maar Ireland en Scotland! Landen waar de spelers vechten tot ze erbij neervallen voor hun land. Waar men op de tribune nog wat wat passie en beleving is!
Nou vind ik toevallig wel allebei mooi. Maar de sfeer, en dan vooral in het stadion bij interlands kan me echt gestolen worden. Ik heb soms echt het gevoel dat elk dorp z'n gek opstuurt, en dat bedrijven met zakenuitjes de overgebleven gaten dan opvullen. Dat iedereen op die momenten voetbal volgt heeft ook meer met het d'rbij willen horen, en het "lekker gezellig doen" te maken dan met het voetbal. Zit wat dat betreft liever op een stomende tribune bij Twente-Heracles, dan dat ik een Nederland-Duitsland bezoek. De redenen die je vroeger had om Nederlands voetbal te kijken worden ook langzaam weggenomen door het betonvoetbal, het gehannes met de bondscoach en die verschrikkelijke zenders die het zo af en toe uit mogen zenden. Wat dat betreft was de laatste uitzending van SBS en dan vooral de nabeschouwing symbool van al het negatieve dat het interlandvoetbal in Nederland met zich mee brengt. Helaas doet het andere land dat ik een warm hart toedraag,(vanwege de manier waarop voetbal daar bij interlands beleeft wordt)Argentinië, dan ook nog niet mee aan EK's.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:23 schreef PSvau het volgende:
de hele sfeer op een wk/ek is toch ook mooier. internationaal, warm weer, iedereen volgt voetbal, verbroedering
ipv
nec -nac op een koude zondagmorgen met een wedstrijd die na 3 dagen al vergeten is door iedereen
Idd. Laten ze eens een voorbeeld aan de Schotten nemen. Die hebben pas vaderlandsliefde.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:19 schreef VoreG het volgende:
Waarom hebben de mensen die Nederland niet steunen vaak wel de mond vol over clubliefde/regioliefde etc. maar laten ze wel hun eigen land in de steek om naar zoals Darkshine noemt, Ierland en Schotland te kijken?
Ikzelf heb persoonlijk weinig met het Nederlands elftal van de laatste 1,5 jaar. Ik vind dit meer een team met spelers uit Nederland, dan het Nederlands elftal. Heb zelf bij deze selectie meer het idee dat het een select ons kent ons clubje is, dan echt de sterkste jongens uit Nederland die voor onze landeer moeten gaan vechten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:19 schreef VoreG het volgende:
Waarom hebben de mensen die Nederland niet steunen vaak wel de mond vol over clubliefde/regioliefde etc. maar laten ze wel hun eigen land in de steek om naar zoals Darkshine noemt, Ierland en Schotland te kijken?
Wat heeft het legioen ermee te maken?quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:23 schreef DarkShine het volgende:
Je moet eens een dvd van 88 bekijken. Het Oranje legioen van toen neem ik serieus. Wat er tegenwoordig rondloopt durf je, met alle respect, nog niet naar de Paralympics te sturen.
Heb je ergens het woord hooligans in mijn post gelezen? Die richting wou ik nog niet eens op, dat maak jij ervan!quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat heeft het legioen ermee te maken?Omdat we geen echte hooligans hebben zeker.
Bij clubvoetbal, daar lopen pas malloten rond. Ga daar maar eens een IQ-test doen.
Het is gewoon zo dat er bij interlands veel mensen zitten die minder belang bij het voetbal hebben, en er meer voor de leukigheid, gezelligheid of om op te vallen zitten. Op die manier heb je nu al een Indiaan, een kapitein, een aantal idioten met wortels op de kop, een aantal met windmolens etc. Bij dat is de sfeer bedroevend.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat heeft het legioen ermee te maken?Omdat we geen echte hooligans hebben zeker.
Bij clubvoetbal, daar lopen pas malloten rond. Ga daar maar eens een IQ-test doen.
Ik vind het Nederlands elftal van de laatste jaren geen echt Nederlands Elftal, maar een vriendenclub. Wat dat betreft kan ik voor het team zelf ook niet zo heel veel sympathie opbrengen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:34 schreef Suijk het volgende:
Dus om het tribune volk heb je ook een hekel aan het Nederlands Elftal?
Ook al stel ik Ajax boven Oranje, toch hoop ik dat Oranje van iedereen wint! Ik ga toch niet juichen voor Schotland ofzo?
Een vriendenclub? Ik snap gewoon niet hoe je als Nederlander in een wedstrijd van bijv. Schotland tegen Nederland opeens Schotland gaat toejuichen en je hebt er geen familiebanden mee ofzo.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:36 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik vind het Nederlands elftal van de laatste jaren geen echt Nederlands Elftal, maar een vriendenclub. Wat dat betreft kan ik voor het team zelf ook niet zo heel veel sympathie opbrengen.
Een vriendenclub ja, heb geen zin om er hier verder op in te gaan, heb dat al te vaak gedaan in de verschillende Marco van Basten moet ontslagen worden topics. Maar ik heb inderdaad weinig met deze spelers. Andere landen toejuichen als ze tegen Nederland moeten doe ik trouwens niet, ook niet als ze tegen Argentinië moeten. En die streektrots heb ik op landelijk gebied trouwens ook wel, maar dan moet je team wel een goede doorsnede zijn van het beste wat je land te bieden heeft. Niet iedereen die twee keer een bal heeft hooggehouden bij de ene club oproepen en beschermen over de rug van bewezen toppers van de andere. M'n land blijf ik ook altijd steunen, maar met dit team, inclusief bondscoach heb ik op een paar spelers na, niets.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
Een vriendenclub? Ik snap gewoon niet hoe je als Nederlander in een wedstrijd van bijv. Schotland tegen Nederland opeens Schotland gaat toejuichen en je hebt er geen familiebanden mee ofzo.
Allemaal trots zijn op 'support your locals' maar als het dan aankomt op je land, is dat weer onzin.
Ik ben de laatste jaren ook niet echt trots op Ajax. Ze voetballen kut, er zitten een aantal eersteklas prusvoetballers en er zitten andere aardappels in alle lagen van de club; toch blijf ik ze steunen.
Desinteresse kan ik me wel enigszins voorstellen. Als je echt zoveel meer om je club geeft dan interlandvoetbal, maar dat continue afzeiken en de tegenstander toejuichen, snap ik echt niet.
Over 3 jaar ben je niet meer voor Ajax?quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:26 schreef M0NTANA het volgende:
Maar goed, de schuldige daarvan komt nu naar Ajax, misschien dat het dan weer iets bijtrekt.
Support your Locals inderdaad. Roda mijn 'local'. Ik heb, had en wil geen binding met Oranje / Nederland.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
Een vriendenclub? Ik snap gewoon niet hoe je als Nederlander in een wedstrijd van bijv. Schotland tegen Nederland opeens Schotland gaat toejuichen en je hebt er geen familiebanden mee ofzo.
Allemaal trots zijn op 'support your locals' maar als het dan aankomt op je land, is dat weer onzin.
Ik ben de laatste jaren ook niet echt trots op Ajax. Ze voetballen kut, er zitten een aantal eersteklas prusvoetballers en er zitten andere aardappels in alle lagen van de club; toch blijf ik ze steunen.
Desinteresse kan ik me wel enigszins voorstellen. Als je echt zoveel meer om je club geeft dan interlandvoetbal, maar dat continue afzeiken en de tegenstander toejuichen, snap ik echt niet.
Onzin.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:32 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Support your Locals inderdaad.
Dat snap ik dan nou weer niet.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:44 schreef DemonCleaner het volgende:
Voor mij gaat land wel voor club, maar afhankelijk van het toernooi.
1. WK winst Oranje
2. CL winst Ajax
3. EK winst Oranje
4. Kampioenschap Ajax
5. Promotie TOP Oss (ik weet het, niet erg waarschijnlijk, maar je moet dromen hebben)
Ik zou mezelf ook geen fan van TOP noemen, maar als ze promoveren heb ik eredivisievoetbal op 5 minuten fietsen, dat lijkt me wel geinig. Bovendien zijn er geen andere belangrijke prijzen? Beker kan me gestolen worden om over de JC schaal maar helemaal niet te beginnen. UEFA Cup dat gaat nog maar om die te winnen moet je eerst wat "fout" doen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:01 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat snap ik dan nou weer niet.
Hoe je voor twee binnenlandse clubs kunt zijn. Sympathie voor een andere club ok...
Tuurlijk ben ik wel voor Nederland maar niet zoals ik het hele seizoen voor Ajax ben, naar Ajax gaan kijk ik naar uit, een wedstrijdje van Nederland loop ik nou niet een paar dagen van te voren al warm voor.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde met die types die die-hard voor Real voor zijn als met de mensen die voor Schotland zijn ipv voor Nederland namelijk dat ze zich zo weinig identificeren voor iets met Nederland dat het een beetje lachwekkend is.
In het buitenland zul je niet snel mensen horen zeggen voor een ander land te zijn, in italie ken ik NIEMAND die ook maar voor iets anders is dan Italie puur en alleen omdat ze trots zijn italiaan te zijn, daarom vind ik het ook enorm gek dat er zoveel mensen zijn die het vertegenwoordigen van Nederland zo onbelangrijk vinden...
Uitleg iemand?
Jij voelt je Limburger en geen Nederlander.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:01 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hoe je voor twee binnenlandse clubs kunt zijn. Sympathie voor een andere club ok...
Duitser gewoon dus.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij voelt je Limburger en geen Nederlander.
Dat snap ik nu weer niet.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:23 schreef DarkShine het volgende:
Je moet eens een dvd van 88 bekijken. Het Oranje legioen van toen neem ik serieus. Wat er tegenwoordig rondloopt durf je, met alle respect, nog niet naar de Paralympics te sturen.
Ik vind het moeilijk om voor te stellen dat veel van de mensen op dit forum in 1988 nog helemaal niet (of nét) geboren waren... Zelf ben ik van '68 dus ik heb het helemaal meegemaakt en volgens mij was het oranje-publiek toén precies hetzelfde als nu, met maar één groot verschil... De media... Ik weet niet meer of we in '88 al andere Nederlandse zenders hadden behalve Nederland 1, 2 en 3... Nu ik erover nadenk weet ik niet eens of we toen al Nederland 3 hadden... Wat we in ieder geval niét hadden was een stuk of zeven commerciele zenders waar na zo'n beetje elke wedstrijd Oranje compleet met de grond gelijk gemaakt wordt, zélfs als er gewoon gewonnen is... En wat we toen ook niet hadden waren diverse internet fora waar dat de grond intrappen door de media tot in het oneindige herhaald wordt door mensen die zich aan de ene kant supporter noemen terwijl ze 5 meter verder roepen helemaal niks (meer) met Oranje te maken te (willen) hebben...quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:24 schreef Zwansen het volgende:
Wow. Daar zeg je me wat. Ik denk echt dat SBS6 of die andere zenders er misschien wel iets mee te maken hebben dat Oranje minder leeft.
Een kwalificatiewedstrijd met Cruijff of Hiddink in gesprek met Egbers of Van Gelder is nu eenmaal vele malen leuker dan een gaar belspel bekijken na de reclame nadat Natasja Froger Edward van Cuilenborgeen complimentje over zn overhemd heeft gegeven.
Mijn vaderland zal ik vast nog wel eens terugzien maar voorlopig niet ben ik bang...quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:40 schreef M0NTANA het volgende:
Ga jij naar Zwaitserland eigenlijk, Tennessee ?
jij dus..quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat je trots bent op je land. En dat gevoel boven alles gaat.
Ik word liever 1 keer in mn leven Wereldkampioen met kutvoetbal dan dat PSV 10 maal op rij de CL wint met fantastisch voetbal.
Over de verloren WK-finale van '74 wordt nog gepraat. Ook in de rest van de wereld. Wie buiten Amsterdam om heeft het nog over 1995?
Niets meer aan toe te voegen!!quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:14 schreef DarkShine het volgende:
Clubvoetbal, heerlijk.
Waarom zou je naar 11 bij elkaar geraapte en/of genaturaliseerde spelers kijken (Oranje dus) waarbij de tribune bevolkt word door josti's en cliniclowns?
Als het dan over landenvoetbal gaat, geef me dan maar Ireland en Scotland! Landen waar de spelers vechten tot ze erbij neervallen voor hun land. Waar men op de tribune nog wat wat passie en beleving is!
En als je het over de beste landen ter wereld hebt komen ze met Oranje in 1974quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
jij dus..
Overal in Europa als je het over Ajax hebt hebben ze het gelijk over het Almachtige Ajax dat de wereld veroverde in 1995.
[..]
Niets meer aan toe te voegen!!
Ik vind UEFA-cup dus wel ook gewoon Europees Kampioen... Wat vind je van de rest van mijn verhaal dan?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
Feyenoord en Pi-air zijn geen Europees kampioen geworden hoor...
ik hoop dat ik nu niet je hele dag heb verpest...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:01 schreef VoreG het volgende:
Shit ik ben het eens met Tennessee...
Eerlijk is eerlijk, Ajax en Top Oss liggen behoorlijk uit elkaar natuurlijk. Net zoiets als bijvoorbeeld voor Ajax zijn en Volendam het beste gunnen. Kan ik wel inkomen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:01 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Men neme een forum, men neme een grote bek en men gaat dat soort dingen schreeuwen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde met die types die die-hard voor Real voor zijn als met de mensen die voor Schotland zijn ipv voor Nederland namelijk dat ze zich zo weinig identificeren voor iets met Nederland dat het een beetje lachwekkend is.
In het buitenland zul je niet snel mensen horen zeggen voor een ander land te zijn, in italie ken ik NIEMAND die ook maar voor iets anders is dan Italie puur en alleen omdat ze trots zijn italiaan te zijn, daarom vind ik het ook enorm gek dat er zoveel mensen zijn die het vertegenwoordigen van Nederland zo onbelangrijk vinden...
Uitleg iemand?
Ik ben zelf Amsterdammer.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
jij dus..
Overal in Europa als je het over Ajax hebt hebben ze het gelijk over het Almachtige Ajax dat de wereld veroverde in 1995.
[..]
Niets meer aan toe te voegen!!
Blijkbaar niet, anders hadden ze het in heel Europa nog over het Ajax van begin jaren 70 ipv het Ajax van 1995... Zal ook wel met leeftijd te maken hebben denk ik.... 1974 is inmiddels ook meer dan dertig jaar geleden...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:32 schreef Zwansen het volgende:
...
Maar zou dat over 20 jaar nog zo zijn? ...
Alsof dat effect zou hebben gehad?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:16 schreef Tennessee het volgende:
Ik wou dat jullie het allemaal net zo met me eens waren als ik zeg dat we onze bondscoach moeten steunen inplaats van onderuit halen...
Als Hagenees?quote:Ik ben al mijn hele leven voor alle Nederlandse sporters in internationale evenementen. Ik heb gejuicht toen Ajax Europees en Wereldkampioen werd, ik ben zelfs naar Amsterdam geweest om de mannen toe te juichen
Het is niet 'mijn' bondscoach en ook niet 'mijn' Oranje. Ben het wel met je eens dat Marco onterecht hard word aangepakt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:16 schreef Tennessee het volgende:
Ik wou dat jullie het allemaal net zo met me eens waren als ik zeg dat we onze bondscoach moeten steunen inplaats van onderuit halen...
Ik zie mezelf in de eerste plaats als Nederlander, dan Wereldburger/Europeaan, dan Hagenees, en dan een heel klein beetje als Zwitser/Pool. Hoe zit dat bij jou dan?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:19 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als Hagenees?
Dat vind ik best knap eerlijk gezegd hehe, maargoed mooi verhaal maar zo zal ik er nooit over denken.
Tsja ik voel me natuurlijk wel Nederlander, maar ben een rasechte Amsterdammer dus dat zit zeker ook hoog bij me, maar ik zou nooit voor andere Nederlandse clubs gaan juichen, ja misschien als Heerenveen de UEFA cup een keer wint dat ik het wel mooi vind voor ze.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:31 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik zie mezelf in de eerste plaats als Nederlander, dan Wereldburger/Europeaan, dan Hagenees, en dan een heel klein beetje als Zwitser/Pool. Hoe zit dat bij jou dan?
Ik kan me dat wel voorstellen... Als ik een hardcore ADO-supporter was had ik waarschijnlijk ook een hardcore-hekel aan Ajax... Ik ben denk ik gewoon liever hardcore-muziekliefhebber en kijk met veel plezier naar een internationale voetbalwedstrijd... Het nationale gebeuren vind ik veel minder interessant, alleen ADO zie ik dan graag winnen maar dat hardcore gebeuren hoeft voor mij niet meer zo... vroeger vond ik dat wel spannend, dat geef ik toe... misschien heeft ook dat met leeftijd te maken....quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:34 schreef Jasza het volgende:
Maar niet voor clubs als psv, feye en ado bijv.
Als je Ryan Giggs heet is dat heel normaal.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:58 schreef PSvau het volgende:
Over de TT: Is dat gek of heel normaal?
Nee, dan heb ik liever een EK- of WK-winst voor Oranje.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:53 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik heb 100 maal liever dat PSV de CL wint dan dat het Nederlands Elftal het wk of ek wint.
Doelde meer op CL-winst voor PSV.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:10 schreef NoelGallagher het volgende:
Mwah, voor iedereen anders he. Ik heb eigenlijk niks met het Nederlands elftal. Leuk en aardig hoor, met een toernooi: groot scherm, bbq, drank, maar meer ook niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |