abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57041313
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:34 schreef Suijk het volgende:
Dus om het tribune volk heb je ook een hekel aan het Nederlands Elftal?

Ook al stel ik Ajax boven Oranje, toch hoop ik dat Oranje van iedereen wint! Ik ga toch niet juichen voor Schotland ofzo?
Ik vind het Nederlands elftal van de laatste jaren geen echt Nederlands Elftal, maar een vriendenclub. Wat dat betreft kan ik voor het team zelf ook niet zo heel veel sympathie opbrengen.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:36:54 #52
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57041317
Ik heb niks met en niks tegen Oranje (en Nederland), maar dat volk wat er komt?

Zoals ik al aangaf, leuk als ze winnen. Verliezen ze? Boeiuh! De enige wedstrijd die me interesseert is tegen de Duitsers.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57041576
Reacties op trieste OP verwijderd.

Zelf heb ik liever dat Oranje iets wint.
That's all folks!
pi_57041682
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:36 schreef Solstice het volgende:

[..]

Ik vind het Nederlands elftal van de laatste jaren geen echt Nederlands Elftal, maar een vriendenclub. Wat dat betreft kan ik voor het team zelf ook niet zo heel veel sympathie opbrengen.
Een vriendenclub? Ik snap gewoon niet hoe je als Nederlander in een wedstrijd van bijv. Schotland tegen Nederland opeens Schotland gaat toejuichen en je hebt er geen familiebanden mee ofzo.
Allemaal trots zijn op 'support your locals' maar als het dan aankomt op je land, is dat weer onzin.
Ik ben de laatste jaren ook niet echt trots op Ajax. Ze voetballen kut, er zitten een aantal eersteklas prusvoetballers en er zitten andere aardappels in alle lagen van de club; toch blijf ik ze steunen.

Desinteresse kan ik me wel enigszins voorstellen. Als je echt zoveel meer om je club geeft dan interlandvoetbal, maar dat continue afzeiken en de tegenstander toejuichen, snap ik echt niet.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_57041848
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:52 schreef Suijk het volgende:

[..]

Een vriendenclub? Ik snap gewoon niet hoe je als Nederlander in een wedstrijd van bijv. Schotland tegen Nederland opeens Schotland gaat toejuichen en je hebt er geen familiebanden mee ofzo.
Allemaal trots zijn op 'support your locals' maar als het dan aankomt op je land, is dat weer onzin.
Ik ben de laatste jaren ook niet echt trots op Ajax. Ze voetballen kut, er zitten een aantal eersteklas prusvoetballers en er zitten andere aardappels in alle lagen van de club; toch blijf ik ze steunen.

Desinteresse kan ik me wel enigszins voorstellen. Als je echt zoveel meer om je club geeft dan interlandvoetbal, maar dat continue afzeiken en de tegenstander toejuichen, snap ik echt niet.
Een vriendenclub ja, heb geen zin om er hier verder op in te gaan, heb dat al te vaak gedaan in de verschillende Marco van Basten moet ontslagen worden topics. Maar ik heb inderdaad weinig met deze spelers. Andere landen toejuichen als ze tegen Nederland moeten doe ik trouwens niet, ook niet als ze tegen Argentinië moeten. En die streektrots heb ik op landelijk gebied trouwens ook wel, maar dan moet je team wel een goede doorsnede zijn van het beste wat je land te bieden heeft. Niet iedereen die twee keer een bal heeft hooggehouden bij de ene club oproepen en beschermen over de rug van bewezen toppers van de andere. M'n land blijf ik ook altijd steunen, maar met dit team, inclusief bondscoach heb ik op een paar spelers na, niets.

Het tegenstander toejuichen is volgens mij iets van de periode onder v. Basten trouwens. Veel mensen waren hem zo zat, dat ze hoopten dat hij het deksel eens op de neus zou krijgen, en hij daarna zou vertrekken. Waarna je met een andere coach naar het EK zou kunnen. Dat is op een kromme manier juist uit (gekrenkte) trots.
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:26:15 #56
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57042450
Ajax is voor mij veel belangrijker dan Oranje, de laatste drieënhalf jaar is mijn interesse voor Oranje steeds minder geworden. Maar goed, de schuldige daarvan komt nu naar Ajax, misschien dat het dan weer iets bijtrekt.

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57042479
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:26 schreef M0NTANA het volgende:
Maar goed, de schuldige daarvan komt nu naar Ajax, misschien dat het dan weer iets bijtrekt.

Over 3 jaar ben je niet meer voor Ajax?

De discussie of v. Basten wel of niet schuldig is laat ik maar niet meer beginnen.
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:32:25 #58
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57042592
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:52 schreef Suijk het volgende:

[..]

Support your Locals inderdaad. Roda mijn 'local'. Ik heb, had en wil geen binding met Oranje / Nederland.

Ik voel me Limburger, kut dat er NLD in mijn pas staat. Limburg is helaas niet mogelijk.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57042859
Voor mij gaat land wel voor club, maar afhankelijk van het toernooi.

1. WK winst Oranje
2. CL winst Ajax
3. EK winst Oranje
4. Kampioenschap Ajax
5. Promotie TOP Oss (ik weet het, niet erg waarschijnlijk, maar je moet dromen hebben )
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_57042873
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:32 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Support your Locals inderdaad.
Onzin.
pi_57043148
Lijkt me heel normaal, ik leef voor AFCA.
pi_57043238
Toen Griekenland Europees kampioen werd ging ik harder uit m'n plaat dan ooit tevoren, maar dat kwam vooral vanwege de onwaarschijnlijkheid en de prestatie an sich ook wel natuurlijk..
Maar aangezien Griekenland op voetbalgebied verder nooit iets zal winnen, heeft clubvoetbal bij mij sowieso de voorkeur.
-
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:01:51 #63
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57043256
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:44 schreef DemonCleaner het volgende:
Voor mij gaat land wel voor club, maar afhankelijk van het toernooi.

1. WK winst Oranje
2. CL winst Ajax
3. EK winst Oranje
4. Kampioenschap Ajax
5. Promotie TOP Oss (ik weet het, niet erg waarschijnlijk, maar je moet dromen hebben )
Dat snap ik dan nou weer niet.

Hoe je voor twee binnenlandse clubs kunt zijn. Sympathie voor een andere club ok...
Planning:
-
pi_57043330
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde met die types die die-hard voor Real voor zijn als met de mensen die voor Schotland zijn ipv voor Nederland namelijk dat ze zich zo weinig identificeren voor iets met Nederland dat het een beetje lachwekkend is.

In het buitenland zul je niet snel mensen horen zeggen voor een ander land te zijn, in italie ken ik NIEMAND die ook maar voor iets anders is dan Italie puur en alleen omdat ze trots zijn italiaan te zijn, daarom vind ik het ook enorm gek dat er zoveel mensen zijn die het vertegenwoordigen van Nederland zo onbelangrijk vinden...

Uitleg iemand?
pi_57043349
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:01 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Hoe je voor twee binnenlandse clubs kunt zijn. Sympathie voor een andere club ok...
Ik zou mezelf ook geen fan van TOP noemen, maar als ze promoveren heb ik eredivisievoetbal op 5 minuten fietsen, dat lijkt me wel geinig. Bovendien zijn er geen andere belangrijke prijzen? Beker kan me gestolen worden om over de JC schaal maar helemaal niet te beginnen. UEFA Cup dat gaat nog maar om die te winnen moet je eerst wat "fout" doen.
pi_57043374
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde met die types die die-hard voor Real voor zijn als met de mensen die voor Schotland zijn ipv voor Nederland namelijk dat ze zich zo weinig identificeren voor iets met Nederland dat het een beetje lachwekkend is.

In het buitenland zul je niet snel mensen horen zeggen voor een ander land te zijn, in italie ken ik NIEMAND die ook maar voor iets anders is dan Italie puur en alleen omdat ze trots zijn italiaan te zijn, daarom vind ik het ook enorm gek dat er zoveel mensen zijn die het vertegenwoordigen van Nederland zo onbelangrijk vinden...

Uitleg iemand?
Tuurlijk ben ik wel voor Nederland maar niet zoals ik het hele seizoen voor Ajax ben, naar Ajax gaan kijk ik naar uit, een wedstrijdje van Nederland loop ik nou niet een paar dagen van te voren al warm voor.

Mja misschien bij het EK wel iets meer, maar zal niet zo zijn als bij Ajax.
pi_57043388
Moet wel zeggen dat ik nooit voor TOP zou zijn als ze tegen Ajax moeten.
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:08:28 #68
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57043389
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:01 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Jij voelt je Limburger en geen Nederlander.

Dat snap ik nu weer niet.
pi_57043424
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Jij voelt je Limburger en geen Nederlander.

Dat snap ik nu weer niet.
Duitser gewoon dus.
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:23:53 #70
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_57043774
Natuurlijk vind ik Ajax veel belangrijker. Ik heb ook véél liever dat Ajax de CL wint dan dat Nederland wereldkampioen wordt. Logisch, ik ben elke dag met Ajax bezig en er gaan maanden voorbij dat ik niet aan het Nederlands elftal denk.

Dus, Ajax betekent veel meer voor mij dan het Nederlands elftal. No doubt about that.

Maarrrr, dat wil niet zeggen dat ik een EK/WK niet schitterend vind.
Ik zou het écht fantastisch vinden om een keer Europees of Wereldkampioen te worden. Een eindronde is samen met koninginnedag zo'n beetje de enige tijd in Nederland waarin we ALLEMAAL een beetje lief voor elkaar zijn. Dat gekankerjood, die combi's, die bekers pis die je over je heen krijgt, de hitlergroeten...ik vind het fantastisch, maar soms is het ook wel leuk om als volk 'wij tegen de rest van de wereld' te spelen. Het maakt niet uit of je voor Ajax, Feyenoord of PSV bent, je bent Nederlander en je gaat voor de titel. Geen haat, geen combi's, maar lekker met 50.000 idioten op een plein in Stuttgart je hé-le-maal opwinden over Nederland-Ivoorkust.

Kom op, wat is er nou mooier dan een biertje in je hand, in je blote pens naar lekkere wijven kijken met een wortel op hun hoofd. En intussen slap ouwehoeren met iedereen, een beetje schreeuwen en op een tafel gaan zingen in de Mcdonalds? Een CL van Ajax, ok. Maar verder verdomd weinig!
En ik heb FUCKING veel zin in het EK, bier achter in de bus en gaan!
Gourmetten of steengrillen?
pi_57043855
Idd Silenus
pi_57044273
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:23 schreef DarkShine het volgende:
Je moet eens een dvd van 88 bekijken. Het Oranje legioen van toen neem ik serieus. Wat er tegenwoordig rondloopt durf je, met alle respect, nog niet naar de Paralympics te sturen.
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:24 schreef Zwansen het volgende:
Wow. Daar zeg je me wat. Ik denk echt dat SBS6 of die andere zenders er misschien wel iets mee te maken hebben dat Oranje minder leeft.

Een kwalificatiewedstrijd met Cruijff of Hiddink in gesprek met Egbers of Van Gelder is nu eenmaal vele malen leuker dan een gaar belspel bekijken na de reclame nadat Natasja Froger Edward van Cuilenborg een complimentje over zn overhemd heeft gegeven.
Ik vind het moeilijk om voor te stellen dat veel van de mensen op dit forum in 1988 nog helemaal niet (of nét) geboren waren... Zelf ben ik van '68 dus ik heb het helemaal meegemaakt en volgens mij was het oranje-publiek toén precies hetzelfde als nu, met maar één groot verschil... De media... Ik weet niet meer of we in '88 al andere Nederlandse zenders hadden behalve Nederland 1, 2 en 3... Nu ik erover nadenk weet ik niet eens of we toen al Nederland 3 hadden... Wat we in ieder geval niét hadden was een stuk of zeven commerciele zenders waar na zo'n beetje elke wedstrijd Oranje compleet met de grond gelijk gemaakt wordt, zélfs als er gewoon gewonnen is... En wat we toen ook niet hadden waren diverse internet fora waar dat de grond intrappen door de media tot in het oneindige herhaald wordt door mensen die zich aan de ene kant supporter noemen terwijl ze 5 meter verder roepen helemaal niks (meer) met Oranje te maken te (willen) hebben...

sorry voor de spam; De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tennessee op 28-02-2008 20:47:34 ]
  donderdag 28 februari 2008 @ 21:40:09 #73
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57045708
Ga jij naar Zwaitserland eigenlijk, Tennessee ?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57049226
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:40 schreef M0NTANA het volgende:
Ga jij naar Zwaitserland eigenlijk, Tennessee ?
Mijn vaderland zal ik vast nog wel eens terugzien maar voorlopig niet ben ik bang...
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:13:26 #75
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_57049314
Niet meer dan Logisch, die maloten die verkleed voetbal gaan kijken
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')