abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57039854
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik vind het beide belangrijk
EK en WK is gewoon geweldig altijd
En clubvoetbal is ook gewoon belangrijk elke week
Amateurvoetbal is ook leuk
Het staat gewoon los van elkaar vind ik

vind ik ook
Yeah that was me you saw in NYC around christmas time.
pi_57039902
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:28 schreef PSvau het volgende:

[..]

Mensen uit Almelo
Helaas voor jou kom ik niet uit Almelo.
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:41:46 #28
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57039941
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:35 schreef paultjuhhh het volgende:
Utrecht wint nooit wat
Dus heb ik liever dat NL het EK wint
Alsof dat dit jaar zal gebeuren!
pi_57039982
Clubvoetbal, dus Ajax, heb ik tien keer meer mee. Ajacied ben ik al van jongs af aan en Oranje kan me gestolen worden, eigenlijk. Biertje drinken in de kroeg is leuk enzo onder het voetballen, maar verder... Dat men je raar aankijkt omdat je zondagochtend vroeg op moet voor een combi of wat, stiekem vind ik dat wel leuk. Zeker omdat je weet dat de mensen met wie je gaat het precies hetzelfde beleven.

Kan er ook altijd wel om lachen als Nederland er na zo'n wedstrijd als tegen Portugal uitgaat.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:45:07 #30
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57040024
Met de vraag: hoeveel kaarten kwamen er aan te pas in Nederland-Portugal?
pi_57040239
Kwalificaties voor het WK/EK is sowieso al totaal niks. WK/EK zelf is opzich wel leuk om met elkaar te kijken in de kroeg ofzo. Maar als je kijkt wat daar op de tribunes zit kan ik echt niet zeggen dat die sfeer me meer aanstaat

Anyway, clubvoetbal is voor mij heel veel belangrijker.
pi_57040330
OT : Ik heb ook liever dat Feyenoord de CL wint dan dat Oranje WK wordt. Natuurlijk doe ik tijdens EK's en WK's vrolijk mee, maar toch als ik de keuze had ging ik overduidelijk voor m'n club...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 februari 2008 @ 17:58:00 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57040397
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik vind het beide belangrijk
EK en WK is gewoon geweldig altijd
En clubvoetbal is ook gewoon belangrijk elke week
Amateurvoetbal is ook leuk
Het staat gewoon los van elkaar vind ik

de eerste zinnige reactie van Paultjuhhh
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 28 februari 2008 @ 17:58:49 #34
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57040423
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:58 schreef borisz het volgende:

[..]

de eerste zinnige reactie van Paultjuhhh
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_57040582
Club voetbal is fanatieker op het veld en op de tribunes.
Interlands die een beetje in de buurt komen dat zijn de meeste wedstrijden van duitsland met een ander europees land en burenruzies of landen die een negatieve historie met elkaar hebben. voor de rest is het geen fuk aan.
Clubvoetbal heeft zoveel meer gevoel, zoveel meer rivaliteiten, zoveel meer supporters. voetbal is ook begonnen met clubs ipv landenteams.

daarom is clubvoetbal leuker dan interlandvoetbal. en ik vind het ook leuker als Ajax ver komt in Europa dan dat NL XI dat doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:14:52 #36
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57040732
Clubvoetbal, heerlijk.

Waarom zou je naar 11 bij elkaar geraapte en/of genaturaliseerde spelers kijken (Oranje dus) waarbij de tribune bevolkt word door josti's en cliniclowns?

Als het dan over landenvoetbal gaat, geef me dan maar Ireland en Scotland! Landen waar de spelers vechten tot ze erbij neervallen voor hun land. Waar men op de tribune nog wat wat passie en beleving is!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:18:33 #37
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57040818
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:14 schreef DarkShine het volgende:
Clubvoetbal, heerlijk.

Waarom zou je naar 11 bij elkaar geraapte en/of genaturaliseerde spelers kijken (Oranje dus) waarbij de tribune bevolkt word door josti's en cliniclowns?

Als het dan over landenvoetbal gaat, geef me dan maar Ireland en Scotland! Landen waar de spelers vechten tot ze erbij neervallen voor hun land. Waar men op de tribune nog wat wat passie en beleving is!
Omdat je trots bent op je land. En dat gevoel boven alles gaat.

Ik word liever 1 keer in mn leven Wereldkampioen met kutvoetbal dan dat PSV 10 maal op rij de CL wint met fantastisch voetbal.

Over de verloren WK-finale van '74 wordt nog gepraat. Ook in de rest van de wereld. Wie buiten Amsterdam om heeft het nog over 1995?
pi_57040833
Waarom hebben de mensen die Nederland niet steunen vaak wel de mond vol over clubliefde/regioliefde etc. maar laten ze wel hun eigen land in de steek om naar zoals Darkshine noemt, Ierland en Schotland te kijken?
pi_57040860
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:23 schreef PSvau het volgende:
de hele sfeer op een wk/ek is toch ook mooier. internationaal, warm weer, iedereen volgt voetbal, verbroedering

ipv

nec -nac op een koude zondagmorgen met een wedstrijd die na 3 dagen al vergeten is door iedereen

Maar misschien is dat mijn invulling. En beleven jullie het veel anders.
Nou vind ik toevallig wel allebei mooi. Maar de sfeer, en dan vooral in het stadion bij interlands kan me echt gestolen worden. Ik heb soms echt het gevoel dat elk dorp z'n gek opstuurt, en dat bedrijven met zakenuitjes de overgebleven gaten dan opvullen. Dat iedereen op die momenten voetbal volgt heeft ook meer met het d'rbij willen horen, en het "lekker gezellig doen" te maken dan met het voetbal. Zit wat dat betreft liever op een stomende tribune bij Twente-Heracles, dan dat ik een Nederland-Duitsland bezoek. De redenen die je vroeger had om Nederlands voetbal te kijken worden ook langzaam weggenomen door het betonvoetbal, het gehannes met de bondscoach en die verschrikkelijke zenders die het zo af en toe uit mogen zenden. Wat dat betreft was de laatste uitzending van SBS en dan vooral de nabeschouwing symbool van al het negatieve dat het interlandvoetbal in Nederland met zich mee brengt. Helaas doet het andere land dat ik een warm hart toedraag,(vanwege de manier waarop voetbal daar bij interlands beleeft wordt)Argentinië, dan ook nog niet mee aan EK's.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:20:50 #40
68638 Zwansen
pi_57040870
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:19 schreef VoreG het volgende:
Waarom hebben de mensen die Nederland niet steunen vaak wel de mond vol over clubliefde/regioliefde etc. maar laten ze wel hun eigen land in de steek om naar zoals Darkshine noemt, Ierland en Schotland te kijken?
Idd. Laten ze eens een voorbeeld aan de Schotten nemen. Die hebben pas vaderlandsliefde.

In Nederland zijn we goed in het neerhalen van onze helden.... Wat dat betreft vind ik het jammer dat we niet wat meer op de VS lijken.
pi_57040886
Clubvoetbal heeft 10 keer meer sfeer dan een EK/WK met alle sponsoren, bobo's en de uitgedoste oranje kneuzen.

Dat spandoek van laatst was terrecht: You're clowns, not football fans!
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:33 #42
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57040888
Dat jij een binding hebt met Oranje leuk en aardig, maar dat heeft niet iedereen! Ik beleef liever 94/95 of de bekerwinsten van 97/2000 opnieuw dan dat Oranje iets wint.

Tuurlijk, leuk als Oranje wint. Verliezen ze? Boeiuh! De enige wedstrijd waarin ik strontziek ben als Oranje verliest is als dat volk van 10 kilometer verderop wint.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:23:17 #43
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57040945
Je moet eens een dvd van 88 bekijken. Het Oranje legioen van toen neem ik serieus. Wat er tegenwoordig rondloopt durf je, met alle respect, nog niet naar de Paralympics te sturen.
Planning:
-
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:24:24 #44
68638 Zwansen
pi_57040977
Wow. Daar zeg je me wat. Ik denk echt dat SBS6 of die andere zenders er misschien wel iets mee te maken hebben dat Oranje minder leeft.

Een kwalificatiewedstrijd met Cruijff of Hiddink in gesprek met Egbers of Van Gelder is nu eenmaal vele malen leuker dan een gaar belspel bekijken na de reclame nadat Natasja Froger Edward van Cuilenborg een complimentje over zn overhemd heeft gegeven.
pi_57040981
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:19 schreef VoreG het volgende:
Ikzelf heb persoonlijk weinig met het Nederlands elftal van de laatste 1,5 jaar. Ik vind dit meer een team met spelers uit Nederland, dan het Nederlands elftal. Heb zelf bij deze selectie meer het idee dat het een select ons kent ons clubje is, dan echt de sterkste jongens uit Nederland die voor onze landeer moeten gaan vechten.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:25:43 #46
68638 Zwansen
pi_57041018
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:23 schreef DarkShine het volgende:
Je moet eens een dvd van 88 bekijken. Het Oranje legioen van toen neem ik serieus. Wat er tegenwoordig rondloopt durf je, met alle respect, nog niet naar de Paralympics te sturen.
Wat heeft het legioen ermee te maken? Omdat we geen echte hooligans hebben zeker.

Bij clubvoetbal, daar lopen pas malloten rond. Ga daar maar eens een IQ-test doen.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:26:56 #47
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57041050
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat heeft het legioen ermee te maken? Omdat we geen echte hooligans hebben zeker.

Bij clubvoetbal, daar lopen pas malloten rond. Ga daar maar eens een IQ-test doen.
Heb je ergens het woord hooligans in mijn post gelezen? Die richting wou ik nog niet eens op, dat maak jij ervan!
Planning:
-
pi_57041097
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dat er bij interlands veel mensen zitten die minder belang bij het voetbal hebben, en er meer voor de leukigheid, gezelligheid of om op te vallen zitten. Op die manier heb je nu al een Indiaan, een kapitein, een aantal idioten met wortels op de kop, een aantal met windmolens etc. Bij dat is de sfeer bedroevend.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:29:10 #49
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57041119
Lang leve de wave met 0-0
Planning:
-
pi_57041258
Dus om het tribune volk heb je ook een hekel aan het Nederlands Elftal?

Ook al stel ik Ajax boven Oranje, toch hoop ik dat Oranje van iedereen wint! Ik ga toch niet juichen voor Schotland ofzo?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')