abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57032563
quote:
Gruwelijke foto's Abu Ghraib opgedoken
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Wired.com
Gepubliceerd: donderdag 28 februari 2008 @ 11:44
Er waren al een aantal foto's bekend van de wreedheden die Amerikaanse soldaten toepasten op Iraakse gevangenen in de Abu Ghraib-gevangenis. Nu zijn er weer een aantal uit die periode opgedoken, die nog weerzinwekkender zijn dan de eerder vrijgegeven beelden.

De foto's zijn al sinds 2006 bekend, maar worden nu in het openbaar getoond door de Amerikaanse psycholoog Philip Zimbardo die vandaag een rede houdt hoe het komt dat 'goede' mensen ineens wrede hufters kunnen worden. Zimbaro is bekend van onder meer het Stanford prison experiment.

De nu opgedoken foto's tonen onder meer een naakte gevangene overgoten met stront, een bloedende man die mishandeld wordt, een lachende soldate bij een rottend lijk, en meer van dergelijke taferelen. De foto's staan hier, maar kunnen als bijzonder schokkend worden ervaren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment

Link naar foto's (DISTURBING! NSFW)
http://www.wired.com/scie(...)2/gallery_abu_ghraib
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_57032632
Tering, die 2de foto
ijs_beer fan!
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:48:13 #3
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57032651
Net gegeten
  Donald Duck held donderdag 28 februari 2008 @ 12:48:44 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57032667
Ja lang leve de amerikanen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:50:45 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57032717
En dadelijk gaan er een paar users weer roepen dat de Irakezen de Amerikanen vooral dankbaar moeten zjn voor hun "bevrijding"
The End Times are wild
  PR/Manusje van alles donderdag 28 februari 2008 @ 12:51:24 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_57032736
Ik walg niet snel van foto's maar er zitten 2 foto's bij
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:54:54 #7
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_57032820
Afschuwelijk.

Maar dit gebeurd ook elders in de wereld, op verschillende plekken in verschillende geschiedenis tijdperken.
Dit is dus niets nieuws, maar het blijft gruwelijk. Blijkt dus dat de Amerikanen ook barbaren zijn, maar dat wisten we al toen ze honderden jaren geleden alle indianen stammen afslachte.
pi_57032839
.
pi_57032882
En zich dan afvragen waarom mensen radicaliseren en zich tegen amerika keren .
pi_57033056
doen ze vast niet moeilijk over daar in het m-oosten.
begrijpen vast wel dat je dit in de juiste context moet zien.

was het een striptekening geweest, dan hadden ze het zeker niet gepikt.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57033174
Waarom heb ik die 2e foto geopend.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_57033196
ach, hun doen het ook. Sorry, maar ik kan er niet mee zitten
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:13:17 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_57033253
Zou er een verborgen agenda zijn achter het gefaseerd vrijgeven van deze foto's?

Ik bedoel; we weten van de schandalige dingen die daar hebben plaatsgevonden, maar op deze manier kan je de focus hier op steeds opnieuw vestigen en is de beoogde schade veel groter dan alles in een keer vrijgeven.

En inderdaad, die 2e foto! Lijkt wel op zo'n mandarijntje wat na de grote vakantie opeens weer uit je schooltas te voorschijn kwam.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_57033336
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:54 schreef wolferl het volgende:
Afschuwelijk.

Maar dit gebeurd ook elders in de wereld, op verschillende plekken in verschillende geschiedenis tijdperken.
Dit is dus niets nieuws, maar het blijft gruwelijk. Blijkt dus dat de Amerikanen ook barbaren zijn, maar dat wisten we al toen ze honderden jaren geleden alle indianen stammen afslachte.
Dat is werkelijk al tientallen jaren bekend. Dat volk heeft geen problemen met het afslachten van onschuldige mensen.
pi_57033386
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zou er een verborgen agenda zijn achter het gefaseerd vrijgeven van deze foto's?

Ik bedoel; we weten van de schandalige dingen die daar hebben plaatsgevonden, maar op deze manier kan je de focus hier op steeds opnieuw vestigen en is de beoogde schade veel groter dan alles in een keer vrijgeven.

En inderdaad, die 2e foto! Lijkt wel op zo'n mandarijntje wat na de grote vakantie opeens weer uit je schooltas te voorschijn kwam.
ik geloof dat een senaats-commissie al de foto's en video's gezien had.
maar voor volledige openheid zouden ze allemaal publiek moeten worden.

maar een agenda... dat irak-beleid van bush is toch al helemaal naar de klote.
enige waar dit toe leidt is dat ze daar nog een tikkie kwaaier worden.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57033405
De eerste is niet nieuw, de derde niet en de zevende, achtste en negende niet. De rest is ook niet zo nieuw, andere camerahoek en de geslachtsdelen niet gecensureerd.
pi_57033416
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:16 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Dat is werkelijk al tientallen jaren bekend. Dat volk heeft geen problemen met het afslachten van onschuldige mensen.
Andere volken doen dat niet wou je zeggen
pi_57033436
Overigens heb ik de meeste foto's al lang gezien. Wat is er nieuw aan?
pi_57033455
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:11 schreef Triptamine het volgende:
pi_57033480
Ik vind ze niet echt schokkend, dit gebeurt toch in elke oorlog?
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_57033520
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:21 schreef KhaZ het volgende:
Ik vind ze niet echt schokkend, dit gebeurt toch in elke oorlog?
Klopt. In de Tweede Wereldoorlog gebeurde dat ook. En daarna zijn er Duitsers en Japanners voor veroordeeld.
pi_57033530
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:19 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Andere landen in het westen niet in ieder geval. Blijkbaar valt amerika dus te vergelijken met negerstammen uit afrika en primitieve moslims in het midden-oosten. Dat hebben ze goed voor elkaar zeg
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:24:14 #23
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57033565
Net gegeten dus ik klik maar effe niet.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_57033569
The land of the "free" and the home of the sick.
Kijken wat de pro-Amerika lobby op FOK! hiervan vindt .
-
pi_57033591
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:19 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Oemfufu stammen in Afrika wel. Geflipte moslims ook.
Maar ik zie dit in het Westen niet snel gebeuren. Ze zijn zo fout als de regimes die ze proberen te bestrijden.
-
pi_57033618
wat een lutsers
pi_57033679
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:23 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Andere landen in het westen niet in ieder geval. Blijkbaar valt amerika dus te vergelijken met negerstammen uit afrika en primitieve moslims in het midden-oosten. Dat hebben ze goed voor elkaar zeg
Ik kan me een 'discussie' in een hostel op vakantie herinneren waarin een Engelse toerist tegen een Amerikaan zei: 'America has a history of violence and oppression!'
pi_57033733
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:20 schreef Caesu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja sorry, dit soort shit gebeurde al meteen na ww2 weer onder andere in Korea. De VS heeft helemaal niks geleerd van de 60 miljoen dode in ww2
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_57033755
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:27 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik kan me een 'discussie' in een hostel op vakantie herinneren waarin een Engelse toerist tegen een Amerikaan zei: 'America has a history of violence and oppression!'
Dat hebben ze ook, toch? Dat de Engelsen dat zelf ook hebben doet daar verder vrij weinig aan af.
-
pi_57033781
quote:
wat een überdomme reactie .
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_57033819
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Oemfufu stammen in Afrika wel. Geflipte moslims ook.
Maar ik zie dit in het Westen niet snel gebeuren. Ze zijn zo fout als de regimes die ze proberen te bestrijden.
Nazi-Duitsland anyone? Gezien Europa's geschiedenis van bloedvergieten is het niet echt geloofwaardig als wij andere landen moreel de les gaan lezen. Kwestie van bescheidenheid, ook al hebben we het (mede door Amerika) de afgelopen 60 jaar relatief droog gehouden.

Oh en tot diep in de jaren '70 gebeurden dit soort dingen ook nog in Spanje en Portugal. Alleen werden daar geen foto's van gemaakt, laat staan gepubliceerd in binnenlandse kranten (zoals in Amerika).
pi_57033879
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:32 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nazi-Duitsland anyone?
Kom op zeg, met alle respect. Dat was meer dan 60 jaar geleden. .
quote:
Gezien Europa's geschiedenis van bloedvergieten is het niet echt geloofwaardig als wij andere landen moreel de les gaan lezen. Kwestie van bescheidenheid, ook al hebben we het (mede door Amerika) de afgelopen 60 jaar relatief droog gehouden.
Afgezien van dat ze daar per definitie niets te zoeken hebben, pretenderen ze dat ze er zitten om de rust in het land te waarborgen. Als dan dit soort dingen uitlekken, is dat m.i. vrij moeilijk goed te praten. .
quote:
Oh en tot diep in de jaren '70 gebeurden dit soort dingen ook nog in Spanje en Portugal. Alleen werden daar geen foto's van gemaakt, laat staan gepubliceerd in binnenlandse kranten (zoals in Amerika).
In Griekenland ook, maar niet zo extreem als dit. Zelfs daar hadden ze nog respect voor een lijk.... Dit is anno 2008 gewoon fucking sick. Als ik dit soort dingen zie, dan juich ik 9/11 aanslagen alleen maar toe. Laat die honden ook maar een keer voelen hoe het is om te lijden.
-
pi_57033894
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook, toch? Dat de Engelsen dat zelf ook hebben doet daar verder vrij weinig aan af.
Nee dat doet daar niks aan af. Maar het is wel een onvoorstelbaar staaltje hypocrisie, kortzichtigheid en morele zelfgenoegzaamheid.

Ik vind dit soort dingen vreselijk, maar dat gemoraliseer.... nee, daarvoor hebben ook wij teveel boter op ons hoofd.
pi_57033920
quote:
Amerika kwam er toch zogenaamd om "beschaving" en Westerse normen te brengen? Zijn ze goed bezig als ze dat op deze manier willen doen..

En het is trouwens zij ipv hun.
pi_57034010
Google ads biedt me enthousiast aan om online foto's te bestellen!
Here we are now, entertain us.
pi_57034035
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:29 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ja sorry, dit soort shit gebeurde al meteen na ww2 weer onder andere in Korea. De VS heeft helemaal niks geleerd van de 60 miljoen dode in ww2
er gebeurde wel meer daar een hoop eerder. lynch-parties van zwarten en vrij schieten op indianen.
als nederland de slavernij weer herinvoert zeg je toch ook niet: 'boeie ik kan er niet mee zitten, ze hebben er niets van geleerd o.i.d.'.

vandaar geldt voor jou: ongeschikt.
pi_57034066
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:34 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En daarna zijn we ons keurig gaan gedragen. Niks aan de hand, was een foutje zeker
quote:
[..]

Afgezien van dat ze daar per definitie niets te zoeken hebben, pretenderen ze dat ze er zitten om de rust in het land te waarborgen. Als dan dit soort dingen uitlekken, is dat m.i. vrij moeilijk goed te praten. .
Wie doet dat dan? Het gaat om die moralistische zelfgenoegzaamheid langs de zijlijn. Over wie heb je het trouwens als je het over 'ze' hebt? Over Bush of over de Amerikaans pers die deze schanddaden zelf naar buiten heeft gebracht?
quote:
[..]

In Griekenland ook, maar niet zo extreem als dit. Zelfs daar hadden ze nog respect voor een lijk.... Dit is anno 2008 gewoon fucking sick. Als ik dit soort dingen zie, dan juich ik 9/11 aanslagen alleen maar toe. Laat die honden ook maar een keer voelen hoe het is om te lijden.
Sorry, ik wist niet dat jij er bij was, daar in die ondergrondse gevangenissen van Griekenland Wat een f*kking bullshit.

En 'die honden' Ben je zelf iets beter als je juicht voor de dood van onschuldige slachtoffers? En dan nota bene nog New Yorkers, die altijd fel anti Bush zijn geweest. Hoezo kortzichtigheid
pi_57034137
actie reactie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_57034148
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:35 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nee dat doet daar niks aan af. Maar het is wel een onvoorstelbaar staaltje hypocrisie, kortzichtigheid en morele zelfgenoegzaamheid.

Ik vind dit soort dingen vreselijk, maar dat gemoraliseer.... nee, daarvoor hebben ook wij teveel boter op ons hoofd.
Ik niet.

Slacht elkaar af, prima. Ik kan prima leven met geweld. Ik ben verre van een moraalridder, maar er zijn grenzen.

Mensen die in een celletje op zo'n laffe wijze aan de gang gaan met een ander mens... Tsja. Ik heb ook wel een ernstige sadist in me, maar ik zou nooit zo met een mens om kunnen gaan. Moord lijkt me makkelijker.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57034150
Hoe de fuck is dit mogelijk. God wat zijn ze "vrij" in Irak. Zelfs Saddam had dit schokkend gevonden w.s.
pi_57034199
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:45 schreef ShaoliN het volgende:
Hoe de fuck is dit mogelijk. God wat zijn ze "vrij" in Irak. Zelfs Saddam had dit schokkend gevonden w.s.
Je steekt een lijk in de fik en je krijgt resultaat ala foto 2 en alle andere foto's zijn het resultaat van een illigale oorlog, mogelijk gemaakt door Bush.
pi_57034266
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:45 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik niet.

Slacht elkaar af, prima. Ik kan prima leven met geweld. Ik ben verre van een moraalridder, maar er zijn grenzen.

Mensen die in een celletje op zo'n laffe wijze aan de gang gaan met een ander mens... Tsja. Ik zou er m'n hand niet voor omdraaien die eigenhandig te wurgen.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt...
Heb het ook niet over die mensen zelf, die verdienen niks beters dan zo'n zelfde soort behandeling.

Maar die mensen die dit aangrijpen om hoog van de toren te blazen over 'de' Amerikanen en dan over de Indianen beginnen en tevreden zijn met 9/11.... Daar kan ik helemaal niks mee
pi_57034283
ziek.
bizar dat mensen zo raar kunnen gaan doen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:52:08 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57034314
Erm, dit zijn toch grotendeels 'oude' 'foto's, alleen nu wat scherper en groter dan voorheen?

Overigens vind ik die laatste foto eigenlijk nog wel het schokkendste. Die gozer met die bril lijkt er echt lol in te hebben. Hrm.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57034328
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:35 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Europa houdt zich de laatste jaren anders koest, dat kan je van Amerika niet zeggen.
Zyggie.
pi_57034376
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:41 schreef Soul79 het volgende:

Sorry, ik wist niet dat jij er bij was, daar in die ondergrondse gevangenissen van Griekenland Wat een f*kking bullshit.
Ik niet, vader wel. Of denk je dat ie voor z'n lol naar Nederland kwam? Shut the fuck up als je niet weet waar je over praat. .
Behalve dat, wat je gemakshalve even lijkt te vergeten is dat Spanje en Griekenland toen een dictatuur waren.. Amerika pretenteert een democratie te zijn.. Klein nuanceverschil, van dictatoriale regimes is over het algemeen bekend dat die wat harder zijn.. Dus is feite is Amerika nog veel verderfelijker, aangezien ze altijd zo ageren tegen de praktijken van dictators.
quote:
En 'die honden' Ben je zelf iets beter als je juicht voor de dood van onschuldige slachtoffers? En dan nota bene nog New Yorkers, die altijd fel anti Bush zijn geweest. Hoezo kortzichtigheid
WTC staat er niet meer, non? Dus waarom in NY. Doe het dan in Texas ofzo.
Met ze bedoel ik de Amerikaanse politiek. Het volk zelf walgt van deze oorlog, en terecht.. Onschuldige slachtoffers maakt Amerika met tientallen tegelijk, dus dat vind ik niet echt een criterium in deze. Actie-reactie enzo. Of zijn terroristen opeens boefjes omdat ze burgerslachtoffers maken. Ik kan je garanderen dat die ook vallen als er een stad wordt belegerd . Of is het dan opeens "for the greater cause"?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr.Daggla op 28-02-2008 14:01:22 ]
-
pi_57034676
Als dit niet het martelen is dat de Amerikanen 60 jaar geleden met de doodstraf beloonde, wat is het dan nog wel?
pi_57034749
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:54 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik niet, vader wel. Of denk je dat ie voor z'n lol naar Nederland kwam? Shut the fuck up als je niet weet waar je over praat. .
Behalve dat, wat je lijkt te vergeten is dat Spanje en Griekenland toen een dictatuur waren.. Amerika pretenteert een democratie te zijn.. Klein nuanceverschil, van dictatoriale regimes is over het algemeen bekend dat die wat harder zijn.. Dus is feite is Amerika nog veel verderfelijker, aangezien ze altijd zo ageren tegen de praktijken van dictators.
Hoe moet ik weten waarom jouw vader naar Nederland kwam? Hoe dan ook, gemarteld werd en wordt er overal, dus dat Abu Ghraib opeens een brug te ver zou zijn, slaat gewoon nergens op. Zeker zo'n opmerking dat de Griekse moordenaars 'tenminste respect hadden voor een lijk'... tja

En wat is dat voor onzin dat we van dictaturen nu eenmaal weten dat die wat harder zijn? Marteling is daar onderdeel van het systeem, terwijl het in Abu Ghraib excessen waren. Hoe dat om die reden verderfelijker kan zijn snap ik niet.
quote:
[..]

WTC staat er niet meer, non? Dus waarom in NY. Doe het dan in Texas ofzo.
Met ze bedoel ik de Amerikaanse politiek. Het volk zelf walgt van deze oorlog, en terecht.. Onschuldige slachtoffers maakt Amerika met tientallen tegelijk, dus dat vind ik niet echt een criterium in deze. Actie-reactie enzo. Of zijn terroristen opeens boefjes omdat ze burgerslachtoffers maken. Ik kan je garanderen dat die ook vallen als er een stad wordt belegerd . Of is het dan opeens "for the greater cause"?
De fout die jij maakt is dat je de retoriek van de Amerikaanse regering serieus neemt en er dan verontwaardigd over gaat doen. Dat is behoorlijk naïef.
pi_57034823
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:52 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Europa houdt zich de laatste jaren anders koest, dat kan je van Amerika niet zeggen.
Houdt Europa zich koest omdat ze opeens beschaafd zijn geworden, of omdat ze hun rol als baas in de wereld kwijt zijn geraakt in de afgelopen 60 jaar?
pi_57034908
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:07 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hoe moet ik weten waarom jouw vader naar Nederland kwam? Hoe dan ook, gemarteld werd en wordt er overal, dus dat Abu Ghraib opeens een brug te ver zou zijn, slaat gewoon nergens op. Zeker zo'n opmerking dat de Griekse moordenaars 'tenminste respect hadden voor een lijk'... tja
Doe dan niet alsof het toen in Griekenland net zo erg was.... Dat was het niet. Tuurlijk zaten mensen onterecht vast, maar bont en blauw geslagen en ingesmeerd met poep, rottende lijken waar het lijkvocht uit de oogkassen loopt etc. gaat imo wel een stap verder. Het gaat vooral om de manier waarop. Dat is idd een brug of 6 te ver.
quote:
En wat is dat voor onzin dat we van dictaturen nu eenmaal weten dat die wat harder zijn? Marteling is daar onderdeel van het systeem, terwijl het in Abu Ghraib excessen waren. Hoe dat om die reden verderfelijker kan zijn snap ik niet.
Iemand martelen is wat anders dat het bovenstaande.
quote:
De fout die jij maakt is dat je de retoriek van de Amerikaanse regering serieus neemt en er dan verontwaardigd over gaat doen. Dat is behoorlijk naïef.
Ja, ik ben naief. Jij daarentegen hebt je ogen wijd open, toch? .
-
pi_57034924
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:10 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Houdt Europa zich koest omdat ze opeens beschaafd zijn geworden, of omdat ze hun rol als baas in de wereld kwijt zijn geraakt in de afgelopen 60 jaar?
Misschien omdat Europa nou niet echt één entiteit is met een eigen leger, etcetera. Europa houdt zich ook niet bepaald koest aangezien sommige Europese landen de Amerikanen gewoon militair ondersteunen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57035399
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:14 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Doe dan niet alsof het toen in Griekenland net zo erg was.... Dat was het niet. Tuurlijk zaten mensen onterecht vast, maar bont en blauw geslagen en ingesmeerd met poep, rottende lijken waar het lijkvocht uit de oogkassen loopt etc. gaat imo wel een stap verder. Het gaat vooral om de manier waarop. Dat is idd een brug of 6 te ver.
Griekenland was - zoals elke dictatuur - een systeem, een complete overheid die was gericht op de repressie van een heel volk, jaren achter elkaar. Dat gaan vergelijken met een paar losgeslagen bewakers die zich - terwijl de leiding de andere kant op kijkt - een paar maanden uitleven op een handvol weerloze gevangenen, is appels met peren vergelijken. Het één als moreel minder verwerpelijk beschouwen dan het andere, is al helemaal bespottelijk.

Oh en als je denkt dat dit soort dingen in Griekenland niet kan zijn gebeurd, ben je nog naïever dan ik dacht. Het was misschien niet het systeem van de Griekse politie - maar het was evenmin het systeem van het Amerikaanse leger, mind you - maar individuen doen nu eenmaal de gekste dingen als ze macht over anderen krijgen. Of ze nu Amerikaan, Griek, Nederlander of Japanner zijn.
quote:
[..]

Iemand martelen is wat anders dat het bovenstaande.
Het lijkt er bijna op dat je martelen minder erg vindt
quote:
[..]

Ja, ik ben naief. Jij daarentegen hebt je ogen wijd open, toch? .
In ieder geval wijd genoeg om door de Amerikaanse oorlogsretoriek heen te prikken en niet quasi-verontwaardigd te doen als de Amerikanen geen Heilige Vredestichters blijken te zijn.
pi_57035532
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:10 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Niet zozeer daardoor, maar andere factoren beslisten dat wel. De EU is dan ook onder andere een vehikel om die rust te continueren.
Zyggie.
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:41:05 #54
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57035621

Ook weer zo triest dat ze daar een man laten zien die helemaal naar de klote is geslagen/whatever, maar dan nog wel even z'n piemel blurren...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:45:18 #55
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57035721
Wat hebben ze trouwens vast op die laatste foto?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57036760
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:45 schreef zoalshetis het volgende:
actie reactie.
idd, nou alleen nog even vast stellen wat de eerste actie was waarop gereageerd werd ..
en zover ik weet waren dat keer op keer de Amerikanen die zich elders met de binnenlandse politiek bemoeiden, door hier een dictator te installeren/steunen, en daar de rebellen, net wat beter uitkomt
pleased to meet you
pi_57036928
Amerika !
pi_57037230

Leuke foto..... totdat je de rest ziet.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:48:15 #59
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57037313
Die bandana heb ik ook!
LastFM
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:00:40 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57037589
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:44 schreef Adfundum het volgende:
[ afbeelding ]
Die hele foto is wel het meest weird.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57037628
Ik vind het vreemd dat zoveel mensen zo verontwaardigd reageren, het is niks nieuws dat de VS helemaal niet het braafste jongetje van de klas is.

Bovendien weten we (ik iig) niet of dit een aantal incidenten zijn of dat het structureel en misschien zelfs wel in opdracht is gebeurd en nog steeds gaande is. Daar wil ik eerst wel eens duidelijkheid over hebben, voordat ik mijn gal ga spuwen.
pi_57037729
Klootzakken..gewoon hoogste militaire straf geven..Doodstraf
pi_57037823
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:08 schreef Devrim_ het volgende:
Klootzakken..gewoon hoogste militaire straf geven..Doodstraf
Geldt dat dan ook voor die Turken die die Koerden zo bruut vermoorden en mishandelen?
Of vind jij dat minder erg, als Grijze wolf aanhanger?
-
pi_57037860
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:03 schreef Terecht het volgende:
Ik vind het vreemd dat zoveel mensen zo verontwaardigd reageren, het is niks nieuws dat de VS helemaal niet het braafste jongetje van de klas is.

Bovendien weten we (ik iig) niet of dit een aantal incidenten zijn of dat het structureel en misschien zelfs wel in opdracht is gebeurd en nog steeds gaande is. Daar wil ik eerst wel eens duidelijkheid over hebben, voordat ik mijn gal ga spuwen.
Ik heb nog een (ongelezen) boek van Hirsch in de last staan. Ik geloof wel dat Hirsch erachter kwam dat er geïnstrueerd zou zijn dat men bij ondervraging niet al te zachtzinnig hoefde te zijn.
I´m back.
pi_57038084
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook voor die Turken die die Koerden zo bruut vermoorden en mishandelen?
Of vind jij dat minder erg, als Grijze wolf aanhanger?
Jij kent het verschil niet tussen terroristen en mensen die worden vastgehouden zonder enige rechten?
pi_57038156
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb nog een (ongelezen) boek van Hirsch in de last staan. Ik geloof wel dat Hirsch erachter kwam dat er geïnstrueerd zou zijn dat men bij ondervraging niet al te zachtzinnig hoefde te zijn.
Dan is de vraag natuurlijk wat is niet al te zachtzinnig? Is dat waterboarding, een paar tikken uitdelen, gevangen vrouwenlingerie laten dragen...
pi_57038231
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:27 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dan is de vraag natuurlijk wat is niet al te zachtzinnig? Is dat waterboarding, een paar tikken uitdelen, gevangen vrouwenlingerie laten dragen...
Er is een onderzoek geweest door de senaat en uiteraard werd deze vraag opgeworpen. Ben niet zeker hoe het afgelopen is, maar de meeste betrokkenen werden aangeklaagd door een militaire aanklager en werden door de krijgsraad veroordeeld tot behoorlijk hoge straffen.
De vrouwelijk brigadiergeneraal die directeur was van de gevangenis ten tijde van de feiten heeft ook een flinke douw gehad, dacht ik.
I´m back.
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:34:34 #68
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_57038335
ongeloofelijk hypocriet dat die piemel geblurred word... dan denk je echt niet na
je oogst wat je zaait
pi_57038429
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:24 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Jij kent het verschil niet tussen terroristen en mensen die worden vastgehouden zonder enige rechten?
Volgens mij is het niet bewezen dat deze gevangenen onschuldig waren. Dus dikke onzin wat je zegt. Maar imo verdient niemand zo'n behandeling.
pi_57038559
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:38 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet bewezen dat deze gevangenen onschuldig waren. Dus dikke onzin wat je zegt. Maar imo verdient niemand zo'n behandeling.
Ze kunnen ook niet bewijzen dat ze onschuldig zijn omdat ze geen advocaat krijgen maar wel een onterecht proces!
pi_57038567
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:45 schreef -skippybal- het volgende:
Wat hebben ze trouwens vast op die laatste foto?
muizenval met muis erin
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57038645
Van wikipedia:

quote:
quote:
Onderminister van defensie Paul Wolfowitz en plaatsvervangend stafchef generaal Pace omschreven op 14 mei voor de Senaatscommissie die het schandaal onderzoekt, de behandeling als in strijd met de Conventie van Genève.

De Amerikaanse president, George W. Bush, noemde de beelden "afschuwelijk" en zei dat de daders worden gestraft. Bush stelde dat deze daden op geen enkele wijze maatgevend zijn voor de normale of aanvaardbare gang van zaken in het Amerikaanse leger. Zeventien soldaten in Irak, waaronder brigadegeneraal Janis Karpinski, zijn meteen van dienst ontheven na de aanklacht van het mishandelen van gevangenen. Zes soldaten komen voor het legertribunaal en kunnen mogelijk gevangenisstraffen verwachten als gevolg van de rol die zij speelden in de gebeurtenissen.

Brigadegeneraal Mark Kimmitt, onderdirecteur van de coalitie-operaties in Irak zei: "Ik zou hier graag willen zitten en zeggen dat dit de enige gevallen van misbruik van gevangenen waar we van op de hoogte zijn, maar we weten dat er nog meer gevallen zijn sinds we hier in Irak zijn."

Zowel president Bush als minister van Defensie Donald Rumsfeld hebben excuses aangeboden.

Op 11 mei maakte het Amerikaanse Congres haar onderzoek naar de misstanden bekend. Hieruit bleek dat de bovengenoemde foto's geen losstaand incident waren, maar dat meer misdragingen plaatsgevonden hebben. Veel foto's en informatie worden niet naar buiten gebracht omdat ze té schokkend voor het publiek zouden zijn.

Gedurende mei 2004 kwamen meer foto's in de media in omloop. Ook werd door Amerikaanse soldaten verklaard dat ook door hoger geplaatste officieren werd deelgenomen aan de mishandelingen.

De Amerikaanse onderzoeksjournalist Seymour Hersh berichtte op 24 mei dat een speciaal programma was ontwikkeld door het Pentagon, Copper Green genaamd, dat de speciale vernederende ondervragingsmethodes propageerde. Het Pentagon heeft het bestaan van een dergelijk programma ontkend.
Geen losstaand incident aldus Hersh (Hersh is het niet Hirsch), maar een door het Pentagon ontwikkeld programma onder de codenaam Copper Green.
I´m back.
pi_57038963
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
Van wikipedia:

[..]

Geen losstaand incident aldus Hersh (Hersh is het niet Hirsch), maar een door het Pentagon ontwikkeld programma onder de codenaam Copper Green.
Bizar.
pi_57039263
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:23 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Andere landen in het westen niet in ieder geval.
Oh jawel, alleen weten die het beter te verbergen.
Ik geloof niet dat de Engelsen of de Fransen zoveel beter met gevangenen omgaan, martelingen zijn volgens mij gewoon een doodnormale zaak in tijd van oorlog.
Het is dat wij nu dingen hebben zoals het internet waardoor wij er sneller van op de hoogte zijn, normaal worden dit soort dingen direct in de doofpot gestopt.
pi_57039470
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:24 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Laat ik je even uit een droom helpen, niet elke Koerd die in Turkije wordt opgepakt is een terrortist.
-
pi_57039791
quote:
Van wikipedia:

Als ik shockdoctrine van naomi klein moet geloven is het niet alleen het pentagon maar ook de cia en de fbi die omstrden ondervragins technieken geleerd krijgen die men eigenlijk niet zou mogen gebruiken.

Wir haben es nicht gewusst
pi_57040107
quote:
[ afbeelding ]
Lynndie England (van die hondenriem o.a.) zag er zelf nog een klein beetje wazig uit.

maar zij ziet er zo gezellig uit.
echt niet te geloven dat je zo'n lach kan hebben terwijl je naast een rottend lijk staat.
pi_57040398
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:27 schreef Terecht het volgende:

[..]

na altijd ontwijkend te antwoorden heeft CIA directeur Michael Hayden naar ik meen twee weken geleden toegegeven dat er drie mensen ge-waterboard waren geweest.
maar dat waren wel de ergste terroristen, KSM, Abu Zubaydah en Abd al-Rahim al-Nashiri
als het alleen deze drie zijn heb daar niet zo moeite mee.
pi_57040536
Verbazend dat mensen hier zo geschokt reageren. Volgens mij heb je dan echt zitten slapen tijdens biologielessen over gedrag of tijdens geschiedenislessen waarin bijvoorbeeld het Stanford Prison experiment aan bod kan. De mensen die op deze foto's poseren met hun slachtoffers zijn precies dezelfde mensen zoals jij en ik (leuzen als 'Tsja, die Amerikanen' zijn echt onzin). Doodnormale mensen, dat lijkt bizar maar het is zeker wel verklaarbaar uit het beeld dat naar voren komt als je kijkt naar het gedrag van mensen in groepsverband, een groep die het toegestaan werd om te martelen vanaf hoger hand, en dan zie je telkens weer de gruwelijk gevolgen, zeker als dit in een situatie van onderlinge haat plaats vindt.
quote:
Van wikipedia:
Het kan niet anders dat er zo'n programma bestaat, anders zouden deze soldaten die gedrag nooit vertoond hebben. Ik heb het dan ook altijd al vreemd gevonden dat men niet veel meer vraagtekens zetten toen de soldaten op deze beelden voor Krijgsraad werden gesleept waarbij het voorgedaan werd dat deze mensen dit gedrag zelf hadden ontwikkeld.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:17 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_57040880
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:34 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja inderdaad, die kantoorwerkers in de Twin Towers deden hier allemaal vrolijk aan mee. Volledig terecht dus.

Waarom sluit je je niet aan bij Al Qaida als je het zo'n rechtvaardige organisatie vindt?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:42 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57040896
En de daders lopen dus gewoon vrij rond. Wat een heerlijke bescherming tegen 'het lastige recht' hebben die Amerikaanse soldaten toch. Oneervol ontslagje, even roepen dat de orders eigenlijk van Rumsfeld vandaan kwamen en iedereen wast zijn handen in onschuld. Hooguit een klein strafje voor de massa, om de show in de lucht te houden.

Het zijn inderdaad zoals gezegd mensen zoals jij en ik. Alleen zouden jij en ik ervoor veroordeeld worden. Lidmaatschap van de Taliban (zonder ook maar iets gedaan te hebben) betekent in de VS al 20 jaar gevangenisstraf. En dit? Noppes. Belachelijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:24:06 #82
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57040970
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:21 schreef Yildiz het volgende:
En de daders lopen dus gewoon vrij rond. Wat een heerlijke bescherming tegen 'het lastige recht' hebben die Amerikaanse soldaten toch. Oneervol ontslagje, even roepen dat de orders eigenlijk van Rumsfeld vandaan kwamen en iedereen wast zijn handen in onschuld. Hooguit een klein strafje voor de massa, om de show in de lucht te houden.

Het zijn inderdaad zoals gezegd mensen zoals jij en ik. Alleen zouden jij en ik ervoor veroordeeld worden. Lidmaatschap van de Taliban (zonder ook maar iets gedaan te hebben) betekent in de VS al 20 jaar gevangenisstraf. En dit? Noppes. Belachelijk.
Vergeet niet de lucratieve interviews!
LastFM
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:31:00 #83
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57041165
Om het nog erger te maken:
De martelgevangenis in Afghanistan, in Bagram, was bij het Pentagon ook al eerder bekend. Men wist dat er gemarteld werd door soldaten. En wat doet men? Overplaatsen naar Abu Ghraib. Wie de fuck bedenkt zulke maatregelen... .
quote:
Autopsies revealed severe trauma to both prisoners' legs, describing the trauma as comparable to being run over by a bus. Seven soldiers were charged.
[..]
Involved but uncharged
Some interrogators involved in this incident were sent to Iraq and were assigned to the now infamous Abu Ghraib prison. PFC Corsetti was fined and demoted for not having premission to conduct an interrogation at Abu Ghraib.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bagram_torture_and_prisoner_abuse
pi_57041335
tja, en die CIA vluchten (rendition) is ook zo iets.
fijn eventjes het martelen naar een andere land uitbesteden.
houdt amerika toch schone handen op die manier.

over 10-tallen jaren zal er nog een hoop shit naar buiten komen.
maar dan valt niemand dat meer op.

want dan zit amerika al lang luxemburg te bombarderen.
ook zo'n land dat geen WMD heeft.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:56:01 #85
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57041766
quote:

Lyndie England kom er maar weer in.

Zal wel weer een slachtoffer proces komen om de top weer vrij te spreken.
pi_57041949
omg sick...
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:05:10 #87
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57041989
Tsja. IMHO blijven het oude foto's. Ik vind 't wel typisch dat-die nu opeens weer in het nieuws komen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57042045
2006 is niet nieuw...
pi_57042781
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:21 schreef Yildiz het volgende:

Het zijn inderdaad zoals gezegd mensen zoals jij en ik. Alleen zouden jij en ik ervoor veroordeeld worden.
Is ook al niks nieuws. Kapitein Westerling (de slachter van Zuid-Celebes) is in Nederland nooit vervolgd en heeft rustig zn pensioentje kunnen uitzitten.

Mijn vader was in Indonesië toen hij overleed (in 1987) en hij vertelde later dat de Indonesische bevolking stomverbaasd was dat Westerling hier gewoon vrij man was en zich nooit had hoeven verantwoorden voor zijn daden. De Indonesiërs hadden kennelijk een nogal naïef vertrouwen in ons dat wij zulke wandaden als Westerling had gepleegd zelf toch ook niet zouden accepteren. Wel dus.

Militairen komen gewoon overal mee weg, waar dan ook.
pi_57042817
For freedom!
Allah Al Watan Al Malik
pi_57043128
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:43 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ze kunnen ook niet bewijzen dat ze onschuldig zijn omdat ze geen advocaat krijgen maar wel een onterecht proces!
Abu Ghraib =/= Guantanomo Bay
pi_57043279
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:01 schreef Modus het volgende:
Iedereen is daartoe in staat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment
Zodra de regels het toelaten of zelfs aanmoedigen, ja, dan zeker...
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:36:36 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57044155
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:56 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Abu Ghraib =/= Guantanomo Bay
Abu Ghraib was nog een slag erger inderdaad. De 'verdachten' kwamen daar als volgt binnen.

Amerikaanse soldaten kamden een wijk leeg, en iedereen die er fysiek uit zag alsof hij een wapen zou kunnen bedienen, werd gevangen genomen. Niet zomaar een paar, vele tientallen. Straat voor straat, wijk voor wijk. Dat betekent dus niet mannen die eruit zagen alsof ze een wapen droegen, verdacht ofzo, maar mensen die in staat zouden kunnen zijn om een wapen te dragen.
Dat was volgens de soldaten voldoende om ze allemaal te ondervragen. En natuurlijk iets met de befaamde shock and awe. Van een proces was helemaal geen sprake, af en toe kwam er een vrachtwagen een aantal lijken ophalen.

Vroeger hadden we daar een woord voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 28-02-2008 20:42:56 ]
pi_57044328
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Abu Ghraib was nog een slag erger inderdaad. De 'verdachten' kwamen daar als volgt binnen.

Amerikaanse soldaten kamden een wijk leeg, en iedereen die er fysiek uit zag alsof hij een wapen zou kunnen bedienen, werd gevangen genomen. Niet zomaar een paar, vele tientallen. Straat voor straat, wijk voor wijk. Dat betekent dus niet mannen die eruit zagen alsof ze een wapen droegen, verdacht ofzo, nee, mensen die in staat zouden kunnen zijn om een wapen te dragen.
en van welke bron heb je dit nieuws? al jazeera? palestina crymedia? iran muslim org?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:45:14 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57044386
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en van welke bron heb je dit nieuws? al jazeera? palestina crymedia? iran muslim org?
Fighting age males, een bekend begrip in het Amerikaanse leger. Zo werden alle F.A.M.'s van Abu Graib opgepakt en "ergens" heengebracht. Blatante schending van de mensenrechten en de conventies van Geneve natuurlijk, maar daar trekken de VS zich niet veel van aan en zal je Balkie al helemaal niet over horen.
The End Times are wild
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:49:12 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57044466
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:04 schreef Caesu het volgende:
doen ze vast niet moeilijk over daar in het m-oosten.
begrijpen vast wel dat je dit in de juiste context moet zien.
Godverdomme, jij bent een grotere cultuurrelativist dan Marcel van Dam.
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:49:40 #99
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_57044477
Niks schokkends aan die foto's! Kan er niet om huilen!..

Ja, die laaste foto, met dat dooie muisje, vind ik zielig!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_57044614
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Godverdomme, jij bent een grotere cultuurrelativist dan Marcel van Dam.
dan begreep je mijn cynisme niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')