Als ik shockdoctrine van naomi klein moet geloven is het niet alleen het pentagon maar ook de cia en de fbi die omstrden ondervragins technieken geleerd krijgen die men eigenlijk niet zou mogen gebruiken.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
Van wikipedia:
Geen losstaand incident aldus Hersh (Hersh is het niet Hirsch), maar een door het Pentagon ontwikkeld programma onder de codenaam Copper Green.
Lynndie England (van die hondenriem o.a.) zag er zelf nog een klein beetje wazig uit.quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:44 schreef Adfundum het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke foto..... totdat je de rest ziet.
na altijd ontwijkend te antwoorden heeft CIA directeur Michael Hayden naar ik meen twee weken geleden toegegeven dat er drie mensen ge-waterboard waren geweest.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dan is de vraag natuurlijk wat is niet al te zachtzinnig? Is dat waterboarding, een paar tikken uitdelen, gevangen vrouwenlingerie laten dragen...
Het kan niet anders dat er zo'n programma bestaat, anders zouden deze soldaten die gedrag nooit vertoond hebben. Ik heb het dan ook altijd al vreemd gevonden dat men niet veel meer vraagtekens zetten toen de soldaten op deze beelden voor Krijgsraad werden gesleept waarbij het voorgedaan werd dat deze mensen dit gedrag zelf hadden ontwikkeld.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
Van wikipedia:
Geen losstaand incident aldus Hersh (Hersh is het niet Hirsch), maar een door het Pentagon ontwikkeld programma onder de codenaam Copper Green.
Ja inderdaad, die kantoorwerkers in de Twin Towers deden hier allemaal vrolijk aan mee. Volledig terecht dus.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kom op zeg, met alle respect. Dat was meer dan 60 jaar geleden..
[..]
Afgezien van dat ze daar per definitie niets te zoeken hebben, pretenderen ze dat ze er zitten om de rust in het land te waarborgen. Als dan dit soort dingen uitlekken, is dat m.i. vrij moeilijk goed te praten..
[..]
In Griekenland ook, maar niet zo extreem als dit. Zelfs daar hadden ze nog respect voor een lijk.... Dit is anno 2008 gewoon fucking sick. Als ik dit soort dingen zie, dan juich ik 9/11 aanslagen alleen maar toe. Laat die honden ook maar een keer voelen hoe het is om te lijden.
Vergeet niet de lucratieve interviews!quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:21 schreef Yildiz het volgende:
En de daders lopen dus gewoon vrij rond. Wat een heerlijke bescherming tegen 'het lastige recht' hebben die Amerikaanse soldaten toch. Oneervol ontslagje, even roepen dat de orders eigenlijk van Rumsfeld vandaan kwamen en iedereen wast zijn handen in onschuld. Hooguit een klein strafje voor de massa, om de show in de lucht te houden.
Het zijn inderdaad zoals gezegd mensen zoals jij en ik. Alleen zouden jij en ik ervoor veroordeeld worden. Lidmaatschap van de Taliban (zonder ook maar iets gedaan te hebben) betekent in de VS al 20 jaar gevangenisstraf. En dit? Noppes. Belachelijk.
quote:Autopsies revealed severe trauma to both prisoners' legs, describing the trauma as comparable to being run over by a bus. Seven soldiers were charged.
[..]
Involved but uncharged
Some interrogators involved in this incident were sent to Iraq and were assigned to the now infamous Abu Ghraib prison. PFC Corsetti was fined and demoted for not having premission to conduct an interrogation at Abu Ghraib.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bagram_torture_and_prisoner_abuse
quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:44 schreef Adfundum het volgende:
Leuke foto..... totdat je de rest ziet.
Is ook al niks nieuws. Kapitein Westerling (de slachter van Zuid-Celebes) is in Nederland nooit vervolgd en heeft rustig zn pensioentje kunnen uitzitten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:21 schreef Yildiz het volgende:
En de daders lopen dus gewoon vrij rond. Wat een heerlijke bescherming tegen 'het lastige recht' hebben die Amerikaanse soldaten toch. Oneervol ontslagje, even roepen dat de orders eigenlijk van Rumsfeld vandaan kwamen en iedereen wast zijn handen in onschuld. Hooguit een klein strafje voor de massa, om de show in de lucht te houden.
Het zijn inderdaad zoals gezegd mensen zoals jij en ik. Alleen zouden jij en ik ervoor veroordeeld worden.
Abu Ghraib =/= Guantanomo Bayquote:Op donderdag 28 februari 2008 16:43 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ze kunnen ook niet bewijzen dat ze onschuldig zijn omdat ze geen advocaat krijgen maar wel een onterecht proces!
Zodra de regels het toelaten of zelfs aanmoedigen, ja, dan zeker...quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:01 schreef Modus het volgende:
Iedereen is daartoe in staat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment
Abu Ghraib was nog een slag erger inderdaad. De 'verdachten' kwamen daar als volgt binnen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Abu Ghraib =/= Guantanomo Bay
en van welke bron heb je dit nieuws? al jazeera? palestina crymedia? iran muslim org?quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Abu Ghraib was nog een slag erger inderdaad. De 'verdachten' kwamen daar als volgt binnen.
Amerikaanse soldaten kamden een wijk leeg, en iedereen die er fysiek uit zag alsof hij een wapen zou kunnen bedienen, werd gevangen genomen. Niet zomaar een paar, vele tientallen. Straat voor straat, wijk voor wijk. Dat betekent dus niet mannen die eruit zagen alsof ze een wapen droegen, verdacht ofzo, nee, mensen die in staat zouden kunnen zijn om een wapen te dragen.
Fighting age males, een bekend begrip in het Amerikaanse leger. Zo werden alle F.A.M.'s van Abu Graib opgepakt en "ergens" heengebracht. Blatante schending van de mensenrechten en de conventies van Geneve natuurlijk, maar daar trekken de VS zich niet veel van aan en zal je Balkie al helemaal niet over horen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en van welke bron heb je dit nieuws? al jazeera? palestina crymedia? iran muslim org?
Godverdomme, jij bent een grotere cultuurrelativist dan Marcel van Dam.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:04 schreef Caesu het volgende:
doen ze vast niet moeilijk over daar in het m-oosten.
begrijpen vast wel dat je dit in de juiste context moet zien.
dan begreep je mijn cynisme niet.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Godverdomme, jij bent een grotere cultuurrelativist dan Marcel van Dam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |