Jij bent obviously weer on the wagon; beetje Amerika lopen afkraken.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik reageerde op een specifiek punt van de amerikanen en ik sprak over heden ten dage. ben je weer on the wagon ofzo?
hey maar waar had je het hiervoor eik over?quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bent obviously weer on the wagon; beetje Amerika lopen afkraken.
Vertel er nog even bij dat je PvdA stemt joh.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoop dat Wilders doorpakt en alle mogelijke bescherming krijgt. Het democratische recht op vrije meningsuiting, één van de belangrijkste waarden van ONZE beschaving, hoeft niet het onderspit te delven tegen extremistische moslims die op voorhand al onverdraagzaam zijn, zoals wel blijkt uit diverse acties en dreigementen. JUIST die acties en dreigementen maken heel goed duidelijk hoe hard de film van Wilders bij dit soort figuren nodig is. Moge de klap hard aankomen.
Dat ze je cultstatus te zerieus nemen?quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey maar waar had je het hiervoor eik over?
Ik heb geen zin meer om het uit te leggen. Lees alles nog maar eens rustig na. Jij begrijpt me verkeerd.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:42 schreef Gabry het volgende:
[..]
![]()
Als dit om een verschil van standpunt ging, zoals met Ryan, dan kon ik deze discussie waarderen. Maar feiten ontkennen en drogredenaties, zoals op de man spelen, zijn behoorlijk triest. Daar heb ik geen behoefte aan.
ook cult is een voorbijgaand iets. liever blijf ik gewoon lekker dicht bij mezelf en dank je voor je campopmerking.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ze je cultstatus te zerieus nemen?.
Er staat 'zerieus'.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ook cult is een voorbijgaand iets. liever blijf ik gewoon lekker dicht bij mezelf en dank je voor je campopmerking.
ik denk ook dat het een storm in een glas water is. dusse.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er staat 'zerieus'..
Ach, en ik ben een scepticus voor de rest, moet het allemaal nog zien.
Ik denk dat dat wrs een goede omschrijving zal zijn, storm ---> glas water.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk ook dat het een storm in een glas water is. dusse.
ik vind jou trouwens wel echt een soort van cultstatus hebben op fok!
Wat doet mijn stemgedrag ertoe? Ik leef in een democratisch land, dat EEUWEN verder is in zijn beschaving dan bepaalde moslimlanden. Ik sta voor de waarden en normen van dit land; daar heeft partijpolitiek niets mee te maken. Ik sta voor het RECHT van de SGP om heel Nederland volgens de Bijbel te laten leven; ik ben het er inhoudelijk hardgrondig mee oneens, maar ik sta wel vóór dat recht. Zo ook met Wilders. Hij provoceert, draagt constructief niets bij, maar hij heeft het RECHT om zich te uiten. In Nederland bepalen wij, Nederlanders, onze wetten. Dat is geen zaak van moslims ergens in Verweggistan. Het is dan ook tekenend voor de beschaving in dergelijke landen dat mensen al moord en brand schreeuwen als ze ook maar het VERMOEDEN hebben dat iemand iets gaat zeggen dat tegen hun opvattingen indruist.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
Vertel er nog even bij dat je PvdA stemt joh..
nietes jij hebt een cultstatus! welke smurfen heb je eigenlijk al op je dressoir staan?quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wrs een goede omschrijving zal zijn, storm ---> glas water.
Nee, ik heb geen cultstatus hoor, jij wel..
het ergste is nog dat het waarschijnlijk helemaal niet indruist tegen hun opvattingen...quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat doet mijn stemgedrag ertoe? Ik leef in een democratisch land, dat EEUWEN verder is in zijn beschaving dan bepaalde moslimlanden. Ik sta voor de waarden en normen van dit land; daar heeft partijpolitiek niets mee te maken. Ik sta voor het RECHT van de SGP om heel Nederland volgens de Bijbel te laten leven; ik ben het er inhoudelijk hardgrondig mee oneens, maar ik sta wel vóór dat recht. Zo ook met Wilders. Hij provoceert, draagt constructief niets bij, maar hij heeft het RECHT om zich te uiten. In Nederland bepalen wij, Nederlanders, onze wetten. Dat is geen zaak van moslims ergens in Verweggistan. Het is dan ook tekenend voor de beschaving in dergelijke landen dat mensen al moord en brand schreeuwen als ze ook maar het VERMOEDEN hebben dat iemand iets gaat zeggen dat tegen hun opvattingen indruist.
Ja duh, we wisten van tevoren ook al dat het nog halve wilden zijn daar!quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
. Het is dan ook tekenend voor de beschaving in dergelijke landen dat mensen al moord en brand schreeuwen als ze ook maar het VERMOEDEN hebben dat iemand iets gaat zeggen dat tegen hun opvattingen indruist.
Nee, jij; de kleine heeft er inmiddels 25 + vele dubbelen, ze mist Gargamel nog en een andere.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nietes jij hebt een cultstatus! welke smurfen heb je eigenlijk al op je dressoir staan?
ok jij wint.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, jij; de kleine heeft er inmiddels 25 + vele dubbelen, ze mist Gargamel nog en een andere..
En het gratis opbergdoosje, dat hebben ze bij de plaatselijke appie niet meer.
Nou, meestal vermeld je dat er bij; zoals Veternari_Lord vermeldt dat-ie afgestudeerd historicus is, zeg maar.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat doet mijn stemgedrag ertoe?
EEUWEN? De 20ste eeuw is aardig bloedig geweest, volgens mij, of is jou dat ontgaan?quote:Ik leef in een democratisch land, dat EEUWEN verder is in zijn beschaving dan bepaalde moslimlanden.
En die zijn?quote:Ik sta voor de waarden en normen van dit land;
Mm, ik heb nog nooit serieus nagedacht over de SGP; ben net sinds een jaar af en toe aan het nadenken over de CU.quote:daar heeft partijpolitiek niets mee te maken. Ik sta voor het RECHT van de SGP om heel Nederland volgens de Bijbel te laten leven; ik ben het er inhoudelijk hardgrondig mee oneens, maar ik sta wel vóór dat recht.
Tenzij je minister bent en het algemene belang moet bevorderen en dus andere belangen hebt.quote:Zo ook met Wilders. Hij provoceert, draagt constructief niets bij, maar hij heeft het RECHT om zich te uiten.
Het gaat om een pragmatische kwestie voor de ministers, niet om wetten.quote:In Nederland bepalen wij, Nederlanders, onze wetten. Dat is geen zaak van moslims ergens in Verweggistan.
Ja, dat klopt, net als in dit land. Kijk maar wat een gedoe in dit topic allemaal.quote:Het is dan ook tekenend voor de beschaving in dergelijke landen dat mensen al moord en brand schreeuwen als ze ook maar het VERMOEDEN hebben dat iemand iets gaat zeggen dat tegen hun opvattingen indruist.
Je hebt hem niet dubbel dus?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok jij wint.
ik heb er toevallig maar 1 en dat is gargamel. wat is de wereld toch heerlijk verdeeld.
Dat is zo'n redenatie van: "Je mag een kort rokje dragen, maar als je verkracht wordt dan ben je zelf verantwoordelijk voor die consequentie."quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja duh, we wisten van tevoren ook al dat het nog halve wilden zijn daar!
Dus... Wat wil je bereiken met die film?
Trouwens, van mij mag Wilders die film uitbrengen hoor. Het is hem afgeraden maar hij mag het alsnog, maar dat houdt wel in dat hij verantwoordelijk wordt gehouden voor de mogelijke concequenties.
Dus wie spreekt hier nu nog over dat hij geen vrijheid van meningsuiting mag hebben?
Dames en heren,quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:08 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dat is zo'n redenatie van: "Je mag een kort rokje dragen, maar als je verkracht wordt dan ben je zelf verantwoordelijk voor die consequentie."
nee, maar ik sta hem met plezier af als jullie alleen gargamel kunnen krijgen via een vieze buurman.quote:
Deze reply tast je cultstatus aan hoor.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, maar ik sta hem met plezier af als jullie alleen gargamel kunnen krijgen via een vieze buurman.
ik heb anders ook iets van 50 wuppies opgestuurd naar een noodruftige, zonder daarvoor een schouderklop te krijgen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze reply tast je cultstatus aan hoor.
De vrijheid om te boeren, schelden, provoceren en in mn blote piemel over het strand te lopen.quote:
it'll get you off the hook.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb anders ook iets van 50 wuppies opgestuurd naar een noodruftige, zonder daarvoor een schouderklop te krijgen.
tsja die cultstatus he? ik weet niet of ik daar nu echt vrolijk van moet gaan worden.
had ook niks anders verwacht van hem.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:22 schreef Sloggi het volgende:
Wilders schijnt in een reactie te hebben gezegd dat Verhagen 'de pot op kan'.
.......
Ja dat klopt. In het nieuws van de Nos.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:22 schreef Sloggi het volgende:
Wilders schijnt in een reactie te hebben gezegd dat Verhagen 'de pot op kan'.
.......
De man is erg onbeschaafd, inderdaad. 't Is een soort van Tokkie-politicus.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:53 schreef Sloggi het volgende:
Die Wilders is toch ook een triest ventje hè. De koningin en een minister zijn knettergek, en de andere minister kan de pot op.
Imo is het gewoon net een relnicht.quote:AMSTERDAM - Geert Wilders is kwaad over het gebrek aan steun van zijn politieke collega's in Den Haag. Woensdag werd er door Al-Qaida opgeroepen tot een jihad tegen de PVV-leider.
"Ik had verwacht dat Jan-Peter Balkenende de oproep van Al-Qaida zou veroordelen, maar hij doet helemaal niets. Terwijl de dreiging notabene is bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Waar is de premier?", aldus Geert Wilders in een vraaggesprek met NU.nl.
"Je wenst het toch je ergste vijand niet toe om in de koppen in de krant te moeten lezen dat er tot een jihad tegen je wordt opgeroepen. Een bedreiging als deze heb ik nooit eerder meegemaakt."
Afgeslacht
De Telegraaf meldde woensdag dat er op een forum van de aan Al-Qaida verbonden website al-ekhlaas.net te lezen was dat de PVV-politicus moest worden 'afgeslacht', omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.
Geert Wilders laakt de passieve houding van premier Balkenende, die in januari verklaarde dat de Koranfilm tot een 'forse crisissituatie' zou kunnen leiden. "Balkenende verkondigt een crisis terwijl niemand de inhoud van de film kent."
Democratisch
"Daarbij maak ik als gekozen parlementariër gebruik van democratische middelen binnen het kader van de wet, terwijl een groep als Al-Qaida oproept tot a-democratische middelen, zoals het vermoorden van mensen. Het is een schande dat Fitna zo wordt tegengewerkt, het is een premier onwaardig", aldus Wilders. "De angst voor de gevolgen van de film heeft er bij Balkenende voor gezorgd dat hij ver af is komen te staan van zijn democratische waarden."
De PVV-voorman verwijt zijn collega's in het parlement 'totale desinteresse' omtrent de bedreigingen aan zijn adres. "Als een Kamerlid als Jan Marijnissen dit was overkomen dan was ik naar hem toegegaan. Rita Verdonk was de enige die me een sms'je stuurde. 'Sterkte', stond erin. Voor de rest bleef het angstig stil."
Intimiderend
Minister Verhagen en zijn collega Ernst Hirsch Ballin van Justitie hadden woensdag nog een gesprek met Wilders over zijn Koranfilm. "Dit gesprek vond ik zeer intimiderend, maar het sterkt mij alleen maar om met mijn missie door te gaan", aldus Wilders.
De PVV-voorman liet tot slot weten dat de film zo goed als af is. De streefdatum van 1 maart zal worden gehaald. Wanneer de film vertoond gaat worden in nog onbekend. Vermoedelijk duurt dit nog een aantal weken.
Waarom was dat volkomen terecht? Alleen omdat Osama er onderdak kreeg? Waarom dan niet Saudi Arabie aanvallen, 16 van de 19 kapers kwam daar vandaan. Osama komt er ook vandaan. Blijkbaar is dat land een veel grotere kweekbodem voor terroristen als afghanistan. De radicalisering van nederlandse moslims wordt ook grotendeels gefinancierd doordat land. Waarom dan een land aanvallen wat al helemaal in de puin ligt en een land dat meer terroristen oplevert met rust laten. Dan hadden ze consequent moeten zijn en als eerste SA platgooien.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat de VS de oorlog startte tegen Afganistan was na 9/11 volkomen terecht. Maar wat onze vrijheid ermee te maken heeft?
So true..quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil de vrijheid om een film te maken. Of die nou Balkenende, Jezus of Mohammed belachelijk maakt, ik moet dat gewoon kunnen doen. Dat eis ik van een vrije maatschappij. Dat het nu om Wilders en moslims gaat is helemaal niet belangrijk.
Omdat het slechts een inhoudsloze principekwestie is. Mensen begrijpen best wat er gezegd wordt, je hebt ook de vrijheid om die film te maken. Maar er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid, en dát snap jij dan weer niet volgens mij.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
So true..
Waarom begrijpen veel mensen dit niet..
Ze zien Wilders + Moslim en hebben hun oordeel al gevelt zonder verder na te denken
quote:
En anders doe je even rustig, ookquote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat een walgelijk mannetje ben jij!
Een film verbieden omdat hij een bepaalde groep beledigt en deze groep als gevolg geweld wil plegen tegen ons.
Dus we moeten onszelf censuren om onze veiligheid te waarborgen![]()
Spoor jij wel!?
Laf bang mannetje![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen zoals jij zijn een gevaar voor de samenleving die we nu kennen.
De vrijheid die we nu kennen wil je opofferen voor een agressief fascistische @#!$!%!$% geloof
[ afbeelding ]
Nou, jij lijkt me ook een aardig gevaarlijk mannetje dat je je door een post op een forum zo op laat fokken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat een walgelijk mannetje ben jij!
Een film verbieden omdat hij een bepaalde groep beledigt en deze groep als gevolg geweld wil plegen tegen ons.
Dus we moeten onszelf censuren om onze veiligheid te waarborgen![]()
Spoor jij wel!?
Laf bang mannetje![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen zoals jij zijn een gevaar voor de samenleving die we nu kennen.
De vrijheid die we nu kennen wil je opofferen voor een agressief fascistische @#!$!%!$% geloof
[ afbeelding ]
Lekkere vage post, vertel, wat zijn die ernstige consequenties als we hieraan toegeven denk je? Dat je dan nooit meer een film kan uitbrengen waarin je een groep mensen beledigt? Daar worden we allemaal slechter van inderdaadquote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat raakt wel een kern.
Als we hier aan tegeven is het eind zoek, dan is Wilders nog maar het begin.
Wat /wie volgt dan?
Voor dat je het weet ben je zelf aan de beurt.
Ben ik met je eens, maar hier heeft hij wel een punt:quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Imo is het gewoon net een relnicht.
Kijk het siert Wilders natuurlijk niet dat hij als politicus alleen maar bezig is met provoceren in plaats van problemen op te lossen, maar hij is nog steeds op democratische wijze gekozen. Bovendien heeft hij gewoon het recht om een film te maken! Nogmaals of dat verstandig is (als gekozen politicus) is een tweede.quote:Ik had verwacht dat Jan-Peter Balkenende de oproep van Al-Qaida zou veroordelen, maar hij doet helemaal niets. Terwijl de dreiging notabene is bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding.
Ja, dat klopt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[quote]Op donderdag 28 februari 2008 23:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat de VS de oorlog startte tegen Afganistan was na 9/11 volkomen terecht. Maar wat onze vrijheid ermee te maken heeft?
[quote]
Waarom was dat volkomen terecht? Alleen omdat Osama er onderdak kreeg? Waarom dan niet Saudi Arabie aanvallen, 16 van de 19 kapers kwam daar vandaan. Osama komt er ook vandaan. Blijkbaar is dat land een veel grotere kweekbodem voor terroristen als afghanistan. De radicalisering van nederlandse moslims wordt ook grotendeels gefinancierd doordat land. Waarom dan een land aanvallen wat al helemaal in de puin ligt en een land dat meer terroristen oplevert met rust laten. Dan hadden ze consequent moeten zijn en als eerste SA platgooien.
waarom zouden moslims specialer zijn dan andere mensen of geloven? ik zie het verschil niet, ik vind ze allesbehalve specialer dan anderen, eerder zwakzinniger met hun derderangs geloofje.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lekkere vage post, vertel, wat zijn die ernstige consequenties als we hieraan toegeven denk je? Dat je dan nooit meer een film kan uitbrengen waarin je een groep mensen beledigt? Daar worden we allemaal slechter van inderdaadDat terzijde, Wilders is wel iemand anders dan 'jij zelf' die straks aan de beurt is volgens jou. De vrijheid van meningsuiting (ik kots onderhand van die eeuwige uitdrukking die óveral ter sprake komt) is helemaal niet in gevaar, je mag nog steeds alles roepen. Er wordt je echter wel gewezen op wat je aanricht door alles te roepen, zeker als dat dingen zijn waar je zelf niet over hebt nagedacht.
Ach, hij stelde ook voor dat de Koran verboden moest worden als je je dat nog kan herinnerenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:57 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar hier heeft hij wel een punt:
[..]
Kijk het siert Wilders natuurlijk niet dat hij als politicus alleen maar bezig is met provoceren in plaats van problemen op te lossen, maar hij is nog steeds op democratische wijze gekozen. Bovendien heeft hij gewoon het recht om een film te maken! Nogmaals of dat verstandig is (als gekozen politicus) is een tweede.
Hij wordt vervolgens (terecht) gewezen op de mogelijke gevolgen van deze film door de regering. Dan nog heeft hij nog steeds het recht om de film gewoon te maken. Eigenwijs als Geertje is gaat de film dus gewoon door.
Vervolgens komen er uit extremistische hoek bedreigingen gericht tegen Wilders en andere Nederlanders in islamitische landen. Op dat moment vind ik dat de regering achter de vrijheid van meningsuiting moet gaan staan en dat ook moet communiceren naar de buitenwereld.
Overigens ga ik er voor het gemak even vanuit dat de film niet op juridische gronden verboden kan worden. Het lijkt mij dat Wilders daar wel rekening mee heeft gehouden, zo dom is hij nu ook weer niet.
Wie zegt dan dat ze specialer zijn?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zouden moslims specialer zijn dan andere mensen of geloven? ik zie het verschil niet, ik vind ze allesbehalve specialer dan anderen, eerder zwakzinniger met hun derderangs geloofje.
Er is met hem besproken dat hij de verantwoordelijkeheid moet nemen als hij die film wilt uitbrengen. Nou, groot gelijk dat JP nu dus juist nu niet moet reageren, een paar dagen nadat ze nog een gesprek hebben gehad met Wilders.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:57 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar hier heeft hij wel een punt:
[..]
Kijk het siert Wilders natuurlijk niet dat hij als politicus alleen maar bezig is met provoceren in plaats van problemen op te lossen, maar hij is nog steeds op democratische wijze gekozen. Bovendien heeft hij gewoon het recht om een film te maken! Nogmaals of dat verstandig is (als gekozen politicus) is een tweede.
Hij wordt vervolgens (terecht) gewezen op de mogelijke gevolgen van deze film door de regering. Dan nog heeft hij nog steeds het recht om de film gewoon te maken. Eigenwijs als Geertje is gaat de film dus gewoon door.
Vervolgens komen er uit extremistische hoek bedreigingen gericht tegen Wilders en andere Nederlanders in islamitische landen. Op dat moment vind ik dat de regering achter de vrijheid van meningsuiting moet gaan staan en dat ook moet communiceren naar de buitenwereld.
Overigens ga ik er voor het gemak even vanuit dat de film niet op juridische gronden verboden kan worden. Het lijkt mij dat Wilders daar wel rekening mee heeft gehouden, zo dom is hij nu ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |