Ach, beetje humor mag toch wel omtrent dit onderwerpquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:01 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat een pimfortuyntje juist heel erg slecht zou uitkomen voor linkse kloothommels die denken dat je met het doden van een persoon in aanzien stijgt.
"ja maar hij heeft het zelf over zich uitgeroepen". verder komen ze niet.
dit soort opmerkingen over een pimfortuyntje is een schreeuw voor een ondemocratisch land en een burgeroorlog in de hand werkende dommigheid.
hoezo achtergestelde culturen eik? die moslims vinden zichzelf toch helemaal je-van-het? alle niet moslims moeten dood of moeten als minder dan varkens bejandeld worden. denk dat het snel afgelopen zal zijn met de moslims in europa als dit gejammer van die baarden zo nog doorgaat.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ach, beetje humor mag toch wel omtrent dit onderwerp![]()
Dat ie het over zichzelf afroept zit natuurlijk wel 'n beetje 'n kern van waarheid in. Tuurlijk, het blijft de schuld van de dader, maar dat is oud nieuws. Gekken zijn er, en indien je geen onrust wilt wat niets oplevert dien je daar toch rekening mee te houden.
Beetje het 'dus als je een kort rokje draagt, mag je verkracht worden'-cliche? Natuurlijk is de dader in kwestie dan de schuldige, maar dat is logisch en achterafgelul. Het is alsnog niet verstandig in een kort rokje door 'n donker bos te fietsenZelfde geldt voor Wilders; het is niet verstandig een film uit te brengen waar allerlei achtergestelde culturen heftig op gaan reageren, zonder dat er een positief effect aan te pas komt. Sterker nog, dat vind ik óók een burgeroorlog (burger? misschien wel erger!) in de hand werkende dommigheid.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nou ok, als het moet dan slachten we elkaar toch lekker af? Als het voortaan de schuld van het slachtoffer is...
Denk dat het niet 'afgelopen met de moslims' kan zijn in Europa, ook niet als dit gejammer van die baarden door gaat. Helaas pindakaas zijn ze goed vertegenwoordigd in Europa. Er zal dus iemand 'the bigger man' moeten zijn en moeten toegeven. En wie moeten dat zijn, mensen die 'verknipt' zijn door religieuze denkbeelden, of mensen die beschaafd zijn en niet per se spotprenten of filmpjes over allah hoeven te tonen. En dan niet wie het het meest verdient om gedoogd te worden, maar bij wie het het meeste effect heeft. Dan zou ik willen zeggen; als je slachtoffers wilt voorkomen, ben ik de beroerste niet en wil ik best ophouden met het beledigen van moslims, als zij dat als belediging opvatten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo achtergestelde culturen eik? die moslims vinden zichzelf toch helemaal je-van-het? alle niet moslims mogen dood. denk dat het snel afgelopen zal zijn met de moslims in europa als dit gejammer van die baarden zo nog doorgaat.
Ze kunnen waterijsjes wel als een belediging opvatten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Denk dat het niet 'afgelopen met de moslims' kan zijn in Europa, ook niet als dit gejammer van die baarden door gaat. Helaas pindakaas zijn ze goed vertegenwoordigd in Europa. Er zal dus iemand 'the bigger man' moeten zijn en moeten toegeven. En wie moeten dat zijn, mensen die 'verknipt' zijn door religieuze denkbeelden, of mensen die beschaafd zijn en niet per se spotprenten of filmpjes over allah hoeven te tonen. En dan niet wie het het meest verdient om gedoogd te worden, maar bij wie het het meeste effect heeft. Dan zou ik willen zeggen; als je slachtoffers wilt voorkomen, ben ik de beroerste niet en wil ik best ophouden met het beledigen van moslims, als zij dat als belediging opvatten.
quote:Maar natuurlijk kunnen we dit ook wanhopig als een aanval op de vrijheid van meningsuiting blijven opvatten en strijden voor die vrijheid tot de moslims ons fraaie westen hebben overgenomen of platgezelfmoordterroristenbombardeerdPrincipes boven alles, niet waar? En waar blijven we als we niet eens meer spotprentjes over moslims mogen afdrukken? Dan mogen we binnen de korste keren niets meer zeggen
![]()
En terecht, dat gezeik over vrijheid van meningsuiting moet maar 's afgelopen zijn. Vrijheid van meningsuiting heeft nooit betekent dat politici rare dingen kunnen roepen terwijl dat niets met beleid voeren te maken heeft.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, weet niet wat ik ervan moet vinden.
De meest heftige beelden van reacties op de Deense cartoons kwamen toch uit landen waar mensen in het algemeen met geweld reageren en met mooie praatjes snel zijn op te ruien.
Pakistan, Iran, Syrie.
Die mensen geloven alles wat ze wordt verteld en zullen via de media al een erg eenzijdig beeld te zien krijgen, het is niet zoals hier.
Als je je hele leven dom wordt gehouden weet je niet beter.
Maak we wel zorgen om Nederlanders in het buitenland. Mocht daar iets mee gebeuren zal dat Wilders zeker worden aangerekend.
Zo is dat, meer discussie is eigenlijk niet (meer) nodig...quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
>knip<
Nou dan laten we het daar op aan komen. Ondertussen blijven de vrijheden zoals ze zijn. Sterker nog; ik wil meer!
Sterker nog. De toonzetting van de voorstanders van het filmpje riekt mij teveel naar een wens tot destabilisatie. Precies hetzelfde type destabilisatie die organisaties als Al Kaida proberen te bewerkstelligen. Ergo, Wilders is momenteel de beste soldaat van Al Kaida.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
En terecht, dat gezeik over vrijheid van meningsuiting moet maar 's afgelopen zijn. Vrijheid van meningsuiting heeft nooit betekent dat politici rare dingen kunnen roepen terwijl dat niets met beleid voeren te maken heeft.
Sowieso; ik hoor hier geen enkele, en dan ook geen enkele, Wilders-film-voorstander over het nut van dit filmpje, niemand heeft daar een antwoord op. Terwijl we wel steeds meer te horen krijgen wat het te weeg kán brengen. Wat is nou de afweging? Lijkt me vrij duidelijk, doe dat filmpje maar niet.
De enigen die het filmpje alsnog uitgezonden willen hebben zijn mensen die maar al te graag kritiek op religie of islamieten willen, zonder erbij na te denken of dat zin heeft (het heeft namelijk geen zin). En gaat die lust naar kritiek op de minderheid vóór eventuele slachtoffers? Vind ik heel raar, als mensen zo denken. En ze zijn er genoeg, volgens mijDomheid..
Welke vrijheid lever jij dan in? Werk je mee aan Wilders film ofzo?quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wilders of niet, film of niet, je kan je vrijheden niet inleveren vanwege het gepiep van een paar gewelddadige godsdienst fanaten. Dan maar oorlog. Ik ga zo terug het leger in.
Jaja, wat leveren we een vrijheden inquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wilders of niet, film of niet, je kan je vrijheden niet inleveren vanwege het gepiep van een paar gewelddadige godsdienst fanaten. Dan maar oorlog. Ik ga zo terug het leger in.
Het gaat om het principe. Nu is het Wilders, straks ben ik het.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Welke vrijheid lever jij dan in? Werk je mee aan Wilders film ofzo?
ik zal ook niet schromen om er voor te vechten. liefst in mijn eigen buurt. ken er genoeg met anti nederlandse of anti joodse denkbeelden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ach, een prinzipenreiter. Hoe melodramatisch.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat om het principe. Nu is het Wilders, straks ben ik het.
Het begin is er, half Nederland wil een film verbieden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Jaja, wat leveren we een vrijheden in
Ik kom niet op je begrafenisquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zal ook niet schromen om er voor te vechten. liefst in mijn eigen buurt. ken er genoeg met anti nederlandse of anti joodse denkbeelden.
oh ja wacht even. links heeft het niet zo op principes, totdat het om kraken en geld uitgeven van anderen gaat.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, een prinzipenreiter. Hoe melodramatisch.
Wees eens concreet man, welke film wil je maken dan?
Wilders kan zijn film toch ook maken?
je was niet uitgenodigd.quote:
Ik wil de vrijheid om een film te maken. Of die nou Balkenende, Jezus of Mohammed belachelijk maakt, ik moet dat gewoon kunnen doen. Dat eis ik van een vrije maatschappij. Dat het nu om Wilders en moslims gaat is helemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, een prinzipenreiter. Hoe melodramatisch.
Wees eens concreet man, welke film wil je maken dan?
Wilders kan zijn film toch ook maken?
Links heeft het niet zo op dat nieuw-rechtse melodrama van al die koene virtuele pc-ridders met hun gemekker over vvvvvvvvrijheid van mmmmmmmeningsuiting terwijl ze nog geen zin foutloos kunnen spellenquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh ja wacht even. links heeft het niet zo op principes, totdat het om kraken en geld uitgeven van anderen gaat.
Ga je gang kerel. Je eist maar een eind weg.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil de vrijheid om een film te maken. Of die nou Balkenende, Jezus of Mohammed belachelijk maakt, ik moet dat gewoon kunnen doen. Dat eis ik van een vrije maatschappij. Dat het nu om Wilders en moslims gaat is helemaal niet belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |