Boston was het toch?quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:55 schreef Shivo het volgende:
Bruin brood voor $1.29? Hoe krijg je dat voor elkaar? Het enige (enigszins eetbare) brood wat ik ben tegengkomen is $3.29; ook bij Starmarket betaal je zoiets.
Zie de link in de OP ook.quote:Op woensdag 27 februari 2008 06:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens buitenlanders in Argentinie is de supermarkt goedkoop
Hoe kleiner de flesjes hoe duurder. Je kunt beter groot inslaan.quote:Op woensdag 27 februari 2008 06:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Flesje cola van 0,6 in de minimarkt van Popo ongeveer 0,90$
quote:Fles 2 liter Coca Cola:...R$ 2,40 (0,99 Euro)
12 eieren:......................R$ 1,90 (0,75 Euro)
Heel bruin brood:.......... R$ 3,00 (1,20 Euro)
Zo zit dat hier
ongeveer
zoiets ongeveerquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:58 schreef cheukert het volgende:
2 Liter Coca Cola = 2,99 AUD 1euro2euro
Deze weken 1,25L Mountain Dew in de aanbieding = 0,99AUD 0,65euro
450g M&M's = 4,99AUD 3euro
quote:Op donderdag 28 februari 2008 02:05 schreef cheukert het volgende:
2 Liter Coca Cola = 2,99 AUD /1euro = 2.99
Deze weken 1,25L Mountain Dew in de aanbieding = 0,99AUD /0.65euro = 1.52
450g M&M's = 4,99AUD /3euro = 1.66
Haha dus als je Mountain Dew koopt is je exchange rate bijna 2x beter dan dat je Coca Cola koopt?quote:zoiets ongeveer
quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:49 schreef popolon het volgende:
N.a.l.v. dit topic ( Prijzen in de supermarkt in NL ) , dus dit topic.
Kijken wat 'we' betalen voor alledaagse boodschappen.
Ik ging vandaag even snel langs de 'mini'markt:
Fles 2 liter Coca Cola: $1.29 (aanbieding)
12 eieren: $0.99
Heel bruin brood: $1.29
Hoe zit dat in andere landen?
Je hebt dan ook brood en brood. Je hebt smerig fabrieksbrood en vers(af)gebakken. Verschillende varianten etc.quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:55 schreef Shivo het volgende:
Bruin brood voor $1.29? Hoe krijg je dat voor elkaar? Het enige (enigszins eetbare) brood wat ik ben tegengkomen is $3.29; ook bij Starmarket betaal je zoiets.
Ik koop goed brood, ik ben Nederlands brood gewens namelijk. Er is nogal een verschil in de prijzen per gebied. De oostkust in de VS is, over het algemeen, veel duurder.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
[..]
Je hebt dan ook brood en brood. Je hebt smerig fabrieksbrood en vers(af)gebakken. Verschillende varianten etc.
Wel zo handig om de vergelijkingen zuiver te houden en dus gewoon merken te kopen. Frisdranken, chips ed zijn dan wel goede spullen om dat mee te doen denk ikAlles met een merk eigenlijk
Het goedkoopste bier, Tuborg, kost 9.50 per 0,3l fles, da's ongeveer 1.20¤. Je bier is dus uitermate goedkoopquote:Op zondag 2 maart 2008 15:29 schreef popolon het volgende:
Die 1.86 liter is een halve gallon, vandaar dat rare aantal. Bier is veel te duur trouwens.
Ik zou dan toch wel overwegen een kas te bouwen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:03 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen is kipfilet 20¤ per kilo.
Een gegrilde kip kost 5 of 6¤ als ik het goed herinner, maar die kippen zijn dan wel erg klein (met toebehoren als brood e.d. kan je er net een lunch van eten met 2 personen).
Paprika zag ik in de aanbieding voor 5¤ per kilo, komkommers kosten 2¤ per stuk, minimaal, Nederlandse tomataten meestal 2-3¤, goede tomaten zitten al gauw aan de 5-6¤ per kilo.
SilkTie, waar woon je?
Ik denk niet dat de kippen daar zo goed tegen kunnenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:16 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ik zou dan toch wel overwegen een kas te bouwen.
Hehe voor de komkommers en de tomaten natuurlijkquote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de kippen daar zo goed tegen kunnen
Hmm, moet ik toch 's op letten, in de Franse supermarkt.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:26 schreef Liejannuh het volgende:
Binnen Europa wordt er onderzoek gedaan om prijzen te vergelijken (European comparison programma) en internationaal wordt dat ook gedaan (International comparison programme).
Zo leer je bijvoorbeeld dat Nederland het enige land in Europa is waar appelsap goedkoper is dan sinasappelsap.
Don't tempt mequote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:29 schreef Bora-Bora het volgende:
"Parijse" Pindakaas:
[ afbeelding ]
Parijse prijzen, vooral!
Wie biedt meer?
Ligt er een beetje aan waar je het koopt.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Individual, wat kost Strongbow blik (Groot) in engeland?
Noorse pindakaas (waar de pindaolie eruit is gehaald en vervangen door soyaolie) kost 19.90 per pot (2.5¤)quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Was ik al bang voor.
(Maar wel nieuwgierig naar!)
Je hebt wel meer keus dan hier!quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:42 schreef Fogel het volgende:
Noorse pindakaas (waar de pindaolie eruit is gehaald en vervangen door soyaolie) kost 19.90 per pot (2.5¤)
Amerikaanse Jif(f?) kost 54.90 per pot (tegen de 7¤)
Is dat eetbaar?!!quote:[sub](waar de pindaolie eruit is gehaald en vervangen door soyaolie)
quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Amerikaanse Jif(f?) kost 54.90 per pot (tegen de 7¤)
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ben trouwens wel nieuwsgierig naar de prijs van een kilo edammer![]()
Die ligt hier in nederland rond de vier euro (7 euro voor 1800 grams bol).
In istanbul lag de prijs voor 1 kg op 96 TL, pakweg 60 euro de kilo
Iets boven de 10¤ per kilo, volgens mij. Als je het vers neemt dus.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:33 schreef Individual het volgende:
Edam 1KG: £9.35/kg ~ ¤14
Ik heb nu een winkeltje gevonden waar ze Calvé (jaja!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:29 schreef Bora-Bora het volgende:
"Parijse" Pindakaas:
[ afbeelding ]
Parijse prijzen, vooral!
Wie biedt meer?
Nooit gegeten, en aangezien ik de Noorse prima te eten vind heb ik geen behoefte om van merk te veranderen, zeker niet als die bijna 3x zo duur is.quote:
Dan begrijp ik ook meteen waarom de prijzen van appelsap dit jaar ineens van 69 cent naar 99 cent voor 1,5 liter zijn gegaan, zowel bij AH als bij de Dirk.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:26 schreef Liejannuh het volgende:
Binnen Europa wordt er onderzoek gedaan om prijzen te vergelijken (European comparison programma) en internationaal wordt dat ook gedaan (International comparison programme).
Zo leer je bijvoorbeeld dat Nederland het enige land in Europa is waar appelsap goedkoper is dan sinasappelsap. En dat olijfolie hier ook behoorlijk goedkoop is.
Cijfers op dat detailniveau worden niet gepubliceerd, dus ik vermoed dat òf de prijs van de grondstoffen omhoog is gegaan òf dat AH en Dirk zelf onderzoek hebben gedaan naar de prijzen van appelsap en sinasappelsap.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:50 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dan begrijp ik ook meteen waarom de prijzen van appelsap dit jaar ineens van 69 cent naar 99 cent voor 1,5 liter zijn gegaan, zowel bij AH als bij de Dirk.
Ik betaal hier £1.29quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:49 schreef popolon het volgende:
Heel bruin brood: $1.29
Waitrosequote:Op zondag 9 maart 2008 19:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan moet je je brood ook niet bij de cornershop halen!
Het is de enige supermarkt op loopafstand + ik wil graag eetbaar broodquote:Op zondag 9 maart 2008 21:33 schreef Individual het volgende:
Een van de duurste supermarkten en daar het aller allerduurste brood?![]()
Drama Queen!
Ja ze weten hier ook niet wat ze horen als ik zeg wat ik moet betalen in NL en dat je in NL een pakje sigaretten koopt voor de prijs waar je hier een slof voor kan kopen. Maargoed de lonen liggen hier natuurlijk iets anders en ook wordt hier niet zo'n beleid gevoerd om mensen te ontmoedigen deze producten te gebruiken (al is de vodka prijs geloof ik best sterk gestegen naar wat ik heb begrepen, kan je nagaan wat het eerst kostte). Voor 3 euro heb je overigens 0,75 liter.quote:Op maandag 10 maart 2008 07:50 schreef Slarioux het volgende:
Fles wodka voor 3 euro? Ik betaal 18, en dan heb ik 0,7 liter
Alle vodka's zijn hier gewoon rond de 3 euro (Nemiroff!, Medov). Aangezien dit nu eenmaal vodkaland is. Je hebt natuurlijk in dure exclusieve winkels van die versierde crap, die zal best duur zijn. Maar gewoon een fles is 3 euro. En ze verkopen hier ook Absolut, die is natuurlijk niet van hier, dus ook duurder (wat een bagger trouwens in vergelijking met de locale merken, bah).quote:Op donderdag 13 maart 2008 01:43 schreef popolon het volgende:
Wodka verschilt heel erg, van $4 voor 0.75L van een rotmerk tot zo gek als je het wilt maken.
Smirnoff $11
Ketel One $21
Svedka $12 (die haal ik nog wel eens)
Om maar een paar merken te noemen.
Haal liever een rode wijn uit California voor zeer mooie prijzen, prima wijn (1.5L) voor $9. De Europese zijn wat duurder maar CA heeft een perfect wijnklimaat en ondertussen weten ze ook daar hoe 't moet.
Er zijn ook wijnen uit Michigan alleen die zijn wat prijziger.
Bij de Vons, Ralphs, Albertsons, etc... kun je inderdaad voor onder de $1.50 een brood krijgen. Maar dan krijg je wel iets wat niet te vreten is inderdaad....quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:55 schreef Shivo het volgende:
Sterker nog, Californische wijnen kapen met regelmaat grote internationale wijnprijzen weg van de vergelijkbare wijnsoort uit Frankrijk. De Fransen zijn allang niet meer de enigen die weten hoe je goede wijn moet verbouwenquote:Op donderdag 13 maart 2008 01:43 schreef popolon het volgende:
Haal liever een rode wijn uit California voor zeer mooie prijzen, prima wijn (1.5L) voor $9. De Europese zijn wat duurder maar CA heeft een perfect wijnklimaat en ondertussen weten ze ook daar hoe 't moet.
IJswijn misschien? Ik weet dat ze in Ontario, nabij Niagara falls een IJswijn verbouwen, die wordt dus geoogst na de eerste nacht vorst. Daardoor is deze wijn sowieso wat duurder, omdat dus alles binnen 1 dag moeten oogsten, en door de onvoorspelbaarheid van het weer weten ze nooit precies wanneer dat dus gebeurd....quote:Er zijn ook wijnen uit Michigan alleen die zijn wat prijziger.
Wodka begint hier in zweden wel ongeveer bij de 20-25 euroquote:Op maandag 10 maart 2008 07:50 schreef Slarioux het volgende:
Fles wodka voor 3 euro? Ik betaal 18, en dan heb ik 0,7 liter
Is het je al opgevallen dat Noren massaal eten inslaan als ze met de boot in Denemarken zijn? Dat is omdat het zo goedkoop is bij julliequote:Op woensdag 26 maart 2008 09:04 schreef Keksi het volgende:
Hmm... ik ga me schamen denk ik...
Kip in de aanbieding kost: E10/kilo (75dkk)
Koekies: E2,5 per pak (17,95dkk)
Fabrieksbrood: E2,75 (20dkk)
Broodbeleg: E1,5-E2,5/100gr (15-25dkk)
Rundvlees: E20/kilo (150dkk)
Deense kaas: E12,50/kilo (85dkk)
En dan doe ik nog boodschappen bij de goedkopere winkels, ga ik naar een SuperBrugsen dan betaal ik me helemaal scheel!
IJswijn? Klinkt niet bekend. Nee gewoon merlot, cabernet en dat soort bekende zaken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:16 schreef maartena het volgende:
IJswijn misschien? Ik weet dat ze in Ontario, nabij Niagara falls een IJswijn verbouwen, die wordt dus geoogst na de eerste nacht vorst. Daardoor is deze wijn sowieso wat duurder, omdat dus alles binnen 1 dag moeten oogsten, en door de onvoorspelbaarheid van het weer weten ze nooit precies wanneer dat dus gebeurd....
Een pak Huggies kost hier ong. ¤ 12quote:
Bier en wijn wel ja, maar gewoon een stukkie vlees is niet grappig meer... Aan de andere kant, leggen we de belastingdruk er naast dan ben jij beter af dan ikquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is het je al opgevallen dat Noren massaal eten inslaan als ze met de boot in Denemarken zijn? Dat is omdat het zo goedkoop is bij jullie
Holy crap! Dat is nog erger dan het Deense!quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:39 schreef Fogel het volgende:
De Noren zien het niet echt in dat ze zo mooi wonen op zich, en komen daar pas achter als ze de toeristen horen. Beetje lastig uit te leggen, maar je raakt eraan gewend zeg maar.
Het Noorse volkslied vind het wel allemaal prachtig en geweldig:
[b]
...
En in de pub krijg je 16 sigaretten voor £6. Dat is bijna ¤10 voor een pakje van 20 omgerekend.quote:Op vrijdag 11 april 2008 03:11 schreef bloempjuh het volgende:
Sigaretten zijn vreselijk duur (5,80 pond voor een pakje Malb light en tabak is nog erger, 12 pond voor een pakje dat in NL 5 euro kost) en al het andere spul is gewoon duur. Niet nadenken..
Voor de "dagelijkse" boodschappen ga meestal naar de Kiwi, voor de apartere dingen naar de ICA Maxi of Ultra (in Trondheim).quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:20 schreef MevrouwLili het volgende:
@Fogel, waar doe jij boodschappen? Waar woon je in Noorwegen?
Prix is een Aldi-achtig deel van de COOP keten, dus op zich niet vreemd dat je daar weinig keuze hebt. Ook in Nederland heb je bij de low-budget winkels weinig keuze,quote:Ze hebben hier in Noorwegen weinig om uit te kiezen. Ze hebben wel veel eten, maar niet 15 soorten tomatensaus, 18 types melk, 30 types yoghurt zoals in NL. In de meeste supermarkten zijn maar 2 merken halfvolle merk te krijgen.
Gelukkig hebben ze hier immigranten met kleine winkeltjes in Grünerløkka en Grønland...
Brood en pindakaas koop ik gewoon bij de Nederlande Aldi. Prijzen weet ik niet precies. Ik dacht 40 cent voor een brood en 80 cent voor Panda Pindakaas. Coca Cola (wat we nooit kopen) kost omgerekend 1,44 per 2 liter. Wij drinken Duitse Pepsi voor omgerekend 1,09 per 2 liter.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Als ik dit zo lees is Duitsland een erg goedkoop landZal qltel er eens bijroepen, die doet meestal de boodschappen
Die ICA's waren nog eens een verademing! Gewoon Conimex Satesaus daar! Met een Noors/Engelse sticker erop over de nederlandse omschrijving! Wat een feest was dat, het afrekenen daarentegen was geen feest.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:34 schreef Fogel het volgende:
ICA Gourmet op Aker Brygge (vooral de vleesafdeling en de Italiaanse ijs afdeling zijn) of de ICA Maxi op Ullevål stadion, dan zul je zien dat qua keuze op zich niet zo slecht is (maar de prijzen zijn er natuurlijk wel stukken hoger dan bij de Prix).
quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:09 schreef josvandoorn het volgende:
Hoe krijg je de prijzen van levensmiddelen naar een normaal niveau? Kijk broeders. Dat ga ik natuurlijk niet vertellen. Ik ben geen politicus en ze zeggen allemaal, dat ik stom ben.
Frisdrank is echt goedkoop daar!...ik betaal hier in Laos zelfs meer voor lokaal gebrouwen Pepsi (ongeveer 1 euro 50 cent)quote:Op zaterdag 19 april 2008 03:46 schreef Quintony het volgende:
een vers witte brood van 450gr - 0.83¤ ($1.33)
kipfilet, voorverpakt 2250gr - 9.38¤ ($15.00)
2l fles frisdrank (a-merk Coca-Cola, Pepsi)- 0.65¤-0.75¤ ($1-$1.20)
2l fles frisdrank (nepmerk) 0.30¤-0.37¤ ($0.49-$0.59)
nu voor het echte eten!
verse KC-strip Steak (biefstuk) per kg - 8.13¤ ($13.00)
centercut ontijtspek (weinig vet, of althans minder) 450gr - 1.88¤ ($3.00)
grote zak chips (a-merk, 450gr) 2.18¤ ($3.50)
afbak pizza (niet de misselijke kleine, maar een goede grote, met kaaskorst) 2.50¤ ($3.99$)
Tja..serieus...hier in Laos valt het allemaal nog mee omdat ze de meeste rijst zelf verbouwen en vooral kleefrijst eten hier maar in de hele stad is geen enkele zak Thaise rijst meer te vinden! Voor mijn restaurant ben ik nu dus aangewezen op Laotiaanse rijst die vaak iets minder van kwaliteit is....Rijst prijs is hier overigens hetzelfde gebleven.quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:09 schreef josvandoorn het volgende:
De jongens van de levensmiddelen hebben iets geleerd van de jongens van de olie. Kijk. Je hebt de kost prijs van olie en je hebt de markt prijs van olie. De markt prijs is meer dan tien keer de kost prijs. De jongens van de levensmiddelen hebben ook een markt prijs geintroduceerd.
Voorbeeld. Groente. De boeren verbouwen groente. Ze krijgen betaald voor de groente door de jongens van de levensmiddelen. Nou. De jongens van de levensmiddelen verkopen de groente verder aan de gebruikers voor tien keer van wat ze betaalden.
Tja. Dat is een wan toestand. De overheid zou daar iets aan moeten doen. Maar doen ze er iets aan? Ben je gek? De overheid laat het gewoon doorgaan. De jongens van de overheid doen niets. Ze zijn veel te bang, dat ze anders hun baan als minister of zo verliezen.
Dat hebben we nu in Europa. De mensen komen in het geweer tegen de stijgende prijzen voor levensmiddelen. Europa? Nee. Dat hebben we over de hele wereld. Over de hele wereld stijgen de prijzen van levensmiddelen enorm.
Het is heel gemakkelijk om een einde te maken aan die hoge prijzen. Als we mijn plan volgen, dan verliezen de mensen aan de basis, zoals de boeren, niets. De mensen, die verliezen, zijn de jongens van de levensmiddelen. Die jongens zijn uitgeschakeld.
Hoe? Hoe maak je een einde aan de stijgende prijzen van levensmiddelen? Hoe krijg je de prijzen van levensmiddelen naar een normaal niveau? Kijk broeders. Dat ga ik natuurlijk niet vertellen. Ik ben geen politicus en ze zeggen allemaal, dat ik stom ben.
Dat komt omdat in veel landen ( USA, China, etc) de reeele rente negatief is ( bankrente-inflatie<0 ).quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:09 schreef josvandoorn het volgende:
Hoe maak je een einde aan de stijgende prijzen van levensmiddelen?
ja walmart zijn eigen merk is echt heel erg goedkoop, je krijgt dan wel waar je voor betaald he...En als het a-merk maar 40 dolalrcent meer kost, is dat ook nog wel te doen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:24 schreef breaky het volgende:
[..]
Frisdrank is echt goedkoop daar!...ik betaal hier in Laos zelfs meer voor lokaal gebrouwen Pepsi (ongeveer 1 euro 50 cent)
Waar in de US zit jij? Hier in Cambridge/Boston zijn de prijzen toch wel 1,5 keer zo duur. (behalve frisdrank, dat is overal spotgoedkoop)quote:Op dinsdag 22 april 2008 05:16 schreef Quintony het volgende:
[..]
ja walmart zijn eigen merk is echt heel erg goedkoop, je krijgt dan wel waar je voor betaald he...En als het a-merk maar 40 dolalrcent meer kost, is dat ook nog wel te doen.
Het zuid westen van missouri, ook wel bekend als 'the middle of nowhere'quote:Op woensdag 23 april 2008 00:10 schreef paulmadejong het volgende:
[..]
Waar in de US zit jij? Hier in Cambridge/Boston zijn de prijzen toch wel 1,5 keer zo duur. (behalve frisdrank, dat is overal spotgoedkoop)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |