Klopt ook nietquote:Op zondag 16 maart 2008 02:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik dacht dat zuid-laren in Groningen lag, dat kun je me niet kwalijk nemen want het ligt precies bij de grens. En ik kom er na jaren achter dat je per trein vanuit Rotterdam via Utrecht-Hilversum-Naarden sneller in Almere bent dan via Amsterdam.![]()
![]()
Ja! Want in dat liedje zingen ze altijd hij enzo!quote:
Ik weet wel dat Christus niet de achternaam van Jezus is, maar een titel, maar is bijv Iskariot ook een titel? Wat betekent het dan? Kun je het desondanks niet zien als een soort achternaam? Mensen met dezelfde voornamen kunnen zich wel beter identificeren door middel van zo'n achtervoegselquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:43 schreef Scootmobiel het volgende:
Als kind heb ik heel lang gedacht dat de achtervoegsels bij sommige bijbelse namen (Judas Iskariot, Jezus Christus, Maria Magdalena, Simon de Zeloot en weet ik wie er allemaal nog langskwamen...) gewoon achternamen waren.... In gedachten zag ik daarbij al een naambordje met bijvoorbeeld 'J. Iskariot' op de huisdeur staan.![]()
Hetzelfde had ik ook met geschiedkundige figuren als Karel de Grote, Filips de Stoute enz.
Grote hilariteit als je omgeving er dan achter komt dat je dat al die jaren echt serieus gedacht hebt!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:36 schreef svw.rafael het volgende:
Nu fietste ik een keer samen met haar door de wijk heen en ik vertelde haar dat ik het zo een grappig toeval vond dat alle straatnamen hier met vogels erin zijn, en dat het ook nog eens de vogelbuurt heette. Nadat ze hysterisch begon te lachen viel bij mij pas de 25 cent...
Wikipediaquote:Op woensdag 27 februari 2008 13:33 schreef Nepthys het volgende:
Dat bol.com niet zomaar een leuke naam is, maar dat het staat stond voor Bertelsmann OnLine.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
dat fan zijn van de spice girls best nichterig is als jongen
quote:Op zondag 16 maart 2008 21:06 schreef star01 het volgende:
dat Siebert, dat zeehondje van die tv-serie van vroeger natuurlijk gewoon seabird(zeehond) heette
quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:17 schreef Rosbief het volgende:
Dat negers kunnen praten, net als mensen.
Te ergquote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:36 schreef svw.rafael het volgende:
Ik heb ook een paar leuke.
Niet echt jaren erna of wat dan ook, maar ik kom er achter dat de drums uit het lied Umbrella van Rihanna () rechtstreeks uit GarageBand van Apple is overgenomen. (Voor de Maccers onder ons, de beat heet 'Vintage Funk Kit 03', ongeveer tempo 90, vergelijk het maar met http://nl.youtube.com/watch?v=q8Az0qxQMxM !)
Daar heb ik nog discussies over gevoerd op de basisschoolquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:34 schreef Rikketik het volgende:
Ook over een sportmerk: dat het Fila is en niet Fils. Die A in het logo vond ik altijd op een basisschool S lijken en las die ook als zodanig.
Deze dus:
[ afbeelding ]
Dat de zanger van tokio hotel een man is, kwam ik pasgeleden achter..quote:
Ohjeetje, ik lette wel lekker op ja.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:56 schreef Daywalk3r het volgende:
in elkaar geslapen?
benen brengen?
Zullen we daar geslagen
en Benen breken van maken
Daar kwam ik ook jaar of 2 geleden achter, erg handigquote:Op zondag 16 maart 2008 17:00 schreef Quispi het volgende:
Ik kwam er een paar jaar geleden achter dat de vreemde uitstulping aan het handvat van de blikopener een potopener is. Bleek toch wel erg handig te zijn...
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:52 schreef duplicaat het volgende:
Toen ik ergens halverwege de jaren 90 de nerds (volgens mij) op tv zat te kijken en één van die nerds zei dat hij door een meisje ontmaagd was barste ik in lachen uit omdat ik serieus dacht dat zn maag eruit was gehaald.
Omg, ik mis die ijstheequote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:14 schreef T-mo-T het volgende:
Kvond het altijd zo raar dat ijsthee naar de president van Amerika was vernoemd. Ik dacht dat het president lipton was ipv president clinton. [afbeelding]
En stiekem had je het toch goed!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:14 schreef T-mo-T het volgende:
Kvond het altijd zo raar dat ijsthee naar de president van Amerika was vernoemd. Ik dacht dat het president lipton was ipv president clinton.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:55 schreef DurQ het volgende:
een maatje van mij dacht paar jaar trug nog (op zn 18e ofzo) dat een vrouw alleen zwanger kon warden als ze klaar komt:P
Waarmee moet ze klaarkomen dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:55 schreef DurQ het volgende:
een maatje van mij dacht paar jaar trug nog (op zn 18e ofzo) dat een vrouw alleen zwanger kon warden als ze klaar komt:P
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Dat bij Blöf ze geen kattebel opsturen voor een dier maar dat een kattebel een soort memo/gedichtje achtig iets is
Zo zijn er in Dordrecht wel meer buurten.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:36 schreef svw.rafael het volgende:
Ik heb ook een paar leuke.
Niet echt jaren erna of wat dan ook, maar ik kom er achter dat de drums uit het lied Umbrella van Rihanna () rechtstreeks uit GarageBand van Apple is overgenomen. (Voor de Maccers onder ons, de beat heet 'Vintage Funk Kit 03', ongeveer tempo 90, vergelijk het maar met http://nl.youtube.com/watch?v=q8Az0qxQMxM !)
Nog op de basisschool dacht ik dat 'allochtoon' betekende dat je van turkse of marokkaanse afkomst was en illegaal in Nederland woonde. Nu kom ik zelf uit Hongarije, dus als iemand zei dat ik allochtoon was, zei ik terug: 'Nee hoor, ik kom uit Hongarije.' en liet ik mijn verblijfsvergunning zien.
Op de middelbare school dacht ik in het begin dat het vak ANW werd geschreven als A en W.
Tenslotte, hier in Dordrecht is er een wijk, waar mijn vriendin woont, en die wijk het de Vogelbuurt, en alle straatnamen zijn dus afgeleid van vogels (Fuutstraat, Waterhoenstraat, etc.). Nu fietste ik een keer samen met haar door de wijk heen en ik vertelde haar dat ik het zo een grappig toeval vond dat alle straatnamen hier met vogels erin zijn, en dat het ook nog eens de vogelbuurt heette. Nadat ze hysterisch begon te lachen viel bij mij pas de 25 cent...
dat is wel in meer steden / dorpen het gevalquote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:34 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Zo zijn er in Dordrecht wel meer buurten.
Zoals de bloemenbuurt,daar heb ik jaren gewoont (ja ik ben rasechte Dordtenaar).
Dat weet ik, maar svw.rafael had het over Dordrecht en daar reageerde ik opquote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:50 schreef toma het volgende:
[..]
dat is wel in meer steden / dorpen het geval
Ik dacht altijd dat er bij onweer reuzen op de wolken stonden en die op elkaar aan het inslaan waren met enorme hamers. De bliksem onstond als de hamers elkaar schampten (vonken) en de donder als ze raak sloegen.quote:Op zondag 23 maart 2008 05:33 schreef bob1234 het volgende:
Toen ik klein was dacht ik altijd als het ging onweren er grote stenen op de aarde vielen
Was altijd bang dat er een op ons huis viel
Charlemain!quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:58 schreef Daywalk3r het volgende:
het is toch ook gewoon " Karel de Grote " ?
Als in achternaam.
Ik weet nog trouwens dat een vriendin van me een verslag moest maken over Karel de Grote in het engels.
Had ze "Karel the big one" getypt![]()
maar dat is dus Karel the great..
Och ja en nu snap ik ook dat het dan geen achternaam is.. Anders was het gewoon Karel de Grote gebleven
Herkenbaar!quote:Op zondag 23 maart 2008 14:39 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
Vroeger dacht ik als ik bijvoorbeeld de brinkstraat in groningen tegenkwam, dat die straat heel lang was en dat die straat helemaal doorliep tot de brinkstraat in apeldoorn.
Het leek mij erg vreemd dat 1 straatnaam in meerdere plaatsen gebruikt kon worden, dat moest dan wel dezelfde straat zijn.
kutgermaanquote:Op zondag 23 maart 2008 12:31 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat er bij onweer reuzen op de wolken stonden en die op elkaar aan het inslaan waren met enorme hamers. De bliksem onstond als de hamers elkaar schampten (vonken) en de donder als ze raak sloegen.
Ga dat maar eens tegen Donar zeggen.quote:
Nu je het zegtquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:36 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik kwam er vandaag serieus pas achter dat paraplu en parasol staan voor "voor tegen regen" en "voor tegen zon" als je het vertaalt. Ik dacht altjid dat het een random woord was.
Haha ik moest serieus hard lachenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:48 schreef Julaz het volgende:
Dat je met de versnellingspook in een auto niet in de benzine roert
Haha geniaalquote:Op woensdag 27 februari 2008 13:33 schreef Nepthys het volgende:
Dat Mijn Tent is Top geen programma over kamperen is.
wat dacht je van parachutequote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nu je het zegtNooit eerder zo het woord bekeken!
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paracetamolquote:De naam Paracetamol is afgeleid van de chemische naam: Para-acetylaminofenol.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:29 schreef toma het volgende:
[..]dat heb ik ook nooit gesnapt kwam er laatst ook achter.
Haha hij is leukquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:36 schreef Osramp het volgende:
Dat ze in Frankrijk in het "Hotel de Ville" geen kamers verhuren
Ik ook.quote:
quote:Ik dacht een mannetje
dus ik had toch een beetje gelijk...ik wist nooit of ik t een stekker of een mannetje moest vindenquote:Het is een stekker en een mannetje, anders knipoogt ie toch niet
Ik zie niets knipogen. Maar zag er ook nooit een stekker in.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is een stekker en een mannetje, anders knipoogt ie toch niet.
Da's de kinderbeveiligingquote:Op dinsdag 8 april 200819:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is een stekker en een mannetje, anders knipoogt ie toch niet.
Ik ookquote:
Ik ook.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:38 schreef RadioSlut het volgende:
Ik dacht dat het merk Asics Oasics was
Omdat dat rondje ervoor stond.
het kwartje viel pas toen mn ma zei dat ze die Asics schoenen best mooi vond
Ass kan wel degelijk een ezel betekenen.quote:Op woensdag 9 april 2008 09:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat 'asshole' geen ezel betekent. Ik wist het echt niett en het lijkt best op ezel toch?
(ik was een jaar of 12 toen ik daar achter kwam hoor, niet dat me dat pas na mijn twintigste duidelijk werd ofzo)
quote:Definitions
ass
noun
1. (zoology) A beast of burden, particularly a donkey.
2. (slang) A jerk; a mean or rude person.
3. (slang) A stupid person (passing into Etymology 2)
Tsjonge, dus stiekem had ik tóén al een talenknobbelquote:Op woensdag 9 april 2008 09:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ass kan wel degelijk een ezel betekenen.
[..]
Je had al een dochter toen je een jaar of 15 was en wist haar naam niet tot je een jaar of 16 was.quote:Op woensdag 9 april 2008 08:06 schreef Tezz het volgende:
Ik heb echt heel lang gedacht dat onze huisarts vroeger dokter Bertus heette. Ik vond dat nogal een brute naam voor een dokter, maar ach, de beste man kon er natuurlijk niets aan doen en hij was best aardig.
Pas toen ik een jaar of zestien was kwam ik er achter dat mijn dochter gewoon netjes Bertens heette. Dat was toch wel een betere naam voor een huisarts, hihi!
Ze bedoelt dokterquote:Op woensdag 9 april 2008 18:03 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Je had al een dochter toen je een jaar of 15 was en wist haar naam niet tot je een jaar of 16 was.![]()
Leuke naam trouwens voor een meisje.
Waar ik van de week (reclame) achter kwam, is dat Asics staat voor: een gezonde geest in een gezond lichaam. Wist ik ook niet.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:38 schreef RadioSlut het volgende:
Ik dacht dat het merk Asics Oasics was
Omdat dat rondje ervoor stond.
het kwartje viel pas toen mn ma zei dat ze die Asics schoenen best mooi vond
quote:
Jajajajaja het is aangepast hoor.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:03 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Je had al een dochter toen je een jaar of 15 was en wist haar naam niet tot je een jaar of 16 was.![]()
Leuke naam trouwens voor een meisje.
En dat het daarom idioot is om te spreken over een 'jodenkerkhof'.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:53 schreef Tegan het volgende:
Dat een kerkhof een kerkhof heet omdat begraafplaatsen vroeger altijd in de tuin (hof) van een kerk lagen.
Allemaal door dit bericht: Overleden homo's krijgen eigen kerkhof .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |