quote:
Mja, 'overspoeld worden' is niet echt een objectief criterium. Ik zou zeggen dat het beeldspraak is voor 'krijgen teveel invloed'. Een concept waarover je nou niet echt feitelijk zinnige dingen kunnen zeggen aangezien 'teveel' niet echt duidelijk gedefinieerd is.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wou je beweren dat we overspoeld worden door moslims? Zoals de tsunami alles wegvaagde?
In mijn ervaring is dat feitelijk onjuist.
Overspoeld worden en weggevaagd worden zijn tamelijk objectief. Niet synoniem voor "teveel" maar beeldspraak voor "alles". In die zin zijn "holocaust" en "tsunami" elkaars spiegelbeeldquote:Op dinsdag 18 maart 2008 01:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, 'overspoeld worden' is niet echt een objectief criterium. Ik zou zeggen dat het beeldspraak is voor 'krijgen teveel invloed'. Een concept waarover je nou niet echt feitelijk zinnige dingen kunnen zeggen aangezien 'teveel' niet echt duidelijk gedefinieerd is.
De kersttsunami was een fysieke gebeurtenis, de holocaust is een historische gebeurtenis. De "tsunami van moslims" verwijst niet naar een gebeurtenis, maar is beeldspraak. In die zin kan je die tsunami en de holocaust niet spiegelbeeldig noemen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Overspoeld worden en weggevaagd worden zijn tamelijk objectief. Niet synoniem voor "teveel" maar beeldspraak voor "alles". In die zin zijn "holocaust" en "tsunami" elkaars spiegelbeeld
Beetje dommig te denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je maar alles mag zeggen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:03 schreef bushy het volgende:
Beetje vreemd dat op dit orgaan van vrije meningsuiting mensen diezelfde vrije mening willen beknotten.
Wie neemt welke ontkenners te serieus en waar blijkt dat uit en wat is er te serieus aan?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:21 schreef mane het volgende:
Ik denk soms dat die ontkenners veel té serieus genomen worden.
Zo te lezen is de vrijheid van meningsuiting aan jou niet besteed. Dit forum is een platform voor vrije meningsuiting. Elk bezwaar dat opgeworpen wordt tegen welke uiting dan ook gaat daar tegenin.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Beetje dommig te denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je maar alles mag zeggen.
Het is niet vrij te lasteren en te smaden, en wel laster en smaad heeft ook vrij weinig met "mening" te maken.
Kortom, waar héb je het over. (Orgaan?)
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:21 schreef mane het volgende:
Ik denk soms dat die ontkenners veel té serieus genomen worden.
Nah - we hebben het hier over de wet. En de wettige vrijheid van meningsuiting betekent dat er geen voorafgaande censuur gepleegd mag worden. Er zijn wel degelijk zaken verboden 'te uiten'. Zo mag je niet oproepen tot haat, mag je niet mensen belasteren en zo nog een en ander.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:53 schreef bushy het volgende:
[..]
Zo te lezen is de vrijheid van meningsuiting aan jou niet besteed. Dit forum is een platform voor vrije meningsuiting. Elk bezwaar dat opgeworpen wordt tegen welke uiting dan ook gaat daar tegenin.
Wollt ihr de totale democratie? Dan mag alles gezegd worden. Wat overigens niet betekent dat ik het persoonlijk op prijs stel dat alles ook daadwerkelijk gezegd wordt. Ik vind het bijvoorbeeld erg vervelend dat jij mijn denktrant dommig noemt, maar dat accepteer ik als consequentie van de vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid van meningsuiting betekent dat alles gezegd mag worden, maar dan ook alles.
Dat dacht ik vroegah ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:53 schreef bushy het volgende:
Dit forum is een platform voor vrije meningsuiting.
Nee, de wet heeft een aantal beperkingen daarin aangegeven:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:53 schreef bushy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting betekent dat alles gezegd mag worden, maar dan ook alles.
De holocaustontkenners natuurlijk. Dat gaat het toch over? Het is maar een zeer beperkt groepje mensen dat de knuppel in het hoenderhok gooit. En er zijn steeds weer mensen die zich laten verleiden tot het voeren van dit soort discussies. Maar ga je serieus op ze in, dan hebben ze nu juist hun zin. Als je uit bent op provocatie, is het prettig als anderen zich geprovoceerd voelen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Wie neemt welke ontkenners te serieus en waar blijkt dat uit en wat is er te serieus aan?
Inderdaad, opmerking over dit verschijnsel: "It used to be, everyone was entitled to their own opinion, but not their own facts. But that's not the case anymore. Facts matter not at all. Perception is everything. It's certainty. People love the president because he's certain of his choices as a leader, even if the facts that back him up don't seem to exist. It's the fact that he's certain that is very appealing to a certain section of the country. I really feel a dichotomy in the American populace. What is important? What you want to be true, or what is true?"quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Beetje dommig te denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je maar alles mag zeggen.
Dankzij de vrijheid van meningsuiting mag jij je zo laatdunkend over mij uitlaten. En lees het nog eens goed: ik gaf daar mijn eigen interpretatie van de vrijheid van meningsuiting, niet een interpretatie van de wet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Nah - we hebben het hier over de wet. En de wettige vrijheid van meningsuiting betekent dat er geen voorafgaande censuur gepleegd mag worden. Er zijn wel degelijk zaken verboden 'te uiten'. Zo mag je niet oproepen tot haat, mag je niet mensen belasteren en zo nog een en ander.
Een mening dat vrijheid van meningsuiting betekent dat alles maar dan ook alles gezegd mag worden is een soort semantische uitleg van drie woorden, die verder niet veel toevoegt. Je zou het kunnen betitelen als een 'mening', en hij mag geuit worden. Maar het doet niet veel anders dan je gebrek aan begrip etaleren.
Je mompelt iets over een 'dit orgaan', waarmee je fok blijkt te bedoelen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:18 schreef bushy het volgende:
[..]
Dankzij de vrijheid van meningsuiting mag jij je zo laatdunkend over mij uitlaten. En lees het nog eens goed: ik gaf daar mijn eigen interpretatie van de vrijheid van meningsuiting, niet een interpretatie van de wet.
Vertoont weinig van jouw mening dat je hier alles maar dan ook alles mag zeggen. Dus sorry hoor, maar je drukt je wel uiterst ongelukkig uit in het geven van je lezing / mening.quote:Wat verwachten we van jou als user ?
Het voornaamste is dat we verwachten dat je je op fatsoenlijke wijze gedraagt tegenover je medeposters, dat je je aan de Nederlandse wetgeving houdt en dat je de instructies van moderators en (forum)admins opvolgt.
Verder reageer je natuurlijk ontopic, probeer je niet ongepast lollig te doen in serieuze forums en topics en laat je de modjes en (forum)admins bepalen wat wel en geen slotje verdient en wie wel of geen ban moet krijgen. Ook gaan we ervan uit dat je niet onnodig kwetsend, schokkend of storend gedrag vertoont of dergelijke plaatjes post.
Heeft dit nog enig raakvlak met holocaustontkenning?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:48 schreef bushy het volgende:
Dus als ik had gezegd dat ik me gekwetst voelde door jouw kwalificaties als 'dommig' dan zou jij de regels van Fok overtreden hebben? Of zou ik dan 'overgevoelig' geweest zijn?
Ja, laten we deze topic idd afsluiten met 'De sociologie van de Holocaustonkenner op Fok!'.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:17 schreef mane het volgende:
[..]
De holocaustontkenners natuurlijk. Dat gaat het toch over? Het is maar een zeer beperkt groepje mensen dat de knuppel in het hoenderhok gooit. En er zijn steeds weer mensen die zich laten verleiden tot het voeren van dit soort discussies. Maar ga je serieus op ze in, dan hebben ze nu juist hun zin. Als je uit bent op provocatie, is het prettig als anderen zich geprovoceerd voelen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik zou de discussie breder willen zien: genocide-ontkenning.
Akkoord.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, laten we deze topic idd afsluiten met 'De sociologie van de Holocaustonkenner op Fok!'..
Lijkt me idd wel interessant.
Kunnen we dit topic herdopen dienaangaaande?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |