abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57445147
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 01:07 schreef golfer het volgende:

[..]

* golfer noteert in agenda: 2012.

edit: Dacht je dat ik er beter op werd in de komende 4 jaar????
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57445206
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wou je beweren dat we overspoeld worden door moslims? Zoals de tsunami alles wegvaagde?
In mijn ervaring is dat feitelijk onjuist.
Mja, 'overspoeld worden' is niet echt een objectief criterium. Ik zou zeggen dat het beeldspraak is voor 'krijgen teveel invloed'. Een concept waarover je nou niet echt feitelijk zinnige dingen kunnen zeggen aangezien 'teveel' niet echt duidelijk gedefinieerd is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57445284
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 01:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, 'overspoeld worden' is niet echt een objectief criterium. Ik zou zeggen dat het beeldspraak is voor 'krijgen teveel invloed'. Een concept waarover je nou niet echt feitelijk zinnige dingen kunnen zeggen aangezien 'teveel' niet echt duidelijk gedefinieerd is.
Overspoeld worden en weggevaagd worden zijn tamelijk objectief. Niet synoniem voor "teveel" maar beeldspraak voor "alles". In die zin zijn "holocaust" en "tsunami" elkaars spiegelbeeld
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57446605
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Overspoeld worden en weggevaagd worden zijn tamelijk objectief. Niet synoniem voor "teveel" maar beeldspraak voor "alles". In die zin zijn "holocaust" en "tsunami" elkaars spiegelbeeld
De kersttsunami was een fysieke gebeurtenis, de holocaust is een historische gebeurtenis. De "tsunami van moslims" verwijst niet naar een gebeurtenis, maar is beeldspraak. In die zin kan je die tsunami en de holocaust niet spiegelbeeldig noemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57459442
Ik vind zelf de term Shoah een stuk duidelijker dan Holocaust. Tsunami is een tijdje een echt modewoord geweest. Maar dat waait wel weer over, zullen we maar zeggen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_57460298
Beetje vreemd dat op dit orgaan van vrije meningsuiting mensen diezelfde vrije mening willen beknotten.
pi_57460595
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:03 schreef bushy het volgende:
Beetje vreemd dat op dit orgaan van vrije meningsuiting mensen diezelfde vrije mening willen beknotten.
Beetje dommig te denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je maar alles mag zeggen.

Het is niet vrij te lasteren en te smaden, en wel laster en smaad heeft ook vrij weinig met "mening" te maken.

Kortom, waar héb je het over . (Orgaan?)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57460757
Ik denk soms dat die ontkenners veel té serieus genomen worden.
pi_57461330
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:21 schreef mane het volgende:
Wie neemt welke ontkenners te serieus en waar blijkt dat uit en wat is er te serieus aan?
pi_57461603
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Beetje dommig te denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je maar alles mag zeggen.

Het is niet vrij te lasteren en te smaden, en wel laster en smaad heeft ook vrij weinig met "mening" te maken.

Kortom, waar héb je het over . (Orgaan?)
Zo te lezen is de vrijheid van meningsuiting aan jou niet besteed. Dit forum is een platform voor vrije meningsuiting. Elk bezwaar dat opgeworpen wordt tegen welke uiting dan ook gaat daar tegenin.

Wollt ihr de totale democratie? Dan mag alles gezegd worden. Wat overigens niet betekent dat ik het persoonlijk op prijs stel dat alles ook daadwerkelijk gezegd wordt. Ik vind het bijvoorbeeld erg vervelend dat jij mijn denktrant dommig noemt, maar dat accepteer ik als consequentie van de vrijheid van meningsuiting.

Vrijheid van meningsuiting betekent dat alles gezegd mag worden, maar dan ook alles.
pi_57461781
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:21 schreef mane het volgende:

Precies, dat soort mensen legt telkens weer de bal op de stip.
pi_57461861
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:53 schreef bushy het volgende:

[..]

Zo te lezen is de vrijheid van meningsuiting aan jou niet besteed. Dit forum is een platform voor vrije meningsuiting. Elk bezwaar dat opgeworpen wordt tegen welke uiting dan ook gaat daar tegenin.

Wollt ihr de totale democratie? Dan mag alles gezegd worden. Wat overigens niet betekent dat ik het persoonlijk op prijs stel dat alles ook daadwerkelijk gezegd wordt. Ik vind het bijvoorbeeld erg vervelend dat jij mijn denktrant dommig noemt, maar dat accepteer ik als consequentie van de vrijheid van meningsuiting.

Vrijheid van meningsuiting betekent dat alles gezegd mag worden, maar dan ook alles.
Nah - we hebben het hier over de wet. En de wettige vrijheid van meningsuiting betekent dat er geen voorafgaande censuur gepleegd mag worden. Er zijn wel degelijk zaken verboden 'te uiten'. Zo mag je niet oproepen tot haat, mag je niet mensen belasteren en zo nog een en ander.

Een mening dat vrijheid van meningsuiting betekent dat alles maar dan ook alles gezegd mag worden is een soort semantische uitleg van drie woorden, die verder niet veel toevoegt. Je zou het kunnen betitelen als een 'mening', en hij mag geuit worden. Maar het doet niet veel anders dan je gebrek aan begrip etaleren.
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2008 @ 21:06:53 #163
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57461933
quote:
Dit forum is een platform voor vrije meningsuiting.
Dat dacht ik vroegah ook.

Helaas is het niet zo.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:07:05 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57461942
quote:

Nee, de wet heeft een aantal beperkingen daarin aangegeven:
Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens (laster en smaad).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57462198
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Wie neemt welke ontkenners te serieus en waar blijkt dat uit en wat is er te serieus aan?
De holocaustontkenners natuurlijk. Dat gaat het toch over? Het is maar een zeer beperkt groepje mensen dat de knuppel in het hoenderhok gooit. En er zijn steeds weer mensen die zich laten verleiden tot het voeren van dit soort discussies. Maar ga je serieus op ze in, dan hebben ze nu juist hun zin. Als je uit bent op provocatie, is het prettig als anderen zich geprovoceerd voelen.
pi_57462199
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Inderdaad, opmerking over dit verschijnsel: "It used to be, everyone was entitled to their own opinion, but not their own facts. But that's not the case anymore. Facts matter not at all. Perception is everything. It's certainty. People love the president because he's certain of his choices as a leader, even if the facts that back him up don't seem to exist. It's the fact that he's certain that is very appealing to a certain section of the country. I really feel a dichotomy in the American populace. What is important? What you want to be true, or what is true?"
pi_57462218
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Nah - we hebben het hier over de wet. En de wettige vrijheid van meningsuiting betekent dat er geen voorafgaande censuur gepleegd mag worden. Er zijn wel degelijk zaken verboden 'te uiten'. Zo mag je niet oproepen tot haat, mag je niet mensen belasteren en zo nog een en ander.

Een mening dat vrijheid van meningsuiting betekent dat alles maar dan ook alles gezegd mag worden is een soort semantische uitleg van drie woorden, die verder niet veel toevoegt. Je zou het kunnen betitelen als een 'mening', en hij mag geuit worden. Maar het doet niet veel anders dan je gebrek aan begrip etaleren.
Dankzij de vrijheid van meningsuiting mag jij je zo laatdunkend over mij uitlaten. En lees het nog eens goed: ik gaf daar mijn eigen interpretatie van de vrijheid van meningsuiting, niet een interpretatie van de wet.
pi_57462788
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:18 schreef bushy het volgende:

[..]

Dankzij de vrijheid van meningsuiting mag jij je zo laatdunkend over mij uitlaten. En lees het nog eens goed: ik gaf daar mijn eigen interpretatie van de vrijheid van meningsuiting, niet een interpretatie van de wet.
Je mompelt iets over een 'dit orgaan', waarmee je fok blijkt te bedoelen.

Uit de faq / voorwaarden bij aanmaken account:
quote:
Wat verwachten we van jou als user ?
Het voornaamste is dat we verwachten dat je je op fatsoenlijke wijze gedraagt tegenover je medeposters, dat je je aan de Nederlandse wetgeving houdt en dat je de instructies van moderators en (forum)admins opvolgt.

Verder reageer je natuurlijk ontopic, probeer je niet ongepast lollig te doen in serieuze forums en topics en laat je de modjes en (forum)admins bepalen wat wel en geen slotje verdient en wie wel of geen ban moet krijgen. Ook gaan we ervan uit dat je niet onnodig kwetsend, schokkend of storend gedrag vertoont of dergelijke plaatjes post.
Vertoont weinig van jouw mening dat je hier alles maar dan ook alles mag zeggen. Dus sorry hoor, maar je drukt je wel uiterst ongelukkig uit in het geven van je lezing / mening.
pi_57463003
Dus als ik had gezegd dat ik me gekwetst voelde door jouw kwalificaties als 'dommig' dan zou jij de regels van Fok overtreden hebben? Of zou ik dan 'overgevoelig' geweest zijn?
pi_57463063
Waarom ben je zo onvriendelijk en arrogant tegen mij, Sigme?
pi_57463064
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:48 schreef bushy het volgende:
Dus als ik had gezegd dat ik me gekwetst voelde door jouw kwalificaties als 'dommig' dan zou jij de regels van Fok overtreden hebben? Of zou ik dan 'overgevoelig' geweest zijn?
Heeft dit nog enig raakvlak met holocaustontkenning?
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2008 @ 21:58:48 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57463286
Ik zou de discussie breder willen zien: genocide-ontkenning.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_57464805
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:17 schreef mane het volgende:

[..]

De holocaustontkenners natuurlijk. Dat gaat het toch over? Het is maar een zeer beperkt groepje mensen dat de knuppel in het hoenderhok gooit. En er zijn steeds weer mensen die zich laten verleiden tot het voeren van dit soort discussies. Maar ga je serieus op ze in, dan hebben ze nu juist hun zin. Als je uit bent op provocatie, is het prettig als anderen zich geprovoceerd voelen.
Ja, laten we deze topic idd afsluiten met 'De sociologie van de Holocaustonkenner op Fok!'. .
Lijkt me idd wel interessant.
Kunnen we dit topic herdopen dienaangaaande?
I´m back.
pi_57464827
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik zou de discussie breder willen zien: genocide-ontkenning.
.
(Deze kunnen we er in opnemen iig).
I´m back.
pi_57464848
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, laten we deze topic idd afsluiten met 'De sociologie van de Holocaustonkenner op Fok!'. .
Lijkt me idd wel interessant.
Kunnen we dit topic herdopen dienaangaaande?
Akkoord.

Verzorg jij de hernieuwde OP?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:03:49 #176
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57464957
Het zal ongetwijfeld eerder in dit topic gezegd zijn maar ik meld het mogelijk nog maar eens. De vrijheid van meningsuiting zou toch moeten betekenen dat je de vrijheid hebt om een mening te verkondigen. Zelfs als je mening is dat de holocaust niet of nauwelijks heeft plaatsgevonden zou je daar recht op moeten hebben.
Ik blijf het raar vinden dat er een beperking zit aan een vrijheid. Noem het dan de voorwaardelijke vrijheid van meningsuiting .
En nee, ik vrees niet dat als een x-aantal mensen gaan verkondigen dat de jodenvervolging niet heeft bestaan er over vijftien jaar weer een pogrom/genocide/holocaust gaat plaatsvinden. De vriej stroom van informatie zal er voor zorgen dat mensen tegenwoordig dankzij het internet direct informatie, plaatjes, documentaires en e-books over de holocaust kunnen raadplegen. En ja, voor elke site is er wel weer een site tegen, zoals met het christendom, de islam, de Armeense kwestie enz enz. Sterker nog net zoals het gebeurt in huis, op straat en op je werk. Iemand is altijd voor, iemand is altijd in het midden en iemand is altijd tegen...
pi_57464974
quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Je hebt er eerder naar gevraagd, en de post met de link naar de zaak waarbij iemand veroordeeld werd die de holocaust ontkende was al eerder geplaats. Op jouw uitdrukkelijke vraag. (Zie vanaf hier)

Daarna nog een keer melden dat je nog nooit van Verbeke hebt gehoord en maar aanneemt hoe dat zit met dat verbod is een gevolg van negeren van aan jou verstrekte informatie.
[..]

Zie hierboven, je had je er al in gemoeid.
[..]

Eens. Ja. Nee.
[..]

Ja.
[..]

Welke speciale verdorvenheid van joden op basis waarvan ze terecht gestereotypeerd worden wordt aangetoond door een voorbeeld waarin anderen hetzelfde doen?
Opvallend vond ik niet eens zozeer het naar zichzelf toerekenen, maar dat er geen haan naar kraaide en later werd er hevig heengevallen over de imams die hetzelfde beweerden.
In beide gevallen waren er voldoende autochtonen die vonden dat iemand die geen donor is ook geen orgaan zou mogen krijgen.
quote:
[..]

Wel recht op teruggave van gestolen goederen wordt verminderd doordat je ergens woont op grond waar een smet aan kleeft? Claimen álle/de meeste/een meerderheid van beroofde joden hun eigendommen terug? Is er een enkele jood in Israel die wél enig recht op gerechtigheid heeft, gezien het feit dat heel Israel beschouwd kan worden als 'gestolen'? Geldt jouw verwijt ook aan geboren Israelies? Hoe zit het met de Israelische Arabieren? Mogen die ijveren voor behoud van Israel? Mogen ze ijveren voor grondteruggave aan Palestijnen? Mogen ze ijveren voor grondteruggave aan joden?
Op je eerste vraag: Ja, vind ik wel. Een dief die klaagt dat hij bestolen is, verliest voor mij toch wel erg veel recht van spreken.
Ik vind persoonlijk dat, op een enkele uitzondering na, de Israeli's geen recht hebben om te wonen waar ze wonen. Al zie ik ook wel in, dat dat niet meer haalbaar is.
k heb die vraag wel eens opgeworpen: "Wat geeft iemand nou het recht om ergens te wonen?" De eerste keer kreeg ik antwoorden als: kopen, huren etc., de tweede keer gewoon: veroveren. Maar er valt al snel een diepe stilte.
quote:
[..]

Stel dat de joden geen herstelbetaling vroegen of kregen, zouden dan de Palestijnen geen recht hebben op herstelbetaling?
Dat is wel een goede vraag. Ik vind herstelbetalingen weinig zinvol: die door Duitsland opgebracht moesten worden na de Eerste Wereldoorlog hebben de Tweede op zijn minst mede veroorzaakt. En ook Irak is weinig beter geworden van de straf na de Eerste Golfoorlog.
Als je dan slachtoffers schadeloos moet stellen, weet ik er nog wel een paar. Van mijn vader is zijn paard gestolen in de oorlog, hier in de buurt hebben ze alle varkens opgegeten, en wat dacht je van de fietsen en alle klokken?
Waarom dan de joden wel en de anderen niet schadeloos stellen?
Ik vind dat de Palestijnen gewoon terug moeten kunnen keren naar waarvandaan ze verdreven zijn.
Ik zag een Arabische hoogleraar bij haar ouderlijk huis in Jerizalem, een mooi groot huis. Ze vertelde de joodse bewoners, dat die in haar huis woonden. Waarop die riposteerden, dat ze zelf verdreven waren uit Tunesië en dus daarom recht hadden op haar huis. Waarop de hoogleraar tegen de journalist vertelde, dat die joden dan hun eigen onrecht maar moesten rechtzetten in Tunesië, en niet moesten doorgeven aan haar.
Terecht in mijn ogen.
quote:
[..]

Je vindt het een voorbeeld van Joodse inhaligheid dat iemand door de Nederlandse overheid gestolen goederen terugeist? Wat vind je van de rechter die de nabestaanden in het gelijkstelde? (Een jood?).
De collectie was in elk geval niet door de Duitsers gestolen, wel onderbetaald. Als de Nederlandse overheid de werken al gestolen had, dan toch van de Duitsers. Vervolgens zijn ze te koop aangeboden aan de weduwe, die ze niet wilde hebben. Als ik goed gelezen heb, voor een gelijke prijs als ze ervoor gekregen had. Dat kan wel enigszins cynisch zijn van de overheid, maar de weduwe is dan wel precies quitte.
Ze weigert, om haar moverende redenen. En een aangetrouwde mevrouw, dus geen nabestaande, eist de collectie alsnog op.
Inhalig inderdaad. En als die rechter zijn geloof/afkomst mee heeft laten wegen, dan moet hij gewraakt worden.
quote:
[..]

Eh.. bron? Ben je overigens van mening dat met oorlogskransen voetballende jongetjes exemplarisch zijn voor de haat jegens het westen van moslims?
Bron? Het Zwarte Schaap en het laatste optreden van haar in ...? De Wereld Draait Door??
Ah, die is goed!
Nee, maar volwassen heren en mevrouwen, die dure restaurants komen melden dat die hun klandizie kwijt zijn als mw. Duisenberg nog bediend wordt, zijn wel wat anders dan baldadige snotjongens, vind ik.
quote:
[..]

Ja, dat lijkt me inderdaad een duidelijk voorbeeld van joodse verdorvenheid, op basis waarvan je terecht joden kan stereotyperen.
Gezien de systematiek die daar al decennia in zit: ja. Overigens hebben ze dat gemeen met hun grote vrienden, uit de VSvA.
quote:
[..]

Zie 6.
[..]

En dat is de joden aan te rekenen omdat ze jood zijn? Typerend? Zouden er ook joden tegen zijn? Maar goed; wat vind je van de Arabische Israelies die dit laten gebeuren? En de christenen en de seculieren?
En joodse Arabieren hebben weinig invloed, heb ik begrepen. Een beetje zoals negers in de VSvA.
De staat Israel is een joodse staat, net zoals Iran een Islamitische Republiek is. Ik reken mijn Iraanse vrienden het optreden van Ahmadinejad niet aan, en mijn joodse vrienden niet het optreden van de staat Israel. Maar de staat Israel is speciaal opgericht om de joden vrij spel te geven en zich volledig vrij te laten ontplooien. Dan zijn de handelingen van de staat Israel inderdaad te beschouwen als typisch joods.
quote:
[..]

Draai het eens om. Waarom denk je dat jouw keuze typerend is voor joden?
[..]

Zie 9.
Wat valt er om te draaien? Je komt iemands erf op lopen, zet je caravan neer en jaagt vervolgens de rechtmatige eigenaar naar een klein hoekje. En dan zeg je dat de eigenaar een slecht mens is omdat hij je van zijn eigen erf wil verjagen. En dat je zelf moreel hoogstaand bent omdat je stand houdt tegen deze ongerechtvaardige agressie.
quote:
[..]

Welke speciale verdorvenheid van joden op basis waarvan ze terecht gestereotypeerd worden wordt aangetoond als je weet dat het ontzettend normaal menselijk is?
Ontzettend normaal menselijk? Ik vond het abnormaal en hoogstens te verontschuldigen omdat het kind verslaafd geboren was en amper fatsoenlijk opgevoed is. Buiten haar schuld verknipt, ontoerekeningsvatbaar.
Dat verwacht ik niet van volwassen mensen en al helemaal niet van staatslieden en een staat.
quote:
[..]

Weet je, je hebt me overtuigd. Uit je voorbeelden blijkt duidelijk dat de jood een verdorven inhalig schepsel is, dat niet uit onwil, maar puur op basis van het door de jood vertoonde gedrag, moet worden beschouwd als kwaadaardig, en dus minachtend en laatdunkend benaderd en immer gewantrouwd dient te worden.
Zo, jij bent ook snel om.
Op de joden die ik ken, ben ik wat scherper dan normaal. Hangt sterk af van hun standpunt. De zus van mijn beste vriendin vermijd ik liever ook: gewoon Nederlands, maar sterk pro-Israel.
Een goede vriend en een goede vriendin zijn joods, maar daar heb ik geen problemen mee.
Maar de staat Israel is een gevaar voor de verre omgeving. En wie die staat steunt, draagt daaraan bij.

Edit: wat dit te maken heeft met holocaustontkenning is wel erg vaag. De lopende discussie is in dit opzicht interessanter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 18-03-2008 23:15:41 ]
pi_57465000
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:59 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Akkoord.

Verzorg jij de hernieuwde OP?
Niet vandaag.
Maar er zijn wel verschillende types te onderscheiden.
Grappige is dat wat mane zegt, Finkelstein ook zegt, maar dat Finkelstein tegelijkertijd vaak weer aangehaald wordt door Holocaustonkenners om te bewijzen dat de Holocaust een industrie is waar Joden beter van worden. .
Maar goed toch is het wrs wel zo. Het is een minderheid van crackpots toch.
I´m back.
pi_57465668
Eigenlijk vind ik interessanter - en in zekere zin gevaarlijker - de denkwijze van figuren die geen goed antwoord hebben op holocaustontkenning en dan maar stellen dat strafbaar stellen ervan in strijd is met de vrijheid van meningsuiting.

Lijkt een beetje op retorisch minder begaafde atheďsten die zich door gewiekste gelovigen laten aanpraten dat atheďsme 'ook maar een geloof' is.
pi_57466085
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:31 schreef Soul79 het volgende:
Eigenlijk vind ik interessanter - en in zekere zin gevaarlijker - de denkwijze van figuren die geen goed antwoord hebben op holocaustontkenning en dan maar stellen dat strafbaar stellen ervan in strijd is met de vrijheid van meningsuiting.

Lijkt een beetje op retorisch minder begaafde atheďsten die zich door gewiekste gelovigen laten aanpraten dat atheďsme 'ook maar een geloof' is.
Het lijkt me nou net dat mensen die geen goed antwoord hebben op de holocaustontkenning zich dan maar beroepen op een verbod. Ze weten het niet meer en roepen dus om een verbod.
Als je een goed antwoord hebt, heb je toch geen verbod nodig. Dan is het antwoord toch al genoeg?

Vermoeiend kan het wel zijn: voortdurend allerlei absurde complottheorieën weerleggen.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:49:47 #181
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57466130
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:31 schreef Soul79 het volgende:
Ik vind mensen die dat soort onzin uitkramen maar mafkezen en het laatste wat ik zou doen is een discussie aangaan om de geloofwaardigheid van de holocaust aan de man proberen te brengen.Alsof het me ooit gelukt is om iemand van zijn geloof te praten . Hoe goed de argumenten ook, ze slaan kapot op een muur van onwil.
Die mensen negeer ik gewoon omdat ze echt helemaal niets te melden hebben. Maar hey, van mij mogen ze het zeggen, en waarom ook niet?

Hun mening, maar niet mijn interesse.
pi_57466412
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het lijkt me nou net dat mensen die geen goed antwoord hebben op de holocaustontkenning zich dan maar beroepen op een verbod. Ze weten het niet meer en roepen dus om een verbod.
Als je een goed antwoord hebt, heb je toch geen verbod nodig. Dan is het antwoord toch al genoeg?

Vermoeiend kan het wel zijn: voortdurend allerlei absurde complottheorieën weerleggen.
Dan mis je het hele punt. Holocaustontkenners zijn niet geďnteresseerd in de waarheid dus kun je net zo goed tegen een muur praten. Door het beestje bij de naam te noemen - holocaustontkenning is gewoon een uiting van antisemitisme - bespaar je je de moeite om complottheoriën te hoeven weerleggen. Is zinloos en nergens voor nodig.

In mijn hele carriere als holocaustontkenning-bestrijder heb ik dat ook nog nooit gedaan. Het gaat er gewoon om dat holocaustontkenning laster, discriminatie en opruiing is. Allemaal zo strafbaar als wat.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:00:49 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57466419
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:04 schreef Kees22 het volgende:

Op de joden die ik ken, ben ik wat scherper dan normaal. Hangt sterk af van hun standpunt. De zus van mijn beste vriendin vermijd ik liever ook: gewoon Nederlands, maar sterk pro-Israel.
Vanwaar?
Ben je anti-Joods of gewoon alleen maar anti-Israël?
En ben je wel in staat daar een nuance in aan te brengen, want ik zie jou noagl sterk die twee zaken door elkaar heen weven. Je scheert nogal alle Joden over 1 kam, terwijl je in feite een anti-Israel en pro-Palestijns standpunt inneemt.

Maar goed, terug naar het eigenlijke onderwerp: Holocaust-ontkenning.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57466470
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:49 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik vind mensen die dat soort onzin uitkramen maar mafkezen en het laatste wat ik zou doen is een discussie aangaan om de geloofwaardigheid van de holocaust aan de man proberen te brengen.Alsof het me ooit gelukt is om iemand van zijn geloof te praten . Hoe goed de argumenten ook, ze slaan kapot op een muur van onwil.
Die mensen negeer ik gewoon omdat ze echt helemaal niets te melden hebben. Maar hey, van mij mogen ze het zeggen, en waarom ook niet?

Hun mening, maar niet mijn interesse.
Ze zouden het mogen zeggen - zoals iemand straffeloos het platbranden van Dorestad door de Vikingen mag ontkennen - als ze er niet hier en nu levende joden mee zouden belasteren, discrimineren en bedreigen. En al geloof ik ook niet dat daarvan pogroms ofzo zullen komen, onwenselijk is het wat mij betreft wel.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:08:37 #185
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57466560
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:03 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ze zouden het mogen zeggen - zoals iemand straffeloos het platbranden van Dorestad door de Vikingen mag ontkennen - als ze er niet hier en nu levende joden mee zouden belasteren, discrimineren en bedreigen. En al geloof ik ook niet dat daarvan pogroms ofzo zullen komen, onwenselijk is het wat mij betreft wel.
Euhm, het lijkt me toch wel duidelijk dat er een scheiding is tussen het geven van een mening en fysiek en geestelijk geweld Alles daartussenin is een grijs gebied en een waardeoordeel zal hen niet tot inkeer doen komen hoor. Leeft de illusie nog steeds dat als je maar genoeg argumenten hebt het kwaad in de wereld kan worden uitgeroeid?
pi_57466838
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Vanwaar?
En ben je wel in staat daar een nuance in aan te brengen, want ik zie jou noagl sterk die twee zaken door elkaar heen weven. Je scheert nogal alle Joden over 1 kam, terwijl je in feite een anti-Israel en pro-Palestijns standpunt inneemt.

Dat is inderdaad soms lastig uit elkaar te houden.
Maar kennelijk niet alleen voor mij, ook voor joden zelf.
pi_57466970
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Vanwaar?

Overigens niet per se pro-Palestijns, want de Palestijnen zouden het wel beter kunnen aanpakken.
Maar ik vind wel dat de Palestijnen autonome rechten hebben en dat die fors geschonden worden door Israel. Sterker: dat Israel eigenlijk in zee teruggeschoven zou moeten worden, maar dat dat helaas niet haalbaar is.
Zoals ik eerder zei: een van mijn goede vrienden en een van mijn goede vriendinnen is van joodse afkomst en ik heb geen problemen met hen. Een zus van mijn beste vriendin is sterk pro-Israel en ik vermijd haar liever.

Oh, wat betreft holocaustontkenning: dat lijkt me absurd.
Al moet ik toegeven: de omvang van dat soort moorden laat ik nooit tot me doordringen, dus ik feite ontken ik ze ook. Meervoud, dat heb je goed gezien.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:28:00 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57467024
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef Kees22 het volgende:

Sterker: dat Israel eigenlijk in zee teruggeschoven zou moeten worden, maar dat dat helaas niet haalbaar is.
Zoals ik eerder zei: een van mijn goede vrienden en een van mijn goede vriendinnen is van joodse afkomst en ik heb geen problemen met hen. Een zus van mijn beste vriendin is sterk pro-Israel en ik vermijd haar liever.
Duidelijk.
Je bent dus vooral anti-Israelisch.
Hou het dan daarbij en sleep er niet steeds alle Joden bij als je het daarover hebt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57467115
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:08 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Euhm, het lijkt me toch wel duidelijk dat er een scheiding is tussen het geven van een mening en fysiek en geestelijk geweld Alles daartussenin is een grijs gebied en een waardeoordeel zal hen niet tot inkeer doen komen hoor. Leeft de illusie nog steeds dat als je maar genoeg argumenten hebt het kwaad in de wereld kan worden uitgeroeid?
Neuh, die illusie heb ik niet. Maar joden belasteren en discrimineren zie ik als geestelijk geweld. Jij niet?
pi_57467116
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:03 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hier maak je wel een interessant punt.
Als je het platbranden van Dorestad door de Vikingen ontkent, belaster, discirmineer en bedreig je niet de huidige bewoners van Wijk bij Duurstede.
Dus waarom zou je joden belasteren, discrimineren en bedreigen door het ontkennen van de moord op hun voorvaderen?
pi_57467150
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Neuh, die illusie heb ik niet. Maar joden belasteren en discrimineren zie ik als geestelijk geweld. Jij niet?
Iemand belasteren en discrimineren zie ik als geestelijk geweld.
Wat joden daarmee te maken hebben, ontgaat me volkomen.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:37:16 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57467196
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:

Dus waarom zou je joden belasteren, discrimineren en bedreigen door het ontkennen van de moord op hun voorvaderen?
Mij heb je er ook niet mee, en ik zal je ook niet aanklagen als je het zou willen ontkennen.
Ik weet uit mijn eigen geschiedenis met bewijzen wel beter dan al die ontkenners. Die beschouw ik alleen maar als erg domme mensen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57467283
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Duidelijk.
Je bent dus vooral anti-Israelisch.
Hou het dan daarbij en sleep er niet steeds alle Joden bij als je het daarover hebt.
Nou heb je me in een hokje.
Beter zo?
En waarom dan?
Edit: ga zo slapen, dat wordt wel tijd.
Maar ik meen mijn vraag serieus.
pi_57467316
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hier maak je wel een interessant punt.
Als je het platbranden van Dorestad door de Vikingen ontkent, belaster, discirmineer en bedreig je niet de huidige bewoners van Wijk bij Duurstede.
Het punt in deze is natuurlijk een beetje het feit dat laatstgenoemde gebeurtenissen wat recenter zijn en dat je daarmee dus mensen die in de oorlog hun vrienden / familie vermoord hebben zien worden, kinderen wiens ouders vermoord zijn, kleinkinderen wiens grootouders vermoord zijn, etcetera belastert.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:45:45 #195
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57467355
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik zie dat als gebrek aan relativeringsvermogen als je daar niet tegen kunt. Eerder je kind van 5 wijsmaken dat het binnen nu en twee weken doodgaat vind ik geestelijk geweld. Het kind kan immers niet bepalen of deze zaken kloppen en daar leugens aan ten grondslag liggen. Een volwassen persoon heeft wel dat vermogen om iets in een bepaald referentiekader te plaatsen. Tja en dan wordt het of janken of je schouders ophalen.
Iemand uitmaken voor bijv. gierige jood zie ik niet als geestelijk geweld, gewoon een gebrek aan intelligentie/degelijke opvoeding. Waar ligt de grens dan van geestelijk geweld

Iemand uitmaken voor kankerjood is geestelijk geweld maar als ik mijn aso buurman uitmaak voor kankerlul weer niet, dat is gewoon schelden.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:48:40 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57467393
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:41 schreef Kees22 het volgende:

Nou heb je me in een hokje.
Beter zo?
En waarom dan?
Edit: ga zo slapen, dat wordt wel tijd.
Maar ik meen mijn vraag serieus.
Ga er dan ook maar eens serieus over nadenken.
De vraag stellen is, als het goed is, hem ook kunnen beantwoorden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57467515
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:45 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik zie dat als gebrek aan relativeringsvermogen als je daar niet tegen kunt. Eerder je kind van 5 wijsmaken dat het binnen nu en twee weken doodgaat vind ik geestelijk geweld. Het kind kan immers niet bepalen of deze zaken kloppen en daar leugens aan ten grondslag liggen. Een volwassen persoon heeft wel dat vermogen om iets in een bepaald referentiekader te plaatsen. Tja en dan wordt het of janken of je schouders ophalen.
Iemand uitmaken voor bijv. gierige jood zie ik niet als geestelijk geweld, gewoon een gebrek aan intelligentie/degelijke opvoeding. Waar ligt de grens dan van geestelijk geweld

Iemand uitmaken voor kankerjood is geestelijk geweld maar als ik mijn aso buurman uitmaak voor kankerlul weer niet, dat is gewoon schelden.
Wel, de grens ligt ergens tussen gierige jood en kankerjood. Wie het laatste zegt zal trouwens meestal geen idee hebben wat joden zijn, of hij denkt dat het Ajax-fans zijn oid.

De beschuldiging die holocaust-ontkenners maken vind ik zelf vrij heftig: stellen dat 'de' joden hun eigen (!) genocide in scene te hebben gezet en daar een complete natie (Duitsland) van beschuldigen, met als doel de wereld met een schuldgevoel op te zadelen en daar weer profijt van te trekken in de vorm van steun aan Israël oid. Want daar komt het op neer, hoe maf het ook klinkt.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:02:00 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57467577
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:57 schreef Soul79 het volgende:

De beschuldiging die holocaust-ontkenners maken vind ik zelf vrij heftig: stellen dat 'de' joden hun eigen (!) genocide in scene te hebben gezet en daar een complete natie (Duitsland) van beschuldigen, met als doel de wereld met een schuldgevoel op te zadelen en daar weer profijt van te trekken in de vorm van steun aan Israël oid. Want daar komt het op neer, hoe maf het ook klinkt.
Maar dat is wel het steeds al jarenlang repeterende en terugkomende mechanisme, wat zelfs in dit topic tussen de regels door te lezen valt in de posts van bijvoorbeeld Kees.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57467615
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:45 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

'Gierige jood' en 'kankerjood' zijn natuurlijk geen van beide feitelijke uitspraken. Een uitspraak als 'er was in Auschwitz helemaal niet te capaciteit om het vermeende aantal joden te vergassen' is dat daarentegen wel. Een dergelijke uitspraak zal bovendien de gemiddelde leek niet eens zo ongeloofwaardig in de oren klinken. Dat soort uitspraken zijn m.i. vergelijkbaar met iemand beschuldigen van bijvoorbeeld pedosexuele handelingen zonder dat die beschuldiging hard te kunnen maken.
pi_57467670
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar dat is wel het steeds al jarenlang repeterende en terugkomende mechanisme, wat zelfs in dit topic tussen de regels door te lezen valt in de posts van bijvoorbeeld Kees.
Ik ken Kees niet, althans heb zijn posts niet gelezen, maar het draagt er iig aan bij dat holocaust-ontkenning imo terecht strafbaar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')