Volgens mij valt dat nog wel mee. In de betreffende strafzaak ging het om de volgende uitlaten in het openbaar:quote:Op maandag 3 maart 2008 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan ben je de lul. Hoewel zoiets natuurlijk moeilijk te bewijzen is, omdat er niks op papier staat.
en het verspreiden van pamfletten met teksten als:quote:- "Discriminerend is, dat de Holocaustmythe in stand wordt gehouden door de Joden en dat het Duitse volk ten onrechte wordt beschuldigd. " en
- "De Holocaustmythe betekent een onterechte beschuldiging ten aanzien van het Duitse volk en belediging zolang er geen bewijs is." en
- "Verhalen over vergassingen in de concentratie kampen in de Tweede Wereldoorlog zijn onzin. Uit proeven is gebleken dat er nooit mensen vergast kunnen zijn." en
- "Het Joodse volk is zelf misleid door valse berichten. Door haar geïsoleerde positie is het Joodse volk misleid. De Holocaustmythe sluit Joden op in een geestelijk getto." en
- "Niet de gaskamer was de oorzaak van de vele doden in Bergen Belsen, maar een typhusepidemie. De lijken werden voorgesteld als vergaste Joden." en
- "Het tonen door de KRO van beelden uit concentratiekampen, bergen lijken, is groteske volksverlakkerij."
Als iemand er persoonlijk het waanbeeld op na wil houden dat de holocaust niet plaats heeft gevonden dan heeft dat volgens mij weinig juridische consequenties.quote:1. Zijn er bewijzen dat de nazi's zes miljoen Joden hebben omgebracht? Neen. Als enig bewijs worden "ooggetuigen" ten tonele gebracht; hun verhalen spreken elkaar evenwel voortdurend tegen. Geen enkele overlevende kan staande houden persoonlijk "vergassingen" te hebben gezien. Er bestaan geen harde materiele bewijzen zoals: ashopen, verbrandingsovens met een voldoende kapaciteit, administratieve en bureaucratische archieven, technische plannen, demografische statistieken enz. M.a.w. zowel van het wapen van deze extravagante misdaad als van de archieven en van de slachtoffers: geen spoor!"
Vertel eens wat meer over die documentatie?quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het ontkennen van de Holocaust IS anderen beledigen. Door die opstelling in te nemen beledig je automatisch de (nabestaanden van de) slachtoffers, alsmede de historici die de Holocaust onderzocht en gedocumenteerd hebben.
Onbetrouwbare ooggetuigenverslagen en door marteling verkregen bekentenissen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over die documentatie?
hier heb je een wiki dump:quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:12 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer over die documentatie?
Als je nou serieus interesse hebt in historisch onderzoek, in plaats van stompzinnig geneuzel op internetsitejes, dan lees je het driedelige The Destruction of the European Jews van Raul Hilberg maar eens.quote:There is no precise figure for the number of Jews killed in the Holocaust. The figure commonly used is the six million quoted by Adolf Eichmann, a senior SS official. Most research confirms that the number of victims was between five and six million. Early calculations range from 5.1 million (Professor Raul Hilberg) to 5.95 million (Jacob Leschinsky). More recent research, by Professor Yisrael Gutman and Dr. Robert Rozett in the Encyclopedia of the Holocaust, estimates the Jewish losses at 5.59–5.86 million, and a study headed by Dr. Wolfgang Benz presents a range from 5.29–6 million. The main sources for these statistics are comparisons of prewar censuses with postwar censuses and population estimates. Nazi documentation containing partial data on various deportations and murders is also used.
Discussie is niet zaligmakend. Er is allerlei discussie, maar niet over het feit dat de Holocaust heeft plaatsgevonden. Wel over de omvang, de oorzaken, enz. Zo is het wel met meer fenomenen, evolutie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Golden_Surfer het volgende:
Waarom worden wetenschappers die op basis van onderzoek onderkennen dat de holocaust plaats heeft gevonden wel geloofd, maar wetenschappers die op basis van onderzoek ontkennen worden niet geloofd? Alles wat het plaatsvinden van de holocaust on twijfel trekt is per definitie onjuist, zo heb je toch ook geen discussie?
Lees nou eerst eens gewoon bijvoorbeeld dat boek van Hilberg voordat je weer van dat zwakzinnige geneuzel uitkraamt. Ik ken geen historicus die 'de holocaust ontkent' op basis van gedegen onderzoek. Wel historici die de omvang van de holocaust in twijfel trekken, maar dan wel op basis van gedegen onderzoek. Het soort historici dat jij aanhaalt bestaat net als 'wetenschappers die op basis van onderzoek de evolutietheorie omverwerpen' voornamelijk in de hoofden van mensen die graag wensten dat ze bestonden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Golden_Surfer het volgende:
Waarom worden wetenschappers die op basis van onderzoek onderkennen dat de holocaust plaats heeft gevonden wel geloofd, maar wetenschappers die op basis van onderzoek ontkennen worden niet geloofd? Alles wat het plaatsvinden van de holocaust on twijfel trekt is per definitie onjuist, zo heb je toch ook geen discussie?
Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees nou eerst eens gewoon bijvoorbeeld dat boek van Hilberg voordat je weer van dat zwakzinnige geneuzel uitkraamt. Ik ken geen historicus die 'de holocaust ontkent' op basis van gedegen onderzoek. Wel historici die de omvang van de holocaust in twijfel trekken, maar dan wel op basis van gedegen onderzoek. Het soort historici dat jij aanhaalt bestaat net als 'wetenschappers die op basis van onderzoek de evolutietheorie omverwerpen' voornamelijk in de hoofden van mensen die graag wensten dat ze bestonden.
Nee, jij bedoelt dat er geen gaskamers waren. Hij bedoelt iets heel anders, gelukkig.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef Golden_Surfer het volgende:
, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Als jij maar consequent elke inhoudelijke reactie blijft negeren en feitelijke onwaarheden blijft dumpen dan hoef je niet al te respectvolle reacties te verwachten. Er is je al meerdere malen uitgelegd dat er gewoon serieus onderzoek wordt gedaan naar o.a. de omvang van de Holocaust en dat het naar beneden bijstellen van het aantal slachtoffers geen probleem is op basis van feiten, maar jij blijft maar beweren dat 'Serieuze wetenschappers die de Holocaust ontkennen niet geloofd worden'. Dan kan ik concluderen dat je daadwerkelijk het ontkennen van de Holocaust bedoelt of dat je niet in staat bent tot begrijpend lezen. Ik koos voor de eerste optie.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Laat ik dan eens een vraag stellen, die ik mijn eerstejaars studenten voorlegde als ze weer een vreemde stelling in een werkstuk kwakten:quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef Golden_Surfer het volgende:
[..]
Lusiter pretentieuze aap, ik had het oevr het in twifjel trekken van de holocasut zoals die ons wordt voorgeschoteld, DUS over zaken als de omvang.
Misschien omdat dat soort crackpots altijd met bewijzen komen die een kind van 4 met een vinger in de neus kan ontkrachten? Hoe wil je in godesnaam iets ontkennen, waar een heel werelddeel ooggetuige van is geweest en waarvan gewoon schriftelijke weerslag te vinden is? Dan spoor je gewoon niet.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Golden_Surfer het volgende:
Een uitspraak van de Hoge Raad is overigens geen vonnis maar een arrest.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 04:59 schreef sigme het volgende:
[..]
De zaak waarin iemand veroordeeld werd wegens strafbare belediging (art.137c), waarbij de belediging bestond uit ontkennen van de holocaust.
Vonnis: http://www.meldpunt.nl/index.php?link=revisionisme
Wetboek van strafrecht, misdrijven tegen de openbare orde, artikel 137 c:
[..]
Iemand kan het bestaan van de Holocaust in twijfel trekken omdat hij een neiging heeft vraagtekens te plaatsen bij algemeen aanvaarde theorieën. Van de aanslagen in New York is vrijwel de hele wereld (indirect) ooggetuige geweest, toch bestaat er de nodige scepsis over de ware toedracht. Maarten van Rossum trekt de algemeen aanvaarde toedracht in twijfel. Dat lijkt me geen reden tot dwangverpleging.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien omdat dat soort crackpots altijd met bewijzen komen die een kind van 4 met een vinger in de neus kan ontkrachten? Hoe wil je in godesnaam iets ontkennen, waar een heel werelddeel ooggetuige van is geweest en waarvan gewoon schriftelijke weerslag te vinden is? Dan spoor je gewoon niet.
Doet het er dan iets toe WAT de doodsoorzaak was? Feit blijft, dat door die mensen in die kampen te stoppen, zij zijn gestorven. Of dat nou is door vergassing, doodschieten, ophangen of een uit de hand gelopen verkoudheid doet dan niet ter zake. Als die mensen niet in die kampen gestopt waren, waren ze niet gestorven.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar van de slachtoffers van de Holocaust staat de doodsoorzaak ook niet vast. Wel weten we dat er nauwelijks mensen zijn die de kampen levend verlaten hebben.
De Nazi's zelf gaven bewijs. Ze hadden geheime plannen en voerden die niet alleen uit, maar werden ook Deutsch grundlich administratief bijgehouden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Iemand kan het bestaan van de Holocaust in twijfel trekken omdat hij een neiging heeft vraagtekens te plaatsen bij algemeen aanvaarde theorieën. Van de aanslagen in New York is vrijwel de hele wereld (indirect) ooggetuige geweest, toch bestaat er de nodige scepsis over de ware toedracht. Maarten van Rossum trekt de algemeen aanvaarde toedracht in twijfel. Dat lijkt me geen reden tot dwangverpleging.
Nu zul jij daar tegen willen inbrengen dat bij de aanslagen in New York de dood van de slachtoffers niet ontkend kan worden en ze dus niet te vergelijken zijn met de Holocaust. Maar van de slachtoffers van de Holocaust staat de doodsoorzaak ook niet vast.
Sattelietfoto's? Laat eens zien, dan?quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
Er bestaan satellietfoto's van de concentratiekampen, dus ook na de dood van overlevenden kan het bestaan van die kampen nog aangetoond worden.
Deze opmerking snap ik niet.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:39 schreef Apropos het volgende:
Trouwens, Golden_Surfer, als je de moord op de Joden ontkent, ontken je in wezen ook de moord op bijv. de Russische krijgsgevangenen, de zigeuners, de politieke tegenstanders van Hitler, enz. Is dat ook jouw doel, of is het je alleen te doen om het verdoezelen van de Shoah?
Pardon???quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..] Er bestaan satellietfoto's van de concentratiekampen, dus ook na de dood van overlevenden kan het bestaan van die kampen nog aangetoond worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |