Als het effectief zou zijn, prima. Maar je ziet dat het even effect heeft, en dan compenseert men de 'extra veiligheid' door extra risico's te nemen....quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of je voorkomt botsingen aan de andere kant bij een groep waar het gedrag veel eenvoudiger is te beinvloeden en waarbi jtechnische hulpmiddelen eenvoudig toepasbaar en effectief zijn.
En andersom als je probeert het gedrag van fietsers te veranderen krijg je geen compensatie door de vrachtauto's of een deel van de fietsers?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:17 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als het effectief zou zijn, prima. Maar je ziet dat het even effect heeft, en dan compenseert men de 'extra veiligheid' door extra risico's te nemen....
Een mentaliteitsverandering van fietsers is veel subtieler en minder 'direct' merkbaar voor een chauffeur, dan toeters en bellen merkbaar zijn voor een fietser...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
En andersom als je probeert het gedrag van fietsers te veranderen krijg je geen compensatie door de vrachtauto's of een deel van de fietsers?
Subtieler en dus veel minder effectief er gaat veel meer tijd over heen voor het effect heeft, als het al effect heeft. We hebben hier in NL het laagste aantal doden ter wereld in het verkeer (Na San Marino ofzo) blijkbaar heeft het NL beleid van het min of meer betuttelen van de chauffeurs dus veel effect en je moet de effectiefste maatregel met de minste overlast nemen lijkt me zo..quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Een mentaliteitsverandering van fietsers is veel subtieler en minder 'direct' merkbaar voor een chauffeur, dan toeters en bellen merkbaar zijn voor een fietser...
Ah ok, mischien is hij er nog niet helemaal over uit wat mij betreftquote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:13 schreef du_ke het volgende:
StefanP had een tijdje het gedrag om mensen waar hij het niet mee eens was uit te schelden in het fotoboek.
In Haren heeft men iets dergelijks ook gedaan maar het is niet overal handig soms moet je de verkeersstromen gewoon scheiden. Het is voor een aantal plaatsen prima (al zal je dat gewenningseffect dan ook hebben) maar dan nog kunnen extra waarschuwingssignalen geen kwaad.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:27 schreef Xtreem het volgende:
En ik zeg dus dat deze maatregel geen effect heeft, zeker niet op de lange termijn!
In een of ander Fries dorp heeft men toch alle verkeersborden, belijning e.d. weggehaald? Dat bleek (in ieder geval op korte termijn, over de lange heb ik niets gehoord) bijzonder effectief, omdat verkeersdeelnemers ineens zelf na moesten denken!
Zo, en nu eerst een bavaria naar college...
Hoe was het bij Buitenhof?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:35 schreef Autodidact het volgende:
Nederlanders kunnen amper nog fatsoenlijk in het buitenland rijden met al die preventieve aanwijzingen.
Ik en verreweg de meeste Nederlanders samen met mij. Zoveel goede chauffeurs zijn er niet.quote:
Mja, ik zou eens kijken naar het aantal verkeersdoden in landen waar het verkeer een stuk minder gereguleerd is.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:27 schreef Xtreem het volgende:
En ik zeg dus dat deze maatregel geen effect heeft, zeker niet op de lange termijn!
In een of ander Fries dorp heeft men toch alle verkeersborden, belijning e.d. weggehaald? Dat bleek (in ieder geval op korte termijn, over de lange heb ik niets gehoord) bijzonder effectief, omdat verkeersdeelnemers ineens zelf na moesten denken!
Is het verkeer in Belgie dan minder gereguleerd?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, ik zou eens kijken naar het aantal verkeersdoden in landen waar het verkeer een stuk minder gereguleerd is.
Is wel grappig hoor. Beetje jammer dat het eigenlijk weer grijsharige witte mannen waren en de onderwerpen spraken mij niet zo aan...quote:
Zolang ze niet achter het stuur op de weg zitten ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
! De Fransen zijn echt goede chauffeurs trouwens.
Handhaving en echte invoering van de regulering heeft daar erg lang op zich laten wachten. Nu daalt het aantal verkeersdoden echter vrij snel.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is het verkeer in Belgie dan minder gereguleerd?
Qua rijlessen wel maar verder niet echt.
Hangt een beetje van de regio af. Rondom de grote steden (niet alleen Parijs) is het een drama, doorrijden doen ze wel en dat is ook te zien aan de staat van hun auto. Vraag me af of je je in Frankrijk nog kunt verzekeren tegen blikschadequote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een onzin! Ze rijden lekker door, trappen niet constant op de rem en gaan niet meteen 10 rijden als het een beetje regent.
Nee ik bedoelde meer een land als Turkije, aangezien hij het voorbeeld aanhaalde van het volledig verwijderen van verkeersborden, belijning, etcetera.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is het verkeer in Belgie dan minder gereguleerd?
Qua rijlessen wel maar verder niet echt.
Ik zou maar eens kijken naar de cijfers van de meest gereguleerde provincie van Nederland, Zeeland. Hoe verder duurzaam veilig wordt ingevoerd, hoe meer slachtoffers.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, ik zou eens kijken naar het aantal verkeersdoden in landen waar het verkeer een stuk minder gereguleerd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |