Ik stuur alleen een brief met mijn voornaam en telefoonnummer. Om de 20.000 brieven krijg ik weleens een reactie.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:40 schreef du_ke het volgende:
Ook geen korte toelichting op je CV sigme?
Enkel naam, adres, werkervaring lijkt me wel wat mager.
En die reactie is meestal van iemand die denkt dat het om een sexadvertentie gaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:43 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik stuur alleen een brief met mijn voornaam en telefoonnummer. Om de 20.000 brieven krijg ik weleens een reactie.
Nee joh, 1 maand vakantie in de WW gehad en sinds 1 september ah werk voor nieuwe baas.quote:
Ze had het iets meer dan een jaar gelden echt gezien in haar vorige baan. Vaste baan in overheidsdienst. Dus toen heeft ze ontslag genomen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat laatste is wel opmerkelijk, dat hoor je niet vaak!
Softwaretesterquote:Wat doe jij eigenlijk?
Tja, uitzonderingen zijn er altijd. Normaal gesproken zet de markt je na je 40 bij het grofvuil.quote:
Ah ja op die manier. Dacht voor een echte nieuwe baas en niet voor een nieuwe inhuurder.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:59 schreef sigme het volgende:
@duke: alleen CV en NAW-gegevens. Verder helemaal niks. Gek he?
Schijnt gebruikelijk in de detachering. Ervaring + opleiding is genoeg, gevolgd door een gesprekje. Er staat niet zoveel op het spel natuurlijk.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef JohnDope het volgende:
als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen (zeker als er getuigen tegen je zijn)
Wat is zeer sterk in dat gevalquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
5 bakken ZEER sterke koffie is voor gevorderden
Is inderdaad normaal in de ICT maar niet alleen bij nieuwe detacheringsklussen ook bij nieuwe werkgevers.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:59 schreef sigme het volgende:
@duke: alleen CV en NAW-gegevens. Verder helemaal niks. Gek he?
Schijnt gebruikelijk in de detachering. Ervaring + opleiding is genoeg, gevolgd door een gesprekje. Er staat niet zoveel op het spel natuurlijk.
Nu tijdens de economische halleluja. Een scheet in de economie en je komt nergens aan de bak in de it.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is inderdaad normaal in de ICT maar niet alleen bij nieuwe detacheringsklussen ook bij nieuwe werkgevers.
Laatste keer dat ik een echte sollicitatiebrief heb verstuurd is denk ik alweer ruim 10 jaar geleden, alle aanbiedingen sinds die tijd gingen via vacaturesites of werving en selectiebureau's.
Valt me wel op dat het de laatste tijd storm loopt, krijg bijna dagelijks email en/of telefoon van geintresseerde werkgevers.
Geen last van gehad bij de vorige scheet, wel kon ik absurde salarisstijgingen van 45% vergeten in de mindere jaren zoals mogelijk was in die idiote hype.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nu tijdens de economische halleluja. Een scheet in de economie en je komt nergens aan de bak in de it.
Je bent inderdaad nooit uitgeleerd in die branche, blijf je stilstaan dan lig je er inderdaad snel uit als het economisch even wat minder gaat.quote:Hollen of stilstaan in die brache. Het is of kapot werken of op straat staan.
Voornamelijk aan de dope als ik zijn post zo lees.quote:
Prima hoor, is alleen maar gunstig voor Sigmequote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:23 schreef du_ke het volgende:
IT gewoon uitbesteden aan India.
Misschien kunnen die Indiërs wel foolproof toepassingen producerenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Prima hoor, is alleen maar gunstig voor Sigme
Dat is slecht de nieuwe Elitequote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voornamelijk aan de dope als ik zijn post zo lees.
Dat is zelfs tegenwoordig alweer een vrij duur land voor bedrijven qua arbeidskosten.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:23 schreef du_ke het volgende:
IT gewoon uitbesteden aan India.
Het probleem is dat ze dat juist niet kunnen en je daarom zo veel testers in Nederland nodig hebt. Ze durven tegenwoordig al rond de 110E/uur te vragen voor een tester.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Misschien kunnen die Indiërs wel foolproof toepassingen produceren.
Eerlijk gezegd is het voor nieuwe werkgevers niet veel anders. Je stuurt ze CV & NAW en je krijgt gegarandeerd een uitnodiging. Inhuurders zijn *iets* kritischerquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah ja op die manier. Dacht voor een echte nieuwe baas en niet voor een nieuwe inhuurder.
Klopt. Vraag niet wat voor cultuur daar heerst. Ik kruip nog liever de diepvries in.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is het voor nieuwe werkgevers niet veel anders. Je stuurt ze CV & NAW en je krijgt gegarandeerd een uitnodiging. Inhuurders zijn *iets* kritischer.
Wat is dit voor onzinnige opmerkingquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Vraag niet wat voor cultuur daar heerst. Ik kruip nog liever de diepvries in.
Plus dat je niet moet vergeten dat testers ook juist de documentatie testen op volledigheid, consistentie en eenduidigheid. Hoe meer & verder je outsourced, hoe belangrijker dat is..quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dat juist niet kunnen en je daarom zo veel testers in Nederland nodig hebt. Ze durven tegenwoordig al rond de 110E/uur te vragen voor een tester.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=109374quote:Inhalen op provinciale wegen wordt een stuk veiliger als automobilisten gebruikmaken van een zogeheten inhaalassistent: een systeem dat aangeeft wanneer het veilig is om in te halen. Dat blijkt uit onderzoek van Geertje Hegeman, verbonden aan de TU Delft.
Het systeem houdt waaghalzen (voornamelijk mannen) in toom, en helpt weifelende bestuurders (vooral vrouwen) om langzame bestuurders in te halen, aldus Hegeman, die donderdag op het onderwerp promoveert. In Nederland vallen elk jaar gemiddeld 25 doden bij mislukte inhaalmanoeuvres.
Door uitgebreide waarnemingen op de N305 tussen Almere en Zeewolde bracht Hegeman in kaart hoe nu wordt ingehaald op wegen met slechts twee rijstroken. Gemiddeld duurden de inhaalmanoeuvres acht seconden. Maar liefst tien procent van de inhalers neemt daarvoor maar drie seconden en dan arriveert de tegenligger alweer. Met name mannen riskeren een frontale botsing.
Op basis daarvan ontwikkelde de onderzoekster een inhaalassistent, die werd getest in een rijsimulator. De assistent maakt gebruik van voertuig-voertuigcommunicatie: alle auto's in de simulator zijn uitgerust met een gps-systeem, dat constant doorgeeft waar de auto zich bevindt én waar andere auto's rijden. Een groen lampje in de auto geeft aan wanneer het veilig is om in te halen. Is er minder dan acht seconden beschikbaar, dan blijft het lampje rood.
Opvallend waren de inhaalverschillen tussen de twaalf mannen en twaalf vrouwen die deelnamen aan ritjes in de simulator: vrouwen durfden vaker te passeren dan in werkelijkheid, mannen haalden hun voet juist vaker van het gaspedaal in vergelijking tot de waarnemingen op de N305. Bovendien gingen mannen met de inhaalassistent minder slingeren, wat ze normaal doen om te kijken of er een tegenligger aankomt.
Knetter maar dan ook knetterharde cultuur.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzinnige opmerking![]()
Zou je het voor een keer eens kunnen onderbouwen?
Aangezien jij er ver van wil blijven, vraag ik me af waar je deze onzin op baseertquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Knetter maar dan ook knetterharde cultuur.Erg Amerikaans.
En in hoeverre houdt dat verband met mijn opmerking dat werkgevers nu niet meer informatie dan CV + NAW hoeven om je gegarandeerd uit te nodigen voor een sollictitatiegesprek?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Knetter maar dan ook knetterharde cultuur.Erg Amerikaans.
De infantilisering van de bevolking gaat weer 'n stapje verder.....quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:51 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=109374
Met zijn superieure (nou ja dat vind hij zelf dan) niet amerikaanse autoquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:59 schreef Floripas het volgende:
StefanP heeft echt het meest barokke fotoboek dat ik ooit heb gezien. En dat is geen compliment.
Ik rijd vrij veel op zo'n 100 km/h dodenweg en de geschifte inhaalmaniakken die je daar soms ziet dan vallen een stuk of 5 doden op die weg in een half jaar nog reuze meequote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:51 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=109374
Ach de mens is nooit echt heel erg geschikt geweest om voertuigen met hoge snelheden te besturen, laat staan het verkeer van miljoenen voertuigen efficiënt te laten verlopen. Niet echt verwonderlijk dat er langzamerhand technologische middelen komen die het beter doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De infantilisering van de bevolking gaat weer 'n stapje verder.....
En in hoeverre houdt dat verband met mijn opmerking dat werkgevers nu niet meer informatie dan CV + NAW hoeven om je gegarandeerd uit te nodigen voor een sollictitatiegesprek?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Klopt die dwazen die voor een tijdsbesparing van anderhalve minuut het risico lopen niet alleen zichzelf dood te rijden maar ook een tegenliggerquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Absoluut niet verwonderlijk nee...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach de mens is nooit echt heel erg geschikt geweest om voertuigen met hoge snelheden te besturen, laat staan het verkeer van miljoenen voertuigen efficiënt te laten verlopen. Niet echt verwonderlijk dat er langzamerhand technologische middelen komen die het beter doen.
Z'n plastic Japquote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met zijn superieure (nou ja dat vind hij zelf dan) niet amerikaanse auto
Nietquote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:04 schreef sigme het volgende:
[..]
En in hoeverre houdt dat verband met mijn opmerking dat werkgevers nu niet meer informatie dan CV + NAW hoeven om je gegarandeerd uit te nodigen voor een sollictitatiegesprek?
(Waarbij *zij* solliciteren naar de gunst van de werknemer)
In Nederland zijn fietsers ook onaantastbaarquote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:07 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Absoluut niet verwonderlijk nee...
Maar overal waar het niet goed/perfect gaat, moet technologische hulp komen, zodat de mensen het vervolgens nooit meer gaan leren.
Kijk ook naar vrachtwagens: Ze zijn nu met 3 of 4 systemen bezig om bij rechtsafslaan ongelukken te voorkomen. Allemaal symptoombestrijding, aangezien het probleem (en dus de oplossing!) ligt bij de fietsers. Maar door deze systemen gaan fietsers zich nog onaantastbaarder wanen.....
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:58 schreef sigme het volgende:
[..]
En in hoeverre houdt dat verband met mijn opmerking dat werkgevers nu niet meer informatie dan CV + NAW hoeven om je gegarandeerd uit te nodigen voor een sollictitatiegesprek?
Het gevoel dat ik een deja-vu al eerder heb meegemaakt komt me bekend voor.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, had dat gemoeten?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:08 schreef du_ke het volgende:
Heeft hij ook in jouw fotoboek gereageerd?
Nee, dan kun je beter de kwetsbare groep bewust maken van hun kwetsbare positie, zodat hun gedrag inovereenstemming is met hun kwetsbaarheid.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Nederland zijn fietsers ook onaantastbaar. Dan kan je maar beter wat maatregelen nemen om ongelukken te voorkomen ipv het verkeer overal vrij baan te geven.
Knip-plak uit notepad. Ik zou ook niet moeten fokken op kantoor, maar er is erkend *niets* te doen. Nog 3 dagen..quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:11 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Het gevoel dat ik een deja-vu al eerder heb meegemaakt komt me bekend voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |