abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56982978
Nou ik kwam dus op een faculteit waar ik de afgelopen 5,5 jaar ongeveer 2x ben geweest. Dus eerst een half uur gezocht naar de kamer van de docent om daarna een opdracht in te leveren. Nou dat was dus echt totaal fout. Opdrachten moest je in een of andere kist gooien en hem moest je vooral niet storen.

Probleem is dus dat ik netjes moet blijven, want hij moet die opdracht nog nakijken. Zo ongeveer het enige struikelpunt dat ik nog heb in mijn studie.
pi_56983012
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:59 schreef Gabry het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens mij heeft het Albanese volk al een eigen land - waar ze uit vertrokken zijn. Wat mij betreft mogen ze daar weer terug heen.
En volgens mij klopt dat niet, sterker nog: het klopt ook gewoon niet.
pi_56983017
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:32 schreef Xtreem het volgende:

[..]

"luie zak" kan, behalve schelden, ook gewoon een juiste typering zijn....
Dit zou dan weer wel kloppen. Ben een beetje hard aan het falen
pi_56983033
Huilie.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:52:25 #205
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56983059
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

En volgens mij klopt dat niet, sterker nog: het klopt ook gewoon niet.
Klopt dat en het niet?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_56983107
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:52 schreef Gabry het volgende:

[..]

Klopt dat of het niet?
Que?

Maar nee, het klopt niet. Er zijn Albanese migraties geweest, Servische migraties en vele oorlogen. De afgelopen tweehonderd jaar alleen al of juist de afgelopen tweehonderd jaar. Die Albanezen die er nu wonen, zijn geen migranten, maar je hebt gelijk dat ze inderdaad hun eigen land hebben: dat was eerst Servië en nu Kosovo.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 11:57:01 #207
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56983144
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, het klopt niet. Er zijn Albanese migraties geweest, Servische migraties en vele oorlogen. De afgelopen tweehonderd jaar alleen al of juist de afgelopen tweehonderd jaar. Die Albanezen die er nu wonen, zijn geen migranten, maar je hebt gelijk dat ze inderdaad hun eigen land hebben: dat was eerst Servië en nu Kosovo.
Albanië?
Carpe Libertatem
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:57:48 #208
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56983158
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Que?

Als het Serviërs zijn dan hebben deze nakomelingen van migranten ook geen recht op onafhankelijkheid van Servië. Dan valt er juist een argument voor onafhankelijkheid weg.
pi_56983170
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vijf mokken koffie per dag niet genoeg bewijs?

Ik krijg thee niets eens door m'n strot.
5 is voor beginners
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56983230
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:57 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als het Serviërs zijn dan heeft Kosovo ook geen recht op onafhankelijkheid van Servië. Dan valt er juist een argument voor onafhankelijkheid weg.
Nee. Het zijn geen etnische Serviërs, maar ze hadden wel hun eigen land: Servië. Immers, ze woonden in Servië, ze betaalden belasting aan Servië en ze hadden een Servisch paspoort en een Servische nationaliteit. Geen Albanië dus, maar Servië. Daarnaast werden ze inderdaad onderdrukt, werd de Albanese cultuur onderdrukt en onafhankelijkheid is zeker op dit moment de enige realistische optie.
pi_56983240
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Albanië?
Nee.
pi_56983402
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:48 schreef Fastmatti het volgende:
Probleem is dus dat ik netjes moet blijven, want hij moet die opdracht nog nakijken. Zo ongeveer het enige struikelpunt dat ik nog heb in mijn studie.
Ach, op het moment dat jij een voldoende voor die opdracht binnenhebt, is die man overbodig geworden en kun je hem toch even laten weten hoe je over hem denkt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 12:12:10 #213
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56983431
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:01 schreef Monidique het volgende:
Nee.
Oh.
Carpe Libertatem
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:20:33 #214
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56983608
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

5 is voor beginners
5 is voor 10u 's ochtends.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_56983629
Van die ads van Google wordt je ook niet vrolijk
pi_56983758
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar dit vond je wel tof Projectontwikkelaar stopt na actie dierenactivisten
Whehe.
pi_56983838
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

5 is voor 10u 's ochtends.
Als het even kan
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:33:01 #218
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56983900
Sollicitatie brieven

Ik heb er zo'n tering hekel aan om mezelf zo te moeten verkopen en ergens 'binnen te slijmen'
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:35:37 #219
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56983953
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Het zijn geen etnische Serviërs, maar ze hadden wel hun eigen land: Servië. Immers, ze woonden in Servië, ze betaalden belasting aan Servië en ze hadden een Servisch paspoort en een Servische nationaliteit. Geen Albanië dus, maar Servië.
Zelf nemen ze afstand van hun Servische identiteit. Zelf wapperen ze met Albanese vlaggen. Zelf identificeren ze zichzelf genoeg met Albanië. Volgens mij weten ze zelf niet eens dat het Serviers zijn. Maar als ze Kosovo willen afnemen onder het zwaaien van Albanese vlaggen, dan kan dat van mijn kant tot weinig begrip leiden.
quote:
Daarnaast werden ze inderdaad onderdrukt, werd de Albanese cultuur onderdrukt
Och, in Servië wordt de Albanese cultuur onderdrukt. Als ze zoveel waarde hechten aan de Albanese cultuur, dan gaan ze toch naar Albanië. Een gebied rijk aan Servische cultuur wordt nu afgenomen van Servië. Is dat wel terecht?

Daarnaast is het nog maar de vraag hoe ze zich gaan opstellen tegenover de oorspronkelijke Serviers in Kosovo. In het verleden zijn Albanezen ook niet de meest vreedzame inwoners van Servië geweest,
quote:
en onafhankelijkheid is zeker op dit moment de enige realistische optie.
Een land dwingen grondgebied af te staan is misschien wel haalbaar en realistisch vanwege onze machtspositie, maar ook onethisch. Blijkbaar mogen andere landen, zoals de VS, de souvereiniteit van Servië dusdanig aantasten dat ze gedwongen onder de dreiging van geweld grondgebied moeten afstaan.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:46:39 #220
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56984190
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Whehe.
Thucydides
pi_56984216
Servië heeft in de diverse conflicten aan het korste eind getrokken en daarmee dikke pech .
pi_56984252
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:33 schreef Xtreem het volgende:
Sollicitatie brieven

Ik heb er zo'n tering hekel aan om mezelf zo te moeten verkopen en ergens 'binnen te slijmen'
Heb je dan nergens vriendjes werken?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:51:06 #223
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56984288
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:49 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb je dan nergens vriendjes werken?
Jawel, maar ik ben zo'n eikel die het liever op eigen kracht doet... plus, de vriendjes zitten niet bij de bedrijven/in de branches waar ik heen wil]
Thucydides
pi_56984385
reken op gesprek bij 1 op de 4 brieven en op aan goede klik en aanbod bij 1 op de 4. Dus 16 brieven voor het goed raak is. Al was ik nu met 2 klaar .
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:57:59 #225
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56984485
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:54 schreef du_ke het volgende:
reken op gesprek bij 1 op de 4 brieven en op aan goede klik en aanbod bij 1 op de 4. Dus 16 brieven voor het goed raak is. Al was ik nu met 2 klaar .
Ik kon vorig jaar bij m'n stage bij KPMG Advisory blijven, maar heb ze afgewezen
Het gaat nu om een 'zomer'stage bij Roland Berger.. En ik heb al zeker 20 concept brieven liggen. Telt dat ook?
Thucydides
pi_56984493
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:35 schreef Gabry het volgende:

[..]

Zelf nemen ze afstand van hun Servische identiteit. Zelf wapperen ze met Albanese vlaggen. Zelf identificeren ze zichzelf genoeg met Albanië. Volgens mij weten ze zelf niet eens dat het Serviers zijn. Maar als ze Kosovo willen afnemen onder het zwaaien van Albanese vlaggen, dan kan dat van mijn kant tot weinig begrip leiden.
[..]

Och, in Servië wordt de Albanese cultuur onderdrukt. Als ze zoveel waarde hechten aan de Albanese cultuur, dan gaan ze toch naar Albanië. Een gebied rijk aan Servische cultuur wordt nu afgenomen van Servië. Is dat wel terecht?

Daarnaast is het nog maar de vraag hoe ze zich gaan opstellen tegenover de oorspronkelijke Serviers in Kosovo. In het verleden zijn Albanezen ook niet de meest vreedzame inwoners van Servië geweest,

[..]

Een land dwingen grondgebied af te staan is misschien wel haalbaar en realistisch vanwege onze machtspositie, maar ook onethisch. Blijkbaar mogen andere landen, zoals de VS, de souvereiniteit van Servië dusdanig aantasten dat ze gedwongen onder de dreiging van geweld grondgebied moeten afstaan.
De Albanezen die in Kosovo wonen verschillen inderdaad van de Serviërs en werden door hen onderdrukt, maar ze wonen in Kosovo en niet in Albanië. Jij stelt nu voor dat een volk dat onderdrukt wordt, in een vrij homogeen gebied, maar z'n grondgebied, z'n land moet verlaten, waar ze al generaties wonen, zodat andere mensen, die er niets mee te maken hebben, er nooit hebben gewoond, het over kunnen nemen.

Je ziet toch ook wel hoe absurd dat is?

Kosovaren wonen niet in Albanië, hebben geen huizen in Albanië en zijn niet geboren in Albanië, maar omdat ze zich Albanezen noemen en onderdrukt worden, moeten ze hun land en huizen, waar al generaties lang familieleden wonen, verlaten en in een land gaan wonen waar ze niet zijn geboren, mogelijk nooit zijn geweest, en dat bevolkt wordt door andere mensen.

Alleen omdat ze zich Albanezen noemen.

Dat komt slechts door de beperkte wijze waarop de termen 'nationaliteit' en 'etniciteit' worden gebruikt.
pi_56984644
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik kon vorig jaar bij m'n stage bij KPMG Advisory blijven, maar heb ze afgewezen
Het gaat nu om een 'zomer'stage bij Roland Berger.. En ik heb al zeker 20 concept brieven liggen. Telt dat ook?
Ach het is gewoon even geluk hebben met de juiste klik en dan ben je zo klaar.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:06:39 #228
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56984682
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gebeld dat ik de ideale kandidaat was. Brieven schrijven stinkt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_56984688
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

De juiste klik
pi_56984696
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nu nog steeds in de uitkering
pi_56984738
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:33 schreef Xtreem het volgende:
Sollicitatie brieven

Inderdaad. Maar is wel een gevolg van de markt. Mensen zijn koopwaar.

Nog erger wordt het als je alsjeblief moet gaan spelen. Mag ik hier aub werken ?
pi_56984796
quote:

[..]

Heb wel gebeld voor ik schreef waardoor van te voren ik al bijna zeker was van een uitnodiging voor een gesprek. Maar als ik er even tijd voor neem kan ik wel redelijke brieven schrijven met daarin wat men wil horen.
pi_56984804
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Liever dat dan onderschikt zijn aan het belang van het collectief eigenlijk.
quote:
Nog erger wordt het als je alsjeblief moet gaan spelen. Mag ik hier aub werken ?
Doe dan ook een fatsoenlijke opleiding. Ik krijg voornamelijk 'wil je hier alsjeblieft komen werken' te horen.
pi_56984827
quote:

[..]

Deed me een beetje denken aan:

[Herman Finkers]
Bij deze solliciteer ik naar de functie van algemeen directeur. Ik verwacht u alleen maandagochtend om 9 uur op mijn kantoor.[/Herman Finkers]
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 13:14:59 #235
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56984867
quote:

Je hebt gelijk EchtGaaf. Ze zouden bedrijven moeten dwingen om zelfs de meest incompetente bierdrinkende bankzitter 6 ton per maand te geven om te werken, uiteraard direct met ontslagbescherming van 5 jaarsalarissen als ze van hem af willen. Dan wordt het eindelijk wat met onze maatschappij.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16:27 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56984901
Brieven we leven in een moderne tijd. E-mail. Als een bedrijf daar niet fatsoenlijk op antwoord wil ik er niet eens werken.
Carpe Libertatem
pi_56984902
quote:

[..]

De markt is juist zo dat werkgevers zitten te springen om de juiste mensen. De eisen zijn niet zo gek hoog momenteel
pi_56984931
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Brieven we leven in een moderne tijd. E-mail. Als een bedrijf daar niet fatsoenlijk op antwoord wil ik er niet eens werken.
Ja ok heb het ook per e-mail gedaan maar goed dat is standaard tegenwoordig.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:24:31 #239
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56985084
quote:

[..]

Inderdaad, zo werkt het..

Met de gesprekken heb ik ook geen moeite, daar ben ik wel redelijk sterk in. Ik kan alleen gewoon geen sterke brief schrijven
Thucydides
pi_56985161
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Met de gesprekken heb ik ook geen moeite, daar ben ik wel redelijk sterk in. Ik kan alleen gewoon geen sterke brief schrijven
Wat voor opleiding heb je gedaan eigenlijk?
pi_56985184
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat voor opleiding heb je gedaan eigenlijk?
Gokje, bedrijfskunde.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:31:07 #242
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56985259
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Albanezen die in Kosovo wonen verschillen inderdaad van de Serviërs en werden door hen onderdrukt, maar ze wonen in Kosovo en niet in Albanië. Jij stelt nu voor dat een volk dat onderdrukt wordt, in een vrij homogeen gebied, maar z'n grondgebied, z'n land moet verlaten, waar ze al generaties wonen, zodat andere mensen, die er niets mee te maken hebben, er nooit hebben gewoond, het over kunnen nemen.

Je ziet toch ook wel hoe absurd dat is?

Kosovaren wonen niet in Albanië, hebben geen huizen in Albanië en zijn niet geboren in Albanië, maar omdat ze zich Albanezen noemen en onderdrukt worden, moeten ze hun land en huizen, waar al generaties lang familieleden wonen, verlaten en in een land gaan wonen waar ze niet zijn geboren, mogelijk nooit zijn geweest, en dat bevolkt wordt door andere mensen.

Alleen omdat ze zich Albanezen noemen.

Dat komt slechts door de beperkte wijze waarop de termen 'nationaliteit' en 'etniciteit' worden gebruikt.
Je draait het een beetje om. Vroeger had Kosovo al meer autonomie. Maar werden Serviërs onderdrukt in dat gebied. In het verleden hebben Albanezen laten zien niet te kunnen omgaan met autonomie. En daar maakte Milosevic geweldadig een einde aan. Toen escaleerde de situatie en draaide de onderdrukking om. Maar aan die onderdrukking door Milosevic is ook al een einde gekomen. Momenteel is er geen reden om Kosovo onafhankelijk te laten worden, behalve uit angst dat de Albanezen weer moeilijk gaan doen en dat weer tot conflicten gaat leiden. Juist dat ze zoveel waarde hechten aan hun Albanese identiteit is de oorzaak van dit hele conflict.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:31:18 #243
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56985265
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Gokje, bedrijfskunde.
Hoe weet jij dat?!

Maar: Ja, vorig jaar MSc in Strategic Management afgerond, nu bezig met Financial Management.

Jullie?
Thucydides
pi_56985269
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Niet te lang. Intro waar je de vacature hebt gevonden of waarom je schrijft. Jezelf kort voorstellen. Aangeven waaro mje geschikt bent, toegelicht met wat (werk)ervaring. Vriendelijk afsluiten en klaar is Xtreem.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 13:34:46 #245
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56985352
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:31 schreef du_ke het volgende:
Niet te lang.
Dit vooral.
Carpe Libertatem
pi_56985369
Ik stuur alleen een CV .
Zojuist kwam er een aardige vacature voorbij, daar gaat het CV heen. Ben benieuwd . Beetje lastig dat functie begint per medio maart en ik de 1e 2 weken van maart onbereikbaar ben.

Overigens is mijn moeder (58) vorige week aangenomen, ergens waar ze heel graag wil werken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:36:28 #247
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56985396
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:35 schreef sigme het volgende:
Ik stuur alleen een CV .
Zojuist kwam er een aardige vacature voorbij, daar gaat het CV heen. Ben benieuwd . Beetje lastig dat functie begint per medio maart en ik de 1e 2 weken van maart onbereikbaar ben.

Overigens is mijn moeder (58) vorige week aangenomen, ergens waar ze heel graag wil werken.
Dat laatste is wel opmerkelijk, dat hoor je niet vaak!

Wat doe jij eigenlijk?
Thucydides
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 13:40:23 #248
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56985472
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:35 schreef sigme het volgende:
Mijn moeder (61) jobhopt.
Carpe Libertatem
pi_56985487
Ook geen korte toelichting op je CV sigme?
Enkel naam, adres, werkervaring lijkt me wel wat mager.
pi_56985499
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:31 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?!

Maar: Ja, vorig jaar MSc in Strategic Management afgerond, nu bezig met Financial Management.

Jullie?
Dan heb je inderdaad behoorlijke brede mogelijkheden op de arbeidsmarkt en solliciteer je inderdaad op functies waarbij je jezelf wat meer zult moeten 'verkopen'. In de IT ligt dat allemaal wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')