En volgens mij klopt dat niet, sterker nog: het klopt ook gewoon niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:59 schreef Gabry het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij heeft het Albanese volk al een eigen land - waar ze uit vertrokken zijn. Wat mij betreft mogen ze daar weer terug heen.
Dit zou dan weer wel kloppen. Ben een beetje hard aan het falenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:32 schreef Xtreem het volgende:
[..]
"luie zak" kan, behalve schelden, ook gewoon een juiste typering zijn....
Klopt dat en het niet?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
En volgens mij klopt dat niet, sterker nog: het klopt ook gewoon niet.
Que?quote:
Albanië?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, het klopt niet. Er zijn Albanese migraties geweest, Servische migraties en vele oorlogen. De afgelopen tweehonderd jaar alleen al of juist de afgelopen tweehonderd jaar. Die Albanezen die er nu wonen, zijn geen migranten, maar je hebt gelijk dat ze inderdaad hun eigen land hebben: dat was eerst Servië en nu Kosovo.
Als het Serviërs zijn dan hebben deze nakomelingen van migranten ook geen recht op onafhankelijkheid van Servië. Dan valt er juist een argument voor onafhankelijkheid weg.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Que?
Maar nee, het klopt niet. Er zijn Albanese migraties geweest, Servische migraties en vele oorlogen. De afgelopen tweehonderd jaar alleen al of juist de afgelopen tweehonderd jaar. Die Albanezen die er nu wonen, zijn geen migranten, maar je hebt gelijk dat ze inderdaad hun eigen land hebben: dat was eerst Servië en nu Kosovo.
5 is voor beginnersquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vijf mokken koffie per dag niet genoeg bewijs?
Ik krijg thee niets eens door m'n strot.
Nee. Het zijn geen etnische Serviërs, maar ze hadden wel hun eigen land: Servië. Immers, ze woonden in Servië, ze betaalden belasting aan Servië en ze hadden een Servisch paspoort en een Servische nationaliteit. Geen Albanië dus, maar Servië. Daarnaast werden ze inderdaad onderdrukt, werd de Albanese cultuur onderdrukt en onafhankelijkheid is zeker op dit moment de enige realistische optie.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:57 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als het Serviërs zijn dan heeft Kosovo ook geen recht op onafhankelijkheid van Servië. Dan valt er juist een argument voor onafhankelijkheid weg.
Ach, op het moment dat jij een voldoende voor die opdracht binnenhebt, is die man overbodig geworden en kun je hem toch even laten weten hoe je over hem denkt?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:48 schreef Fastmatti het volgende:
Probleem is dus dat ik netjes moet blijven, want hij moet die opdracht nog nakijken. Zo ongeveer het enige struikelpunt dat ik nog heb in mijn studie.
5 is voor 10u 's ochtends.quote:
Whehe.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar dit vond je wel tof Projectontwikkelaar stopt na actie dierenactivisten
Als het even kanquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
5 is voor 10u 's ochtends.
Zelf nemen ze afstand van hun Servische identiteit. Zelf wapperen ze met Albanese vlaggen. Zelf identificeren ze zichzelf genoeg met Albanië. Volgens mij weten ze zelf niet eens dat het Serviers zijn. Maar als ze Kosovo willen afnemen onder het zwaaien van Albanese vlaggen, dan kan dat van mijn kant tot weinig begrip leiden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Het zijn geen etnische Serviërs, maar ze hadden wel hun eigen land: Servië. Immers, ze woonden in Servië, ze betaalden belasting aan Servië en ze hadden een Servisch paspoort en een Servische nationaliteit. Geen Albanië dus, maar Servië.
Och, in Servië wordt de Albanese cultuur onderdrukt. Als ze zoveel waarde hechten aan de Albanese cultuur, dan gaan ze toch naar Albanië. Een gebied rijk aan Servische cultuur wordt nu afgenomen van Servië. Is dat wel terecht?quote:Daarnaast werden ze inderdaad onderdrukt, werd de Albanese cultuur onderdrukt
Een land dwingen grondgebied af te staan is misschien wel haalbaar en realistisch vanwege onze machtspositie, maar ook onethisch. Blijkbaar mogen andere landen, zoals de VS, de souvereiniteit van Servië dusdanig aantasten dat ze gedwongen onder de dreiging van geweld grondgebied moeten afstaan.quote:en onafhankelijkheid is zeker op dit moment de enige realistische optie.
Heb je dan nergens vriendjes werken?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:33 schreef Xtreem het volgende:
Sollicitatie brieven![]()
![]()
Ik heb er zo'n tering hekel aan om mezelf zo te moeten verkopen en ergens 'binnen te slijmen'
Jawel, maar ik ben zo'n eikel die het liever op eigen kracht doet... plus, de vriendjes zitten niet bij de bedrijven/in de branches waar ik heen wil]quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb je dan nergens vriendjes werken?
Ik kon vorig jaar bij m'n stage bij KPMG Advisory blijven, maar heb ze afgewezenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:54 schreef du_ke het volgende:
reken op gesprek bij 1 op de 4 brieven en op aan goede klik en aanbod bij 1 op de 4. Dus 16 brieven voor het goed raak is. Al was ik nu met 2 klaar.
De Albanezen die in Kosovo wonen verschillen inderdaad van de Serviërs en werden door hen onderdrukt, maar ze wonen in Kosovo en niet in Albanië. Jij stelt nu voor dat een volk dat onderdrukt wordt, in een vrij homogeen gebied, maar z'n grondgebied, z'n land moet verlaten, waar ze al generaties wonen, zodat andere mensen, die er niets mee te maken hebben, er nooit hebben gewoond, het over kunnen nemen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:35 schreef Gabry het volgende:
[..]
Zelf nemen ze afstand van hun Servische identiteit. Zelf wapperen ze met Albanese vlaggen. Zelf identificeren ze zichzelf genoeg met Albanië. Volgens mij weten ze zelf niet eens dat het Serviers zijn. Maar als ze Kosovo willen afnemen onder het zwaaien van Albanese vlaggen, dan kan dat van mijn kant tot weinig begrip leiden.
[..]
Och, in Servië wordt de Albanese cultuur onderdrukt. Als ze zoveel waarde hechten aan de Albanese cultuur, dan gaan ze toch naar Albanië. Een gebied rijk aan Servische cultuur wordt nu afgenomen van Servië. Is dat wel terecht?
Daarnaast is het nog maar de vraag hoe ze zich gaan opstellen tegenover de oorspronkelijke Serviers in Kosovo. In het verleden zijn Albanezen ook niet de meest vreedzame inwoners van Servië geweest,
[..]
Een land dwingen grondgebied af te staan is misschien wel haalbaar en realistisch vanwege onze machtspositie, maar ook onethisch. Blijkbaar mogen andere landen, zoals de VS, de souvereiniteit van Servië dusdanig aantasten dat ze gedwongen onder de dreiging van geweld grondgebied moeten afstaan.
Ach het is gewoon even geluk hebben met de juiste klik en dan ben je zo klaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik kon vorig jaar bij m'n stage bij KPMG Advisory blijven, maar heb ze afgewezen![]()
Het gaat nu om een 'zomer'stage bij Roland Berger.. En ik heb al zeker 20 concept brieven liggen. Telt dat ook?
Ik heb gewoon gebeld dat ik de ideale kandidaat was. Brieven schrijven stinkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het is gewoon even geluk hebben met de juiste klik en dan ben je zo klaar.
De juiste klikquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het is gewoon even geluk hebben met de juiste klik en dan ben je zo klaar.
Nu nog steeds in de uitkeringquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gebeld dat ik de ideale kandidaat was. Brieven schrijven stinkt.
Inderdaad. Maar is wel een gevolg van de markt. Mensen zijn koopwaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:33 schreef Xtreem het volgende:
Sollicitatie brieven![]()
![]()
Ik heb er zo'n tering hekel aan om mezelf zo te moeten verkopen en ergens 'binnen te slijmen'
Heb wel gebeld voor ik schreef waardoor van te voren ik al bijna zeker was van een uitnodiging voor een gesprek. Maar als ik er even tijd voor neem kan ik wel redelijke brieven schrijven met daarin wat men wil horen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Liever dat dan onderschikt zijn aan het belang van het collectief eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar is wel een gevolg van de markt. Mensen zijn koopwaar.
Doe dan ook een fatsoenlijke opleiding. Ik krijg voornamelijk 'wil je hier alsjeblieft komen werken' te horen.quote:Nog erger wordt het als je alsjeblief moet gaan spelen. Mag ik hier aub werken ?
Deed me een beetje denken aan:quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je hebt gelijk EchtGaaf. Ze zouden bedrijven moeten dwingen om zelfs de meest incompetente bierdrinkende bankzitter 6 ton per maand te geven om te werken, uiteraard direct met ontslagbescherming van 5 jaarsalarissen als ze van hem af willen. Dan wordt het eindelijk wat met onze maatschappij.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Nog erger wordt het als je alsjeblief moet gaan spelen. Mag ik hier aub werken ?
De markt is juist zo dat werkgevers zitten te springen om de juiste mensen. De eisen zijn niet zo gek hoog momenteelquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nog erger wordt het als je alsjeblief moet gaan spelen. Mag ik hier aub werken ?
Ja ok heb het ook per e-mail gedaan maar goed dat is standaard tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Brievenwe leven in een moderne tijd. E-mail.
Als een bedrijf daar niet fatsoenlijk op antwoord wil ik er niet eens werken.
Inderdaad, zo werkt het..quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je gedaan eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:24 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Inderdaad, zo werkt het..
Met de gesprekken heb ik ook geen moeite, daar ben ik wel redelijk sterk in. Ik kan alleen gewoon geen sterke brief schrijven
Gokje, bedrijfskunde.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je gedaan eigenlijk?
Je draait het een beetje om. Vroeger had Kosovo al meer autonomie. Maar werden Serviërs onderdrukt in dat gebied. In het verleden hebben Albanezen laten zien niet te kunnen omgaan met autonomie. En daar maakte Milosevic geweldadig een einde aan. Toen escaleerde de situatie en draaide de onderdrukking om. Maar aan die onderdrukking door Milosevic is ook al een einde gekomen. Momenteel is er geen reden om Kosovo onafhankelijk te laten worden, behalve uit angst dat de Albanezen weer moeilijk gaan doen en dat weer tot conflicten gaat leiden. Juist dat ze zoveel waarde hechten aan hun Albanese identiteit is de oorzaak van dit hele conflict.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Albanezen die in Kosovo wonen verschillen inderdaad van de Serviërs en werden door hen onderdrukt, maar ze wonen in Kosovo en niet in Albanië. Jij stelt nu voor dat een volk dat onderdrukt wordt, in een vrij homogeen gebied, maar z'n grondgebied, z'n land moet verlaten, waar ze al generaties wonen, zodat andere mensen, die er niets mee te maken hebben, er nooit hebben gewoond, het over kunnen nemen.
Je ziet toch ook wel hoe absurd dat is?
Kosovaren wonen niet in Albanië, hebben geen huizen in Albanië en zijn niet geboren in Albanië, maar omdat ze zich Albanezen noemen en onderdrukt worden, moeten ze hun land en huizen, waar al generaties lang familieleden wonen, verlaten en in een land gaan wonen waar ze niet zijn geboren, mogelijk nooit zijn geweest, en dat bevolkt wordt door andere mensen.
Alleen omdat ze zich Albanezen noemen.
Dat komt slechts door de beperkte wijze waarop de termen 'nationaliteit' en 'etniciteit' worden gebruikt.
quote:
Niet te lang. Intro waar je de vacature hebt gevonden of waarom je schrijft. Jezelf kort voorstellen. Aangeven waaro mje geschikt bent, toegelicht met wat (werk)ervaring. Vriendelijk afsluiten en klaar is Xtreem.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:24 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Inderdaad, zo werkt het..
Met de gesprekken heb ik ook geen moeite, daar ben ik wel redelijk sterk in. Ik kan alleen gewoon geen sterke brief schrijven
Dit vooral.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:31 schreef du_ke het volgende:
Niet te lang.
Dat laatste is wel opmerkelijk, dat hoor je niet vaak!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:35 schreef sigme het volgende:
Ik stuur alleen een CV.
Zojuist kwam er een aardige vacature voorbij, daar gaat het CV heen. Ben benieuwd. Beetje lastig dat functie begint per medio maart en ik de 1e 2 weken van maart onbereikbaar ben.
Overigens is mijn moeder (58) vorige week aangenomen, ergens waar ze heel graag wil werken.
Mijn moeder (61) jobhopt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:35 schreef sigme het volgende:
Overigens is mijn moeder (58) vorige week aangenomen, ergens waar ze heel graag wil werken.
Dan heb je inderdaad behoorlijke brede mogelijkheden op de arbeidsmarkt en solliciteer je inderdaad op functies waarbij je jezelf wat meer zult moeten 'verkopen'. In de IT ligt dat allemaal wat anders.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:31 schreef Xtreem het volgende:
[..]Hoe weet jij dat?!
Maar: Ja, vorig jaar MSc in Strategic Management afgerond, nu bezig met Financial Management.
Jullie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |