DAM pesten.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Beste spits in de wereld.![]()
Als je serieus bent, waarom?
Kuyt?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:03 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Een van de betere spitsen in de wereld!
Grappig dat dat excuus dat je nu voor Farfan laat gelden niet voor spitsen geldt die jij niet ggoed vind ...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, jij denkt dat als je op een andere positie speelt je de zelfde rol hebt als wanneer je in de spits zit.
Ik laat je maar in de waan, het leven zou anders veel te ingewikkeld voor je worden
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Koning van de kleine wedstrijd.
Als je er spits zonder grote prijs van maakt dan klopt hetquote:
Ik heb geen idee over welk excuus je hebt, maar het is okquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Grappig dat dat excuus dat je nu voor Farfan laat gelden niet voor spitsen geldt die jij niet ggoed vind ...
Dat hij een keer goed tegen een bal aanloopt of een verdediger uitglijdt in een grote wedstrijd maakt hem geen koning van de kleine wedstrijd natuurlijk, maar dat begrijpt DOC zelf ook nog welquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Ook in belangrijke wedstrijden weet hij te scoren:
1 doelpunt tegen CFC
2 doelpunten tegen Porto in de CL
1 doelpunt (het tweede) tegen Marseille in de CL
Materazzi uit de wedstrijd gekregen tegen Inter
Niet gescoord in de twee wedstrijden tegen AFC en SCUM, maar dat kan nog makkelijk komen. Maar goed, in een competitie is iedere wedstrijd belangrijk en zijn er geen echte " kleine wedstrijden", en hij is al een paar keer goed geweest voor de overwinning of voor het niet verliezen.
[..]
Als je er spits zonder grote prijs van maakt dan klopt het
Prijzen:
Atlético Madrid
2001-02 Segunda División
1998 Nike Cup Europe (an under-15 youth cup)
Spain
2001 Under-16 Algarve Tournament
2001 UEFA European Under-16 Football Championship
2002 UEFA European Under-19 Football Championship
Personal Awards
1998 Top under-15 European player
2001 UEFA European Under-16 Football Championship: Top goalscorer (7 goals in 6 games), Best player
2002 UEFA European Under-19 Football Championship: Top goalscorer (4 goals in 4 games), Best player
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:59 schreef dndiek het volgende:
Prima spits hoor
Zo grappig is dat niet voor die jongen hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2008 01:48 schreef Jasza het volgende:
Dat hij een keer goed tegen een bal aanloopt of een verdediger uitglijdt in een grote wedstrijd maakt hem geen koning van de kleine wedstrijd natuurlijk, maar dat begrijpt DOC zelf ook nog wel.
![]()
Een spits wordt afgerekend op doelpunten en hij maakt ze. In grote en in kleine wedstrijden. En zelfs als hij niet scoort in grote wedstrijden is hij belangrijk. Dus waarom hijn volgens jou dan wel "koning van de kleine wedstrijd" is mag je mij uitleggen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat hij een keer goed tegen een bal aanloopt of een verdediger uitglijdt in een grote wedstrijd maakt hem geen koning van de kleine wedstrijd natuurlijk, maar dat begrijpt DOC zelf ook nog wel
Het suffe is dat als Torres niet speelt die spitsen die doelpunten niet maken ...quote:Op woensdag 27 februari 2008 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder is Liverpool geen fuck opgeschoten(de 6e plaats is een stuk dichterbij dan de 3e) en scoorden de spitsen van vorig seizoen de goals die Torres nu zo nu en dan maakt
Zo extreem veel prijzen heeft hij natuurlik nog niet echt kunnen winnen met LFCquote:Op woensdag 27 februari 2008 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben blij dat hij de NIKE Europe cup gewonnen heeft, echt iets om trots op te zijn als Pool fan
dat dus Gerrardquote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:03 schreef stevengerrard het volgende:
Gerrard is misschien wel 1 van de beste van Europa door zijn veelzijdigheid. Volgend jaar moet het zijn jaar worden anders voorzie ik een andere oplossing
quote:Op woensdag 27
februari 2008 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat hij vooral scoort in nietszeggende wedstrijden maar als je die cijfers had gezien van de vorige topic had je dat allang geweest. Maar waarschijnlijk is negeren beter toch?
quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vorig seizoen scoorden ze wel en Liverpool scoort nu ongeveer net zo vaak als vorig seizoen en staan ze 5e
quote:Op woensdag 27
februari 2008 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij mag zeggen wat Liverpool is opgeschoten met Surfboy
Ik heb je net uitgelegd dat LFC nu 10% meer scoort per wedstrijd en zelfs iets meer punten per wedstrijd haalt. Kortom LFC wordt dus wel beter.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen staan ze nu 5e, scoren ze niet meer en halen ze niet meer punten.
Maar je hebt gelijk Pool is er echt veel beter mee geworden
In het laatste kwart van de competitie wordt er een stuk minder gescoord maar je mag van mij best wedstrijd per wedstrijd gaan vergelijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:04 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb je net uitgelegd dat LFC nu 10% meer scoort per wedstrijd en zelfs iets meer punten per wedstrijd haalt. Kortom LFC wordt dus wel beter.
Nadeel voor LFC is alleen dat een paar andere teams meer progressie boeken.
Ben je er al achter waar je fouten zaten in je lijstje en waarom het irrelevant is?
Geef het antwoord dan maar - dan zal ik alle fouten er wel uithalen. Want vooralsnog kom je met met foute en irrelevantie lijstjes.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In het laatste kwart van de competitie wordt er een stuk minder gescoord maar je mag van mij best wedstrijd per wedstrijd gaan vergelijken.
Ik weet het antwoord al maar het is een goede bezigheidstherapie voor je
Wil je het overzichtje van de fouten in het lijstje en de reden waarom het irrelevant is?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ongeveer even veel
Ik maak geen fouten BTW
Fouten::quote:Op zaterdag 23
februari 2008 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedstrijden waar Torres meer dan een uur speelde en die Liverpool niet met meer dan
2 doelpunten verschil won
1 Aston Villa - FC Liverpool 1 : 2 79 79
3 FC Liverpool - FC Chelsea 1 : 1[b] 1 90 [/b]
7 FC Liverpool - Birmingham City 0 : 0 60 30
8 Wigan Athletic - FC Liverpool 0 : 1 89 89
9 FC Liverpool - Tottenham Hotspur 2 : 2 [b]1 90 [/b]
17 FC Liverpool - Manchester United 0 : 1 90 86
19 Derby County - FC Liverpool 1 : 2 1 1 90
20 Manchester City - FC Liverpool 0 : 0 85 90
21 FC Liverpool - Wigan Athletic 1 : 1 1 90 90
22 FC Middlesbrough - FC Liverpool 1 : 1 [b]1 90 [/b]
23 FC Liverpool - Aston Villa 2 : 2 90
24 West Ham United - FC Liverpool 1 : 0 71 90
27 FC Liverpool - FC Middlesbrough 3 : 2 3 90 90
1 FC Porto - FC Liverpool 1 : 1 73 76 76
2 FC Liverpool - Olympique Marseille 0 : 1 90
17 wedstrijden - 5 overwinningen - 6 gelijke spelen - 6 keer verloren - 5 goals
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het zijn de wedstrijden waarin Torres meer dan een uur meespeelde en die Liverpool met minder dan 2 doelpunten verschil won.
Misschien moet je leren dat "minder dan 2" iets anders is dan "niet met meer dan 2" ?quote:Op zaterdag 23
februari 2008 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedstrijden waar Torres meer dan een uur speelde en die Liverpool niet met meer dan
2 doelpunten verschil won
Graag gedaanquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ok
Zoals Porto en Chelsea of zo ?quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Tegen de kleintjes ja.
2 momenten en voor de rest was ie zo goed als onzichtbaar.quote:
Bolton is ook niet de onderkantquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:59 schreef mcyodogg het volgende:
Bolton schakelde laatst Atletico Madrid uit, dus zoveel slechter zal die onderkant ook weer niet zijn.
17e van de 20. Dat lijkt me dus zeker wel de onderkantquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bolton is ook niet de onderkant
Goh, het aantal fouten valt nog wel mee. FYI: torres scoorde niet tegen Luton.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 FC Liverpool - West Ham United 4 : 0 3 82 82 10e plaats
3 FC Liverpool - FC Chelsea 1 : 1 1 90 3e plaats
4 FC Sunderland - FC Liverpool 0 : 2 1 90 15e plaats
5 FC Liverpool - Derby County 6 : 0 2 90 20e plaats
9 FC Liverpool - Tottenham Hotspur 2 : 2 1 90 11e plaats
13 FC Liverpool - FC Fulham 2 : 0 1 70 20 19e plaats
15 FC Liverpool - Bolton Wanderers 4 : 0 1 76 76 17e plaats
16 FC Reading - FC Liverpool 3 : 1 1 61 61 18e plaats
18 FC Liverpool - FC Portsmouth 4 : 1 2 86 86 9e plaats
19 Derby County - FC Liverpool 1 : 2 1 1 90 20e plaats
21 FC Liverpool - Wigan Athletic 1 : 1 1 90 90 14e plaats
22 FC Middlesbrough - FC Liverpool 1 : 1 1 90 12e plaats
25 FC Liverpool - FC Sunderland 3 : 0 1 90 15e plaats
27 FC Liverpool - FC Middlesbrough 3 : 2 3 90 90 12e plaats
6 FC Liverpool - Luton Town 5 : 0 1 73 73 Championship
5 FC Liverpool - FC Porto 4 : 1 2 90 3 doelpunten verschil
6 Olympique Marseille - FC Liverpool 0 : 4 1 77 77 Niet in 2e ronde CL, 4 doelpunten verschil
3 van zijn goals zijn gescoord tegen een ploeg uit de top 9.
Porto: een wedstrijd die gewonnen moest worden wilde LFC verder komen in de CL - kortom een belangrijke wedstrijd. Wel de eerste twee doelpunten van een 4-1, waarbij hij LFC twee maal op voorsprong had gezet. Of denk je dat de doelpunten belangrijker waren als het 2-1 was gebleven?quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijft een 4-1 en een 4-0 overwinning. Toen het belangrijk was beachboy met zijn gedachte in Salamanca denk ik
Torres was twee keer te snel weg voor Matterazi. Het was goed van Torres dat hij blijkbaar een heel ervaren verdediger tot zulke domme fouten wist te verleiden en had daarmee een belangrijke rol in de uitslag.quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Overtreding was 2 keer dom van Matterazzi, daar was weinig goeds aan van Torres
Nee, alleen dat Liverpool zonder Torres ook had gewonnenquote:Op donderdag 6 maart 2008 22:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Torres was twee keer te snel weg voor Matterazi. Het was goed van Torres dat hij blijkbaar een heel ervaren verdediger tot zulke domme fouten wist te verleiden en had daarmee een belangrijke rol in de uitslag.
Wil je trouwens nog steeds beweren dat Porto thuis en Marseille uit voor LFC onbelangrijke wedstrijden waren?
Dus hij werd gepakt met zijn eigen middelenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
nee torres ging 2 keer liggen omdat hij zin had in een makkelijke wedstrijd, kaart aannaaien heet dat met een moeilijk woord
Bullshit. Je kan met een goeie actie iemand "dwingen" een fout te maken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, alleen dat Liverpool zonder Torres ook had gewonnen
Een fout van een ander kan nooit een goede actie zijn van de ander. Maar dat begrijp toch niet dus laat maar hangen. Je hoeft er dus niet op te reageren
Wat betreft de wedstrijd tegen Marseille zo het nog kunnen, maar wat betreft de wedstrijd tegen Porto is het al vele malen minder waarschijnlijk, maar dat snap je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, alleen dat Liverpool zonder Torres ook had gewonnen
Voor iemand die beweert iets van voetbal te weten is het wel een heel domme opmerking.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een fout van een ander kan nooit een goede actie zijn van de ander. Maar dat begrijp toch niet dus laat maar hangen. Je hoeft er dus niet op te reageren
volgens mij heb je ook wel is bij een van ze goals gezegd "Ja maar slecht verdedigd dus fout van de verdediger" beetje steeds dezelfde lauwe non-argumenten erbij pakken,, zelfde dat ik het wc-papier de schuld geef dat ie vies is, terwijl ik heb zitten schijten en hem heb gebruiktquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je ijlt, ik zou je eigen laten nakijken
2 keer dom en onnodig. Klaar, einde discussiequote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:09 schreef Doc het volgende:
[..]
Wat betreft de wedstrijd tegen Marseille zo het nog kunnen, maar wat betreft de wedstrijd tegen Porto is het al vele malen minder waarschijnlijk, maar dat snap je zelf ook wel.
[..]
Voor iemand die beweert iets van voetbal te weten is het wel een heel domme opmerking.
Als Torres niet twee keer duidelijk sneller was geweest dan Materazzi, had die die fout niet gemaakt. De eerste overtreding was duidelijk het gevolg van een goede, snelle actie van Torres, en de tweede was slim gevallen van Torres, na een minimale overtreding van Materazzi.
Waarom is het wel klasse van PSV als Gilberto een gigantische fout maakt waardoor Farfan kan scoren, maar alleen maar dom van Materazzi als ie voor een overtreding op Torres geel krijgt?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 05:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
2 keer dom en onnodig. Klaar, einde discussie
Amen, mooie post.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:38 schreef BonJovi het volgende:
Het grappige is juist dat voetbal een spel van fouten is, als niemand iets fout deed zou er nooit worden gescoord. Dus het is sowieso al nutteloos om daar over te praten.
Bron?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:20 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Waarom is het wel klasse van PSV als Gilberto een gigantische fout maakt waardoor Farfan kan scoren, maar alleen maar dom van Materazzi als ie voor een overtreding op Torres geel krijgt?![]()
Vond je het doelpunt van Farfán de klasse van Farfán, of juist een fout van de verdediging van de Spurs, waardoor Farfán kon profiteren? Als je het klasse blijkt te vinden, dan heeft DemonCleaner een punt, want Torres scoorde misschien dan wel door een fout van de tegenstander, maar Farfán eveneens. En dan is het dus ook de klasse van Torres, snap je?quote:
Dus ik vroeg mij af of jij nu ook vindt dat Farfán tegen de Spurs geen goede actie maakte, omdat het de fout van Gilberto was. Of is het alleen bij Torres geen goede actie, maar bij Farfán wel?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een fout van een ander kan nooit een goede actie zijn van de ander.
En een spits die kampioen wordt scoort in grote wedstrijdenquote:Op zondag 9 maart 2008 16:57 schreef methodmich het volgende:
Elke topscorer wordt vooral topscorer door te scoren tegen de clubs die jij als "kutploeg" afficheert.
Die eerste keer was zeker niet onnodig aangezien Torres duidelijk bij hem wegspurte en Materazzi dwong tot de overtreding en daardoor uit pure klasse die overtreding afdwong.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 05:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
2 keer dom en onnodig. Klaar, einde discussie
LFC heeft 56, en de derde plek heeft nu 58 punten. Twee punten verschil. De zesde plek heeft 48 punten en dat is dus een verschil van 8 punten...quote:Op maandag 10 maart 2008 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je geeft nu zelf je eigen ongelijk toe
Maar ik ben blij dat jij ook inziet dat ondanks Surfboy de 6e plaats dichterbij is dan de 3e plaats voor Liverpool en dat er nauwelijks meer wordt gescoord
Ik heb allang aangetoond dat hij in grote wedstrijden ook scoort.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En een spits die kampioen wordt scoort in grote wedstrijden
DAM mag aangeven bij welke prestatie van Torres hij wel overtuigd zou zijn van diens voetbalkwaliteiten.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:55 schreef RayMania het volgende:
Dat je er nog tijd en moeite insteekt, Doc, om één iemand te overtuigen die toch alleen maar je uitstekende argumenten klakkeloos negeert en zelf nauwelijks twee zinnen uit zijn toetsenbord geperst krijgt.
Torres, geweldige spits en dat hij (als Huntelaar het niet wordt
) maar De Gouden Schoen mag winnen.
Praat je nu tegen jezelf?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je het zelf maar gelooft he
Inderdaad zeg, kraamt weer ouderwets onzin uit.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:55 schreef RayMania het volgende:
Dat je er nog tijd en moeite insteekt, Doc, om één iemand te overtuigen die toch alleen maar je uitstekende argumenten klakkeloos negeert en zelf nauwelijks twee zinnen uit zijn toetsenbord geperst krijgt.
Torres, geweldige spits en dat hij (als Huntelaar het niet wordt
) maar De Gouden Schoen mag winnen.
Uitslag 4-0, 4-1. Inderdaad hele belangrijke goalsquote:Op maandag 10 maart 2008 22:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Praat je nu tegen jezelf?
Als je scoren tegen CFC en scoren in twee cruciale must-win wedstrijden in de CL wedstrijden niet "scoren in grote wedstrijden" vind, dan kan ik ook alleen maar zeggen: "als je het zelf maar gelooft".
Jij bent hier de enige die niet overtuigd is dat het een goede spits is. Jij bent de enige die dat nog gelooft.
Ik ook niet. Ik verwachtte eerlijk gezegd een soort Morientes #2. Een Spanjaard die niet kan aarden in het harde Engelse voetbal, maar hij verrast me echt in positieve zin. Al zoveel (belangrijke) doelpunten gemaakt in een eerste seizoen, als jonge jongen in het buitenland. Spitsenprobleem lijkt ook definitief opgelost bij Pool, want de laatste jaren is er nooit echt een topschutter geweest, maar - met alle respect, wat mindere spitsen als Kuijt, Morientes, Crouch.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, kraamt weer ouderwets onzin uit.
Zoals al eerder gezegd: ik had niet verwacht dat hij het zijn eerste seizoen al zo goed zou doen, maar ik zag vorige week bijna een hele wedstrijd, dan is het echt een hele goede voetballer. Toen scoorde ie ook drie keer.
Topspits
Die twee tegen Porto waren absoluut belangrijk. Als je dat niet ziet zet je jezelf voor gek. Netzoals dat doelpunt tegen CFC absoluut belangrijk was.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Uitslag 4-0, 4-1. Inderdaad hele belangrijke goals, in jou leven dan, in de echte wereld zijn het nietszeggende goals
Gefeliciteerd - je eerste lijstje waarin je het juiste aantal doelpunten bij iedere wedstrijd weet te zettenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 FC Liverpool - West Ham United 4 : 0 3 82
3 FC Liverpool - FC Chelsea 1 : 1 1 90
5 FC Liverpool - Derby County 6 : 0 2 90
9 FC Liverpool - Tottenham Hotspur 2 : 2 1 90
13 FC Liverpool - FC Fulham 2 : 0 1 20
15 FC Liverpool - Bolton Wanderers 4 : 0 1 76
18 FC Liverpool - FC Portsmouth 4 : 1 2 86
19 Derby County - FC Liverpool 1 : 2 1 1 90
21 FC Liverpool - Wigan Athletic 1 : 1 1 90
22 FC Middlesbrough - FC Liverpool 1 : 1 1 90
25 FC Liverpool - FC Sunderland 3 : 0 1 90
27 FC Liverpool - FC Middlesbrough 3 : 2 3 90
30 FC Liverpool - Newcastle United 3 : 0 11 72
5 FC Liverpool - FC Porto 4 : 1 2 90
6 Olympique Marseille - FC Liverpool 0 : 4 1 77
En nu mag je gaan tellen als je dat kan
Prima, als ze net zo vaak scoorden voor Liverpool dan Torres, laat die statistieken maar zien. De resultaten bij Liverpool zijn in de competitie al jaren hetzelfde (3e of 4e worden zonder mee te spelen om de titel), in de CL valt er nog niet veel van te zeggen omdat ze daar nog net zo goed inzitten.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die scoorden net zo vaak en behaalden betere resultaten
Wat zou ik bewijzen wat ik niet al bewezen heb?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zou Doc gaan bewijzen maar die geeft weer eens niet thuis
Wat heb ik fout geteld dan? 19 PL doelpunten en 3 CL doelpunten, klopt dat volgens jou niet dan?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan dan niet tellen, als je denkt dat je bewijzen hebt
Inderdaad - als hij LFC niet twee keer op voorsprong gezet had dan had Porto met gemak de 0-1 voorsprong kunnen verdedigen en was er de ruimte niet geweest voor de laatste twee doelpunten in de laatste 10 minuten. Fiijn dat je dat ook ziet.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
de 2 goals in de 4-1 overwinning waren inderdaad super belangrijk. Zonder surfboy had Pool echt niet gewonnen![]()
Jij beweert dat hij in grote wedstrijden NIET scoort en dat is aantoonbaar onzin.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In die reactie waar je beweerd dat hij bijna net zo vaak scoort tegen ploegen in het linkerrijtje dan in het rechterrijte
Maar jij hebt gewoon gelijk joh
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:49 schreef Doc het volgende:
Ook heb ik al aangetoond dat waar kleine teams twee keer zoveel doelpunten tegen krijgen als grote teams Torres niet twee keer zoveel tijd nodig heeft om tegen grotere teams te scoren, en dus relatief eigenlijk zelfs beter scoort dan menig andere spits tegen de grotere clubs.
Dat beweer ik dan ook niet, maar ik wil dat best zeggen als jij je daar beter door voeltquote:Op maandag 10 maart 2008 23:04 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij beweert dat hij in grote wedstrijden NIET scoort en dat is aantoonbaar onzin.
Je beweert dat hij de koning van de kleine wedstrijd is, en dat is dus zeker niet meer dan bij andere zeer goede spitsen.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook niet, maar ik wil dat best zeggen als jij je daar beter door voelt
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een goede spits doet meer dan scoren, Maar ik wil je niet nog meer verwarren dus ik laat het maar daarbij. Dan heb je dadelijk weer een terugslag bij je behandeling
Goede spitsen worden kampioenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Je beweert dat hij de koning van de kleine wedstrijd is, en dat is dus zeker niet meer dan bij andere zeer goede spitsen.
Daaruit blijkt hooguit dat jij niet kan tellenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:04 schreef Doc het volgende:
En lees jij nou maar wat ik WEL schrijf, want ik zeg niet dat hij even vaak scoort tegen die ploegen. Dat gebeurt namelijk logischerwijs in het algemeen niet omdat die ploegen over alle wedstrijden heen ook twee keer zoveel doelpunten tegen krijgen. Lees maar eens na ...
Zeg maar waar de telfout zit in de onderstaande berekening.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daaruit blijkt hooguit dat jij niet kan tellen
Welke 6 goals?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Zeg maar waar de telfout zit in de onderstaande berekening.
6 doelpunten in 770 minuten tegen een team uit het linkerrijte: 0.70 doelpunt per 90 minuten
13 doelpunten in 1244 minuten tegen een team uit het rechterrijtje; 0.92 doelpunt per 90 minuten.
Conclusie
Dat is dus niet twee keer zoveel doelpunten tegen teams uit het rechterrijtje, terwijl die teams wel ongeveer twee keer zo veel doelpunten tegen hebben. Relatief gezien dus een goede score tegen teams uit het linkerrijtje
Je hebt zelf een heel mooi lijstje gepost. Dan zoek je de teams op die in het linkerrijtje staan (hint; dat zijn de teams in de bovenste helft van de competitie) en dan tel je de goals bij elkaar op. Dan weet je welke goals. Als het je niet lukt staat in de post hierboven de zes doelpunten. Dat lijkt mij goed geteld, nietwaar? Of zie jij ergens een telfout?quote:
Vandaar dat ik het ook relateer aan het aantal minuten dat Torres speelt tegen de teams in de onderste en tegen teams in de bovenste helft van de competitie.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:53 schreef RayMania het volgende:
Torres speelt natuurlijk ook twee wedstrijden minder tegen clubs die in het linkerrijtje staan, want Liverpool staat daar zelf in.
Geef jij eens antwoord op de vraag die ik je stelde.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft ie de bal geraakt in het eerste kwatier?
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een hond mag je zo aanspreken, mij niet
Oh, je kijkt toch de wedstrijd? Waarom vraag je dan zoiets onbenulligs?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Knappe goal, weliswaar tegen 2 verdedigers die niet kunnen verdedigen en niet weten welke kant ze op moeten draaien, maar het blijft een goal in de 2e ronde van de CL
Weer lekker aan het zuigen, DAM? Begint hier trouwens vrij eentonig te worden, jammer van zo'n topic.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft ie de bal geraakt in het eerste kwatier?
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Knappe goal, weliswaar tegen 2 verdedigers die niet kunnen verdedigen en niet weten welke kant ze op moeten draaien, maar het blijft een goal in de 2e ronde van de CL
Was te verwachten.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:18 schreef Doc het volgende:
[..]Nog een goal in een grote wedstrijd erbij
Tsjah, en Inter is natuurlijk maar een middelmatig clubje...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:53 schreef M0NTANA het volgende:
Deze van Fernando Torres is ook niet echt belangrijk te noemen, zonder deze goal was LFC ook doorgeweest.
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
yep als je bij inter rondloopt kan je niks, maar dat maakt verder toch niet uit als je tegen een surfboy uit salamanca speelt? maar dat had jij met je kijk al wel door tochquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het blijft tegen 2 verdedigers die niet kunnen verdedigen(en tegen 10 man en een ploeg die moest komen), maar dat was ook wel duidelijk voor iedereen die een beetje kijk op voetbal heeft na die goal
Precies, dan kom je in de kloppende lijstjes niet voor.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:39 schreef sjimz het volgende:
Toch goed dat de surfboy blijft scoren.
Helaas was het maar de 0-1
Anders kreeg je dat gezeur weer dat hij niet kon scoren tegen die 'onkundige' verdedigersquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:39 schreef sjimz het volgende:
Toch goed dat de surfboy blijft scoren.
Je kan niet bepaald zeggen dat het een randdebiel op voetbalschoenen is in ieder geval.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Chivu is inderdaad erg kundig toch?
Tja het is dan misschien geen Arjan Ebbinge maar slecht is ie zeker niet.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Chivu is inderdaad erg kundig toch?
Best raar dat Mancini hem best vaak opstelt dan. Meestal inderdaad niet als centrale verdediger, hij is nogal nonchalant soms, maar om hem dan meteen onkundig te noemenquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je hem ziet verdedigen zou je zeggen van wel.
Maar hij heeft een vrij redelijke pass en kan goed opbouwen, dus voor Ajax zou hij uitermate geschikt zijn
6quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:19 schreef Doc het volgende:
Beste DAM, het zou bijzonder prettig zijn als jij de vraag kan beantwoorden hoeveel doelpunten jij dacht dat Torres tegen clubs in het linkerrijtje gescoord had? Bij deze vraag ik het heel vriendelijk en zou graag antwoord hebben.
Vriendelijk genoeg gevraagd?
Dat betekent dus ook dat mijn berekeningen correct zijn en dat Torres tegen teams van het linkerrijtje een prima doelgemiddelde heeft per wedstrijd en dat - gezien teams uit het rechterrijtje normaliter twee keer zoveel doelpunten tegen krijgen - dat relatief zelfs beter is dan tegen teams uit het rechterrijtje.quote:
Hij heeft mazzel dat verdedigers altijd fouten maken als ze tegen deze matige spits spelen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:19 schreef sjimz het volgende:
gedeelde 2e plek op de topschutterslijst in de Premier League.
Terwijl hij in zijn debuutseizoen zit.
Niet slecht voor deze surfboy.
Ik zat van het weekend met Tibor op Anfield te kijken hoe Torres scoorde (om het ontopic te houdenquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doc, spreek jij Tibor trouwens nog wel eens of is ie inmiddels echt dood? Komt een leuk niet-te-missen-feestje aan waar ik hem even op wilde attenderen
Hier vind ik Torres toch redelijk draaien.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Torres draait niet goed
Het is niet veel die onderkant van de EPLquote:
Precies, Derby heeft een budget gelijk aan dat van Ajax en PSV. Is niks natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is niet veel die onderkant van de EPL
Waar staan Ronaldo en Torres in het klassement om de gouden schoen dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op de hoeveelste plaats staat MU ook alweer?
Zelfs Ajax verslaat Derby nog, lekker boeiendquote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Precies, Derby heeft een budget gelijk aan dat van Ajax en PSV. Is niks natuurlijk.
En volgens mij sta je op zijn negeerlijstje, Doc.
De Engelse clubs zien hun spelers x2 krijgen in dat klassement, waar Nederlandse clubs hun spelers x1,5 zien krijgen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:05 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Waar staan Ronaldo en Torres in het klassement om de gouden schoen dan?
Best een goed idee. De kwartfinales van de Champions League laat al duidelijk zien dat de Premier League één van de zwakste competities is in Europa, dus zou zeker eerlijk zijn als dat ingevoerd wordt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
De Engelse clubs zien hun spelers x2 krijgen in dat klassement, waar Nederlandse clubs hun spelers x1,5 zien krijgen.
Eigenlijk zou de UEFA voor Torres ook zo'n index moeten doen. Alle goals tegen prutsverdedigers x0,75 doen ofzo.
Veel sterker vind ik wat overdreven. Maar ik denk wel dat de onderste ploegen in Spanje wat sterker zijn dan die in Engeland.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou het doelgemiddelde van Torres bij Liverpool eens vergelijken met dat in Spanje
Zelfs iemand die nooit voetbal kijkt ziet dat de PD veel sterker is in de breedte, al zullen Fokkers het daar vast niet mee eens zijn
Nouja, ik snap je motivatie erachter niet. Alsof scoren tegen "kleintjes"(in dit geval zeker relatief) heel makkelijk is.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zelfs Ajax verslaat Derby nog, lekker boeiend
Ik heb al aangetoond dat hij per 90 minuten niet veel slechter scoort tegen teams in het linkerrijtje dan tegen teams in het rechterrijtje, zeker als je in ogenschouw neemt dat teams in het rechterrijtje twee keer zoveel doelpunten tegen krijgen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkt wel he, als zelfs Torres het kan
Is gewoon onzin hoor.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is gewoon waterdicht hoor
DAM, ik vraag me af hoe goed jij Torres nu eigenlijk echt vindt. Het lijkt nu af en toe net alsof hij volgens jou met moeite in de basis zou staan voor een willekeurige eredivisieclub. Noem eens een spits die jij beter vindt, eentje die je even goed vindt, en een slechtere spits.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkt wel he, als zelfs Torres het kan
0 of 1 goal voor Torresquote:Op zondag 16 maart 2008 11:04 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Nu komt het er op aan voor LFC. Komende vijf wedstrijden ManU Away(PL), Everton Home(PL), Arsenal Away(CL), Arsenal Away(PL) en Arsenal Home(CL).
Ik ben benieuwd of Torres zijn goede vorm vast kan houden.
Wel weer een schitterende goal gisteren. Geweldige loopactie.
DAM heeft misschien wel gelijk. Hij kan er alleen niet over dat mensen een andere mening dan hem hebben.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wacht maar af
hij zat zeker niet in de tang, maar doordat er te weinig diepgang in het spel van Lfc zat, mede door het wegsturen van Masch kwamen geen ballen over de middenlijn. Kan je Torres niet kwalijk nemen en zeker geen verdiensten van Vidic of Ferdinandquote:Op zondag 23 maart 2008 18:15 schreef Dos37 het volgende:
Zat vandaag in de tang bij Vidic en Ferdinand. Heeft nog wedstrijden genoeg om wel indruk te maken tegen Arsenal 3x bijvoorbeeld.
+1 tegen een club uit het linkerrijtje. En een belangrijke; tegen de aarsrivaal en belangrijk voor plek #4.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:40 schreef Doc het volgende:
Toch weer eentje erbij.
Als ie voor Spanje speelt. Hebben ook David Villa nog. Zou een aardig duo zijn maar volgens mij spelen die vaak met maar 1 spits.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:36 schreef tha_dark het volgende:
Ben benieuwd wat DAM te zeggen heeft over deze goal, zal wel weer een gigantische blunder van de verdediging zijn geweest.
Maar wat een geweldige voetballer blijft het toch! Ben benieuwd hoe die gaat presteren in het spaanse elftal.
Dat was het toch ook? Fout van Yakubu tegen Xabi en daarna inleveren bij kuiijt die em per ongeluk bij torres in de voeten caramboleert. De makkelijkste goal die hij dit seizoen gemaakt heeft dacht ik...quote:Op zondag 30 maart 2008 20:36 schreef tha_dark het volgende:
Ben benieuwd wat DAM te zeggen heeft over deze goal, zal wel weer een gigantische blunder van de verdediging zijn geweest.
Ik heb er kijk opquote:Op woensdag 2 april 2008 20:16 schreef RayMania het volgende:
Denk zelf dat hij niet weet te scoren en dat de wedstrijd op 0-0 of 1-1 eindigt.
Het zijn er dus 2 geworden in 9+90+83+87+87 minuten, dus minder dan 4 volle wedstrijden. Dat is 1 uit 2, wat dus best netjes is.quote:
Dat wilde ik ook posten.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:03 schreef tha_dark het volgende:
DAM, kom er maar in!
Er stonden 4 Arsenal spelers op een rij te kijken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:15 schreef Cyberia18 het volgende:
Zat er heerlijk in natuurlijk, maar Senderos liet het ook wel toe.
Die heeft inmiddels een permanente ban aan zijn broek volgens mijquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:03 schreef tha_dark het volgende:
DAM, kom er maar in!
Het zijn er al 2.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wacht maar af
Jammerquote:Op woensdag 9 april 2008 01:11 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Die heeft inmiddels een permanente ban aan zijn broek volgens mij
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:35 schreef Jasza het volgende:
Senderos
Tue 8 April 2008 22:34u door DiegoArmandoMaradona
Goed gedekt men
hehe vreemd is dat,, als je de opmerkingen van die gast leest denk je, "jesus waarom rot ie niet op, krijgt ie geen ban?" en nu ie eindelijk gebanned is mis je zijn stomme opmerkingen toch wel weer ... dit topic is bv gedoemd dood te bloeden zonder DAMquote:Op dinsdag 15 april 2008 06:04 schreef VoreG het volgende:
Kunnen we DAM niet gewoon toegang geven tot bepaalde topics?
En niet te vergeten die grote kans toen Gerrard hem diep stuurde. Vergat hij de bal mee te nemen. Gister was hij slecht. Hopelijk kan hij het volgende week laten zienquote:Op woensdag 23 april 2008 10:00 schreef ruud_fr het volgende:
was niet goed gisteren, de 2 ballen die hij kreeg schoot hij recht op Cech
Het gaat erom welke doelpunten je scoort!quote:Op zondag 29 juni 2008 22:40 schreef Doc het volgende:
En een echte prijs voor Torres - met hem als matchwinnaar in de finale
Over het hele toernooi: 2 doelpunten en 1 assist in 376 minuten (in minuten iets meer dan 4 wedstrijden) wat niet heel goed, maar ook zeker niet slecht is.
quote:Op zondag 29 juni 2008 22:47 schreef WeebI het volgende:
Heeft drie finales met Spanje gespeeld.
Alledrie eindigden in 1-0, Torres was verantwoordelijk voor alle treffers.
Een ware held.
Om even iemand te quotenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goede spitsen worden kampioen
Zoals ie nu in de finale speelde, in de spits op zichzelf aangewezen is het natuurlijk een klasbakquote:Op zondag 29 juni 2008 22:40 schreef Doc het volgende:
En een echte prijs voor Torres - met hem als matchwinnaar in de finale
Over het hele toernooi: 2 doelpunten en 1 assist in 376 minuten (in minuten iets meer dan 4 wedstrijden) wat niet heel goed, maar ook zeker niet slecht is.
Jij hebt er kijk opquote:
quote:Spain and Liverpool striker Fernando Torres sent his English club team-mates, who were not at Euro 2008 after the national team failed to qualify, bottles of Spanish wine as he rubbed in his country's victory at the tournament. (Daily Star)
Torres was er afgelopen jaar toch ook al bijquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:12 schreef RayMania het volgende:
Hopelijk blijft hij gewoon bij Liverpool. Ik las namelijk alweer wat geruchten van Chelsea. Gewoon afblijven graag. Hopelijk kan Liverpool eindelijk eens meedoen in de titelstrijd met Torres erbij.
Benitez zoekt altijd wel naar een excuus, ja.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:08 schreef stevengerrard het volgende:
Ja maar omdat Agger geblesseerd raakte zijn we afgehaakt in de titelstrijd!
The loss of Daniel Agger cost Liverpool a shot at the Premier League title last season, according to Rafa Benitez.
Ja, en toen deden ze niet echt mee in de titelstrijd. Nu hopelijk wel. En dan nog steeds met Torres, want dan is de kans denk ik groter dan zonder.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:44 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Torres was er afgelopen jaar toch ook al bij
Hij viel niet inquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kampioen gaat natuurlijk over een titel als basispeler bij een club
Als invaller een EK winnen is dat natuurlijk niet. Anders zijn er heel veel matige spitsen die in een keer top zijn
Behalve de wedstrijd tegen Griekenland (waar Villa ook niet speelde), is Torres iedere wedstrijd in de basis begonnenquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de finale niet nee.
Villa was DE spits en hij speelde alleen door een blessure
Nu is een spits die de prijzen pakt (door de winnende te maken in de finale) dus weer niet goed genoegquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ook iedere wedstrijd gewisseld en op een knappe goal na een kut toernooi gedraaid
Maar in een lijstje staan met Harry en Bierhof lijkt me nu ook niet echt geweldig
Bij Ajax hebben ze een keer zo´n topper gekochtquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Nu is een spits die de prijzen pakt (door de winnende te maken in de finale) dus weer niet goed genoeg![]()
Welkom terug DAM
Onzin, zowel Atético Madrid én LFC zijn geen titelkandidaten. Wie is in jouw ogen de beste spits ter wereld? Denk je dat die spits Atético Madrid of LFC kampioen zou hebben gemaakt? Ik denk het niet, welke spits je ook zal noemen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kampioen gaat natuurlijk over een titel als basispeler bij een club
Hij was geen invaller, onbetwiste basisspeler.quote:Als invaller een EK winnen is dat natuurlijk niet. Anders zijn er heel veel matige spitsen die in een keer top zijn
Telkens als weer één argument van DAM teniet wordt gedaan door Fernando Torres zelf, verzint hij een nieuwe.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:54 schreef Doc het volgende:
Torres is de beste buitenlandse debutant ooit in de PL met 24 doelpunten.
Torres scoort de winnende in de finale - dus scoort ook in belangrijke wedstrijden.
Torres is intergaal onderdeel van een team dat Europees kampioen geworden is (alle wedstrijden gespeeld).
Zo iemand is simpelweg niet slecht als spits. Dan kan je wel roepen dat hij wel slecht is, maar dat is door niemand serieus te nemen.
Tsja ...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Telkens als weer één argument van DAM teniet wordt gedaan door Fernando Torres zelf, verzint hij een nieuwe.
Zo kan hij bezig blijven, Fernando Torres heeft gewoon aangetoond een geweldenaar te zijn!
Maar goed - een zinvolle discussie is niet te verwachten omdat hij toch nooit zijn ongelijk in deze toe zal geven, dus waarom moeite doen ...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Koning van de kleine wedstrijd.
Spits zonder prijs
Kies er maar een
Toch haalde Pool 6 punten meer en eindigde ze lagerquote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:54 schreef Doc het volgende:
Torres is de beste buitenlandse debutant ooit in de PL met 24 doelpunten.
Torres scoort de winnende in de finale - dus scoort ook in belangrijke wedstrijden.
Torres is intergaal onderdeel van een team dat Europees kampioen geworden is (alle wedstrijden gespeeld).
Fernando Torres scoort megaveel in PL én winnende in finale van EK én is basisspeler van de Europees kampioen, Angelos Charisteas kan alleen de laatste twee waarmaken.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Toch haalde Pool 6 punten meer en eindigde ze lager
Harry ook
Was ie niet, meevoetballer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |