Ook daar word je niet vrolijk van. Maar fijn om te horen dat het niet ernstig is!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:45 schreef Lief-visje het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest voor de uitslag!
Er is niks ernstigs gevonden het is gewoon over gevoelig en ik moet gewoon leren leven met de pijn....
Gaat wel over en je leert je voedingspatroon aan te passenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:45 schreef Lief-visje het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest voor de uitslag!
Er is niks ernstigs gevonden het is gewoon over gevoelig en ik moet gewoon leren leven met de pijn....
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:50 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Gaat wel over en je leert je voedingspatroon aan te passenHeb ik ook gedaan. Op een gegeven moment gaat het gewoon prima.
Dankjewel !quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Veel sterkte ermee lief-visje!
Ik moet gaan bewegen in het water, maar ik zit erg te twijfelen welke variant nou het beste voor me is. Optie A is aqua-robics in 1.40m diep water van het recreatiebad. Nadeel: 1.40, dus mijn schouders hebben er alsnog niet zoveel aan, tenzij ik wat door m'n knieën zak ofzo. Voordeel: wel meer de oefeningen waar ik wat aan heb én verwarmd water.
Optie B is aqua-sportief; in het koude banenbad. Je krijgt een soort gordel om waarmee je blijft drijven. Deze variant is meer op het zwemmen gericht, maar ook met oefeningen. Voordeel: schouders onder water. Nadeel: banen trekken mag ik echt nog niet!
Heeft een van jullie ervaring met een van deze twee varianten?
Ligt er aan of ik bovenop lig, wil dan nog wel eens fout gaanquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:27 schreef Lief-visje het volgende:
Iemand ervaring met het eerder scheuren van de huid ?
Onder mijn voet scheurt mijn huid veel sneller dan bij de rest van mijn lichaam.
Het kan zijn dat je huid zo dun door het prikken dat als er een korstje op komt dat die vastplakt aan je pleister dat je daardoor je huid mee trekt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:00 schreef miss-piggy het volgende:
Opzich was het vandaag wel lekker weer. Behalve toen ik richting therapie ging fietsen, begon het keihard te regenen. En die regen was echt koud! Kreeg er erg pijnlijke handen van.
Khad woendag wat weirds! Ik ging bloedprikken, kreeg zo'n waardeloos pleistertje erop die nog voordat ik thuis was, er al af ging. En het bleef bloeden, dus ik een andere pleister opdoen.
Aan eind van middag pleister eraf trekken.Heb ik meer dan alleen mijn pleister eraf getrokken
Ook een lapje huid
![]()
Zo vreemd, opzich heb ik wel de huidproblemen:
-Slecht genezende wondjes
-Snel blauwe plekken (die enorm groot kunnen worden)
-Snel bloeduitstortingen
-En nu trok ik dus stuk huid zomaar van de rest af ()
Alleen letten de artsen alleen maar op:
-Fluweelzachte huid
-hoe rekbaar je huid is
Dus tja, wel huidproblemen, alleen niet DE die je nodig hebt voor diagnose EDS
Dat heb ik dus ook allemaalquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:00 schreef miss-piggy het volgende:
Opzich was het vandaag wel lekker weer. Behalve toen ik richting therapie ging fietsen, begon het keihard te regenen. En die regen was echt koud! Kreeg er erg pijnlijke handen van.
Khad woendag wat weirds! Ik ging bloedprikken, kreeg zo'n waardeloos pleistertje erop die nog voordat ik thuis was, er al af ging. En het bleef bloeden, dus ik een andere pleister opdoen.
Aan eind van middag pleister eraf trekken.Heb ik meer dan alleen mijn pleister eraf getrokken
Ook een lapje huid
![]()
Zo vreemd, opzich heb ik wel de huidproblemen:
-Slecht genezende wondjes
-Snel blauwe plekken (die enorm groot kunnen worden)
-Snel bloeduitstortingen
-En nu trok ik dus stuk huid zomaar van de rest af ()
Alleen letten de artsen alleen maar op:
-Fluweelzachte huid
-hoe rekbaar je huid is
Dus tja, wel huidproblemen, alleen niet DE die je nodig hebt voor diagnose EDS
Het hoort ook bij EDSquote:
Ik heb ook meerdere keren gehoord dat ik zo'n zachte huid heb en vragen over welke creme ik gebruik. Maar ik ben een typische kerel, ik gebruik amper cremes of wat dan ookquote:Op zondag 30 maart 2008 22:07 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Het hoort ook bij EDSdoor die zachte huid willen mensen vaak mijn hand vasthouden
Laat je weten hoe het was? Ik ben heel benieuwd naar je verhaalquote:Op maandag 31 maart 2008 17:24 schreef miss-piggy het volgende:Morgen voor het 1st naar de ergo
![]()
Mijn hand is alles behalve zacht
Ben jij ergotherapeut?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:54 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Laat je weten hoe het was? Ik ben heel benieuwd naar je verhaal
Ikzelf heb morgen naar mijn weten geen intake staan dus ik ben je ergo niet
Waar (praktijk, reva-centrum, welke regio?) ga je ergotherapie krijgen?
Sorry, ben niet nieuwsgierig hoor
heavy joh! Zal je dat op den duur de boel niet operatief moeten laten inkorten? Weet dat het op den duur dan toch weer fout gaat, maar dit is ook schadelijk!quote:Op woensdag 2 april 2008 18:59 schreef miss-piggy het volgende:
[..]
Ben jij ergotherapeut?
Ik heb ergotherapie in ziekenhuis in Drachten
Gesprek ging gister goed! Ging opgelucht naar buiten. Hij is 1 die begript en medeleven toont, iets wat mijn revalidatie-arts en huisarts kennelijk niet doenHij gaat mijn huisarts aanspreken hierop
vooral op gebied van pijnmedicatie
![]()
Maandag mag ik weer naar hem.
En hopelijk doet hij nu ook wat aan mijn kolere schouder *prutst m weer terug in de kom*. Hij subluxeert echt de hele dag (ergo vond gemiddelde van 10x op een dag best veel, heeft hij mijn record nog niet gehoord), en begint nu ook met bewegen zeer te doen. Zal me niks verbazen dat er iets binnenin naar de klote gaat
Daar heb ik nog niet van gehoord, maar ik kan wel merken dat mn kaak soms niet lekker aanvoelt. Dan knapt er wat ofzo en dat voelt heel pijnlijk op dat moment en mn mond voelt dan heel lomp aan en kraakt een beetje.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:48 schreef Lief-visje het volgende:
Ik was vandaag bij de tandarts die wees me erop dat mijn kaak er sneller uit kan schieten en dat ik vooral mijn mond niet te ver open moest doen en geen kauwgom moest eten ivm het anders bewegen van de kaak.
Hebben jullie hier ook wel eens van gehoord ?
Ik heb momenteel een beugel. Ze heeft nog niet 1 keer de boel uit het gewricht getrokken, maar het voelt wel vreemd. Beetje herkenbaar als je met je knieen over elkaar hebt gezeten en voelt dat de pezen en banden trekken. Ik heb dan moeite om weer in goede positie te komen, dat doet echt pijn in de knie. Dat heb ik dus ook met de kaak. En hij "knakt" altijd als ik eet, ik heb nog nooit "zacht" gegeten dus. Ik kan me er dus zeker wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:48 schreef Lief-visje het volgende:
Ik was vandaag bij de tandarts die wees me erop dat mijn kaak er sneller uit kan schieten en dat ik vooral mijn mond niet te ver open moest doen en geen kauwgom moest eten ivm het anders bewegen van de kaak.
Hebben jullie hier ook wel eens van gehoord ?
Blijkbaar wel jahquote:Op donderdag 24 april 2008 21:32 schreef An24 het volgende:
Lossig bindweefsel, lossige tandjes die hun eigen ding doen?![]()
Je mening is je goed recht, maar wel een beetje generaliserend hoor.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:49 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb geen beugel gehadMijn ondertanden neigen wel wat naar binnen, maar dat was vroeger niet en eerlijkgezegd stoort het me niet. Ik houd niet van die massaal rechtgetrokken, gebleekte tandjes. Iedereen moet er maar hetzelfde uitzien tegenwoordig en ik herken mensen al zo slecht, dus van mij mag die hele hype de deur uit =P
Over kaken, de mijne zit 's ochtends nooit goed omdat ik altijd op m'n zij slaap en daardoor trekt m'n kaak dus die kant op. 's Ochtends kan ik nooit gelijk eten, want dan hoor ik het de hele tijd knakken en dat lijkt me niet zo goed, dus dan wacht ik altijd tot m'n kaak weer goed zit.
Tja, ik zeg niet dat er niemand is waarbij een beugel nodig is, maar het is voornamelijk een modeartikel. Toen mijn ouders jong waren, waren de steunzolen in. Toen ik klein was, moest iedereen buisjes hebben. Nu hoor je weinig over steunzolen en buisjes, maar moet iedereen een beugel hebben. En dan heb je het in 90% van de gevallen niet over mensen met een echt scheef gebit, maar mensen waar gewoon een tand niet helemaal perfect recht staat. Waarschijnlijk gaan mensen over een paar jaar hun oren symmetrisch laten maken of iets anders waar nu nog niemand zich mee bezighoudt.quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Je mening is je goed recht, maar wel een beetje generaliserend hoor.![]()
Klinkt interessant dus. Maar waar kan ik die VEDkrant lezen?quote:Op maandag 28 april 2008 10:07 schreef mvdlubbe het volgende:
Op de Algemene Ledenvergadering van de Vereniging van Ehlers-Danlospatienten, een paar weken geleden, heeft Dr. Steenks gesproken over kaak- en tandheelkunde. Best heel interessant en het 'knappen' van de kaak kwam uitgebreid aan de orde. Nu heb ik daar geen last van maar voor diegenen die erin geinteresseerd zijn: in de volgende VEDkrant staat er iets over.
Hiero dusquote:Op dinsdag 29 april 2008 23:13 schreef Sleeve het volgende:
Ik heb geen EDS of HMS, maar weet dat mensen met één van deze aandoeningen ook vaak last hebben van hypermobiele schouders.
Heeft de fysio er nog iets aan kunnen doen ?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn nek is op dit moment de grote boosdoener. Zit helemaal vast waardoor ik 's nachts vreselijke hoofdpijn krijg
Helaasquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:41 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Heeft de fysio er nog iets aan kunnen doen ?
Dat heb ik dus ook meegemaakt met mijn bracequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:15 schreef miss-piggy het volgende:
Geef mij het warme weer maar weer![]()
deze harde wind vind ik ook maar niks![]()
verder:
--> niet meewerkende artsen
--> mijn linkerschouder blijft lekker subluxen
--> schouderorthese besteld hiervoor. Na 5 weken wachten bleek hij helemaal niet te zijn besteld. Is ie besteld, kreeg ik hem 8 weken erna (totaal 13 weken gewacht). En jawel... de verkeerde!![]()
En nu wacht ik alweer 2 weken op (hopelijk) de goede!
En dan nog maar afwachten of deze überhaupt werkt
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:37 schreef Lief-visje het volgende:
@ miss Piggy en don-diablo ik vind het erg vervelend voor jullie !
Vandaag naar de fysio geweest eindelijk van mijn rugpijn af
Vandaag schoot ik vandaag totaal niet op met mijn werk, daar mijn hand pijn bleef doen en als ik opstond dat mijn voet iedere keer iets achter bleef waardoor ik overal tegen aan knalde.
Ik wil de 30 graden terug
Hoe hij het doet weet ik niet ! Maar hij gebruikt een techniek dat op bindweefsel is gericht. Ik zal het woensdag aan hem vragen dan zal ik het hier neerzetten. Het is een techniek dat in Amerika is ontwikkeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:18 schreef miss-piggy het volgende:
[..]
hoe ben je van je rugpijn afgekomen?
Dat is 1 van mijn grootste wensen
Al heel veel dingen geprobeert, echt heel veel, om er vanaf te komen. Of in ieder geval te minderen...
Maar dit alles mocht steeds niet baten, en de artsen vertikken het dan ook gewoon om pijnstillers te geven.
Zegt iets in de zin van kastje en een muur....
De techniek heet MFR (Myofacial Release)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:45 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Hoe hij het doet weet ik niet ! Maar hij gebruikt een techniek dat op bindweefsel is gericht. Ik zal het woensdag aan hem vragen dan zal ik het hier neerzetten. Het is een techniek dat in Amerika is ontwikkeld.
Mjah, dat zit chiropractie ook nog steeds en daar heb ik met HMS veel baat bij.....voor evenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:14 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb eens wat geprobeerd te vinden over dat 'MFR', omdat het nogal, eh, discutabel klinkt. Het lijkt erop dat niet iedereen overtuigd is van de wetenschappelijke onderbouwing ervan. Sterker nog, het zit in de hoek van de alternatieve geneeswijzen...
Ik word in ieder geval niet gemasseerd. De techniek word op mij toegepast op een lichte wijze en daar komt geen knijpen, kneden of wat dan ook wat je gebruikt bij een massage bij te pas.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:30 schreef Maeghan het volgende:
Geen zin om alles te lezen eigenlijk, maar is dat niet gewoon good old (en zeer pijnlijke) bindweefselmassage? Als iemand ook nog maar wijst naar m'n bindweefsel ga ik al gillen, wat een marteling.
Dat komt doordat de wetenschappelijke basis voor de stelling 'alle ziekten komen uit fouten in de wervelkolom' ontbreekt. Vooral met een genetische aandoening zou je verwachten dat zulks helder is...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:25 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, dat zit chiropractie ook nog steeds en daar heb ik met HMS veel baat bij.....voor even
Nou, mijn chiropractor is ook neuroloog en ik heb heb die stelling nooit zo horen zeggen, dat alle ziektes uit de wervelkolom voort komen. En hij gelooft ook zeker niet in genezing. Het brengt alleen tijdelijke verlichting als nek, rug en bekken weer eens compleet verschoven zijn en tegen de zenuwen aan knellen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dat komt doordat de wetenschappelijke basis voor de stelling 'alle ziekten komen uit fouten in de wervelkolom' ontbreekt. Vooral met een genetische aandoening zou je verwachten dat zulks helder is...
Het zal dan ook wel niet zo zijn dat een chiropractor zegt HMS/EDS te kunnen 'genezen' maar dan valt chiropractie per direct af. Dan blijft namelijk enkel een massage over en ja, een massage kan wel wat helpen, tijdelijk.
Mijn dokter heeft zelfs een bezoek aan de chiropracticus afgewezen, het zou bij mij alleen maar meer schade aanbrengen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Nou, mijn chiropractor is ook neuroloog en ik heb heb die stelling nooit zo horen zeggen, dat alle ziektes uit de wervelkolom voort komen. En hij gelooft ook zeker niet in genezing. Het brengt alleen tijdelijke verlichting als nek, rug en bekken weer eens compleet verschoven zijn en tegen de zenuwen aan knellen.
Toch is dat het uitgangspunt. Van chiropractie.nl:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Nou, mijn chiropractor is ook neuroloog en ik heb heb die stelling nooit zo horen zeggen, dat alle ziektes uit de wervelkolom voort komen. En hij gelooft ook zeker niet in genezing. Het brengt alleen tijdelijke verlichting als nek, rug en bekken weer eens compleet verschoven zijn en tegen de zenuwen aan knellen.
En dan nog iets om echt van te gruwelen, hiervan lopen de rillingen over mijn ongekraakte rug:quote:De grondlegger van de chiropractie is de Amerikaan Daniel David Palmer (1844-1913). Zijn theorie is gebaseerd op die van Hippocrates, de 'Vader van de geneeskunde', namelijk dat de oorzaak van ziekten in de wervelkolom gezocht kan worden. De wervelkolom beschermt het ruggenmerg, dat samen met de hersenen het centraal zenuwstelsel vormt. Indien zich in de wervelkolom functiestoornissen voor doen, dan ontstaat er, zo stelde D.D. Palmer, ook storingen in de doorstroming van de zenuwimpulsen door het ruggenmerg en de daaruit aftakkende zenuwen.
Door deze functiestoornissen in de wervelkolom op te heffen, kunnen zenuwimpulsen onbelemmerd hun doel bereiken, waardoor organen en weefsels goed kunnen functioneren.
Kijk even door de taalfouten heen en zie dat het standpunt van de NCA dus is dat je babies moet kraken. Gadverdamme.quote:Tevens kunnen huilbaby's en klachten als bedplassen bij kinderen in veel gevallen met succes behandelt worden.
In je quote staat overigens ziekten, jij duidde het eerder aan als alle ziekten, das wel even wat anders hequote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:10 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Toch is dat het uitgangspunt. Van chiropractie.nl:
[..]
En dan nog iets om echt van te gruwelen, hiervan lopen de rillingen over mijn ongekraakte rug:
[..]
Kijk even door de taalfouten heen en zie dat het standpunt van de NCA dus is dat je babies moet kraken. Gadverdamme.
Ik zeg ook niets over het verhelpen van een genetische aandoening. Dat gelooft mijn chiro ook niet. Die zegt zelf dat ik er mee moet leren leven, maar dat een aantal kachten wel te verminderen zijn. De klachten die behandeld worden zijn ook niet vaag. Mijn ene been is bijna twee cm korter, waardoor alles vroeger verschoven raakte, zeker omdat de boel al niet stevig is. Door de HMS heb ik ook bekkeninstabiliteit. Dit alles is allemaal op rontgenfoto's terug te zien. Sterker nog, zonder het maken van foto's doet mijn chiro niets. Dat doet een fysio dus weer wel. Daar heb ik een keer drie maanden niet scherp door kunnen zien, omdat hij niets wist wat hij veroorzaakte aan mijn nek.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:00 schreef mvdlubbe het volgende:
Ongeacht mijn aanduiding zijn genetische aandoening niet te verhelpen door krakerij.
Net als kanker, overigens, dat ook wel in de categorie 'ziekten' valt.
Op je eerdere post is het nogal moeilijk reageren. Ik ben geen medicus en ken je situatie niet. Maar mensen met vage en/of moeilijk behandelbare klachten zijn per definitie de doelgroep van kwakzalvers.
Daarnaast probeer ik je niet je goede ervaring af te praten maar chiropractie heeft serieuze risico's die in geen verhouding staan tot de baten. Althans, dat is mijn onprofessionele mening. Voor een lage rugpijn spreek ik mijn fysiotherapeut aan die dan heel voorzichtig wat probeert maar kraken ten zeerste afraadt. Iets met kwetsbaarheid van het lichaam door het ontbreken van (goed) bindweefsel.
Ok, bij mij werden dan een soort 'rolletjes' van vel/bindweefsel e.d. opgepakt en naar beneden 'gerold'. Wat deed dat ongelofelijk zeer! En ja, de bindweefselverkleving die ik had die zorgde voor rugpijn was wel weg, maar kwam net zo hard weer terug.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:30 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Ik word in ieder geval niet gemasseerd. De techniek word op mij toegepast op een lichte wijze en daar komt geen knijpen, kneden of wat dan ook wat je gebruikt bij een massage bij te pas.
Verder is het lastig om uit te leggen via internet
In het begin heeft hij gerold en ja dat deed heel erg veel pijn, nu drukt hij alleen nog zachtjes de spieren naar elkaar toe zodat het vanzelf los schiet en dat doet helemaal geen pijn. Hij wacht net zo lang tot dat alles vanzelf ontspant waardoor hij minder kracht hoeft te zetten en hij mij geen pijn doet.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:02 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ok, bij mij werden dan een soort 'rolletjes' van vel/bindweefsel e.d. opgepakt en naar beneden 'gerold'. Wat deed dat ongelofelijk zeer! En ja, de bindweefselverkleving die ik had die zorgde voor rugpijn was wel weg, maar kwam net zo hard weer terug.
Deed eht bij jou niet zeer?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:59 schreef don-diablo het volgende:
En dan is er natuurlijk de ochtend stijfheid maar die is er altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |