Ben jij ergotherapeut?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:54 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Laat je weten hoe het was? Ik ben heel benieuwd naar je verhaal
Ikzelf heb morgen naar mijn weten geen intake staan dus ik ben je ergo niet
Waar (praktijk, reva-centrum, welke regio?) ga je ergotherapie krijgen?
Sorry, ben niet nieuwsgierig hoor
heavy joh! Zal je dat op den duur de boel niet operatief moeten laten inkorten? Weet dat het op den duur dan toch weer fout gaat, maar dit is ook schadelijk!quote:Op woensdag 2 april 2008 18:59 schreef miss-piggy het volgende:
[..]
Ben jij ergotherapeut?
Ik heb ergotherapie in ziekenhuis in Drachten
Gesprek ging gister goed! Ging opgelucht naar buiten. Hij is 1 die begript en medeleven toont, iets wat mijn revalidatie-arts en huisarts kennelijk niet doenHij gaat mijn huisarts aanspreken hierop
vooral op gebied van pijnmedicatie
![]()
Maandag mag ik weer naar hem.
En hopelijk doet hij nu ook wat aan mijn kolere schouder *prutst m weer terug in de kom*. Hij subluxeert echt de hele dag (ergo vond gemiddelde van 10x op een dag best veel, heeft hij mijn record nog niet gehoord), en begint nu ook met bewegen zeer te doen. Zal me niks verbazen dat er iets binnenin naar de klote gaat
Daar heb ik nog niet van gehoord, maar ik kan wel merken dat mn kaak soms niet lekker aanvoelt. Dan knapt er wat ofzo en dat voelt heel pijnlijk op dat moment en mn mond voelt dan heel lomp aan en kraakt een beetje.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:48 schreef Lief-visje het volgende:
Ik was vandaag bij de tandarts die wees me erop dat mijn kaak er sneller uit kan schieten en dat ik vooral mijn mond niet te ver open moest doen en geen kauwgom moest eten ivm het anders bewegen van de kaak.
Hebben jullie hier ook wel eens van gehoord ?
Ik heb momenteel een beugel. Ze heeft nog niet 1 keer de boel uit het gewricht getrokken, maar het voelt wel vreemd. Beetje herkenbaar als je met je knieen over elkaar hebt gezeten en voelt dat de pezen en banden trekken. Ik heb dan moeite om weer in goede positie te komen, dat doet echt pijn in de knie. Dat heb ik dus ook met de kaak. En hij "knakt" altijd als ik eet, ik heb nog nooit "zacht" gegeten dus. Ik kan me er dus zeker wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:48 schreef Lief-visje het volgende:
Ik was vandaag bij de tandarts die wees me erop dat mijn kaak er sneller uit kan schieten en dat ik vooral mijn mond niet te ver open moest doen en geen kauwgom moest eten ivm het anders bewegen van de kaak.
Hebben jullie hier ook wel eens van gehoord ?
Blijkbaar wel jahquote:Op donderdag 24 april 2008 21:32 schreef An24 het volgende:
Lossig bindweefsel, lossige tandjes die hun eigen ding doen?![]()
Je mening is je goed recht, maar wel een beetje generaliserend hoor.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:49 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb geen beugel gehadMijn ondertanden neigen wel wat naar binnen, maar dat was vroeger niet en eerlijkgezegd stoort het me niet. Ik houd niet van die massaal rechtgetrokken, gebleekte tandjes. Iedereen moet er maar hetzelfde uitzien tegenwoordig en ik herken mensen al zo slecht, dus van mij mag die hele hype de deur uit =P
Over kaken, de mijne zit 's ochtends nooit goed omdat ik altijd op m'n zij slaap en daardoor trekt m'n kaak dus die kant op. 's Ochtends kan ik nooit gelijk eten, want dan hoor ik het de hele tijd knakken en dat lijkt me niet zo goed, dus dan wacht ik altijd tot m'n kaak weer goed zit.
Tja, ik zeg niet dat er niemand is waarbij een beugel nodig is, maar het is voornamelijk een modeartikel. Toen mijn ouders jong waren, waren de steunzolen in. Toen ik klein was, moest iedereen buisjes hebben. Nu hoor je weinig over steunzolen en buisjes, maar moet iedereen een beugel hebben. En dan heb je het in 90% van de gevallen niet over mensen met een echt scheef gebit, maar mensen waar gewoon een tand niet helemaal perfect recht staat. Waarschijnlijk gaan mensen over een paar jaar hun oren symmetrisch laten maken of iets anders waar nu nog niemand zich mee bezighoudt.quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Je mening is je goed recht, maar wel een beetje generaliserend hoor.![]()
Klinkt interessant dus. Maar waar kan ik die VEDkrant lezen?quote:Op maandag 28 april 2008 10:07 schreef mvdlubbe het volgende:
Op de Algemene Ledenvergadering van de Vereniging van Ehlers-Danlospatienten, een paar weken geleden, heeft Dr. Steenks gesproken over kaak- en tandheelkunde. Best heel interessant en het 'knappen' van de kaak kwam uitgebreid aan de orde. Nu heb ik daar geen last van maar voor diegenen die erin geinteresseerd zijn: in de volgende VEDkrant staat er iets over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |