abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57785611
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:54 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Laat je weten hoe het was? Ik ben heel benieuwd naar je verhaal
Ikzelf heb morgen naar mijn weten geen intake staan dus ik ben je ergo niet
Waar (praktijk, reva-centrum, welke regio?) ga je ergotherapie krijgen?
Sorry, ben niet nieuwsgierig hoor
Ben jij ergotherapeut?

Ik heb ergotherapie in ziekenhuis in Drachten
Gesprek ging gister goed! Ging opgelucht naar buiten. Hij is 1 die begript en medeleven toont, iets wat mijn revalidatie-arts en huisarts kennelijk niet doen Hij gaat mijn huisarts aanspreken hierop vooral op gebied van pijnmedicatie

Maandag mag ik weer naar hem.

En hopelijk doet hij nu ook wat aan mijn kolere schouder *prutst m weer terug in de kom*. Hij subluxeert echt de hele dag (ergo vond gemiddelde van 10x op een dag best veel, heeft hij mijn record nog niet gehoord ), en begint nu ook met bewegen zeer te doen. Zal me niks verbazen dat er iets binnenin naar de klote gaat
pi_57787639
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:59 schreef miss-piggy het volgende:

[..]

Ben jij ergotherapeut?

Ik heb ergotherapie in ziekenhuis in Drachten
Gesprek ging gister goed! Ging opgelucht naar buiten. Hij is 1 die begript en medeleven toont, iets wat mijn revalidatie-arts en huisarts kennelijk niet doen Hij gaat mijn huisarts aanspreken hierop vooral op gebied van pijnmedicatie

Maandag mag ik weer naar hem.

En hopelijk doet hij nu ook wat aan mijn kolere schouder *prutst m weer terug in de kom*. Hij subluxeert echt de hele dag (ergo vond gemiddelde van 10x op een dag best veel, heeft hij mijn record nog niet gehoord ), en begint nu ook met bewegen zeer te doen. Zal me niks verbazen dat er iets binnenin naar de klote gaat
heavy joh! Zal je dat op den duur de boel niet operatief moeten laten inkorten? Weet dat het op den duur dan toch weer fout gaat, maar dit is ook schadelijk!
  woensdag 2 april 2008 @ 23:25:23 #128
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57793978
Klopt ik ben ergotherapeut, maar werk in Den Haag en da's natuurlijk niet in de buurt van Drachten
10 luxaties op een dag is niet echt de bedoeling nee, en lompe bejegeningen ook niet, dus een hoop dingen om aan te werken denk ik
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 23 april 2008 @ 22:48:43 #129
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_58266983
Ik was vandaag bij de tandarts die wees me erop dat mijn kaak er sneller uit kan schieten en dat ik vooral mijn mond niet te ver open moest doen en geen kauwgom moest eten ivm het anders bewegen van de kaak.

Hebben jullie hier ook wel eens van gehoord ?
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  woensdag 23 april 2008 @ 22:56:04 #130
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58267149
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:48 schreef Lief-visje het volgende:
Ik was vandaag bij de tandarts die wees me erop dat mijn kaak er sneller uit kan schieten en dat ik vooral mijn mond niet te ver open moest doen en geen kauwgom moest eten ivm het anders bewegen van de kaak.

Daar heb ik nog niet van gehoord, maar ik kan wel merken dat mn kaak soms niet lekker aanvoelt. Dan knapt er wat ofzo en dat voelt heel pijnlijk op dat moment en mn mond voelt dan heel lomp aan en kraakt een beetje.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_58267418
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:48 schreef Lief-visje het volgende:

Ik heb momenteel een beugel. Ze heeft nog niet 1 keer de boel uit het gewricht getrokken, maar het voelt wel vreemd. Beetje herkenbaar als je met je knieen over elkaar hebt gezeten en voelt dat de pezen en banden trekken. Ik heb dan moeite om weer in goede positie te komen, dat doet echt pijn in de knie. Dat heb ik dus ook met de kaak. En hij "knakt" altijd als ik eet, ik heb nog nooit "zacht" gegeten dus. Ik kan me er dus zeker wel iets bij voorstellen.
  donderdag 24 april 2008 @ 17:37:37 #132
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_58282683
Ik heb na mijn beugel (slotjes) gehad dat mijn kaak iedere keer op slot ging zitten en dat het soms wel eens een half uur duurde voordat het weer los sprong.
Everyone has secrets !
  donderdag 24 april 2008 @ 18:12:23 #133
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58283355
Hebben we allemaal een beugel gehad ofzo.. Ik heb eerder ook een beugel gehad. En Lief-visje en An24 dus blijkbaar ook. Grappig
  donderdag 24 april 2008 @ 18:21:31 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58283530
Ik heb ook een beugel gehad .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_58288053
Lossig bindweefsel, lossige tandjes die hun eigen ding doen?
  donderdag 24 april 2008 @ 21:37:52 #136
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58288206
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:32 schreef An24 het volgende:
Lossig bindweefsel, lossige tandjes die hun eigen ding doen?
Blijkbaar wel jah
  donderdag 24 april 2008 @ 22:29:28 #137
331 Merel
Be here now.
pi_58289602
Iedereen krijgt tegenwoordig een beugel, dat telt niet
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_58291667
Ik heb geen beugel gehad Mijn ondertanden neigen wel wat naar binnen, maar dat was vroeger niet en eerlijkgezegd stoort het me niet. Ik houd niet van die massaal rechtgetrokken, gebleekte tandjes. Iedereen moet er maar hetzelfde uitzien tegenwoordig en ik herken mensen al zo slecht, dus van mij mag die hele hype de deur uit =P

Over kaken, de mijne zit 's ochtends nooit goed omdat ik altijd op m'n zij slaap en daardoor trekt m'n kaak dus die kant op. 's Ochtends kan ik nooit gelijk eten, want dan hoor ik het de hele tijd knakken en dat lijkt me niet zo goed, dus dan wacht ik altijd tot m'n kaak weer goed zit.
Sanity is (not) statistical
pi_58294835
quote:
Op donderdag 24 april 2008 23:49 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb geen beugel gehad Mijn ondertanden neigen wel wat naar binnen, maar dat was vroeger niet en eerlijkgezegd stoort het me niet. Ik houd niet van die massaal rechtgetrokken, gebleekte tandjes. Iedereen moet er maar hetzelfde uitzien tegenwoordig en ik herken mensen al zo slecht, dus van mij mag die hele hype de deur uit =P

Over kaken, de mijne zit 's ochtends nooit goed omdat ik altijd op m'n zij slaap en daardoor trekt m'n kaak dus die kant op. 's Ochtends kan ik nooit gelijk eten, want dan hoor ik het de hele tijd knakken en dat lijkt me niet zo goed, dus dan wacht ik altijd tot m'n kaak weer goed zit.
Je mening is je goed recht, maar wel een beetje generaliserend hoor.

Ik heb vroeger al eens een beugel gehad, maar de ortho was niet zuiver en maakte er een zooitje van. Nu ben ik 27 en ik merkte ik op mijn 26e dat ik slechter ging eten. (omdat tanden en kiezen niet op elkaar paste en de boel naar voren "waaierden"). Ik dacht dat ik daar mee moest leven, maar mijn vorige tandarts zei dat ze er veel aan zou kunnen doen. Inmiddels verteer ik door goed kauwen mijn eten al beter en hoef ik geen moeite meer te doen om mijn lippen over mijn voortanden te krijgen zonder dat je tanden ziet.
pi_58296281
Mijn tanden stonden zo schots en scheef dat het gewoon echt niet leuk meer was. Ook kwam m'n hoektand niet door op de plek waar hij hoorde, en toen ze een röntgenfoto maakten, bleek m'n hoektand tussen m'n boventanden door te komen als ze niks deden. Dat werd een fijne operatie, onder algehele narcose, deels omdat dat mocht toen (jeeej) en deels omdat ze bang waren m'n kaak te breken en onder algehele narcose ging dat minder snel, of zo, weet ik het. Ik vond het best.
Mijn tanden brokkelen wel snel af, heb vrij veel gaatjes en ik verlies de vullingen op een gegeven moment, soms met een stuk kies erbij. Fijn. En ik ben als de DOOD voor de tandarts.
Tap tap tap
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:17:16 #141
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58298085
Ik heb helemaal geen gaatjes, maar mn tanden zijn wel weer scheef gaan staan door de jaren heen, dus denk dat ik dit jaar weer naar de orthodontist zal gaan om een afspraak te maken en kijken naar wat de opties zijn. Opzich is het niet zo mega erg, maar ik stoor me er wel aan.
pi_58311579
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Je mening is je goed recht, maar wel een beetje generaliserend hoor.

Tja, ik zeg niet dat er niemand is waarbij een beugel nodig is, maar het is voornamelijk een modeartikel. Toen mijn ouders jong waren, waren de steunzolen in. Toen ik klein was, moest iedereen buisjes hebben. Nu hoor je weinig over steunzolen en buisjes, maar moet iedereen een beugel hebben. En dan heb je het in 90% van de gevallen niet over mensen met een echt scheef gebit, maar mensen waar gewoon een tand niet helemaal perfect recht staat. Waarschijnlijk gaan mensen over een paar jaar hun oren symmetrisch laten maken of iets anders waar nu nog niemand zich mee bezighoudt.
Sanity is (not) statistical
  maandag 28 april 2008 @ 10:07:19 #143
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_58354121
Op de Algemene Ledenvergadering van de Vereniging van Ehlers-Danlospatienten, een paar weken geleden, heeft Dr. Steenks gesproken over kaak- en tandheelkunde. Best heel interessant en het 'knappen' van de kaak kwam uitgebreid aan de orde. Nu heb ik daar geen last van maar voor diegenen die erin geinteresseerd zijn: in de volgende VEDkrant staat er iets over.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 28 april 2008 @ 11:25:31 #144
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58355809
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:07 schreef mvdlubbe het volgende:
Op de Algemene Ledenvergadering van de Vereniging van Ehlers-Danlospatienten, een paar weken geleden, heeft Dr. Steenks gesproken over kaak- en tandheelkunde. Best heel interessant en het 'knappen' van de kaak kwam uitgebreid aan de orde. Nu heb ik daar geen last van maar voor diegenen die erin geinteresseerd zijn: in de volgende VEDkrant staat er iets over.
Klinkt interessant dus. Maar waar kan ik die VEDkrant lezen?
pi_58357797
Wat DD zegt!
  maandag 28 april 2008 @ 17:03:15 #146
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_58362089
http://www.ehlers-danlos.nl

Maar ik denk dat je lid moet worden, een los tijdschrift bestellen kan geloof ik niet..
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 28 april 2008 @ 17:56:29 #147
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_58363060
Er zal wel een uitgebreid verslag in het volgende krantje komen te staan. Afwachten dus.
Everyone has secrets !
pi_58366256
ben benieuwd naar volgende krantje!

Het is omdat ledenvergadering zo ver weg is, anders was ik wel gekomen

plop
*schouder terug zet*

kwacht op schouderbrace, hmmm.....
  maandag 28 april 2008 @ 21:55:39 #149
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_58368109
Er waren zelfs mensen uit Vlaanderen!
  maandag 28 april 2008 @ 22:15:59 #150
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58368522
Nice! Ik heb de site iig gebookmarked en aan mn moeder laten zien. Die schrok wel even toen ze wat dingen had doorgelezen. (misschien dat ze het nu wat beter begrijpt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')