abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56943216
Dit overkwam me enkele maanden geleden alweer. Nu dat ik me eroverheen gezet heb vraag ik me af wat en of ik er nog iets mee kan doen.

Wat gebeurde er? Ik logeerde een paar dagen bij mijn ouders. Ik was daar om met ze te praten, een breuk tussen mij en mijn ouders proberen te lijmen. Die breuk was ontstaan omdat ik nu eenmaal erg ben veranderd, oa. in religie. Mijn ouders zijn aspiritueel, wel beste mensen en hebben altijd voor me klaargestaan als ik bv. weer 's ging verhuizen of soms als ik het financieel even niet breed had gaven ze me wel wat.

Ik wilde hen graag vertellen over mijn levensbeschouwing (mijn filosofie lijkt op spiritisme), om dichter bij elkaar te komen. Uiteindelijk werd ik door hen voor gek verklaard, hallucinaties en wanen, bijgestaan in hun mening door mijn broer die psychiater van beroep is. De breuk werd helaas niet gelijmd maar de afstand enkel groter.

Maargoed, ik ben toen maar vertrokken aangezien mijn ouders mijn standpunten niet wilden/konden begrijpen laat staan accepteren, het werd vrij zinloos en de sfeer niet beter op. Helaas had ik niet door dat mijn ouders het niet konden opbrengen me in mijn waarde te laten, sterker nog uiteindelijk begreep ik dat ze mij het liefst gedwongen wilden laten opnemen ( ). Hierop besloot ik voor mezelf dat het beter was hen voorlopig te mijden, het enige wat ik nog van hen wilde waren sleutels van mijn appartement. Het idee dat ze zomaar binnen kunnen komen vind ik niet prettig gezien hun houding tov mij.

En nu komt het. Ik dus terug naar mijn ouderlijk huis en mijn sleutels terugvragen, mijn ouders reageerden hierop dat zij nog even wilden praten waarop ik aangaf liever niet naar binnen willen gaan en enkel mijn sleutels kwam ophalen. "Praten zouden we misschien beter een andere keer doen als we het even hebben overdacht en alles". Nee, je komt binnen en we gaan praten. Nou goed ik dus naar binnen, van plan mijn sleutels te grissen en zsm weer weg.

Wat er toen gebeurde verwachtte ik niet van mijn ouders. Deuren op slot, mijn vader die de sleutel vasthoud en de mededeling dat de politie zo direct aanwezig is ik bleef wel beheerst (dat blijf ik altijd) geen gevloek, gescheld, niet eens een "handgemeen". Ik flipte wel enigzins omdat ik opgesloten was door mijn eigen ouders en dan ook nog eens de politie die langskomt? Wat ik toen deed was enigzins rigoreus, ik pakte m'n spullen en ben maar het raam uitgesprongen waarna ik zelf de politie belde om aangifte te doen van vrijheidsberoving. Achteraf redelijk stom, maar ik had geen idee wat ik moest doen.

Even later kwam inderdaad de politie. Ene agent praatte met mijn ouders, de ander met mij. Er bleek niets aan de hand te zijn maar mijn moeder heeft hen toch zover weten te krijgen dat ze haar geloofden dat ikzelf niet helemaal 100 ben... ik weet niet wat ze heeft gezegd tegen de agent maar ik werd vriendelijk verzocht de auto in te stappen en mee te gaan naar het politie buro. Daar heb ik in de "ophoudkamer" gezeten (wat verdacht veel leek op een cel maar ok, wat weet ik ervan ). Daar heb ik fijn een uur kunnen mediteren op de leegte (en de urinelucht) van de cel en de vele artistieke expressies kunnen bewonderen van voorgangers ("F da COPZ" & [...] WAS HERE)... erg surrealistisch, ik had bijna als een cliché willen zeggen "Maar ik heb niks gedaan, ik ben onschuldig!" tegen de agent die me achter slot en grendel zette.
Een half uur gepraat met een psychiater en maatschappelijk werker die tot de conclusie kwamen dat er niets aan de hand was. Uiteindelijk weer vrij gelaten, na mijn ouders nog even gezien te hebben die me mijn sleutels teruggaven. Nog wat namen genoteerd mocht ik er later nog iets mee willen doen.

Bottom line, ik heb een aantekening "ergens" dat ik opgepakt ben en voor jan lul in een ophoudkamer heb gezeten. Het contact met mijn familie laat ik verwateren, ik hoef hen niet meer te zien. Toch vraag ik me af of ik nog iets moet doen, een rechtszaak dat mijn ouders me ten onrechte de cel in hebben laten gaan. De agenten ter plaatse neem ik niets kwalijk, die deden gewoon hun werk. Ergens schaam ik me zo dat ik in de cel ben geweest dat ik het maar liever gewoon laat gaan, anderszijds wordt het misschien tijd dat ik eens voor mezelf opkom en mijn ouders eens duidelijk maak dat zij erg irrationeel reageren. Het is niet dat ik wraak wil, misschien zou ik een schadevergoeding eruit kunnen halen (emotionele schade?). Mijn ouders zijn tot dat moment wel goed voor me geweest alhoewel het niet waarschijnlijk is dat ik nog met hen op goede voet zal staan in m'n verdere leven.
pi_56943324
Een schadevergoeding "eruit kunnen halen", de formulering alleen al .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 24 februari 2008 @ 12:09:05 #3
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56943337
Zo dan. Serieuze shit inderdaad....

Effe voor de volledigheid: Over welke levensovertuiging/religie hebben we het? Wat is de leeftijd van jou? En van je ouders? Zijn ze misschien van de 'oude stempel'?
Only the strongest will survive...
  zondag 24 februari 2008 @ 12:09:45 #4
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56943349
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Schadevergoeding.... Wie heeft dat raam bekostigt?
  zondag 24 februari 2008 @ 12:10:38 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56943364
door een dicht raam of open raam gesprongen...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56943417
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:10 schreef Re het volgende:
  zondag 24 februari 2008 @ 12:15:26 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56943451
Wat een mongolen. Sorry maar zijn jouw OUDERS wel helemaal 100?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 24 februari 2008 @ 12:16:14 #8
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56943460
geweldig topic
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zondag 24 februari 2008 @ 12:18:08 #9
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56943487
Ik wacht op de lemming trouwens.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:18:37 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56943498
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:13 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

wat is er?
  zondag 24 februari 2008 @ 12:19:33 #11
pi_56943520
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:18 schreef LasTeR het volgende:
Ik wacht op de lemming trouwens.
geen zin ben ff hitman spelen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_56943523
Ik lach om je opmerking. Wat denk jezelf?

Volgens mij is het nog vroeg bij je
  zondag 24 februari 2008 @ 12:21:30 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56943546
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:19 schreef Devlinsect het volgende:
Ik lach om je opmerking. Wat denk jezelf?

Volgens mij is het nog vroeg bij je
ik weet niet, lijkt me toch een verschilletje in zitten ... qua toerekeningsvatbaarheid

en nee ik heb mijn koffie al op
pi_56943592
pi_56943637
Je kan niet door een dicht raam heen springen zonder jezelf te verwonden.

Tenzij je woont in Hollywood.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:28:48 #16
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56943691
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:26 schreef Devlinsect het volgende:

In Overijssel heeft nog niet iedereen dubbelglas
pi_56943706
Oh... mijn...god

Wat een bizar verhaal zeg,mocht het allemaal echt waar zij'n.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:31:13 #18
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56943732
TOF!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 24 februari 2008 @ 12:33:40 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_56943787
Hmm ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad. Ik had ooit een keer ruzie met kenissen en want die wilde spullen van mij niet terug geven en sloegen wat deuken in mijn lease auto. Daarna hebben ze de politie maar gebeld omdat het zo lang duurde voor de politie er was ben ik maar weggegaan.(Dat was niet handig). Toen ik later die dag aangifte ging doen van vernieling van mijn auto werd ik opgepakt voor poging tot doodslag (lulverhaal andere partij). Maar mooi dat de politie je vast laat zitten totdat ze alles (op hun gemak) hebben uitgezocht. Daar doe je nix aan ja later 60 euro per dag schadevergoeding eisen, maar daar wordt je ook niet blij van.

Dus tsja komt vaker voor. Politie moet kiezen wie ze geloven en dat is niet makkelijk.

En B: Blijf gewoon bij je ouders weg man, je schrijft zelf dat het een en al ellende is wat je daar overkomt. Had dan gewoon een nieuw slot op de deur laten zetten. Je kunt er blijkbaar vanuitgaan dat als je daar komt, je weer een hoop negativiteit over je heen krijgt. En waarom?
  zondag 24 februari 2008 @ 12:35:04 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56943818
Welk een mal verhaal. Denk niet dat je hier rijk van gaat worden.

En met die aantekening zal het wel meevallen, nu je niet bent aangehouden, en je (vermoedelijk) niet eens verdachte bent geweest.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 24 februari 2008 @ 12:35:10 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56943821
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:26 schreef Devlinsect het volgende:

en die flessen waar ze elkaar de harses mee inslaan zijn zeker ook niet echt ...
pi_56943849
als je ook maar een klein beetje op je ouders lijkt ben je niet helemaal 100 procent. Maar zoals ik dit nu lees zonder achtergrond informatie zijn je ouders veel te ver gegaan en misschien kun je er nog werk van maken. Zodat je ouders het dan begrijpen wat zei hebben gedaan dat het niet normaal is.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:40:44 #23
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_56943926
TS is moslim geworden?
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  zondag 24 februari 2008 @ 12:42:55 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56943966
Heftig verhaal. Maar een schadevergoeding gaan eisen is nu ook wel weer wat. Temeer ook daar je het zo voor jezelf enkel langer laat duren. En ik denk dat je weinig grond hebt daarvoor.
Ben trouwens wel benieuwd naar de religie die je ouders aanhangen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 24 februari 2008 @ 12:44:11 #25
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56943991
Wat zouden de reacties zijn geweest als ouders christelijk waren en ts kwam aankondigen dat hij atheist is geworden

Ik zou het gewoon laten rusten terwijl je natuurlijk wraak wilt nemen, ik denk dat je dit beter niet kan doen omdat je hier alleen maar meer gezeik van krijgt.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:45:09 #26
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_56944008
tvp
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
pi_56944056
quote:
Ik wilde hen graag vertellen over mijn levensbeschouwing (mijn filosofie lijkt op spiritisme), om dichter bij elkaar te komen.
Zaten je ouders hier wel op te wachten? Het klinkt bijna alsof je ze wilde indoctrineren.

Vooral het stukje van "Om dichter bij elkaar te komen" laat het lijken alsof je ze wilde overhalen naar jouw godsdienst over te lopen. Dan zou ik als ouder toch ook wel twijfelen of je wel 100% bent.
deal with it
  zondag 24 februari 2008 @ 12:52:30 #28
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_56944156
quote:
"Het spiritisme is een theorie die stelt dat de mens na zijn dood als geest voortbestaat, en dan in staat is om met andere, nog levende mensen te communiceren. Spiritisme gaat er van uit dat de dood geen wezenlijke verandering in de geest van de mens teweegbrengt. Door de dood scheiden lichaam en geest zich, het lichaam blijft achter."
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritisme

Ik denk dat je ouders best een punt hebben
  zondag 24 februari 2008 @ 12:54:00 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56944194
Scientology topic
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 24 februari 2008 @ 12:54:41 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56944212
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:42 schreef Copycat het volgende:
Heftig verhaal. Maar een schadevergoeding gaan eisen is nu ook wel weer wat. Temeer ook daar je het zo voor jezelf enkel langer laat duren. En ik denk dat je weinig grond hebt daarvoor.
Ben trouwens wel benieuwd naar de religie die je ouders aanhangen.
Kopje koffie mupke?
Niet de ouders, maar TS hangt een religie aan.
Ik gok op hare krishna en in dat geval zou ik het loeder ook hebben opgesloten.
  zondag 24 februari 2008 @ 12:58:46 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56944297
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:54 schreef SHE het volgende:
Kopje koffie mupke?
Niet de ouders, maar TS hangt een religie aan.
Ik gok op hare krishna en in dat geval zou ik het loeder ook hebben opgesloten.
Maak er maar een dubbele espresso van!

Ben dus benieuwd welke religie TS voortaan aanhangt en of daar een leuke kledingstijl bij hoort .
pi_56944376
Krishna lijkt me eerder gebaseerd op hindoeisme, ik ga voor Kardecisme.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
pi_56944527
Ok, je ouders hebben het totaal verkeerd aangepakt door je op te sluiten maar dat deden ze waarschijnlijk omdat ze van je houden, anders zouden ze die moeite niet doen en je gewoon laten gaan. Als je nu ook nog een schadevergoeding gaat eisen steek je ze een mes in de rug. Probeer het ook eens van hun kant te zien ook al hebben ze ongelijk in jouw ogen. Een kind dat van ze vervreemdt is al erg genoeg, maar als je ook nog gerechtelijke stappen gaat ondernemen komt het nooit meer goed tussen jullie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 24-02-2008 13:16:29 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_56944550
Als je het contact wil laten verwateren dan zou ik verder geen stappen meer ondernemen en laten voor wat het is.

Zolang je nergens van bent verdacht heb je ook geen aantekening dat je in een semi cel hebt gezeten en met een psycholoog en maatschappelijk werker hebt gesproken.
pi_56944663
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Weetje, ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken omdat ik m'n ouders niets aan wil doen. Dus kan ik het niet duidelijker verwoorden dan dat...
pi_56944701
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:09 schreef Baird het volgende:
Zo dan. Serieuze shit inderdaad....

Effe voor de volledigheid: Over welke levensovertuiging/religie hebben we het? Wat is de leeftijd van jou? En van je ouders? Zijn ze misschien van de 'oude stempel'?
Ik ben eind 20, mijn levensbeschouwing neigt naar spiritisme, mijn ouders zijn geheel niet spiritueel/religieus ingesteld, "gewoon burgelijk" huisje boompje beestje.
pi_56944814
Conclusie 1: TS is niet de eerste gek die een psychiater om de tuin leidt
Conclusie 2: TS heeft geen vrienden om zijn verhaal te delen
Conclusie 3: TS is een zwevert
  zondag 24 februari 2008 @ 13:22:46 #38
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56944845
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:17 schreef loop het volgende:

[..]

Ik ben eind 20, mijn levensbeschouwing neigt naar spiritisme, mijn ouders zijn geheel niet spiritueel/religieus ingesteld, "gewoon burgelijk" huisje boompje beestje.
Er zal best nog mee gebeurt zijn, kan me niet voorstellen dat je ouders je dit op deze leeftijd aandoen omdat je er een ander geloof op nahoudt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:25:21 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56944909
Waarom zit je er zo omheen te draaien? Als je geloof zo rotsvast is, kun je toch wel delen wat je aanhangt?
  zondag 24 februari 2008 @ 13:25:41 #40
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_56944921
Daar hebben je ouders dan 25 jaar voor opgevoed, klinkt een beetje als stank voor dank. Een kind die zich met onzin als spiritisme gaat bezighouden. Bekijk het is even vanuit hun "burgerlijke" zienswijze. Ze voelden het als laatste kans om jou terug te halen en dat eindigt dan met een sprong uit het raam. Eens zal je het wel begrijpen wat voor gigantisch egoistisch persoon je bent.

En voor een nachtje vastzitten zonder aanklacht krijg je geen aantekening.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_56944965
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:10 schreef Re het volgende:
Wat denk je nu zelf?
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:36 schreef Gercos het volgende:
als je ook maar een klein beetje op je ouders lijkt ben je niet helemaal 100 procent. Maar zoals ik dit nu lees zonder achtergrond informatie zijn je ouders veel te ver gegaan en misschien kun je er nog werk van maken. Zodat je ouders het dan begrijpen wat zei hebben gedaan dat het niet normaal is.
Niemand is werkelijk 100%... ik vind mezelf vaak niet 100 qua gevoel en expressie eraan geven. Iets wat nu eenmaal in m'n familie niet echt gestimuleerd wordt.
pi_56945085
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:25 schreef SHE het volgende:
Waarom zit je er zo omheen te draaien? Als je geloof zo rotsvast is, kun je toch wel delen wat je aanhangt?
Ik ben me er niet van bewust dat ik eromheen draai... geloof is geloof daar kun je zolang over discussieren. Het punt van mijn geloof wat onenigheid veroorzaakt is dat ik volgens mijn familie hallucineer, voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.

Achteraf gezien was er waarschijnlijk gewoon niets gebeurd als ik m'n mond had gehouden over m'n ervaringen. Dat heb ik gedaan tegenover kennissen en vrienden maar dus niet tegenover mijn familie. Ik had ergens gehoopt en verwacht dat ze het gewoon zouden accepteren en er vertrouwelijk mee om zouden gaan (wat ik niet verwacht van bepaalde kennissen). En daarnaast, mijn vrienden en kennissen hebben niets aan mijn geloof, dat kan ik vantevoren wel bedenken. Maar met mijn ouders vooral wilde ik dus dat ze beter begrepen waarom ik in die periode zo veranderde.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:36:37 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56945148
lijkt me meer dat je broer hier de bepalende factor is....

en dwars door een raam springen is veul spectaculairder natuurlijk
  zondag 24 februari 2008 @ 13:36:55 #44
pi_56945159
Je bent gew0on een freak
pi_56945187
Zoals je spreekt over ervaringen en het eerdere aangehaalde spiritisme zou ik zeggen dat je bijvoorbeeld contact hebt gehad met geesten?

Mogelijk van overleden (dat is meestal zo ) familie/vrienden?
deal with it
pi_56945200
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:22 schreef hollander172 het volgende:
Er zal best nog mee gebeurt zijn, kan me niet voorstellen dat je ouders je dit op deze leeftijd aandoen omdat je er een ander geloof op nahoudt.
Natuurlijk is er meer gebeurd maar geen nare dingen, slechts gepraat. Ik realiseerde me niet dat mijn ouders me in de cel zouden doen belanden, ik hield het eigenlijk niet voor mogelijk. Ik ben wel enigzins bang voor de toekomst, zullen ze het zomaar accepteren als ik beetje bij beetje niets meer van me laat horen?
  zondag 24 februari 2008 @ 13:39:39 #47
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_56945214
Wat een verhaal voor de zondagmiddag!

In welk opzicht ben je veranderd TS? Ik snap dat je tot het Spiritisme bent bekeerd; maar wat houdt dat concreet in? Het is duidelijk dat je ouders en je broer zich zorgen maken.
Dus in hoeverre ben je dan veranderd?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_56945231
quote:
Ik ben me er niet van bewust dat ik eromheen draai... geloof is geloof daar kun je zolang over discussieren. Het punt van mijn geloof wat onenigheid veroorzaakt is dat ik volgens mijn familie hallucineer, voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.
Hoezo hallucineer je eigenlijk? Bedoel je hier optische, danwel auditieve waanbeelden mee? Maw, je ziet en hoort dus dingen die er 'eigenlijk' niet zijn? En hoe zijn die hallucinaties verbonden met je geloof?
  zondag 24 februari 2008 @ 13:41:16 #49
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_56945262
Hilarisch.
Thinking about thinking of you.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:42:14 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56945286
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:33 schreef loop het volgende:

[..]

Achteraf gezien was er waarschijnlijk gewoon niets gebeurd als ik m'n mond had gehouden over m'n ervaringen. Dat heb ik gedaan tegenover kennissen en vrienden maar dus niet tegenover mijn familie. Ik had ergens gehoopt en verwacht dat ze het gewoon zouden accepteren en er vertrouwelijk mee om zouden gaan (wat ik niet verwacht van bepaalde kennissen). En daarnaast, mijn vrienden en kennissen hebben niets aan mijn geloof, dat kan ik vantevoren wel bedenken. Maar met mijn ouders vooral wilde ik dus dat ze beter begrepen waarom ik in die periode zo veranderde.
Dat begrijp ik. Maar dan stel ik de vraag nog maar een keer : WELK geloof?
Wat is het precies? Je zegt steeds dat het neigt naar spiritisme, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen waar je in gelooft?
  zondag 24 februari 2008 @ 13:46:29 #51
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_56945392
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Wat is het precies? Je zegt steeds dat het neigt naar spiritisme, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen waar je in gelooft?
Kijk eens naar zijn postgeschiedenis. Glaasje draaien, geesten enz. Niet zo gek dat zijn ouders zich zorgen maken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_56945432
Don't do drugs!

Als ik je zo erover hoor praten, vind ik het niet eens zo gek dat je ouders zo denken. Politie erbij halen gaat misschien beetje ver maar er zitten toch echt wat steekjes los bij je
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  zondag 24 februari 2008 @ 13:50:33 #53
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_56945517
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:25 schreef Bayswater het volgende:
Daar hebben je ouders dan 25 jaar voor opgevoed, klinkt een beetje als stank voor dank. Een kind die zich met onzin als spiritisme gaat bezighouden. Bekijk het is even vanuit hun "burgerlijke" zienswijze. Ze voelden het als laatste kans om jou terug te halen en dat eindigt dan met een sprong uit het raam. Eens zal je het wel begrijpen wat voor gigantisch egoistisch persoon je bent.

En voor een nachtje vastzitten zonder aanklacht krijg je geen aantekening.
Jij vindt het onzin, voor de ander is het religie.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:51:08 #54
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_56945535
zie je geesten?
weten je ouders dat je die ziet/voelt?
hebben je ouders je weleens meegemaakt terwijl je spirutueel bezig was (in een andere wereld leek te zijn)?

zo ja, is hun conclusie (niet zo vreemd vanuit hun denkwijze) dat je zo schizofreen bent als een deur en willen ze je tegen jezelf beschermen. Schizofrenen willen wel eens gekke dingen doen.
Als ik het zo lees hebben je ouders namelijk niets tegen je.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 24 februari 2008 @ 13:53:23 #55
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56945597
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:42 schreef SHE het volgende:

[..]

wellicht omdat hij ook wel weet dat hij dan absoluut geen medestanders meer heeft.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:55:22 #56
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56945649
Het interpreteren van prikkels uit je omgeving.

Dat is waar het hier om draait. TS heeft bepaalde prikkels en vertaalt die naar een religie/spritisme. Een ander krijgt ook prikkels maar zet die om in Boedhisme of whatever. Wat is nu de goede interpretatie van die prikkels? Niemand die het weet.

Is TS gek? Zijn wij allemaal gek? Zijn de gekken gezond en de gezonden gek?
pi_56945684
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:55 schreef Baird het volgende:
Het interpreteren van prikkels uit je omgeving.

Dat is waar het hier om draait. TS heeft bepaalde prikkels en vertaalt die naar een religie/spritisme. Een ander krijgt ook prikkels maar zet die om in Boedhisme of whatever. Wat is nu de goede interpretatie van die prikkels? Niemand die het weet.

Is TS gek? Zijn wij allemaal gek? Zijn de gekken gezond en de gezonden gek?
nee alleen ts spoort niet oke en zijn ouders ook niet
pi_56945686
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:53 schreef Bob-B het volgende:

[..]

wellicht omdat hij ook wel weet dat hij dan absoluut geen medestanders meer heeft.
Ding ding ding.

Ik heb ook mijn twijfels of je wel de volledige waarheid hebt verteld over je "geloof" aan de psychiater en maatschappelijk werker op het politiebureau.
deal with it
pi_56945803
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:38 schreef RTB het volgende:
Zoals je spreekt over ervaringen en het eerdere aangehaalde spiritisme zou ik zeggen dat je bijvoorbeeld contact hebt gehad met geesten?

Mogelijk van overleden (dat is meestal zo ) familie/vrienden?
Ja, maar daar gaat dit topic niet zozeer over, dan wordt het toch een TRU onderwerp? Islam en Christendom en zelfs Scientology is al genoemd terwijl ik niet bekeerd ben en ook niet van plan ben dat te gaan doen. Zeker niet nu ik in een moeilijke periode zit ga ik niet zo'n grote beslissing maken. Misschien beland ik zelfs uiteindelijk bij één of andere vage sekte

Ik zit emotioneel in de knel zonder al te dramatisch over te komen en vroeg me af wat anderen hun mening is over datgene wat ik OP heb geschreven. Nieuwe perspectieven of gelijke ervaringen.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:02:05 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56945871
Ik begin je ouders steeds beter te begrijpen.
pi_56945931
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef Copycat het volgende:
ik zie ook welke kant dit topic op gaat
  zondag 24 februari 2008 @ 14:03:55 #62
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56945933
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef Copycat het volgende:
Anders ik wel, TS is zo stuurloos als Cuba sinds Castro niet meer aan de macht daar is. Laat jezelf opnemen vent, straks gaat het heel erg verkeerd met je.
pi_56946021
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:03 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Anders ik wel, TS is zo stuurloos als Cuba sinds Castro niet meer aan de macht daar is. Laat jezelf opnemen vent, straks gaat het heel erg verkeerd met je.
of hij gaat bij een vage sekte en maakt zichzelf van kant, probleem lost zichzelf wel op
pi_56946073
Anders rotten jullie ff op naar ONZ en KLB, en neem je mod mee .
pi_56946165
en hoe oud is topicstarter dan vragen wij ons allemaal terrecht af.
om een of andere reden gok ik direct 19 wat de acties van ouders / politie ineens stuk verklaarbaarder zou maken

actief en openlijk je geloof wijzigen en levensopvattingen aanpassen zorgt er nou niet bepaald voor dat je serieus genomen word, hier zijn ouders voor om dit soort dingen uit je hoofd te praten
it was not a good game
pi_56946257
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef loop het volgende:

[..]

Ja, maar daar gaat dit topic niet zozeer over, dan wordt het toch een TRU onderwerp? Islam en Christendom en zelfs Scientology is al genoemd terwijl ik niet bekeerd ben en ook niet van plan ben dat te gaan doen. Zeker niet nu ik in een moeilijke periode zit ga ik niet zo'n grote beslissing maken. Misschien beland ik zelfs uiteindelijk bij één of andere vage sekte

Ik zit emotioneel in de knel zonder al te dramatisch over te komen en vroeg me af wat anderen hun mening is over datgene wat ik OP heb geschreven. Nieuwe perspectieven of gelijke ervaringen.
Hier is een nieuw perspectief: stel nou eens dat je fout zit en je wel degelijk een psychiatrisch probleem hebt?

Het zal vast en zeker moeilijk te bevatten zijn als je het echt zo sterk geloofd (beetje de definitie), maar een psychiatrisch onderzoek kan denk ik geen kwaad in dit geval. Je komt een beetje godsdienstwaanzinnig over: "Mijn geloof en anders maar geen contact meer".
deal with it
pi_56946259
waarom bekeer je niet tot het "ik geloof in mijn ouders geloof"
als je behalve het feit dat je ouders jou ontdekte religieuze gedrag niet accepteren goed met ze op kon schieten, dan is inrichting pappa en mamma zo gek nog niet
it was not a good game
pi_56946289
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:11 schreef rasor1 het volgende:
om een of andere reden gok ik direct 19 wat de acties van ouders / politie ineens stuk verklaarbaarder zou maken

actief en openlijk je geloof wijzigen en levensopvattingen aanpassen zorgt er nou niet bepaald voor dat je serieus genomen word, hier zijn ouders voor om dit soort dingen uit je hoofd te praten
als je nou eerst leest voor je vragen stelt want dat antwoord was al gegeven
  zondag 24 februari 2008 @ 14:16:14 #69
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56946365
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:11 schreef rasor1 het volgende:
Lees het topic anders even...
quote:
Bullshit.
Ik ben katholiek opgevoed en de hele mikmak. Uiteindelijk gingen mijn ogen open en besefte ik dat het allemaal toch net ietsje anders is dan dat meneer pastoor deed voorkomen.
Mijn ouders en zus zijn nog altijd katholiek. Ik heb hen uitgelegd wat mijn ideeen waren, en dat snapten ze niet, maar begrepen ze wel. En dat hebben ze geaccepteerd.

Ik heb openlijk mijn levensovertuiging/religie 'gewijzigd'. Geen ouder die het me uit mijn hoofd praatte.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:18:00 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56946430
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:03 schreef Bob-B het volgende:

[..]

wat is dat nou weer voor een suf advies.... psychiater in de dop...
  zondag 24 februari 2008 @ 14:20:18 #71
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_56946508
quote:

[..]

(..) voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.
Conclusie: je hebt een tik van de molen gehad en je ouders hebben het beste met je voor.

Advies: laat je opnemen.
pi_56946515
wel interessant om te weten hoe zoiets in de praktijk gaat met politie er bij enzo.

maar ouders kant van het verhaal zou er ook wel bij moeten.
lijkt me ook wel dat de politie je niet zomaar in zo'n cel stopt.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 24 februari 2008 @ 14:24:58 #73
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56946658
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Anders rotten jullie ff op naar ONZ en KLB, en neem je mod mee .
Pardon? Ik meen het serieus hoor, TS lijkt hier enkel te komen om zijn haat voor zijn ouders van zichzelf af te schrijven op een dusdanige manier dat wij met hem medeleven moten tonen en het maar met hem eens moeten zijn dat hij gelijk heeft. Helaas voor TS wordt hem even de spiegel de zelfreflectie voorgehouden en als TS dan vragen gaat negeren of eromheen draaien is hij gewoon niet geloofwaardig meer en weet iedereen ook wel hoe de vork in de steel steekt. Dus als jij niet normaal kan reageren heb ik liever dat jij je uit de discussie houdt.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:27:32 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56946738
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Pardon? Ik meen het serieus hoor, TS lijkt hier enkel te komen om zijn haat voor zijn ouders van zichzelf af te schrijven op een dusdanige manier dat wij met hem medeleven moten tonen en het maar met hem eens moeten zijn dat hij gelijk heeft. Helaas voor TS wordt hem even de spiegel de zelfreflectie voorgehouden en als TS dan vragen gaat negeren of eromheen draaien is hij gewoon niet geloofwaardig meer en weet iedereen ook wel hoe de vork in de steel steekt. Dus als jij niet normaal kan reageren heb ik liever dat jij je uit de discussie houdt.
en dus moet hij zich maar laten opnemen omdat je hem een gestoorde freak vind?
  zondag 24 februari 2008 @ 14:27:38 #75
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56946744
quote:

[..]

Ik zie geen haat jegens zijn ouders, alleen onbegrip en verbazing.

Eromheen draaien ok. Maar dat heeft misschien een reden..... Als ik zeg dat ik tamelijk religieus ben word ik serieuzer genomen dan wanneer ik zeg dat ik tamelijk moslim ben.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:29:56 #76
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56946802
Kijk, er zijn overal extremen in, en ik denk dat TS hier een voorbeeld van is.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:32:15 #77
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56946862
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:27 schreef Re het volgende:

[..]

en dus moet hij zich maar laten opnemen omdat je hem een gestoorde freak vind?
Nee, omdat zijn ouders hem niet voor niets proberen te helpen, omdat de politie hem niet voor niets zomaar meeneemt en tijdje vasthoudt, omdat zijn broer hem niet voor niets gek verklaard als hij daadwerkelijk psychiater is.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:35:56 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56946970
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee, omdat zijn ouders hem niet voor niets proberen te helpen, omdat de politie hem niet voor niets zomaar meeneemt en tijdje vasthoudt, omdat zijn broer hem niet voor niets gek verklaard als hij daadwerkelijk psychiater is.
mja helpen door vrijheidsberoving noem ik niet echt constructief helpen... verder neem ik aan dat broerlief natuurlijk niet echt objectief is dit in tegenstelling tot de psycholoog op het politie buro.... dus waarom je deze conclusies trekt lijkt me zeer voorbarig en populistisch...
  zondag 24 februari 2008 @ 14:36:23 #79
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56946981
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ouders + broer = 1

Iemand die voor whatever de politie belt, doet dat met een reden. Als diegene waarvoor gebeld wordt om welke reden dan ook ervandoor gaat. Dan willen de mannen in blauw natuurlijk wel even met je praten. Dat wekt interesse.
pi_56947011
quote:
Pardon?
Als het zo zou zijn dat iedereen 't met TS eens is heeft je betoog enig nut, dit is niet zo. Users proberen een zinnige discussie op te zetten (oa SHE) maar worden weggeblazen door 't gebagger van de rest . Vandaar mijn opmerking.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:38:16 #81
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56947031
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:36 schreef Baird het volgende:

[..]

Ouders + broer = 1

Iemand die voor whatever de politie belt, doet dat met een reden. Als diegene waarvoor gebeld wordt om welke reden dan ook ervandoor gaat. Dan willen de mannen in blauw natuurlijk wel even met je praten. Dat wekt interesse.
Ik denk dat je als psychiater toch wel verstand van zaken hebt, of het nou familie is of niet. Als het gewoon "zo'n fase" is had die broer dat ook wel gezien.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:40:46 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56947112
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik denk dat je als psychiater toch wel verstand van zaken hebt, of het nou familie is of niet. Als het gewoon "zo'n fase" is had die broer dat ook wel gezien.
ja en psychologen in dienst van de politie zijn natuurlijk complete n00bs
  zondag 24 februari 2008 @ 14:42:17 #83
181376 Baird
Eat shit 'n die!
pi_56947184
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel.

Maar we kennen allemaal de situatie niet. Op mij komt het over als een familie die samenspant tegen 1 omdat hij een beetje een vreemde eend in de bijt geworden is . Maar ook ik ken de situatie niet, dus blijft het giswerk.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:44:04 #84
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56947235
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:40 schreef Re het volgende:

[..]

ja en psychologen in dienst van de politie zijn natuurlijk complete n00bs
Ik denk dat je als broer vaker in contact komt met hem dan het half uurtje dat politie psycholoog heeft gedaan.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:45:24 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56947275
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:44 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik denk dat je als broer vaker in contact komt met hem dan het half uurtje dat politie psycholoog heeft gedaan.
dat mag je denken maar slaat nergens op natuurlijk...

zo kan je elke gelovige wel op gaan sluiten wegens psychiatrische waanideeen en hallucinaties...
pi_56949871
zit je bij een sekte ofzo?

Ik kan me niet voorstellen dat je ouders compleet flippen omdat jij in iets anders gelooft. Volgens mij is dat spiritisme waar je over hebt iets meer dan 'zomaar' en geloof.
pi_56949889
Ik vermoed, achteraf weliswaar, dat de sloten van je appartement vervangen een makkelijker oplossing was geweest dan de sleutels van je ouders terugvragen....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 24 februari 2008 @ 16:43:33 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56949944
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:39 schreef Batsnek het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat je ouders compleet flippen omdat jij in iets anders gelooft. Volgens mij is dat spiritisme waar je over hebt iets meer dan 'zomaar' en geloof.
en wat is in essentie het verschil met protestant zijn?
pi_56950079
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:39 schreef Batsnek het volgende:
Dat idee kreeg ik ook en dan kan ik me de reactie van je ouders goed voorstellen. Ik vind het maar een vreemd verhaal, met name van jouw kant. Volgens mij verzwijg je het één en ander.
pi_56950164
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:43 schreef Re het volgende:

[..]

en wat is in essentie het verschil met protestant zijn?
Protestanten leven niet in gesloten gemeenschappen, worden niet verplicht hun hoofd kaal te scheren, geld af te staan aan hun kerk, verboden om met buitenstaanders te praten, offers brengen, etc.

Ondanks dat strenge grefo's behoorlijk fundamenteel kunnen zijn hebben ze nog wel hun vrijheid en eigen opvattingen. Een sekte slaat veel verder door. En het lijkt me dan ook iets afschrikwekkender voor een ouder om te horen dat je kind zichzelf afsluit en z'n leven in dienst stelt van 1 of ander charismatische leider.

Maar goed, als TS nou even wat duidelijkheid over zijn 'spiritisme' verschaft zijn we al een stuk verder.
pi_56950229
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:44 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Geen enkele psychiater die familieleden in therapie gaat nemen: ze staan te dicht bij de patient waardoor ze persoonlijk te zeer betrokken zijn, waardoor ze niet objectief tot een diagnose, laat staan behandeling kunnen komen.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  zondag 24 februari 2008 @ 17:01:11 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56950271
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:55 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Protestanten leven niet in gesloten gemeenschappen, worden niet verplicht hun hoofd kaal te scheren, geld af te staan aan hun kerk, verboden om met buitenstaanders te praten, offers brengen, etc.

Ondanks dat strenge grefo's behoorlijk fundamenteel kunnen zijn hebben ze nog wel hun vrijheid en eigen opvattingen. Een sekte slaat veel verder door. En het lijkt me dan ook iets afschrikwekkender voor een ouder om te horen dat je kind zichzelf afsluit en z'n leven in dienst stelt van 1 of ander charismatische leider.

Maar goed, als TS nou even wat duidelijkheid over zijn 'spiritisme' verschaft zijn we al een stuk verder.
lijkt me dat God toch een aardig spiritueel waanidee is hoor...
pi_56954274
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:01 schreef loop het volgende:
Even later kwam inderdaad de politie. Ene agent praatte met mijn ouders, de ander met mij. Er bleek niets aan de hand te zijn maar mijn moeder heeft hen toch zover weten te krijgen dat ze haar geloofden dat ikzelf niet helemaal 100 ben...
geezz....I wonder why....

Overigens is 'niet helemaal 100 zijn' nog steeds geen strafbaar feit. Daar wordt je dus ook niet voor opgepakt. Er zal wel veel meer aan de hand zijn. Maar aangezien het verhaal van je ouders voor ons wel onbereikbaar zal zijn, zullen we het nooit weten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:04:46 #94
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_56986080

TS, ik steun je
bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 26 februari 2008 @ 15:36:01 #95
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56988353
iemand die gelooft in zijn eigen hallucinaties, die opeens optreden rond het twintigste levensjaar...neigt toch wel naar een schizophrene achtergrond. Ik zou, onafhankelijk van je broer, je even laten diagnosticeren bij een instituut die dat kan. Je vindt je eigen hallucinaties misschien heel waardevol, op den duur zouden ze alleen maar nadelig voor je kunnen uitpakken (weinig sociaal contact, of moeilijk) en is de beste manier voor je om een manier te vinden om dat te voorkomen, daarbij kan een behandelaar helpen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 15:41:36 #96
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56988461
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

dat mag je denken maar slaat nergens op natuurlijk...

zo kan je elke gelovige wel op gaan sluiten wegens psychiatrische waanideeen en hallucinaties...
quote:
voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb..
Lijkt me dat dit niet een 'gangbaar' geloof-waanbeeld is, maar een gebasseerd op een onderliggende pathologie.
pi_56988482
Mijn best guess is dat TS in een psychose zit.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 15:54:17 #98
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_56988720
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:35 schreef soylent het volgende:
Welk een mal verhaal. Denk niet dat je hier rijk van gaat worden.

En met die aantekening zal het wel meevallen, nu je niet bent aangehouden, en je (vermoedelijk) niet eens verdachte bent geweest.
'Een aantekening' bestaat niet. Voordat je in Nederland een strafblad hebt, en ik neem aan dat ts daarmee in de war is, moet er eerst een rechter aan te pas komen. Dus dat ts daar een uur heeft gezeten is nergens meer te vinden. Tenzij de ouders aangifte doen van huisvredebreuk/vernieling door ts toen hij door dat raam (???) sprong. Dan komt er een dosier van de aangifte, waar in staat dat jij ondervraagd bent. Als het een lulverhaal van je ouders was, en er niets mee gedaan wordt kan het zelfs zijn dat de hele dosier dan ooik nog vernitigd wordt. Een 'verdachtenregister' bestaat niet. Nog niet, want met al die zwarte lijsten ivm het terrorisme bestrijding gaan we steeds meer die kant op, maar dat is iets anders.
Maar uit de hele toon van wat Ts zegt zou ik zeggen, achtervolgingswaanzin ligt om de hoek te wachten. Maar goed, weer iets anders.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_56989520
Ik geloof niet in spiritisme maar vind de reacties in deze discussie een beetje overdreven. TS heeft "hallucinaties" ik heb het idee dat dat 'gesprekken' o.i.d. zijn met geesten. (als het op spiritisme lijkt) Er zijn TS een hoop mensen voor gegaan die dit geloven. Er zijn films over dit gegeven gemaakt en studies naar gedaan. Maar TS is wel 'psychisch' niet in orde.

Vind ik een beetje kort door de bocht. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze gesprekken hebben met God. Zelfde verhaal. Zijn die dan ook "gek"? Deze mensen worden soms ook nog aangezet tot het werven van andere 'leden'.

Ik denk persoonlijk dat je niet gek hoeft te zijn om ergens in te geloven. Vaak is het ook zo dat als je iets gelooft je er door de situatie (sociale psychologie) dingen gaat doen en geloven (zien?) die voor de buitenwereld niet normaal lijken. Maar zolang TS alleen met geesten spreekt en dit voor zichzelf houdt (niet dat TS mensen gaat vermoorden of mensen echt tot last is) dan is er toch niets mee mis?

Ik kan het mis hebben, in dat geval; jammer dan.

Ik zou trouwens geen schadevergoeding ofzo aanvragen. Het zijn je ouders en misschien heb je er anders later wel spijt van en wil je ze toch nog spreken..
Fuck the EBU
pi_56990378
Lambo of Rekt
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:04:47 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56990480
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Een 'verdachtenregister' bestaat niet. Nog niet, want met al die zwarte lijsten ivm het terrorisme bestrijding gaan we steeds meer die kant op, maar dat is iets anders.
Jawel. Zie o.a. justid.nl:

"Kortweg komt het erop neer dat, in alle gevallen waarbij iemand die 12 jaar of ouder is, als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, er een registratie plaatsvindt in de justitiële documentatie. Dit geldt ook voor een groot aantal overtredingen, maar daarbij is wel sprake van een 'ondergrens'. Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete/transactie moet tenminste 100 Euro bedragen. "
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:35:52 #102
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56991323
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:26 schreef Yesse het volgende:
Ik geloof niet in spiritisme maar vind de reacties in deze discussie een beetje overdreven. TS heeft "hallucinaties" ik heb het idee dat dat 'gesprekken' o.i.d. zijn met geesten. (als het op spiritisme lijkt) Er zijn TS een hoop mensen voor gegaan die dit geloven. Er zijn films over dit gegeven gemaakt en studies naar gedaan. Maar TS is wel 'psychisch' niet in orde.

Vind ik een beetje kort door de bocht. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze gesprekken hebben met God. Zelfde verhaal. Zijn die dan ook "gek"? Deze mensen worden soms ook nog aangezet tot het werven van andere 'leden'.

Ik denk persoonlijk dat je niet gek hoeft te zijn om ergens in te geloven. Vaak is het ook zo dat als je iets gelooft je er door de situatie (sociale psychologie) dingen gaat doen en geloven (zien?) die voor de buitenwereld niet normaal lijken. Maar zolang TS alleen met geesten spreekt en dit voor zichzelf houdt (niet dat TS mensen gaat vermoorden of mensen echt tot last is) dan is er toch niets mee mis?

Ik kan het mis hebben, in dat geval; jammer dan.

Ik zou trouwens geen schadevergoeding ofzo aanvragen. Het zijn je ouders en misschien heb je er anders later wel spijt van en wil je ze toch nog spreken..
De enige rede waarom geloven in een christelijke god (of islamitisch) geen diagnose van waanbeeld krijgt van de DSM-IV is omdat het zo'n algemeen heersende waan is. Voor de rest voldoen alle gelovigen perfect aan deze diagnose.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:43:35 #103
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56991514
Het is net de film Atonement dit.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:45:51 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56991567
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:36 schreef Grumpey het volgende:
iemand die gelooft in zijn eigen hallucinaties, die opeens optreden rond het twintigste levensjaar...neigt toch wel naar een schizophrene achtergrond. Ik zou, onafhankelijk van je broer, je even laten diagnosticeren bij een instituut die dat kan. Je vindt je eigen hallucinaties misschien heel waardevol, op den duur zouden ze alleen maar nadelig voor je kunnen uitpakken (weinig sociaal contact, of moeilijk) en is de beste manier voor je om een manier te vinden om dat te voorkomen, daarbij kan een behandelaar helpen.
ahhh de psychiater van de koude grond
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:03:41 #105
153506 Captain_Fabulous
pi_56991946
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:04 schreef soylent het volgende:

[..]

Jawel. Zie o.a. justid.nl:

"Kortweg komt het erop neer dat, in alle gevallen waarbij iemand die 12 jaar of ouder is, als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, er een registratie plaatsvindt in de justitiële documentatie. Dit geldt ook voor een groot aantal overtredingen, maar daarbij is wel sprake van een 'ondergrens'. Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete/transactie moet tenminste 100 Euro bedragen. "
als verdachte van een misdrijf...is wel wat anders dan meegenomen worden omdat men denkt dat je een gevaar bent voor jezelf of de omgeving. Dus wat is je punt? Nu maak je er geen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:17:05 #106
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56992184
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:45 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh de psychiater van de koude grond
hij adviseerd TS toch juist aan om even naar een spychiater te gaan, hij zegt toch niet: je hebt.......
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:19:11 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56992217
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

als verdachte van een misdrijf...is wel wat anders dan meegenomen worden omdat men denkt dat je een gevaar bent voor jezelf of de omgeving. Dus wat is je punt? Nu maak je er geen.
Dat je niet de waarheid sprak over een 'verdachtenregister', meer niet. Gewoon even een opfrissertje voor jou persoonlijk.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 23:07:47 #108
153506 Captain_Fabulous
pi_57000132
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:19 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat je niet de waarheid sprak over een 'verdachtenregister', meer niet. Gewoon even een opfrissertje voor jou persoonlijk.
Ik vind het wat curieus qua woordkeuze, maar goed....als jij d'r gelukkig van wordt. Om dan maar extra te nuanceren (als is dat op Fok een hopeloze zaak maar goed )
als de politie mij opppakt omdat ze denken dat ik betrokken ben bij een inbraak, komt dat verhoor in een dosier over de inbraak. Maar als daarmee de zaak gedaan is, en ik nooit veroordeeld wordt voor die inbraak zal wel mijn naam naar voren komen als iemand het dosier leest aangezien het verhoor er in zal zitten,
maar als iemand op mijn naam gaat zoeken, zal er geen melding komen "ooit verhoord maar daarna weer losgelaten". Volgens mij.
Maakt echt wel een verschil....
  woensdag 27 februari 2008 @ 00:02:15 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57001506
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik vind het wat curieus qua woordkeuze, maar goed....als jij d'r gelukkig van wordt. Om dan maar extra te nuanceren (als is dat op Fok een hopeloze zaak maar goed )
als de politie mij opppakt omdat ze denken dat ik betrokken ben bij een inbraak, komt dat verhoor in een dosier over de inbraak. Maar als daarmee de zaak gedaan is, en ik nooit veroordeeld wordt voor die inbraak zal wel mijn naam naar voren komen als iemand het dosier leest aangezien het verhoor er in zal zitten,
maar als iemand op mijn naam gaat zoeken, zal er geen melding komen "ooit verhoord maar daarna weer losgelaten". Volgens mij.
Maakt echt wel een verschil....
Helaas, (en dat was dus mijn puntje,) vanaf 2004 met de nieuwe Wet justitiele/strafvorderlijke gegevens wordt (en blijft) ook geregistreerd wanneer je verdachte bent geweest... Ook wanneer je niet veroordeeld bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')