abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:04:47 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56990480
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Een 'verdachtenregister' bestaat niet. Nog niet, want met al die zwarte lijsten ivm het terrorisme bestrijding gaan we steeds meer die kant op, maar dat is iets anders.
Jawel. Zie o.a. justid.nl:

"Kortweg komt het erop neer dat, in alle gevallen waarbij iemand die 12 jaar of ouder is, als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, er een registratie plaatsvindt in de justitiële documentatie. Dit geldt ook voor een groot aantal overtredingen, maar daarbij is wel sprake van een 'ondergrens'. Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete/transactie moet tenminste 100 Euro bedragen. "
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:35:52 #102
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56991323
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:26 schreef Yesse het volgende:
Ik geloof niet in spiritisme maar vind de reacties in deze discussie een beetje overdreven. TS heeft "hallucinaties" ik heb het idee dat dat 'gesprekken' o.i.d. zijn met geesten. (als het op spiritisme lijkt) Er zijn TS een hoop mensen voor gegaan die dit geloven. Er zijn films over dit gegeven gemaakt en studies naar gedaan. Maar TS is wel 'psychisch' niet in orde.

Vind ik een beetje kort door de bocht. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze gesprekken hebben met God. Zelfde verhaal. Zijn die dan ook "gek"? Deze mensen worden soms ook nog aangezet tot het werven van andere 'leden'.

Ik denk persoonlijk dat je niet gek hoeft te zijn om ergens in te geloven. Vaak is het ook zo dat als je iets gelooft je er door de situatie (sociale psychologie) dingen gaat doen en geloven (zien?) die voor de buitenwereld niet normaal lijken. Maar zolang TS alleen met geesten spreekt en dit voor zichzelf houdt (niet dat TS mensen gaat vermoorden of mensen echt tot last is) dan is er toch niets mee mis?

Ik kan het mis hebben, in dat geval; jammer dan.

Ik zou trouwens geen schadevergoeding ofzo aanvragen. Het zijn je ouders en misschien heb je er anders later wel spijt van en wil je ze toch nog spreken..
De enige rede waarom geloven in een christelijke god (of islamitisch) geen diagnose van waanbeeld krijgt van de DSM-IV is omdat het zo'n algemeen heersende waan is. Voor de rest voldoen alle gelovigen perfect aan deze diagnose.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:43:35 #103
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56991514
Het is net de film Atonement dit.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:45:51 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56991567
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:36 schreef Grumpey het volgende:
iemand die gelooft in zijn eigen hallucinaties, die opeens optreden rond het twintigste levensjaar...neigt toch wel naar een schizophrene achtergrond. Ik zou, onafhankelijk van je broer, je even laten diagnosticeren bij een instituut die dat kan. Je vindt je eigen hallucinaties misschien heel waardevol, op den duur zouden ze alleen maar nadelig voor je kunnen uitpakken (weinig sociaal contact, of moeilijk) en is de beste manier voor je om een manier te vinden om dat te voorkomen, daarbij kan een behandelaar helpen.
ahhh de psychiater van de koude grond
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:03:41 #105
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_56991946
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:04 schreef soylent het volgende:

[..]

Jawel. Zie o.a. justid.nl:

"Kortweg komt het erop neer dat, in alle gevallen waarbij iemand die 12 jaar of ouder is, als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, er een registratie plaatsvindt in de justitiële documentatie. Dit geldt ook voor een groot aantal overtredingen, maar daarbij is wel sprake van een 'ondergrens'. Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete/transactie moet tenminste 100 Euro bedragen. "
als verdachte van een misdrijf...is wel wat anders dan meegenomen worden omdat men denkt dat je een gevaar bent voor jezelf of de omgeving. Dus wat is je punt? Nu maak je er geen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:17:05 #106
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56992184
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:45 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh de psychiater van de koude grond
hij adviseerd TS toch juist aan om even naar een spychiater te gaan, hij zegt toch niet: je hebt.......
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:19:11 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56992217
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

als verdachte van een misdrijf...is wel wat anders dan meegenomen worden omdat men denkt dat je een gevaar bent voor jezelf of de omgeving. Dus wat is je punt? Nu maak je er geen.
Dat je niet de waarheid sprak over een 'verdachtenregister', meer niet. Gewoon even een opfrissertje voor jou persoonlijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 26 februari 2008 @ 23:07:47 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_57000132
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:19 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat je niet de waarheid sprak over een 'verdachtenregister', meer niet. Gewoon even een opfrissertje voor jou persoonlijk.
Ik vind het wat curieus qua woordkeuze, maar goed....als jij d'r gelukkig van wordt. Om dan maar extra te nuanceren (als is dat op Fok een hopeloze zaak maar goed )
als de politie mij opppakt omdat ze denken dat ik betrokken ben bij een inbraak, komt dat verhoor in een dosier over de inbraak. Maar als daarmee de zaak gedaan is, en ik nooit veroordeeld wordt voor die inbraak zal wel mijn naam naar voren komen als iemand het dosier leest aangezien het verhoor er in zal zitten,
maar als iemand op mijn naam gaat zoeken, zal er geen melding komen "ooit verhoord maar daarna weer losgelaten". Volgens mij.
Maakt echt wel een verschil....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 27 februari 2008 @ 00:02:15 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57001506
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik vind het wat curieus qua woordkeuze, maar goed....als jij d'r gelukkig van wordt. Om dan maar extra te nuanceren (als is dat op Fok een hopeloze zaak maar goed )
als de politie mij opppakt omdat ze denken dat ik betrokken ben bij een inbraak, komt dat verhoor in een dosier over de inbraak. Maar als daarmee de zaak gedaan is, en ik nooit veroordeeld wordt voor die inbraak zal wel mijn naam naar voren komen als iemand het dosier leest aangezien het verhoor er in zal zitten,
maar als iemand op mijn naam gaat zoeken, zal er geen melding komen "ooit verhoord maar daarna weer losgelaten". Volgens mij.
Maakt echt wel een verschil....
Helaas, (en dat was dus mijn puntje,) vanaf 2004 met de nieuwe Wet justitiele/strafvorderlijke gegevens wordt (en blijft) ook geregistreerd wanneer je verdachte bent geweest... Ook wanneer je niet veroordeeld bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')