Kijk eens naar zijn postgeschiedenis. Glaasje draaien, geesten enz. Niet zo gek dat zijn ouders zich zorgen maken.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar dan stel ik de vraag nog maar een keer : WELK geloof?
Wat is het precies? Je zegt steeds dat het neigt naar spiritisme, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen waar je in gelooft?
Jij vindt het onzin, voor de ander is het religie.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:25 schreef Bayswater het volgende:
Daar hebben je ouders dan 25 jaar voor opgevoed, klinkt een beetje als stank voor dank. Een kind die zich met onzin als spiritisme gaat bezighouden. Bekijk het is even vanuit hun "burgerlijke" zienswijze. Ze voelden het als laatste kans om jou terug te halen en dat eindigt dan met een sprong uit het raam. Eens zal je het wel begrijpen wat voor gigantisch egoistisch persoon je bent.
En voor een nachtje vastzitten zonder aanklacht krijg je geen aantekening.
wellicht omdat hij ook wel weet dat hij dan absoluut geen medestanders meer heeft.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar dan stel ik de vraag nog maar een keer : WELK geloof?
Wat is het precies? Je zegt steeds dat het neigt naar spiritisme, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen waar je in gelooft?
nee alleen ts spoort nietquote:Op zondag 24 februari 2008 13:55 schreef Baird het volgende:
Het interpreteren van prikkels uit je omgeving.
Dat is waar het hier om draait. TS heeft bepaalde prikkels en vertaalt die naar een religie/spritisme. Een ander krijgt ook prikkels maar zet die om in Boedhisme of whatever. Wat is nu de goede interpretatie van die prikkels? Niemand die het weet.
Is TS gek? Zijn wij allemaal gek? Zijn de gekken gezond en de gezonden gek?
Ding ding ding.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:53 schreef Bob-B het volgende:
[..]
wellicht omdat hij ook wel weet dat hij dan absoluut geen medestanders meer heeft.
Ja, maar daar gaat dit topic niet zozeer over, dan wordt het toch een TRU onderwerp? Islam en Christendom en zelfs Scientology is al genoemd terwijl ik niet bekeerd ben en ook niet van plan ben dat te gaan doen. Zeker niet nu ik in een moeilijke periode zit ga ik niet zo'n grote beslissing maken. Misschien beland ik zelfs uiteindelijk bij één of andere vage sektequote:Op zondag 24 februari 2008 13:38 schreef RTB het volgende:
Zoals je spreekt over ervaringen en het eerdere aangehaalde spiritisme zou ik zeggen dat je bijvoorbeeld contact hebt gehad met geesten?
Mogelijk van overleden (dat is meestal zo) familie/vrienden?
ik zie ook welke kant dit topic op gaatquote:Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef Copycat het volgende:
Ik begin je ouders steeds beter te begrijpen.
Anders ik wel, TS is zo stuurloos als Cuba sinds Castro niet meer aan de macht daar is. Laat jezelf opnemen vent, straks gaat het heel erg verkeerd met je.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef Copycat het volgende:
Ik begin je ouders steeds beter te begrijpen.
of hij gaat bij een vage sekte en maakt zichzelf van kant, probleem lost zichzelf wel opquote:Op zondag 24 februari 2008 14:03 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anders ik wel, TS is zo stuurloos als Cuba sinds Castro niet meer aan de macht daar is. Laat jezelf opnemen vent, straks gaat het heel erg verkeerd met je.
Hier is een nieuw perspectief: stel nou eens dat je fout zit en je wel degelijk een psychiatrisch probleem hebt?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef loop het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat dit topic niet zozeer over, dan wordt het toch een TRU onderwerp? Islam en Christendom en zelfs Scientology is al genoemd terwijl ik niet bekeerd ben en ook niet van plan ben dat te gaan doen. Zeker niet nu ik in een moeilijke periode zit ga ik niet zo'n grote beslissing maken. Misschien beland ik zelfs uiteindelijk bij één of andere vage sekte![]()
Ik zit emotioneel in de knel zonder al te dramatisch over te komen en vroeg me af wat anderen hun mening is over datgene wat ik OP heb geschreven. Nieuwe perspectieven of gelijke ervaringen.
als je nou eerst leest voor je vragen stelt want dat antwoord was al gegevenquote:Op zondag 24 februari 2008 14:11 schreef rasor1 het volgende:
en hoe oud is topicstarter dan vragen wij ons allemaal terrecht af.
om een of andere reden gok ik direct 19 wat de acties van ouders / politie ineens stuk verklaarbaarder zou maken
actief en openlijk je geloof wijzigen en levensopvattingen aanpassen zorgt er nou niet bepaald voor dat je serieus genomen word, hier zijn ouders voor om dit soort dingen uit je hoofd te praten
Lees het topic anders even...quote:Op zondag 24 februari 2008 14:11 schreef rasor1 het volgende:
en hoe oud is topicstarter dan vragen wij ons allemaal terrecht af.
om een of andere reden gok ik direct 19 wat de acties van ouders / politie ineens stuk verklaarbaarder zou maken
Bullshit.quote:actief en openlijk je geloof wijzigen en levensopvattingen aanpassen zorgt er nou niet bepaald voor dat je serieus genomen word, hier zijn ouders voor om dit soort dingen uit je hoofd te praten
wat is dat nou weer voor een suf advies.... psychiater in de dop...quote:Op zondag 24 februari 2008 14:03 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anders ik wel, TS is zo stuurloos als Cuba sinds Castro niet meer aan de macht daar is. Laat jezelf opnemen vent, straks gaat het heel erg verkeerd met je.
Conclusie: je hebt een tik van de molen gehad en je ouders hebben het beste met je voor.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:33 schreef loop het volgende:
[..]
(..) voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb.
Pardon? Ik meen het serieus hoor, TS lijkt hier enkel te komen om zijn haat voor zijn ouders van zichzelf af te schrijven op een dusdanige manier dat wij met hem medeleven moten tonen en het maar met hem eens moeten zijn dat hij gelijk heeft. Helaas voor TS wordt hem even de spiegel de zelfreflectie voorgehouden en als TS dan vragen gaat negeren of eromheen draaien is hij gewoon niet geloofwaardig meer en weet iedereen ook wel hoe de vork in de steel steekt. Dus als jij niet normaal kan reageren heb ik liever dat jij je uit de discussie houdt.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Anders rotten jullie ff op naar ONZ en KLB, en neem je mod mee.
en dus moet hij zich maar laten opnemen omdat je hem een gestoorde freak vind?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Pardon? Ik meen het serieus hoor, TS lijkt hier enkel te komen om zijn haat voor zijn ouders van zichzelf af te schrijven op een dusdanige manier dat wij met hem medeleven moten tonen en het maar met hem eens moeten zijn dat hij gelijk heeft. Helaas voor TS wordt hem even de spiegel de zelfreflectie voorgehouden en als TS dan vragen gaat negeren of eromheen draaien is hij gewoon niet geloofwaardig meer en weet iedereen ook wel hoe de vork in de steel steekt. Dus als jij niet normaal kan reageren heb ik liever dat jij je uit de discussie houdt.
Ik zie geen haat jegens zijn ouders, alleen onbegrip en verbazing.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Pardon? Ik meen het serieus hoor, TS lijkt hier enkel te komen om zijn haat voor zijn ouders van zichzelf af te schrijven op een dusdanige manier dat wij met hem medeleven moten tonen en het maar met hem eens moeten zijn dat hij gelijk heeft. Helaas voor TS wordt hem even de spiegel de zelfreflectie voorgehouden en als TS dan vragen gaat negeren of eromheen draaien is hij gewoon niet geloofwaardig meer en weet iedereen ook wel hoe de vork in de steel steekt. Dus als jij niet normaal kan reageren heb ik liever dat jij je uit de discussie houdt.
Nee, omdat zijn ouders hem niet voor niets proberen te helpen, omdat de politie hem niet voor niets zomaar meeneemt en tijdje vasthoudt, omdat zijn broer hem niet voor niets gek verklaard als hij daadwerkelijk psychiater is.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:27 schreef Re het volgende:
[..]
en dus moet hij zich maar laten opnemen omdat je hem een gestoorde freak vind?
mja helpen door vrijheidsberoving noem ik niet echt constructief helpen... verder neem ik aan dat broerlief natuurlijk niet echt objectief is dit in tegenstelling tot de psycholoog op het politie buro.... dus waarom je deze conclusies trekt lijkt me zeer voorbarig en populistisch...quote:Op zondag 24 februari 2008 14:32 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, omdat zijn ouders hem niet voor niets proberen te helpen, omdat de politie hem niet voor niets zomaar meeneemt en tijdje vasthoudt, omdat zijn broer hem niet voor niets gek verklaard als hij daadwerkelijk psychiater is.
Ouders + broer = 1quote:Op zondag 24 februari 2008 14:32 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, omdat zijn ouders hem niet voor niets proberen te helpen, omdat de politie hem niet voor niets zomaar meeneemt en tijdje vasthoudt, omdat zijn broer hem niet voor niets gek verklaard als hij daadwerkelijk psychiater is.
Als het zo zou zijn dat iedereen 't met TS eens is heeft je betoog enig nut, dit is niet zo. Users proberen een zinnige discussie op te zetten (oa SHE) maar worden weggeblazen door 't gebagger van de restquote:Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef Bob-B het volgende:
Pardon?
Ik denk dat je als psychiater toch wel verstand van zaken hebt, of het nou familie is of niet. Als het gewoon "zo'n fase" is had die broer dat ook wel gezien.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:36 schreef Baird het volgende:
[..]
Ouders + broer = 1
Iemand die voor whatever de politie belt, doet dat met een reden. Als diegene waarvoor gebeld wordt om welke reden dan ook ervandoor gaat. Dan willen de mannen in blauw natuurlijk wel even met je praten. Dat wekt interesse.
ja en psychologen in dienst van de politie zijn natuurlijk complete n00bsquote:Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik denk dat je als psychiater toch wel verstand van zaken hebt, of het nou familie is of niet. Als het gewoon "zo'n fase" is had die broer dat ook wel gezien.
Ik neem aan van wel.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik denk dat je als psychiater toch wel verstand van zaken hebt, of het nou familie is of niet. Als het gewoon "zo'n fase" is had die broer dat ook wel gezien.
Ik denk dat je als broer vaker in contact komt met hem dan het half uurtje dat politie psycholoog heeft gedaan.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja en psychologen in dienst van de politie zijn natuurlijk complete n00bs
dat mag je denken maar slaat nergens op natuurlijk...quote:Op zondag 24 februari 2008 14:44 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik denk dat je als broer vaker in contact komt met hem dan het half uurtje dat politie psycholoog heeft gedaan.
en wat is in essentie het verschil met protestant zijn?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:39 schreef Batsnek het volgende:
zit je bij een sekte ofzo?
Ik kan me niet voorstellen dat je ouders compleet flippen omdat jij in iets anders gelooft. Volgens mij is dat spiritisme waar je over hebt iets meer dan 'zomaar' en geloof.
Dat idee kreeg ik ook en dan kan ik me de reactie van je ouders goed voorstellen. Ik vind het maar een vreemd verhaal, met name van jouw kant. Volgens mij verzwijg je het één en ander.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:39 schreef Batsnek het volgende:
zit je bij een sekte ofzo?
Protestanten leven niet in gesloten gemeenschappen, worden niet verplicht hun hoofd kaal te scheren, geld af te staan aan hun kerk, verboden om met buitenstaanders te praten, offers brengen, etc.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:43 schreef Re het volgende:
[..]
en wat is in essentie het verschil met protestant zijn?
Geen enkele psychiater die familieleden in therapie gaat nemen: ze staan te dicht bij de patient waardoor ze persoonlijk te zeer betrokken zijn, waardoor ze niet objectief tot een diagnose, laat staan behandeling kunnen komen.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:44 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik denk dat je als broer vaker in contact komt met hem dan het half uurtje dat politie psycholoog heeft gedaan.
lijkt me dat God toch een aardig spiritueel waanidee is hoor...quote:Op zondag 24 februari 2008 16:55 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Protestanten leven niet in gesloten gemeenschappen, worden niet verplicht hun hoofd kaal te scheren, geld af te staan aan hun kerk, verboden om met buitenstaanders te praten, offers brengen, etc.
Ondanks dat strenge grefo's behoorlijk fundamenteel kunnen zijn hebben ze nog wel hun vrijheid en eigen opvattingen. Een sekte slaat veel verder door. En het lijkt me dan ook iets afschrikwekkender voor een ouder om te horen dat je kind zichzelf afsluit en z'n leven in dienst stelt van 1 of ander charismatische leider.
Maar goed, als TS nou even wat duidelijkheid over zijn 'spiritisme' verschaft zijn we al een stuk verder.
geezz....I wonder why....quote:Op zondag 24 februari 2008 12:01 schreef loop het volgende:
Even later kwam inderdaad de politie. Ene agent praatte met mijn ouders, de ander met mij. Er bleek niets aan de hand te zijn maar mijn moeder heeft hen toch zover weten te krijgen dat ze haar geloofden dat ikzelf niet helemaal 100 ben...
quote:Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef Re het volgende:
[..]
dat mag je denken maar slaat nergens op natuurlijk...
zo kan je elke gelovige wel op gaan sluiten wegens psychiatrische waanideeen en hallucinaties...
Lijkt me dat dit niet een 'gangbaar' geloof-waanbeeld is, maar een gebasseerd op een onderliggende pathologie.quote:Op zondag 24 februari 2008 13:33 schreef loop het volgende:
voor mij is zo'n hallucinatie een waarheid en iets waar ik geestelijk veel aan heb..
'Een aantekening' bestaat niet. Voordat je in Nederland een strafblad hebt, en ik neem aan dat ts daarmee in de war is, moet er eerst een rechter aan te pas komen. Dus dat ts daar een uur heeft gezeten is nergens meer te vinden. Tenzij de ouders aangifte doen van huisvredebreuk/vernieling door ts toen hij door dat raam (???) sprong. Dan komt er een dosier van de aangifte, waar in staat dat jij ondervraagd bent. Als het een lulverhaal van je ouders was, en er niets mee gedaan wordt kan het zelfs zijn dat de hele dosier dan ooik nog vernitigd wordt. Een 'verdachtenregister' bestaat niet. Nog niet, want met al die zwarte lijsten ivm het terrorisme bestrijding gaan we steeds meer die kant op, maar dat is iets anders.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:35 schreef soylent het volgende:
Welk een mal verhaal. Denk niet dat je hier rijk van gaat worden.
En met die aantekening zal het wel meevallen, nu je niet bent aangehouden, en je (vermoedelijk) niet eens verdachte bent geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |