abonnement Unibet Coolblue
pi_56934346
Deel 24 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
pi_56934560
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:13 schreef BeRightBack het volgende:
A Hard Day's Night, de film, ligt bij de Bart Smit (ja, echt waar) voor 3 euro(!) in de schappen.
pi_56934824
Beroepsmatige TVP.
Zyggie.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:06:30 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56944805
Jongens, Beatles-nieuws!
quote:
De inwoner van Florida Paul Cole, die op vakantie in Londen was in 1969 en daardoor op de hoes van het Beatlesalbum ‘Abbey road’ te vinden was, is woensdag op de leeftijd van 96 overleden.

De foto die om 10:00 uur werd genomen op 8 augustus 1969, is meneer Cole te zien naast de politieauto. Hij stond te praten met de politieagent toen hij opmerkte dat de vier Beatles aan het oversteken waren, terwijl hij werd gefotografeerd door een man op een ladder in het midden van de straat. Het was een jaar nadat de foto werd gemaakt dat hij zichzelf herkende in de foto van de hoes, en hij moest zijn kinderen overtuigen dat hij het echt was. bron:beatlesfanclub.nl
pi_56945341
Hm, vreemd, ik had gisteren iets gepost (iets anders dan alleen maar tvp) maar het is verdwenen... Nu alsnog maar even een simpele tvp dan.
pi_56945445
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:21 schreef webfreak het volgende:
Jongens, Beatles-nieuws!
[..]

[ afbeelding ]
Dat is nog eens een eer, op een Beatles-hoes mogen staan

tvp
pi_56954422
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:21 schreef webfreak het volgende:
Jongens, Beatles-nieuws!
De hele dag Abbey Road gedraaid en door je tranen heen naar de hoes gestaard?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_56999955
Al 2 weken geen Beatle-plaat meer gehoord, zet er maar weer eens eentje op, ik begin maar eens met All My Loving

simpele tvp
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:41:58 #10
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57008533
Ik heb laatst een paar Duitse versies van de Beatles gehoord. Geniaal! "In deine Armen bin Ich glucklig, und froh!". Die uitspraak, geweldig!
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:09:46 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57010560
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:41 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb laatst een paar Duitse versies van de Beatles gehoord. Geniaal! "In deine Armen bin Ich glucklig, und froh!". Die uitspraak, geweldig!
Ik hoor liever McCartney's pogingen tot Frans in Michelle
pi_57012820
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:09 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik hoor liever McCartney's pogingen tot Frans in Michelle
These are words that go together well
pi_57206624
Wat een rust hier... schande!!!

Ik heb vorige week een iPod Classic 80 Gb gekocht. Ik heb al m'n Beatles-cd's erop staan (dus de complete collectie origineel en van Ebbetts, plus een aardige lading bootlegs) en ik heb alle officiele films van The Beatles erop (AHDH, Help, MMT, YS en LiB) plus de complete Anthology serie, Compleat Beatles, nog een paar officiele dvd's (First Visit, Unseen, etc.) en een stapeltje bootleg (zoals Watching rainbows met ALLE officiele clips). Jaaaaaaaaaaaaaaa, da's een leuk ding om bij je te hebben! Vooral die video's zijn SUPER! Haarscherp, supervloeiend, prachtig! Die bootlegdvd's zijn niet echt super wat kwalieit betreft, maar daar merk je niets van op de iPod. Ik heb de aangekondigde Beatles iPod in feite al binnen!
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 23:19:09 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57210378
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:19 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat een rust hier... schande!!!

Ik heb vorige week een iPod Classic 80 Gb gekocht. Ik heb al m'n Beatles-cd's erop staan (dus de complete collectie origineel en van Ebbetts, plus een aardige lading bootlegs) en ik heb alle officiele films van The Beatles erop (AHDH, Help, MMT, YS en LiB) plus de complete Anthology serie, Compleat Beatles, nog een paar officiele dvd's (First Visit, Unseen, etc.) en een stapeltje bootleg (zoals Watching rainbows met ALLE officiele clips). Jaaaaaaaaaaaaaaa, da's een leuk ding om bij je te hebben! Vooral die video's zijn SUPER! Haarscherp, supervloeiend, prachtig! Die bootlegdvd's zijn niet echt super wat kwalieit betreft, maar daar merk je niets van op de iPod. Ik heb de aangekondigde Beatles iPod in feite al binnen!
Jaloers

Hoeveel gig van je iPod neemt dat in beslag?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_57232297
Hm, van de 80 (nou, iets van 75: er gaat aardig wat op aan het systeem) is nu nog iets van 28 Gb over. Maar dan heb ik dus ook AL m'n andere cd's erop en de complete Fawlty Towers, Mr. Bean, Laurel & Hardy Talkies (41 films), Lord of the rings, etc. Ik zal wel eens kijken hoeveel The Beatles zelf innemen.
Maar het inderdaad iets om jaloers op te zijn! Als ik zin heb kan ik zo even een clip bekijken,: ik vind vooral de clips uit '65 / '66 leuk, waarin ze duidelijk zitten te geinen in de studio en belabberd playbacken (I feel fine, Ticket to ride, We can work it out, etc.) Echt superleuk om dat zomaar in je hand te hebben!
pi_57239775
Jeee, opera!
quote:
Re-flax werkt mee aan Beatles-opera

Door WILKO PEENSTRA

HENDRIK-IDO-AMBACHT - Het Ambachtse popkoor Re-flax gaat meewerken aan het muziekspektakel The Fab 4 Music Event. Op 3, 4, 5 en 6 april heeft in het Indoor Sportcentrum Eindhoven de première plaats van Sgt. Pepper - the opera, een ode aan de muziek van The Beatles.

The Fab 4 Music Event draait vooral om het beroemde Beatles-album Sergeant Peppers Lonely Heart’s Club Band. Het album werd in de studio opgenomen, maar is nooit live opgevoerd. Arrangeur Bob Zimmerman heeft het album nu bewerkt tot opera. De hoofdrollen zijn weggelegd voor Roberta Alexander, Ernst-Daniël Smid, Johanni van Oostrum en Stefan Cifolelli. Verder werken mee aan het muziekfeest een combo onder leiding van Nico van der Linden, het ensemble L’Orchestra Particolare en drie koren, waaronder Re-flax. Ook is er een optreden van The Bootleg Beatles.

,,Dit is fantastisch voor ons,’’ reageert voorzitter Martin van der Vegt van Re-flax. Het koor werd bij het verhaal betrokken door het contact met Nico van der Linden. Hij was in de zomer van 2007 de arrangeur en muzikaal leider van het tv-programma Korenslag, waarin Re-flax uiteindelijk de finale verloor van het Utrechtse studentenkoor Dekoor. Ook een zangdocent van de musicalopleiding van Ivo van Leeuwen, die betrokken is bij de productie in Eindhoven, was bekend met Re-flax. Van Leeuwen, muzikaal leider van musicals als Miss Saigon en The Lion King, was vorig jaar jurylid in Korenslag.

Re-flax neemt de plaats in van een ander koor, dat zich vanwege een verschil in artistiek inzicht uit het evenement heeft teruggetrokken. ,,We staan van begin tot het einde van de voorstelling. Het is veel meer dan alleen maar een paar nummertjes meezingen,’’ aldus Van der Vegt.

Voor Re-flax is de opera een flinke opsteker nadat eerder Koren in Concert op 5 april in Ahoy vorige maand werd afgelast vanwege een tegenvallende kaartverkoop.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57241027
"Beatles engineer Norman Smith dies at 85"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7284108.stm
pi_57241879
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:38 schreef warpozio het volgende:
"Beatles engineer Norman Smith dies at 85"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7284108.stm
Groot verlies, maar mooie leeftijd. Rust zacht

http://www.youtube.com/watch?v=XWbTgUbEvbY
  donderdag 13 maart 2008 @ 00:42:00 #19
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_57342923
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:19 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat een rust hier... schande!!!

Ik heb vorige week een iPod Classic 80 Gb gekocht. Ik heb al m'n Beatles-cd's erop staan (dus de complete collectie origineel en van Ebbetts, plus een aardige lading bootlegs) en ik heb alle officiele films van The Beatles erop (AHDH, Help, MMT, YS en LiB) plus de complete Anthology serie, Compleat Beatles, nog een paar officiele dvd's (First Visit, Unseen, etc.) en een stapeltje bootleg (zoals Watching rainbows met ALLE officiele clips).
Dat is zeker netjes, heb je ook mono versies erop staan? Ben je trouwens op een manier te bereiken voor wat vraagjes? Een PM naar je lukt niet.
pi_57351602
oh, hier zijn jullie
tvp'tje dan maar
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:09 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik hoor liever McCartney's pogingen tot Frans in Michelle
Michelle
pi_57360700
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:42 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Dat is zeker netjes, heb je ook mono versies erop staan? Ben je trouwens op een manier te bereiken voor wat vraagjes? Een PM naar je lukt niet.
Ik heb alleen monoversies van de cd's (de eerste vier). Ik heb dus niet alle Purple Chicks erop staan. Ik merk dat ik eigenlijk toch voornamelijk naar de officiele lp's luister: alle bootlegs zijn wel eens interessant, maar niet om vaker te beluisteren. Vind ik dan. En al helemaal niet 8 versies van hetzelfde nummer achter elkaar.

Hm, ik zal eens kijken of ik PM kan aanzetten of zo...
pi_57394128
tvp
pi_57394446
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:21 schreef emokid het volgende:
tvp
Welkom
pi_57394546
Hebben de fanatiekelingen hier ook de gehele platenverzameling van The Beatles in hun bezit? Ben namelijk ook van plan binnenkort een degelijk platenspeler te halen en uiteraard met wat Beatles platen erbij.
  zondag 16 maart 2008 @ 01:06:30 #25
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_57406382
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:56 schreef emokid het volgende:
Hebben de fanatiekelingen hier ook de gehele platenverzameling van The Beatles in hun bezit? Ben namelijk ook van plan binnenkort een degelijk platenspeler te halen en uiteraard met wat Beatles platen erbij.
Ik heb Sgt Pepper Nederlands, MMT Amerikaans, Revolver Nederlands en Let It Be/YKMNLOTN Nederlands. Ik was daar toen ik de Beatles 'ontdekte' ook driftig naar op zoek, maar ik kon helaas alleen óf grijsgedraaide nicotine exemplaren vinden waar mensen alsnog een tientje voor vroegen óf luxe exemplaren voor de verzamelaars waar ze dan weer 30+ voor vroegen. Ik heb het dus maar een beetje opgegeven, of ik zou nog via bijv. Amazon huidige persingen bestellen, maar die zijn van de CD-masters gemaakt dus niet 'orgineel' meer.

Ik ben al blij genoeg met wat ik heb, vooral m'n Revolver want die heeft de A kant in stereo en de B kant in mono
  maandag 17 maart 2008 @ 07:53:32 #26
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_57425932
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:56 schreef emokid het volgende:
Hebben de fanatiekelingen hier ook de gehele platenverzameling van The Beatles in hun bezit? Ben namelijk ook van plan binnenkort een degelijk platenspeler te halen en uiteraard met wat Beatles platen erbij.
yup, alles op vinyl! Met wat zoekwerk kun je voor een zacht prijsje aan de lp's komen.

En dat was mijn tvp.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_57427504
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:56 schreef emokid het volgende:
Hebben de fanatiekelingen hier ook de gehele platenverzameling van The Beatles in hun bezit? Ben namelijk ook van plan binnenkort een degelijk platenspeler te halen en uiteraard met wat Beatles platen erbij.
Abbey Road, Sgt. Pepper, White Album, Revolver, Rubber Soul, MMT en Sessions
  maandag 17 maart 2008 @ 16:08:18 #28
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57433828
quote:
De voormalige Beatle Paul McCartney moet zijn ex-vrouw Heather Mills bijna 30 miljoen euro betalen. Dat heeft de rechtbank in Londen maandag bepaald.

McCartney en het voormalige fotomodel Mills trouwden in 2002,maar vorig jaar gingen ze uit elkaar. Sindsien voerden ze een hevige strijd om de miljoenen van McCartney. Z'n totale vermogen wordt geschat op 1,1 miljard euro.

Vooral Mills had naar eigen zeggen te lijden onder de media-aandacht die de rechtszaak kreeg. Ze vond dat ze werd neergezet als 'gold-digger'. In een reactie zei ze dan ook blij te zijn dat de zaak nu eindelijk achter de rug is.
En nou optreden! In Nederland! In Paradiso!
pi_57435910
quote:
Vooral Mills had naar eigen zeggen te lijden onder de media-aandacht die de rechtszaak kreeg. Ze vond dat ze werd neergezet als 'gold-digger'. In een reactie zei ze dan ook blij te zijn dat de zaak nu eindelijk achter de rug is.
De enige manier om zo'n verwijt te ontkrachten is inderdaad door 30 miljoen te eisen
pi_57440579
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Nog eenmaal voor Heather: http://www.youtube.com/watch?v=5wk-eUV6yRE&feature=related


Zijn Ringo imitaties zijn ook geslaagd.
  maandag 17 maart 2008 @ 21:55:21 #32
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57441263
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:55 schreef TNA het volgende:

[..]



Die gozer is wel goed
Hier nog veel meer van hem: http://www.youtube.com/user/caroline372

Een aanrader
pi_57484491
Ja, hij is echt steengoed. De gezichtsuitdrukkingen en alles: echt goed, hoor. Ook als muzikant! Hier staan ook filmpjes van 'm: http://stevieriks.hyves.nl/ O.a. John en Paul met Getting better. En Imagine is ook goed gedaan. Net als Blackbird en ach... alles.
pi_57580992
Het schijnt niet zo goed te gaan met de gezondheid van Neil Aspinall:

http://www.pr-inside.com/(...)e-fights-r498936.htm

Update: Neil Aspinall is overleden:

http://www.myfoxnepa.com/myfox/pages/News/Detail?contentId=6116494&version=1&locale=EN-US&layoutCode=TSTY&pageId=3.4.1

[ Bericht 41% gewijzigd door MrBadGuy op 24-03-2008 16:40:59 ]
  maandag 24 maart 2008 @ 17:00:40 #36
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57581830
Zo nu nog Paul en Ringo.
  maandag 24 maart 2008 @ 19:49:48 #37
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_57585175
Ik schrok van het nieuws over Neil Aspinalls dood. Weer een uit de binnenste Beatleskring.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:56 schreef emokid het volgende:
Hebben de fanatiekelingen hier ook de gehele platenverzameling van The Beatles in hun bezit?
Ligt er een beetje aan wat je bedoelt met de 'gehele' platenverzameling, maar ik heb wel alle reguliere albums op vinyl, ja. En de originele Magical Mystery Tour 'EP', en een paar singletjes. Oh, en de rode en de blauwe dubbel-lp natuurlijk. En nog een vage box met opnames uit Hamburg. En een paar hele mooie vinyl bootlegs.

Maar ja, ik ben dan ook begonnen in het vinyl-tijdperk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 24-03-2008 20:00:11 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_57586000
Ging Aspinall niet over het beheer van The Beatles' muzikale erfenis? Misschien heeft z'n dood dan wel directe gevolgen voor het release-beleid van Apple, positief of negatief.

Verder wat Jane zegt, de Beatles-familie raakt wel heel erg uitgedund ondertussen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_57586811
Tsja... geen leuk nieuws. De tijd gaat door... Over een tijdje is alles alleen maar een herinnering... :s

Neil had trouwens vorig jaar (pas) zijn functie neergelegd bij Apple, dus officieel ging hij al niet meer over de 'erfenis',
  maandag 24 maart 2008 @ 21:40:58 #40
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_57587704
Jammer dat hij ons al zo 'jong' ontvallen is. Op de Beatles Unlimited Convention afgelopen zaterdag memoreerde Ken Scott (engineer MMT en gedeeltelijk White Album) nog de ook onlangs overleden Norman Smith (engineer tot en met Rubber Soul). Zijn er eigenlijk nog meer mensen van hier zaterdag in Utrecht erbij geweest?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:10:22 #41
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_57680313
Ik was dit topic kwijt.
Ik had vorige week een prachtige vonst op Marktplaats gedaan. 7 Beatles LP's voor 35 euro!!
Vandaag heb ik ze opgehaald en wat blijkt ze zijn allemaal eerste persing

Betekend dit nou dat ze nog wat geld waard zijn
Ze zijn allemaal in erg goede staat, ruggen nog netjes, etc.

Deze zitten er tussen:

Rubber Soul
MMT
Abbey Road
Let it be
Sgt pepper zonder layin helaas
Help!
En met klap op de vuurpijl The White Album MET poster nummer op de voorkant is 489106

[ Bericht 1% gewijzigd door Blinker op 28-03-2008 20:58:40 ]
pi_57681531
Heb wat high res foto's gevonden via google en er wallpapers van gemaakt, voor mensen die ook 1920x1200 gebruiken:







Ben op zoek naar meer van dit soort foto's, heb flink zitten googlen maar heb niet al te veel kunnen vinden. Mochten jullie nog foto's groter dan 2000x hebben post ze

[ Bericht 24% gewijzigd door emokid op 28-03-2008 21:21:39 ]
pi_57693106
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:54 schreef emokid het volgende:
Heb wat high res foto's gevonden via google en er wallpapers van gemaakt, voor mensen die ook 1920x1200 gebruiken:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben op zoek naar meer van dit soort foto's, heb flink zitten googlen maar heb niet al te veel kunnen vinden. Mochten jullie nog foto's groter dan 2000x hebben post ze
Wauw, te gek! Erg bedankt.
Ik kan zelden goeie Beatles-foto's vinden van dergelijke kwaliteit en resolutie.
pi_57702949
Emokid goed man, die eerste gaat op mijn bureaublad.
pi_57706212
  zondag 30 maart 2008 @ 01:28:13 #46
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_57708595
Ik heb de eerste ook als bureaublad achtergrond
pi_57709614
quote:
Op zondag 30 maart 2008 01:28 schreef Blinker het volgende:
Ik heb de eerste ook als bureaublad achtergrond
Ik eveneens
pi_57709896
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:37 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, hij is echt steengoed. De gezichtsuitdrukkingen en alles: echt goed, hoor. Ook als muzikant! Hier staan ook filmpjes van 'm: http://stevieriks.hyves.nl/ O.a. John en Paul met Getting better. En Imagine is ook goed gedaan. Net als Blackbird en ach... alles.
Ik ben ook fan van hem, hij kan van Elvis tot Freddie Mercury tot Ozzy echt alles
standaarddrinker
  maandag 31 maart 2008 @ 12:17:36 #49
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57735550
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:54 schreef emokid het volgende:
[ afbeelding ]
net alsof John en Paul nu de aaaah's in ADITL aan het zingen zijn

hier staan nog wat foto's
  maandag 31 maart 2008 @ 13:17:40 #51
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_57735634
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:10 schreef Blinker het volgende:
Ik was dit topic kwijt.
Ik had vorige week een prachtige vonst op Marktplaats gedaan. 7 Beatles LP's voor 35 euro!!
Vandaag heb ik ze opgehaald en wat blijkt ze zijn allemaal eerste persing

Betekend dit nou dat ze nog wat geld waard zijn
Ze zijn allemaal in erg goede staat, ruggen nog netjes, etc.

Deze zitten er tussen:

Rubber Soul
MMT
Abbey Road
Let it be
Sgt pepper zonder layin helaas
Help!
En met klap op de vuurpijl The White Album MET poster nummer op de voorkant is 489106
Dat is zeker netjes, welk label zijn ze? En is bij MMT ook het boekje intact?
  woensdag 16 april 2008 @ 11:44:25 #52
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_58084944
quote:
Sir Paul McCartney planning a ‘divorce’ world tour

Well folks, break out your dancing shoes. Our beloved Paul is putting his ever present past behind him, so sorry for the really bad pun there, I had just had to, and he is going to hit the road this fall. We have all been speculating about a world tour for a while. It seems when Memory Almost Full was released, we were simply treated to a few teasers here and there in the form of those small-venue shows.

It now looks like the rest of the world can take part in the party. I hope the set-list gets a few tweaks, it would be nice to hear some of those lesser-heard McCartney gems on this tour. I really, really hope I get to hear House of Wax live though. That song is devastatingly beautiful, and I would love to hear it live. We’ll have to wait and see.

Now that the news of the tour is seeming like all things are a “go.” What are your hopes for the setlist? What songs would you guys like to hear this time around? Please post your McCartney dream setlist in the comments below.

Here’s what we’ve read.

Sir Paul McCartney is planning a huge world tour this autumn in a bid to put his recent divorce woes behind him.

The 65-year-old Beatles legend - whose divorce from former glamor model Heather Mills was finalized last month - told pals the prospect of touring again helped him get through the bitter experience, which saw him fork out a whopping $48.6m settlement.

Dates in the US, Canada, Australia and the UK are all in the pipeline.

A close friend of Sir Paul said: “Paul’s made happy by his family and music. He sees this as a kind of celebration that the messy episode with Heather is over.

“Dates for the autumn are likely to be finalized next month and fans can expect to see an amazing show.”

Source: Showbiz Spy
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
  woensdag 16 april 2008 @ 11:47:34 #53
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58085008
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:17 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Dat is zeker netjes, welk label zijn ze? En is bij MMT ook het boekje intact?
Sorry, voor de late reactie.
Ik heb ze niet allemaal bij de hand, maar ze zijn bijna allemaal Parlophone en Capitol als je dat bedoelt.
Helaas mist het boekje van MMT wel

@ phish852

Wat gaaf dat Macca gaat touren! Zou hij Amsterdam ook nog een bezoekje brengen, anders misschien toch maar naar Engeland
pi_58085445
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:47 schreef Blinker het volgende:
Wat gaaf dat Macca gaat touren! Zou hij Amsterdam ook nog een bezoekje brengen, anders misschien toch maar naar Engeland
Als men het onzalige idee heeft hem in de Arena te parkeren sla ik deze keer toch echt fijn over.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 16 april 2008 @ 15:26:48 #55
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58089505
Zit er dik in
pi_58094496
Als hij naar Nederland komt ben ik al blij, ook al zou het in de Arena zijn
  woensdag 16 april 2008 @ 21:16:24 #57
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_58097191
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als men het onzalige idee heeft hem in de Arena te parkeren sla ik deze keer toch echt fijn over.
Oh! The Horror!

Ik begin nu al met bidden dat ik niet voor dat onmenselijke dilemma kom te staan. Om totaal offtopic maar met Chris DeBurgh te spreken... it's the classical dilemma between the head and the heart.
Ik weet nu al bijna zeker dat ik dan uiteindelijk mijn stellige belofte aan mezelf om NOOIT meer naar een concert in de Arena te gaan overboord gooi. Met een avond complete ergernis tot gevolg.

Doe het niet, Paul! DOE HET NIET!!! Ik smeek het je!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_58097268
quote:
Op woensdag 16 april 2008 21:16 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh! The Horror!
Sorry Jane .

Je hebt je leuke avatar weer .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:56:52 #59
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58223299
Ik heb net het nummer Here Today ontdekt van Macca!
Wat een fantastisch nummer
pi_58226167
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:
Als hij naar Nederland komt ben ik al blij, ook al zou het in de Arena zijn
Als hij in de Arena staat, ga ik liever helemaal naar de UK om hem daar te zien.

Stiekem hoop ik dat ze weer 't Gelredome uitkiezen. Dat was de vorige keer prima
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:04:31 #61
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58226715
Same here: het kan me niet schelen waar hij optreedt, als ik 'm maar een keer gezien heb. Het gequote nieuwsbericht wijst overigens niet in de richting van een Nederlands optreden...
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:21:47 #63
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58227940
Ik ga ook desnoods naar de UK toe.
Is het een idee om met een boel FOKkers desnoods naar Londen af te reizen voor het concert?
pi_58232410
UK wil ik ook nog wel overwegen, maar zal afhangen van de datum
pi_58232678
Jullie praten hier alsof het niks is . Wat kost zo'n trip naar de UK incl. gig?
pi_58233157
Idd! Hij zal toch echt hier moeten komen, anders moet 'ie het zonder mij stellen!
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:26:12 #67
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58233534
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:51 schreef emokid het volgende:
Jullie praten hier alsof het niks is . Wat kost zo'n trip naar de UK incl. gig?
Gig prijs? Geen idee
Maar Ryanair houdt vaak wel acties met tickets naar Londen voor circra 20 euro ofzo.
Ik ben zelfs eenmaal naar Londen geweest voor 2 cent inc tax
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:54:27 #68
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_58235766
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Idd! Hij zal toch echt hier moeten komen, anders moet 'ie het zonder mij stellen!
Ik begrijp dat ik ergens makkelijk praten heb omdat ik hem in ieder geval al 3x live heb gezien, maar echt waar hoor.... de Arena, dat wil je écht niet. Ik weet niet of je ooit naar een 'concert' in de Arena geweest bent? Ik wel. Een paar keer. Helaas.

De McCartney-concerten waar ik geweest ben (2x Ahoy en 1x Gelredome) waren stuk voor stuk een geweldige belevenis. Zeker ook in muzikaal opzicht. Anders dan bij bijvoorbeeld The Stones worden er geen nummers afgeraffeld en krijg je nooit de indruk dat hij er alleen maar staat om z'n bankrekening te spekken. Integendeel, alles is tot in de puntjes uitgewerkt en verzorgd. Daar past geen optreden in de Arena bij, waarbij je blij moet zijn als het je lukt om door de holle echo heen binnen een minuut te raden welk nummer er gespeeld wordt. Om ook nog maar te zwijgen over de betonnen ambiance in het daglicht, die elke poging tot sfeer en lichtshow in de kiem smoort....

Ik woon in Naarden, dus de Arena is voor mij simpel te bereiken. Toch heb ik er gráág een reis naar Arnhem voor over om hem weer in het Gelredome te kunnen zien. Het geluid en de sfeer waren daar inderdaad prima in orde. Desnoods gooi ik er net als de vorige keer weer een hotelovernachting tegenaan ook.

Als je hem nog nooit gezien hebt, is alles natuurlijk beter dan niks. Maar ik zou dan toch ook echt een tripje naar het buitenland overwegen, hoor. Naar een van onze omringende landen moet dat voor een redelijke prijs te doen zijn. En de kaarten voor het concert zijn toch overal duur.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_58236659
Jemig Jane, door je betoog raak ik wel in innerlijke tweestrijd. Aangezien ik de pest aan reizen naar (en vooral terug) een concert is de Arena wel een uitkomst, in 20 minuutjes thuis op de bank. Maar ja, de sfeer en het geluid...(en ik moet onze Mull Of Kintyre-afspraak nog een keer kunnen verzilveren )
Maar we lopen op de zaken vooruit, de goede man heeft nog geen nl-data gepland, laat staan waar.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:45:57 #70
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_58237144
Mull Of Kintyre, mét 20 doedelzakkers, ín de Arena! Dat lijkt me echt het toppunt van genot!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_58237457
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:45 schreef Jane het volgende:
Mull Of Kintyre, mét 20 doedelzakkers, ín de Arena! Dat lijkt me echt het toppunt van genot!


Maak me gek!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_58241392
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:51 schreef emokid het volgende:
Jullie praten hier alsof het niks is . Wat kost zo'n trip naar de UK incl. gig?
Die vlucht kost waarschijnlijk minder dan een parkeerplaats bij de Arena
  Redactie Frontpage vrijdag 25 april 2008 @ 07:37:29 #73
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58294634
Dont sweat, voorlopig komt ie niet naar Europa. Amerika gaat weer voor.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58300578
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:10 schreef Blinker het volgende:
Ik was dit topic kwijt.
Ik had vorige week een prachtige vonst op Marktplaats gedaan. 7 Beatles LP's voor 35 euro!!
Vandaag heb ik ze opgehaald en wat blijkt ze zijn allemaal eerste persing

Betekend dit nou dat ze nog wat geld waard zijn
Ze zijn allemaal in erg goede staat, ruggen nog netjes, etc.

Deze zitten er tussen:

Rubber Soul
MMT
Abbey Road
Let it be
Sgt pepper zonder layin helaas
Help!
En met klap op de vuurpijl The White Album MET poster nummer op de voorkant is 489106
Die Dubbele Witte, uit welk land? (kun je herkennen aan het serienummer)
pi_58304717
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 07:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dont sweat, voorlopig komt ie niet naar Europa. Amerika gaat weer voor.
Oh yes een Amerika-tour. Ik kan niet wachten op de DVD
pi_58304759
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:21 schreef Blinker het volgende:
Ik ga ook desnoods naar de UK toe.
Is het een idee om met een boel FOKkers desnoods naar Londen af te reizen voor het concert?
Dat lijkt me opzich wel gaaf. Moet 'ie wel naar Engeland komen natuurlijk.

tvp.
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:59:38 #77
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58304925
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef webfreak het volgende:

[..]

Oh yes een Amerika-tour. Ik kan niet wachten op de DVD
Ik ook, ik heb Live in Red Square acht keer gekeken maar ik hoor nooit wat ze nou van McCartney vinden!
pi_58307536
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:59 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik ook, ik heb Live in Red Square acht keer gekeken maar ik hoor nooit wat ze nou van McCartney vinden!
Om over "The Space Within Us" nog maar te zwijgen
Wat een deceptie. Wat een afgang.
  Redactie Frontpage vrijdag 2 mei 2008 @ 17:13:55 #79
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58438731
Zo. Koffers klaar voor 2 dagen opname in de Abbey Road studio 2

Ik probeer wat foto's te maken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58438975
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zo. Koffers klaar voor 2 dagen opname in de Abbey Road studio 2

Ik probeer wat foto's te maken.
tuig
  Redactie Frontpage vrijdag 2 mei 2008 @ 17:32:40 #81
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58439082
Ach, jij was er toch ook?

En je hebt zelfs DE piano gezien. Nou, die zie ik dan weer niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58439501
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ach, jij was er toch ook?

En je hebt zelfs DE piano gezien. Nou, die zie ik dan weer niet.
Da's waar...
Maar jij komt wel in het George-Martin-hok
  Redactie Frontpage vrijdag 2 mei 2008 @ 18:04:54 #83
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58439667
(en de producer is die van coldplay)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58441526
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
(en de producer is die van coldplay)
Namen wil ik horen!!
Ken Nelson? Markus Dravs? Of toch echt Brian Eno
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:23:49 #85
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58588191
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:54 schreef warpozio het volgende:

[..]

Die Dubbele Witte, uit welk land? (kun je herkennen aan het serienummer)
Sorry voor de late reactie.
Binnenin de hoes staat Made in Germany dus Duitsland neem ik aan dan
  zaterdag 10 mei 2008 @ 10:59:09 #86
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58591029
Ik heb net A Day In The Life weer eens geluisterd en vind het een briljant en prachtig nummer. Dat wilde ik even melden.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:25:42 #87
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58591325
Jaaa, A Day in the Life is my all time favorite song van The Beatles
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:28:15 #88
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58591359
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 11:25 schreef Blinker het volgende:
Jaaa, A Day in the Life is my all time favorite song van The Beatles
Het is niet mijn favoriete nummer, maar wel het enige nummer waarbij ik vrijwel altijd positief verrast ben over hoe ontzettend goed het eigenlijk is. Wat een prachtige compositie
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:44:48 #89
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_58597431
Wtf, ik hoor net op Radio 1 dat Paul McCartney is omgekomen bij een auto-ongeluk
  Redactie Frontpage zaterdag 10 mei 2008 @ 18:49:25 #90
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58597495
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:44 schreef dikkekaas het volgende:
Wtf, ik hoor net op Radio 1 dat Paul McCartney is omgekomen bij een auto-ongeluk
Flikker toch op man.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 10 mei 2008 @ 18:50:24 #91
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58597516
Terug van Abbey Road. Het was mooier dan ik had durven dromen. De A day in the life piano mogen bespelen...en dat terwijl ik helemaal niet KAN spelen.

Later uitgebreid verslag.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58597584
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Terug van Abbey Road. Het was mooier dan ik had durven dromen. De A day in the life piano mogen bespelen...en dat terwijl ik helemaal niet KAN spelen.

Later uitgebreid verslag.
Wow, dat is wel erg heftig.
Ik moest er met m'n fikken vanaf blijven destijds.

Ben benieuwd naar je uitgebreide verslag, grand.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 19:00:12 #93
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_58597666
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Flikker toch op man.
:S Man, ik schrok wel behoorlijk van dat nieuws ja. Weet ik veel dat dat programma een "Radiomagazine met nieuwsfictie vanuit de binnenwereld. M.m.v. Fedor van Eldijk, Pieter Kok en Jan Vermaas. Presentatie: Ronald Snijders." is. Ik liep door de keuken en hoorde dat hij dood was. Vervolgens een interview en daarna werd Something gedraaid dus het kwam behoorlijk geloofwaardig over als je niet het hele programma volgt. Maar SORRY.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 mei 2008 @ 19:02:09 #94
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58597685
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:00 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

:S Man, ik schrok wel behoorlijk van dat nieuws ja. Weet ik veel dat dat programma een "Radiomagazine met nieuwsfictie vanuit de binnenwereld. M.m.v. Fedor van Eldijk, Pieter Kok en Jan Vermaas. Presentatie: Ronald Snijders." is. Ik liep door de keuken en hoorde dat hij dood was. Vervolgens een interview en daarna werd Something gedraaid dus het kwam behoorlijk geloofwaardig over als je niet het hele programma volgt. Maar SORRY.
Vooral als ze dan een Harrison compositie draaien
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58597716
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:00 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

:S Man, ik schrok wel behoorlijk van dat nieuws ja. Weet ik veel dat dat programma een "Radiomagazine met nieuwsfictie vanuit de binnenwereld. M.m.v. Fedor van Eldijk, Pieter Kok en Jan Vermaas. Presentatie: Ronald Snijders." is. Ik liep door de keuken en hoorde dat hij dood was. Vervolgens een interview en daarna werd Something gedraaid dus het kwam behoorlijk geloofwaardig over als je niet het hele programma volgt. Maar SORRY.
Het geval wil, dat er al zo'n 42 jaar een "Paul is Dood"-hoax bestaat. Hij zou in '66 zijn overleden bij een auto-ongeluk. Dat fabeltje wordt iedere zoveel maanden weer opgerakeld door iemand die roept dat het "echt gebeurd" is. Daar wordt men binnen zo'n topic nogal ziek van, vandaar de irritatie denk ik
  zaterdag 10 mei 2008 @ 20:18:09 #96
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_58598902
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:04 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het geval wil, dat er al zo'n 42 jaar een "Paul is Dood"-hoax bestaat. Hij zou in '66 zijn overleden bij een auto-ongeluk. Dat fabeltje wordt iedere zoveel maanden weer opgerakeld door iemand die roept dat het "echt gebeurd" is. Daar wordt men binnen zo'n topic nogal ziek van, vandaar de irritatie denk ik
Ja, heb er over gelezen nu. Was hier dus nog niet van op de hoogte en snap ook wel dat het behoorlijk irritant is als een of ander kneusje er dan weer over begint. Dus nu een oprechte sorry
pi_58599776
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Terug van Abbey Road. Het was mooier dan ik had durven dromen. De A day in the life piano mogen bespelen...en dat terwijl ik helemaal niet KAN spelen.
Wazoo! Held! Heb je ook nog even aan de piano gelikt?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_58599995
Of heb je er 'TheGrandWazoo was here' op gekrast? Maar serieus: da's cool! Ik heb net in Emmerick's Here there and everywhere de hoofdstukken over Pepper gelezen: dan luister je toch wel heel anders naar dat album, moet ik zeggen! Superboek.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 mei 2008 @ 22:25:31 #99
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58601526
Het was werkelijk waanzinnig. Een vriend van me wilde er graag 3 nummers opnemen en ik mocht dus mee. Al van kinds af aan fantaseer ik over de studio's en ik was eigenlijk bang dat het alleen maar zou tegenvallen. Niets was minder waar. Het was dan ook redelijk bizar voor me toen we daadwerkelijk binnen werden gelaten. Ik heb al drie keer voor die deur staan apengapen maar nu mocht ik daadwerkelijk studio 2 betreden.

Zodra je de deur van studio 2 opent sta je in de controleroom. Vanuit daar is een grote trap naar beneden richting heilige grond. Het rook er ontzettend muf en oud. Veel is nog in de originele staat gebleven. De producer vertelde nog het mooie verhaal dat veel mensen meteen achter de piano gaan zitten om Let it be te spelen om vervolgens te roepen "wow, het klinkt hier precies zoals op de plaat". Feit is echter dat Let it be werd opgenomen in de Apple Studio's

Meteen kwam er iemand met thee aankakken. Het duurde een half uur voordat de backline arriveerde. Dat gaf ons de tijd om alles goed in je op te nemen. De studio kwam verder ook gezellig rommelig over. Alsof The Beatles gisteren zijn weggegaan en nog wat dingen lieten liggen.

De twee dagen dat ik daar van 10.00 tot 22.00 zat (zolang duren die sessies!) vlogen werkelijk om. Interessant was het ook om het opname proces te zien (analoog!!). Op de gang stonden trouwens nog de originele bandrecorders en faders uit de jaren zestig.

Op een gegeven moment riep de producer "willen jullie de Lady Madonna piano of de A day in the life piano?".
We dachten eerst dat ie een grapje maakte maar niets was minder waar. Ze zijn alletwee gebruikt op de liedjes die door Paul Logister werden opgenomen.

Het was een mega ervaring en het leuke is dat we weer snel terug gaan omdat Paul weer wat nummers wil openemen.

Daarna zijn we naar het huis van McCartney geweest (Cavendisch Avenue). Na een tiental minuten daar te hebben gestaan ging opeens de poort open! Kwam de poetsvrouw ons even gedag zeggen hahaha.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58601843
Mooi verhaal! Lijkt me ook wel wat, zeg...!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:59:43 #101
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58603200
Jaloers
  Redactie Frontpage zondag 11 mei 2008 @ 01:38:25 #102
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58604474
Trouwens...wat vinden jullie van What's the new mary jane?

Ik vind het echt waanzinnig. Duizend maal beter dan Revolution #9

Geweldige soundeffects!!!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58605279
quote:
Op zondag 11 mei 2008 01:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Trouwens...wat vinden jullie van What's the new mary jane?

Ik vind het echt waanzinnig. Duizend maal beter dan Revolution #9

Geweldige soundeffects!!!
Zeer mee eens. Heb Whats The New Mary Jane altijd een waanzinnig goed nummer gevonden. Had zeker op The White Album moeten staan. Hetzelfde vind ik van "You Know My Name". Stukken beter dan Rev#9.

Tof Abbeyroad-verhaal wazoo.. Inderdaad, een muffe tabakgeur daar in de studio's. Erg opmerkelijk. En van die oude langwerpige, ietwat vergeelde, matrassen aan de muur. Heel vreemd.
Godsamme, en dan er de hele dag vertoeven. Hemelsch.

Ook in de kantine geweest trouwens???
In de wandelgang hangt ergens een geweldige foto van Paul (ergens rond '66 ofzo) die in de Abbey-kantine een dienblad eten staat af te rekenen naast een nauwelijks-geimponeerde kassajuffrouw
  zondag 11 mei 2008 @ 15:04:28 #104
111404 BeRightBack
Keith Moon
pi_58609898
Ik ben laatst ook een weekendje naar londen geweest en ik heb natuurlijk ook, nogal een aantal minuten, staan apengapen voor de Abbey Road studio's. Het zebrapad, inclusief continu overstekende breezers die hun vader opdracht gaven een foto te maken, deed me echter weinig. Ik ben ook even naar binnen geweest om te vragen of er nog "guided tours" waren haha. Ik wist het antwoord natuurlijk al maar ik ben wel even binnen geweest en zag inderdaad ook een oud opname-apparaat op de gang staan.
pi_59022346
quote:
Op zondag 11 mei 2008 01:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Trouwens...wat vinden jullie van What's the new mary jane?

Ik vind het echt waanzinnig. Duizend maal beter dan Revolution #9

Geweldige soundeffects!!!
In What's The New Mary Jane zit nog enigszins wat muziek in. Revolution #9 gaat nergens over, tenzij je het natuurlijk achterstevoren afspeelt.
pi_59023613
Revolution #9 is gewoon een mindfuck.
  zondag 1 juni 2008 @ 13:24:00 #107
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_59046845
Hoeveel liedjes hebben de Beatles precies gemaakt? dus, echt eh.. precies?

Ik vraag me af of ik ze ooit allemaal zal kennen
no one i think is in my tree
pi_59048764
Ik hou het denk ik op 210 nummers.
En dat zijn dan de nummers die tijdens hun officiele bestaan zijn uitgebracht, zal ik maar zeggen.

Wat mij betreft is de Engelse discografie plus de Amerikaanse lp-versie van MMT plus Past Masters 1 en 2 de officiele 'canon'. En zo kom ik op 210 nummers. Ik heb alle lp's bijelkaar opgeteld (dubbele nummers zoals Yellow submarine en All you need is love niet meegerekend) en daarna alles van Past Master 1 en 2 (waarop alles staat wat niet officieel tijdens hun bestaan op lp is uitgekomen in de UK). Maar...! ...ik heb NIET de single-versies van Love me do, Get back en Let it be apart meegerekend. Maar wel weer de singleversie van Revolution. Ook heb ik maar 1 keer Across the universe geteld. En ik heb NIET (wat dacht je!) de twee Duitse nummers meegeteld!!! Alles wat daarna is uitgebracht als origineel werk (via Anthology voornamelijk) tel ik ook niet mee voor het officiele aantal.

Ben benieuwd naar andere (afwijkende) rekensommen! En o ja, voor je het weet ken je ze allemaal, hoor: helemaal niet zo moeilijk.

En dan te bedenken dat dit allemaal in een tijdsbestek van 7 jaar is gemaakt.... pffffffffffffff.... het blijft me verbazen...!!! Laat een band van nu dat maar eens ophoesten!

EDIT:
De B-kant van YS heb ik natuurlijk ook niet meegerekend...!
pi_59052928
Ik kom op 213 uit. Ik heb wel de twee Duitse nummers meegeteld, omdat ze beide als single zijn uitgekomen (Sie Liebt Dich is zelfs uitgekomen als single in Amerika).

De nummers die ik niet heb meegeteld zijn eigenlijk dezelfde als die van hello_goodbye;
- Love Me Do, Get Back, Let It Be en Across The Universe van Past Masters I en II.
- Yellow Submarine, All You Need Is Love en de B-side van Yellow Submarine.

Ik weet niet welke hello_goodbye heeft weggelaten (of welke ik erbij heb gerekend), maar je kan dus sowieso uitgaan van 212 unieke nummers die door the Beatles zelf zijn opgenomen.

Buiten dit enorme aantal heb je dus ook nog de nummers die op de Anthology staan.
Na wat telwerk kwam ik op 31 unieke nummers uit (waaronder enkele "takes").

Tevens zijn er nog enkele oude nummers die ook niet op de Anthology staan, zoals September In The Rain en nog wat andere nummers van hun Decca audition (aanrader trouwens!).

Long story short; je kan uitgaan van ongeveer ~210 "officiële" nummers, en dan nog ongeveer ~40/50 nummers die op de wat minder bekende albums staan (Anthology, Decca Auditions, e.d.).
Natuurlijk zijn er ook nog een groot aantal bootlegs (beatlegs) van al die studiosessies wanneer ze gingen jammen, maar dat ga ik niet allemaal uitzoeken.
pi_59056235
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:42 schreef rubbersoul het volgende:
Natuurlijk zijn er ook nog een groot aantal bootlegs (beatlegs) van al die studiosessies wanneer ze gingen jammen, maar dat ga ik niet allemaal uitzoeken.
Ha, ja, als je daar aan gaat beginnen...! Ik heb op m'n iPod o.a. bootlegs staan van de BBC-sessions en de Get back-sessions: ik heb ooit alles helemaal uitgezocht op zo'n manier dat ik van geen 1 numer 2 versies had omdat ik het anders saai vond worden. Sommige nummers speelden ze tijdens Get back wel tig keer bijvoorbeeld en ook bij de BBC natuurlijk. In ieder geval, op m'n iPod staan 74 unieke BBC-nummers (waar natuurlijk dan wel ook hits tussen zitten, maar elke hit maar 1 keer!) en maar liefst 143 unieke Get back nummers! Veel daarvan zijn flarden van nummers en jams en zo (en ook weer materiaal wat op Let it be of Abbey road is terecht gekomen), maar dan nog kom je dus op een hele lading nummers...! Dus die tellen we maar niet mee. Ze hebben in ieder geval VEEL muziek gemaakt!
pi_59059438
Op dit moment speelt Paul McCartney 'A DAY IN THE LIFE' LIVE!!!!
pi_59060685
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:45 schreef Aisumasen het volgende:
Op dit moment speelt Paul McCartney 'A DAY IN THE LIFE' LIVE!!!!
Kun je dat even toelichten?
  maandag 2 juni 2008 @ 01:11:38 #113
25470 SoSolid
Danke danke
pi_59060750
Eens in de zoveel tijd kom ik dit topic tegen en haal ik mijn beatles platen weer uit het vet . Heb nu sgt peppers maar even opgezet. She's leaving home staat nu aan! Perfecte plaat voor op het tijdstip, eens denken welke ik er zo opgooi (ik heb alle officiele albums van de rommelmarkt ene betere kwaliteit dan de ander, maar toch leuk zo voor 1-5 euro per stuk).
xxx
pi_59060870
quote:
Op maandag 2 juni 2008 01:04 schreef webfreak het volgende:

[..]

Kun je dat even toelichten?
Jazeker. Liverpool is dit jaar Europese hoofdstad van de cultuur. Als hoogtepunt trad Paul McCartney vanavond op in een uitverkocht Anfield Stadium. Hij opende met 'The Hippy Hippy Shake', zijn speciale gast was Dave Grohl, en zijn toegift...'A Day In The Life / Give Peace A Chance'.
  maandag 2 juni 2008 @ 01:30:34 #115
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59060928
Dave Grohl en Paul McCartney, geinige combinatie.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_59060954
Raar, ik zat net aan Dave Grohl te denken.
standaarddrinker
pi_59061103
Dank voor de toelichting Aisumasen!
Interessante combinatie met Grohl inderdaad. Kurt zou jaloers zijn geweest

Ben benieuwd naar A Day In The Life. Hoop wel dat 'ie het helemaal speelt. Violen-orgasme incluis dus, en niet halverwege overgaan naar dat eeuwige Give Peace A Chance.
pi_59061126
Ik moet je teleurstellen... Nou ja, het 'violen-orgasme' is intact gebleven, dát wel.

Mijn enthousiaste post kwam vooral door het volgende. 'The Hippy Hippy Shake' was een toffe verrassende opener en 'In Liverpool' een uniek nummer, maar de rest van de setlist kan je wel raden. Drive My Car, Let Me Roll It, Jet, Band On The Run, Yesterday, Hey Jude, Let It Be, enz.

Dus nadat hij toegift Yesterday speelde, hoorde ik de The End / Sgt. Pepper-medley al in mijn hoofd klinken. Maar toen kwam er dus een iets minder voor de hand liggend nummer...
pi_59061248
quote:
Op maandag 2 juni 2008 02:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ik moet je teleurstellen... Nou ja, het 'violen-orgasme' is intact gebleven, dát wel.

Mijn enthousiaste post kwam vooral door het volgende. 'The Hippy Hippy Shake' was een toffe verrassende opener en 'In Liverpool' een uniek nummer, maar de rest van de setlist kan je wel raden. Drive My Car, Let Me Roll It, Jet, Band On The Run, Yesterday, Hey Jude, Let It Be, enz.
Mja, die setlist, daar heb ik al een stuk of 6 DVD's van. Bedankt Paul

Anyway, was het op TV ofzo? Ik zal morgen eens Youtube gaan afspeuren.
pi_59061677
Jep, het was integraal op BBC Radio Merseyside te horen. Daarna semi-live op BBC 2 TV.

pi_59063740
quote:
Op maandag 2 juni 2008 07:20 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, het was integraal op BBC Radio Merseyside te horen. Daarna semi-live op BBC 2 TV.


Wauw, te gekke performance!!

Nogmaals, jammer van de omslag in het midden (past totaal niet, anti-climax). Maar voor de rest, niets dan lof!


Filmpje is trouwens geupload (als ik me niet vergis) door 'onze eigen' Mindgames.
  Redactie Frontpage maandag 2 juni 2008 @ 10:39:00 #122
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59063943
Jup, aardige uitvoering van A day in the life. Beetje gezapig wel en hij vergeet zijn tekst weer eens. Maar verder is het wel ok. De rest van het optreden heb ik ook gezien. Het blijft natuurlijk altijd goed maar ook altijd hetzelfde.

Wel fantastisch om Dave samen met Paul te zien! Ik sprak Dave en Rick (Kaiser Chiefs) nog op backstage op pinkpop en Rick was duidelijk best gespannen voor de zondag. Tof dat Macca altijd jonge muzikanten om zich heen heeft. Dat maakt hem net een stukje minder belegen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 2 juni 2008 @ 12:51:17 #123
139330 TNA
For the stars that shine
pi_59066868
quote:
Op maandag 2 juni 2008 07:20 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, het was integraal op BBC Radio Merseyside te horen. Daarna semi-live op BBC 2 TV.

!
pi_59076065
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:28 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ha, ja, als je daar aan gaat beginnen...! Ik heb op m'n iPod o.a. bootlegs staan van de BBC-sessions en de Get back-sessions: ik heb ooit alles helemaal uitgezocht op zo'n manier dat ik van geen 1 numer 2 versies had omdat ik het anders saai vond worden. Sommige nummers speelden ze tijdens Get back wel tig keer bijvoorbeeld en ook bij de BBC natuurlijk. In ieder geval, op m'n iPod staan 74 unieke BBC-nummers (waar natuurlijk dan wel ook hits tussen zitten, maar elke hit maar 1 keer!) en maar liefst 143 unieke Get back nummers! Veel daarvan zijn flarden van nummers en jams en zo (en ook weer materiaal wat op Let it be of Abbey road is terecht gekomen), maar dan nog kom je dus op een hele lading nummers...! Dus die tellen we maar niet mee. Ze hebben in ieder geval VEEL muziek gemaakt!
Oh ja, de BBC sessions was ik compleet vergeten.

Hoe kom je trouwens aan de (complete?) Get Back sessions? Ik heb overal op 't internet gezocht, maar ik kan het helaas nergens vinden.
pi_59076338
Ergens vorig jaar is er een complete serie van volgens mij zo'n 18 cd gepost op Usenet. Ik heb die dus gereduceerd tot een meer overzienbare 4 cd's. De laatste cd, de, als ik me niet vergis, eerste versie van de Get back-lp van Glyn Johns (of hoe die ook al weer heet) heb ik als 5e natuurlijk er compleet bijgevoegd. Ik luister weinig naar bootlegs moet ik zeggen, maar gisteren heb ik het weer even gedaan na dit topic gelezen te hebben: hoop bagger maar ook best wel leuke redelijk complete covers. Maar niet uitgewerkt en zo natuurlijk: je zaten gewoon maar wat te geinen daaar.
pi_59091846
Ik vond het wel opmerkelijk dat hij I Saw Her Standing There speelde in liverpool, speelt hij dat nog vaak?
Toch stoorde het me dat alle blazers en strijkers met het keyboard werd gedaan, maar ach het bespaart veel ruimte en geld.
Eind augustus ga ik eindelijk naar de beatle-week in Liverpool! Hoera!
pi_59097973
Hiero, McCartney met Dave Grohl:

pi_59100686
'k Heb net trouwens voor het eerst sinds EEUWEN Tug of war weer eens gedraaid, van begin tot eind (lekker buiten op de iPod). Daar zitten toch wel lekkere stukjes tussen, hoor. Ik had een O JA ervaring bij een van de mooiste McCartney-momenten: zo'n dikke 2 minuten in The pound is sinking waar het ritme veranderd en hij brult 'O, it didn't happeeeeeeeen!!!!!' Jaaaaaa, machtig mooi!
pi_59123396
Hier is trouwens een video van (een groot gedeelte van) Pauls concert in tig keer betere kwaliteit dan Youtube! Zelfs fullscreen is het nog beter dan Youtube. En het geluid is nog eens stereo ook!

http://www.bbc.co.uk/liverpool08/
  Redactie Frontpage woensdag 4 juni 2008 @ 19:49:06 #130
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59125442
Matige show met weinig uitschieters wat mij betreft.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_59125925
Achja, zo gaat 't bij alle tours van Paul.
Stuk voor stuk nummers die hij al járen speelt, en dan een paar verrassingen ertussen.
Als je in 't publiek zit is het sowieso wel tof, maar voor de rest is het jammer.
Waarom zou ik in godsnaam de TV aanzetten voor Jet of Let Me Roll It? Die heb ik 'm wel 20 keer zien spelen
  Redactie Frontpage woensdag 4 juni 2008 @ 20:53:01 #132
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59127483
Ik vond hem ook niet goed bij stem eigenlijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_59131008
Wat vinden jullie eigenlijk de beste Beatles CD?
Ik luister nu vrijwel elke avond Abbey Road voor het slapen gaan
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:58:15 #134
25470 SoSolid
Danke danke
pi_59131715
Mijn favoriet is The Magical Mysterie tour. Het is misschien niet de beste, maar wel mijn favoriet! Luister hem het meest...

En die film is geniaal slecht natuurlijk

xxx
  Redactie Frontpage woensdag 4 juni 2008 @ 23:14:19 #135
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59132198
Rubber Soul en Revolver.
Magical Mysterie Tour
White Album
Abbey Road
Sgt. Pepper
Help
Beatles for sale
Alles wat daarna komt of kan komen....
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:17:15 #136
25470 SoSolid
Danke danke
pi_59132296
Haha, je favoriete album... dat is er toch meestal 1
xxx
pi_59132571
Gisteren maar weer es Please Please Me geluisterd. Voor het eerst in 4 jaar ofzo. Geen geniaal album, maar er staan toch een paar erg leuke nummers op.

Heb geen favoriet overigens. Vandaag is 't Help, morgen Revolver, dan weer White Album...
  Redactie Frontpage woensdag 4 juni 2008 @ 23:45:24 #138
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59133061
Please please me is erg leuk idd. Zeker omdat het voor drie kwart in 1 dag is opgenomen
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_59133279
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Please please me is erg leuk idd. Zeker omdat het voor drie kwart in 1 dag is opgenomen
Jep. Dat vind ik er ook zo geweldig aan.
Veel spontaniteit, kleine foutjes, valse toontjes... En natuurlijk John's stem op Twist & Shout.
Dat soort dingen maken het ontzettend echt.
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:57:59 #140
25470 SoSolid
Danke danke
pi_59133337
Twist & shout . Ik wist niet eens dat please please me zo snel was opgenomen! Geniaal inderdaad. En Beatles for sale blijft ook leuk, met I'm a loser en dergelijken.

Maar het is inderdaad elke keer een ander. Heb nu the white album opstaan...You may be a lover, but you ain't no dancer.

Heerlijk
xxx
  donderdag 5 juni 2008 @ 01:23:27 #141
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59134512
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:57 schreef SoSolid het volgende:
Twist & shout . Ik wist niet eens dat please please me zo snel was opgenomen! Geniaal inderdaad. En Beatles for sale blijft ook leuk, met I'm a loser en dergelijken.

Maar het is inderdaad elke keer een ander. Heb nu the white album opstaan...You may be a lover, but you ain't no dancer.

Heerlijk
White Album.

Back In The U.S.S.R. maakt me altijd meteen vrolijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_59136883
Ik heb ook geen favoriet. De albums die ik het meest draai zijn (in chronologische volgorde) Please please me, Rubber soul, Revolver, White album en Abbey Road. Iets minder vaak draai ik Help! en Let it be. Nog iets minder A hard day's night, Pepper en Magical Mystery Tour. With the Beatles en Beatles for sale draai ik het minst en van Yellow submarine draai ikzo nu en dan een nummer (ik draai meestal alleen maar complete cd's, maar dat is met YS niet te doen... Hey bulldog is een absolute topper, trouwens!)

Maar... dit is een lijst in m'n hoofd, zal ik maar zeggen, want in de praktijk klopt 'ie niet. Als je begrijpt wat ik bedoel. Zo heb ik PPM nu al maanden niet beluisterd, terwijl het toch een favoriet is. En zo vind ik AHDN een van de beste albums, maar die draai ik toch minder, gek genoeg. Sowieso draai ik altijd albums uit verschillende periodes na elkaar. Dus na The white album luister ik niet naar Abbey Road maar eerder naar Rubber soul of zo.

Ach, eigenlijk kan ik onmogelijk een favoriet kiezen, zoals wel blijkt. Ik vind gewoon ALLES lekker.
  Redactie Frontpage donderdag 5 juni 2008 @ 10:10:05 #143
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59138012
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:57 schreef SoSolid het volgende:
Twist & shout . Ik wist niet eens dat please please me zo snel was opgenomen! Geniaal inderdaad. En Beatles for sale blijft ook leuk, met I'm a loser en dergelijken.

Maar het is inderdaad elke keer een ander. Heb nu the white album opstaan...You may be a lover, but you ain't no dancer.

Heerlijk
Nou ja..Please Please me, love me do en PS i love you stonden al op de band
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:22:45 #144
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_59139537
Vandaag How i won the war eindelijk gevonden op de bekende kanalen.
Schijnt niet zo leuke film te zijn, maar toch uniek met Lennon in de fillm.

Heeft iemand deze film al eens eerder gezien en is hij beetje de moeite waard als Beatles fan?
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:24:31 #145
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_59148207
Oke, tussen de 210 en 213 Beatles liedjes dus bedankt voor het uitzoeken! ik ben zo'n nerd die dat soort dingen altijd wil weten

Mijn favoriete album is ook Magical Mystery Tour. die luister ik het meeste, samen met the White Album. maar nu vergeet ik Rubber Soul... die is óók al zo mooi. het is gewoon te moeilijk om te kiezen, eigenlijk. maar die drie zijn toch wel mijn favorieten.
no one i think is in my tree
pi_59176111
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:22 schreef Blinker het volgende:
Vandaag How i won the war eindelijk gevonden op de bekende kanalen.
Schijnt niet zo leuke film te zijn, maar toch uniek met Lennon in de fillm.

Heeft iemand deze film al eens eerder gezien en is hij beetje de moeite waard als Beatles fan?
Vond er geen ruk aan, en zelfs niet de moeite genomen om 'm af te kijken.

Maargoed, I'm only in it for the music.
De Beatles-films kunnen me over 't algemeen ook gestolen worden (behalve Let It Be, omdat dat een docu is).
pi_59176830
Ik vind A Hard Day's Night en Help! prachtig. Magical Mystery Tour heb ik helaas nog niet gezien, en Let It Be heb ik tot op de helft gekeken omdat ik alles al kende van YouTube.
pi_59176972
AHDN en Help! zijn leuk. MMT heb ik gekeken toen ik erg dronken was ging volgens mij nergens over
  Redactie Frontpage vrijdag 6 juni 2008 @ 16:55:51 #149
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59177065
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:26 schreef webfreak het volgende:

[..]

Vond er geen ruk aan, en zelfs niet de moeite genomen om 'm af te kijken.

Maargoed, I'm only in it for the music.
De Beatles-films kunnen me over 't algemeen ook gestolen worden (behalve Let It Be, omdat dat een docu is).
oja, meneer doet opeens de filmacademie en vindt daarom de beatle films ook opeens kut
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_59180492
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

oja, meneer doet opeens de filmacademie en vindt daarom de beatle films ook opeens kut
Lesboek, pagina 4, hoofdstuk 1:
"Waarom de Beatlefilms zo kut zijn"
pi_59180674
Hoofstuk 2:
"The Magical Mystery Tour: Wat bezielde Paul?"
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:23:14 #152
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_59183390
Moet je een filmacademie hebben gevolgd om Beatles-films kut te vinden? Want anders vind ik ze blijkbaar toch goed
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_59548971
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 18:50:33 #154
139330 TNA
For the stars that shine
pi_59558467
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:50 schreef TNA het volgende:

[..]

McCartney's muzikaliteit
Maar belangrijker nog: z'n baard
  vrijdag 20 juni 2008 @ 19:58:50 #156
139330 TNA
For the stars that shine
pi_59558629
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 19:53 schreef webfreak het volgende:

[..]

Maar belangrijker nog: z'n baard
Er is duidelijk geen nieuws omtrent The Beatles Laat ik dan nog maar eens melden hoe goed Blackbird en For No One zijn ingezongen
pi_59561622
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 19:58 schreef TNA het volgende:
Er is duidelijk geen nieuws omtrent The Beatles Laat ik dan nog maar eens melden hoe goed Blackbird en For No One zijn ingezongen
Nou.... en wanneer ga je dat dan melden?
pi_59625076
quote:
Guitar Hero en Rock Band strijden om Beatles-licentie
Door Jurian Ubachs, maandag 23 juni 2008 13:09, views: 868

Uitgevers Activision en MTV Games zijn beide in gesprek met vertegenwoordigers van The Beatles. De inzet is het gebruik van werk van de band in de games Guitar Hero en Rock Band.

Het overleg, dat door vertegenwoordigers van The Beatles is geïnitieerd, heeft tot doel om een game te maken waarin muziek van de band centraal staat. Met een eventuele overeenkomst hierover zou, volgens een insider, miljoenen dollars gemoeid zijn, zo meldt Financial Times. Volgens de krant kan al binnen enkele weken sprake zijn van een deal tussen de vertegenwoordigers en een van beide uitgevers.

Een overeenkomst tussen twee van de partijen betekent echter niet dat Activision dan wel MTV Games direct aan de slag kan. Voordat er een spel met muziek van de Beatles komt moeten Apple Corps en EMI nog toestemming geven. Apple Corps is door de Beatles zelf opgericht, om de belangen van de muzikanten en hun nabestaanden te behartigen. Muziekmaatschappij EMI is eigenaar van de master opnames van de Beatles. Geen van beide partijen wil nader ingaan op de gesprekken.

Het ligt in de lijn der verwachting dat met name Apple Corps te zijner tijd voor vertraging kan zorgen. De overgebleven Beatles-leden en hun nabestaanden waren in het verleden erg voorzichtig als het ging om het gebruik van Beatles-muziek in nieuwe media. Zo zijn Beatles-cd's pas laat op de markt gekomen, en is muziek van de groep nog steeds niet verkrijgbaar via iTunes, ondanks eerdere geruchten dat Paul McCartney hier een deal met Apple over zou hebben gesloten.
http://life.tweakers.net/(...)eatles-licentie.html

Mij maakt het in eerste instantie niet zoveel uit of dit nu wel of niet doorgaat, ik speel eigenlijk nooit computergames, maar het zou toch wel een grote stap zijn als dit gebeurd. Als ze hier mee akkoord gaan, dan zijn ze iig niet blind voor 'nieuwe' technologie en dat geeft me wel weer hoop voor remasters e.d. Of ben ik nu weer te optimistisch?

Daarnaast wordt de muziek van de Beatles met zo'n game geïntroduceerd bij een nieuwe doelgroep, ook een leuk pluspuntje naar mijn mening
  maandag 23 juni 2008 @ 19:27:03 #159
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_59633004
Oude doelgroep, speel zelf ook al Guitar Hero
Maar lijkt mij geweldig en laat mensen maar eens de moeite nemen om er naar te luisteren.
  Moderator maandag 30 juni 2008 @ 07:42:06 #160
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_59786255
Gelezen op teletekst gisteren:
quote:
Engeland is weer in de ban van de scheidingsgeruchten van Madonna en Guy Ritchie.Beiden zouden gepraat hebben met echtscheidingsadvocaten,onder wie degene die de scheiding geregeld heeft van Paul McCartney en prins Charles.
Nu dacht ik toch veel te weten van Paul McCartney, maar hoe heeft ie dit verborgen weten te houden!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 30 juni 2008 @ 11:04:13 #161
139330 TNA
For the stars that shine
pi_59789032
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:42 schreef belsen het volgende:
Gelezen op teletekst gisteren:
[..]

Nu dacht ik toch veel te weten van Paul McCartney, maar hoe heeft ie dit verborgen weten te houden!
Vooruit, omdat het komkommertijd is mag je hier één keer de grammaticanazi uithangen
  maandag 30 juni 2008 @ 11:12:50 #162
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_59789227
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:42 schreef belsen het volgende:
Gelezen op teletekst gisteren:
[..]

Nu dacht ik toch veel te weten van Paul McCartney, maar hoe heeft ie dit verborgen weten te houden!
Beetje flauw
pi_59800638
Ha, ik had 'm eerst nog geeneens door!
pi_59820593
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:42 schreef belsen het volgende:
Gelezen op teletekst gisteren:
[..]

Nu dacht ik toch veel te weten van Paul McCartney, maar hoe heeft ie dit verborgen weten te houden!
pi_59826589
quote:
Verloren interview met Beatles gevonden
Uitgegeven: 1 juli 2008 15:33
Laatst gewijzigd: 1 juli 2008 20:19

AMSTERDAM - De Britse omroep BBC heeft dinsdag een 44 jaar oud interview uitgezonden met Beatles-bandleden John Lennon en Paul McCartney.

McCartney en Lennon spreken in het interview over de eerste keer dat ze elkaar ontmoetten en over hun samenwerking bij het schrijven van liedjes.

Het waardevolle rolletje lag al die jaren in een garage in Zuid-Londen. Filmfan Richard Jeffs besefte op zeker moment dat hij een stukje popgeschiedenis in handen had.

Verbaasd
Experts waren verbaasd over de goede staat waarin het interview nog verkeerde. Het negen minuten durende interview is opgenomen in Schotse televisiestudio's en stamt uit april 1964.

Het fragment wordt zaterdag nogmaals uitgezonden op BBC Radio 4.
http://www.nu.nl/news/163(...)eatles_gevonden.html

Ik had liever dat er een 'nieuw' nummer was gevonden, maar dat zal er wel niet meer inzitten ben ik bang
pi_59827643
Ik wil me nog altijd een keer in de Beatles gaan verdiepen, maar tot nu toe blijft het bij de bekende singles die nog regelmatig op de radio langskomen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59828365
Wat houd je tegen...? Je doet jezelf te kort!
pi_59838714
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:53 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat houd je tegen...? Je doet jezelf te kort!
Het is zoveel
Waar te beginnen? Bij Sgt. Pepper's?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59841926
Nee, ik zou beginnen met Rubber Soul of Revolver of The White album. Pepper is te eh... apart om mee te beginnen, vind ik. Persoonlijk is het trouwens ook geen favoriet van mij... dus dat kan mijn mening beinvloeden. De drie eerstgenoemde zij al divers genoeg.
Als je Rubber of Revolver beter/leuker vind dan The white album, zou je daarna bijv. A hard day's night of Help of Please please me kunnen proberen. Mocht je The whilte.. beter vinden, neem dan Abbey Road en Let it be. En daarna de rest.

Het is maar een voorbeeld, hoor. De eerste albums zijn totaal anders dan de laatste, dus... het is maar net waar je van houdt. Wat ze wel gemeen hebben zijn prachtige composities! Als je het album Please please me beluisterd is het niet voor te stellen dat ze een paar jaar later Pepper maakten...! Zo'n ontwikkeling zie je tegenwoordig niet meer. De laatste 40 jaar eigenlijk al niet.... Tussen Please please me en Abbey Road zitten nog geeneens 7 jaren: tegenwoordig is het al heel wat als een band in een soortgelijk tijdsbestek drie (zeer op elkaar lijkende) albums uitbrengt...
pi_59842005
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:24 schreef hello_goodbye het volgende:
Nee, ik zou beginnen met Rubber Soul of Revolver of The White album. Pepper is te eh... apart om mee te beginnen, vind ik. Persoonlijk is het trouwens ook geen favoriet van mij... dus dat kan mijn mening beinvloeden. De drie eerstgenoemde zij al divers genoeg.
Als je Rubber of Revolver beter/leuker vind dan The white album, zou je daarna bijv. A hard day's night of Help of Please please me kunnen proberen. Mocht je The whilte.. beter vinden, neem dan Abbey Road en Let it be. En daarna de rest.

Het is maar een voorbeeld, hoor. De eerste albums zijn totaal anders dan de laatste, dus... het is maar net waar je van houdt. Wat ze wel gemeen hebben zijn prachtige composities! Als je het album Please please me beluisterd is het niet voor te stellen dat ze een paar jaar later Pepper maakten...! Zo'n ontwikkeling zie je tegenwoordig niet meer. De laatste 40 jaar eigenlijk al niet.... Tussen Please please me en Abbey Road zitten nog geeneens 7 jaren: tegenwoordig is het al heel wat als een band in een soortgelijk tijdsbestek drie (zeer op elkaar lijkende) albums uitbrengt...
Bedankt, hier kan ik wel wat mee
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59842590
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Bedankt, hier kan ik wel wat mee
Netzoals ik.
Ik luister nu vooral Abbey Road en dat vind ik een geweldige CD, dus ik weet welke CD ik nu moet beluisteren :p
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59842669
Ben nu bezig met The White Album
Hierna volgt dus Abbey Road
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59842894
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ben nu bezig met The White Album
Hierna volgt dus Abbey Road
The White Album ben ik nu aan het downloaden.

Ga trouwens dadelijk ook maar de film Help! kijken. Is al een paar dagen klaar maar heb nog niet de tijd gehad om die te bekijken.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59851892
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ben nu bezig met The White Album
Hierna volgt dus Abbey Road
Als je het prachtige boek "Here, there and everywhere" van Geoff Emerick uithebt begrijp je direkt waarom Abbey Road zulk een aparte sound heeft en waarom I want you (She's so heavy) zo abrupt eindigd
pi_59852342
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:45 schreef warpozio het volgende:

[..]

Als je het prachtige boek "Here, there and everywhere" van Geoff Emerick uithebt begrijp je direkt waarom Abbey Road zulk een aparte sound heeft en waarom I want you (She's so heavy) zo abrupt eindigd
Heet dat boek ook wel, The Best Of The Beatles van de Beatles?
Want als ik dat boek zoek op de biebsite krijg ik een verwijzing naar the best of the beatles
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59906865
Nee, het boek heet echt Here, there and everywhere. Ik vond het een van de leukste boeken over The Beatles die ik ooit gelezen heb.
pi_59908388
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:47 schreef hello_goodbye het volgende:
Nee, het boek heet echt Here, there and everywhere. Ik vond het een van de leukste boeken over The Beatles die ik ooit gelezen heb.
Hmm jammer, dan is het hier in de bieb niet te lenen
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59911245
Uitgever: Gotham Books
ISBN 978-1-592-40269-4
Eerste uitgave 2006
ca 400 paginas
Een aanrader
  zondag 6 juli 2008 @ 02:44:54 #179
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_59920029
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ben nu bezig met The White Album
Hierna volgt dus Abbey Road
Abbey Road.
Maareh... Revolver niet vergeten hoor!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_59920337
quote:
Op zondag 6 juli 2008 02:44 schreef Jane het volgende:

[..]

Abbey Road.
Maareh... Revolver niet vergeten hoor!
Is Revolver zo'n soort CD als Abbey Road?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2008 @ 10:49:30 #181
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59921722
Een tijdje geleden was ik te gast in Abbey Road alwaar een vriend van mij, Paul Logister, een plaatje opnam.

Dit is het geworden + clip (beelden van de opname in de studio)

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 6 juli 2008 @ 14:17:26 #182
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_59925069
quote:
Op zondag 6 juli 2008 03:29 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Is Revolver zo'n soort CD als Abbey Road?
Nou, geen medley ofzo. Maar wel zo'n beetje het perfecte popalbum. Staat zéker in mijn top 3 Beatlesalbums.

1. Abbey Road
2. Revolver
3. White Album

Denk ik.... (vandaag )...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_59934175
Leuk filmpje van Martin: perfect gedaan!

Het nummer van Logister deed me denken aan Barclay James Harvest: die hebben ook een paar van dat soort nummers gemaakt over The Beatles ('Titles' als bekendste, maar ook 'John Lennon's Guitar'). Is die studio eigenlijk gewoon door iedereen af te huren?
pi_60443846
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:17 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou, geen medley ofzo. Maar wel zo'n beetje het perfecte popalbum. Staat zéker in mijn top 3 Beatlesalbums.

1. Abbey Road
2. Revolver
3. White Album

Denk ik.... (vandaag )...
Dan doe ik Revolver vrijdag ook maar eens downloaden. Abbey Road vind ik nog steeds de leukste cd.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60469469
Heb vandeweekend 2 CDs te leen gekregen van Klaatu, en is inderdaad heel Beatelesque op momenten
(voor de onwetenden, in de jaren 70 was er ff de hype dat The Beatles weer samen waren als Klaatu, een groep die niet live optrad en geen interviews gaf)
pi_60482392
quote:
Sir Paul McCartney and Ringo Starr have stopped the release of Beatles film 'Let It Be'.


The 1970 documentary reveals tensions between the Fab Four - Paul, Ringo and the late John Lennon and George Harrison - shortly before their break-up, and insiders at the band's record company, Apple, claim the two surviving members do not want it re-released.

A source said: "There has been talk of 'Let It Be' finally being released but now there has been a change of heart. The Beatles are still a massive global brand and it's felt it won't be helped if the public sees the darker side of the story. Neither Paul nor Ringo would feel comfortable publicising a film showing The Beatles getting on each other's nerves."

The film was directed by Michael Lindsay-Hogg and shows the group recording the album of the same name, which eventually became their final studio release.

The group's internal relations were at an all-time low during the making of the LP and recording sessions were fraught with internal squabbles.

George Harrison took exception to Paul criticising his guitar playing, while John Lennon appeared disinterested during the entire process - preferring to spend his time with his wife Yoko Ono.

Although the LP was their final release, the group were so disappointed with 'Let It Be' they recorded masterpiece 'Abbey Road' afterwards and released it before the much-maligned record.

The source added to Britain's Daily Express newspaper: "People like to imagine The Beatles were a happy ship but the reality towards the end was very different as this film shows. There's all sorts of extra footage showing more squabbles but it's unlikely it will ever see the light of day in Paul and Ringo's lifetime."


http://www.monstersandcritics.com/music/news/article_1420366.php
pi_60488127
Iedereen die geïnteresseerd is in de Let It Be DVD weet toch wel dat het geen rooskleurig sprookje is? Beetje laf excuus om de DVD niet uit te brengen.
pi_60493372
Welja, waardeloze films als Help!, Magical Mystery Tour of Hard Day's Night, dat wordt allemaal schaamteloos uitgebracht. Maar net die éne film waarin ze hun menselijkheid tonen, de enige Beatlesfilm die wél interessant is, die wordt geschrapt. Onwijs kut jongens, ga zo door.
Smijt er nog maar een remix-project tegenaan. Of een 8-delige DVD-box van de MMT-film. Want naar die remasters zullen we uiteindelijk ook wel kunnen fluiten.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:52:33 #190
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_60499845
Nieuw Macca nummer

[ Bericht 33% gewijzigd door belsen op 01-08-2008 23:03:06 (*kuch*) ]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_60500113
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nieuw Macca nummer
Voor het eerst met een vrouw die ook nog es kan zingen. Wat een primeur!

[ Bericht 9% gewijzigd door belsen op 01-08-2008 23:17:53 (*kuch*) ]
  Redactie Frontpage vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:13:51 #192
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_60500330
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:04 schreef webfreak het volgende:

[..]

Voor het eerst met een vrouw die ook nog es kan zingen. Wat een primeur!
Over de doden niets dan goeds he

Maar jeetje...dit is erg mooi. Paar keer luisteren is het devies!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_60500459
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Over de doden niets dan goeds he

Maar jeetje...dit is erg mooi. Paar keer luisteren is het devies!
Hoe ben je erbij uitgekomen?
Ik lees dat 't een gast-bijdrage is aan het album van een franse zangeres (Nitin Sawhney).
  Redactie Frontpage vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:22:27 #194
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_60500492
Jup, hij heeft meegewerkt aan het album van Fireman. Via een forum heb ik het gekregen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_60500816
Heb 'm even op Youtube gegooid. Want dan mag je 'm ineens wel linken



Let niet op de afzichtelijke foto verder.
pi_60522845
Wat voor links mogen wel en niet dan...? Ik heb een link naar een schitterende stereoversie op een blog. Mag dat...? En anders plaats ik gewoon een link naar een ander forum. Dat mag altijd, natuurlijk. (Zoek even naar een post van J van E: c'est moi.)
Die Nitin is trouwens een hij en geen zij. Vraag me wel af wat die Nitin precies heeft bijgedragen aan dit nummer... Heeft Paul dit wel geschreven of zingt 'ie het alleen maar...? Het lijkt een compleet solonummer...
pi_60525705
Gewoon posten die hap

[ Bericht 41% gewijzigd door belsen op 14-08-2008 14:08:43 (Hier houden we dus niet van! :() ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 3 augustus 2008 @ 16:37:43 #198
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60529024
Het klinkt wel aardig ja, maar ik moet hem nog wat vaker luisteren denk ik...
pi_60559827
quote:
The Beatles Let It Be Will Be Released
by Paul Cashmere - August 4 2008


Reports stating that Paul McCartney and Ringo Starr have blocked the release of The Beatles Let It Be DVD are completely untrue.


Steve Marinucci from Beatles site AbbeyRd`s Beatles Page has confirmed with Apple that there are plans to release the long awaited movie, but just not right now.

Marinucci pointed out in an email that the story circulating last week claiming McCartney and Starr were blocking the release came from a blog at the Chicago Tribune.

After the original story requested the release of Let It Be, bloggers added their bits to the point were the truth certainly got in the way of a good story.

Marinucci set about to debunk the story. The official word from Apple, The Beatles record company is “we do have plans to release it some time in the future”.

`Let It Be` was filmed in 1969 and released to cinemas in 1970. The movie was meant to document The Beatles recording but instead captured the destruction of the band. However, the movie is historic as it is the most complete look inside The Beatles inner sanctum and despite the results, shows the fans what went on during the recording process.

In 1971, the film won an Academy Award for Best Music Score and a Grammy Award for Best Original Score Written for a Motion Picture or Television Special.

While last week`s story is now proven completely unfounded, there is still no official time-line for the release of the movie on DVD.
Bron: http://undercover.com.au/News-Story.aspx?id=5860
pi_60823794
Weet iemand of er ergens ook scans online staan van AL het artwork van The Beatles LP's? Dus scans van de officiele covers én achterkanten? En binnenkanten, als daar sprake van is? Ik kan me voorstellen dat die ergens zijn, maar kan ze nergens vinden... Het gaat dus wel om het originele artwork en niet dat van de CD's.
pi_60825110
ik heb niet gechecked, maar Discogs heeft altijd veel scans
  Moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 14:14:22 #202
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_60825443
Ik had Double Fantasy gekocht, onder het mom van: ik wil wel weer eens iets ouds kopen. Ik vond het dubbel niks.

De nummers van Yoko zijn slappe wave-aftreksels (alleen de eerste is redelijk te noemen) en die van John Lennon is middelmatige AOR, met uitzondering van de nummers die ook al op de best-ofs te vinden zijn als Just like starting over, Beautiful boy en Watching the wheels. Een beetje jammer eik.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:59:41 #203
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_61075141
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:10 schreef hello_goodbye het volgende:
Weet iemand of er ergens ook scans online staan van AL het artwork van The Beatles LP's? Dus scans van de officiele covers én achterkanten? En binnenkanten, als daar sprake van is? Ik kan me voorstellen dat die ergens zijn, maar kan ze nergens vinden... Het gaat dus wel om het originele artwork en niet dat van de CD's.
Op Bootlegzone.com staan alleen lo-res scans van het officiële artwork ivm copyright issues. Echter een aantal bootleggers zoals Dr. Ebbetts en Purple Chick (jou wel bekend waarschijnlijk) proberen het originele artwork zo goed mogelijk over te nemen en daar staan wél hi-res scans van op de voorgenoemde website.
pi_61080768
INderdaad, die zijn me wel bekend. En die heb ik ook al (geprint en al voor m'n complete Ebbetts collectie op cd! ), maar a. ik zoek ze nog groter en b. de achterkanten van Ebbetts zijn anders qua formaat en dus niet goed te printen op de achterkant. Maar ik ben ondertussen aan het kijken naar tweedehands lp's: da's een stuk duurder maar wel veel leuker.
pi_61241426
Zo, ik ben de laatste tijd aardig in The Beatles mood. Nog geeneens dat ik zoveel meer muziek van hen beluister, maar ik koop van alles en nog wat van ze.

Zo heb ik bij De Slegte twee boeken gekocht, de Nederlandse versie van Shout! (met de knullige titel 'De definitieve biografie': Shout! staat nog geeneens op de cover!) en een (vind ik zelf) prachtig boek van The Daily Mail (een groot formaat en dik full color fotoboek met ladingen foto's die ik niet ken en lekker korte teksten daarbij: echt zo'n heerlijk bladerboek!).

Nog leuker zijn de twee cd- boxen die ik op de kop heb weten te tikken via eBay: de singles box (alle 22 UK singles van The Beatles op cd, in de echte singles uitvoeringen (dus het merendeel in prachtig mono!), wel met fake hoesjes jammergenoeg) en de EP box (alle 14 (of zo) UK ep's, nu MET 'echte' hoesjes, dus reproducties van de originelen op cd formaat). In Nederland zijn die als je er moeite voor doet te koop voor iets van 120 en 100 euro, maar via eBay heb ik ze te pakken weten te krijgen voor 50 en 60 euro! Goeie deal dus! Leuk om te hebben!

Nu wil ik nog de Blue box te pakken zien te krijgen: dus alle UK lp's in die bekende blauwe box. Op eBay vis ik steeds achter het net, jammergenoeg. En ik wil eigenlijk ook de UK versie hebben omdat daarin de normale PPM-cover zit (en niet die Bovema-jubileumversie). Mocht iemand die box toevallig thuis hebben staan en er vanaf willen... let me know...!
pi_61241673
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:21 schreef hello_goodbye het volgende:
een (vind ik zelf) prachtig boek van The Daily Mail (een groot formaat en dik full color fotoboek met ladingen foto's die ik niet ken en lekker korte teksten daarbij: echt zo'n heerlijk bladerboek!).
hoe heet dit boek?
pi_61254121
Had ik beter meteen kunnen zeggen, natuurlijk. Het boek heet 'Then there was music The Beatles' door Tim Hill. OP de cover staat The Beatles groot en dat Then there was music heel klein erboven als een soort header.

Gekke is dat ik er eigenlijk niets over kan vinden op internet...! Ja, een paar entries van bibliotheken en een korte review zonder plaatje, maar da's alles...! Heel vreemd eigenlijk, want ik vind het best een mooi uitgevoerd boek. (Ik heb wel zo mijn twijfels over de juistheid van diverse bijschriften, maar het is gewoon een leuk boek om door te bladeren.) Kost trouwens 25 euro (ja, zelfs bij de De Slegte!). Ik heb het trouwens bij al bij vier Slegte's gezien, dus ze hebben de buit eerlijk verdeeld.

EDIT:
O, ik heb meer info gevonden via het zoeken op de uitgever. Nou ja, meer info... in ieder geval kan je hier de cover zien. Sommige sites gebruiken de lange onderkop in de titel...

[ Bericht 8% gewijzigd door hello_goodbye op 30-08-2008 22:13:41 ]
pi_61254233
was vanmiddag bij Libris, daar hadden ze hem niet
toen heb ik maar Het Plaatjesboek van Leo Blokhuis gekocht (o.a. leuk stuk over Lady Madonna)

binnenkort maar even naar De Slegte dan

[ Bericht 7% gewijzigd door Ruud op 30-08-2008 22:25:08 (link toegevoegd) ]
pi_61254312
Ja, ik denk dat 'ie in Nederland echt alleen maar bij De Slegte ligt! Het is (voor alle duidelijkheid) dus wel een Engels boek! Nogmaals, ik vind 'm erg leuk en was erg verrast toen ik 'm zag liggen! Ook wel verbaasd dat ik 'm niet kende eigenlijk. Groot formaat, zo'n 450 pagina's dik (vanaf pagina 385 of zo gaat het nog wat over de solojaren en is er een discography en dat soort info): alles stopt bij Love in 2006, alhoewel er nog wel net in staat dat Paul in 2007 bij EMI is vertrokken. Maar het merendeel gaat (gelukkig) over The Beatles in de sixties. Met ladingen foto's, ook van tickets en posters en blaadjes en andere memoriablia. Ja, leuk boek.

EDIT:
De foto's zijn trouwens allemaal van The Daily Mail, dus het zijn wel echt persfoto's (The Beatles buiten op straat, bij persconferenties, bij openingen en dat soort werk) dus verwacht geen studiofoto's en zo van de Beatles zelf...

[ Bericht 32% gewijzigd door hello_goodbye op 30-08-2008 22:34:11 ]
pi_61254740
klinkt goed, zeker even aanschaffen

krijg jij provisie per verkocht boek ofzo?
pi_61254879
Hehehe, nee, ik krijg er niets voor.

En nu maar hopen dat het boek je niet tegenvalt... (Ik heb het stukje over de foto's van The Daily Mail al even toegevoegd om eventueel te hoog gespannen verwachtingen weer te temperen... )
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:54:52 #212
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_61256544
Zag de naam Leo Blokhuis komen en moest denken aan één van zijn bijdragen op zijn eigen weblog.

Het gaat over de broer van Paul McCartney die ook muziek maakt, zijn mensen hier bekend mee? Peter Michael McCartney alias Mike McGear.?
Hier een link naar het stuk.

Vooral dat op zijn eerste solo album Paul McCartney en zijn complete groep Wings de begeleidingsband vormt was voor mij nieuw (nu moet ik zeggen dat ik me nog niet zolang verdiep in de Wingsperiode, maar dat terzijde)

Verder een leuke en interessante blog!
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_61377897
En ja hoor, daar gaan we weer: nieuwe vooraankondiging van geremasterde heruitgaves van al het Beatlesmateriaal! Interessant: "Two albums, Rubber Soul and Revolver, will be available in three mixes, mono, original stereo and the 1987 stereo rebalances. No 5.1 mixes are planned for any of the albums." Dus we krijgen sowieso mono én stereoversies van alles (nou ja, van alles wat ooit in mono is uitgegeven). Daar ben ik wel blij mee. Als het echt doorgaat... Maar goed, het staat op de cover van Mojo, dus...! 5.1 versies interesseren me niet omdat die teveel zullen afwijken van het origineel. Ik wil gewoon het origineel maar dan in perfecte staat en geen herinterpretaties van een nieuwerwetse producer... !

pi_61387381
Is dit ooit gepost?
The Beatles Photo Sessions
http://www.nemsworld.com/beatles/
pi_61388210
Niet eerder gezien: leuke link!
pi_61424048
Ik heb net het artikel over de remasters in Mojo gelezen en deze keer zijn het niet gewoon geruchten: ze hebben daadwerkelijk 10 nummers van The white album gehoord in geremasterde staat! En ze vonden het prachtig! Ze konden realtime switchen tussen de remasters en de cd's van 1987 en ze zeiden dat het was alsof de cd's vanachter een glazen plaat kwamen (of was het iets over 'onder water'...), Het was in ieder geval een hele verbetering! Veel meer detail etc. Da's volgens voor het eerst dat ik ECHT nieuws heb gelezen over de remasters! De verwachting is dat ze in 2009 uitgebracht worden (ze willen zich niet haasten om met de kerst klaar te zijn).
pi_61424097
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 12:27 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik heb net het artikel over de remasters in Mojo gelezen en deze keer zijn het niet gewoon geruchten: ze hebben daadwerkelijk 10 nummers van The white album gehoord in geremasterde staat! En ze vonden het prachtig! Ze konden realtime switchen tussen de remasters en de cd's van 1987 en ze zeiden dat het was alsof de cd's vanachter een glazen plaat kwamen (of was het iets over 'onder water'...), Het was in ieder geval een hele verbetering! Veel meer detail etc. Da's volgens voor het eerst dat ik ECHT nieuws heb gelezen over de remasters! De verwachting is dat ze in 2009 uitgebracht worden (ze willen zich niet haasten om met de kerst klaar te zijn).
Wow, dit geeft me iig weer goede hoop
pi_61424941
Ja, dit is het eerste 'bewijs' dat ik over de remasters heb gelezen! Tot nu toe waren het toch altijd geruchten, maar ze hebben nu daadwerkelijk naar de remasters geluisterd: dat verzin je niet en dat is geen gerucht, maar echt! Ik ben errrrrug enthousiast, moet ik zeggen!

Vandaag kwam bij mij trouwens de cd-box met EP's binnen: erg leuk! Al met al is het een mooie dag!

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de verpakkingen van de remasters: ik hoop echt dat ze de originelen gaan kopieren, dus incl. achterkanten etc. etc.: de huidige cd-verpakkingen zijn waardeloos...
pi_61430877
Het volledige artikel:

We'd been promised it for three years, the entire Beatles catalogue digitally remastered. Then, out of the blue, MOJO was invited to Abbey Road for a playback of 10 newly restored White Album tracks!

Mat Snow listened in.

Sat at the very spot where, 40 years before, George Martin watched the greatest band in the world record Revolution, MOJO feels privileged to be among the first, outside the inner circle, to sample what Fabs fans have been waiting on for a very long time: The Beatles, as The Beatles intended.
As a taster for the eagerly awaited digital remastering project -which has been underway for three years and long predates The Beatles' iTunes deal announced in March -we're in Abbey Road's Studio 3 listening to 10 remastered White Album songs.

And how do they sound? Better even than we'd hoped. You can hear every thread in the musical fabric -the nuances of Macca's tour de force vocal on Helter Skelter, his tolling bass on Dear Prudence and, eeriest of all, John Lennon singing Happiness Is A Warm Gun as if he's sitting right next you, right now, rather than his whole lifespan ago. The Continuing Story Of Bungalow Bill, While My Guitar Gently Weeps, Martha My Dear, Don't Pass Me By, I Will and Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey all pass the audition too, with an immediacy, intimacy and freshness that, until now has lain half-hidden beneath the patina of old-school digital remastering and even older school master-disc cutting. For today's playback, stereo remastering engineer Guy Massey has synchronised the remasters with the original 1987 CD masters, allowing us to flip between the two. It's like we've been hearing them under glass all these years.

The remastering project has gone back to every UK studio album release plus Past Masters, the Yellow Submarine Soundtrack and the US Magical Mystery Tour (but not, alas, Live At The Hollywood Bowl), and applied state-of-the-art digital technology to the most scrupulous principles of musical restoration. Compared to the 5.1 remix of the earlier Yellow Submarine Songtrack and Love projects, EMI's special project co-ordinator Allan Rouse cautions us to expect "subtlety". But it is the subtle details that make all the difference. Since the original CD remasters were issued two decades ago, audiophiles have complained that they lacked warmth and definition compared to the vinyl. The CDs sold extremely well, but EMI, Apple, Paul, Ringo, Yoko Ono and Olivia Harrison have come to share the view that Beatles' fans deserve better. CD remastering of canonical catalogues like Dylan, the Stones, Hendrix and Led Zeppelin showed the way. Honouring the band's original creative decisions, this isn't The Beatles remixed in 5.1; it's The Beatles in their original stereo mix -with a twist. In 1987, George Martin remixed the stereo Help! and Rubber Soul for CD to mitigate the primitive voices-to-the-left, instruments-to-the-right sound first used. The new versions of those albums keep Martin's 1987 rebalancing. But Beatlists will want those original left-and-right mixes spruced up too so (subject to EMI's confirmation) they'll be released separately, as well as every mono mix. Remastering is a process of numerous micro-decisions, and remastering The Beatles, Rouse says, is as complex an application of technology, historical knowledge and human sympathy to a sacred object as restoring a Rembrandt. Even the task of digitising the original tapes required locating precisely compatible tape machines that have been obsolete for years. Rouse managed a small team of remastering engineers working in pairs so that each decision concerning EQ levels and removing clicks and pops could be properly debated. The biggest issue the team faced was bass. EMI's 1960s technical team was highly trained but extremely cautious; their cutting engineers feared too much bass would jolt the stylus out of its groove. The new remasters restore the intended, recorded bottom end. Massey has never heard any response from Paul, Ringo, Yoko and Olivia other than a unanimous thumbs-up.

So when can we all judge for ourselves? Off the record, 2009. Apple/EMI aren't going to bodge the packaging for the sake of a bumper Christmas. As to whether the new CD releases will coincide with their appearance as digital downloads on iTunes, no-one is yet saying. Guy Massey reflects on his three year labour: "It's testament to how good the songs are that I'm still not bored with them, not even when they come on the radio at home," he chuckles. "It's been an honour."
pi_61433133
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:17 schreef warpozio het volgende:
Is dit ooit gepost?
The Beatles Photo Sessions
http://www.nemsworld.com/beatles/
  zondag 7 september 2008 @ 02:37:34 #221
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_61441240
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:03 schreef hello_goodbye het volgende:
Het volledige artikel:

We'd been promised it for three years, the entire Beatles catalogue digitally remastered. Then, out of the blue, MOJO was invited to Abbey Road for a playback of 10 newly restored White Album tracks!
Dat klinkt heel erg goed. Ik ben benieuwd en kan niet wachten
pi_61652124
Iemand wil schijnbaar op een eenvoudige manier aandacht en geld verdienen:
quote:
Yoko Ono en Macca verdrietig om schokkend Lennon-boek

John Lennon wilde het doen met Paul McCartney en hij fantaseerde over seks met zijn moeder. Het zijn enkele van de schokkende stellingen die in een nieuwe biografie over de vermoorde Beatle John Lennon staan. Lennons weduwe Yoko Ono en Paul McCartney betreuren dat ze ooit aan het boek hebben meegewerkt. Auteur Philip Norman interviewde Yoko en Macca, maar de twee hadden op dat moment geen idee wat het uiteindelijke resultaat zou zijn. Zowel Ono als McCartney zijn naar verluidt woedend om wat Norman heeft gepubliceerd. Ze verleenden hun medewerking omdat Norman een gerespecteerd Beatles-schrijver was, maar deze titel is hij nu kwijt. 'Zowel Paul McCartney als Yoko Ono zijn erg verdrietig door de biografie', zegt een vriend van Lennons weduwe aan de Britse pers. Het omstreden boek van Philip Norman John Lennon - de definitieve biografie komt op 1oktober ook in ons land uit. (red)
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=OC20EFA0

Triest
pi_61665066
quote:
Paul McCartney negeert doodsbedreigingen

Paul gaat het optreden verzorgen ter gelegenheid van het zestigjarige bestaan van de staat Israël en daar is niet iedereen even blij mee. De zanger was ronduit geschokt toen hij hoorde dat haatprediker Omar Bakri hem een "vijand van alle moslims" noemde vanwege zijn toezegging om tijdens het concert op te treden. "De vriend van onze vijand is onze vijand. We hebben zogenaamde 'opofferingsoperaties' en die mensen zullen niet lijdzaam toekijken hoe hij deelneemt aan de viering van onze onderdrukkers. Als zijn leven hem dierbaar is, kan meneer McCartney beter wegblijven uit Israël", verklaarde Bakri vanuit Libanon.

Paul laat zich niet stoppen door de dreigementen: "Verscheidene politieke organisaties hebben me gevraagd om hier niet te komen optreden. Ik doe mijn zin, ik heb veel vrienden die Israël steunen", vertelde de ex-Beatle op de Israëlische televisie. Het zal wellicht ook geruststellend voor de zanger zijn dat zijn beveiliging bestaat uit gewapende geheimagenten, "Iedereen die iets tegen McCartney probeert te ondernemen zal Allah vroeger tegenkomen dan hem lief is", laat een bron weten.

Het Friendship First concert vindt eind september plaats.
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)sbedreigingen__.html

Wat een nieuws toch vandaag
pi_61668755
Wat moet die toch ook met die kolonisten. Dat krijg je als je je met dit soort zaken bemoeit al ga je maar een concert spelen, te veel politiek bij betrokken.

Waanzin trouwens, dat boek.
pi_61670137
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:36 schreef emokid het volgende:
Wat moet die toch ook met die kolonisten. Dat krijg je als je je met dit soort zaken bemoeit al ga je maar een concert spelen, te veel politiek bij betrokken.

Waanzin trouwens, dat boek.
Of je het nu wel of niet eens bent met de politiek van Israël is natuurlijk geen reden om iemand met de dood te bedreiging. Laat hem zijn mening hebben, vrijheid van meningsuiting enzo (al zullen de mensen die hem bedreigen daar nog nooit van gehoord hebben). Voor de Israëlische Macca- en Beatles-fans is het gewoon geweldig dat Paul daar eindelijk een concert geeft, nu alleen nog een keertje naar Nederland komen
pi_61672711
Laat hem maar naar ons toe komen, en niet voor zo duur.
pi_61675031
Ik heb Beatles in Blokker op CD!
Bestaan maar drie exemplaren van!
pi_61682839
Een cd waarvan maar 3 exemplaren bestaan...? Da's eh... uniek. Kan het me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat er niet meer kopietjes van zijn gemaakt. Klinkt het nog ergens naar?

Ik luister de laatste tijd trouwens meer en meer alleen maar naar de mono versies van de UK lp's, zo ongeveer tot en met Pepper: mono klinkt alles veel hechter en compacter en steviger en meer 'as ONE'. Niet alleen op de iPod, maar zelfs ook via de boxen. In de stereo versies valt alles zo uit elkaar: de drums en de bas zitten vaak niet bij elkaar waardoor het gebruikelijke samenspel totaal ontbreekt: de bas lijkt wat in z'n uppie rond te hollen terwijl hij met het ritme mee moet gaan en zo. Er is geen EENHEID! In mono valt veel beter op hoe alles als een puzzel in elkaar past. Compact, strak, vol, sterk, etc.!

Zijn er hier meer lui die veel in mono luisteren?

[ Bericht 45% gewijzigd door hello_goodbye op 16-09-2008 19:37:19 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 16 september 2008 @ 20:19:33 #229
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_61684234
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:54 schreef Groot-Nederlander het volgende:
Ik heb Beatles in Blokker op CD!
Bestaan maar drie exemplaren van!
Dat is natuurlijk gelul.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_61684280
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul.
Zo kan je 't ook zeggen, ja.
  woensdag 17 september 2008 @ 21:31:37 #231
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_61714469
Goede avond. Ik ben nieuw hier, dus dit is mijn eerste post hier op het Fok forum. Ik ben al jaren Beatlefan, dus daarom vond ik het wel wat om mijn eerste post op Fok in dit Beatlestopic te posten.

Ik ben al sinds mijn 9de Beatlesfan. Ik ben sowieso ee erg grote muziekfreak, maar het begon voor mij met the Beatles, en daar houd ik nog steeds erg van. Ik heb gelukkig tot nu toe 1 Beatle in het echt mogen zien. Dat was in april 2003, toen ik naar het concert van Paul McCartney ging in het Gelredome in Arnhem. Mijn favoriete Beatlesnummer is A Day In The Life. Mijn favoriete album is Abbey Road.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 17 september 2008 @ 21:36:45 #232
139330 TNA
For the stars that shine
pi_61714683
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:31 schreef Peter88Online het volgende:
Goede avond. Ik ben nieuw hier, dus dit is mijn eerste post hier op het Fok forum. Ik ben al jaren Beatlefan, dus daarom vond ik het wel wat om mijn eerste post op Fok in dit Beatlestopic te posten.

Ik ben al sinds mijn 9de Beatlesfan. Ik ben sowieso ee erg grote muziekfreak, maar het begon voor mij met the Beatles, en daar houd ik nog steeds erg van. Ik heb gelukkig tot nu toe 1 Beatle in het echt mogen zien. Dat was in april 2003, toen ik naar het concert van Paul McCartney ging in het Gelredome in Arnhem. Mijn favoriete Beatlesnummer is A Day In The Life. Mijn favoriete album is Abbey Road.
Welkom! Ik was er ook bij in 2003, en A Day In The Life hoort zeker bij mijn lievelingsnummers van The Beatles
  woensdag 17 september 2008 @ 21:43:15 #233
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_61714952
Zo te lezen komt er volgende maand een nieuwe DVD uit

http://www.beatles.com/core/news/

Ik lees overigens veel op dit topic over dat de meeste hier erg uitkijken naar goed geremasterde heruitgaven van alle Beatles albums. Daar kijk ik ook erg naar uit. Ik snap überhaupt niet waarom dat niet eerder is gebeurd (behalve dan Love en de nummers op de Antholoy DVD's)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_61716245
Welkom Peter88Online!

Die LOVE dvd, hm, ik zal 'm wel eens een keer gaan kijken, denk ik, maar ik ga niet op de stoep slapen om 'm te kopen. Daarvoor moeten ze met Let it be op de proppen komen (over uberhaupt niet snappen gesproken!~ ). Ik ben toch vooral geinteresseerd in The Beatles zelf, in dan ook nog in de sixties. Ik hoef niet zo nodig te zien hoe Yoko of Olivia zich bemoeien met een of andere circus act... Al met al vind ik dit geen 'echte' Beatle-dvd.

The Billboard Top 100 bestaat 50 jaar en ze hebben lijstjes gemaakt van diverse zaken: drie keer raden wie er op 1 staat in de Top 50 van Artiesten! The Beatles! Geen heel grote verrassing. Wat mij echter WEL verraste, was dat McCartney solo (en met Wings) op nummer 11 staat!!! Tjonge jonge...!

[ Bericht 18% gewijzigd door hello_goodbye op 17-09-2008 22:35:31 ]
pi_61721861
Dat hele LOVE-project kan me gestolen worden.
Die CD trok ik wel... Voor een maand ofzo. Daarna kwam hij me danig de strot uit. Laatst nog es gedraaid, en nee... Ik kan er echt niks mee.
In DVD-vorm lijkt 't me nog erger. Al die glitter-en-glamour shit hoort toch niet bij The Beatles? Doe dan iets met Queen ofzo.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:46:51 #236
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_61726085
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:43 schreef Peter88Online het volgende:
Zo te lezen komt er volgende maand een nieuwe DVD uit

http://www.beatles.com/core/news/

Ik lees overigens veel op dit topic over dat de meeste hier erg uitkijken naar goed geremasterde heruitgaven van alle Beatles albums. Daar kijk ik ook erg naar uit. Ik snap überhaupt niet waarom dat niet eerder is gebeurd (behalve dan Love en de nummers op de Antholoy DVD's)
Yoko hates it
Verrassing
pi_61728099
DIe dvd is puur audio, met een paar achtergronden in de stijl van de hoes. Niks geen acrobatiek. Althans, ik neem aan dat het hier om de bijgeleverde dvd bij de cd gaat? Er zit tevens een dvd-audio versie bij als ik het goed herinner, en de muziek gemixt in 5.1 surround.

Overigens zet ik hem nog wel eens op en vind het ook prima aan te horen. Zolang de muziek in zijn oude vorm te beluisteren blijft vind ik het prima dat ze zo nu en dan wat anders proberen. Het zal niet altijd fantastisch zijn, maar dat houd het leven wel spannend.
pi_61731760
Nee, het gaat hier over een nieuwe dvd, All together now, met een docu over hoe LOVE tot stand is gekomen. En dan vooral het circusgedeelte. Hoe ze de muziek geregeld hebben, komt er als extra bij in een item van zo'n 8 minuten. Of zo.
pi_61732006
De Love DVD en CD vind ik nog steeds zeer goed het beluisteren waard (ook de DTS mix), maar hoe de Love voorstelling is voorbereid e.d. boeit me niet zo, dus de All Together Now DVD laat ik links liggen.
  donderdag 18 september 2008 @ 15:26:15 #240
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_61732840
Love blijft gaaf inderdaad Maar All Together Now lijkt mij het aanschaffen nou niet echt waard, hoewel het me wel grappig lijkt om hem eens te zien.
pi_61740161
Ik moet zeggen dat ik Love misschien twee keer gedraaid heb. En geen een keer helemaal, eigenlijk. Ik hoor toch liever de originelen. Ik heb op Youtube volgens mij al eens een soort van docu over Love gezien, dus... ik weet genoeg.

Da's toch wel heerlijk van internet: dat was vroeger als Beatlesfan toch wel behelpen, moet ik zeggen!!! Toen kon je bootlegs alleen maar in bepaalde donkere tweedehands zaakjes kopen! En dat was alles: filmpjes van The Beatles zag je gewoon nooit! Maar ook het contact met andere fans, zoals dit topic, dat is super: dat had ik vroeger in ieder geval niet. Ik kende NIEMAND die The Beatles ook kon waarderen!
Kort gezegd: lang leve internet! Ik heb trouwens afgelopen week de ultieme Beatles-bootlegsite gevonden. Man, man, man, wat een mooie site. Nog nooit zoiets gezien! Purple Chick, Dr. Ebbetts, Lazy Tortoise, en ga maar door. Aan 10 cd spindels van 25 cdr's heb je nog niet genoeg! Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen hoe ik zonder internet fan moet zijn!

[ Bericht 4% gewijzigd door hello_goodbye op 18-09-2008 20:53:27 ]
  donderdag 18 september 2008 @ 21:41:39 #242
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_61742068
Ik blijf Love toch een goed album vinden. Met name die versie van While My Guitar Gently Weeps blijf ik erg mooi vinden. Die DVD All Together Now vind ik ook minder interessant. Hadden ze beter Let It Be op DVD uit kunnen brengen. Of Magical Mystery Tour in een betere opgepoetste versie op DVD
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_61774422
john bleerd gezellig mee op de nieuwe Oasis single
stuk uit een interview dat hij gaf uren voor z'n dood
pi_61775583
quote:
Op donderdag 18 september 2008 21:41 schreef Peter88Online het volgende:
Ik blijf Love toch een goed album vinden. Met name die versie van While My Guitar Gently Weeps blijf ik erg mooi vinden.
Ik vind het juist zo jammer dat ze dat string-arrangement eronder hebben gezet. Ook best aardig, maar de kale versie van Anthology is zoveel mooier.
Het enige dat ik de moeite waard vind van Love is de mash van Tomorrow Never Knows met Within You Without You.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_61797259
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul.
Dat hoeft niet per se zo te zijn.

Destijds heeft een man inderdaad opnames gemaakt door middel van opname apparatuur dat verstopt was in de bloembakken op het podium en naast het podium.
Deze opnames heeft de man een paar jaar terug verkocht aan een baas van een bedrijf dat cd's uitbrengt.
Mijn vader heeft bij deze man de opnames gehoord en het is echt van sublieme kwaliteit. (hij kreeg bijna een kopie maar dat werd nog net tegengehouden, echt waar...)
Deze man heeft het weer doorverkocht aan EMI waardoor hij niets met de opnames mag doen omdat EMI uiteraard bang is dat het zal uitlekken.

Het is dus vrij onwaarschijnlijk dat Groot-Nederlander een exemplaar heeft met deze opnames.

Wel is er ooit een cd uitgebracht met het geluid van het filmmateriaal als ik het me goed herinner maar dat stelt uiteraard weinig voor.
pi_61888280
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:15 schreef hello_goodbye het volgende:
Welkom Peter88Online!

Die LOVE dvd, hm, ik zal 'm wel eens een keer gaan kijken, denk ik, maar ik ga niet op de stoep slapen om 'm te kopen. Daarvoor moeten ze met Let it be op de proppen komen (over uberhaupt niet snappen gesproken!~ ). Ik ben toch vooral geinteresseerd in The Beatles zelf, in dan ook nog in de sixties. Ik hoef niet zo nodig te zien hoe Yoko of Olivia zich bemoeien met een of andere circus act... Al met al vind ik dit geen 'echte' Beatle-dvd.

The Billboard Top 100 bestaat 50 jaar en ze hebben lijstjes gemaakt van diverse zaken: drie keer raden wie er op 1 staat in de Top 50 van Artiesten! The Beatles! Geen heel grote verrassing. Wat mij echter WEL verraste, was dat McCartney solo (en met Wings) op nummer 11 staat!!! Tjonge jonge...!
Heb je een link naar die lijstjes?
pi_61891821
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:32 schreef warpozio het volgende:

[..]

Heb je een link naar die lijstjes?
Ik wel: http://www.billboard.com/bbcom/specials/hot100/index.shtml

En hier staan de Beatles als beste artiesten http://www.billboard.com/(...)100-artists-20.shtml
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61894004


Deze gloednieuw gekocht laatst. Erg vet! 3 albums waaronder Help en Rubber Soul en ik geloof A Hard day's night. In Stereo en nog een keer in Mono.
Ook kreeg ik de Lp's van Love en Rubber Soul van mijn tante.
pi_61896624
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:13 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gloednieuw gekocht laatst. Erg vet! 3 albums waaronder Help en Rubber Soul en ik geloof A Hard day's night. In Stereo en nog een keer in Mono.
Ook kreeg ik de Lp's van Love en Rubber Soul van mijn tante.
Ehm, in die box behoren 4 albums te zitten: The Early Beatles, Beatles VI, Help!en Rubber Soul. En dan wel de Amerikaanse versies: die van Help! en Rubber Soul verschillen nogal met de officiele UK versies!. Sowieso klinkt alles anders omdat er veelal speciale mixes werden gemaakt voor Amerika (meer galm...). Mag ik vragen hoe duur die box was? Ik zie de eerste box regelmatig goedkoop voorbij komen, maar deze niet. Lijkt me toch leuk om ze te hebben.
  donderdag 25 september 2008 @ 15:26:08 #250
139330 TNA
For the stars that shine
pi_61907091
Afgelopen week A Hard Day's Night gekeken, wel leuk
pi_61908996
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:47 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ehm, in die box behoren 4 albums te zitten: The Early Beatles, Beatles VI, Help!en Rubber Soul. En dan wel de Amerikaanse versies: die van Help! en Rubber Soul verschillen nogal met de officiele UK versies!. Sowieso klinkt alles anders omdat er veelal speciale mixes werden gemaakt voor Amerika (meer galm...). Mag ik vragen hoe duur die box was? Ik zie de eerste box regelmatig goedkoop voorbij komen, maar deze niet. Lijkt me toch leuk om ze te hebben.
4 kan ook wel ja, ik deed het even uit mijn hoofd. En ja hoor hij was 70 euro maar ik kreeg hem mee voor 10 euro omdat hij al heel lang niet verkocht was. (Ik werk in een frs) En ze verschillen inderdaad, zo ontbreekt er op rubber soul bijvoorbeeld drive my car.
pi_61915479
Toffe extra op die nieuwe LOVE-DVD:

'NO REPLY' IN SURROUND SOUND TIJDENS DE EINDCREDITS


Tijdens de eindcredits van de documentaire zijn zeer bijzondere opnamen van The Beatles te horen, aan het werk in de studio. Het nummer 'No Reply' van 'Beatles For Sale' uit 1964 horen we hier in diverse zogenaamde outtakes vanaf het allereerste prille begin opgebouwd worden. Deze nog nooit eerder uitgebrachte opnamen worden afgewisseld met grapjes in de studio, ruwe flarden van 'I Should Have Know Better' en 'If I Fell' van 'A Hard Days Night' en alles komt tenslotte samen in de uiteindelijke album versie van 'No Reply'. Dit gehele mini-hoorspel is bovendien in 5.1 Surround te beluisteren, nóg een primeur!
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_61917018
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:05 schreef On het volgende:

[..]

4 kan ook wel ja, ik deed het even uit mijn hoofd. En ja hoor hij was 70 euro maar ik kreeg hem mee voor 10 euro omdat hij al heel lang niet verkocht was. (Ik werk in een frs) En ze verschillen inderdaad, zo ontbreekt er op rubber soul bijvoorbeeld drive my car.
Zeg eh... bij welke frs werk jij? Ik wil 'm ook wel voor 10 euro!
pi_61917071
Wat een enthousiasme om een zoveelste versie van een doodnormaal Beatles nummer. Het zal wel anders liggen bij de fanatiekelingen.
pi_61917271
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:10 schreef emokid het volgende:
Wat een enthousiasme om een zoveelste versie van een doodnormaal Beatles nummer. Het zal wel anders liggen bij de fanatiekelingen.
Het is dan ook een ordinair lokkertje om de fanatieke doch twijfelende fans over de streep te trekken.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 28 september 2008 @ 20:37:25 #257
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_61979560
Hallo allemaal, ik kom mij even mengen onder de andere beatlefanaten.
Want ik denk dat ikzelf daar ook wel onder val.

Van jongs af eigenlijk groot gebracht met de Beatles (vader), in ' 93 mee geweest naar The New World Tour van McCartney in Rotterdam (als 9 jarig jongetje). En sindsdien eigenlijk nooit minder geworden.

Mijn favoriete werk van de Beatles is wel de periode dat ze hun eerste echte studio albums gingen maken (dus nadat ze gestopt waren met optredens), maar ik moet zeggen dat het regelmatig veranderd welk soort werk mij aanspreekt.

Wat betreft post-Beatles, lange tijd meer in het zg. Lennon-kamp gezeten (qua persoonlijkheid natuurlijk het meest interessants) maar nu neig ik toch wat meer naar de muzikaliteit van McCartney en dan vooral zijn eerste tijd met Wings . Met George Harrison ben ik eerlijk gezegd nooit veel verder gekomen dan All Things Must Pass (Wat natuurlijk een meesterwerk is, misschien wel het beste wat een ex-beatle gemaakt heeft) en The Concert for Bangladesh; is dat een groot gemis?
pi_61982371
Hm, geen heel groot gemis.
Ikzelf vind Harrison's lp 33 1/3 echt top, een van de leukste jaren 70 lp's die ik heb, maar smaken verschillen: ik heb verder eigenlijk helemaal geen lp's van Harrison beluisterd (alleen nog maar de titelloze opvolger van 33 1/3). All things must pass spreekt mij niet aan vanwege het Spector-gehalte. 33 1/3 draai ik echter nog steeds!
Ringo doet me verder helemaal weinig, alhoewel ik de samenwerkingsnummer met de andere Beatles uit de jaren 70 wel kan waarderen.
Lennon heeft mooie dingen gemaakt, maar alleen Plastic Ono Band is bij mij blijven hangen.
Daarentegen heb ik van McCartney het meeste op m'n iPod staan. Alleen zijn lp's uit de jaren 80 en 90 tot Flaming pie kunnen mij niet boeien: de rest beluister ik zo nu en dan. Favorieten zijn Ram en Back to the egg.
pi_62002043
Men mag denken dat ik een ongelooflijke mongool ben, maar ik ben sinds een week helemaal verknocht aan Please Please Me, of all records. En dan ook daadwerkelijk de hele plaat!! (ja, ook de covers!).
Kan er geen genoeg van krijgen! (Nou vooruit, Chains skip ik wel steevast )
  maandag 29 september 2008 @ 18:09:00 #260
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62002198
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:01 schreef webfreak het volgende:
Men mag denken dat ik een ongelooflijke mongool ben, maar ik ben sinds een week helemaal verknocht aan Please Please Me, of all records. En dan ook daadwerkelijk de hele plaat!! (ja, ook de covers!).
Kan er geen genoeg van krijgen! (Nou vooruit, Chains skip ik wel steevast )
Van die plaat luister ik alleen I Saw Here Standing There nog regelmatig. Andere nummers zoals Love Me Do zijn wel leuk, maar die kan ik echt niet te vaak horen. Samenvatting: wtf is er met jou gebeurd?
pi_62002283
PPM is al sinds ik fan werd een van m'n favoriete Beatlesplaten. Vooral 's zomers. Hij hoort ergens thuis in het rijtje Rubber Soul, Revolver, White album, Abbey Road.
pi_62002312
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:09 schreef TNA het volgende:

[..]

Van die plaat luister ik alleen I Saw Here Standing There nog regelmatig. Andere nummers zoals Love Me Do zijn wel leuk, maar die kan ik echt niet te vaak horen. Samenvatting: wtf is er met jou gebeurd?
Ja, raar he?
Ik kon er eerder ook nooit zoveel mee.. Maar die rauwe, ongecompliceerde liefdlesliedjes spreken me ineens heel erg aan.

Of ik word seniel. Op 21-jarige leeftijd.
pi_62002510
Behalve I Saw Her Standing, Please Please Me en Twist And Shout vind ik There's A Place echt een geweldig liedje. Maar ja, ik vind Martha My Dear ook geweldig Misschien ben ik gewoon gek...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_62002817
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:09 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Zeg eh... bij welke frs werk jij? Ik wil 'm ook wel voor 10 euro!
Ik had de laatste, hij lag een hele tijd achter in het magazijn. Sorry

Ik zag wel de LP van Abbey Road voor maar 15 euro in de Velvet in Rotterdam liggen, geen geld lijkt me als je kijkt naar wat ze er normaal voor vragen.
pi_62004371
15 euro is inderdaad niet duur: 'normaal' is volgens mij tegen de 30 euro. Maar... ik heb afgelopen week via internet (niet via een veilingsite) 10 lp's van The Beatles bemachtigd voor 70 euro, en die zien er toch goed uit...! Niet te geloven zo goed! Alsof ze nieuw zijn! Ik heb nog nooit zulke mooie tweedehands lp's gezien. En al helemaal niet voor dit geld. Dus ik heb een paar dagen later spontaan 30 euro extra overgemaakt: ik voelde me gewoon bezwaard. (De lp's kwamen uit een erfenis en werden verkocht door iemand die niet echt op de hoogte was van gebruikelijke prijzen.)

Nu heb ik wel een groot probleem: ik heb Pepper, The white album en Yellow sub nog niet (die 10 lp's waren m'n eerste lp's, dus een goede start! ), en die wil ik wel graag hebben om het rijtje compleet te maken, maar... die vind ik NOOIT in dezelfde perfecte staat!!! En als ik die al vind zal 'ie peperduur zijn... Afgelopen weekend zag ik in een tweedehandszaak Pepper liggen voor 10 euro en die was redelijk duidelijk afgekloven door een hond... Dus hoe krijg ik m'n verzameling lp's nou compleet??? Help!
  maandag 29 september 2008 @ 20:10:16 #266
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_62005536
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:34 schreef hello_goodbye het volgende:
15 euro is inderdaad niet duur: 'normaal' is volgens mij tegen de 30 euro. Maar... ik heb afgelopen week via internet (niet via een veilingsite) 10 lp's van The Beatles bemachtigd voor 70 euro, en die zien er toch goed uit...! Niet te geloven zo goed! Alsof ze nieuw zijn! Ik heb nog nooit zulke mooie tweedehands lp's gezien. En al helemaal niet voor dit geld. Dus ik heb een paar dagen later spontaan 30 euro extra overgemaakt: ik voelde me gewoon bezwaard. (De lp's kwamen uit een erfenis en werden verkocht door iemand die niet echt op de hoogte was van gebruikelijke prijzen.)

Nu heb ik wel een groot probleem: ik heb Pepper, The white album en Yellow sub nog niet (die 10 lp's waren m'n eerste lp's, dus een goede start! ), en die wil ik wel graag hebben om het rijtje compleet te maken, maar... die vind ik NOOIT in dezelfde perfecte staat!!! En als ik die al vind zal 'ie peperduur zijn... Afgelopen weekend zag ik in een tweedehandszaak Pepper liggen voor 10 euro en die was redelijk duidelijk afgekloven door een hond... Dus hoe krijg ik m'n verzameling lp's nou compleet??? Help!
Ik heb een keer 8 originele Beatles LP's gekocht op Marktplaats voor 35 euro
Waren allemaal uit de jaren 60, direct gekocht bij uitgave

Die man had ze toen gekocht toen hij jong was, maar ze bleven maar op zolder liggen zei hij.
Allemaal near-mint, soms moet je ook gewoon een beetje geluk hebben ermee.
pi_62006033
Sgt Pepper heb ik zelf staan, die kan je bij de media markt wel krijgen denk ik. Ik hoop ook nog steeds op iemand die ze allemaal weg wilt doen. Heb tot nu toe alleen Pepper, Rubber Soul en Love.
  Redactie Frontpage maandag 29 september 2008 @ 20:37:00 #268
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_62006480
Niks mis met Please please me, hoewel ik With the Beatles nog iets beter vind. Het mooie aan PPM is, is dat het meeste materiaal in één dag is opgenomen. There's a place is wel het hoogtepunt van de plaat.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_62007828
With the Beatles mag (heel misschien) beter zijn op muzikaal en technisch gebied, maar PPM is zo PUUR! Ook doordat het zo snel is opgenomen, natuurlijk. Maar de frisheid spat er vanaf. Daarom hou ik zo van die lp. De keuze van de covers is op PPM is ook wat origineler imho.
pi_62012004
Ik vind al die tekstuele foutjes op PPM zo gaaf. En solo's die duidelijk in 1 take zijn gedaan. Gewoon tof.
Hoogtepunt is moeilijk te noemen... Ask Me Why en Anna vind ik momenteel heel leuk.. Gewoon, omdat ik ze nooit zo vaak heb geluisterd als de rest van de liedjes.

With The Beatles is compositorisch stukken beter, zondermeer.
Ik zit nu aan HELP! Het eerste échte meesterwerk, if you ask me. Gewoon van begin tot eind briljant.
pi_62016620
Ik heb altijd moeite om Help! op waarde te schatten. Ik had pas na jaren het idee dat het eigenlijk inderdaad een goed album is, maar toch... op een of andere manier komt 'ie bij mij maar niet in het rijtje Rubber Soul - Revolver - White Album - Abbey Road, hetgeen ik de echte meesterwerken vind. (Zoals ik al zei vind ik PPM een van de heerlijkste albums, maar da's wat anders dan een meesterwerk.)
Ik denk dat mijn probleem met Help! komt doordat:
1. kant 1 nummers uit de film zijn en ik daardoor kant 2 altijd heb beschouwd als een kant met opvullers om de lp vol te maken. Het is naar MIJN gevoel geen eenheid zoals Rubber Soul en verder,
2. er zitten nog veel 'oude' Beatles geluiden in,
3. de toevoeging van Dizzy Miss Lizzy vind ik een jammerlijke vergissing... De enige cover van de lp trekt naar mijn gevoel het hele album naar de beginperiode terug. Ik vind het nummer totaal niet passen, alsof het uit een ander tijdperk komt. En het is, na gelijkende afsluiters op PPM en WTB, een goedkope herhaling van een truukje... John zingt heerlijk, daar is niets mis mee, maar ik denk dat dit de voornaamste reden is dat het album bij mij geen meesterwerk wil worden. Yesterday was de perfecte afsluiter geweest!

EDIT:
Ik moet wel zeggen dat mijn idee van 'uit een ander tijdperk' denk ik komt doordat ik de Beatles pas in de jaren zeventig heb leren kennen. Voor MIJN gevoel zit er een eeuwigheid tussen Help! en Rubber Soul en ook tussen Rubber Soul en Revolver: het zijn zulke gigantische stappen voorwaarts! Maar in feite gaat het hier om maanden (!) en zeer zeker The Beatles zelf hebben nooit deze 'eeuwigheden' als zodanig ervaren. Ik weet nog wel hoe verbaasd ik was toen ik ontdekte dat The Beatles tijdens hun laatste concerten in 1966 nog vrolijk Rock And Roll Music en Long Tall Sally speelden...! De jongens die dat jaar Revolver maakten, waren gewoon nog dezelfde jongens die het heerlijk vonden om klassieke rocknummers te spelen! Dat bleek ook vaak genoeg tijdens de opnames van Let it be. Het is ook niet te geloven hoe snel de ontwikkelingen toendertijd gingen...!

[ Bericht 13% gewijzigd door hello_goodbye op 30-09-2008 09:04:38 ]
pi_62102160
Bezoekt iemand van jullie andere fora over The Beatles? Dit topic is erg leuk, natuurlijk, maar ook erg rustig. Ik bezoek er nu twee, maar daar is het redelijk rustig en de admin van een ervan werkt me een beetje op de zenuwen (heeft nogal lange tenen).

Kort gezegd: kent iemand hier een LEVENDIG Beatlesforum waar elke dag wel wat te lezen valt?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:48:31 #273
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_62106302
Ik vind I Don't Want to Spoil the Party echt een heel tof nummer
Signatuur enzo.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 16:19:37 #274
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_62108387
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:48 schreef Nonnel het volgende:
Ik vind I Don't Want to Spoil the Party echt een heel tof nummer
Een nummer die ik zelf ook heel laat had ontdekt had, maar inderdaad een heel tof nummer
pi_62109487
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:41 schreef hello_goodbye het volgende:
Bezoekt iemand van jullie andere fora over The Beatles? Dit topic is erg leuk, natuurlijk, maar ook erg rustig. Ik bezoek er nu twee, maar daar is het redelijk rustig en de admin van een ervan werkt me een beetje op de zenuwen (heeft nogal lange tenen).

Kort gezegd: kent iemand hier een LEVENDIG Beatlesforum waar elke dag wel wat te lezen valt?
Paul McCartney forum is het actiefste Beatlesforum dat ik ken. Maar daar zitten wel heeeel irritante figuren, die elke dag weer een topic openen over hoe FANTASTISCH Paul wel niet is.
Een beetje kritiek is er al niet bij. En als het de mods niet zint, word je post verwijderd.
Dus niet bepaald een aanrader, sorry
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:24:57 #276
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_62112170
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:19 schreef Blinker het volgende:

[..]

Een nummer die ik zelf ook heel laat had ontdekt had, maar inderdaad een heel tof nummer
I've had a drink or two and I don't care,
There's no fun in what I do if she's not there,
I wonder what went wrong I've waited far too long,
I think I'll take a walk and look for her.



Dit (weer) tegen gekomen. Geweldig (Plastic Ono Band in Toronto '69)

Sowieso vind ik dat Toronto avontuur van John gaaf. Spelen op een Rock 'n' Roll festival naast de grootheden is een ding, maar dan ook nog eens met Eric Clapton op lead gitaar en Alan White op de drums! Dat zijn van die gebeurtenissen in de muziekgeschiedenis die me blij maken (evenals The Dirty Mac, ook zo briljant)
Signatuur enzo.
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2008 @ 19:06:47 #277
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_62180858
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:24 schreef Nonnel het volgende:

[..]

I've had a drink or two and I don't care,
There's no fun in what I do if she's not there,
I wonder what went wrong I've waited far too long,
I think I'll take a walk and look for her.



Dit (weer) tegen gekomen. Geweldig (Plastic Ono Band in Toronto '69)

Sowieso vind ik dat Toronto avontuur van John gaaf. Spelen op een Rock 'n' Roll festival naast de grootheden is een ding, maar dan ook nog eens met Eric Clapton op lead gitaar en Alan White op de drums! Dat zijn van die gebeurtenissen in de muziekgeschiedenis die me blij maken (evenals The Dirty Mac, ook zo briljant)
Meen je dat nou? Ik vind het werkelijk totale bagger...Lennon en Clapton hadden meer interesse in naalden dan in snaren...de enige die wérkelijk uit de verf kwam was Alan White.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:43:23 #278
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_62184163
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Ik vind het werkelijk totale bagger...Lennon en Clapton hadden meer interesse in naalden dan in snaren...de enige die wérkelijk uit de verf kwam was Alan White.
Ja, echt. Ik heb gisteren de hele dvd gekeken en ik vind het nog steeds erg sterk. Qua techniek (vooral het samenspel) is het inderdaad niet erg veel soeps. Eric Clapton staat er voor het grootste gedeelte een beetje suf bij en kijkt veel naar wat John doet.

Maar die pure, rauwe energie die loskomt als John zingt! Het klinkt allemaal echt niet verkeerd! Simpel, straight-forward. Ik denk dat het vooral het beeld is wat je dan teleur kan stellen.

Maar qua beeld vind ik het dan ook weer erg tof omdat het eigenlijk een van de twee complete sets is die gefilmd zijn. (Deze en dat concert in NY in '72). En: hij speelt op z'n Casino Hij heeft een baard Hij worstelt zich er zichtbaar met Yoko doorheen (spieken op songtekstblaadjes) Hij is in het wit

Daarnaast vind ik het ook eigenlijk gewoon lief om te zien hoe hij Yoko haar ding laat doen aan het einde van de set. Twee nummers met haar typische 'whails', maar ergens heeft het wel wat. Ik denk dat dit optreden goed laat zien wat Yoko voor John betekende.

Toch het belangrijkste: John z'n stem icm met die rauwe, overdriven gitaren. (I want some money!)

Haha, komt wel lekker fanboy-achtig over, deze post! (Ach ja, dat mag ik met zo'n username)
Signatuur enzo.
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:10:25 #279
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_62189631


Ik dacht dat ze bij 0:34 aan het lachen was, maar ze deed weer eens een beetje raar
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:46:07 #280
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_62266364
Vergeten we niet wat voor dag het is vandaag?



They Say It's Your Birhtday

68 zou hij vandaag geworden zijn, als hij nog geleefd had
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_62266645
Tsja... wat als... dat blijf je toch altijd denken...
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:20:54 #282
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_62268800
Have a good one, John!
Signatuur enzo.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:25:59 #283
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_62276381
Laten we maar hopen dat die Chapman lang mag zitten..
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:45:58 #284
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_62283042
Gisteren de Lennon bio van Philip Norman gekocht.

Ben pas op bladzijde 50, maar kan hem nu al aanraden!
850 bladzijdes Lennongenot
Nothing is real and nothing to get hung about
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:16:59 #285
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_62285403
Gaat op m'n verjaardagslijstje
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:41:25 #286
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_62291157
Ik ben ook toch wel best benieuwd naar dat boek. Ooit heb ik het boek dat Philip Norman over The Beatles uitbracht in 1981 gelezen, en dat is best een goede biografie. Jammer alleen dat hij bij dit nieuwe boek het nodig vond om van die ranzige feitjes te gebruiken om in de media aandacht te krijgen voor zijn nieuwe boek, zodat de sensatie gelikte roddelpers er van kon smullen. Was dat nou echt nodig?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_62301161
Hij ploft één dezer dagen op de deurmat. Als dat kreng door de brievenbus past tenminste.
Ben benieuwd.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:05:06 #288
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_62303680
Nieuw album van McCartney komt uit op 17 november. http://nme.ipcdigital.co.uk/blog/index.php?blog=122&p=5028&more=1&c=1&tb=1&pb=1 hier kun je alvast één track downloaden.

Het fireman project is uit de hand gelopen...Macca heeft alle nummers "geschreven" en geimproiviseerd gezongen. Oordeel zelf.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_62305079
Wauw, geweldig nieuws. Ben erg benieuwd!!
Vooral omdat 'ie eindelijk weer es gaat experimenteren. Laatste Fireman album is toch weer 12 jaar geleden...
pi_62305107
En die track rockt!!! No sweet stuff.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:34:47 #291
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_62305391
Het is inderdaad heerlijk en rauw...ben ontzettend benieuwd hoe de rest van de plaat klinkt.
De BBC radio 2 pakt het in elk geval leuk op.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_62360070
Ringo heeft vandaag gemeld dat ie al zn fanmail in de prullenbak mietert omdat hij het erg druk heeft. Dat vind ik best, zolang hij eens een keer naar Europa komt met de All-Stars.

[ Bericht 2% gewijzigd door Honky op 13-10-2008 20:27:09 ]
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:43:22 #293
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62360793
Oeh, dit klinkt veelbelovend
pi_62363534
De rest is niet zo rauw, denk ik. Hier is een ander nummer, jammergenoeg in erbarmelijke Youtube-kwaliteit:

Sing the changes

Of met ander beeldmateriaal (alllemaal niet officieel):

Sing the changes

En nog eentje:

Lifelong passion (sail away)

[ Bericht 34% gewijzigd door hello_goodbye op 13-10-2008 22:21:47 ]
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:49:27 #295
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_62364680
Enkele weken terug hoorde ik dat er nieuw werk van Fireman aan zat te komen en daar verheugde ik mij erg op. Ben een groot fan van Rushes ! Nu begreep ik al snel dat het anders zou worden dan de Ambient sfeer op de vorige albums en vocalen en gitaren zou bevatten.

Ik was nieuwsgierig waarmee ze zouden komen, na het horen van Nothing Too Much Just Out of Sight was ik erg enthousiast - niet wat ik verwacht had, maar wel interessant en nieuw. Maar nu ik die twee nieuwe bijdragen hoor moet ik toegeven dat ik het toch wat vind tegenvallen (helemaal voor Fireman-begrippen; waarbij de twee heren de volledige vrijheid hebben om te experimenteren en zich niet hoeven te bekommeren over verkoopcijfers en tevreden maatschappijen). Dus ik ben erg benieuwd wat uiteindelijk het hele album zal behelzen.

Ik moet zeggen dat het leuk blijf vinden om vrienden die meer in de Boards-of-Canada-achtige Ambient/IDM sfeer zitten te confronteren met Rushes van Fireman en dan doodleuk te vertellen dat het van Paul McCartney is "ja inderdaad, die dinosauriër uit de popmuziek". Ach, Tomorrow Never Knows doet het dan trouwens ook goed. "ja inderdaad, 1966!"

Edit: Zijn er trouwens mensen hier die dat andere electronische werk van McCartney kennen en bezitten: Liverpool Sound Collage en kunnen vertellen of dat van enige kwaliteit is? Ik heb het tot nog toe niet kunnen bemachtigen.
pi_62365563
Ik ben tot nu toe erg te spreken over de nieuwe Fireman!! Heb nu 3 nummers gehoord, en I'm hooked. Heel anders dan Rushes inderdaad, al is die ook te gek.
Het lijkt me echt een plaat om keihard te draaien over een koptelefoon, er is nogal wat gaande op de achtergrond. Dan komt zo'n MP3'tje toch niet helemaal tot z'n recht.
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:49 schreef Keepvogel het volgende:
Edit: Zijn er trouwens mensen hier die dat andere electronische werk van McCartney kennen en bezitten: Liverpool Sound Collage en kunnen vertellen of dat van enige kwaliteit is? Ik heb het tot nog toe niet kunnen bemachtigen.
Ik heb 'm.. Eigenlijk vond ik er bij aanschaf niet zoveel aan, en sindsdien eigenlijk amper nog geluisterd. Tijd voor een tweede kans dunkt me! Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik die CD kocht. Destijds zag ik 'm overigens vrij regelmatig in de bakken liggen voor niet meer dan een tientje.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:45:18 #297
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_62367047
Even iets anders, hebben jullie dit al eens gezien? Erg ontroerend

pi_62386968
Morgen was het The Beatles - Stones dag op een of andere radiozender. Ik dacht 2 maar dat weet ik niet zeker.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:29:08 #299
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_62464993
Klopt, dat was het vandaag ook op Arrow. Draaiden ze om de beurt een Beatlesplaat en een Stones plaat. ik heb Arrow vanmiddag heel even aanstaan. Was best leuk.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:41:13 #300
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62465236
kweet niet of het nog aan de gang is ---> Battle of the Giants!
Wat je vindt, ...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:14:11 #301
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62788588
Al bijna twee weken stilte, het is een fucking schande! En dus, wil ik even melden, dat ik de achtergrondzang in Sexy Sadie meer dan geniaal vind

Het Grote Beatles Topic - Deel 25

[ Bericht 23% gewijzigd door TNA op 29-10-2008 18:20:25 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')