Zeer mee eens. Heb Whats The New Mary Jane altijd een waanzinnig goed nummer gevonden.quote:Op zondag 11 mei 2008 01:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Trouwens...wat vinden jullie van What's the new mary jane?
Ik vind het echt waanzinnig. Duizend maal beter dan Revolution #9
Geweldige soundeffects!!!
In What's The New Mary Jane zit nog enigszins wat muziek in. Revolution #9 gaat nergens over, tenzij je het natuurlijk achterstevoren afspeelt.quote:Op zondag 11 mei 2008 01:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Trouwens...wat vinden jullie van What's the new mary jane?
Ik vind het echt waanzinnig. Duizend maal beter dan Revolution #9
Geweldige soundeffects!!!
Ha, ja, als je daar aan gaat beginnen...! Ik heb op m'n iPod o.a. bootlegs staan van de BBC-sessions en de Get back-sessions: ik heb ooit alles helemaal uitgezocht op zo'n manier dat ik van geen 1 numer 2 versies had omdat ik het anders saai vond worden. Sommige nummers speelden ze tijdens Get back wel tig keer bijvoorbeeld en ook bij de BBC natuurlijk. In ieder geval, op m'n iPod staan 74 unieke BBC-nummers (waar natuurlijk dan wel ook hits tussen zitten, maar elke hit maar 1 keer!) en maar liefst 143 unieke Get back nummers! Veel daarvan zijn flarden van nummers en jams en zo (en ook weer materiaal wat op Let it be of Abbey road is terecht gekomen), maar dan nog kom je dus op een hele lading nummers...! Dus die tellen we maar niet mee. Ze hebben in ieder geval VEEL muziek gemaakt!quote:Op zondag 1 juni 2008 18:42 schreef rubbersoul het volgende:
Natuurlijk zijn er ook nog een groot aantal bootlegs (beatlegs) van al die studiosessies wanneer ze gingen jammen, maar dat ga ik niet allemaal uitzoeken.
Kun je dat even toelichten?quote:Op zondag 1 juni 2008 23:45 schreef Aisumasen het volgende:
Op dit moment speelt Paul McCartney 'A DAY IN THE LIFE' LIVE!!!!![]()
![]()
Jazeker. Liverpool is dit jaar Europese hoofdstad van de cultuur. Als hoogtepunt trad Paul McCartney vanavond op in een uitverkocht Anfield Stadium. Hij opende met 'The Hippy Hippy Shake', zijn speciale gast was Dave Grohl, en zijn toegift...'A Day In The Life / Give Peace A Chance'.quote:
Mja, die setlist, daar heb ik al een stuk of 6 DVD's van. Bedankt Paulquote:Op maandag 2 juni 2008 02:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ik moet je teleurstellen...Nou ja, het 'violen-orgasme' is intact gebleven, dát wel.
Mijn enthousiaste post kwam vooral door het volgende. 'The Hippy Hippy Shake' was een toffe verrassende opener en 'In Liverpool' een uniek nummer, maar de rest van de setlist kan je wel raden. Drive My Car, Let Me Roll It, Jet, Band On The Run, Yesterday, Hey Jude, Let It Be, enz.
Wauw, te gekke performance!!quote:Op maandag 2 juni 2008 07:20 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, het was integraal op BBC Radio Merseyside te horen. Daarna semi-live op BBC 2 TV.
quote:Op maandag 2 juni 2008 07:20 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, het was integraal op BBC Radio Merseyside te horen. Daarna semi-live op BBC 2 TV.
Oh ja, de BBC sessions was ik compleet vergeten.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:28 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ha, ja, als je daar aan gaat beginnen...! Ik heb op m'n iPod o.a. bootlegs staan van de BBC-sessions en de Get back-sessions: ik heb ooit alles helemaal uitgezocht op zo'n manier dat ik van geen 1 numer 2 versies had omdat ik het anders saai vond worden. Sommige nummers speelden ze tijdens Get back wel tig keer bijvoorbeeld en ook bij de BBC natuurlijk. In ieder geval, op m'n iPod staan 74 unieke BBC-nummers (waar natuurlijk dan wel ook hits tussen zitten, maar elke hit maar 1 keer!) en maar liefst 143 unieke Get back nummers! Veel daarvan zijn flarden van nummers en jams en zo (en ook weer materiaal wat op Let it be of Abbey road is terecht gekomen), maar dan nog kom je dus op een hele lading nummers...! Dus die tellen we maar niet mee. Ze hebben in ieder geval VEEL muziek gemaakt!
Jep. Dat vind ik er ook zo geweldig aan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Please please me is erg leuk idd. Zeker omdat het voor drie kwart in 1 dag is opgenomen
White Album.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:57 schreef SoSolid het volgende:
Twist & shout. Ik wist niet eens dat please please me zo snel was opgenomen! Geniaal inderdaad. En Beatles for sale blijft ook leuk, met I'm a loser en dergelijken.
Maar het is inderdaad elke keer een ander. Heb nu the white album opstaan...You may be a lover, but you ain't no dancer.
Heerlijk
Nou ja..Please Please me, love me do en PS i love you stonden al op de bandquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:57 schreef SoSolid het volgende:
Twist & shout. Ik wist niet eens dat please please me zo snel was opgenomen! Geniaal inderdaad. En Beatles for sale blijft ook leuk, met I'm a loser en dergelijken.
Maar het is inderdaad elke keer een ander. Heb nu the white album opstaan...You may be a lover, but you ain't no dancer.
Heerlijk
Vond er geen ruk aan, en zelfs niet de moeite genomen om 'm af te kijken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:22 schreef Blinker het volgende:
Vandaag How i won the war eindelijk gevonden op de bekende kanalen.
Schijnt niet zo leuke film te zijn, maar toch uniek met Lennon in de fillm.
Heeft iemand deze film al eens eerder gezien en is hij beetje de moeite waard als Beatles fan?
oja, meneer doet opeens de filmacademie en vindt daarom de beatle films ook opeens kutquote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:26 schreef webfreak het volgende:
[..]
Vond er geen ruk aan, en zelfs niet de moeite genomen om 'm af te kijken.
Maargoed, I'm only in it for the music.
De Beatles-films kunnen me over 't algemeen ook gestolen worden (behalve Let It Be, omdat dat een docu is).
Lesboek, pagina 4, hoofdstuk 1:quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
oja, meneer doet opeens de filmacademie en vindt daarom de beatle films ook opeens kut
Er is duidelijk geen nieuws omtrent The Beatlesquote:
Nou.... en wanneer ga je dat dan melden?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:58 schreef TNA het volgende:
Er is duidelijk geen nieuws omtrent The BeatlesLaat ik dan nog maar eens melden hoe goed Blackbird en For No One zijn ingezongen
http://life.tweakers.net/(...)eatles-licentie.htmlquote:Guitar Hero en Rock Band strijden om Beatles-licentie
Door Jurian Ubachs, maandag 23 juni 2008 13:09, views: 868
Uitgevers Activision en MTV Games zijn beide in gesprek met vertegenwoordigers van The Beatles. De inzet is het gebruik van werk van de band in de games Guitar Hero en Rock Band.
Het overleg, dat door vertegenwoordigers van The Beatles is geïnitieerd, heeft tot doel om een game te maken waarin muziek van de band centraal staat. Met een eventuele overeenkomst hierover zou, volgens een insider, miljoenen dollars gemoeid zijn, zo meldt Financial Times. Volgens de krant kan al binnen enkele weken sprake zijn van een deal tussen de vertegenwoordigers en een van beide uitgevers.
Een overeenkomst tussen twee van de partijen betekent echter niet dat Activision dan wel MTV Games direct aan de slag kan. Voordat er een spel met muziek van de Beatles komt moeten Apple Corps en EMI nog toestemming geven. Apple Corps is door de Beatles zelf opgericht, om de belangen van de muzikanten en hun nabestaanden te behartigen. Muziekmaatschappij EMI is eigenaar van de master opnames van de Beatles. Geen van beide partijen wil nader ingaan op de gesprekken.
Het ligt in de lijn der verwachting dat met name Apple Corps te zijner tijd voor vertraging kan zorgen. De overgebleven Beatles-leden en hun nabestaanden waren in het verleden erg voorzichtig als het ging om het gebruik van Beatles-muziek in nieuwe media. Zo zijn Beatles-cd's pas laat op de markt gekomen, en is muziek van de groep nog steeds niet verkrijgbaar via iTunes, ondanks eerdere geruchten dat Paul McCartney hier een deal met Apple over zou hebben gesloten.
Nu dacht ik toch veel te weten van Paul McCartney, maar hoe heeft ie dit verborgen weten te houden!quote:Engeland is weer in de ban van de scheidingsgeruchten van Madonna en Guy Ritchie.Beiden zouden gepraat hebben met echtscheidingsadvocaten,onder wie degene die de scheiding geregeld heeft van Paul McCartney en prins Charles.
Vooruit, omdat het komkommertijd is mag je hier één keer de grammaticanazi uithangenquote:Op maandag 30 juni 2008 07:42 schreef belsen het volgende:
Gelezen op teletekst gisteren:
[..]
Nu dacht ik toch veel te weten van Paul McCartney, maar hoe heeft ie dit verborgen weten te houden!
Beetje flauwquote:Op maandag 30 juni 2008 07:42 schreef belsen het volgende:
[..]
Nu dacht ik toch veel te weten van Paul McCartney, maar hoe heeft ie dit verborgen weten te houden!
quote:Op maandag 30 juni 2008 07:42 schreef belsen het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/163(...)eatles_gevonden.htmlquote:Verloren interview met Beatles gevonden
Uitgegeven: 1 juli 2008 15:33
Laatst gewijzigd: 1 juli 2008 20:19
AMSTERDAM - De Britse omroep BBC heeft dinsdag een 44 jaar oud interview uitgezonden met Beatles-bandleden John Lennon en Paul McCartney.
McCartney en Lennon spreken in het interview over de eerste keer dat ze elkaar ontmoetten en over hun samenwerking bij het schrijven van liedjes.
Het waardevolle rolletje lag al die jaren in een garage in Zuid-Londen. Filmfan Richard Jeffs besefte op zeker moment dat hij een stukje popgeschiedenis in handen had.
Verbaasd
Experts waren verbaasd over de goede staat waarin het interview nog verkeerde. Het negen minuten durende interview is opgenomen in Schotse televisiestudio's en stamt uit april 1964.
Het fragment wordt zaterdag nogmaals uitgezonden op BBC Radio 4.
Het is zoveelquote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:53 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat houd je tegen...? Je doet jezelf te kort!
Bedankt, hier kan ik wel wat meequote:Op woensdag 2 juli 2008 14:24 schreef hello_goodbye het volgende:
Nee, ik zou beginnen met Rubber Soul of Revolver of The White album. Pepper is te eh... apart om mee te beginnen, vind ik. Persoonlijk is het trouwens ook geen favoriet van mij... dus dat kan mijn mening beinvloeden. De drie eerstgenoemde zij al divers genoeg.
Als je Rubber of Revolver beter/leuker vind dan The white album, zou je daarna bijv. A hard day's night of Help of Please please me kunnen proberen. Mocht je The whilte.. beter vinden, neem dan Abbey Road en Let it be. En daarna de rest.![]()
Het is maar een voorbeeld, hoor.De eerste albums zijn totaal anders dan de laatste, dus... het is maar net waar je van houdt. Wat ze wel gemeen hebben zijn prachtige composities!
Als je het album Please please me beluisterd is het niet voor te stellen dat ze een paar jaar later Pepper maakten...! Zo'n ontwikkeling zie je tegenwoordig niet meer. De laatste 40 jaar eigenlijk al niet....
Tussen Please please me en Abbey Road zitten nog geeneens 7 jaren: tegenwoordig is het al heel wat als een band in een soortgelijk tijdsbestek drie (zeer op elkaar lijkende) albums uitbrengt...
Netzoals ik.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Bedankt, hier kan ik wel wat mee
The White Album ben ik nu aan het downloaden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ben nu bezig met The White Album
Hierna volgt dus Abbey Road
Als je het prachtige boek "Here, there and everywhere" van Geoff Emerick uithebt begrijp je direkt waarom Abbey Road zulk een aparte sound heeft en waarom I want you (She's so heavy) zo abrupt eindigdquote:Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heet dat boek ook wel, The Best Of The Beatles van de Beatles?quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:45 schreef warpozio het volgende:
[..]
Als je het prachtige boek "Here, there and everywhere" van Geoff Emerick uithebt begrijp je direkt waarom Abbey Road zulk een aparte sound heeft en waarom I want you (She's so heavy) zo abrupt eindigd
Hmm jammer, dan is het hier in de bieb niet te lenenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:47 schreef hello_goodbye het volgende:
Nee, het boek heet echt Here, there and everywhere. Ik vond het een van de leukste boeken over The Beatles die ik ooit gelezen heb.
Abbey Road.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Is Revolver zo'n soort CD als Abbey Road?quote:Op zondag 6 juli 2008 02:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Abbey Road.
Maareh... Revolver niet vergeten hoor!
Nou, geen medley ofzo. Maar wel zo'n beetje het perfecte popalbum. Staat zéker in mijn top 3 Beatlesalbums.quote:Op zondag 6 juli 2008 03:29 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Is Revolver zo'n soort CD als Abbey Road?
Dan doe ik Revolver vrijdag ook maar eens downloaden. Abbey Road vind ik nog steeds de leukste cd.quote:Op zondag 6 juli 2008 14:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, geen medley ofzo. Maar wel zo'n beetje het perfecte popalbum. Staat zéker in mijn top 3 Beatlesalbums.
1. Abbey Road
2. Revolver
3. White Album
Denk ik.... (vandaag)...
quote:Sir Paul McCartney and Ringo Starr have stopped the release of Beatles film 'Let It Be'.
The 1970 documentary reveals tensions between the Fab Four - Paul, Ringo and the late John Lennon and George Harrison - shortly before their break-up, and insiders at the band's record company, Apple, claim the two surviving members do not want it re-released.
A source said: "There has been talk of 'Let It Be' finally being released but now there has been a change of heart. The Beatles are still a massive global brand and it's felt it won't be helped if the public sees the darker side of the story. Neither Paul nor Ringo would feel comfortable publicising a film showing The Beatles getting on each other's nerves."
The film was directed by Michael Lindsay-Hogg and shows the group recording the album of the same name, which eventually became their final studio release.
The group's internal relations were at an all-time low during the making of the LP and recording sessions were fraught with internal squabbles.
George Harrison took exception to Paul criticising his guitar playing, while John Lennon appeared disinterested during the entire process - preferring to spend his time with his wife Yoko Ono.
Although the LP was their final release, the group were so disappointed with 'Let It Be' they recorded masterpiece 'Abbey Road' afterwards and released it before the much-maligned record.
The source added to Britain's Daily Express newspaper: "People like to imagine The Beatles were a happy ship but the reality towards the end was very different as this film shows. There's all sorts of extra footage showing more squabbles but it's unlikely it will ever see the light of day in Paul and Ringo's lifetime."
Voor het eerst met een vrouw die ook nog es kan zingen. Wat een primeur!quote:
Over de doden niets dan goeds hequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:04 schreef webfreak het volgende:
[..]
Voor het eerst met een vrouw die ook nog es kan zingen. Wat een primeur!
Hoe ben je erbij uitgekomen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Over de doden niets dan goeds he
Maar jeetje...dit is erg mooi. Paar keer luisteren is het devies!
Bron: http://undercover.com.au/News-Story.aspx?id=5860quote:The Beatles Let It Be Will Be Released
by Paul Cashmere - August 4 2008
Reports stating that Paul McCartney and Ringo Starr have blocked the release of The Beatles Let It Be DVD are completely untrue.
Steve Marinucci from Beatles site AbbeyRd`s Beatles Page has confirmed with Apple that there are plans to release the long awaited movie, but just not right now.
Marinucci pointed out in an email that the story circulating last week claiming McCartney and Starr were blocking the release came from a blog at the Chicago Tribune.
After the original story requested the release of Let It Be, bloggers added their bits to the point were the truth certainly got in the way of a good story.
Marinucci set about to debunk the story. The official word from Apple, The Beatles record company is “we do have plans to release it some time in the future”.
`Let It Be` was filmed in 1969 and released to cinemas in 1970. The movie was meant to document The Beatles recording but instead captured the destruction of the band. However, the movie is historic as it is the most complete look inside The Beatles inner sanctum and despite the results, shows the fans what went on during the recording process.
In 1971, the film won an Academy Award for Best Music Score and a Grammy Award for Best Original Score Written for a Motion Picture or Television Special.
While last week`s story is now proven completely unfounded, there is still no official time-line for the release of the movie on DVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |