abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61672711
Laat hem maar naar ons toe komen, en niet voor zo duur.
pi_61675031
Ik heb Beatles in Blokker op CD!
Bestaan maar drie exemplaren van!
pi_61682839
Een cd waarvan maar 3 exemplaren bestaan...? Da's eh... uniek. Kan het me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat er niet meer kopietjes van zijn gemaakt. Klinkt het nog ergens naar?

Ik luister de laatste tijd trouwens meer en meer alleen maar naar de mono versies van de UK lp's, zo ongeveer tot en met Pepper: mono klinkt alles veel hechter en compacter en steviger en meer 'as ONE'. Niet alleen op de iPod, maar zelfs ook via de boxen. In de stereo versies valt alles zo uit elkaar: de drums en de bas zitten vaak niet bij elkaar waardoor het gebruikelijke samenspel totaal ontbreekt: de bas lijkt wat in z'n uppie rond te hollen terwijl hij met het ritme mee moet gaan en zo. Er is geen EENHEID! In mono valt veel beter op hoe alles als een puzzel in elkaar past. Compact, strak, vol, sterk, etc.!

Zijn er hier meer lui die veel in mono luisteren?

[ Bericht 45% gewijzigd door hello_goodbye op 16-09-2008 19:37:19 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 16 september 2008 @ 20:19:33 #229
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_61684234
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:54 schreef Groot-Nederlander het volgende:
Ik heb Beatles in Blokker op CD!
Bestaan maar drie exemplaren van!
Dat is natuurlijk gelul.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_61684280
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul.
Zo kan je 't ook zeggen, ja.
  woensdag 17 september 2008 @ 21:31:37 #231
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_61714469
Goede avond. Ik ben nieuw hier, dus dit is mijn eerste post hier op het Fok forum. Ik ben al jaren Beatlefan, dus daarom vond ik het wel wat om mijn eerste post op Fok in dit Beatlestopic te posten.

Ik ben al sinds mijn 9de Beatlesfan. Ik ben sowieso ee erg grote muziekfreak, maar het begon voor mij met the Beatles, en daar houd ik nog steeds erg van. Ik heb gelukkig tot nu toe 1 Beatle in het echt mogen zien. Dat was in april 2003, toen ik naar het concert van Paul McCartney ging in het Gelredome in Arnhem. Mijn favoriete Beatlesnummer is A Day In The Life. Mijn favoriete album is Abbey Road.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 17 september 2008 @ 21:36:45 #232
139330 TNA
For the stars that shine
pi_61714683
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:31 schreef Peter88Online het volgende:
Goede avond. Ik ben nieuw hier, dus dit is mijn eerste post hier op het Fok forum. Ik ben al jaren Beatlefan, dus daarom vond ik het wel wat om mijn eerste post op Fok in dit Beatlestopic te posten.

Ik ben al sinds mijn 9de Beatlesfan. Ik ben sowieso ee erg grote muziekfreak, maar het begon voor mij met the Beatles, en daar houd ik nog steeds erg van. Ik heb gelukkig tot nu toe 1 Beatle in het echt mogen zien. Dat was in april 2003, toen ik naar het concert van Paul McCartney ging in het Gelredome in Arnhem. Mijn favoriete Beatlesnummer is A Day In The Life. Mijn favoriete album is Abbey Road.
Welkom! Ik was er ook bij in 2003, en A Day In The Life hoort zeker bij mijn lievelingsnummers van The Beatles
  woensdag 17 september 2008 @ 21:43:15 #233
228665 Peter88Online
pi_61714952
Zo te lezen komt er volgende maand een nieuwe DVD uit

http://www.beatles.com/core/news/

Ik lees overigens veel op dit topic over dat de meeste hier erg uitkijken naar goed geremasterde heruitgaven van alle Beatles albums. Daar kijk ik ook erg naar uit. Ik snap überhaupt niet waarom dat niet eerder is gebeurd (behalve dan Love en de nummers op de Antholoy DVD's)
pi_61716245
Welkom Peter88Online!

Die LOVE dvd, hm, ik zal 'm wel eens een keer gaan kijken, denk ik, maar ik ga niet op de stoep slapen om 'm te kopen. Daarvoor moeten ze met Let it be op de proppen komen (over uberhaupt niet snappen gesproken!~ ). Ik ben toch vooral geinteresseerd in The Beatles zelf, in dan ook nog in de sixties. Ik hoef niet zo nodig te zien hoe Yoko of Olivia zich bemoeien met een of andere circus act... Al met al vind ik dit geen 'echte' Beatle-dvd.

The Billboard Top 100 bestaat 50 jaar en ze hebben lijstjes gemaakt van diverse zaken: drie keer raden wie er op 1 staat in de Top 50 van Artiesten! The Beatles! Geen heel grote verrassing. Wat mij echter WEL verraste, was dat McCartney solo (en met Wings) op nummer 11 staat!!! Tjonge jonge...!

[ Bericht 18% gewijzigd door hello_goodbye op 17-09-2008 22:35:31 ]
pi_61721861
Dat hele LOVE-project kan me gestolen worden.
Die CD trok ik wel... Voor een maand ofzo. Daarna kwam hij me danig de strot uit. Laatst nog es gedraaid, en nee... Ik kan er echt niks mee.
In DVD-vorm lijkt 't me nog erger. Al die glitter-en-glamour shit hoort toch niet bij The Beatles? Doe dan iets met Queen ofzo.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:46:51 #236
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_61726085
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:43 schreef Peter88Online het volgende:
Zo te lezen komt er volgende maand een nieuwe DVD uit

http://www.beatles.com/core/news/

Ik lees overigens veel op dit topic over dat de meeste hier erg uitkijken naar goed geremasterde heruitgaven van alle Beatles albums. Daar kijk ik ook erg naar uit. Ik snap überhaupt niet waarom dat niet eerder is gebeurd (behalve dan Love en de nummers op de Antholoy DVD's)
Yoko hates it
Verrassing
pi_61728099
DIe dvd is puur audio, met een paar achtergronden in de stijl van de hoes. Niks geen acrobatiek. Althans, ik neem aan dat het hier om de bijgeleverde dvd bij de cd gaat? Er zit tevens een dvd-audio versie bij als ik het goed herinner, en de muziek gemixt in 5.1 surround.

Overigens zet ik hem nog wel eens op en vind het ook prima aan te horen. Zolang de muziek in zijn oude vorm te beluisteren blijft vind ik het prima dat ze zo nu en dan wat anders proberen. Het zal niet altijd fantastisch zijn, maar dat houd het leven wel spannend.
pi_61731760
Nee, het gaat hier over een nieuwe dvd, All together now, met een docu over hoe LOVE tot stand is gekomen. En dan vooral het circusgedeelte. Hoe ze de muziek geregeld hebben, komt er als extra bij in een item van zo'n 8 minuten. Of zo.
pi_61732006
De Love DVD en CD vind ik nog steeds zeer goed het beluisteren waard (ook de DTS mix), maar hoe de Love voorstelling is voorbereid e.d. boeit me niet zo, dus de All Together Now DVD laat ik links liggen.
  donderdag 18 september 2008 @ 15:26:15 #240
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_61732840
Love blijft gaaf inderdaad Maar All Together Now lijkt mij het aanschaffen nou niet echt waard, hoewel het me wel grappig lijkt om hem eens te zien.
pi_61740161
Ik moet zeggen dat ik Love misschien twee keer gedraaid heb. En geen een keer helemaal, eigenlijk. Ik hoor toch liever de originelen. Ik heb op Youtube volgens mij al eens een soort van docu over Love gezien, dus... ik weet genoeg.

Da's toch wel heerlijk van internet: dat was vroeger als Beatlesfan toch wel behelpen, moet ik zeggen!!! Toen kon je bootlegs alleen maar in bepaalde donkere tweedehands zaakjes kopen! En dat was alles: filmpjes van The Beatles zag je gewoon nooit! Maar ook het contact met andere fans, zoals dit topic, dat is super: dat had ik vroeger in ieder geval niet. Ik kende NIEMAND die The Beatles ook kon waarderen!
Kort gezegd: lang leve internet! Ik heb trouwens afgelopen week de ultieme Beatles-bootlegsite gevonden. Man, man, man, wat een mooie site. Nog nooit zoiets gezien! Purple Chick, Dr. Ebbetts, Lazy Tortoise, en ga maar door. Aan 10 cd spindels van 25 cdr's heb je nog niet genoeg! Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen hoe ik zonder internet fan moet zijn!

[ Bericht 4% gewijzigd door hello_goodbye op 18-09-2008 20:53:27 ]
  donderdag 18 september 2008 @ 21:41:39 #242
228665 Peter88Online
pi_61742068
Ik blijf Love toch een goed album vinden. Met name die versie van While My Guitar Gently Weeps blijf ik erg mooi vinden. Die DVD All Together Now vind ik ook minder interessant. Hadden ze beter Let It Be op DVD uit kunnen brengen. Of Magical Mystery Tour in een betere opgepoetste versie op DVD
pi_61774422
john bleerd gezellig mee op de nieuwe Oasis single
stuk uit een interview dat hij gaf uren voor z'n dood
pi_61775583
quote:
Op donderdag 18 september 2008 21:41 schreef Peter88Online het volgende:
Ik blijf Love toch een goed album vinden. Met name die versie van While My Guitar Gently Weeps blijf ik erg mooi vinden.
Ik vind het juist zo jammer dat ze dat string-arrangement eronder hebben gezet. Ook best aardig, maar de kale versie van Anthology is zoveel mooier.
Het enige dat ik de moeite waard vind van Love is de mash van Tomorrow Never Knows met Within You Without You.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_61797259
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul.
Dat hoeft niet per se zo te zijn.

Destijds heeft een man inderdaad opnames gemaakt door middel van opname apparatuur dat verstopt was in de bloembakken op het podium en naast het podium.
Deze opnames heeft de man een paar jaar terug verkocht aan een baas van een bedrijf dat cd's uitbrengt.
Mijn vader heeft bij deze man de opnames gehoord en het is echt van sublieme kwaliteit. (hij kreeg bijna een kopie maar dat werd nog net tegengehouden, echt waar...)
Deze man heeft het weer doorverkocht aan EMI waardoor hij niets met de opnames mag doen omdat EMI uiteraard bang is dat het zal uitlekken.

Het is dus vrij onwaarschijnlijk dat Groot-Nederlander een exemplaar heeft met deze opnames.

Wel is er ooit een cd uitgebracht met het geluid van het filmmateriaal als ik het me goed herinner maar dat stelt uiteraard weinig voor.
pi_61888280
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:15 schreef hello_goodbye het volgende:
Welkom Peter88Online!

Die LOVE dvd, hm, ik zal 'm wel eens een keer gaan kijken, denk ik, maar ik ga niet op de stoep slapen om 'm te kopen. Daarvoor moeten ze met Let it be op de proppen komen (over uberhaupt niet snappen gesproken!~ ). Ik ben toch vooral geinteresseerd in The Beatles zelf, in dan ook nog in de sixties. Ik hoef niet zo nodig te zien hoe Yoko of Olivia zich bemoeien met een of andere circus act... Al met al vind ik dit geen 'echte' Beatle-dvd.

The Billboard Top 100 bestaat 50 jaar en ze hebben lijstjes gemaakt van diverse zaken: drie keer raden wie er op 1 staat in de Top 50 van Artiesten! The Beatles! Geen heel grote verrassing. Wat mij echter WEL verraste, was dat McCartney solo (en met Wings) op nummer 11 staat!!! Tjonge jonge...!
Heb je een link naar die lijstjes?
pi_61891821
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:32 schreef warpozio het volgende:

[..]

Heb je een link naar die lijstjes?
Ik wel: http://www.billboard.com/bbcom/specials/hot100/index.shtml

En hier staan de Beatles als beste artiesten http://www.billboard.com/(...)100-artists-20.shtml
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61894004

Deze gloednieuw gekocht laatst. Erg vet! 3 albums waaronder Help en Rubber Soul en ik geloof A Hard day's night. In Stereo en nog een keer in Mono.
Ook kreeg ik de Lp's van Love en Rubber Soul van mijn tante.
pi_61896624
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:13 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gloednieuw gekocht laatst. Erg vet! 3 albums waaronder Help en Rubber Soul en ik geloof A Hard day's night. In Stereo en nog een keer in Mono.
Ook kreeg ik de Lp's van Love en Rubber Soul van mijn tante.
Ehm, in die box behoren 4 albums te zitten: The Early Beatles, Beatles VI, Help!en Rubber Soul. En dan wel de Amerikaanse versies: die van Help! en Rubber Soul verschillen nogal met de officiele UK versies!. Sowieso klinkt alles anders omdat er veelal speciale mixes werden gemaakt voor Amerika (meer galm...). Mag ik vragen hoe duur die box was? Ik zie de eerste box regelmatig goedkoop voorbij komen, maar deze niet. Lijkt me toch leuk om ze te hebben.
  donderdag 25 september 2008 @ 15:26:08 #250
139330 TNA
For the stars that shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')