abonnement Unibet Coolblue
pi_54138018
Deel 23 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23


En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 17:08:40 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_54138302
even een tvp
Long live music.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:05:08 #3
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_54139431
Hier nog even de track list van de nieuwe Macca DVD-set:

*Paul McCartney:The McCartney Years

(3 DVD set)

Tracklisting disc 1:

1. Tug Of War
2. Say Say Say
3. Silly Love Songs
4. Band On The Run
5. Maybe I'm Amazed
6. Heart Of The Country
7. Mamunia
8. With A Little Luck
9. Goodnight Tonight
10. Waterfalls
11. My Love
12. C-Moon
13. Baby's Request
14. Hi Hi Hi
15. Ebony And Ivory
16. Take It Away
17. Mull Of Kintyre
18. Helen Wheels
19. I've Had Enough
20. Coming Up
21. Wonderful Christmastime
Extras 1. Juniors Farm 2. Band On The Run 3. London Town 4. Mull Of Kintyre
2 5. The Southbank Show

DISC 2

1. Pipes Of Peace
2. My Brave Face
3. Beautiful Night
4. Fine Line
5. No More Lonely Nights
6. This One
7. Little Willow
8. Pretty Little Head
9. Birthday
10. Hope Of Deliverance
11. Once Upon A Long Ago
12. All My Trials
13. Brown-Eyed Handsome Man
14. Press
15. No Other Baby
16. Off The Ground
17. Biker Like An Icon
18. Spies Like Us
19. Put It There
20. Figure Of Eight
21. C'Mon People
Extras 1. Parkinson 2. So Bad 3. Creating Chaos At Abbey Road

DISC 3 Rock Show

1. Venus And Mars
2. Rock Show
3. Jet
4. Maybe I'm Amazed
5. Lady Madonna
6. Listen To What The Man Said
7. Bluebird
MTV Unplugged
8. I Lost My Little Girl
9. Every Night
10. And I Love Her
11. That Would Be Something
Glastonbury
12. Jet
13. Flaming Pie
14. Let Me Roll It
15. Blackbird
16. Band On The Run
17. Back In The USSR
18. Live And Let Die
19. Hey Jude
20. Yesterday
21. Helter Skelter
22. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Extras 1. Live Aid 2. The Superbowl XXIV
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_54139983
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:05 schreef Price het volgende:
Hier nog even de track list van de nieuwe Macca DVD-set:

[...]
Ondertussen komt er ook een nieuwe bootleg-DVD uit met alle video's die niet op The McCartney Years staan. Handig! Ik geloof dat de Help-DVD een weekje verzet is om niet tegelijkertijd met de McCartney-DVD uit te komen. We zullen zien.

Rhino heeft de foto's uit het perspakket ook online gezet! Een aantal unieke foto's in huge resolutie !
Klik hierrr.






Er staan er nu al weer meer op dan een aantal dagen geleden. De laatste serie is van het optreden in Parijs.
pi_54140714
Wat dus aardig goed geweest schijnt te zijn. Jammer dat ik niet gegaan ben.
pi_54144299
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:05 schreef Price het volgende:
Hier nog even de track list van de nieuwe Macca DVD-set:

Paul McCartney:The McCartney Years

*knip*
Ja, prachtige boxset. Vanaf 9 November in de schappen.

In het persbericht staat ook: The McCartney Years bevat uiteraard veel extra’s zoals interviews en persoonlijk commentaar bij alle beelden.

Dat maakt me wel benieuwd. Er stond ook een trailer-link bij, maar die werkt niet
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:28:33 #7
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54146200
Mijn vriendin heeft haar mond voorbij gepraat en ik krijg de Collectors Edition van HELP! voor mn verjaardag

KLIK!
pi_54156146
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:31 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ondertussen komt er ook een nieuwe bootleg-DVD uit met alle video's die niet op The McCartney Years staan. Handig! Ik geloof dat de Help-DVD een weekje verzet is om niet tegelijkertijd met de McCartney-DVD uit te komen. We zullen zien.

Rhino heeft de foto's uit het perspakket ook online gezet! Een aantal unieke foto's in huge resolutie !
Klik hierrr.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er staan er nu al weer meer op dan een aantal dagen geleden. De laatste serie is van het optreden in Parijs.
Foto 2&3 lijken mij Red Rose Speedway achtig
pi_54159118
oe. die mccartney set klinkt tof. MTV Unplugged en Rock Show heb ik al als bootleg op DVD, al is die Rockshow niet helemaal geweldig, en de voor de rest is deze dvd meer dan welkom! Eindelijk weer eens een echt toffe Macca dvd!
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 16:21:02 #10
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54161871
Hmmm..volgend jaar voorjaar zit ik een dagje in Abbey Road met een artiest op te nemen...

Kan iemand me knijpen?...nu?

Het is vast niet studio 2 maar toch...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 16:24:52 #11
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54161925
boh...toch in studio 2...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:43:16 #12
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54162222
Kan ik komen kijken?
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 16:45:55 #13
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54162261
http://www.youtube.com/watch?v=6f35AD0wyew&eurl=http://fan-beatles.musicblog.fr/2/

Mooi filmpje uit Parijs
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 16:51:11 #14
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54162371
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54162389
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:21 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hmmm..volgend jaar voorjaar zit ik een dagje in Abbey Road met een artiest op te nemen...

Kan iemand me knijpen?...nu?

Het is vast niet studio 2 maar toch...
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
boh...toch in studio 2...
Wow! Inderdaad, kunnen we komen kijken ?
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 16:55:52 #16
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54162436
Ja komt een beetje over van mij als " kijk mij eens" maar zo bedoel ik het niet

Tis echt wel raar...dat wel...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54162439
Schiffers.FM op Radio 2 gaf nog een geheel verzorgde reis naar het concert van McCartney in Parijs weg! Ik heb even nageluisterd, maar het spel was om korte fragmenten van McCartney-nummers te raden. Een eitje voor de meeste van ons, denk ik? Maar voor de kanidaten was het erg moeilijk... Nu is het natuurlijk wel een stuk lastiger om met alle zenuwen korte fragmenten via de telefoon te kunnen raden. Hier nog wat meer foto's en filmpjes.
pi_54162462
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ja komt een beetje over van mij als " kijk mij eens" maar zo bedoel ik het niet

Tis echt wel raar...dat wel...
Nee joh, ik zal er ook trots op zijn! Het is niet de eerste de beste studio, nee .
pi_54162509
Setlist van de gig in Parijs:
quote:
"Blackbird"
"Dance Tonight"
"Only Mama Knows"
"Flaming Pie"
"Got To Get You Into My Life"
"C Moon"
"The Long And Winding Road"
"I'll Follow The Sun"
"That Was Me"
"Here Today"
"Calico Skies"
"Eleanor Rigby"
"Michelle"
"Band On The Run"
"Back In The USSR"
"House Of Wax"
"I've Got A Feeling"
"Live and Let Die"
"Hey Jude"
"Let It Be"
"Lady Madonna"
"I Saw Her Standing There"

Encore song added because of audience demand...
"Get Back"
Nog steeds dezelfde setlist... En het optreden in Londen is het laatste optreden van dit jaar voor McCartney. Hij gaat een huge tour doen als zijn scheiding rond is, wat in februari 2008 gaat gebeuren. Maar gezien de recente ontwikkelingen kan dat ook makkelijk weer verschoven worden...
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 17:02:40 #20
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54162561
Ik vind de setlist toch best verrassend in a way. Hij doet toch weer wat flaming pie spul en dat vind ik wel stoer!

Chaos heeft ie toch achter zich gelaten...slechte smaak aan overgehouden?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54162676
Ja, maar de 'nieuwe oude' nummers zoals Got To Get You Into My Life, Calico Skies en Flaming Pie doet hij ook alweer sinds zijn tour in 2005. Eerder dit jaar speelde hij 'C Moon' voor het eerst sinds 2002 ofzo. Maar het zijn steeds dezelfde 'nieuwe oude' nummers. Niet dat ik zou klagen na een avond met zo'n setlist, integendeel! Maar ik vraag me gewoon af wanneer hij 'Listen To What The Man Said', 'The Night Before', 'The Back Seat Of My Car' of 'Day Tripper' nu eens live gaat spelen...

Chaos, daar heb je wel gelijk in, inderdaad. Geen enkel nummer is teruggekeerd na de tour van 2005! Zonde!
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 17:16:30 #22
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54162831
Listen to what the man said inderdaad!!! Met blazers zoals op de Rockshow video.

Mijn ideale Short McCartney Concert London/Parijs Lijst is...

1 Coming Up

2 Jet

3 Listen to what the man said

4 Treat Her Gently / Lonely Old People/crossroads

5 Maybe i'm amazed

6 Stranglehold

7 Good times coming in/ Let the sun shine in

8 Somebody cares

9 The night before

10 Martha my dear

11 Long and winding road

12 Come on people.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54163195
Ja, dat zijn de nummers die ik 'em graag wil horen spelen. Maar dat gaat nooooooit gebeuren, helaas. Het valt ook op dat hij de Press To Play-nummers nog nooit live heeft gespeeld! Het lijkt wel alsof hij dat album totaal niet meer kan waarderen!
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 17:40:43 #24
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54163356
Kan ie ook niet Hij heeft zelf in een aantal interviews gezegd dat ie veel jaren 80 platen totale missers vindt.

Sterker nog, onlangs in een gesprek zei hij nog dat Waterfall een mooie outtake was van McCartney 2...

Hij kan zich vooral de hits herinneren lijkt wel...zonde wel.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 17:41:15 #25
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54163371
Ik vind Press to play trouwens helemaal geweldig However absurd geeft me nog steeds kippenvel.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54163726
Zeker, 'Press To Play' is ondanks/dankzij de gedateerde productie een geweldige plaat. Maar het publiek wil natuurlijk ook de hits van McCartney horen. 90% hoort liever Let It Be en Yesterday dan Stranglehold of Dear Friend.
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 18:01:59 #27
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54163832
Das dan godverdomme jammer voor de debielen! Nee serieus, ik word gek van dat geplease van McCartney steeds weer.

Overigens hoor ik liever de productie van press to play dan MAF!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54164118
Haha, ik had het niet subtieler kunnen verwoorden . Ik dagdroom wel eens dat hij in elk land een stadion-show met de bekende setlist doet voor de 'debielen' , en stiekem ook een gig in een Paradiso met een gevarieerde setlist. Maar ja...
pi_54164149
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:10 schreef Frozen het volgende:
Gaat iemand ook de 31e oktober naar Tuschinski?
Help! speelt dan!

Nu nog vinden waar ik kaartjes kan reserveren.
Ik ga, denk ik... De kans om Ticket To Ride in 5.1 te horen laat ik niet aan mij voorbij gaan. In de mini-docu op de BBC eergisteravond klonk de muziek zo goed! Helaas hadden ze voor Act Naturally gewoon weer de 1987-barbaren-mix gebruikt. Zucht. Maar die beelden, wow! De kleuren zagen er zo goed uit, en ook de 'zeldzame' non-film beelden uit die tijd hadden ze mooi opgepoetst. De docu wordt morgenavond weer herhaald. En dan op 27 oktober de (hopelijk) remasterde versie van Help! op BBC.

Gisteravond zag ik op de BBC Sean Lennon meedoen met Mark Ronson, schitterend! Vanavond inderdaad McCartney een uur lang live vanuit Londen op de Beeb. Er gaat een leuk gerucht over 'Carnival Of Light'. Dat is een experimenteel avant garde nummer van The Beatles uit begin 1967, wat nog nooit uitgebracht is. Het is één van de (zo niet dé) meest gewilde outtake van The Beatles. Het stuk duurt zo'n 15 minuten en volgens de paar mensen die het gehoord hebben bevat het vage geluiden, overstuurde gitaren, geluidseffecten en schreeuwende Beatles. Het is afgekeurd voor Anthology 2, wederom door George, om verschillende redenen. De enige keer dat het nummer te horen is geweest was in 1967 in.....de Roundhouse in Londen! En daar speelt McCartney dus vanavond. In een interview met de Radio Times stond vorige week dit:
quote:
Since show is held at The Roundhouse Theatre, the interviewer suggested that he played "Carnival Of Light" as his pre-show music.

Paul replies:
"That's a good idea. That IS a good idea, actually. I haven't got a clue what I'm going to be doing yet, but I'll probably come up with some hairbrained schemes. One of which the Radio Times has now just given me."
!
pi_54168244
Het live-optreden is rechtstreeks te horen op BBC Radio 2. Hij is zojuist zijn set begonnen met 'Magical Mystery Tour'. Maar op dit moment is er nog niets uitgezonden, wel een interview nu.
pi_54168684
Nu eindelijk muziek van Paul. Got To Get You Into My Life, straks Dance Tonight.

edit: Mooi zeg, échte strijkers bij Eleanor Rigby en Calico Skies. Voor de rest weer de voorspelbare setlist .

[ Bericht 56% gewijzigd door mindgames op 25-10-2007 22:25:01 ]
pi_54172781
De opnames zijn al op bepaalde plekken te vinden, voor de geinteresseerden.
quote:
01. Interview Part 1
02. Got To Get You Into My Life [Live]
03. Dance Tonight [Live]
04. Interview Part 2
05. The Long And Winding Road [Live]
06. Interview Part 3
07. Blackbird [Live]
08. Calico Skies [Live]
09. Eleanor Rigby [Live]
10. Interview Part 4
11. Back In The USSR [Live]
12. I've Got A Feeling [Live]
13. Live And Let Die [Live]
14. Hey Jude [Live]
pi_54178087
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:15 schreef mindgames het volgende:

[..]
Er gaat een leuk gerucht over 'Carnival Of Light'. Dat is een experimenteel avant garde nummer van The Beatles uit begin 1967, wat nog nooit uitgebracht is. Het is één van de (zo niet dé) meest gewilde outtake van The Beatles. Het stuk duurt zo'n 15 minuten en volgens de paar mensen die het gehoord hebben bevat het vage geluiden, overstuurde gitaren, geluidseffecten en schreeuwende Beatles. Het is afgekeurd voor Anthology 2, wederom door George, om verschillende redenen. De enige keer dat het nummer te horen is geweest was in 1967 in.....de Roundhouse in Londen!
[..]

!
Samen met de lange Helter Skelter versie staat deze van boven op mijn verlanglijstje
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:23:20 #34
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54178509
Aight, het was een mooi concert gisteren!

Het enige wat ik een beetje jammer vond...was zijn stem...moet er gewoon even aan wennen dat ie kraakt en knarst van alle kanten. Misschien de hoge tonen maar achterwegen laten?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:24:15 #35
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54180977
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:56 schreef mindgames het volgende:
Hier nog wat meer foto's en filmpjes.
McCartney live met een eerlijke stem zonder computerbewerkingen Dank voor de link!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:09:21 #36
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_54191021
Zometeen bij NOVA:

Paul McCartney over de Beatles en downloaden via iTunes.
Late tvp, maar ik ben ook weer van de partij!
Nothing is real and nothing to get hung about
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:38:25 #37
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_54191597
Leuk interview, voor wie het niet gezien heeft.
Op nowplayit.com staan beelden van Paul die zijn nieuwe cd uitlegt aan de hand van speelschemas en dergelijke. Jullie wisten dat vast al wel

Later gaven ze hem een schilderij met de originele binnenhoes van Sgt. Pepper. Ik had dat nog nooit gezien. Geen idee het ontwerp van the Fool al algemeen bekend is, maar voor mij in ieder geval niet. Leuk om eens te zien. Opnames terug te zien op de bekende plek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frozen op 26-10-2007 22:41:03 (url anders.) ]
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_54192394
Serieus, wat een goed interview. Allemaal vragen die ik ook had willen stellen. Ik heb het NOVA-item gemist, maar je kunt het complete interview hier bekijken. Ik wist dat The Fool de originele binnenhoes zou hebben ontworpen, maar heb het pas voor het eerst in een NOVA-item eerder dit jaar gezien. Paul kwam in dat verschrikkelijke interview in de TROS TV Show vorig jaar erg verveeld/cocky over, maar hij lijkt erg goed te pas hier!

De interview vraagt gewoon letterlijk waarom hij zo veel nummers niet live speelt. Het antwoord lag voor de hand, natuurlijk . "You just can't get them all in!" Gisteren nam hij op de BBC als voorbeeld, dat als hij The Rolling Stones gaat zien hij teleurgesteld zou zijn als ze 'Honky Tonk Woman' en 'Satisfaction' niet zouden spelen. Vanuit de positie van het publiek stelt hij zijn setlist samen.

Ook wordt 'Check My Machine' nog even aangehaald, tof! En de quote over bootlegs stelt me gerust ...
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:23:16 #39
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54198397
Inderdaad een fantastisch interview!
Volgens mij valt dat lijstje "wat je niet mag vragen aan Paul" wel mee. Het zou kunnen dat journalisten zich hier door laten afschrikken...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:17:01 #40
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_54202903
zekers een leuk interview
pi_54203863
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Inderdaad een fantastisch interview!
Volgens mij valt dat lijstje "wat je niet mag vragen aan Paul" wel mee. Het zou kunnen dat journalisten zich hier door laten afschrikken...
Bedankt voor het linkje van Electric Proms. Ik zit hier helemaal te genieten. Kriebels in mn buik bij Calico Skies
pi_54204436
Ik krijg bijna een orgasme bij Live and Let die... wow
pi_54204548
Ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien

Nouja beter laat dan nooit
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:21:04 #44
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54211565
Ja, dat interview was niet slecht. Viel me op dat 'ie nogal makkelijk deed over bootlegs en dat hij waarschijnlijk ook spul zou downloaden, illegaal of niet. Er zijn genoeg die doen alsof ze dat noooooooooit zouden doen... De vragen waren wat willekeurig maar er zaten wel leuke vragen tussen. Paul wist er natuurlijk wel weer wat bekende feiten tussen te proppen (over samen schrijven met John en zo), maar al met al leuk interview.

Nou, nog een paar dagen en Help! komt uit! Iemand hier die de special edition gaat kopen...?

P.S. Dat tournament doe ik trouwens niet aan mee: onmogelijk... Die eerste ronde was al onmogelijk, en de tweede net zo. Zijn die nummers trouwens willekeurig tegenover elkaar gezet? Ik kan bij sommige onmogelijk kiezen! O, ik zie nu net dat we al met ronde drie bezig zijn. Ik kom hier duidelijk niet zo vaak meer de laatste tijd...

[ Bericht 28% gewijzigd door hello_goodbye op 27-10-2007 23:13:15 ]
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:39:12 #46
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54212280
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:05 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, dat interview was niet slecht. Viel me op dat 'ie nogal makkelijk deed over bootlegs en dat hij waarschijnlijk ook spul zou downloaden, illegaal of niet. Er zijn genoeg die doen alsof ze dat noooooooooit zouden doen... De vragen waren wat willekeurig maar er zaten wel leuke vragen tussen. Paul wist er natuurlijk wel weer wat bekende feiten tussen te proppen (over samen schrijven met John en zo), maar al met al leuk interview.

Nou, nog een paar dagen en Help! komt uit! Iemand hier die de special edition gaat kopen...?

P.S. Dat tournament doe ik trouwens niet aan mee: onmogelijk... Die eerste ronde was al onmogelijk, en de tweede net zo. Zijn die nummers trouwens willekeurig tegenover elkaar gezet? Ik kan bij sommige onmogelijk kiezen! O, ik zie nu net dat we al met ronde drie bezig zijn. Ik kom hier duidelijk niet zo vaak meer de laatste tijd...
Ik krijg de Deluxe Special Edition voor mijn verjaardag over 3 weken van mijn vriendin.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:43:03 #47
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54219195
maandag in Frankfurt de lp's Revolver en Rubber Soul gekocht
heb er nu 5, en een van Lennon

pi_54223107
Purple Chick heeft het weer voor elkaar gekregen! Als aanvulling op zijn 6-delige Sgt. Pepper deluxe editie heeft hij wat nieuws gevonden. Jawel, de multitracks van 4 Sgt. Pepper-nummers zijn nu spoor voor spoor te beluisteren! Dit keer écht. Te vinden in de buurt van de groene duivel...

En dan kunnen we nu ook voor altijd vaststellen dat Paul de aaaaah's in A Day In The Life zingt.
Bewijs hierrrr.
pi_54223927
volgens mij is het John
  zondag 28 oktober 2007 @ 16:46:39 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54226063
Wat is A Day In The Life toch een ontzettend mooi nummer En dan vooral de piano na "dragged a comb across my head"
pi_54231288
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:44 schreef mindgames het volgende:=
En dan kunnen we nu ook voor altijd vaststellen dat Paul de aaaaah's in A Day In The Life zingt.
... Dat is toch niet zo moeilijk te horen?
Het klinkt gewoon heel Paul

Wel mooie outtake trouwens!
  zondag 28 oktober 2007 @ 21:16:52 #53
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54231358
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 21:13 schreef webfreak het volgende:

[..]

... Dat is toch niet zo moeilijk te horen?
Het klinkt gewoon heel Paul
Ik vind het heel John klinken Volgens mij had McCartney het warmer ingezongen. Hebben ze het nou pas na een halve tel dubbel opgenomen? Geluidsdeskundigen, verlicht mij!
quote:
Wel mooie outtake trouwens!
Vind ik ook! Is er ergens een site waar ik meer van zulke losse stukjes kan horen? Ben dan wel geen geluidstechnicus, maar vind het erg leuk om te horen
pi_54231475
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 21:13 schreef webfreak het volgende:
[..]
... Dat is toch niet zo moeilijk te horen?
Het klinkt gewoon heel Paul

Wel mooie outtake trouwens!
Ja, ik zei het alleen maar omdat we een tijd geleden een flinke discussie daar over hadden. Voor mij is het ook heel duidelijk Paul, maar nu de losse sporen te horen zijn is het nóg duidelijker .
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 21:16 schreef TNA het volgende:
[..]
Vind ik ook! Is er ergens een site waar ik meer van zulke losse stukjes kan horen? Ben dan wel geen geluidstechnicus, maar vind het erg leuk om te horen
Zoals ik in mijn post zei heeft Purple Chick de losse sporen van 4 Sgt. Pepper-nummers gisteravond wereldkundig gemaakt. Ik had het nooit zo snel verwacht, best een verrassing!
Tracklist van disc 6 van zijn deluxe-editie van Sgt. Pepper:
quote:
Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band
1: Applause and crowd noise
2: Backing track
3: Lead and backing vocals
4: Lead guitar and brass

With A Little Help From My Friends
5: Percussion, bass guitar, guitar
6: Backing track
7: Lead and backing vocals, organ
8: Backing vocals, guitar

She’s Leaving Home
9: Strings #1
10: Strings #2
11: Lead and backing vocals
12: Harmony and backing vocals

A Day In The Life
13: Piano and lead vocals
14: Guitar and tambourine
15: Jangle piano, orchestra
16: Bass guitar and drums

Full Multitrack Remixes
17: Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band
18: With A Little Help From My Friends
19: She’s Leaving Home
20: A Day In The Life
21: When I’m Sixty Four
Zelfs alleen bass en drums voor A Day In The Life klinkt al prachtig!
pi_54234487
Wat is "in de buurt van de groene duivel"?
pi_54234699
Een subtiele manier om te zeggen dat de torrent op Demonoid staat, zonder een ban te riskeren .
pi_54234955
Net uit gelezen
Northern Songs (The true story of The Beatles song publishing empire)

Interessant
  maandag 29 oktober 2007 @ 00:07:50 #58
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54235543
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:30 schreef mindgames het volgende:
Een subtiele manier om te zeggen dat de torrent op Demonoid staat, zonder een ban te riskeren .
Dank voor je uitleg en de subtiliteit!
pi_54235681
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:30 schreef mindgames het volgende:
Een subtiele manier om te zeggen dat de torrent op Demonoid staat, zonder een ban te riskeren .


Handig, zo'n codetaal
pi_54235738
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 00:13 schreef webfreak het volgende:

[..]



Handig, zo'n codetaal
Haha, ja hè. Werkt reuzegoed. Zo was er natuurlijk ook: "in de buurt van het roze paleis". Maar die vlieger gaat niet meer op sinds vorige week .
pi_54236347
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 00:16 schreef mindgames het volgende:

[..]

Haha, ja hè. Werkt reuzegoed. Zo was er natuurlijk ook: "in de buurt van het roze paleis". Maar die vlieger gaat niet meer op sinds vorige week .
RIP *maakt knorgeluid*.

Wat is Something trouwens moooooi.
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:48:20 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54240031
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 01:07 schreef Larsch het volgende:
Wat is Something trouwens moooooi.
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:03:50 #63
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_54248150
Dat ahhhh in ADITL vind ik erg als John klinken..

Een hele late tvp
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Redactie Frontpage maandag 29 oktober 2007 @ 18:07:17 #64
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54248212
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:03 schreef satecl het volgende:
Dat ahhhh in ADITL vind ik erg als John klinken..

Een hele late tvp
Het begin is John, daarna komt Paul.

Dat daar nog niemand op gekomen is.

Want het is wel zo.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:34:19 #65
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_54248690
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:07 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Het begin is John, daarna komt Paul.

Dat daar nog niemand op gekomen is.

Want het is wel zo.
Dat heb ik ook altijd al gedacht..
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Redactie Frontpage maandag 29 oktober 2007 @ 18:56:52 #66
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54249128
Ah oke,

Nee maar onze huis autist denkt nog steeds dat het Paul alleen is, vandaar.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:58:23 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54250397
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ah oke,

Nee maar onze huis autist denkt nog steeds dat het Paul alleen is, vandaar.
Ik vind dat het John alleen is, ben ik nu ook huisautist?

Wat een prachtige "stemisolatie" trouwens, ik kan hier echt tijden naar luisteren
pi_54256772
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:22 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, prachtige boxset. Vanaf 9 November in de schappen.

In het persbericht staat ook: The McCartney Years bevat uiteraard veel extra’s zoals interviews en persoonlijk commentaar bij alle beelden.

Dat maakt me wel benieuwd. Er stond ook een trailer-link bij, maar die werkt niet
Dan nu een werkende trailer-link. Astu! http://streamos.warnermus(...)artney_years_epk.wvx

pi_54258149
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 01:34 schreef mindgames het volgende:

[..]

Dan nu een werkende trailer-link. Astu! http://streamos.warnermus(...)artney_years_epk.wvx

[ afbeelding ]
Hmm, ik zie niks.
Waarschijnlijk omdat 'ie WVX is, moet ik weer met 100 codecs gaan leuren zeker

Vooral maf dat 'ie nog niet op Youtube staat. Niemand die 'm even kan rippen?
pi_54261940
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 08:57 schreef webfreak het volgende:

[..]

Hmm, ik zie niks.
Waarschijnlijk omdat 'ie WVX is, moet ik weer met 100 codecs gaan leuren zeker

Vooral maf dat 'ie nog niet op Youtube staat. Niemand die 'm even kan rippen?
Deze werkt misschien beter (hier wel): mms://wm1-cm.edgestreams.net/b7/4c/b74c20f1e4526ca747fa33d9fe212695-4718f20c.asf?auth=caEaNaVbla4cZa4cFctb2aoc7aUa8dqcmc0-bhjXDd-kJa-Ovh&aifp=0001
pi_54262252
Het ziet er trouwens super uit, volgende week haal ik hem meteen op
pi_54262654
Op play.com kost die luxe editie van Help! 62 euro incl. verzending... Is toch wel een stuk leuker dan die 80 euro (excl. verzendkosten) van bol.com... Dit wordt toch wel interessant. Ik weet alleen niet of er een Nederlandse editie is of een algemene (wat betreft de ondertiteling).

Toch... 62 euro is dik 130 gulden... als je het zo bekijkt... Pffffffffffff, wat een geld.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:56:35 #73
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54265887
62 euro voor een dvd...

Alleen een blinde fan koopt zoiets.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54266251
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
62 euro voor een dvd...

Alleen een blinde fan koopt zoiets.
Een blinde fan kijkt die films toch niet
  Redactie Frontpage dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:40:44 #75
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54266628
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een blinde fan kijkt die films toch niet
LOL!!!!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_54272245
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
62 euro voor een dvd...

Alleen een blinde fan koopt zoiets.
Neeeeeeeeee, het is niet 62 euro voor een dvd maar voor 2 dvd's, een fotoboek, het script, fotokaarten, poster en eh... de doos.
pi_54303046
Is Help! al ergens verkrijgbaar?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage vrijdag 2 november 2007 @ 11:39:48 #78
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54312614
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:17 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Neeeeeeeeee, het is niet 62 euro voor een dvd maar voor 2 dvd's, een fotoboek, het script, fotokaarten, poster en eh... de doos.
Ja en?

Blijf 62 euro dan nog godsgruwelijke waanzin.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:37:01 #79
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54317417
quote:
Ik heb hem al besteld
pi_54319128
Iemand nog naar Help! in Tuschinsky geweest? Vond het nogal langdradig allemaal. Die vrouw die Paul McCartney had ontmoet, had van mij echt niet gehoeven...
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:59:34 #82
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54336039
Zo, ik heb 'm: Help! Voor 25 euro bij de V&D. De gewone versie dus, want ik ben natuurlijk geen blinde fan...
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:37:50 #84
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54336553
Oh, hier waren jullie gebleven!
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:10 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Rock Show heb ik al als bootleg op DVD, al is die Rockshow niet helemaal geweldig
Ik neem aan dat je het over de video-kwaliteit hebt, want het concert is natuurlijk helemaal geweldig!! Echt m'n favoriet.
Btw, een You Tube-linkje voor de liefhebber.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:43:11 #85
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54336668
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:05 schreef Price het volgende:
DISC 3 Rock Show

1. Venus And Mars
2. Rock Show
3. Jet
4. Maybe I'm Amazed
5. Lady Madonna
6. Listen To What The Man Said
7. Bluebird
MTV Unplugged
8. I Lost My Little Girl
9. Every Night
10. And I Love Her
11. That Would Be Something
Glastonbury
12. Jet
13. Flaming Pie
14. Let Me Roll It
15. Blackbird
16. Band On The Run
17. Back In The USSR
18. Live And Let Die
19. Hey Jude
20. Yesterday
21. Helter Skelter
22. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Extras 1. Live Aid 2. The Superbowl XXIV
Geen Rock For Kampuchea...

'Lucille' met Rockestra....

[ Bericht 11% gewijzigd door Jane op 03-11-2007 13:58:06 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54337724
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:20 schreef Olmo het volgende:
Iemand nog naar Help! in Tuschinsky geweest? Vond het nogal langdradig allemaal. Die vrouw die Paul McCartney had ontmoet, had van mij echt niet gehoeven...
Ja dat vond ik ook verschrikkelijk. De making of vond ik het leukste. De film kon ik m'n aandacht niet bij houden en kon het niet goed verstaan. Vond die Indiërs vaak niet te verstaan en ik miste veel woordgrapjes. Had liever ondertiteling gehad. Ik was ook veel te moe om de concentratie op te brengen om keihard te proberen alles te verstaan . De muziek klonk trouwens echt geweldig. En wat staan er toch mooie nummers op Help. Vooral de titeltrack, The night before en You're gonna lose that girl klonken fantastisch.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:10:38 #87
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_54341456
Wat vinden jullie beatles fans van Sir Paul Mccartney solo? Ik zat laatst op de BBC een concert te kijken maar ik vond het weinig spectaculair.
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:55:03 #88
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54342230
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:10 schreef Pudy het volgende:
Wat vinden jullie beatles fans van Sir Paul Mccartney solo? Ik zat laatst op de BBC een concert te kijken maar ik vond het weinig spectaculair.
Ik vind McCartney in zijn Beatlestijd een genie, algemeen gezien in zijn solocarrière een stuk minder. Hij heeft ook daar prachtige, muzikale nummers gemaakt, maar ook veel nummers die me niets doen. Hoewel ik niet al zijn solowerk ken vind ik Flaming Pie verreweg het beste album dat hij solo heeft geschreven. Dat was voor mij weer de McCartney zoals ik hem gewend ben uit de Beatlestijd. Maybe I'm Amazed vind ik overigens ook prachtig Kortom: McCartney solo vind ik een stuk minder dan McCartney de Beatle, maar hij kan het nog steeds.
pi_54345062
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:37 schreef Jane het volgende:
Oh, hier waren jullie gebleven!
[..]

Ik neem aan dat je het over de video-kwaliteit hebt, want het concert is natuurlijk helemaal geweldig!! Echt m'n favoriet.
Btw, een You Tube-linkje voor de liefhebber.
Uiteraard heb ik het over de videokwaliteit. Mijn beeld is namelijk érg donker! Het concert zelf is waanzinnig natuurlijk! Ik heb ook de Wings over America cd, die eveneens zeer goed te pruimen is. Een tijdje terug zag ik op youtube een goede kwaliteit opname van 'Listen what the man said' en dat smaakte zeer zeker naar meer!

Maar goed, ik klaag ook maar wat, want die bootleg van mij is nog steeds prima te pruimen verder hoor. En de muziek is zeer goed. Ik mis alleen Richard Cory en Picasso's last words, die ik ook wel graag had willen zien. Ik hoop dat de rest van Rockshow ook nog eens wordt gereleased (onbegrijpelijk dat dat niet wordt gedaan, terwijl er al minstens 4 recente-tour-McCartneys uit zijn...).
pi_54345449
Oh, en over McCartney solo. Ik heb en hoef niet alle albums van McCartney, maar 'Band on the Run','Ram', 'Chaos..', 'Wings over America' en inderdaad 'Flaming Pie' vind ik prima te pruimen. Ram laatst nog gedraaid, en blijft erg tof vind ik.
  zondag 4 november 2007 @ 11:53:38 #91
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54352388
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:45 schreef Man_in_a_Shed het volgende:


Maar goed, ik klaag ook maar wat, want die bootleg van mij is nog steeds prima te pruimen verder hoor. En de muziek is zeer goed. Ik mis alleen Richard Cory en Picasso's last words, die ik ook wel graag had willen zien. Ik hoop dat de rest van Rockshow ook nog eens wordt gereleased (onbegrijpelijk dat dat niet wordt gedaan, terwijl er al minstens 4 recente-tour-McCartneys uit zijn...).
Er staan wel live-versies uit 1975 van Richard Cory en Picasso's Last Word op YouTube, heb je dat gezien? Ik heb ze toevallig net gisteren ook pas voor het eerst zitten bekijken. Maar in Rock Show zitten ze niet, inderdaad.

Oh, en ik hou dus wel erg van de muziek van McCartney na The Beatles. Vooral 70's-Paul natuurlijk, want diep in mijn hart ben ik eigenlijk Wings-fan. Maar ook de dingen die hij daarna heeft gedaan. Niet dat álles altijd briljant is, maar er zitten toch altijd wel mooie of grappige dingen tussen. De laatste single vind ik bijvoorbeeld echt leuk. En het clipje is ook errug grappig. (ook pas een paar dagen geleden gezien)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54354503
Chaos and Creation in the Backyard de laatste tijd weer wat beluisterd en het blijft een prachtige plaat Over Memory Almost Full ben ik nog niet echt uit...

Maar ik ben ook echt een liefhebber van Wings, McCartney heeft daarna wel eens een steentje laten vallen, maar ook geniale dingen gemaakt
pi_54366599
Memory almost full is minder dan Chaos, maar ook erg luisterbaar, vind ik.

McCartney solo is trouwens sowieso heerlijke muziek. Flaming pie . Maar luister ook vooral eens naar de live-cd Back in the World! Ge-wel-dig is die! (da's dan wel met een paar oude beatlesnummers)

[ Bericht 66% gewijzigd door Olmo op 04-11-2007 21:56:03 ]
pi_54366726
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:41 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook verschrikkelijk. De making of vond ik het leukste. De film kon ik m'n aandacht niet bij houden en kon het niet goed verstaan. Vond die Indiërs vaak niet te verstaan en ik miste veel woordgrapjes. Had liever ondertiteling gehad. Ik was ook veel te moe om de concentratie op te brengen om keihard te proberen alles te verstaan . De muziek klonk trouwens echt geweldig. En wat staan er toch mooie nummers op Help. Vooral de titeltrack, The night before en You're gonna lose that girl klonken fantastisch.
Ben echt blij dat je dat zegt. Ik was met vier anderen die de hele film - zeggen ze - redelijk konden verstaan. Ik miste dus ook elk grapje... bovendien waren veel mensen lastig te verstaan inderdaad.

Uiteindelijk maar besloten om vooral van de muziek te genieten. Dat kan ik dan weer beter dan die andere vier
pi_54367061
Ik had Help! al op dvd (via usenet) en dus zonder ondertiteling: dat was toch lastig, hoor...! Het leuke van deze dvd is dat je ook de Engelse ondertiteling kunt bekijken: dan weet je een stuk better wat ze ECHT zeggen (want een vertaling blijft natuurlijk toch een vertaling).

Ik heb vanmiddag de extra's bekeken: the making of was wel aardig, ahoewel wel erg lovend... Het filmpje over de restauratie was ook wel geinig om even te zien. De rest is echter nogal overbodig, vooral die Spaanse trailer... en die memories of: dat waren echt alleen maar stukjes die niet goed genoeg waren voor the making of en imho at random bij elkaar geplakt zijn... Nogal overbodig.

De film heb ik nog niet echt bekeken, wel wat gezapt: eerste indruk is dat alles nogal donker is....! Een beetje TE donker, heb ik het idee. Alsof ze bij de restauratie gewoon teveel zwart erin hebben gestopt... Maar misschien valt het wel mee als je de hele film bekijkt.
pi_54368960
In de bioscoop was de beeldkwaliteit zeer goed in ieder geval
pi_54370468
quote:
Op zondag 4 november 2007 21:53 schreef Olmo het volgende:

[..]

Ben echt blij dat je dat zegt. Ik was met vier anderen die de hele film - zeggen ze - redelijk konden verstaan. Ik miste dus ook elk grapje... bovendien waren veel mensen lastig te verstaan inderdaad.

Uiteindelijk maar besloten om vooral van de muziek te genieten. Dat kan ik dan weer beter dan die andere vier
Normaal heb ik weinig moeite de Beatles te verstaan en ook de Gallaghers van Oasis die behoorlijk onverstaanbaar zijn kan ik redelijk moeiteloos verstaan. Ik vond het gewoon wat raar en dof klinken en had ook weinig concentratie en was niet in zo'n goede bui haha. Bovendien waren die Indiërs het minst verstaanbaar. Geluidskwaliteit van de songs (zoals ik al zei) was daarentegen wel geweldig.
pi_54404776
Via wikipedia erachter gekomen dat Brian Epstein op mijn verjaardag is overleden. 27 augustus 1967. Achttien jaar later werd ik geboren.
  maandag 12 november 2007 @ 18:55:44 #99
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54555606
Al bijna een week geen posts meer hier. Een schande. Ik heb eigenlijk ook niets te melden. Behalve dat McCartney volgens de Britse pers een nieuwe liefde heeft gevonden.
quote:
New York, Nov 11 : It seems that Paul McCartney’s new ladylove is really missing the veteran singer, for she has reportedly jetted off to London. According to a neighbour, Nancy Shevell left her East Side apartment on Nov 8, after spending a romantic week with the ex-Beatle.

"I think she went to London," the New York Daily News quoted the neighbour, as saying.

Shevell, 47, a well-to-do Metropolitan Transportation Authority board member and executive of a family-owned trucking company, was photographed cavorting with McCartney in the Hamptons last weekend. Shevell is separated from her husband, Bruce Blakeman, a Long Island lawyer and Republican politician.

Macca and Shevell began their quiet weekend together by enjoying a late-night drink at a restaurant in the exclusive beach resort of East Hampton, where they chatted and sipped cocktails until 3am.

The following afternoon, he visited her at the luxurious home she shares with Blakeman. After leaving the house Sir Paul was pictured going into a local lingerie store to buy a gift. Hours later the pair met up again, this time for dinner at the Mount Fuji Japanese restaurant. Later that evening Nancy spent nearly two hours at Paul's East Hampton home before journeying back to her own house.

The next morning they were together again, sharing breakfast at a cafe before going for a drive and a walk on a beach.

They kissed tenderly in the front seat of Macca’s Ford pick-up truck as he dropped her home. Later Nancy drove back to his home where they spent several more hours alone together. (ANI)
En verder:
quote:
New York, November 12 : Sir Paul McCartney has reportedly made it clear to his friends that he will now go around only with women who do not have to ask him for money, and have their own means of livelihood.

The former ‘Beatle’, who has been seeing Nancy Shevell of late, feels very comfortable with her because she is not seeing him because of his money.

"The fact Nancy is successful in her own right makes him feel much more relaxed around her. Paul says she is not with him for what's in it for her. He will certainly now only date women who have their own means," the New York Daily News quoted an unnamed friend of McCartney as telling the Sunday Mirror.

The source also pointed out that McCartney’s beloved first wife, Linda Eastman, belonged to a wealthy New York family and started a successful vegetarian food business.

"He said Linda never asked him for money - even though she knew she could have what she wanted from him," the source said.
Ja, het is me wat allemaal. Zullen we het nu weer over de muziek hebben?
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:51:35 #100
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_54581940
Ik zet nog even lekker The White Album op.. heerlijke plaat
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:30:18 #101
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_54589652
Welke Beatles-song wordt op jullie uitvaart gedraaid?
Bij mij wordt het: "There's a Place"
Ik vond het altijd een soort van afscheidsdeuntje. Pas vele jaren later realiseerde ik me, dat, tot op zekere hoogte, de tekst ook wel toepasselijk is.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 14 november 2007 @ 10:28:49 #102
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54595325
In My Life
  woensdag 14 november 2007 @ 10:54:57 #103
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54595849
Dan toch echt Let It Be. De Past Masters-versie natuurlijk
pi_54596357
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:54 schreef TNA het volgende:
Dan toch echt Let It Be. De Past Masters-versie natuurlijk
Is dat die met 'gitaarsolo'? Die is gaaf.

Ik zou 't echt niet weten verder. Wil er liever nog niet echt over na denken. Al denk ik Because.
  woensdag 14 november 2007 @ 11:24:23 #105
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54596451
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:20 schreef Larsch het volgende:

[..]

Is dat die met 'gitaarsolo'? Die is gaaf.

Ik zou 't echt niet weten verder. Wil er liever nog niet echt over na denken. Al denk ik Because.
Beide versies hebben een gitaarsolo, maar die van de plaat Let It Be zelf is wat ruiger en anders. Ik vind de Past Masters versie echt véél mooier
pi_54597612
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:30 schreef Price het volgende:
Welke Beatles-song wordt op jullie uitvaart gedraaid?
Bij mij wordt het: "There's a Place"
Ik vond het altijd een soort van afscheidsdeuntje. Pas vele jaren later realiseerde ik me, dat, tot op zekere hoogte, de tekst ook wel toepasselijk is.
The end!
pi_54605657
De bezoekers van mijn uitvaart mogen wat langer blijven zitten. Draai alle albums nog een keertje
  woensdag 14 november 2007 @ 18:23:16 #108
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_54606755
A Day In The Life en de acoustiche versie van While My Guitar Gently Weeps
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_54613183
I'm only sleeping!!!
pi_54615247
Even iets heel anders tussendoor. Zegt de naam: The Bootleg Beatles jullie iets? Na veel te hebben gelezen op het internet, en na een inspectie op youtube, heb ik kaarten voor ze gekocht. Ik was echt verbaasd dat ze gewoon meer dan 4000 keer opgetreden hebben! Februari, Oosterpoort, here i come

Trouwens, op mijn uitvaart worden While my guitar gently weeps en Norwegian Wood gedraaid! Al hoop ik dat die uitvaart nog lang op zich laat wachten, zo'n jaartje of 60/65..

http://www.bootlegbeatles.com/

[ Bericht 11% gewijzigd door Pietmans op 14-11-2007 23:25:57 (linkje toegevoegd..) ]
  woensdag 14 november 2007 @ 23:41:43 #111
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54615790
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:30 schreef Price het volgende:
Welke Beatles-song wordt op jullie uitvaart gedraaid?
Bij mij wordt het: "There's a Place"
Ik vond het altijd een soort van afscheidsdeuntje. Pas vele jaren later realiseerde ik me, dat, tot op zekere hoogte, de tekst ook wel toepasselijk is.
Getting Better moet wel een aantal leuke reacties uitlokken.
Zyggie.
pi_54616054
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:21 schreef Pietmans het volgende:
Even iets heel anders tussendoor. Zegt de naam: The Bootleg Beatles jullie iets? Na veel te hebben gelezen op het internet, en na een inspectie op youtube, heb ik kaarten voor ze gekocht. Ik was echt verbaasd dat ze gewoon meer dan 4000 keer opgetreden hebben! Februari, Oosterpoort, here i come

http://www.bootlegbeatles.com/
begin dit jaar nog gezien in Tivoli, erg leuk
pi_54616103
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:41 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Getting Better moet wel een aantal leuke reacties uitlokken.
of With a little help from my friends, als je door hun naar je graf wordt gedragen

gezellig zo
pi_54616162
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:54 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

of With a little help from my friends, als je door hun naar je graf wordt gedragen

gezellig zo
Of, of, of, Fixing a Hole als je in het graf wordt gelegd
  donderdag 15 november 2007 @ 00:00:31 #115
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54616243
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:56 schreef Pietmans het volgende:

[..]

Of, of, of, Fixing a Hole als je in het graf wordt gelegd
Of:
quote:
Not a second time

You know you made me cry,
I see no use in wond'ring why,
I cried for you.

And now, you've changed your mind,
I see no reason to change mine,
I cried, it's through, oh.

Oh, you're giving me the same old line,
I'm wond'ring why,
You hurt me then, you're back again,
No, no, not a second time.
Zyggie.
  Moderator donderdag 15 november 2007 @ 00:40:12 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54616917
Waarom mis ik toch steeds de Beatles topics
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 15 november 2007 @ 00:44:25 #117
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54616979
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:21 schreef Pietmans het volgende:
Even iets heel anders tussendoor. Zegt de naam: The Bootleg Beatles jullie iets? Na veel te hebben gelezen op het internet, en na een inspectie op youtube, heb ik kaarten voor ze gekocht. Ik was echt verbaasd dat ze gewoon meer dan 4000 keer opgetreden hebben! Februari, Oosterpoort, here i come

Trouwens, op mijn uitvaart worden While my guitar gently weeps en Norwegian Wood gedraaid! Al hoop ik dat die uitvaart nog lang op zich laat wachten, zo'n jaartje of 60/65..

http://www.bootlegbeatles.com/
Ik heb het net bekeken en het ziet er best leuk uit.
Misschien dan ik maar naar Lucky in Rijssen ga 2 februari
pi_54618472
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:44 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ik heb het net bekeken en het ziet er best leuk uit.
Misschien dan ik maar naar Lucky in Rijssen ga 2 februari
Tja, het lijkt mij en een vriend van mij ook erg leuk ! En Rijssen, das in de buurt
  donderdag 15 november 2007 @ 19:00:58 #119
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_54632086
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:21 schreef Pietmans het volgende:
Even iets heel anders tussendoor. Zegt de naam: The Bootleg Beatles jullie iets? Na veel te hebben gelezen op het internet, en na een inspectie op youtube, heb ik kaarten voor ze gekocht. Ik was echt verbaasd dat ze gewoon meer dan 4000 keer opgetreden hebben! Februari, Oosterpoort, here i come

Trouwens, op mijn uitvaart worden While my guitar gently weeps en Norwegian Wood gedraaid! Al hoop ik dat die uitvaart nog lang op zich laat wachten, zo'n jaartje of 60/65..

http://www.bootlegbeatles.com/
Ben er wel eens geweest in Haarlem. Ze zijn wel leuk maar toeon speelde ze wel erg kort(45 min ofzo). Maar het is wel zeker de moeite om heen te gaan.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_54636085
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:00 schreef satecl het volgende:

[..]

Ben er wel eens geweest in Haarlem. Ze zijn wel leuk maar toeon speelde ze wel erg kort(45 min ofzo). Maar het is wel zeker de moeite om heen te gaan.
Da's altijd nog half keer zo lang als The Beatles altijd deden...
pi_54638489
Long and Winding Road... De naked versie.

Al is dat wel érg cliché.

Toch maar Helter Skelter dan. En dat is geen grap. Lijkt me waanzinnig om dat tijdens een begrafenis door te kerk te horen schallen.
  donderdag 15 november 2007 @ 23:38:33 #122
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54639081
Op mijn uitvaart iig Calico Skies , Here Comes The Sun en Always Look On The Bright Side Of Life . Ook geen grap, die laatste, btw.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54654001
Waar is die Purple Chick en haar deluxe editions van albums te vinden? * kwijl kwijl
pi_54654285
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:28 schreef Blinker het volgende:
In My Life
Ook voor mijn begrafenis, net zoals mijn moeder.

En ik ben een tijdje terug naar 'het' Beatles museum geweest in Alkmaar. (Schattig stadje ook!)
Was een heel lief piepklein museumpje helemaal vol met allerlei merchandise, van vroeg tot laat. Je kon het je zo gek niet bedenken of ze hadden het.
Ze hadden zelfs een klein hoekje ingericht naar een typische tienerkamer uit die tijd. Zo schattig en leuk!
Ook hebben ze een klein winkeltje achterin, waar je voor redelijke prijzen ook weer allerlei dingen kunt kopen. Zeker een aanrader, vooral als je in de buurt woont.

http://www.beatlesmuseum.nl/
pi_54659748
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:00 schreef satecl het volgende:

[..]

Ben er wel eens geweest in Haarlem. Ze zijn wel leuk maar toeon speelde ze wel erg kort(45 min ofzo). Maar het is wel zeker de moeite om heen te gaan.
Ik heb ze een flinke tijd terug gezien, en toen waren ze erg grappig

'And now we're gonna play our new single... Wonderwall! Ehm.....' ... Alweer een tijdje geleden dus, maar wel leuke avond gehad. En stemmen waren verbazend goed!

Ze zijn overigens ook te zien op de 'There and Then' DVD van Oasis, bij de I am the Walrus cover.
pi_54675614
The McCartney Years is trouwens een geweldige DVD geworden
pi_54692241
tvp
pi_54700296
vandaag van Azing de LP "Sessions" en onderstaande posters gekocht

pi_54700351
Prachtig
pi_54717570
Een albumtournament dus:

Met de volgende albums?

Please Please Me (1963)
With the Beatles (1963)
A Hard Day's Night (1964)
Beatles for Sale (1964)
Help! (1965)
Rubber Soul (1965)
Revolver (1966)
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
Magical Mystery Tour (U.S., 1967 / U.K., 1976)
The Beatles (The White Album) (1968)
Yellow Submarine (1969)
Abbey Road (1969)
Let It Be (naked) (1970)

Past Master 1 & 2

Let it be (naked) als 1 album? Zijn het daarvoor niet twee té verschillende albums?
pi_54718101
Past Masters kunnen er wat mij betreft idd wel bij, Anthology niet
pi_54718337
Ik ben verliefd op anthology, dus wat mij betreft

Maar ik snap de afweging.
  maandag 19 november 2007 @ 18:27:07 #133
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54721208
Anthology moet er sowieso bij. 1 van mijn lievelings albums

Gave poster @ ruud_fr!!
pi_54723400
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:27 schreef Blinker het volgende:
Gave poster @ ruud_fr!!
het zijn 4 losse
pi_54725515
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:13 schreef Olmo het volgende:
Een albumtournament dus:

Met de volgende albums?

Please Please Me (1963)
With the Beatles (1963)
A Hard Day's Night (1964)
Beatles for Sale (1964)
Help! (1965)
Rubber Soul (1965)
Revolver (1966)
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
Magical Mystery Tour (U.S., 1967 / U.K., 1976)
The Beatles (The White Album) (1968)
Yellow Submarine (1969)
Abbey Road (1969)
Let It Be (naked) (1970)

Past Master 1 & 2

Let it be (naked) als 1 album? Zijn het daarvoor niet twee té verschillende albums?
Ik zou inderdaad gewoon de 13 officiele albums doen plus Past masters omdat daar alles op staat wat in de jaren zestig niet op lp is verschenen (nou ja, beetje kort door de bocht, maar goed). Let it be Naked vind ik anders dat de originele: maar als je die erbij gaat doen, moet dan ook Love erbij en zo...? Ik zou het simpel houden en gewoon bovenstaande lijst doen: de officiele canon, zogezegd. Ik zal zelf trouwens niet stemmen op Past masters omdat het voor mijn gevoel geen echte Beatles lp is natuurlijk, ook al staan er natuurlijk supernummers op! Maar het gaat hier om het beste ALBUM en dan vind ik eigenlijk dat je alleen kan stemmen op albums die The Beatles ZELF als zodanig SAMEN gemaakt hebben. Vandaar dat ik Anthology er ook niet bij vind passen. En de Red en Blue al helemaal niet: als ik IETS een miskleun vond...

Ik weet trouwens nu al dat ik onmogelijk kan kiezen... Met het andere tournament heb ik ook niet meegedaan: ik dacht nu wel mee te doen maar toen ik alles zo op ee rijtje zag wist ik het al niet meer. Maar misschien doe ik wel een poging. Ik neem aan dat het gewoon 1 simpele ronde wordt....? Alsjeblieft niet albums tegenover elkaar gaan zetten!!!

Toch he... moet je dat rijtje eens zien... TWEE topalbums per jaar, op 1966 na (als je Yellow sub in 1968 zet en Let it be in 1969, waar het eigenlijk hoort).! En DAARNAAST nog een giga lijst met supersingles waarvan de meeste nog geeneens op de lp stonden. Niet te geloven. Zet dat lijstje eens naast een lijst van een hedendaagse topband...! Dan mag je blij zijn als je 1 album in de paar jaar krijgt! Neem U2 (ook een topband trouwens): die zitten na 27 jaar op 11 albums! Ja, het is niet te geloven: wat een tijd was dat, zeg!!!

[ Bericht 11% gewijzigd door hello_goodbye op 19-11-2007 21:41:26 ]
pi_54727540
Anthology zou ik er niet bijdoen.
Het is simpelweg geen album. Hoe gaaf sommige takes ook zijn, het blijft gewoon een verzameling outtakes.
LOVE al helemaal niet. Dat is een remixalbum, heeft verder weinig met The Beatles van doen.

Let It Be (Naked) is een moeilijkere kwestie. Ik vind de Naked-versie namelijk stukken beter dan het origineel. Betere productie + natuurlijk "Don't Let Me Down" (voor mij verreweg het beste nummer van de plaat ). Zoiets maakt verschil.
Tegelijkertijd is het gewoon hetzelfde album.. Misschien toch beter om het op één LIB te houden, om het overzichtelijk te houden.
  maandag 19 november 2007 @ 23:49:30 #137
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_54729325
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:31 schreef hello_goodbye het volgende:

Ik zou inderdaad gewoon de 13 officiele albums doen plus Past masters omdat daar alles op staat wat in de jaren zestig niet op lp is verschenen (nou ja, beetje kort door de bocht, maar goed). Let it be Naked vind ik anders dat de originele: maar als je die erbij gaat doen, moet dan ook Love erbij en zo...? Ik zou het simpel houden en gewoon bovenstaande lijst doen: de officiele canon, zogezegd. Ik zal zelf trouwens niet stemmen op Past masters omdat het voor mijn gevoel geen echte Beatles lp is natuurlijk, ook al staan er natuurlijk supernummers op! Maar het gaat hier om het beste ALBUM en dan vind ik eigenlijk dat je alleen kan stemmen op albums die The Beatles ZELF als zodanig SAMEN gemaakt hebben. Vandaar dat ik Anthology er ook niet bij vind passen. En de Red en Blue al helemaal niet: als ik IETS een miskleun vond...
Listen to what the man said....
Helemaal mee eens!
Nothing is real and nothing to get hung about
  dinsdag 20 november 2007 @ 01:39:53 #138
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54730796
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:09 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

het zijn 4 losse
Enige kans dat die posters nog ergens los te bestellen zijn?
Vind die van John Lennon erg gaaf!
pi_54731094
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:22 schreef ruud_fr het volgende:
vandaag van Azing de LP "Sessions" en onderstaande posters gekocht

[ afbeelding ]
Mooi! Ik heb ze ook, maar dan klein(er).
  dinsdag 20 november 2007 @ 05:41:45 #140
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54731278
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:42 schreef webfreak het volgende:

Let It Be (Naked) is een moeilijkere kwestie. Ik vind de Naked-versie namelijk stukken beter dan het origineel. Betere productie + natuurlijk "Don't Let Me Down" (voor mij verreweg het beste nummer van de plaat ). Zoiets maakt verschil.
Tegelijkertijd is het gewoon hetzelfde album.. Misschien toch beter om het op één LIB te houden, om het overzichtelijk te houden.
Ik vind het ook 2 totaal verschillende albums, maar dan omgekeerd. Ik zou echt nóóit op LIBN stemmen! Niet alleen Phil Spector is daar n.m.m. weggemixt, maar ook alle sfeer.

Trouwens, ook qua nummers en takes is het niet hetzelfde album, dus LIB en LIBN samentrekken zou ik echt onzin vinden!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54733151
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 05:41 schreef Jane het volgende:

[..]

{ Niet alleen Phil Spector is daar n.m.m. weggemixt, maar ook alle sfeer.
Ik moet zeggen dat LIBN sinds het verschijnen het origineel uit m'n cd-speler heeft verdrongen, maar toen ik eerder dit jaar (of was het alweer vorig jaar...?) alle DESS-versies op cd kreeg, heb ik het origineel weer herontdekt: die is inderdaad wel sfeervoller en warmer: ik weet eigenlijk niet of dat puur sentiment/nostalgie is, want het is tenslotte wel het album zoals ik dat in mijn jeugd leerde kennen, maar na een paar jaar LIBN is het origineel toch wel weer erg mooi...

Wat we ook nog kunnen doen is het originele Get back album in de lijst zetten i.p.v. Let it be... (geintje... Ik kan trouwens niet zonder I me mine en Across the universe, dus...). In ieder geval, ook al vind ik LIBN ook mooi, ik zou toch de originele versie in de lijst zetten, om de eerder genoemde reden (dat The Beatles er zelf bij betrokken waren, alhoewel dat bij LiB natuurlijk allemaal weer zeer discutabel is, maar toch, het IS een 'echte' Beatles lp...).

EDIT:
Ik heb LIB meteen maar weer even opgezet... Two of us is ook zo'n heerlijk (en ondergewaardeerd) nummer...!

[ Bericht 7% gewijzigd door hello_goodbye op 20-11-2007 10:19:05 ]
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 10:49:03 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54734004
Het lijkt mij dat zowel Let it Be als Let it Be Naked in de lijst thuishoren. Als je een van beiden eruit laat dan doe je een van beide albums tekort. Let it Be is dan wel een officiele Beatles plaat maar Let it Be Naked is zoals de Beatles (lees Macca) het ooit bedoeld hadden. Daar kun je volgens mij niet omheen... Het is of beiden of geen, een van de twee lijkt mij niet logisch.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 10:49:30 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54734014
Overigens zullen beiden albums het niet winnen dus maakt het ook niet uit dat ze er allebei instaan toch
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_54735827
Mag The BBC Sessions er niet bij?
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 12:29:01 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54736022
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:19 schreef warpozio het volgende:
Mag The BBC Sessions er niet bij?
Dan kun je Live! At the Star Club in Hamburg er ook bij doen Maar lijkt me niet nee, het gaat om cd's die ze uitgebracht hebben en niet om liveregistraties.

Overigens heb ik de BBC sessions nog nooit gehoord
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_54736888
Erg gave cd, dat kan ik je wel zeggen
pi_54747231
Weet imand of de snellere versie van Help uit de videoclip ( http://www.youtube.com/watch?v=3Lxn8fjSxHQ&feature=related )
op CD is uitgebracht?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:21:08 #148
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54747312
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:18 schreef Honky het volgende:
Weet imand of de snellere versie van Help uit de videoclip ( http://www.youtube.com/watch?v=3Lxn8fjSxHQ&feature=related )
op CD is uitgebracht?
Wat ziet McCartney er lief en blij uit in die video
pi_54748477
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:18 schreef Honky het volgende:
Weet imand of de snellere versie van Help uit de videoclip ( http://www.youtube.com/watch?v=3Lxn8fjSxHQ&feature=related )
op CD is uitgebracht?
Het is gewoon een te snel afgespeeld filmpje. Vergelijk het maar met een andere Help! video en dan hoor je dat deze hoger klinkt en dus sneller. Het is dus geen aparte versie: de jongens playbacken gewoon de single!
pi_54752267
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 01:39 schreef Blinker het volgende:

[..]

Enige kans dat die posters nog ergens los te bestellen zijn?
Vind die van John Lennon erg gaaf!
http://www.beatlesmuseum.nl/

ff contact opnemen
pi_54763271
Als we het toernooi beginnen met de volgende albums:

Please Please Me (1963)
With the Beatles (1963)
A Hard Day's Night (1964)
Beatles for Sale (1964)
Help! (1965)
Rubber Soul (1965)
Revolver (1966)
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
Magical Mystery Tour (U.S., 1967 / U.K., 1976)
The Beatles (The White Album) (1968)
Yellow Submarine (1969)
Abbey Road (1969)
Let It Be (1970)

Let it Be naked

Past Masters 1 & 2

Heeft er dan nog iemand enorme bezwaren?
  Moderator woensdag 21 november 2007 @ 18:06:47 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_54764788
Lijkt me een prima lijst

Maar ik snap alleen niet het jaartal achter Magical Mystery Tour. Die kwam toch niet pas in 1976 in the UK uit mag ik hopen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 21 november 2007 @ 18:21:27 #153
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54765117
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:06 schreef MaJo het volgende:
Lijkt me een prima lijst

Maar ik snap alleen niet het jaartal achter Magical Mystery Tour. Die kwam toch niet pas in 1976 in the UK uit mag ik hopen?
Het klopt een beetje Wikipedia:
quote:
Released:
November 27, 1967 (US LP)
December 8, 1967 (UK EP)
November 19, 1976 (UK LP)
pi_54766548
laten we maar gauw beginnen Olmo
pi_54768175
Sterker nog:

We zijn begonnen!

Beatles Album Tournament

Stemmennnnnnnnnn!
pi_54770801
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Het klopt een beetje Wikipedia:
[..]
Klopt. MMT is dus eigenlijk geen officiele Beatles LP! Hij hoort eigenlijk thuis in het (afgrijselijke) rijtje Meet The Beatles, Something new, Beatles '65 en ga zo maar door... Pas in 1976 werd 'ie ook in de UK uitgegeven als LP en sinds die tijd zit hij in de officiele lijst. Alhoewel... de Blue box uit eind jaren zeventig, met daarin alle Bealtes lp's, bevatte geen MMT... Toen de cd's uitkwamen, is hij echter wel uitgebracht alsof 'ie er gewoon bijhoort. Maar het is alsnog niet een LP/CD die door The Beatles zelf als zodanig is gemaakt/samengesteld.
pi_54800422
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dan kun je Live! At the Star Club in Hamburg er ook bij doen Maar lijkt me niet nee, het gaat om cd's die ze uitgebracht hebben en niet om liveregistraties.

Overigens heb ik de BBC sessions nog nooit gehoord
Live at the BBC is de officiele naam
http://en.wikipedia.org/w(...)The_Beatles_album%29
pi_54805368
Voor wie 'm nog niet heeft: Lennon Legend (het boek) is te koop voor maar 10 euro bij Boekenvoordeel (www.boekenvoordeel.nl), die winkel met allemaal zooi die je her en der hebt. Maar nu hebben ze dus ook zowaar iets LEUKS in de aanbieding. Ook al gaat het boek over Lennen, meer dan de helft gaan in feite over The Beatles. Het leuke van het boek is dat er allemaal net echte dingen in zitten die je er ook echt uit kan halen: kaartjes, foto's, brieven, songteksten, etc. etc.: het is allemaal net echt. Leuk om te hebben, zeker als het maar 10 euro kost...!

EDIT:
De link naar het plaatje werkt niet goed, dus dan maar even zo:
http://www.amazon.com/gp/product/images/0811835170/ref=dp_otherviews_1/105-6853373-0292422?ie=UTF8&s=books&img=1

En o ja, er zit ook nog een cd bij met een interview of zo.
pi_54930293
Mocht je nog ergens 210 euro hebben liggen en je weet niet wat je er mee moet doen: bekijk dit boek eens...

http://www.something-books.com/template.html

Dit is dus een sample van een boek dat in december uit komt. Totaal meer dan 1300 pagina's en 4000 full color foto's.

Ik vind het mooi...!!! Maar ook duur...
  Redactie Frontpage donderdag 29 november 2007 @ 21:46:52 #160
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_54930725
Niemand er stil bij gestaan dat het vandaag precies 6 jaar geleden is?...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 29 november 2007 @ 21:48:07 #161
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54930762
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Niemand er stil bij gestaan dat het vandaag precies 6 jaar geleden is?...


All things must pass...
pi_54931078
1 Rubber Soul
2 Abbey Road
3 Revolver
4 Please Please Me
5 Magical Mystery Tour
6 Help!
7 A Hard Day's Night
8 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
9 Beatles For Sale
10 The White Album
11 With The Beatles
12 Let It Be
13 Yellow Submarine

Oh wacht ff verkeerde topic.
Wie dit leest is gek
pi_54931084
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Niemand er stil bij gestaan dat het vandaag precies 6 jaar geleden is?...
Ja. Vanochtend draaiden ze What is life op de radio. Zes jaar alweer?!?!? dacht ik... Maar ik sta er verder niet echt bij stil. Ik hou de herinneringen liever levend...
pi_54931164
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
1 Rubber Soul
2 Abbey Road
3 Revolver
4 Please Please Me
5 Magical Mystery Tour
6 Help!
7 A Hard Day's Night
8 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
9 Beatles For Sale
10 The White Album
11 With The Beatles
12 Let It Be
13 Yellow Submarine
Eh... verkeerde topic, denk ik...? Leuk trouwens dat je PPM hoog hebt staan: die zou bij mij ook hoog staan ('zou', want ik kan nooit lijstjes maken van The Beatles...)
pi_54931655
Please Please Me heeft een hoog meezing gehalte en dat speelt voor mij ook mee.
Rubber Soul staat bovenaan ondat daar akkoorden en overgangen in de liedjes zitten waar je soms de koude rillingen van krijgt, zo mooi.
Abbey Road hoog natuurlijk om kant 2 met z'n geniale melodielijntjes
Wie dit leest is gek
pi_54931869
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Niemand er stil bij gestaan dat het vandaag precies 6 jaar geleden is?...
Die liedjes van George van rond 1988...When we were fab en Got my mind set on you waren naar mijn smaak liedjes die veel dichter bij The Beatles lagen dan alles wat Paul in al die jaren na 1970 bij elkaar nog gemaakt heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 30-11-2007 22:21:38 ]
Wie dit leest is gek
pi_54931887
Nou, ik heb toch ook maar een lijstje gemaakt zie het betreffende topic). Maar man, het is onmogelijk... Ik kan het gewoon niet aanzien om wat voor album dan ook NIET in de top 3 te zetten! Mijn conclusie is dat ALLES op 1 staat. The Beatles 'in hun geheel' staan op 1, en een onderverdeling maken is onmogelijk... Al hun muziek zit te diep in m'n wezen dat ik gewoon niet kan kiezen. Het is ook de ENIGE muziek die me NOOIT verveelt. Al meer dan 30 jaar niet!

Trouwens, wat betreft m'n lijstje: jaaaaaaarenlang zijn PPM en AR m'n meest gedraaide albums geweest. De laatste jaren is dat pas wat veranderd. Misschien heb ik ze wat TE veel gedraaid. Maar op een of andere manier heb ik ook wel moeite met AR, vooral aan het eind, omdat het echt het EIND was... Daar wordt ik wel eens wat droevig van, helemaal nu al twee van de vier niet meer onder ons zijn. Ja, ik wordt toch echt een dagje ouder...

[ Bericht 39% gewijzigd door hello_goodbye op 29-11-2007 22:24:48 ]
  vrijdag 30 november 2007 @ 22:30:24 #168
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_54957717
Ik heb nog ergens een boek liggen en daarin staat dat de mondharmonica die je hoort in Love Me Do door John Lennon werd gestolen uit een muziekwinkel in Arnhem.
Dat was toen ze vanuit Liverpool op doorreis waren naar Hamburg. Is dat waar?

In dat boek staat trouwens ook een foto waar ze poseren bij het oorlogsmonument in Oosterbeek, waar een paar duizend Britse parachutisten begraven liggen van operatie Market Garden.
Wie dit leest is gek
pi_55111901
Zo, net het boek van Spitz uitgelezen. Het schijnt dat veel Beatles-diehards het een flutboek vinden, maar ik vond het best een goed boek. Las lekker weg. Ik was wel blij toen ik 'm uithad want al dat gedonder op het eind wordt je niet vrolijk van... jammergenoeg...
pi_55211526
Op Usenet (alt.binaries.beatles) is net de dvd Watching rainbows gepost (de eerste van de twee: hopelijk volgt de tweede later). Hierop staan ALLE officiele 'clips' van The Beatles, waarvan een aardig aantal in HELE goede kwaliteit! De dvd's Chronology 1 en 2 zijn misschien wat bekender en bevatten veel van hetzelfde, maar daar staan ook heel veel rommel/nepclips of (cartoons en zo met muziek eronder geplakt). Op deze dvd's staan alleen de officiele clips, en dan ook nog eens ALLE versies (er ontbreekt er eentje, volgens mij, maar goed...). Leuk om te hebben. (En volkomen legaal, dus...) Mocht je usenet-account niet goed genoeg zijin voor binaries, dan zou je voor een keer een maandabonnement kunnen nemen op Easynews: kost maar iets van een dikke 7 euro en dan kan je (dankzij Easynews heel makkelijk via je webbrowser, dus je hebt geen lastige usenet software nodig, zelfs geen par2 progs) nog veel meer dvd's en cd's van The Beatles downloaden ook!
pi_55239083
En ja, de tweede dvd is ook gepost.

Het is trouwens stil hier de laatste tijd...
pi_55244163
Ik zit nog steeds een beetje tegen die McCartney DVD aan te hikken. Hij's een beetje duur en ik heb bar weinig geld. Wie heeft hem en is hij echt de moeite waard?
pi_55244656
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:06 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik zit nog steeds een beetje tegen die McCartney DVD aan te hikken. Hij's een beetje duur en ik heb bar weinig geld. Wie heeft hem en is hij echt de moeite waard?
Ik heb hem en hij is echt de moeite meer dan waard Drie DVD's, waarvan twee met videoclips en een met live materiaal, en alle drie al meerdere malen gezien. Echt een aanrader
  Redactie Frontpage donderdag 13 december 2007 @ 15:23:44 #174
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_55246085
Het is absoluut een aanrader! Maar als je weinig geld hebt kun je beter sparen voor bier
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_55246727
Er staat nog wel een voorraad biertjes in de koelkast, dus dat mag McCartney niet in de weg staan .
  donderdag 13 december 2007 @ 17:30:10 #176
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_55249591
Een leuk linkje naar informatie over de cover van Sgt. Pepper:

http://www.beatlesmax.com/showme/beatles8.htm
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_55250731
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Drie DVD's, waarvan twee met videoclips en een met live materiaal
Dat live materiaal lijkt me reuze interessant, maar die clips kunnen me gestolen worden. Dan wordt het wel een (te) dure aanschaf.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage donderdag 13 december 2007 @ 18:27:30 #178
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_55250892
Dan zou ik het niet aanschaffen, MuadDib!

De live dingen zijn wel oke...maar feitelijk is alleen het stukje Wings Live interessant. De rest heb je vast al of in een andere setting gezien. Ik heb ze gekocht voor de clips! En die zijn werkelijk erg grappig.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_55250937
Staat "Say, say, say" er ook op? Dat vond ik altij zo'n guitig clipje
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage donderdag 13 december 2007 @ 18:30:51 #180
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_55250972
say say say staat er zeker op! Maar ook hilarische onzin zoals Waterfall (prachtig nummer trouwens) en prachtig vormgegegeven clips ala Pipes of Peace. Ik heb me er een heel weekend mee kunnen vermaken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_55256771
Zeker een must voor liefhebbers van de clips.
Als je voor het live-werk gaat: lekker laten liggen.

Zoals GrandWazoo al zei: van de live-disc is alleen het stukje Wings' Rockshow is interessant. Maar dat zijn slechts 7 nummers.
Vervolgens staat 't Glastonbury-optreden uit 2004 erop. Daar heb je dus écht niks aan. Gewoon exact dezelfde show die we al kennen van zijn laatste 3 DVD's (Back in the US, Red Square en Space within Us). Totaal waardeloos als je 't mij vraagt. Verspilling van discruimte. Waarom zet 'ie niet gewoon de complete rockshow erop? Ik snap het écht niet. Wie wil nou in godsnaam een hele DVD-kast vol met exact dezelfde optredens?

Hoe dan ook, de clips zijn vermakelijke videootjes!
pi_55278519
Iemand die hier de DVD Paul McCartney - Live in Concert heeft en is het een aanrader ?
pi_55286691
Er zijn volgens mij maar weinig live dvd's een aanrader... in ieder geval niet die van de laatste 15 jaar. Je ziet meer close-ups van publiek en hoort meer adorerend gewauwel dan Paul in concert. Volgens mij is de dvd die jij bedoelt zo'n typische mtv-dvd met allemaal drukke en bewegende en bewerkte beelden. Maar ik kan me vergissen.
Onlangs kreeg ik trouwens de dvd van U2's Popmart concert: kijk, DAT is nou een concertregistratie! Het viel me echt op dat er pas na een dik uur of zo een heel kort shot van publiek kwam! Op de hele dvd zag je misschien 3 tot 5 keer close-ups van publiek en de rest was gewoon waarvoor je betaald hebt: de band!!! Zou fijn zijn als McCartney dat ook eens zou doen...
pi_55286786
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 21:16 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand die hier de DVD Paul McCartney - Live in Concert heeft en is het een aanrader ?
Da's die gele toch?
Kost 5 eurootjes in de gemiddelde platenzaak, ik zou 't er op wagen

Maar inderdaad, echt een goeie live-DVD heeft Paul nooit uitgebracht. Altijd moeten er stukken interview tussendoor (vaak dwars door de liedjes ), of wordt er ergens een solo afgeknipt, zodat de geluidsman even kan vertellen hoe GEWELDIG het is om met 'Sir Paul' te mogen touren.
pi_55287114
Op DVD3 van The McCartney Years staat wel een goed opgenomen concert in LA. Al istie niet zo lang

Voor die 8euro kan ik het altijd proberen
pi_55337411
de beste band allertijden in de Top 2000:

18 Beatles Hey Jude 1968
32 Beatles Yesterday 1965
49 Beatles A day in the life 1967
57 Beatles Let it be 1970
122 Beatles Blackbird 1968
161 Beatles Here comes the sun 1969
167 Beatles While my guitar gently weeps 1968
183 Beatles Strawberry fields forever 1967
189 Beatles Fool on the hill 1967
221 Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band 1967
252 Beatles The long and winding road 1970
261 Beatles Norwegian wood 1965
279 Beatles Michelle 1966
292 Beatles Eleanor Rigby 1966
312 Beatles Get back 1969
379 Beatles All you need is love 1967
429 Beatles Penny lane 1967
451 Beatles Something 1969
470 Beatles She's leaving home 1967
475 Beatles Help 1965
539 Beatles In my life 1965
541 Beatles I am the walrus 1967
596 Beatles For no one 1966
669 Beatles When I'm sixty four 1967
723 Beatles Lucy in the sky with diamonds 1967
726 Beatles Here there and everywhere 1966
769 Beatles Across the universe 1970
831 Beatles And I love her 1964
855 Beatles Girl 1965
857 Beatles A hard day's night 1964
920 Beatles Eight days a week 1965
930 Beatles We can work it out 1965
931 Beatles Back in the U.S.S.R. 1968
996 Beatles Hello goodbye 1967
1000 Beatles Lady Madonna 1968
1126 Beatles All my loving 1964
1131 Beatles I saw her standing there 1963
1180 Beatles If I fell 1965
1202 Beatles Yellow submarine 1966
1252 Beatles I want to hold your hand 1964
1259 Beatles Twist and shout 1963
1315 Beatles Can't buy me love 1964
1328 Beatles She loves you 1963
1331 Beatles Love me do 1963
1405 Beatles Day tripper 1965
1459 Beatles Baby's in black 1965
1473 Beatles No reply 1965
1578 Beatles I feel fine 1965
1579 Beatles Ticket to ride 1965
1664 Beatles Paperback writer 1966
1713 Beatles Ob la di ob la da 1969
1716 Beatles Rock and roll music 1965
1786 Beatles Magical mystery tour 1967
1941 Beatles The ballad of John and Yoko 1969
1989 Beatles Please, please me 1964

55x maar liefst
  maandag 17 december 2007 @ 15:18:14 #187
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55337540
Met dank aan mij
pi_55337634
wat heb je gestemd?

ik had For no one, She's leaving home, While my guitar gently weeps en Sexy Sadie (eigen keuze)
pi_55337936
WTF!! 55 keer
  maandag 17 december 2007 @ 16:10:34 #190
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55338785
Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer wat ik precies heb gestemd.
Het was iets in deze trend: A Day in the Life, In My Life, Strawberry Fields, Help
pi_55339340
Ik heb niet gestemd (kan nooit kiezen), maar wat ik wel altijd jammer vind, is dat er zoveel nummers van The Beatles in staan. Hoezo, hoor ik je vragen? Nou, als ze bijvoorbeeld maar 10 of 20 nummers van The Beatles in de 'kieslijst' zouden zetten, dan zouden veel meer stemmen 'geconcentreerd' worden op minder nummers, waardoor die bepaalde nummers hoger zouden komen. Snappie? Nu worden alle Beatle-stemmen uitgesmeerd over heel veel nummers en anders denk ik dat veel liefhebbers alsnog op een Beatles-nummer zouden stemmen, ook al was het een andere. Ik heb even gekeken naar de top 10: Queen heeft 23 nummers in de lijst, U2 16 en de rest zit onder de 10 (Eagles 10, Deep Purple 4, Led Zeppelin 2, Coldpplay 2, Animals 7, Alan Parsons Project 4, Meat Loaf 6). Met minder nummers in de kieslijst zou Hey Jude maar zo in de top 10 kunnen komen.

Maar ach, dit soort lijstjes zijn toch al TE betrekkelijk om je er al te druk over maken: Ik bedoel, De Groot op nummer 2... Whahahahahahahahahahahahahahaha!
  maandag 17 december 2007 @ 16:38:19 #192
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55339406
Goed punt!
En eigenlijk is de top 2000 bespottelijk, maar toch kijk ik elk jaar weer.

Boudewijn de Groot
  maandag 17 december 2007 @ 19:50:55 #193
139330 TNA
For the stars that shine
pi_55343708
De top 5 wordt toch redelijk gedomineerd door een zeker lid van de Beatles
pi_55344567
Weet iemand of het concert dat Mccartney laatst gaf in Parijs nog op DVD uitkomt? Heb er stukjes van geizen en wat ik zag beviel me.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_55345008
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef TNA het volgende:
De top 5 wordt toch redelijk gedomineerd door een zeker lid van de Beatles
Eh... help me even, want ik mis denk ik iets../
  maandag 17 december 2007 @ 20:40:36 #196
139330 TNA
For the stars that shine
pi_55345095
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:37 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Eh... help me even, want ik mis denk ik iets../
quote:
18 Beatles Hey Jude 1968
32 Beatles Yesterday 1965
49 Beatles A day in the life 1967
57 Beatles Let it be 1970
122 Beatles Blackbird 1968
Welke Beatle domineert hier nou?!
pi_55346232
O, DIE top 5! Ik vroeg me al af welke Beatle wat te maken had met Bohemian Rhapsody of Child in time of Stairway to heaven...!

Paul heeft over de hele top 55 de overhand, trouwens. Ik tel zo snel 25 'echte' McCartney nummers, iets van 16 typical Lennon songs, 3 van George en de rest is van hen samen. Zo ongeveer dan.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:24:51 #198
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_55364137
Hey,

Ik ben op zoek naar een boek over de beatles. Het is een ontzettend mooi boek met een hoop liedjes ed van ze met uitleg van de betekenis achter de liedjes. Het unieke aan dit boek is dat er ook allemaal briefjes bij zitten waarop de 'originele' teksten zijn geschreven. Zo zitten er in dit boek heel veel kladpapiertjes in die je er dus uit kan halen waar tekeningen, woordspelingen ed opgeschreven staan met pen.

Klinkt misschien een beetje onduidelijk, maar hoop dat iemand weet waar ik het over heb? Heb al zelf erg lopen zoeken, maar kan de titel niet achterhalen en vind het boek nergens.

merci,
I'm running out of time
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:50:20 #199
139330 TNA
For the stars that shine
pi_55366433
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:30 schreef hello_goodbye het volgende:
O, DIE top 5! Ik vroeg me al af welke Beatle wat te maken had met Bohemian Rhapsody of Child in time of Stairway to heaven...!
quote:
Paul heeft over de hele top 55 de overhand, trouwens. Ik tel zo snel 25 'echte' McCartney nummers, iets van 16 typical Lennon songs, 3 van George en de rest is van hen samen. Zo ongeveer dan.
Ik mag niet vloeken in de kerk, maar jij en ik begrijpen wel welke Beatle het muzikaalste is...
pi_55368022
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:24 schreef MrAbagnale het volgende:
Hey,

Ik ben op zoek naar een boek over de beatles. Het is een ontzettend mooi boek met een hoop liedjes ed van ze met uitleg van de betekenis achter de liedjes. Het unieke aan dit boek is dat er ook allemaal briefjes bij zitten waarop de 'originele' teksten zijn geschreven. Zo zitten er in dit boek heel veel kladpapiertjes in die je er dus uit kan halen waar tekeningen, woordspelingen ed opgeschreven staan met pen.

Klinkt misschien een beetje onduidelijk, maar hoop dat iemand weet waar ik het over heb? Heb al zelf erg lopen zoeken, maar kan de titel niet achterhalen en vind het boek nergens.

merci,
Nooit van gehoord...! Het ENIGE boek (over The Beatles) dat ik ken waar dingen in zitten die je eruit kan halen, is Lennon Legend (was twee weken geleden nog te koop bij Boekenmarkt (of hoe die winkel met oude rommel ook heet).

http://www.amazon.com/Lennon-Legend-James-Henke/dp/B0007IP000/ref=pd_bbs_sr_2?ie=UTF8&s=books&qid=1198000986&sr=8-2

Maar daar zitten maar twee of drie liedkladjes in: voor de rest bubblegumplaatjes, toegangskaartjes, etc. Erg leuk. Ies meer dan de helft heeft alleen betrekking op Lennon, natuurlijk. Ik heb het boek gekocht voor de Beatle-dingen.

Op zich lijkt het boek wat je beschrijft wel leuk, maar dan alleen om de kladjes: uitleg van de liedjes zit ik niet op te wachten... vooral omdat uilteg van anderen er meestal naast zit.
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:31:08 #201
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55372004
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 17:50 schreef TNA het volgende:

[..]


[..]

Ik mag niet vloeken in de kerk, maar jij en ik begrijpen wel welke Beatle het muzikaalste is...
Lennon?
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:17:20 #202
139330 TNA
For the stars that shine
pi_55373438
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:31 schreef Blinker het volgende:

[..]

Lennon?
U gaat niet door naar de volgende ronde!
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:20:35 #203
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55373539
Daar was ik al bang voor
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:51:22 #204
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_55374563
Het is al vaker gezegd maar zonder elkaar zouden Paul en John waarschijnlijk in simpele sixties bandjes gespeeld hebben (die wellicht nog een paar hitjes gescoord zouden hebben).
Wie dit leest is gek
  Moderator woensdag 19 december 2007 @ 01:50:22 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_55378619
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:38 schreef Blinker het volgende:
Goed punt!
En eigenlijk is de top 2000 bespottelijk, maar toch kijk ik elk jaar weer.

Boudewijn de Groot
Ik snap niet wat iedereen tegen Boudewijn de Groot heeft? De beste man heeft werkelijk parels van nummers geschreven. Volkomen terecht dus dat hij in de lijst staat! Overigens is het wat zinloos om in een Beatles topic te gaan zeuren om de anderen in de lijst aangezien de Beatles er het meest instaan

Ik heb trouwens op For no One en Girl gestemd. Bewust niet op meer Beatles omdat ze er toch wel in zouden komen. Ik vind het namelijk naast the Beatles ook leuk om andere mooie muziek te horen

En 55 nummers, wat een prestatie weer Dat betekent dat de lijst voor 2,75% uit the Beatles bestaat Heerlijk, komt er ieder uur zowat wel een nummer voorbij
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 19 december 2007 @ 09:58:56 #206
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55381014
quote:
Op woensdag 19 december 2007 01:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap niet wat iedereen tegen Boudewijn de Groot heeft? De beste man heeft werkelijk parels van nummers geschreven. Volkomen terecht dus dat hij in de lijst staat! Overigens is het wat zinloos om in een Beatles topic te gaan zeuren om de anderen in de lijst aangezien de Beatles er het meest instaan

Ik heb trouwens op For no One en Girl gestemd. Bewust niet op meer Beatles omdat ze er toch wel in zouden komen. Ik vind het namelijk naast the Beatles ook leuk om andere mooie muziek te horen

En 55 nummers, wat een prestatie weer Dat betekent dat de lijst voor 2,75% uit the Beatles bestaat Heerlijk, komt er ieder uur zowat wel een nummer voorbij
Vast wel, maar op nummer 2 voor een van de beste nummers aller tijden?
pi_55381390
quote:
Op woensdag 19 december 2007 09:58 schreef Blinker het volgende:

[..]

Vast wel, maar op nummer 2 voor een van de beste nummers aller tijden?
Die lijst heeft meer met bekendheid te maken dan wat anders. Beatlenummers uitgezonderd uiteraard .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 19 december 2007 @ 11:10:14 #208
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55382533
Dan nog!
Zo bekend is dat nummer nou ook weer niet.
The Beatles kent iedereen!
pi_55390438
Ach, dit soort lijstjes gaan altijd een eigen leven lijden. House of the rising sun staat al jaren zo hoog omdat iedereen bij dit soort lijsten aan dat nummer moet denken, om maar wat te noemen... En zo is het ook met De Groot: dat nummer is 'groot' geworden door de Top 2000: zo IS het gewoon. Voorlopig zal dat nummer dan ook hoog blijven staan in deze lijst. In andere soortgelijke lijsten komt 'ie wellicht helemaal niet voor...?

Trouwens, het is geen lijst die bepaald wat het beste nummer alle tijden is!!! Die pretentie hebben ze denk ik ook echt helemaal niet. Het is een lijst die weergeeft welke nummers een bepaalde generatie graag hoort. De lijst drijft op sentiment, wat dat betreft. En da's heel wat anders...! (Want anders zou de top 10 vol staan met Beatles-nummers natuurlijk.......
pi_55391310
Grappig: iemand heeft met Excell een Top 2000 lijst gemaakt van ALLE top 2000's tot nu toe samen (nummer 1 = 2000 punt, nummer 2 = 1999 pt, etc. ) Grappige details:

8 - Imagine - John Lennon
9 - Hey Jude - The Beatles

Ook leuk: Avond van De Groot staat op 42... Terwijl hij de laatste jaren steeds heel hoog heeft gestaan! Dat bewijst wel hoe dit nummer enkel en alleen door pluggen hoog is gekomen...
pi_55391337
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Grappig: iemand heeft met Excell een Top 2000 lijst gemaakt van ALLE top 2000's tot nu toe samen (nummer 1 = 2000 punt, nummer 2 = 1999 pt, etc. ) Grappige details:

8 - Imagine - John Lennon
9 - Hey Jude - The Beatles

Ook leuk: Avond van De Groot staat op 42... Terwijl hij de laatste jaren steeds heel hoog heeft gestaan! Dat bewijst wel hoe dit nummer enkel en alleen door pluggen hoog is gekomen...
is die lijst ergens te vinden?
pi_55393219
De top 100 staat hier:

http://forum.omroep.nl/top2000/forum.php/list_messages/134

En Avond staat trouwens zelf op 49...
pi_55394846
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:50 schreef hello_goodbye het volgende:
De top 100 staat hier:

http://forum.omroep.nl/top2000/forum.php/list_messages/134

En Avond staat trouwens zelf op 49...
thanks, even de hele lijst gevraagd aan die user
pi_55425378
Ik heb een vraag betreffende de CD's van The Beatles. Waarom zijn deze achterlijk zo duur?! Ik wil Revolver al eeuwen, maar ik ga er gewoon geen ¤22,- voor betalen (Plato Enschede). Andere The Beatles CD's zijn ook zo duur, ook bij winkels als FRS (ja, daar kom ik normaal nooit, maar als het goedkoper is) of MediaMarkt. Nu kun je wel gaan zeggen: "koop het dan online!", maar dat is voor mij geen uitkomst (ouders enzo ). Als het nu allemaal dubbelalbums (zoals The White Album) waren, dan begreep ik het nog, maar 22 euro voor 34 (weliswaar fantastische) minuten muziek gaat mij te ver.

Ditzelfde geldt trouwens in mindere mate voor Pink Floyd albums, maar die lijken de laatste tijd een stuk goedkoper dan eerst.
pi_55426030
Allemaal de schuld van die Yoko Ono natuurlijk
Wie dit leest is gek
pi_55426168
Floyd albums zijn nog steeds stervens duur
pi_55426270
Ik heb The Dark Side Of The Moon ein-de-lijk voor > ¤15,- gevonden (namelijk ¤12,-, eigenlijk nog steeds twee euro boven mijn standaard). Maar vroeg me dat van The Beatles gewoon af, ik ga voor die prijs geen albums van ze kopen.
pi_55426545
Als 10 euro je maximum is, dan gaat dat niet lukken. Ook niet online, volgens mij. Ik denk dat The Beatles nog steeds te populair zijn om in de uitverkoop te gaan.
pi_55426736
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Allemaal de schuld van die Yoko Ono natuurlijk
Dat lijkt me een vrij onterechte beschuldiging. Yoko heeft hier helemaal niets mee van doen.

Het lijkt me vooral de schuld van Apple Corps. Zij proberen nog altijd een bepaalde exclusiviteit aan The Beatles te verbinden. Neil Aspinall heeft het Beatles-merk altijd willen beschermen, en wilde niets weten van sellout-gedrag. Maargoed, Neil stapte April dit jaar op, en er schijnen remasters van de complete catalogus op stapel te liggen. Zogauw die komen, vermoed ik dat de prijzen (na verloop van tijd) gaan dalen.

Maargoed, het blijft afwachten natuurlijk.
pi_55427121
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:34 schreef webfreak het volgende:
en er schijnen remasters van de complete catalogus op stapel te liggen.
O ja? O ja? O ja? Vertel, vertel, vertel!

Ik weet het niet meer, hoor, wat ik daar van moet geloven... Ik had eerder dit jaar echt goede hoop, maar nu niet meer. Ja, alles zal wellicht in 2008 online te koop zijn, maar of dat dan echte remasters zijn... Ik hoop het wel, natuurlijk. Maar ach, tot die tijd ben ik blij met alle Beatles-cd's van DESS, inclusief geprinte hoesjes (plus alle bijbehorende extra's), die allemaal axacte kopien zijn van de originele lp-hoezen.
pi_55427168
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:27 schreef hello_goodbye het volgende:
Als 10 euro je maximum is, dan gaat dat niet lukken. Ook niet online, volgens mij. Ik denk dat The Beatles nog steeds te populair zijn om in de uitverkoop te gaan.
Mwoah, iets meer mag ook wel hoor. ¤13,- tot ¤15,- is denk ik mijn maximum. En dan alleen voor The Beatles. Maar ik vind het gewoon een beetje lame dat ik vrijwel elk 'bekend' album uit 'die tijd' voor zo'n prijs (of minder) kan krijgen en voor The Beatles (en in mindere mate dus Pink Floyd) veel meer moet betalen. Jammer, want ik zou graag CD's van ze kopen.
  donderdag 20 december 2007 @ 22:16:05 #222
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_55427918
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:18 schreef Larsch het volgende:
Ik heb The Dark Side Of The Moon ein-de-lijk voor > ¤15,- gevonden (namelijk ¤12,-, eigenlijk nog steeds twee euro boven mijn standaard). Maar vroeg me dat van The Beatles gewoon af, ik ga voor die prijs geen albums van ze kopen.
Bij een winkel in Haarlem heb ik destijds Dark Side... gekocht met een 3 voor 25 euro actie. Dat is ook het enige album wat af en toe voor minder gaat. De rest blijft behoorlijk duur.

De fame in Amsterdam heeft nu elk album van de Beatles voor 12.50 staan.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_55428145
Ook al heb ik geen echt geloof in remasters, ik zou nu toch niet zo heel gauw Beatles-cd's kopen... Zou toch wel vervelend zijn als ze over een paar maanden 'geheel vernieuwd' in de winkel liggen. Aan de andere kant... als ik zie wat de dvd Help! moest kosten... dan zou het me niet verbazen als ze remasters voor 30 euro gaan verkopen...

Trouwens, Larsch, wat is de reden da je de cd's wilt kopen? Omdat je het hoesje erbij wilt hebben en zo? Ik bedoel, als het je enkel en alleen om de muziek te doen is, kan je alles ook downloaden natuurlijk: via usenet kan dat volkomen legaal.
pi_55428216
Nog even terugkomend op de top 2000. Ik geloof dat de Beatles in totaal de meeste stemmen krijgen ieder jaar. Dat werd volgens mij een keer verteld tijdens de uitzending van de top 2000. Wat dat betreft is het dus waar van die spreiding over 55 nummers. Als er minder liedjes van de Beatles mee zouden doen, zou er waarschijnlijk een Beatlesnummer op 1 staan.

Oja. Boudewijn de Groot staat natuurlijk volkomen terecht op nummer 2. Prachtig nummer, prachtige muzikant. Stem al jaren op Avond.
pi_55428304
Ik koop sinds ongeveer anderhalfjaar CD's en dat bevalt mij prima. Vind het erg leuk om iets 'tastbaars' in handen te hebben. Ik heb vrijwel alle albums van The Beatles wel op de PC, maar I don't mind om het alsnog te kopen. Zo'n hele rij The Beatles CD's staat toch tof. En ik vind het 'echte' hoesje erbij gewoon leuk. Er is echter wel een grens qua prijs voor mij. @ Frozen; daar kom ik helaas nooit.
pi_55428446
O, trouwens, voordat ik het vergeet. De grote farce van de top 2000 is natuurlijk Coldplay met Clocks. Totaal, maar dan ook volkomen, gigantisch, totaal overschat nummer. Op 6!!!! dit jaar. Belachelijk.
pi_55434697
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:27 schreef Larsch het volgende:
Ik koop sinds ongeveer anderhalfjaar CD's en dat bevalt mij prima. Vind het erg leuk om iets 'tastbaars' in handen te hebben. Ik heb vrijwel alle albums van The Beatles wel op de PC, maar I don't mind om het alsnog te kopen. Zo'n hele rij The Beatles CD's staat toch tof. En ik vind het 'echte' hoesje erbij gewoon leuk. Er is echter wel een grens qua prijs voor mij. @ Frozen; daar kom ik helaas nooit.
Aaaaaaah, kijk, dat zijn de ware liefhebbers! Ik heb ook een shitload aan muziek als mp3 en tegenwoordig beluister ik eigenlijk alles alleen nog maar via m'n iPod, maar van bepaalde artiesten wil ik ook gewoon de cd's hebben! Ondanks m'n iPod!
  Moderator vrijdag 21 december 2007 @ 09:48:09 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_55435561
Het feit dat de cd's nog steeds zo duur zijn geeft alleen maar aan dat the Beatles nog steeds goed verkopen En volkomen terecht natuurlijk Overigens als je goed zoekt dan kun je wel aanbiedingen vinden. Zoals bij de Fame in Amsterdam inderdaad, en soms ook bij de FRS. Ik heb bijna mijn hele Beatles collectie in Londen opgedaan, waar de cd's vaak (wonder boven wonder) goedkoper zijn
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_55440853
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:34 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vrij onterechte beschuldiging. Yoko heeft hier helemaal niets mee van doen.

Het lijkt me vooral de schuld van Apple Corps. Zij proberen nog altijd een bepaalde exclusiviteit aan The Beatles te verbinden. Neil Aspinall heeft het Beatles-merk altijd willen beschermen, en wilde niets weten van sellout-gedrag. Maargoed, Neil stapte April dit jaar op, en er schijnen remasters van de complete catalogus op stapel te liggen. Zogauw die komen, vermoed ik dat de prijzen (na verloop van tijd) gaan dalen.

Maargoed, het blijft afwachten natuurlijk.
Zodra die remasters er komen (hopelijk binnen nu en 10 jaar ) dan gaan ze denk ik zo snel mogelijk de oude albums van de markt halen. Een prijsdaling gaat er denk ik niet inzitten.
pi_55443040
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zodra die remasters er komen (hopelijk binnen nu en 10 jaar ) dan gaan ze denk ik zo snel mogelijk de oude albums van de markt halen. Een prijsdaling gaat er denk ik niet inzitten.
Uiteraard zullen de oude uitgaven verdwijnen. Maar de remasters zullen na verloop van tijd zakken in prijs. Dat gebeurt vrijwel altijd. Let it be Naked en Love zijn ook flink in prijs gezakt sinds release.
pi_55444859
Gewoon alleen maar cd's in de winkel kopen. Da's de shit.
pi_55475361
Ik heb helemaal NIETS met covers van Beatle-songs: als iemand anders een nummer van The Beatles wil spelen, moet ie dat vooral doen, maar ik hoef het niet te horen. Maar ik vond vandaag iets op het internet waarvan ik dacht WOW! Het is totaal niet wat je verwacht: een instrumentalte versie van While my guitar gently weeps op... ukelele...! Prepare to be surprised...!

http://www.maniacworld.com/Ukulele-Beatles.html

Kijk, dit vind is nou prachtig. Helemaal als je weet dat de ukelele over het algemeen alleen gebruikt wordt voor simpele akkoordenbegeleiding (van meestal stompzinige liedjes...). En ook als je weet dat McCartney zijn eerbetoon aan George een versie van Something is op ukelele (de enige uitzondering op voorgaande opmering ). Hij zou deze eens moeten horen!
  maandag 24 december 2007 @ 14:02:35 #233
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_55513564
Ik heb deze al eerder gezien, echt heel goed inderdaad !!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_55553036
Prachtig filmpje. Had hem ook al eerder gezien inderdaad.
  woensdag 26 december 2007 @ 19:40:22 #235
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55557861
Er was net een stukje op Popquiz-a-go-go over John Lennon die de mondharmonica had gestolen uit Arnhem!
Hij had hem later blijkbaar nog wel betaald, maar heb helaas de rest gemist.

Vanavond maar herhaling kijken
  zaterdag 29 december 2007 @ 02:22:21 #236
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_55617626
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:40 schreef Blinker het volgende:
Er was net een stukje op Popquiz-a-go-go over John Lennon die de mondharmonica had gestolen uit Arnhem!
Hij had hem later blijkbaar nog wel betaald, maar heb helaas de rest gemist.

Vanavond maar herhaling kijken
Peter van Bruggen had met zijn radioshow in de 80er jaren de Beatlestrip naar Hamburg (via Arnhem) gereconstrueerd. Volgens het boek van Allan Williams had Lennon bij Bergmann in Arnhem een mondharmonica gestolen. Van Bruggen had daarop de harmonica alsnog betaald. (incl. rente)
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_55620777
quote:
JOHN LENNON'S ARNHEMSE MONDHARMONICA

16 aug 1960
Tijdens hun tour in 1960 maken de Beatles een pittstop in Arnhem. Daar ontdekken zij de platen- en muziekwinkel van de Firma Bergmann. The Beatles gaan naar binnen, schijnen daar in korte tijd de koektrommel op de toonbank leeg te hebben gegeten (tja, wie kan er van onze Arnhemse meisjes afblijven) en eenmaal buitengekomen blijkt John Lennon een mondharmonica te hebben gestolen. Volgens de overlevering heeft hij dit instrument in 1962 gebruikt op Love Me Do. Uiteraard een succesnummer!
  zondag 30 december 2007 @ 12:54:54 #238
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_55649150
Heb gisteren voor 5 euro The White Album gekocht op een platenbeurs! In perfecte staat plus de 4 fotos erin! Ik had de lp al, maar nu kan ik eindelijk alle 4 de koppen aan de muur hangen! De posterzat er niet bij, maar die had ik al.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_55665109
Zo, das een goeie koop! Ik heb afgelopen week via Marktplaats 3 drie singles op de kop getikt die ik nog niet had, Hello goodbye, Hey Jude en Get back. Zien er prima uit: vooral die laatste twee zie je normaal toch wel aardig beschadigd, maar Hey Jude ziet eruit alsof 'ie nog maar net uit de winkel komt (zij het wel wat gelig natuurlijk...). Ik probeer alle Nederlandse singles (alleen uit de tijd dat ze nog bestonden) te krijgen. Ik doe rustig aan, want meer dan 5 euro per single wil ik niet betalen, maar ze moeten wel mooi zijn , dus tja, dan heb je geduld nodig. Het gaat me vooral om de hoesjes: die moeten niet beschreven zijn (da's het ergst) en geen scheuren hebben. Kleine kreukjes en 'gebruikersbeschadigingen' mogen wel: perfect bestaat haast niet... )

Dus mocht iemand hier nog een paar exemplaren dubbel hebben.........!!!
pi_55672792
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:17 schreef hello_goodbye het volgende:
Het gaat me vooral om de hoesjes: die moeten niet beschreven zijn (da's het ergst)
Inderdaad!!
Ik heb verschillende singeltjes waar de namen bij de hoofden zijn geschreven. Bij ééntje staat 'John' onder Pauls hoofd, en 'Paul' onder John's hoofd. Lekker opgelet
pi_55787401
Heb net de documentaire Killing a Beatle (of: death of a Beatle) gezien. Viel me niet eens tegen. Leuk dat mensen aan het woord komen, die niet direct iets met John Lennon te maken hebben.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:46:19 #242
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55791952
Zondag komt HELP! op BRT1 op TV voor de liefhebber
pi_55792263
Die Belgen blijven ook maar Beatlesfilms uitzenden.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:52:12 #244
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55796158
Ze hebben in ieder geval wel smaak
pi_55935383
http://media.libsyn.com/m(...)perback_believer.mp3


Vette mashup met de pre-fab four
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zaterdag 12 januari 2008 @ 11:55:21 #246
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_55969668
http://www.youtube.com/watch?v=7G17A10TA2c

Een ander unfinished song van John Lennon, maar ook weer invulling gegeven, zoals Free as a Bird en Real Love. Ik kende het nummer in ieder geval niet, maar ik vind het zeker niet slecht.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:34:37 #247
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_55970492
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 11:55 schreef Blinker het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7G17A10TA2c

Een ander unfinished song van John Lennon, maar ook weer invulling gegeven, zoals Free as a Bird en Real Love. Ik kende het nummer in ieder geval niet, maar ik vind het zeker niet slecht.
Volgens mij is dit geen "echte" recording zoals Free as a bird en Real Love?
Ik hoor flarden van andere Beatles nummers er doorheen. Klinkt beetje geforceerd naar mijn mening.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_56010639
Voor zover ik weet zijn alle 'gepimpte' versies van Now and then projecten van fans. In ieder geval niet van de andere Beatles.
pi_56020778
ZWAARRRRR OT, maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Mijn muziek: meningen gevraagd

Tot nu toe heb ik op Fok eigenlijk alleen maar in dit topic gepost, dus ik voel me hier thuis en ben dus wel benieuwd naar jullie mening.
pi_56034773
tvp
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_56083840
Ja, da's niet moeilijk kiezen!
pi_56090947
Hello Goodbye,

Steam of Grace geluisterd. Mooie, rustige stem heb je in ieder geval. Kan wat mij betreft nog wat meer intonatie in. Ik vind het een redelijk nummer, maar het mist afwisseling. De kalme overgang na 'steam of grace' vind ik er wel goed bij passen. Misschien soms net wat meer uptempo? Een versnelling erin?

Hou wel van dit soort muziek, misschien beïnvloed dat nog het een en ander.

Binnenkort nog een paar luisteren! Leuk dat je het online plaatst.

Hoe waren de reacties op die Amerikaanse fora?
pi_56091060
quote:
Jezus. Af-schuwe-lijk gewoon (die eerste dan). Dat mensen dit kunnen aanhoren vind ik echt onbegrijpelijk. Veel positieve reacties ook nog... on-ge-lofe-lijk. Is er geen mogelijkheid om dit soort muziek te verbieden ofzo?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:08:49 #255
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56127700
quote:
AMSTERDAM - Het Amerikaanse label Fuego Records zegt te beschikken over live-opnames uit 1962 en is van plan deze uit te brengen op cd. Het zou gaan om de eerste opnames sinds Ringo Starr zich bij de band voegde.

De muziek is afkomstig van een dj die op dezelfde avond als The Beatles geprogrammeerd stond in de Star Club in Hamburg. De dj heeft sinds die bewuste avond niets meer met de tapes gedaan.

Totdat hij onlangs contact opnamen met de Britse producer Jeffrey Collins. Collins probeert nu de muziek via een klein label uit Miami uit te brengen, als Apple Corps daar tenminste geen stokje voor steekt. Apple, het officiële label beraadt zich nog over eventuele stappen tegen Collins en Fuego Records.

De opnames bevatten niet eerder gehoorde live-versies van Lovesick Blues van Hank Williams en Do You Believe van Maurice Williams. Daarnaast bestaat het optreden ook uit wat meer bekendere nummers als Twist and Shout, Saw Her Standing There en Money. Een eventuele releasedatum is nog niet bekend.
Bron
pi_56127721
Gaan er nog mensen naar Bootleg Beatles in de Effenaar begin februari?
pi_56133206
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:09 schreef n0r het volgende:
Gaan er nog mensen naar Bootleg Beatles in de Effenaar begin februari?
Coverbandjes zijn altijd wel aardig om te zien, maar 20 euro's heb ik er niet voor over.
Zo goed zijn ze nou ook weer niet. Sterker nog: ik heb betere Beatles-bandjes gezien voor minder geld.
pi_56133367
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:37 schreef Vidacz het volgende:
http://uk.youtube.com/watch?v=j0r9J5kfpdY

Even kotsen. Uitermate zonde.
Mijn god
Waar is Chapman als je 'm nodig hebt?
pi_56134696
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:58 schreef Olmo het volgende:
Hello Goodbye,

Steam of Grace geluisterd. Mooie, rustige stem heb je in ieder geval. Kan wat mij betreft nog wat meer intonatie in. Ik vind het een redelijk nummer, maar het mist afwisseling. De kalme overgang na 'steam of grace' vind ik er wel goed bij passen. Misschien soms net wat meer uptempo? Een versnelling erin?

Hou wel van dit soort muziek, misschien beïnvloed dat nog het een en ander.

Binnenkort nog een paar luisteren! Leuk dat je het online plaatst.

Hoe waren de reacties op die Amerikaanse fora?
Bedankt voor het luisteren en de opmerkingen!

Ik reageer verder even in dat andere topic. Wel zo overzichtelijk.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:53:00 #260
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_56144630
voor de mensen die nu even niks te doen hebben; in enkele momenten komt Ringo Star op de bank te zitten bij Jonathan Ross (BBC1) (wordt morgenavond (zaterdag) volgens mij ook nog herhaal, laat op de avond)... waarschijnlijk gaat het over Liverpool08.

Maar het kan géén kwaad om even te kijken; het kan sowieso weinig kwaad om Friday Night With Jonathan Ross te kijken.
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_56277114
Een tijd geleden had iemand hier het erover dat er een nieuwe dvd (via 'het circuit') zou uitkomen van het Shea concert, maar dan met het originele geluid, dus niet zoals in de uitzending op tv (en zoals 'ie ook al op dvd te krijgen is) met opnieuw opgenomen 'live' versies.

Nu heb ik deze week een dvd gedownload die werd aangekondigd als audio dvd, maar nu ik 'm opzet is het echt het gewone concert als video-dvd! Het is wel een beetje vaag: ik kan kiezen voor Play all, Remastered version en Bonus features. Maar de Remaster version is hetzelfde als Play all, alleen kan je de nummers kiezen. Foutje dus: dat had gewoon Chapters moeten heten of zo.

In ieder geval, het lijkt me het originele geluid te zijn, maar wel met aangepaste beelden. Er zitten volgens mij beelden tussen die niet uit de docu komen: sommige beelden lijken wel NIEUW, echt heel strak en mooi, andere echt oud, van een oude vhs-tape. Maar het vervelendste is dat de muziek om de haverklap niet synchroon loopt...

Nu weet ik niet zeker of dit de 'beloofde' dvd is... Ik had er toch wel wat van verwacht, maar dit is nogal een zooitje, vind ik...

Eerst heb je dit:



en twee seconden later heb je dit:



Nog een verschil: de eerste gaat vooraf aan de tweede:





Al met al nogal wisselend. Weet iemand of dit nou DE dvd is...?

Maar los van het verschil in kwaliteit is het niet synchroon lopen soms echt té storend. Ik vraag me ook af wat er nou precies geremasterd is... Het zou absoluut SUPER zijn als ALLES in de kwaliteit was als het laatste beeld: dat is echt heel mooi en scherp en kleurrijk (hier lijkt het door de beweging wat minder allemaal).

EDIT:
Zie nu net dat het de versie van Fab Productions is.

[ Bericht 5% gewijzigd door hello_goodbye op 24-01-2008 16:08:43 ]
pi_56339820
Ringo was weekje terug bij Letterman:
http://www.youtube.com/watch?v=KOUGwHVJsV8&feature=related
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_56365906
RIngo held.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:08:34 #264
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56367970
Het is hier al een tijdje zo rustig dat zulk nieuws wel even mag.
quote:
Beatles-goeroe gaat met pensioen

De goeroe Maharishi Mahesh Yogi trekt zich terug als leider van de Transcendente Meditatie-beweging. Gezien zijn hoge leeftijd van 91 jaar wil hij zich in stilte richten op pure kennis, zegt een woordvoerder.

In 1957 begon de Maharishi vanuit Azië met het verspreiden van Transcendente Meditatie. Mede dankzij de interesse van de Beatles, die in 1968 een paar maanden bij hem in India zaten, kreeg hij grote bekendheid.

Sinds 1990 woont de goeroe in Vlodrop in Limburg, waar het centrum van de beweging staat. Hij weet nog niet of hij daar na zijn terugtreden blijft wonen.
pi_56392674
Iemand hier toevallig al Liverpool 8 gekocht? Ik vind hem zelf wel goed maar wel minder dan Choose Love.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zondag 3 februari 2008 @ 18:15:55 #266
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_56504763
Ik heb even een vraag: Vanavond heb ik bij ons in de kroeg een weddenschap dat ik in 45 min 150 nummers moet opnoemen van The Beatles voor 50 euro. Nu heb ik even alle achterkanten van de covers nodig van albums van The Beatles. De meeste heb ik wel hoor, maar ik mis er een paar. Ik moet ze namelijk uitprinten zodat die andere jongens het bij kunnen houden..

Weet iemand een site waar de alle achterkanten van alle covers staan?? Via Google gaat het heel lastig namelijk..
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zondag 3 februari 2008 @ 18:19:29 #267
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56504828
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:15 schreef satecl het volgende:
Ik heb even een vraag: Vanavond heb ik bij ons in de kroeg een weddenschap dat ik in 45 min 150 nummers moet opnoemen van The Beatles voor 50 euro. Nu heb ik even alle achterkanten van de covers nodig van albums van The Beatles. De meeste heb ik wel hoor, maar ik mis er een paar. Ik moet ze namelijk uitprinten zodat die andere jongens het bij kunnen houden..

Weet iemand een site waar de alle achterkanten van alle covers staan?? Via Google gaat het heel lastig namelijk..
Je kunt natuurlijk ook gewoon deze pagina uit je hoofd leren
  zondag 3 februari 2008 @ 18:31:48 #268
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_56505079
Ja oke, maar ik heb even alle achterkanten nodig van de albums, zodat ik die kan uitprinten en dan kunnen de jongens met wie ik de weddenschap zien dat ik niet vals speel.. want die weten niet alles van The Beatles. He je misschien een fansite ofzo waar alle achterkantjes staan..?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_56505323
Grappige weddenschap.
150 van de 200 nummers, da's nog wel redelijk.

Het makkelijkste is om de album-volgorde uit je kop te leren. Dus je begint bij I Saw Her Standing There (PPM), en eindigt bij Her Majesty (AR). Dan sla je er zeker geen over, en noem je er geen dubbel
  zondag 3 februari 2008 @ 19:30:42 #270
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56506183
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:31 schreef satecl het volgende:
Ja oke, maar ik heb even alle achterkanten nodig van de albums, zodat ik die kan uitprinten en dan kunnen de jongens met wie ik de weddenschap zien dat ik niet vals speel.. want die weten niet alles van The Beatles. He je misschien een fansite ofzo waar alle achterkantjes staan..?
Ik heb ze voor je opgezocht, er een rar-bestand van gemaakt en de boel geupload: veel succes met je weddenschap!
pi_56511772
45 minuten... da's best lang! Als je simpelweg de tracklists van de albums opnoemt, ben je toch in een paar minuten klaar? Hoe zijn jullie gekomen op die 45 minuten? Daar ben ik wel benieuwd naar!
pi_56522094
nog gelukt satecl?
  maandag 4 februari 2008 @ 12:33:27 #273
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_56523809
Ja:) Ik had na 30 min al 166 nummers. Ik had niet verwacht dat het me zou lukken. Me maten in de kroeg keken een half uur met grote ogen naar me en hadden het al zeker niet verwacht. Albums als Abbey Road, White Album, Let it be en Sgt Peppers vind ik niet zo moeilijk(van die 4 albums miste ik 5 nummers ofzo). Maar Albums als bijv. Hard Day's Night en Beatles For Sale, daar had ik echt heel veel moeite mee. Volgens mij had ik maar 4 platen van Hard Day's Night genoemd.

Maar was wel een leuke weddenschap
quote:
Op zondag 3 februari 2008 22:47 schreef hello_goodbye het volgende:
45 minuten... da's best lang! Als je simpelweg de tracklists van de albums opnoemt, ben je toch in een paar minuten klaar? Hoe zijn jullie gekomen op die 45 minuten? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Vrijdag ging ik met diezelfde maten naar The Bootleg Beatles in Heerhugowaard en ik had wel eens tegen een van die jongens gezegd dat ik wel dacht dat ik 150 nummers kan opnoemen van The Beatles. En dat werd toen weer in de groep gegooid door hem en toen zeiden die andere: 'Dat lukt je nooit'. En een van me maten stelde het toen voor om het binnen 45 minuten te doen.. en dat ging ik dus aan. Waarom hij 45 minuten zei... ik zou het niet weten...
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:46 schreef webfreak het volgende:
Grappige weddenschap.
150 van de 200 nummers, da's nog wel redelijk.

Het makkelijkste is om de album-volgorde uit je kop te leren. Dus je begint bij I Saw Her Standing There (PPM), en eindigt bij Her Majesty (AR). Dan sla je er zeker geen over, en noem je er geen dubbel
Die heb ik niet eens opgenoemd

[ Bericht 31% gewijzigd door satecl op 04-02-2008 12:40:13 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_56538331
well done


niet vergeten over een uurtje 'Across The Universe' te draaien hè

http://www.nu.nl/news/141(...)es_de_ruimte_in.html
pi_56541163
Gister naar de Bootleg Beatles in Groningen geweest. Was tof! Erg vermakelijk, al blijft het natuurlijk een coverband en is daarmee de magie wel een beetje minder. Grappig vond ik wel dat ze een nummer als 'Your Mother Should Know' speelden. Het was ook vrij druk, wat de vorige keer wel anders was hier in de Oosterpoort. Hoop dat ze gauw weer eens komen.
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:03:21 #276
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_56558761
Jullie hebben het vast al vernomen, Maharishi Mahesh Yogi is overleden.
Maharishi Yogi (91) overleden

De film Across the Universe al gezien?
Leuke musical met alleen maar Beatles nummers (en referenties). Een aanrader als je er van houdt!
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_56562085
Draait Across the Universe dan al?
pi_56584672
Kent iemand het boek Here, there and everywhere van Geoff Emmerick? Ik heb 'm net binnen en nog maar net de eerste drie pagina's gelezen, maar ik heb het idee dat dit echt een heerlijk boek is...! Het leest meteen al heel vlot en er is meteen al een soort van spanning (als intro begint hij met zijn benoeming als engineer en zijn eerste klus wordt wat uiteindelijk Revolver is geworden, en hij maakt zich er nogal druk over). Na drie pagina's was het al net alsof ik er bij was, terwijl er nog geen Beatle voorbij is gekomen. En het is net alsof ik nu samen met Geoff met The Beatles mag gaan werken. Zo'n gevoel. Heerlijk. Een soort van tijdsreizen! Maar ik was benieuwd of iemand anders hier het boek ook kent? Ik heb trouwens de paperback editie.
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:33:05 #279
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_56588440
Net Capitol Albums Volume 2 (4 cd box) gekocht in de 3 voor 25 euro actie van de Free Record Shop. Hebben die mensen nou echt geen idee dat dat wel heeeeel goedkoop is voor een Beatles box
  vrijdag 8 februari 2008 @ 00:13:00 #280
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_56594482
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:33 schreef tass het volgende:
Net Capitol Albums Volume 2 (4 cd box) gekocht in de 3 voor 25 euro actie van de Free Record Shop. Hebben die mensen nou echt geen idee dat dat wel heeeeel goedkoop is voor een Beatles box
Jezus! Dat is wel heeeeel goedkoop!
Ik ga morgen gelijk kijken
  vrijdag 8 februari 2008 @ 07:19:40 #281
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_56596784
Ik vind het ook helemaaaaal niet boeiend die boxen, maar voor dat geld wil ik het rijtje wel compleet hebben. Nu nog Anthology 2 op CD en dan heb ik alle officiële albums
pi_56597452
Haha op Radio2 geeft er net iemand een verslag van het hele Joran-verhaal met allemaal Beatles liedjes

"... ze begint te trillen, er is Something met d'r aan de hand! You're gonna lose that girl!" etc.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:36:23 #283
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56597989
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 08:56 schreef Dylanesque het volgende:
Haha op Radio2 geeft er net iemand een verslag van het hele Joran-verhaal met allemaal Beatles liedjes

"... ze begint te trillen, er is Something met d'r aan de hand! You're gonna lose that girl!" etc.
En zodoende is Joran v/d Sloot zelfs geïnfiltreerd in Het Grote Beatles Topic
pi_56598227
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:36 schreef TNA het volgende:

[..]

En zodoende is Joran v/d Sloot zelfs geïnfiltreerd in Het Grote Beatles Topic
Eigenlijk hoopte ik gewoon dat iemand het hier ook had gehoord, was erg leuk gedaan maar was half aan het werk en kon het niet helemaal horen

sixties-week op radio2 trouwens
pi_56608967
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:33 schreef tass het volgende:
Net Capitol Albums Volume 2 (4 cd box) gekocht in de 3 voor 25 euro actie van de Free Record Shop. Hebben die mensen nou echt geen idee dat dat wel heeeeel goedkoop is voor een Beatles box
Eh... 3 voor 25...? Gold die Beatles box dan als 1 of zo...? Als ik nou beide boxen plus nog een voor 25 euro kan scoren...! De Amerikaanse albums vind ik afgrijselijk, maar het is wel leuk om ze te hebben, natuurlijk!

EDIT:
OP de FRS site staan ze nog gewoon voor 73,50 per box...? Welke FRS was dat?!?
pi_56624103
Balen... Als ze Capitol Vol. 2 in de winkel hebben staan, kan je 'm, meekrijgen voor 10 euro... maar als dat niet het geval is, moet 'ie besteld worden en dan... betaal je 73,50!!! Idioot systeem... Volgens mij heeft iemand een foutje gemaakt: op internet zit de box NIET in de 3 voor 25 actie, maar in de computer in de winkel wel. Maar niet als je 'm besteld... BALEN... 'k Had 'm graag gehad voor 10 euro...!
pi_56625848
Het was de Free Record Shop in Nijmegen Dukenburg (eerder bericht was gepost met de account van mijn vriendin). Box telde inderdaad als 1 item - ik had ook nog een dvd van Freddie Mercury en de Golden Earring erbij Bij de kassa keken ze ook wel even op, 4 cd's van de Beatles voor 8,99

Geen idee of het een fout was of niet, er zat een sticker van de 3 voor 25 euro actie op...
Bleuh.
pi_56628364
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:17 schreef hello_goodbye het volgende:
Kent iemand het boek Here, there and everywhere van Geoff Emmerick? Ik heb 'm net binnen en nog maar net de eerste drie pagina's gelezen, maar ik heb het idee dat dit echt een heerlijk boek is...! Het leest meteen al heel vlot en er is meteen al een soort van spanning (als intro begint hij met zijn benoeming als engineer en zijn eerste klus wordt wat uiteindelijk Revolver is geworden, en hij maakt zich er nogal druk over). Na drie pagina's was het al net alsof ik er bij was, terwijl er nog geen Beatle voorbij is gekomen. En het is net alsof ik nu samen met Geoff met The Beatles mag gaan werken. Zo'n gevoel. Heerlijk. Een soort van tijdsreizen! Maar ik was benieuwd of iemand anders hier het boek ook kent? Ik heb trouwens de paperback editie.
Prachtig boek! Bijna uitgelezen...
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:59:21 #289
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56632065
quote:
'Heather Mills krijgt 74 miljoen van Paul McCartney'

LONDEN - Sir Paul McCartney moet zijn ex-vrouw Heather Mills 74 miljoen euro (55 miljoen pond) betalen voor de scheiding.

Dat meldt het Britse blad Daily Mail zaterdag op zijn website. Hun breuk staat daarmee boven aan de lijst met duurste Britse echtscheidingen ooit. De krant beroept zich op diverse ingewijde bronnen rond het voormalige stel.


Maar goed, hopelijk heeft Paul de tijd om weer eens wat goede muziek in elkaar te knutselen
pi_56636637
Ik ben nu Help! aan het kijken op Nederland 2, maar het is eigenlijk helemaal niet leuk. 't Is dat er Beatles in zitten, die ook nog eens liedjes zingen, anders was ik allang weggezapt.
pi_56640126
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:21 schreef NumberNine het volgende:
Ik ben nu Help! aan het kijken op Nederland 2, maar het is eigenlijk helemaal niet leuk. 't Is dat er Beatles in zitten, die ook nog eens liedjes zingen, anders was ik allang weggezapt.
Ik zag gister de dvd ervan in de V&D liggen voor 25 euro.. vond t m idd niet waard, hoewel de film helemaal gered wordt door You've got to hide your love away
pi_56640244
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:21 schreef NumberNine het volgende:
Ik ben nu Help! aan het kijken op Nederland 2, maar het is eigenlijk helemaal niet leuk. 't Is dat er Beatles in zitten, die ook nog eens liedjes zingen, anders was ik allang weggezapt.
OVer Help gesproken, weet er iemand wanneer Let it be nu op DVD uitkomt? Ik dacht dat dit al 2 jaar geleden was aangekondigd...
pi_56641885
quote:
Op zondag 10 februari 2008 11:50 schreef warpozio het volgende:

[..]

OVer Help gesproken, weet er iemand wanneer Let it be nu op DVD uitkomt? Ik dacht dat dit al 2 jaar geleden was aangekondigd...
2 jaar geleden? Eerder een dikke 5 jaar.

De meest recente uitspraak over een mogelijke Let It Be reissue, is dit:
quote:
In a February 2007 interview with Neil Aspinall regarding the remastering of the film for DVD release, he stated, "The film was so controversial when it first came out. When we got halfway through restoring it, we looked at the outtakes and realized: this stuff is still controversial. It raised a lot of old issues." This is an indication that it may be a very long time before Let It Be is ever reissued on DVD.
pi_56649243
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 21:59 schreef TNA het volgende:

[..]



Maar goed, hopelijk heeft Paul de tijd om weer eens wat goede muziek in elkaar te knutselen
Hij moet gewoon ff gaan touren (en naar Nederland toe komen) om het geld terug te verdienen
pi_56671220
En weer 2 Grammy's erbij...
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_56674384
Wie heeft er 2 grammy's bij...?
pi_56686370
De Beatles met Love.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_56714222
Ha, ja zeg! Dat is lachen! En de soundtrack van Across the universe was ook genomineerd, maar die zat in dezelfde groep als Love, dus tsja... Wel een stunt hoor, om 37 jaar na de break up nog (indirect) twee Grammy's te winnen!
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:06:46 #299
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_56714371
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 00:01 schreef Olmo het volgende:

[..]

Jezus. Af-schuwe-lijk gewoon (die eerste dan). Dat mensen dit kunnen aanhoren vind ik echt onbegrijpelijk. Veel positieve reacties ook nog... on-ge-lofe-lijk. Is er geen mogelijkheid om dit soort muziek te verbieden ofzo?
Die clip is tien jaar oud, en ondertussen is de hele markt voor dit soort glibber-R&B compleet ingestort. Gelukkig heeft Blackstreet ook betere dingen gedaan.
pi_56752189
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:01 schreef hello_goodbye het volgende:
Ha, ja zeg! Dat is lachen! En de soundtrack van Across the universe was ook genomineerd, maar die zat in dezelfde groep als Love, dus tsja... Wel een stunt hoor, om 37 jaar na de break up nog (indirect) twee Grammy's te winnen!
Ringo nam hem ook in ontvangst. Jammer dat McCartney er niet bij was maar het zou me nie verbazen als die niet eens bij de Grammy's was vanwege zn scheiding.
quote:
Bij de Grammy's zei Ringo het volgende:
"My name is Ringo. A long time ago, we made these records with my good friends John, Paul and George, and (record producer) George Martin was involved then and he and his son Giles are involved again. And they did a great job on this music and with Cirque du Soleil, it turned into a beautiful dream,":
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_56934142
A Hard Day's Night, de film, ligt bij de Bart Smit (ja, echt waar) voor 3 euro(!) in de schappen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')