Het klopt een beetjequote:Op woensdag 21 november 2007 18:06 schreef MaJo het volgende:
Lijkt me een prima lijst
Maar ik snap alleen niet het jaartal achter Magical Mystery Tour. Die kwam toch niet pas in 1976 in the UK uit mag ik hopen?
quote:Released:
November 27, 1967 (US LP)
December 8, 1967 (UK EP)
November 19, 1976 (UK LP)
Klopt. MMT is dus eigenlijk geen officiele Beatles LP! Hij hoort eigenlijk thuis in het (afgrijselijke) rijtje Meet The Beatles, Something new, Beatles '65 en ga zo maar door... Pas in 1976 werd 'ie ook in de UK uitgegeven als LP en sinds die tijd zit hij in de officiele lijst. Alhoewel... de Blue box uit eind jaren zeventig, met daarin alle Bealtes lp's, bevatte geen MMT... Toen de cd's uitkwamen, is hij echter wel uitgebracht alsof 'ie er gewoon bijhoort. Maar het is alsnog niet een LP/CD die door The Beatles zelf als zodanig is gemaakt/samengesteld.quote:
Live at the BBC is de officiele naamquote:Op dinsdag 20 november 2007 12:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan kun je Live! At the Star Club in Hamburg er ook bij doenMaar lijkt me niet nee, het gaat om cd's die ze uitgebracht hebben en niet om liveregistraties.
Overigens heb ik de BBC sessions nog nooit gehoord
quote:Op donderdag 29 november 2007 21:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Niemand er stil bij gestaan dat het vandaag precies 6 jaar geleden is?...
Ja. Vanochtend draaiden ze What is life op de radio. Zes jaar alweer?!?!? dacht ik... Maar ik sta er verder niet echt bij stil. Ik hou de herinneringen liever levend...quote:Op donderdag 29 november 2007 21:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Eh... verkeerde topic, denk ik...?quote:Op donderdag 29 november 2007 21:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
1 Rubber Soul
2 Abbey Road
3 Revolver
4 Please Please Me
5 Magical Mystery Tour
6 Help!
7 A Hard Day's Night
8 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
9 Beatles For Sale
10 The White Album
11 With The Beatles
12 Let It Be
13 Yellow Submarine
Die liedjes van George van rond 1988...When we were fab en Got my mind set on you waren naar mijn smaak liedjes die veel dichter bij The Beatles lagen dan alles wat Paul in al die jaren na 1970 bij elkaar nog gemaakt heeft.quote:Op donderdag 29 november 2007 21:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb hem en hij is echt de moeite meer dan waardquote:Op donderdag 13 december 2007 14:06 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik zit nog steeds een beetje tegen die McCartney DVD aan te hikken. Hij's een beetje duur en ik heb bar weinig geld. Wie heeft hem en is hij echt de moeite waard?
Dat live materiaal lijkt me reuze interessant, maar die clips kunnen me gestolen worden. Dan wordt het wel een (te) dure aanschaf.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Drie DVD's, waarvan twee met videoclips en een met live materiaal
Da's die gele toch?quote:Op vrijdag 14 december 2007 21:16 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand die hier de DVD Paul McCartney - Live in Concert heeft en is het een aanrader?
Eh... help me even, want ik mis denk ik iets../quote:Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef TNA het volgende:
De top 5 wordt toch redelijk gedomineerd door een zeker lid van de Beatles
quote:Op maandag 17 december 2007 20:37 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Eh... help me even, want ik mis denk ik iets../
Welke Beatle domineert hier nou?!quote:18 Beatles Hey Jude 1968
32 Beatles Yesterday 1965
49 Beatles A day in the life 1967
57 Beatles Let it be 1970
122 Beatles Blackbird 1968
quote:Op maandag 17 december 2007 21:30 schreef hello_goodbye het volgende:
O, DIE top 5!Ik vroeg me al af welke Beatle wat te maken had met Bohemian Rhapsody of Child in time of Stairway to heaven...!
Ik mag niet vloeken in de kerk, maar jij en ik begrijpen wel welke Beatle het muzikaalste is...quote:Paul heeft over de hele top 55 de overhand, trouwens. Ik tel zo snel 25 'echte' McCartney nummers, iets van 16 typical Lennon songs, 3 van George en de rest is van hen samen. Zo ongeveer dan.
Nooit van gehoord...! Het ENIGE boek (over The Beatles) dat ik ken waar dingen in zitten die je eruit kan halen, is Lennon Legend (was twee weken geleden nog te koop bij Boekenmarkt (of hoe die winkel met oude rommel ook heet).quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:24 schreef MrAbagnale het volgende:
Hey,
Ik ben op zoek naar een boek over de beatles. Het is een ontzettend mooi boek met een hoop liedjes ed van ze met uitleg van de betekenis achter de liedjes. Het unieke aan dit boek is dat er ook allemaal briefjes bij zitten waarop de 'originele' teksten zijn geschreven. Zo zitten er in dit boek heel veel kladpapiertjes in die je er dus uit kan halen waar tekeningen, woordspelingen ed opgeschreven staan met pen.
Klinkt misschien een beetje onduidelijk, maar hoop dat iemand weet waar ik het over heb? Heb al zelf erg lopen zoeken, maar kan de titel niet achterhalen en vind het boek nergens.
merci,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |