abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56020663
In september-oktober vorig jaar heb ik 9 nummers geschreven en opgenomen op m'n zolder (op de overloop, tussen de CV-ketel en de slaapkamer van m'n zoon (plus XBox360) in, dus verwacht geen gemasterde opnames!!!). Afgelopen week heb ik er nog twee gemaakt. Alles is opgenomen met Sonar 6 en 7 Producer Edition en diverse VSTi's/samplers/softsynths/etc.. Ik heb al die nummers op een paar Amerikaanse fora laten horen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde Nederlander er van vindt!
Ik plaats hier niet alles want dat wordt te veel, denk ik, maar alleen de nummers die ik okay vind: ik ben namelijk niet over alles supertevreden (ik heb gewoon ALLES opgenomen wat in me opkwam, dus tsja, dan krijg je dat...)

Elke link opent het nummer in een Soundclickplayer (alles staat op www.soundclick.com: je hoeft niets te downloaden of zo): je hoort dan een streaming mp3.

Let wel: het is van alles en nog wat!!! Het gaat van rock naar pop naar countryrock en ga zo maar door. Sommige nummers (zoals Fallen leaves) moet je even de tijd geven, omdat er soms na een paar minuten opeens wat anders gebeurt... Ik heb geprobeerd elk nummer in een stijl te plaatsen, maar soms weet ik dat zelf niet eens... Zie het maar als een hint: mocht je alleen van HARD houden, dan kan je de pop/country bijvoorbeeld overslaan. Mocht ik er qua stijlomschrijving helemaal naast zitten, dan hoor ik het graag.

Alles staat trouwens in chronologische volgorde.

Nou, genoeg gekletst: ik ben benieuwd!

Yellow light (pop/rock)

In another dream (slow country/rock)

Fallen leaves (progressive rock/pop)

Unresolved anxiety (alernatieve rock)

Deze zijn van afgelopen week:

Stream of grace (pop/rock/country)

Downtown (rock'n'roll/alternatieve rock)
  maandag 14 januari 2008 @ 12:53:23 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_56021549
ik krijg ze niet open
Long live music.
  maandag 14 januari 2008 @ 13:01:17 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56021726
Je bent fucking getalenteerd. Het is mij allemaal wel iets te braaf, maar het klinkt goed zeg. Ook zeker niet onprofessioneel.
pi_56022247
even een tvp'tje, vanavond eens beluisteren
pi_56022248
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:53 schreef MASD het volgende:
ik krijg ze niet open
O, da's jammer... je kan de nummers dan ook via de hoofdpagina bereiken, alleen moet je dan wel even de nummers hierboven opzoeken. Op die pagina staan dus alle 12 nummers in omgekeerd chronologische volgorde (beginnend met de laatste, Downtown, tot en met de eerste, Yellow light), dus ook de wat mindere nummers... maar goed.
Alles wat daaronder staat (vanaf Personal anthem (reprise)) zijn instrumentale demo's en testjes: vergeet die verder maar. Ik had misschien net zo makkelijk alleen deze link kunnen geven, maar ik wilde jullie liever wat sturen in de keuze...
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:01 schreef pfaf het volgende:
Je bent fucking getalenteerd. Het is mij allemaal wel iets te braaf, maar het klinkt goed zeg. Ook zeker niet onprofessioneel.
Dank je! Vond je Downtown ook braaf...?
  maandag 14 januari 2008 @ 13:27:40 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56022322
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:24 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Dank je! Vond je Downtown ook braaf...?
Dat vond ik de minste. Met braaf bedoel ik ook niet per se dat het te rustig is en die hard rock / rock 'n roll doet me niets.

Vooral Stream of Grace vind ik goed.
pi_56022643
O, hahaha! Het is inderdaad maar net wat je onder braaf verstaat.
Tsja, misschien had ik toch gewoon alle nummers moeten linken, smaken verschillen nou eenmaal, maar ik dacht dat dan niemand er aan zou beginnen: een te lange lijst schrik wat af...
Misschien vind je 'Burning bridge' dan ook wel wat (via de link in m'n vorige post): da's een beetje dezelfde stijl. Denk ik...

Trouwens bedankt voor het nemen van de tijd om te luisteren!
  maandag 14 januari 2008 @ 13:49:53 #8
179537 youngheartsbefree
She's a backseat driver.
pi_56022909
tvp
If she does it like this, will you do it like that?
  maandag 14 januari 2008 @ 13:53:55 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56023001
Die is tof ja. Je zou zo door kunnen gaan voor de Nederlandse Gary Louris.
Ik vind je op z'n Americana's ook je best. Vanwege je stem krijg je bij de hardrock 'n roll al snel zo'n stadiongalmzang en daar krijg ik de jaren 80 kriebels van. Ik hoor je zang dus liever als je 'm wat intiemer houdt. Je hebt ook wel talent voor de wat fijnere melodieen, met samenzang, zoals in In Another Dream. Beatlesque zeg maar.
pi_56023504
Bedankt voor de lovende woorden. En de kritiek.

Gary Louris... nooit van gehoord (sorry!). Ik zal eens ff op internet gaan kijken...
EDIT: O, de Jayhawks! Die naam ken ik wel.

'Op z'n Americana's', ha, lachen. Ik heb eigenlijk niet zoveel met die richting, maar op een of andere manier maak ik dus inderdaad wel vaker dat soort muziek... (Misschien komt dat doordat ik naast The Beatles ook fan ben van Bruce Cockburn... maar da's dan ook de enige muziek die ik heb die in die buurt komt.) Alhoewel The Beatles ook een soort van country-getinte periode hebben gehad: misschien komt het daar ook wel door.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:45:00 #11
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_56028161
Ik ben onder de indruk

For my one and only deed mij in bepaalde opzichten denken aan Neil Young.
Verder vond ik Stream of Grace ook erg gaaf!

Lennon zou trots op je zijn
  maandag 14 januari 2008 @ 18:59:28 #12
202804 Broodje_Ham
Yamaha xjr 1300!!!
pi_56029870
klinkt goed!

vooral het nummer unresolved anxiety vond ik erg goed klinken...
pi_56030107
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:45 schreef Blinker het volgende:
Ik ben onder de indruk

For my one and only deed mij in bepaalde opzichten denken aan Neil Young.
Verder vond ik Stream of Grace ook erg gaaf!

Lennon zou trots op je zijn
Thx! Ik had dus beter gewoon alle nummers kunnen linken... Grappig dat je over Neil Young begint: ik vind zelf toevallig In another dream erg Young-achtig, maar bij dit nummer had ik dat helemaal niet! Zo zie je maar, iedereen luistert er weer anders naar.

En de opmerking over Lennon doet me natuurlijk helemaal goed!
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:59 schreef Broodje_Ham het volgende:
klinkt goed!

vooral het nummer unresolved anxiety vond ik erg goed klinken...
Jij ook bedankt voor het luisteren! Schijnbaar is er voor ieder wat wils!
pi_56030205
Goed!

Mooie stem, krachtig geluid, goeie productie!

Maar waarom zing je steeds in het engels?

Unresolved anxiety vind ik echt een heel goed nummer; je moet hier iets mee doen man! Ga optreden, breng een plaat uit, en houd ons op de hoogte!
pi_56030242
Dude !

Lekker hoor...
Mocht je dit ooit eens met echte instrumenten willen opnemen houdt ik me aanbevolen
( bassist )
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_56031214
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:12 schreef Batsnek het volgende:
Goed!

Mooie stem, krachtig geluid, goeie productie!

Maar waarom zing je steeds in het engels?

Unresolved anxiety vind ik echt een heel goed nummer; je moet hier iets mee doen man! Ga optreden, breng een plaat uit, en houd ons op de hoogte!
Thx!
Nou, eerlijk gezegd komt Nederlands gewoon niet lekker m'n bek uit... Ik ben teveel opgegroeid met Engelse muziek, vrees ik. De Nederlandse muziek werd pas interessant toen ik al wat ouder was maar toen was het te laat om nog in m'n 'systeem' te komen, zal ik maar zeggen...

En nu we het daar toch over hebben: ik ben een ouwe zak van 46 en ik maak muziek voor m'n eigen lol (dat heb ik met mezelf afgesproken). Ik ambieer geen carriere en optreden moet ik helemaal niet aan beginnen (live kan ik alleen maar zingen: gitaar spelen gaat al een tijd niet meer door artritis. en trouwens, zo goed was ik toch al niet als gitaarspeler... )! Maar ja, je bent toch benieuwd wat anderen er van vinden... en het lijkt mij al heel erg leuk als een of ander bandje een nummer van me zou spelen (live of op cd)!!! Dat zou ik al top vinden.

Trouwens, dit is dus wel allemaal nieuw materiaal, he: dus dat je niet denkt van 'O, hij is 46 en heeft hier 30 jaar over gedaan'. Nee, het is allemaal onlangs in een (bij elkaar) dikke twee maanden verzonnen en opgenomen!

Unresolved anxiety is trouwens een van m'n eigen favorieten omdat het 'anders' is en de titel helemaal bewaarheid wordt in de muziek (imho).
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:14 schreef helldeskr het volgende:
Dude !

Lekker hoor...
Mocht je dit ooit eens met echte instrumenten willen opnemen houdt ik me aanbevolen
( bassist )
Jij ook bedankt! Het is een eer dat iemand met mij mee zou willen spelen!!! Echt! Alleen passen er niet zoveel mensen op de overloop hier...
pi_56031351
klinkt goed, vooral Yellow Light

al had je stem wat zuiverder gekund, zal door het gebrek aan studio komen denk ik
pi_56031610
Jij ook bedankt! (Ik blijf bezig ) Het is wel erg grappig dat ieder zo z'n eigen voorkeuren heeft!

Ja, ik zing niet altijd even zuiver, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. Het houdt een beetje het gevoel/de emotie erin. Ik zou met de software die ik heb trouwens doodsimpel een stem, zonder dat je het doorhebt (zoals bij Cher) helemaal tot in de kleinste details recht kunnen trekken (dus het ligt niet aan gebrek aan studio), maar dan haal je toch de ziel eruit. Dan maar wat vals hier en daar.

EDIT:
Ik moet daarbij wel even zeggen dat ik natuurlijk wel gebruik maak van de mogelijkheden van een 'studio in de computer' (ik ga het mezelf ook niet onnodig moeilijk maken), dus ik neem meestal zo'n 2 tot 4 takes op van de zang en gebruik dan de beste opnames. Ik probeer ook geen live-evenement te imiteren natuurlijk. Dat zijn trouwens nog steeds weinig takes als je het vergelijkt met het echte studiowerk voor cd's.

[ Bericht 12% gewijzigd door hello_goodbye op 14-01-2008 20:14:44 ]
pi_56031631
Relaxt gabber.

Yellow light tenminste, dat heb ik geluisterd. Beetje cliché natuurlijk, maar nog wel goed. Ik vind ook snel dingen cliché. Het lijkt wat op coldplay.
ignorance more frequently begets confidence than does knowledge - Charles Darwin
pi_56032963
Thanks!

Misschien zit er tussen de rest wat minder clichématigs.
pi_56041284
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:51 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

[..]

Jij ook bedankt! Het is een eer dat iemand met mij mee zou willen spelen!!! Echt! Alleen passen er niet zoveel mensen op de overloop hier...
Och das niet echt een probleem hoor
Een studio / opname ruimte is zo geregeld.
Opname maken op een cdtje en thuis verder pielen...
Hoe denk je dat tegenwoordig 99 % van de amateur bandjes hun demo'tjes maken ?
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_56041607
Ik weet het. Het was alleen maar grappig bedoelt... Ik denk trouwens dat er ook wel bandjes zijn die ook gewoon 'thuis' alles opnemen. Je hoeft geen vermogen meer uit te geven aan apparatuur om een volwaardige demo of zelfs complete cd thuis te kunnen maken. Alleen de akoestiek kan dan een probleem zijn, maar voor mij, als one-man-band, geldt dat niet zo.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:48:31 #23
202804 Broodje_Ham
Yamaha xjr 1300!!!
pi_56043469
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:05 schreef hello_goodbye het volgende:
Jij ook bedankt! (Ik blijf bezig ) Het is wel erg grappig dat ieder zo z'n eigen voorkeuren heeft!

Ja, ik zing niet altijd even zuiver, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. Het houdt een beetje het gevoel/de emotie erin. Ik zou met de software die ik heb trouwens doodsimpel een stem, zonder dat je het doorhebt (zoals bij Cher) helemaal tot in de kleinste details recht kunnen trekken (dus het ligt niet aan gebrek aan studio), maar dan haal je toch de ziel eruit. Dan maar wat vals hier en daar.
Nee idd... je stem zo laten... zo'n heel geschoolde stem vind ik in rockachtige songs nep klinken, er moet juist wat aan kraken (nja... het moet natuurlijk niet gaan klinken als een 3x platgereden kraai die vervolgens gekortwieked van een flatgebouw is afgegooid )
Zijn die liedjes trouwens ook gewoon te dl voor op je computer? en heb je misschien de tablatuur van Unresolved Anxiety?(ik wil het wel ff spelen )

[ Bericht 3% gewijzigd door Broodje_Ham op 15-01-2008 10:57:14 ]
pi_56044189
Als je naar de hoofdpagina gaat, zie je alle nummers in een soort player staan. Als je rechts van een nummer klikt op Full, ga je naar de pagina van het desbetreffende nummer: daar is een download optie. Mp3's zijn alleen maximaal 128 kbps...

Ik doe niet moeilijk over muziek downloaden: dat doe ik zelf ook, dus... Hoe meer mensen m'n muziek beluisteren, hoe leuker. Een cd komt er toch niet van, dus ach... Nu gebeurt er tenminste nog iets mee!
Alleen als iemand een nummer gaat gebruiken (waarvoor dan ook), dan is het natuurlijk wel zo netjes (en leuk) om de juiste credits (via mij te bekomen) aan te geven.

En nee, ik heb geen tablatuur van welk nummer dan ook. Ik verzin dingen ter plekke en speel het gewoon in, dus ik heb geen notatie nodig. Via Sonar zou ik misschien wel iets op notenschrift kunnen krijgen, maar dat heb ik nog nooit gedaan... Als je het echt wilt kan ik vanavond wel even de akkoordenprogressie opdiepen. Maar een beetje muzikant speelt zo'n deuntje natuurlijk zo na... zo heb ik het vroeger ook geleerd.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:20:35 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')