Break is niet nodig, ik kan ik mijn huidige auto ook voldoende mee nemen, maar BX lijkt me niet handig, nog ouder dus meer onderhoudskosten lijkt me.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:22 schreef 2cv het volgende:
BX Break ?
Als je comfort wilt (en dan kijk ik even naar het veergedrag) wil jij weer een Citroën.
Vorige was een paar honderd euro goedkoper, maar inderdaad zonde zo.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:28 schreef Bigs het volgende:
Als je weer 1000 euro uitgeeft zou ik deze keer wel naar een auto zoeken die langer dan een jaar meegaat. Zo is het wel zonde van je geld
Maar als ik je verhaal lees zou ik gewoon weer voor een ZX gaan en dan als het kan een iets jongere
Vertaling: ik heb een hele dure bak nodig om mijn kleine piem0l te compenseren. Echter, ik heb slechts geld genoeg voor dit japans geval.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef RetepV het volgende:
Ik heb ook een Citroen ZX. Waar jouw sentimentaliteit voor dat ding vandaan komt, kan ik alleen maar naar raden.
Voor mij komt er binnenkort toch wel zo eentje voor terug:
[ afbeelding ]
Als je een goede koopt kan het meevallen. Maar je weet pas of je een goede hebt als je er een poosje in rond rijdt ...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:27 schreef maok het volgende:
[..]
Break is niet nodig, ik kan ik mijn huidige auto ook voldoende mee nemen, maar BX lijkt me niet handig, nog ouder dus meer onderhoudskosten lijkt me.
Ik heb er aan zitten denken, maar het zou kunnen dat ik binnenkort wel minder ga rijden, ik krijg als het goed is weer een OV-kaart (wordt weer studentquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met 130 km per dag zou ik ook gaan nadenken over een diesel of LPG auto...
Mja, idem hier, en toch heb ik 3 Visa'squote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:59 schreef Sloper het volgende:
Wat moet er aan die ZX gebeuren dat je een ander wilt?
Ik zal eerlijk bekennen:
-Ik heb een hekel aan Frankrijk
-Ik heb een hekel aan Fransen
-Ik heb had een hekel aan franse auto's
Alleen om een onverklaarbare reden rijd ik op dit moment als studentencar een XantiaEn ik kan dit bijna niet m'n mond uitkrijgen, maar hij bevalt eigenlijk best goed....
![]()
![]()
![]()
Kan me nog herinneren dat het mij destijds een stuk minder zou kosten.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:13 schreef maok het volgende:
Zou, 600 tot 700 euro gaan kosten, dat wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven. Ik hoop dat ik er nog wat voor terug kan krijgen van iemand die hem zelf wil reparen ofzo.
Dat is toch veel te groo-hoot!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:15 schreef Sloper het volgende:
Zo'n ZX heeft niet dat hydropneumatische veerstysteem toch? Zou ik toch eens een XM of Xantia proberen
ZX is geen hydropneumaat.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:15 schreef Sloper het volgende:
Zo'n ZX heeft niet dat hydropneumatische veerstysteem toch? Zou ik toch eens een XM of Xantia proberen
Niet losjes, maar in rubber blokken (als ik mij niet vergis). Als je het over losjes hebt, denk ik dat iedereen denkt dat het spul achter letterlijk los hangt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:11 schreef Ridocar het volgende:
ZX heeft gewone torsieveren achter. Echter is de boel een beetje losjes opgehangen. Dat heeft Citroen expres gedaan, om de achterwielen te laten sturen. Passief gestuurde achteras, noemde men dat destijds.
"i'ts not a bug, i'ts a feature"
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:11 schreef Ridocar het volgende:
ZX heeft gewone torsieveren achter. Echter is de boel een beetje losjes opgehangen. Dat heeft Citroen expres gedaan, om de achterwielen te laten sturen. Passief gestuurde achteras, noemde men dat destijds.
"i'ts not a bug, i'ts a feature"
Sorry hoor, maar ik had een gewoon 1400 8-klepper (Avantage) met zwenk-rommel aan de achterwielen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:54 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.
Verder is die koppakking voor minder dan 100 euro zelf te maken, zeker bij zo'n 1.4 blokje.
Ehm, heb jij dan mss ook een goedkope oplossing voor een versleten koppeling:)quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:54 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.
Verder is die koppakking voor minder dan 100 euro zelf te maken, zeker bij zo'n 1.4 blokje.
Wat maok zegt dusquote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:02 schreef maok het volgende:
ik geloof dat het niet zo veel met het topic te maken heeft
Inderdaad offtopic, maar die passief meesturende achteras vindt je op alle ZX-en. En op de Xsara, de Xantia en zelfs ook op de Peugeot 306. Dat maakt genoemde auto's tot wagens met een zeer goed compromis tussen veercomfort en wegligging.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:54 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.
Verder is die koppakking voor minder dan 100 euro zelf te maken, zeker bij zo'n 1.4 blokje.
Ja.quote:Op zondag 24 februari 2008 04:39 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ehm, heb jij dan mss ook een goedkope oplossing voor een versleten koppeling:)
Helemaal gelijk.quote:Op zondag 24 februari 2008 10:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad offtopic, maar die passief meesturende achteras vindt je op alle ZX-en. En op de Xsara, de Xantia en zelfs ook op de Peugeot 306. Dat maakt genoemde auto's tot wagens met een zeer goed compromis tussen veercomfort en wegligging.
Waarom niet ?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Blijft de vraag; er is zoveel keuze uit kleine, zuinige en betrouwbare auto's; waarom zou je dan een Citroën kopen?
Maar goed, ieder zijn smaak.
Onveilig, storingsgevoelig en niet waardevast. Dat is weer een voordeel als je er ééntje wilt kopen.quote:
Ah, een ervaringsdeskundige !quote:Op zondag 24 februari 2008 16:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onveilig, storingsgevoelig en niet waardevast. Dat is weer een voordeel als je er ééntje wilt kopen.
Ervaring?quote:
Ik heb het even voor je opgezocht:quote:Op zondag 24 februari 2008 20:57 schreef maok het volgende:
Ok wat ik nu heb bedacht:
Kans makers:
Peugeot 306 (zie alleen nog niet de voordelen tov een zx)
Mitsubishi colt (betrouwbaarder maar iets minder ruim dan zx?)
Mazda 323 (zelfde als hier boven)
Of toch gewoon een ZX
Net niet maar opzich best leuk:
Nissan Sunny (te klein denk ik)
Seat Ibiza (idem)
Honda civic (te veel afgeragte autos te vinden)
Toyota carola (te duur)
Nissan micra (net te klein en te duur)
Ben ik nog wat vergeten?
Ik hou trouwens ook niet van auto's met een kont, ik vind het handiger als gewoon de hele klep open gaat (ik zie het nut van die kont niet zo)
Ja sorry, ik heb helaas maar één van de drie auto's bij de hand en het zal vast wel een kleine indicatie geven.quote:Op maandag 25 februari 2008 00:35 schreef 2cv het volgende:
Buitenmaten magen geen hol uit. Het gaat om de binnenmaten en hoe je die ruimte bereiken kan.
Het zou kunnen. Terwijl je toch zou denken dat de Sunny ruimer is omdat die een rechte achterkant heeft.quote:Op maandag 25 februari 2008 00:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Ibiza voor 1000 is nog vrij lastig te vinden, en als ie er al is, is het een gaar hok. Mijn ex-schoonmoeder heeft een sunny van de 93-generatie. betrouwbaar, ik zou zelfs durven zeggen onverslijtbaar (kennis van me heeft een stationcar versie, en die vraagt het uiterste van zn auto's, die houdt het al een paar jaar vol), maar binnenruimte is toch wel kleiner dan de ZX hoor. Gevoelsmatig voor mij dan.
Leuk spul, heb ik ook nog staan, maar rijd toch nogsteeds dagelijks in m'n BX turbodiesel omdat ik die 800km per week toch echt niet in m'n MR2 wil maken. Denk er nog maar eens goed over na.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef RetepV het volgende:
Ik heb ook een Citroen ZX. Waar jouw sentimentaliteit voor dat ding vandaan komt, kan ik alleen maar naar raden.
Voor mij komt er binnenkort toch wel zo eentje voor terug:
[ afbeelding ]
Nee hoor, ik heb een gemiddeld grote p13m0l. En mijn ego is in verhouding zelfs een stuk groter. Niks mis met mijn ego.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:40 schreef 2cv het volgende:
Vertaling: ik heb een hele dure bak nodig om mijn kleine piem0l te compenseren. Echter, ik heb slechts geld genoeg voor dit japans geval.
De mijne is een Reflex. Ik heb in kleur meegespoten bumpers, dus ik denk dat dat het hoofdverschil is. Er zit ook een toerenteller in, dat zal ook wel anders zijn bij een normale ZX.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:09 schreef maok het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de verschillende uitvoeringen van de ZX, mijne is een Furore, maar wat is het verschil met de Reflex, Avantage, Furio, Aura enz
Hmm. Ik rij nog geen 50km per dag. Maar wat ik wel moet doen is mijn auto parkeren op een openbare parkeerplaats. Dat baart me wel wat zorgen. Ligt erg veel glas op de grond, bij die parkeerplaats.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:34 schreef $tranger het volgende:
Leuk spul, heb ik ook nog staan, maar rijd toch nogsteeds dagelijks in m'n BX turbodiesel omdat ik die 800km per week toch echt niet in m'n MR2 wil maken. Denk er nog maar eens goed over na.
Wel herkenbaar hoor, dat parkeren. Je velgen, je bumpers, andere ongein, 't baart me toch net wat meer zorgen als dat ik in m'n daily driver rijd.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. Ik rij nog geen 50km per dag. Maar wat ik wel moet doen is mijn auto parkeren op een openbare parkeerplaats. Dat baart me wel wat zorgen. Ligt erg veel glas op de grond, bij die parkeerplaats.
Ik vind de MR2 gewoon een leuke auto. Heb ik al heel lang gewild. En tja, inderdaad heb ik helaas geen geld voor een Honda NSX. Of eigenlijk wel, maar een lening voor een auto vind ik maar niks.
Nog even iets over de Mitsubishi Colt. Volgens mij is dat een relatief zware auto. Goede kwaliteit, dat wel.
Alles aan die kut-BX van mij gaat kapot, BEHALVE de hydraulica. Hoewel ... Ik moet toegeven dat ik heel snel na aankoop beide octopussen (retourleidingen) heb laten vervangen (was wel nodig ook) en heel soms blijft de vering wat hangen als ik hem in de laagste stand gezet (geforceerd) heb. Kwestie van terug naar de laagste stand, dan naar de hoogste stand en dan weer naar de rijstandquote:Op maandag 25 februari 2008 16:34 schreef $tranger het volgende:
[..]
Leuk spul, heb ik ook nog staan, maar rijd toch nogsteeds dagelijks in m'n BX turbodiesel omdat ik die 800km per week toch echt niet in m'n MR2 wil maken. Denk er nog maar eens goed over na.
Mijn advies aan TS, probeer eens wat anders. Nog een keer dezelfde auto ga je teveel vergelijken en 't is ook weleens leuk om verder te kijken he... Maar met 130km per dag zou ik zelf toch eens aan een dieseltje denken. Zoek gewoon eens naar een niet al te zware (liefst onder de 1050, anders onder de 1150kg) diesel. 't Liefst met turbo (en met een beetje vermogen, toch wel minimaal een 90pk versie).
Wat is hiervan het mooie: vaste lasten worden wat hoger, maar rijden zelf kost geen flikker meer!! En met een beetje 60 liter tank of meer zit je zo op om de 1000km tanken
Stiekem denk ik dat je er al uit op kon maken dat ik op de BX uit kwam. Dit eigenlijk voornamelijk om het gewicht en 't absolute comfort. Alleen als er wat stuk gaat aan de hydraulica kan dat wat nare kosten met zich mee brengen, verder rijd het prima. Mijne staat alweer bijna op 4 ton!
Dat heb ik niet gezegdquote:
Mijne is juist niet kapot te krijgen. Behalve dat ik dus een lekke retourleiding kreeg de dag nadat ik met dat ding terug was uit Barcelona. Was dus wel een gelukje bij een ongelukje. Wel heeft het m'n vertrouwen in de auto wat geschaad en twijfel ik of ik er nog dergelijke reizen mee ga maken. Verder blijft 't serieus een fijne auto hoor!!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Alles aan die kut-BX van mij gaat kapot, BEHALVE de hydraulica. Hoewel ... Ik moet toegeven dat ik heel snel na aankoop beide octopussen (retourleidingen) heb laten vervangen (was wel nodig ook) en heel soms blijft de vering wat hangen als ik hem in de laagste stand gezet (geforceerd) heb. Kwestie van terug naar de laagste stand, dan naar de hoogste stand en dan weer naar de rijstandBinnenkort maar weer eens spoelen.
Wat een onzin zeg. Ik heb zelf ook een ZX gehad en daar heb ik in bijna 2 jaar tijd nog NOOIT wat aan gehad.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onveilig, storingsgevoelig en niet waardevast. Dat is weer een voordeel als je er ééntje wilt kopen.
Dus je bent 27 (geboren 1981 volgens profiel) en hebt in die 9 jaar dat je maximaal je rijbewijs hebt al 6 Citroens versleten én ook 5 Jappen?quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Ik heb zelf ook een ZX gehad en daar heb ik in bijna 2 jaar tijd nog NOOIT wat aan gehad.
Sowieso aan al mijn citroens heb ik eigenlijk nooit wat (ben aan mijn 6e cit bezig) . In tegenstelling tot alle jappen die ik heb gehaddie gingen om de haverklap kapot. (mitsubishi colt, nissan primera en 2x suzuki swift), alleen mijn suzuki alto heb ik nooit wat aan gehad, dat was mijn 1e auto. Maar die heb ik ook maar 3 maanden gehad
veels te eng op de snelweg dat hok.
En als ik de TS was en ik had 1000 euro over voor een andere auto zou ik lekker voor een euro of 500 die koppeling laten repareren en die andere 500 euro in mijn zak houden, dan weet je wat je hebt. Voor 1000 euro heb je namelijk niet echt veel, en zeker niet iets wat heel erg betrouwbaar is.
Bovendien is zo'n ZX stukken comfortabeler dan een starlet, golf of sunny.
Ik heb vaak 2 auto's tegelijk gehadquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus je bent 27 (geboren 1981 volgens profiel) en hebt in die 9 jaar dat je maximaal je rijbewijs hebt al 6 Citroens versleten én ook nog een aantal Jappen?
Dat is dus ongeveer 1 jaar met een Citroen rijden en dan ook nog beweren dat die Citroens goed zijn
Over het comfort hoor je mij overigens niet; het is erg plezierig om lekker comfortabel te kunnen zitten als je op de wegenwacht wacht.
En Jappen die stukgaan? Het kan... Maar je hebt de statistieken tegen je...
Maar kom nou... 11 auto's in amper 9 jaar en dan beweren dat ze betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb vaak 2 auto's tegelijk gehadEn ik doe inderdaad vaak maar 1-2 jaar met auto's.
Het valt mij gewoon op dat ik met citroens tot nog toe van alle merken die ik gereden eigenlijk nooit problemen heb gehad en met alle andere merken wel.
Bel naar de Hegru voor een afspraak. Voor 310euro (indien de prijs niet gewijzigd is) zetten ze beide bundels retourleidingen er nieuw in. Ben je van dat gekloot af.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:32 schreef $tranger het volgende:
[..]
Mijne is juist niet kapot te krijgen. Behalve dat ik dus een lekke retourleiding kreeg de dag nadat ik met dat ding terug was uit Barcelona. Was dus wel een gelukje bij een ongelukje. Wel heeft het m'n vertrouwen in de auto wat geschaad en twijfel ik of ik er nog dergelijke reizen mee ga maken. Verder blijft 't serieus een fijne auto hoor!!
visaquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Alles leuk en aardig, maar noem nog eens wat alternatieven voor de ZX, kinders...
Had hem al genoemd maar foto doet het niet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:19 schreef Sloper het volgende:
Volvo 440, dat zijn ook prima bakken. Niet zwaar en zuuunig...
jeah wel een vette domper toen ik het topic opende en ipv een mooi (twin turbo) 300zx topic een geitenwollensokken auto bleek te bekijkenquote:Op zondag 24 februari 2008 12:41 schreef 1299 het volgende:
Liever een Nissan 300ZX..
De 306 is zeer sterk verwant aan de ZX, eigenlijk dezelfde auto met een andere koets. Goed alternatief dus eventueel voor de TS(alhoewel ik ook de ZX mooier vind, het ontwerp is saai maar tijdlozer dan de 306 imho)quote:Op maandag 25 februari 2008 20:50 schreef RetepV het volgende:
En mijn ZX vind ik gewoon een 13-in-een-dozijn stuk blik. Er zijn betere stukken blik in dat segment te krijgen. Peugeot 306 bijvoorbeeld.
Een koppakking van een 1.4 is zeer simpel te vervangen. Dus denk dat dat erg meevalt. Probeer eens wat universele garages af te bellen om te kijken wie er goedkoop deze reparatie kan uitvoeren. Denk dat je voor 200-300 euro al een heel eind bent!quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:25 schreef maok het volgende:
Als ik een andere auto ga kopen wil ik de ZX natuurlijk verkopen.
Wat zou ik nog kunnen krijgen voor mijn auto die een kapotte koppakking heeft? Hij rijdt nog wel, hij lekt alleen een beetje olie dus hij zal wel gerepareerd moeten worden. Wat denken jullie?
Geef mij het adres maar van die garage, ik kan ze voor dat bedrag niet vinden namelijk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een koppakking van een 1.4 is zeer simpel te vervangen. Dus denk dat dat erg meevalt. Probeer eens wat universele garages af te bellen om te kijken wie er goedkoop deze reparatie kan uitvoeren. Denk dat je voor 200-300 euro al een heel eind bent!
Hij heeft je auto ongezien gekocht, en je hebt het niet over wieldoppen of autoradio gehad, dus die kun je er gewoon afplukkenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:14 schreef maok het volgende:
1.6I IMAGE
Is het heel stom om de wieldoppen van mijn oude zx af te halen voor ik hem inruil?
Ik ga de radio iig wel er uit halen, die ontbreekt namelijk in mijn nieuwe
Wat Alexxxx zegt. En ik weet niet of jij standaard speakers hebt of zo'n setje in de hoedenplank. Is het dan laatste dan zou ik ook de hoedenplank omruilen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:14 schreef maok het volgende:
1.6I IMAGE
Is het heel stom om de wieldoppen van mijn oude zx af te halen voor ik hem inruil?
Ik ga de radio iig wel er uit halen, die ontbreekt namelijk in mijn nieuwe
Zo bijzonder is ie nou toch ook weer niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:43 schreef 2cv het volgende:
Mag ik je ZX trouwens eens komen bekijken ?
2cv heeft altijd al eens een ZX willen poetsen, misschien wil hij je wel helpen!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:11 schreef maok het volgende:
Nu hopen op beter weer zodat ik hem eens lekker kan gaan oppoetsen
Kan ie ook autoradio's inbouwen?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
2cv heeft altijd al eens een ZX willen poetsen, misschien wil hij je wel helpen!
Dat is toch wel heul erg simpelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |