Break is niet nodig, ik kan ik mijn huidige auto ook voldoende mee nemen, maar BX lijkt me niet handig, nog ouder dus meer onderhoudskosten lijkt me.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:22 schreef 2cv het volgende:
BX Break ?
Als je comfort wilt (en dan kijk ik even naar het veergedrag) wil jij weer een Citroën.
Vorige was een paar honderd euro goedkoper, maar inderdaad zonde zo.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:28 schreef Bigs het volgende:
Als je weer 1000 euro uitgeeft zou ik deze keer wel naar een auto zoeken die langer dan een jaar meegaat. Zo is het wel zonde van je geld
Maar als ik je verhaal lees zou ik gewoon weer voor een ZX gaan en dan als het kan een iets jongere
Vertaling: ik heb een hele dure bak nodig om mijn kleine piem0l te compenseren. Echter, ik heb slechts geld genoeg voor dit japans geval.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef RetepV het volgende:
Ik heb ook een Citroen ZX. Waar jouw sentimentaliteit voor dat ding vandaan komt, kan ik alleen maar naar raden.
Voor mij komt er binnenkort toch wel zo eentje voor terug:
[ afbeelding ]
Als je een goede koopt kan het meevallen. Maar je weet pas of je een goede hebt als je er een poosje in rond rijdt ...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:27 schreef maok het volgende:
[..]
Break is niet nodig, ik kan ik mijn huidige auto ook voldoende mee nemen, maar BX lijkt me niet handig, nog ouder dus meer onderhoudskosten lijkt me.
Ik heb er aan zitten denken, maar het zou kunnen dat ik binnenkort wel minder ga rijden, ik krijg als het goed is weer een OV-kaart (wordt weer studentquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met 130 km per dag zou ik ook gaan nadenken over een diesel of LPG auto...
Mja, idem hier, en toch heb ik 3 Visa'squote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:59 schreef Sloper het volgende:
Wat moet er aan die ZX gebeuren dat je een ander wilt?
Ik zal eerlijk bekennen:
-Ik heb een hekel aan Frankrijk
-Ik heb een hekel aan Fransen
-Ik heb had een hekel aan franse auto's
Alleen om een onverklaarbare reden rijd ik op dit moment als studentencar een XantiaEn ik kan dit bijna niet m'n mond uitkrijgen, maar hij bevalt eigenlijk best goed....
![]()
![]()
![]()
Kan me nog herinneren dat het mij destijds een stuk minder zou kosten.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:13 schreef maok het volgende:
Zou, 600 tot 700 euro gaan kosten, dat wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven. Ik hoop dat ik er nog wat voor terug kan krijgen van iemand die hem zelf wil reparen ofzo.
Dat is toch veel te groo-hoot!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:15 schreef Sloper het volgende:
Zo'n ZX heeft niet dat hydropneumatische veerstysteem toch? Zou ik toch eens een XM of Xantia proberen
ZX is geen hydropneumaat.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:15 schreef Sloper het volgende:
Zo'n ZX heeft niet dat hydropneumatische veerstysteem toch? Zou ik toch eens een XM of Xantia proberen
Niet losjes, maar in rubber blokken (als ik mij niet vergis). Als je het over losjes hebt, denk ik dat iedereen denkt dat het spul achter letterlijk los hangt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:11 schreef Ridocar het volgende:
ZX heeft gewone torsieveren achter. Echter is de boel een beetje losjes opgehangen. Dat heeft Citroen expres gedaan, om de achterwielen te laten sturen. Passief gestuurde achteras, noemde men dat destijds.
"i'ts not a bug, i'ts a feature"
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:11 schreef Ridocar het volgende:
ZX heeft gewone torsieveren achter. Echter is de boel een beetje losjes opgehangen. Dat heeft Citroen expres gedaan, om de achterwielen te laten sturen. Passief gestuurde achteras, noemde men dat destijds.
"i'ts not a bug, i'ts a feature"
Sorry hoor, maar ik had een gewoon 1400 8-klepper (Avantage) met zwenk-rommel aan de achterwielen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:54 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.
Verder is die koppakking voor minder dan 100 euro zelf te maken, zeker bij zo'n 1.4 blokje.
Ehm, heb jij dan mss ook een goedkope oplossing voor een versleten koppeling:)quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:54 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.
Verder is die koppakking voor minder dan 100 euro zelf te maken, zeker bij zo'n 1.4 blokje.
Wat maok zegt dusquote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:02 schreef maok het volgende:
ik geloof dat het niet zo veel met het topic te maken heeft
Inderdaad offtopic, maar die passief meesturende achteras vindt je op alle ZX-en. En op de Xsara, de Xantia en zelfs ook op de Peugeot 306. Dat maakt genoemde auto's tot wagens met een zeer goed compromis tussen veercomfort en wegligging.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:54 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen.
Verder is die koppakking voor minder dan 100 euro zelf te maken, zeker bij zo'n 1.4 blokje.
Ja.quote:Op zondag 24 februari 2008 04:39 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ehm, heb jij dan mss ook een goedkope oplossing voor een versleten koppeling:)
Helemaal gelijk.quote:Op zondag 24 februari 2008 10:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad offtopic, maar die passief meesturende achteras vindt je op alle ZX-en. En op de Xsara, de Xantia en zelfs ook op de Peugeot 306. Dat maakt genoemde auto's tot wagens met een zeer goed compromis tussen veercomfort en wegligging.
Waarom niet ?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
Blijft de vraag; er is zoveel keuze uit kleine, zuinige en betrouwbare auto's; waarom zou je dan een Citroën kopen?
Maar goed, ieder zijn smaak.
Onveilig, storingsgevoelig en niet waardevast. Dat is weer een voordeel als je er ééntje wilt kopen.quote:
Ah, een ervaringsdeskundige !quote:Op zondag 24 februari 2008 16:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onveilig, storingsgevoelig en niet waardevast. Dat is weer een voordeel als je er ééntje wilt kopen.
Ervaring?quote:
Ik heb het even voor je opgezocht:quote:Op zondag 24 februari 2008 20:57 schreef maok het volgende:
Ok wat ik nu heb bedacht:
Kans makers:
Peugeot 306 (zie alleen nog niet de voordelen tov een zx)
Mitsubishi colt (betrouwbaarder maar iets minder ruim dan zx?)
Mazda 323 (zelfde als hier boven)
Of toch gewoon een ZX
Net niet maar opzich best leuk:
Nissan Sunny (te klein denk ik)
Seat Ibiza (idem)
Honda civic (te veel afgeragte autos te vinden)
Toyota carola (te duur)
Nissan micra (net te klein en te duur)
Ben ik nog wat vergeten?
Ik hou trouwens ook niet van auto's met een kont, ik vind het handiger als gewoon de hele klep open gaat (ik zie het nut van die kont niet zo)
Ja sorry, ik heb helaas maar één van de drie auto's bij de hand en het zal vast wel een kleine indicatie geven.quote:Op maandag 25 februari 2008 00:35 schreef 2cv het volgende:
Buitenmaten magen geen hol uit. Het gaat om de binnenmaten en hoe je die ruimte bereiken kan.
Het zou kunnen. Terwijl je toch zou denken dat de Sunny ruimer is omdat die een rechte achterkant heeft.quote:Op maandag 25 februari 2008 00:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Ibiza voor 1000 is nog vrij lastig te vinden, en als ie er al is, is het een gaar hok. Mijn ex-schoonmoeder heeft een sunny van de 93-generatie. betrouwbaar, ik zou zelfs durven zeggen onverslijtbaar (kennis van me heeft een stationcar versie, en die vraagt het uiterste van zn auto's, die houdt het al een paar jaar vol), maar binnenruimte is toch wel kleiner dan de ZX hoor. Gevoelsmatig voor mij dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |