abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56906611
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_56906874
Deepak: You think that the girl has nothing on, you will see who fxxxed who (this sentence was not good to understand) [note of the police officer]

dat bedoel ik nou met lekker vertalen , dus natalee draagt joran´s schoenen , lol
pi_56907948
gaat dat altijd zo bij de politie op aruba MOHAN, in verbalen zoveel typefouten, zou toch niet mogen he, aan de andere kant geen wonder deze fouten kunnen er ook nog wel bij
pi_56908536
klachten over de krant amigoe
wat een zooitje is dat die krant zeg !!
ik ben nu al sinds begin december bezig om op dat forum te komen
als je mailt naar de admin hoor je nooit iets terug
de onderdirectrice Karen mailt wel ,maar die zegt dat er een BUG in het forum zit
echt een zooitje daar ,snel opzeggen die krant
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_56909838
De puzzel begint nu in elkaar te vallen, dit is een interview met 1 van de opgepakte bewakers en een amerikaanse talkshowhost Greta van Susteren:Let op de datum van dit interview en die van de afgeluisterde verklaring tussen Joran,Deepak,Satish (29 juni 2005)

This is a partial transcript from "On the Record," June 28, 2005(!!!), that has been edited for clarity.

GRETA VAN SUSTEREN, HOST: Tonight, stunning new information could show police made a serious mistake in the Natalee Holloway (search) investigation. Earlier today, we spoke with Mickey John, one of the former security guards who was arrested and then later released. He told us some shocking stories about what he learned while he was behind bars.

(BEGIN VIDEOTAPE)

VAN SUSTEREN: So, Mickey, when you got picked up, did you ever think that you'd be getting out?

MICKEY JOHN, FORMER SUSPECT: Yes, I was positive. I knew I'd be out. Sooner or later I would be out because I knew I was very innocent. All the way I know I was innocent, 150 percent innocent.

Iets verder op:

"JOHN: They just interrogated me the Sunday and the following Monday. And that was it. I was just locked up. And only I could see anybody. And my lawyer came to me and that was it.

But then Deepak came, and he introduced himself as Deepak. And he said he was being picked up for the missing girl. I felt relief, because I know I can throw a few questions from him to see if I get something from him.

VAN SUSTEREN: Do you think Deepak knew who you were?

JOHN: No (INAUDIBLE) never knew who he was, because he certainly was calling me Jamaican. He thought I was from Jamaica. So he was just talking to me freely and, you know, no problem.

I spoke to him more, and I tell him, "Tell me the truth," asking, "You saw the guy on the news?" He said, "Yes." I said, "Where the guy from?" He tell me, he think from Grenada. And right away, I knew he was talking about me, because I was the only one from Grenada.

So I decided to ask him a few more questions. And I said, "So you tell the guy (INAUDIBLE) what happened to the girl?" He said, "No." (INAUDIBLE) arrested on Thursday. I think a guy should be released that Friday, because, in their hearts, they know we were innocent.

He said a story being made up about dropping the girl of at a Holiday Inn, was all something being made up. He, and the Dutch guy, and the Dutch guy's father, they sit and made up the story.

VAN SUSTEREN: The father, too?

JOHN: All of them. They made up...

VAN SUSTEREN: Did he specifically say — Deepak specifically say to you the father was part of that?

JOHN: Deepak told me that he and the family sit down and they made up the story.

VAN SUSTEREN: So family and not father?

JOHN: Well, I don't know who the family consists of. But I know the father was involved, according to him. They made up the story, and they say that they didn't drop the girl off, because they said they would give the police something to (INAUDIBLE) when somebody is missing in Aruba, they would find them a few days later by a crack house or with some beach bum or something.

So they made it up. But then, when push come to shove, and nothing was going on, he decided to tell his brother, "We're going to tell the truth and say exactly what took place," because he — I guess that much, he, by that time, he and the Dutch guy were saying different stories, so something wasn't going right.

VAN SUSTEREN: Did they say why they created the lie?

JOHN: Like I told you, they say like — they were hoping that something the girl would pop up or something, a few days after. And as I said, they drop her off at the Holiday Inn talking to a black guy, security guard dressed in black clothes. Said they know, like, everybody in public knows a tourist has been missing. They would find them a few days later, by, like I said, by some crack house or with some beach bum. So they made up something hoping that she would show up a few day and then they say, "OK, it all good. There she comes."

Het einde is wel lachen:

"VAN SUSTEREN: Anyone apologize to you?

JOHN: Not yet. Only Deepak, so far, in the jail. He apologize to me, tell me sorry because the story I was being locked up. Nobody else.

VAN SUSTEREN: So at some point, he realized who you were?

JOHN: I told him. I told him it was me, the security guard.

VAN SUSTEREN: What did he say when you told him who you were?

JOHN: He told me sorry, he was very sorry. And it is not because of their fault I was being locked up.

VAN SUSTEREN: Police ever apologize?

JOHN: Sorry?

VAN SUSTEREN: Did the police apologize?

JOHN: No.

VAN SUSTEREN: Did the government of Aruba (search), anyone from the justice ministry, anybody like that apologize?

JOHN: Not yet, no. No one.

VAN SUSTEREN: Do you think you'll ever get an apology?

JOHN: I don't think so. I don't need their apology anymore, anyway.

VAN SUSTEREN: Anything else you'd like to say?

JOHN: Well, like I said before, the justice system, the detectives, they're all fools. They have to go to back to school. And they were used, like, a scapegoat, use, like, a black person in society to cover their mess.

So don't ever try it again with nobody, because they know we are innocent. And let justice prevail. And we know we will find the right person.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,161044,00.html
pi_56911052
quote:
JOHN: Like I told you, they say like — they were hoping that something the girl would pop up or something, a few days after. And as I said, they drop her off at the Holiday Inn talking to a black guy, security guard dressed in black clothes. Said they know, like, everybody in public knows a tourist has been missing. They would find them a few days later, by, like I said, by some crack house or with some beach bum. So they made up something hoping that she would show up a few day and then they say, "OK, it all good. There she comes."
Conclusie: Joran en zijn pa hoopten dat ze het meisje nog levend zouden vinden. Dan hebben ze haar toch niet in het water gedumpt.... en al helemáál niet vermoord of verkracht? Ze [Joran, Deepak en wellicht Paulus, via zijn zoon] wilden slechts niet geassociëerd worden met een verdwenen meisje.

Bron: Mickey John
Bron van Mickey John: Deepak Kalpoe

De geloofwaardigheid hierin is volgens mij dat het minder erg is om gelogen te hebben over haar afzetten bij het hotel, dan wanneer ze écht weg blijkt te zijn en jij als enige verdachte overblijft.

Edit:
Dit is wellicht de relatie met het afgeluisterde gesprek waarin Joran boos is op Deepak, omdat hij tegen Mickey (John) heeft gezegd dat zijn vader erbij betrokken was, terwij die alleen maar wilde helpen met hun alibi.

[ Bericht 4% gewijzigd door mahlah op 22-02-2008 18:52:49 ]
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
pi_56911271
misleidend informatie !!!
pi_56913650
I have now read the entire thing, the original Dutch transcript. and some things are not translated correctly, IMHO.
My translation in bold.
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:39 schreef johan555 het volgende:
De transcriptie van een in een politie auto in het geheim op genomen gesprek tussen Joran, Deepak en Satish op 24 juni 2005.

This is a transcript from a translation done by an internet poster called Arubagirl. It has been fomatted for easier reading. This conversation was recorded without the knowlege of the participants as they all three sat in the back seat of a police car on June 24th.

*snip*
Joran: You know no good that my father has nothing to do [with this}.
You know very well that my father has nothing to do with this.

Deepak: Then try it. You can make it better in one time.
You can set the record straight, just like that, and you know it. (that's what I think they mean, with snapping of fingers "just like that")

Joran: About what? You can also make it better.
You two can also set the record straight.

Joran: Wait until I’m going to tell stuff about you two. Then we’ll see if you two are going home.
"Stuff" in original Dutch transcript is "dinges". That's usually said if you don't remember someone's name.
In English: "Whatshis/hername" So they might as well be talking about a person here.
So then it might be something like: "Just wait until I tell whatshis/hername about you two.

Joran: Don’t you think that the police is interested in knowing that Satish touched a girl with the car?
[the word ‘geraakt’ is being used, translated here literally, but you can use the word ‘hit’ also in the context].
Here they definiteley don't mean that a girl had been "touched" but they're talking about hitting a girl with the car.

Satish: That of the chollers was from me.
... came from me.

Satish: I said it in my own interest.
I said that for my own sake (about the choller)

Satish: With us, with us, can they get evidence, but with you not. [ a bit unclear: It’s: bij ons, bij ons. Kunnen zij bewijzen krijgen, maar bij jou nief] With lies, you don’t get evidence,
From us, from us they get evidence, not from you. Lies don't come with evidence/lies don't include evidence.

Deepak: You think that the girl has nothing on, you will see who fxxxed who (this sentence was not good to understand) [note of the police officer]
By: has nothing on, they mean clothes.

Joran: They talk good about me, but not good about you. And also the two security guards, they have guaranteed me that they will kill you two, if you go out of jail.
Just a minor adjustment but I think "they talk good about me..." is better translated as "they talk positive about me, but not positive about you."

Joran: You two paid him off, right.
Just a wee adjustment but I think that should be followed by a question mark. "You two paid him off, right?" Makes it sound just a bit different

Joran: You said then via the telephone like, that I have the jackpot. You said now [?] through the phone , I have the fxxxing jackpot. You forget that the phone is tapped, right?
You said over the phone, that I have the jackpot. And now you said over the phone, I HAVE the ffing jackpot. You've forgotten about the fact that your phone was tapped, right?

Joran: You forget that, right retard? Then you arrive home and you say how you arranged everything. You say “I have fixed it”. Good for you [meaning your own fault]. because of you he is also in jail.
Then you come home and say how you took care of it. You say, I fixed it (as in: don't worry, I took care of it)

Joran: (to brothers)Man, what can you go do? [illegible, what is typed is: jucfc juflfe]
Deepak: (to Joran) What can you go do?
Joran: What are you gonna do about it? (as in: it's out of your hands)
Deepak: What are YOU gonna do about it?

Deepak: That scholarship of yours. Byeeeeeeee. You can forget it.
Joran: Yeah, by who? By you, retard. You know well that you did bad, otherwise you wouldn’t lie.
Yeah, by who? etc... Better translation would be: Because of who? Because of YOU, retard! You know very well that you did something bad, otherwise you wouldn't have lied.

Deepak: Won’t be fun, if you are standing in front of the judge of instructions tomorrow. Why not? Too much evidence?
I don't see a that 2nd question marks in the Dutch original so I'm not really sure about that 2nd q-mark.
pi_56915265
ze kunnen lekker vertalen he felixa, maar de persoon die de audio heeft uitgeschreven heeft ook geen hoge studie genoten hoor deepak zou eerst afgekort worden met TT , wat ook ergens opeens opduikt in het typewerk

verder mijn blokje als ze spreken over natalee zonder kleren , staat er wie wie en de engelse vertaling is who is fucking who. kan net zo wezen dat wie wie gewoon dubbel is.

het valt me in meer documenten op ze maken er bij aruba police een rotzooi van engels door nederlands kijk maar is naar file over computer gegeven van de sloot navraag is nederlands de rest engels dan weer woord nederlands. zo'n rotzooi kom je hier bij de politie niet tegen hoor. ik geloof best dat the americaan dit niet begrijpt en het een cover-up vindt
pi_56915740
en wie snap dat gebrabbel tussendoor in andere taal , doe je toch ook niet als je een verslag uittypt , of ben ik nou gek ?
pi_56915808
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:52 schreef duikkie het volgende:
ze kunnen lekker vertalen he felixa, maar de persoon die de audio heeft uitgeschreven heeft ook geen hoge studie genoten hoor deepak zou eerst afgekort worden met TT , wat ook ergens opeens opduikt in het typewerk

verder mijn blokje als ze spreken over natalee zonder kleren , staat er wie wie en de engelse vertaling is who is fucking who. kan net zo wezen dat wie wie gewoon dubbel is.

het valt me in meer documenten op ze maken er bij aruba police een rotzooi van engels door nederlands kijk maar is naar file over computer gegeven van de sloot navraag is nederlands de rest engels dan weer woord nederlands. zo'n rotzooi kom je hier bij de politie niet tegen hoor. ik geloof best dat the americaan dit niet begrijpt en het een cover-up vindt
Het is juist zo belangrijk in dit soort vertalingen dat er geen fouten worden gemaakt en als er inderdaad al in het origineel fouten staan (ook dingen als: hij geloofd) dan gaan mijn haren recht overeind staan.
Dan zakt mijn vertrouwen in het document al naar een dieptepunt.
Ook dingen als interpunctie kunnen zo'n groot verschil maken; één komma op de verkeerde plaats en iets krijgt een hele andere wending. Of nadruk op een bepaald woord kan een wereld van verschil maken.
pi_56915823
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:13 schreef johan555 het volgende:
vanaf het begin af aan wilde joran er al een slaatje uit slaan ,boek schrijven ,hij vroeg veel geld voor interviews en heeft er volgens mij al meer als een tonnetje mee verdient
vade kreeg 22.000 $ schadevergoeding al zo kan ie wel weer wat te blowen kopen
Zou je voor mij eens kunnen aangeven hoe je aan bovenstaande bedragen komt. Volgens mij komen de bedragen uit je (bijzonder) dikke duim en berusten niet op feiten. Ik ben benieuwd waar je mee komt!
--
pi_56915943
wat zou het geweldig zijn geweest als ze op aruba gewoon goed hun werk hadden gedaan.
als ze zelfs al documenten die openbaar gemaakt worden zo slecht uitvoeren, kan je nagaan wat een rommeltje het dan àchter de schermen moet zijn...

toch heb ik nog redelijk wat vertrouwen in Nico Jörg, de waarnemend procureur-generaal.
maar ook die heeft ernstige kritiek op de gang van zaken op aruba, en dan met name de politieke bemoeienissen.
http://antilliaans.caribiana.nl/articlesbytag?tag=Nico+J%C3%B6rg
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56916022
*juf-modus aan*

En nog even over het taalgebruik: ik vind dat Engelstaligen ook heel veel fouten maken.
Zo zie ik vaak het woord "there" (plaatsbepaling) gebruikt worden i.p.v. "their" (bezittelijk voornaamwoord).
Bijvoorbeeld: He went over to there house i.p.v. he went over to their house.
Ook met your/you're gebeurt dat vaak.
Of: He should have known that, daar maken ze dan van: he should of known that.

*juf-modus uit*
pi_56916028
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 14:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Huh?
Waar heb je het in hemelsnaam over
snap je dat niet , ze zoeken in het noorden , waarom niet in het zuiden !!!
pi_56916168
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:24 schreef Caesu het volgende:
wat zou het geweldig zijn geweest als ze op aruba gewoon goed hun werk hadden gedaan.
als ze zelfs al documenten die openbaar gemaakt worden zo slecht uitvoeren, kan je nagaan wat een rommeltje het dan àchter de schermen moet zijn...

toch heb ik nog redelijk wat vertrouwen in Nico Jörg, de waarnemend procureur-generaal.
maar ook die heeft ernstige kritiek op de gang van zaken op aruba, en dan met name de politieke bemoeienissen.
http://antilliaans.caribiana.nl/articlesbytag?tag=Nico+J%C3%B6rg
Hoezo rommeltje gemaakt van het onderzoek op Aruba. Vanuit het OM noch de politie op Aruba zijn officiele documenten openbaar gemaakt. De documenten die op het Net circuleren betreft een mix van gelekte documenten, vervaste documenten en documenten die niet zijn ondertekend en daardoor niet verifieerbaar zijn.

Heb jij enig idee hoe het achter de schermen daar gaat, ik denk het niet. Je gaat tot nu toe in al je aannames er maar gemakshalve van uit dat alles wat m.n. via de bange apen de wereld wordt ingeschopt ook daadwerkelijk klopt.

Er zijn een groot aantal internet sites en blogs die wat meer onderzoek hebben gedaan en op sommige punten ook over inside informatie beschikken die op een groot aantal aspecten het tegendeel bewijzen.
--
pi_56916343
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:33 schreef mrBhimself het volgende:

Er zijn een groot aantal internet sites en blogs die wat meer onderzoek hebben gedaan en op sommige punten ook over inside informatie beschikken die op een groot aantal aspecten het tegendeel bewijzen.
linkje? en hoe betrouwbaar is dat.
dat er gelekt wordt uit het OM is in zichzelf al een slechte zaak.
en neem je de PG van aruba serieus?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56916837
Linkje...jij bent toch degene die alles van deze zaak afweet! Dan zou je beslist ook andere sites bezoeken, kennelijk is dat dus niet het geval. Een beetje gedegen 'onderzoek' kan geen kwaad, het helpt je bij het vormen van je mening. Klakkeloos overnemen van de mening van een ander is wel erg gemakkelijk; zeker als diegene ook nog een overduidelijke agenda heeft.

Lekken op zich is een slechte zaak, maar hoe dacht jij dat journalisten als John van den Heuvel, Hendrik-Jan Korterink en Peter Raaskal de Vries aan hun gegevens komen.....juist van hun informanten bij de politie en justitie. Nog afgezien van de stukken die justitie bewust (en gecontroleerd) lekt naar de media.

Waarom zou iemand de PG van Aruba niet serieus nemen, ik heb tot op heden nog weinig van hem gezien waardoor hij het predikaat 'Niet serieus' zou verdienen.
--
pi_56917161
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 23:05 schreef mrBhimself het volgende:
Linkje...jij bent toch degene die alles van deze zaak afweet! Dan zou je beslist ook andere sites bezoeken, kennelijk is dat dus niet het geval. Een beetje gedegen 'onderzoek' kan geen kwaad, het helpt je bij het vormen van je mening. Klakkeloos overnemen van de mening van een ander is wel erg gemakkelijk; zeker als diegene ook nog een overduidelijke agenda heeft.

Lekken op zich is een slechte zaak, maar hoe dacht jij dat journalisten als John van den Heuvel, Hendrik-Jan Korterink en Peter Raaskal de Vries aan hun gegevens komen.....juist van hun informanten bij de politie en justitie. Nog afgezien van de stukken die justitie bewust (en gecontroleerd) lekt naar de media.

Waarom zou iemand de PG van Aruba niet serieus nemen, ik heb tot op heden nog weinig van hem gezien waardoor hij het predikaat 'Niet serieus' zou verdienen.
jij denkt dat ik alles klakkeloos overneem van de monkeys. maar dat doe ik juist niet. ik neem bijna niets van ze over. je ziet mij dus zelden (of beter: niet) lappen tekst daarvandaan hier copy-pasten. ik vind het zelfs een zinloos gedoe om op deze manier de waarheid boven te krijgen - want zoals je zelf zegt weet je nooit welke informatie nu juist is en welke niet of ten dele.

de waarnemend PG heeft scherpe kritiek op de justitie, met name het OM.
zie het linkje hierboven naar de twee artikelen die daar over gaan.
als je hem dus serieus neemt hoef je geeneens een woord van de monkeys over te nemen om te weten dat er een cultuur heerst waarbij een justitie grote kans loopt in de fout te gaan vooral door politieke inmenging.
hij bevestigt in feite het NRC-artikel over de slechte scheiding der machten.
pi_56917511
De scherpe kritiek van Nico Jörg heeft niets te maken met de opertionele zaken van het OM of de politie. Hij laat zich, m.i. terecht, kritisch uit over de manier waarop politici proberen om het OM te gebruiken voor hun eigen spelletjes. Maar ook Jörg heeft hier geen bewijzen voor.

Het elkaar over-en-weer beschuldigen van corruptie is er mede oorzaak van dat de amerikaanse media dat hebben opgepakt als 'iedereen zal daar wel corrupt zijn', tel daarbij het geblaat van die witmutsen uit het amerikaanse zuiden bij op en je hebt een een speelveld waar iedereen dat beeld versterkt op basis van aannames en denkbeelden. Concreet is er helemaal geen bewijs.
--
pi_56918004
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 23:36 schreef mrBhimself het volgende:
De scherpe kritiek van Nico Jörg heeft niets te maken met de opertionele zaken van het OM of de politie. Hij laat zich, m.i. terecht, kritisch uit over de manier waarop politici proberen om het OM te gebruiken voor hun eigen spelletjes. Maar ook Jörg heeft hier geen bewijzen voor.

Het elkaar over-en-weer beschuldigen van corruptie is er mede oorzaak van dat de amerikaanse media dat hebben opgepakt als 'iedereen zal daar wel corrupt zijn', tel daarbij het geblaat van die witmutsen uit het amerikaanse zuiden bij op en je hebt een een speelveld waar iedereen dat beeld versterkt op basis van aannames en denkbeelden. Concreet is er helemaal geen bewijs.
de PG houdt zich ook niet bezig met de operationele zaken.
(dit in tegenstelling to Rudy Croes, die dat al helemaal niet zou moeten doen)
enkel met de algemene effectiviteit van het OM (en de prioriteit in de vervolging en dat de OvJ gelijke strafeisen stelt in vergelijkbare strafzaken)
als je dan even op een afstandje naar de zaak kijkt met wat 'aannames en denkbeelden' ver op de achtergrond zie je hoe zo'n onderzoek fout zou kunnen lopen.
verder noemt de PG dat zoveel ambtenaren worden veroordeeld - slechte zaak, maar wel hoopgevend eigenlijk.
amerikanen in het zuiden witmutsen noemen is overigens redelijk laag.
pi_56918199
Ik waag te betwijfelen of jij ook maar enig inzicht hebt hoe dergelijke politieonderzoeken worden uitgevoerd. Ik durf de inschatting wel te maken dat het internet en de politieseries op TV je referentiekader zijn.

Rectificatie: Je hebt gelijk;niet alle amerikanen uit het zuiden zijn witmutsen. Het grootste gedeelte van de posters op het Scared Monkey forum schaar ik wel onder die categorie. Overigens doen ze ook geen moeite om het te verbergen. Een aantal van hen laat dagelijks blijken hoe zij denken over Arubanen (als negers) , homo's en alle andere non bible-belt figuren. Ziekelijk zooitje daar!

[ Bericht 0% gewijzigd door mrBhimself op 23-02-2008 00:13:41 ]
--
pi_56918348
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:05 schreef mrBhimself het volgende:
Ik waag te betwijfelen of jij ook maar enig inzicht hebt hoe dergelijke politieonderzoeken worden uitgevoerd. Ik durf de inschatting wel te maken dat het internet en de politieseries op TV je referentiekader zijn.

Rectificatie: niet alles amerikanen uit het zuiden zijn witmutsen. Het grootste gedeelte van de posters op het Scared Monkey forum schaar ik wel onder die categorie. Overigens doen ze ook geen moeite om het te verbergen. Een aantal van hen laat dagelijks blijken hoe zij denken over Arubanen (als negers) , homo's en alle andere non bible-belt figuren. Ziekelijk zooitje daar!
mijn inzicht in dergelijke onderzoeken is inderdaad beperkt. helemaal in dit specifieke geval.
maar ook al neem ik maar 5% aan wat over de zaak naar buiten is gebracht kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er een hoop mis is gelopen vooral in het eerste stadium.

ik keur dergelijke taal van de monkeys ook zonder meer af.
eerder raakte ik daar in een discussie over homo's. die werden fags genoemd wat zeer denigrerend is.
cultuurverschillen zijn enorm.
ik zou daar wat statistieken over criminaliteit of gevangenisbezetting in amerika kunnen loslaten - dan ben ik in 2 sec. geband.
pi_56919483
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:14 schreef Caesu het volgende:

[..]

mijn inzicht in dergelijke onderzoeken is inderdaad beperkt. helemaal in dit specifieke geval.
maar ook al neem ik maar 5% aan wat over de zaak naar buiten is gebracht kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er een hoop mis is gelopen vooral in het eerste stadium.

ik keur dergelijke taal van de monkeys ook zonder meer af.
eerder raakte ik daar in een discussie over homo's. die werden fags genoemd wat zeer denigrerend is.
cultuurverschillen zijn enorm.
ik zou daar wat statistieken over criminaliteit of gevangenisbezetting in amerika kunnen loslaten - dan ben ik in 2 sec. geband.
Wat doe je dan bij ze?
Het is ook uitermate vaag wat ze hier neerplempen.
I´m back.
pi_56919661
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 01:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat doe je dan bij ze?
Het is ook uitermate vaag wat ze hier neerplempen.
ik lees er wat en ik post er wat af en toe vooral als ze er volledig naast zitten.
bijvoorbeeld net werd er gepost dat johan remkes het onderzoek van de KLPD leidt.
ze hebben wel een hoop informatie vergaard alleen het is moeilijk op waarde te schatten helaas.
pi_56919717
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 01:41 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik lees er wat en ik post er wat af en toe vooral als ze er volledig naast zitten.
bijvoorbeeld net werd er gepost dat johan remkes het onderzoek van de KLPD leidt.
ze hebben wel een hoop informatie vergaard alleen het is moeilijk op waarde te schatten helaas.
Misschien zijn wij Dutchies te nuchter; willen we ook echte bewijzen zien?
Ach en misschien zit er een stukje weblogpsychologie aan vast hè. Dat is een andere psychologie dan die van een groot internetforum. Bij webloggers zie je vaak de incestueuze amplificatie aan het werk.
I´m back.
pi_56920239
Very good interview!
Radio Interview with TJ Ward(Private Investigator for Holloway Family) discussing Natalee Holloway Investigation 5-1-07
640 WGST Atlanta. Talk. Radio.

http://tinyurl.com/33o437

[ Bericht 6% gewijzigd door observer777 op 23-02-2008 03:03:26 ]
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_56920296
THE DUTCH JUDICIAL SYSTEM DE-RAILED THE NATALEE HOLLOWAY CASE

The Judicial Courts in Holland allowed conflicts of interest to run rampant through the Aruban courts in favor of Paulus and Joran van der Sloot.

Much has been said about the incompetence and corruption by the Aruban Prosecutor and Police Department in failing to bring justice in the Natalee Holloway case, but the Dutch Judicial system bears equal responsibility. The Dutch judges rulings in favor of the van der Sloot family reek of a good ole boy system that is hell bent on protecting their own nationality over foreigners who innocently get trapped in their criminal justice system.

A SERIOUS CONFLICT OF INTEREST

The courts in all of the Netherland Antilles are managed and executed from Holland, where judges are sent to the islands to preside over the judicial proceedings of Aruba, Curacao, and Bonaire. Paulus van der Sloot, father of the prime suspect in Natalee Holloway’s disappearance, was a judge-in-training in this very judicial system, working alongside and making the acquaintance of the judges in the Dutch system. Indeed, it has been reported that some of these judges were very close friends outside the official duties of the courts.

EDITOR JOSSY MANSUR OF DIARIO NEWSPAPER
NANCY GRACE October 4, 2005

GRACE: … Jossy, regarding the connection, what I perceived to be a close connection between the judge, Paulus Van Der Sloot and the retired chief of police who initially handled Natalee`s case, Van Der Stratten, were they friends?

MANSUR:Of course, they were friends. It stands to reason they were friends because Paul Van Der Sloot had many friends within the police department; he had many friends within the Department of Justice. And he had many friends with -- and he was friendly with all the judges in Aruba. He worked out of the same office as they did and did the same work.

Such a close working relationship with the Dutch judges during his training created an obvious conflict of interest when his son, and he himself, became implicated in the disappearance and very possible murder of Natalee Holloway. The Dutch Judicial system in Holland should have recognized such an obvious hazard to justice but chose to do nothing, allowing friends and acquaintances of van der Sloot to preside over the court hearings of both Paulus and his son.

The outcome of the judges’ rulings in the Natalee Holloway case have cast a dark shadow over the Dutch judicial system. It should be noted that Paulus van der Sloot was also arrested in the case for conspiracy to commit murder, and these same judges ruled on his case as well. The end result, as one might expect, is that both van der Sloots were freed from prosecution. It is apparent from all the rulings in the case that the Dutch cannot police their own, justice be damned.

CHOOSING THE CURACAO JUDGES WAS A PUBLIC RELATIONS CHARADE

Two weeks into the the court process in this case, the Arubans announce that they were going to use Dutch judges from Curacao to make all of the court rulings so as to avoid a conflict of interest. The judges would be flown into Aruba to court hearings concerning Paulus van der Sloot, Joran an der sloot, Deepak Kalpoe, Satish Kalpoe and any others the prosecutor and police arrested.

We now know this was nothing but a charade. Bringing in the Dutch judges from Curacao was no different than using Aruban judges. There aren't that many judges on the islands, and they all work closely together within the same judicial circlies. Paulus van der Sloot trained under the Curacao judges just as he did those in Aruba and it has been reported that at least one of them stayed at his home while visiting the island.

The islands are closely located geographically and all work under the same Dutch court system. Why the judicial authorities in Holland didn't recognize this and demand a team of un-attached judges rule on such a high profile case is highly questionable.

JUDGE ROBERT WIT OBSTRUCTS THE GATHERING OF EVIDENCE

Joran van der Sloot was arrested on June 9, 2005 and a search warrant was issued for a complete search of the Van der Sloot residence and property five days later on June 14th. When the prosecution and police teams arrived to search the home they were met at the door by Dutch judge Robert Wit who summarily change the search warrant on the spot to exclude the Van der Sloot main residence and grounds, limiting the search only to Joran’s small apartment in the back of the house.

Judge Wit blocked the search of the van der Sloot residence even though he knew through Joran's police statements that he said he was in the main house in the early morning hours when he returned home after supposedly dropping Ms. Holloway off. In other words, Judge Wit ignored testimony by a key suspect to obstruct the collection of evidence from the suspect's residence.

Joran was arrested twice and his father was arrested once in the first month of the investigation. The main residence of the Van der Sloot home was never searched after either of these arrests.

Beth Twitty
FOX NEWS LIVE DESK with Martha MacCallum - Nov. 28/06

BETH: Well I think they will always have to look at there were two personnel involved from the Aruban Justice Department and that is why we don’t have any evidence and that’s what Joran’s attorney will have to be reminded of. It’s because of Bob Witt and Ben King stopped the search warrants. It was made to initially search the entire area of Montanja 19 the garden, the buildings and everything but on the spot high ranking employee of the Justice Office Bob Witt reduced the search warrant to only the room of Joran so that’s why we don’t have any evidence because of involvement of the obstruction from the Aruban Justice Department personnel.

Judge Wit did this knowing that Joran had given statements that he was in the main house the night and morning Natalee Holloway went missing, and there may have been evidence to be obtained within. Judge Wit was assisted by Ben Vocking, a high ranking official in the Aruba Prosecutor’s office who had taken a leave of absence to take care of his friend Paulus van der Sloot during his “time of need.”

PETER DEVRIES
GRETA VAN SUSTEREN (FOX NEWS) November 27, 2006

VAN SUSTEREN: What about the search of the van der Sloot property? Was that ever done, and was, you know--including, sort of, the cabana area where Joran lives?

DE VRIES: Well, the search in the home address of the family Van der Sloot was very strange because the search warrant was made by head prosecutor Karin Janssen, and contained an allowance to search the whole address, “Montanja nineteen.” So, the gardens, the buildings--everything. But, when the police was on the spot, another high-ranking employee of the Justice office--it was Mr. Bob Witt--reduced the search warrant to only the room of Joran--and that was very strange.

PETER DEVRIES
THE ROBERT JENSEN SHOW (HOLLAND) November 28, 2006

DEVRIES: Yes the police missed several changes to do things right: when they wanted to search the house the door was opened by Mr. Ben King, an assistant of the Procurements Gen. office, the highest justice-office on the island, and a friend of the family who wanted to support the VdSloots in these difficult times… So clearly the search of the house hadn’t been a surprise to the VdSloots. And the police had a warrant for the complete estate but a judge - Bob Wit - who was at the house as well said only Joran's room could be searched.

These are things a Dutch crime-reporter is of course totaly astonished about. Justice Department official Ben King, who later admitted to the media that he was a close friend of Paulus Van der Sloot, claimed he was on vacation and therefore not acting on behalf of the Justice department. It was King who personally informed the search team they could only search the small apartment of Joran Van Der Sloot, located in the back yard of the property just behind the main residence, when they arrived.

Also present at the Van Der Sloot residence was Dutch Judge Bob Witt from Curacao, who was one judge presiding over the case. It should be noted that Paulus Van der Sloot was a Dutch judge-in-training at the time of Natalee Holloway’s disappearance.

By limiting the search of the van der Sloot residence and property, Judge Wit obstructed justice by inhibiting the collecting of evidence and should be removed from the bench, and charged with this crime, before he causes even more damage within the Dutch judicial system.

We will also note here that two innocent black security guards were arrested for the crime four days before Joran was detained. The judge did not limit the search when they were paraded before the media while the Prosecutor and Police ransacked their full residences. The two guards were later released but not before the Dutch judge had made sure their lives were made miserable.

How ironic that the Dutch judges had no consideration for two black security guards who were arrested for a crime they had nothing to do with, and yet had time to block the search of a fellow white Dutch compatriot whose son, Joran van der Sloot, is still to this day the main suspect in the disappearance and murder of Natalee Holloway.

COLLUSION BETWEEN A DUTCH JUDGE AND THE ARUBA GOVERNMENT

Under Dutch law it is optional for a judge to attend the search of a suspect's house. We found no evidence one had been present at the security guards' homes when they were raided. Yet, we find Judge Bob Wit not only attending the search of the van der sloot home but already in the house when the search team arrives, destroying any element of surprise the authorities may have gained.

At the van der Sloot residence with Judge Wit was a high ranking official of the Aruba Prosecutor's office, Ben Vocking, who served as the Head of the Department of Prosecutor Support. The Prosecutor, Karin Jannsen at the time, is the very person who called for a search warrant so it is safe to assume both Judge Bob Wit and Ben Vocking had inside information into the search and many other aspects of the case. Vocking had taken a leave of absence the day after Natalee Holloway disappeared to be with his friend Paulus van der Sloot in his time of need. Clearly this is yet another conflict of interest between the government and the suspect in the case, Joran van der Sloot.

But the fact that Judge Bob Wit was at the home with government official Ben Vocking when the search party arrived raises even deeper questions about collusion between the judiciary and goverment. Certainly a judge does not go to a home and greet the suspects and inform them of an impending search before the authorities arrive. This would go against the grain of any effective investigation and curry favor to the suspect. Should the judge have not been with the Prosecutor and Police when they arrived at the house? Why was Judge Bob Wit already in the house?

All of this suggests collusion between a Dutch judge and a high ranking official from the Aruba Prosecutor's office to obstruct justice in the Natalee Holloway case.

JUDGE RICK SMID SHIELDS MAIN SUSPECT FROM PROSECUTION

In a hearing on June 1, 2005 Dutch judge Rick Smid ruled there was sufficient evidence to keep Joran van der Sloot in detention for an additional 30 days. Then in a baffling move, he flies back to Curacao and faxes in a reversal of the ruling he’d made only a few hours earlier, freeing van der Sloot from jail. Within three days Joran van der Sloot was on an airplane for Holland, and to make sure van der Sloot would never face prosecution, the judges gave Joran and the Kalpoe brothers immunity from ever being questioned again about this case.

ASSOCIATED PRESS
September 1, 2005

The judge in the case issued two rulings: In the first, he agreed with prosecutors' request to extend the period of van der Sloot's pretrial detention by 30 more days.

But later Thursday, the judge issued another ruling that sided with the defense — an order to immediately suspend the execution of his earlier pretrial detention order.
http://www.msnbc.msn.com/id/9163292/

BETH TWITTY
NANCY GRACE September 13, 2005

GRACE: What was the grounds? Why did they release them?

TWITTY: You know, Nancy, there was absolutely no -- no grounds for them to be released. And I spoke with the Dutch interrogators. And even as of September the 1st, things were really progressing well, and Joran and Deepak and Satish, they had -- these young men had divided, and they were not denying a crime anymore. They were merely implicating each other. And the list of inconsistencies was presented before Judge Smit. The reasonable doubt was there. I don`t have any idea why he fled the island and then faxed a reversal decision. It just is incredible.
http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0509/13/ng.01.html

Judge Rick Smid was well aware at the time of his ruling that in their police statements Joran and the Kalpoe brothers differed on key events that supposedly occurred that night. Joran had told five different stories about how he got home that night, none of them agreeing with the Kalpoes’ account. Joran had also said in one of his statements that Deepak murdered Natalee and buried her on the beach near the Fishermen’s Huts, a statment that Deepak vehemently denied. One of the suspects even admitted to police interrogators that "Something bad happened to Natalee." the night she disappeared.

JOSSY MANSUR, EDITOR DIARIO ARUBA
Monday, November 21, 2005

They themselves admitted to police during interrogations that something bad happened to Natalee while she was with them, without specifying what ‘something bad’ was! That they admitted to committing sexual abuse against her. ??It is not extensive that the judge who presided over the case and decided that some things were inadmissible. He could be the best judge in the world, but in this case, he made light of and greatly neglected to pay attention to the three suspects’ admissions, since he didn’t even interrogate them about what was left hanging in the air, such as the declaration of Joran at the beach that he believes that Deepak raped and killed Natalee! How did this matter end there? How were the other accusations and counter-accusations among the three suspects not evaluated for their just content?

In essence, there were many differences in the three suspects’ stories which would indicate one or more of them were guilty of the disappearance of Natalee Holloway, but Judge Smid chose to ignore these discrepancies. He also used an obscure ruling from the Ponson case that stated Joran’s eduction was of utmost importance—moreso than the murder investigation—which allowed Joran to flee the island and opened the door for the judges from Curacao to land the final blow on the case by lifting all restrictions against the main suspects.

In another move on behalf of Paulus van der Sloot and his son Joran, at the end of July, 2005 Judge Rick Smid ordered the DNA taken from the three main suspects destroyed. Joran van der Sloot and the Kalpoe brothers remain the three main suspects to this day, with Joran being considered the prime suspect.

Judge Rick Smid is a pox on the Dutch judicial system and should be removed from office. The damage he and Judge Bob Wit did to the Natalee Holloway case is unfathomable, and both of these judges should be punished for their actions.

Furthermore the top judicial officials in Holland should start an investigation as to why these judges who were friends and acquaintances of Paulus van der Sloot were allowed to rule on the court proceedings for both he and his son.

THE CURACAO JUDGES ACT IN UNISON TO FREE THE VAN DER SLOOTS

Three weeks after Judge Smid released Joran under the obscure Ponson rule (which originall applied to a baseball player's right to get an eductaion, a crime nowhere as serious as rape and murder) a panel of three judges released all restrictions on Joran van der Sloot and the Kalpoe brothers. They were all free to leave the island and never had to return for questioning by the police interrogators again. These judges also knew of the conflicting stories between Joran Van der Sloot and the Kalpoe brothers but totally ignored them in spite of the fact they suggest guilt.

JOSSY MANSUR, EDITOR DIARIO ARUBA
Monday, October 1, 2005

Did the judge who came from Curacao probably plan take the decisions he took, spoiled the case? With all due respect for the position you have taken, have you seen what happened???The case was resolved in phases the same judge planned: first release Paul v.d. Sloot , then he came back to release the Kalpoe brothers and the third phase he executed now when came to set Joran free because Joran expressed his wish to continue his studies. ??I have similarly not made any accusations of any sort against the Kalpoe brothers; what I have repeated is what can be found in the Polis reports where they started pointing the fingers one against the other! It is in these three phases here that Americans see the corruption of our justice system.

With the ruling in Curacao, the Dutch judges had now accomplished their mission of denying justice to Natalee Holloway and her family. These biased rulings have de-railed the case the Holloway case and smack of corruption among all the Dutch juges in the Netherland Antilles.

THE DUTCH JUDICIARY SHOULD HAVE IMMEDIATELY RECOGNIZED THE CONFLICT OF INTEREST IN THE NATALEE HOLLOWAY CASE AND SENT A TEAM OF UNBIASED JUDGES TO THE NETHERLAND ANTILLES TO OVERSEE THE CASE. INSTEAD, THEY LET CORRUPTION RUN RAMPANT WHICH HAS RESULTED IN THE CRIMES AGAINST MISS HOLLOWAY TO GO UNPUNISHED.

DUTCH AUTHORITIES IN HOLLAND SHOULD HAVE RECOGNIZED THE SERIOUS CONFLICTS OF INTEREST THAT WERE TAKING PLACE IN THEIR LEGAL SYSTEM AND STEPPED UP TO PUT AN END TO THEM INSTEAD OF TURNING A BLIND EYE TO THE OBVIOUS CORRUPTION THAT WAS TAKING PLACE.

*Why did Dutch officials in Holland not recognize such an obvious conflict of interest in their renegade judges’ ruling for one of their co-workers and friends?

*Why didn’t Dutch judicial officials in Holland immediately send in a team of unbiased judges who had no working or recreational relationship with Paulus van der Sloot?

*Why did the Dutch judiciary sit back and allow a limited search of the van der Sloot residence when they knew from his statements that Joran was in the main house that night?

* Why would a Dutch judge team up with a member of the Prosecutor's office to prevent a search if he did not have inside information into the case against one of his co-workers?

*Why did the Prosecutor's office allow Ben Vocking, a high ranking member of their own staff with inside information into the case, to take work leave in order to assist the suspects in the case?

*If Paulus and Joran van der Sloot were innocent of any crime as they claim, why would a Dutch judge and a high ranking member of the Prosecutor's office be needed to intervene in a search of their residence?

*Why did Judge Rick Smid release all three of the main suspects from further questioning when he knew very well their stories didn’t match up?

*When will the Dutch right the obvious wrongs that have taken place in the Natalee Holloway case and curb the damage they have done to their judiciary system in the world of public opinion?

Natalee and her family deserve justice, and we will not let up until they have it!
Natalee's Freebirds
http://nataleesfreebirds.blogspot.com/
pi_56920478
There were posts at RWV in the beginning of June from several fifferent people that all told similar stories. Most involved the Marriott,a blue tarp a white pickup and burying Natalee.
-------------------------------------------------
It has been a long time since I have read anything about the person that said he buried Natalee or a woman that night/early am. Maybee someone else here remembers more?? It looks like it never panned out or was credible as the person was put in a psychiatric institution. A few blog rumors were going on at that time and I forget much of it,so bare with me if I am wrong on any of this. Art Wood would be the Man to speak to as he interviewed this person several times and I believe he called him Francisco. From the best of my recollection this particular person came forward and said he buried Natalee and if I remember correctly with two other people. One worked at the Marriott and the other drove the white pickup. Last time I saw Art in chat here at BFN he said that he had spoken to friends of this guy and they said he was not crazy. Remember there was also the report of the 3 sweaty boys on the northern end of the island with a shovel adnd we also saw that shallow grave at the national park?? He may have been credible and drugged for two years and doesnt even remember his name anymore for all I know???

His story may have been retrieving her from the dumpster behind the Marriott and putting her in a tarp in a white PU and then helped burying her early on the 30th. Or that may have been the blog rumor that i remember that someone said they saw while on vacation. I think both. You can probably still see the posts at RWV maybee in July-Sept 2005. ALE apparently discounted everything and not many details about any of this. But in the back of my mind I will always think of these rumored bank withdrawls,Francisco's and Junior's story and the shallow grave and the dump. Also three diffrent stories all involving a white PU and a tarp. Remember Dompig's theory was that Natalee may have been moved several times.

This Video mentions a Man claiming he helped buried a woman with a few other men the night Natalee went missing but since has been in a psychiatric hospital. His story was consistent with the Landfill witness with people and cars that he mentioned that happened 3 days later.Also similar to Barbishi

http://tinyurl.com/28jjnz (Also appears to be GVC in this video on the search teams)
========================

eleye
Scared Monkey

PostPosted: Tue Aug 02, 2005 9:14 am

"The day after NH was missing, a person called 'Barbishi' told the story that the night before, he saw three people in front of the HI, with the girls body, and that they tried to take a tarp from one of the water-sport tents to wrap the body, and could not get it down.

Then, that one of them went to the garbage cans at the Hyatt [?] [unclear perhaps' Holiday?], and took the bags out and wrapped the body, put her in a white PU and left. They went out and turned left, towards the light house, and turned off on a dirt road, and dug a hole and put her in it, and threw out the shovel. He also said he told the police, and they send [sic] him on a four wheeler to try and locate the spot.

And he also said he had been threatened by these people. This person who has been seen on the beach every day, has no longer been seen after this, and he was known to be there daily." [end of letter]

[ Bericht 0% gewijzigd door observer777 op 23-02-2008 05:06:59 ]
pi_56920524
More on white truck....from Fox's At Large Show - Sunday July 31st, 2005

Jossy states......

The latest information we have in the investigation is that the police are actively looking for a K-Swiss style shoe - size 14 that belongs to Joran van der Sloot. Now the police have information that he lost either one or both of his shoes that early morning in which Natalee disappeared. That would be the 30th of May.

The witness by the landfill tells us that he was sitting in his car and he saw a white pick-up truck drive in, their were 3 occupants and 2 of them got out. Picked up a trash can plastic bag, the black ones, the big ones and they carried it over to where this whole bunch of other bags and rubble was. Now when they were doing that, he says that some blond hair fell out of the bag because the bag was not properly sealed and that he could see parts of human body and then he saw them dig a little among the rubble that was there already and then place this bag there then covered with some other near by lying bags and then put a small pool, plastic pool that babies swim in or bathe in on top of it and then put some more stuff and then walked away. He also told us that there was another car outside of the cyclone fence, looking on. The man in that car stepped out, he stood by the fence and looked at the whole proceeding's. We do believe him because from the beginning he has been reliable with his story and it does fit the description we got from another witness between the Holiday Inn and the Marriott Hotel.

The letter that we received is from the wife of the person with whom this guy was on the beach with between the Holiday Inn and Marriott wrote us because she was getting a annoyed that no one was paying attention to the declaration that this man gave to her husband at the hotel.

I will read it for you... The day after Natalee was missing a person called Barbeshe (Bar-Be-she) told a story that the night before he saw 3 people in front of the Holiday Inn with a girl's body. That they tried to take a towel from one the "walks fence's" (really hard to understand him here - sounds like he says "water sports dance or fence") to wrap the body and they could not get it down. Then one of them went to the garbage cans at the Holiday Inn and pulled the bags out and wrapped the body, then put her in the white pick-up and left. They went out and turned left towards the lighthouse and turned off on a dirt road and dug a hole and put her in it and threw out the shovel. He also said he told the police and they sent him on a 4 wheeler to try and find, locate the spot and he had been threatened by these people. This person has been seen on the beach everyday has no longer been seen after this and was known to be there daily.

http://www.riehlworldview(...)ive/2005/08/fyi.html
pi_56920883
Kijk even naar 28 en 29 juni verklaringen 1 op tv en 1 in de auto..waarom ik dit zo uitvoerig heb laten zien IS OMDAT DE SM HET NIET SNAPPEN...nederlands..vertalingen.je weet wel, joran pronkte met zijn papiamento vertalingen ..TOTDAT HET NIET MEER MOCHT OMDAT DE KLPD MEELUISTERDE..maar eris meer..helaas
pi_56920890
Observer..there is a coupling between 28 Greta van susteren in english and the Joran Kalpoe's talking on a wired phone...any recommends?
pi_56920918
And another thing..I watched all the aru-bay vids..weird but..gives a direction

And all is lost probably in translation from 3 languases...sorry to mention that..
Observer is btw on his way to Boston to boycot Aruba at a aruba-holliday-promo-show...Yess!!!

[ Bericht 30% gewijzigd door letsgetthiscasesolved op 23-02-2008 05:36:30 ]
pi_56921875
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 23:05 schreef mrBhimself het volgende:
Met bovenstaande post maak je wel duidelijk dat je niet objectief bent. Je weet zelf ook dat dit maar voor een klein deel waar is.

Waar komt de onzin die bij Witheet geplaatst is dan vandaag?
Moeten we dat dan wel geloven? Dingen die niet eens kunnen zoals die kulverhalen van de taxichauffeur die (vermoedelijk) niet eens bestaat?
pi_56922639
zeg mij eens : als de zaak zo dood als een pier is, alle documenten dan niet gewoon op internet komen ?? men zou toch niet zo moeilijk hoeven te doen daar in aruba gooi alles op internet, misschien krijg je nog eens goede tips. en prive gegeven zoals data waar gebelt is met mobiel en in welke richting zijn toch niet prive gevoellig zolang de gesprektekst niet vrijgeeft. verder ale onderzoeken hoe een dummie in zee wordt gedumpt en waar het terecht komt kunnen toch gewoon openbaar zijn.

Als men echt alle roddels eens uit de wereld willen hebben moeten ze gewoon openbaarheid geven van alle documenten. ik denk dat dat beter werkt dan al die americanen die nu waar wat nieuws zoeken.
pi_56923125
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:05 schreef kinkajoe het volgende:

[..]

Met bovenstaande post maak je wel duidelijk dat je niet objectief bent. Je weet zelf ook dat dit maar voor een klein deel waar is.

Waar komt de onzin die bij Witheet geplaatst is dan vandaag?
Moeten we dat dan wel geloven? Dingen die niet eens kunnen zoals die kulverhalen van de taxichauffeur die (vermoedelijk) niet eens bestaat?
Ik zie de relatie niet tussen het stuk wat jij aanhaalt en je commentaar daarop. Wat heeft mijn objectiviteit te maken met wat journalisten schrijven of politie en justitie naar hen lekken.

Waar die onzin bij Witheet vandaan komt is volgens mij algemeen bekend; uit de grote dikke duim van Steve Brown. En over de documentaire van Renee Gielen kunnen we alleen maar gissen. Het al moeten blijken wat het waarheidsgehalte is, zodra de documentaire getoond wordt. Ook daar geld voor mij dat alleen verifieerbare feiten gelden.
--
pi_56924099
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:01 schreef mrBhimself het volgende:
Ik zie de relatie niet tussen het stuk wat jij aanhaalt en je commentaar daarop. Wat heeft mijn objectiviteit te maken met wat journalisten schrijven of politie en justitie naar hen lekken.

Waar die onzin bij Witheet vandaan komt is volgens mij algemeen bekend; uit de grote dikke duim van Steve Brown. En over de documentaire van Renee Gielen kunnen we alleen maar gissen. Het al moeten blijken wat het waarheidsgehalte is, zodra de documentaire getoond wordt. Ook daar geld voor mij dat alleen verifieerbare feiten gelden.
Ik zie de relatie niet tussen lekken en de drie door jou aangehaalde misdaadjournalisten. Vandaar.
quote:
Hans Mos:
Kort na AP en CNN volgden andere media als de krant International Herald Tribune en de tv-zenders FoxNews en ABC News. Ook zij wijdden uitgebreide nieuwsverhalen aan de Holloway-kwestie op hun websites. Sinds het begin van de verdwijningzaak in 2005 zijn er in de Amerikaanse media in totaal honderden artikelen verschenen over de Amerikaanse Holloway en Joran van der Sloot. Tijdens al deze gebeurtenissen vroeg ik mij als verslaggeefster af, welke officier van justitie de regie uit handen geeft en een misdaadjournalist toe staat om vier dagen later met diens ‘bewijs’ naar buiten te komen. Deze hoofdofficier Hans Mos was niet bereid om naar mijn bevindingen te luisteren. Toen ik hem aggelopen mandag belde voor een afspraak, zei hij tegen mij: “Ik ben heel druk met het afronden van een zaak en heb dus geen tijd; binnenkort ga ik voor enige weken naar Nederland, belt u mij eind februari maar. Bovendien houdt u er allerlei theorieën op na en de enige juiste theorie is de mijne.” Ik kan mijn bevindingen dus niet kwijt bij het Openbaar Ministerie. Ook niet bij de politie. Ik heb eerder contact opgenomen met Dolphi Richardson en die zei mij dat de politie niets meer mag aannemen en verwees mij vriendelijk naar het OM. Vandaar mijn telefoongesprek met Hans Mos.

FBI:
De Amerikaanse federale politie FBI heeft het werk van politie en justitie op Aruba inzake de oplossing van de verdwenen studente Natalee Holloway stelselmatig gedwarsboomd. Vooral waar het ging om onderzoek naar haar familie, moeder Beth, stiefvader George ‘Jug’ Twitty – die direct of indirect verstrekkende contacten en invloed, tot aan het Witte Huis toe, bleek te hebben – maar ook de ruim 120 medescholieren en de met hen naar Aruba meegereisde chaperons. “You do your own dirty work”, werd de voormalige politiecommissaris Gerold Dompig, belast met het Holloway-onderzoek, door een hoge FBI-functionaris te kennen gegeven. “Ik en ook de hoofdofficier van justitie van Aruba Karin Janssen hadden niet alleen te maken met de enorme druk van de FBI, die in no time op het eiland was, wij werden ook tegengewerkt en er was zelfs sprake van regelrechte bedreiging.” Dompig, die tot mei 2006 – toen hij naar eigen zeggen zelf opstapte – het onderzoek leidde op Aruba, en drie anderen, spreken zich uit. Ieder van hen heeft een eigen rol en waren er vanaf het begin bij nadat het toen achttienjarige meisje uit het rijke Mountain Brook bij Birmingham, Alabama op 30 mei 2005 volgens haar roommates niet meer op haar hotelkamer op Aruba terugkeerde. Ondanks de risico’s die dit met zich meebrengt praten zij omdat ze belangrijk vinden dat ook dit deel van het verhaal wordt verteld. Mogelijk zelfs wel hét verhaal; de waarheid. Een verhaal waar de drie jongens – Joran van der Sloot (op dat moment 17), Deepak Kalpoe (21) en zijn 18-jarige broer Satish (formeel nog steeds verdachten), niet of nauwelijks meer in voorkomen. Dat verhaal werd aan mij veteld en cameraman Dolph van Stapele. Wij vertrouwden het zaakje van het begin af aan niet en vlogen diverse keren naar buureiland Aruba, op zoek naar de waarheid. Het lukte ons bepaalde personen aan de praat te krijgen, die met wat ze zeggen een ander licht werpen op mogelijk de meest besproken verdwijning ooit.

Beth Twitty:
Wij onthullen dat er al heel snel, al een dag nadat Holloway als vermist gold, een medplane (ambulance-vliegtuig) uit de VS landde op Reina Beatrix en gedurende een paar dagen klaarstond op het deel van de luchthaven waar de private jets parkeren. Op zich niets bijzonders, behalve dat de bemanning (twee piloten, een arts en een verpleger) niet weet wat ze komt doen. Ook ben ik en Van Stapele erachter gekomen dat het toestel ongeautoriseerd was neergestreken en niet werd geregistreerd door de Arubaanse autoriteiten, terwijl de mysterieuze landing – hoewel in een officiële, niet-getekende schriftelijke getuigenverklaring aan de politie gemeld – pas maanden later door het korps aan een onderzoek werd onderworpen. Dit geldt overigens voor wel meer verklaringen. En dan nog mijn persoonlijke bevindingen. Ik werd vooral gegrepen door het rare gedrag van Natalees moeder die ik in juni 2005 interviewde in het Holiday Inn Hotel op Aruba voor het Nederlandse televisieprogramma TweeVandaag (tegenwoordig EenVandaag). Toen ik haar in haar ogen keek, wist ik dat er iets niet klopte en vanaf dat moment ben ik in de zaak gedoken, ik wist wel dat ik géén verdrietige moeder tegenover me had. Maar een moeder in grote problemen. Mijn bevindingen als televisiemaker en ingezetene van de Nederlandse Antillen heb ik vastgelegd op videomateriaal met daarop verklaringen van betrokkenen die een nieuw licht op de kwestie wierpen. Het Nederlandse actualiteitenprogramma Netwerk zond het vervolgens uit. Op dit moment werk ik mede naar aanleiding van vorige jaar door Beth Twitty uitgebrachte boek ‘Loving Natalee, the true story of Aruban kidnapping and its aftermath’ aan een documentaire met nieuw materiaal op band. Dat doe ik samen met Dolph van Stapele, Michel Drente en Suzanne Jansen.

Boek:
Het door de moeder van Natalee uitgebrachte boek kan ik het best omschrijven als ‘een imagebuildingverhaal met daarbij een stemmingmakerij van de bovenste plank’. Na het lezen van het boek overheerst in alle opzichten het gevoel ‘dit klopt niet’.” Bij mij hebben de leugens in het boek en heel veel andere twijfelachtige beweringen en gebeurtenissen in de afgelopen 2,5 jaar de vraag opgeroepen: Wilde Beth wel dat Natalee gevonden zou worden?” Het is mij opgevallen dat Natalee nooit op de officiële vermissinglijst van de FBI heeft gestaan. En waarom is de tape van het Holiday Inn waarop een blonde vrouw te zien was, niet naar het Forensisch Instituut in Rijswijk gegaan? Omdat Twitty had gezegd dat het Natalee niet was? Mede dankzij de uitzending van Peter R. de Vries blijkt dat Natalee helemaal niet voldeed aan het beeld dat haar moeder Beth graag over haar schepte: de droomdochter, een maagd die nog nooit in haar leven een misstap heeft gemaakt, niet drinkt, niet rookt, nooit met drugs heeft geëxperimenteerd. Het christelijke meisje dat haar bijbelse ideeën op allerlei manieren uitdroeg in vrijwilligerswerk en een voorbeeld was voor alle andere jongeren. Het tegendeel is echter waar. Natalee zou zelfs in een afkickkliniek zijn beland vlak voordat ze naar Aruba kwam. Het meisje zou het ook zo naar haar zin hebben gehad op Aruba dat ze er niet meer weg wilde. Natalee liet zich op een bar ‘belly jellies aflikken’ door de mannelijke aanwezigen, zat blowend op het strand en haar vriendinnen waarschuwden haar zelfs om niet zoveel te drinken. Natalees ‘verslaving’ komt aan bod in een interview, dat ik op band heb staan, met de Arubaanse taxichauffeuse Trina (uit bescherming geen achternaam) – die ook in het boek (als enige taxichauffeur) bij (voor)naam wordt genoemd. Zij vertelt dat als Beths inmiddels tweede ex-man, Jug Twitty, en zijn vriend Mitch bij haar in de taxi zitten, zij vragen of de taxichauffeuse hen naar chollerhuizen op het eiland kunnen brengen. Op haar vraag waarom, wordt geantwoord: ‘Omdat Natalee onlangs in Amerika in rehab zat’.

Jug Twitty:
Over Strategic Communications Task Force die door Aruba was opgericht schrijft Beth Twitty dat deze er was ‘to combat the negative media and to combat us’. Ik beschik over de informatie waarbij een prominent lid van de taskforce dit bestrijdt en stelt dat de taskforce altijd juist getracht heeft genuanceerd te werk te gaan. In het begin heeft de strategic taskforce juist nota bene zich als liaison opgeworpen voor haar. Hotels werden geregeld, haar persconferenties werden gefaciliteerd. Geld ingezameld. Het lid ‘kan alleen maar gissen’ dat Beth de website – die haar vaak ongefundeerde uitspraken en aantijgingen die het eiland schade berokkende, nuanceerde – heeft ervaren als een aanval op haar. Ook dat Twitty bij herhaling heeft beweerd dat haar dochter geen bankpas bij zich had, ‘want die lag in haar slaapkamer in Alabama’ vind ik allemaal bijzonder vreemd. Dit terwijl Jug Twitty – stiefvader van Natalee, van wie Beth intussen ook gescheiden is – en een vriend in een taxi bespreken dat Natalee na haar verdwijning tweemaal geld heeft opgenomen waarna ze haar rekening hebben geblokkeerd. In het boek schrijft Beth zich bedreigd te hebben gevoeld door Charles Croes, die als eigenaar van een ‘rental cellphone company’ snel bij de zaak betrokken was en op alle fronten hulp bood. Hij heeft zich volgens volgens Beth voorgedaan als ‘clearvoyant’ en zou hebben gevraagd naar haar seksleven toen hij alleen met haar in de auto zat. Een vriendin zou haar net op tijd gered hebben. Het zijn niet de enige beledigingen die ze hem toegooit. In een interview dat ik onlangs met hem had, vertelt Croes zijn verhaal. En dat is wel even anders. Overigens worden door Croes de banden van Twitty met het Witte Huis bevestigd. Jug Twitty zei tegen hem: ‘Ik heb heel lange vingers die tot in het Witte Huis reiken’. Al eerder bleek dat Beth via Jug Twitty contacten had met Condoleeza Rice, die toen via de Nederlandse minister van Justitie voor elkaar kreeg dat Aruba er een ‘high profile case’ van maakte.”

Verder onderzoek:
Ik durf de stelling aan dat Beth Twitty in de dagen, maanden en inmiddels jaren na de verdwijning van haar dochter maar één ding wilde: Natalees laakbare gedrag en wijze van verdwijning verdoezelen. En daarvoor had ze maar één ding nodig: een zondebok. Dat is mede dankzij Peter R. de Vries voor altijd Joran van der Sloot, de jongen die het laatst met haar was gezien, in gezelschap van de twee Surinaamse broers Deepak en Satish Kalpoe: "hij moet het gedaan hebben!" Joran heeft de fout gemaakt door in eerste instantie te liegen over het achterlaten van Natalee en tegenover de infiltrant van Peter R. de Vries – onder invloed van drugs – voor het oog van het publiek, zijn fantasie de vrije loop heeft laten gaan. Het idee dat Twitty een merkwaardige rol heeft gespeeld, wordt bij mij versterkt door beweringen die zij in de loop van de tijd gedaan heeft. Een aantal voorbeelden. Ze presteert het om in interviews – FOX News, Geraldo – te zeggen dat de Nederlandse overheid gebruik heeft gemaakt van de tragische gebeurtenissen rond orkaan Katrina om op Aruba de verdachten vrij te laten, in september 2005. ‘Rape is not a crime for the Dutch government’, voegde Twitty er zelfs aan toe.” In hetzelfde interview beweert de moeder dat er vijf verklaringen zijn waarin Joran van der Sloot toegeeft dat hij in zijn huis seks heeft gehad met Natalee die af en toe buiten bewustzijn raakte, terwijl deze verklaringen niet bestaan. Als je in je boek schrijft dat je tijdens een vergadering op Aruba met de Aruba Hotel and Tourism Association (Ahata) de opmerking maakt dat het allemaal een cover-up was van Arubaanse zijde en de fluisterende reactie van de toenmalige voorzitter van Ahata zou zijn ‘ja, dat is zo’, dan moet je moed hebben. Terwijl je op je tien vingers kunt natellen dat dit gecheckt kan worden, hetgeen ik heb gedaan. Binnenkort zal ik voor het eerst voor deze zaak naar de Verenigde Staten afreizen voor verder onderzoek.
Dit stuk is toch geschreven door Rene Gielen? Stond bij Witheet.
Staan minstens een paar dingen in die niet kunnen kloppen.
Zo'n schrijfster/misdaadjournaliste is dus niet serieus te nemen.

Nathalee was volgens haar een junk en zou In een afkickkliniek hebben gezeten voor ze naar Aruba ging.
Afstuderen etc. etc. en tegelijkertijd in een afkickkliniek worden opgenomen
pi_56924248
Ze schrijft bijvoorbeeld ook dit:
quote:
Wilde Beth wel dat Natalee gevonden zou worden?”
Hoe durft een journaliste zoiets te schrijven over een moeder wiens 18 jarige dochter verdwenen is?
pi_56924596
pi_56924808
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:06 schreef kinkajoe het volgende:

[..]

Ik zie de relatie niet tussen lekken en de drie door jou aangehaalde misdaadjournalisten. Vandaar.
[..]
Het is kennelijk erg moeilijk voor je om begrijpend te lezen! Ik heb aangegeven hoe bepaalde misdaadjournalisten aan (een deel) aan hun gegevens komen. Een van de belangrijkste bronnen is de politie of justitie en uiteraard hun 'contacten' in de onderwereld. Door de hele goede contacten die zij hebben, komen zij aan materiaal wat andere mensen nooit te zien of te lezen krijgen. Dat is de relatie die ik aangaf; niets meer en niets minder.

Wat Renee Gielen schrijft is voor haar eigen rekening. Als zij bepaalde zaken kan ondersteunen door bewijs, waarom zou dat niet kloppen; omdat de ouders van Natalee dat zeggen. Het zou best kunnen dat Natalee in een afkick kliniek heeft gezeten, echter zonder (hard) bewijs is het niet meer dan een aanname of theorie; in dit geval van een journaliste. Ik hecht aan de theoriën van een journaliste net zoveel waarde als theoriën die door anonieme posters op het internet zijn neergezet...weinig dus.
--
pi_56924994
Rene'e Gielen has told all lies and not one truth and it's proven she has zero credibility. Her documentary is worthless and was written by her and the Van Der Sloots her friends.
pi_56925430
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:55 schreef mrBhimself het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat Natalee in een afkick kliniek heeft gezeten, echter zonder (hard) bewijs is het niet meer dan een aanname of theorie; in dit geval van een journaliste.
Nee, bewijzen heeft ze niet en logisch is het ook niet.

Beetje dom van zo'n journaliste om zoiets te schrijven over een succesvol schoolgaand/studerend meisje van 18.

Weg geloofwaardigheid.
pi_56926206
Hoezo heeft ze geen bewijzen. Dat ze nog geen bewijzen heeft laten zien is m.i. iets anders. Volgens mij is haar documentaire nog niet verschenen, of vergis ik mij. Ik wil eerst die documentaire zelf wel eens zien voordat ik er conclusies qua geloofwaardigheid aan ga verbinden.

Natalee wordt door haar moeder en de fans van haar moeder afgeschilderd als een engel, terwijl er voldoende feiten bovenwater zijn gekomen dat zij dat niet is.

Dat staat m.i. los van haar verdwijning, want of zij nu wel of geen alcohol heeft gedronken en drugs heeft gebruikt en zich al dan niet tig-maal heeft laten nemen door half Aruba staat los van haar verdwijning. Ook als blijkt dat zij vermoord is, staat dat los van haar 'imago'.

Veel interessanter is het hardnekkige ontkennen van het gebruik van alcohol en druggebruik, terwijl daar al voldoende bewijs voor i. Zelfs Peter de Vries heeft in zijn eerdere show aangegeven dat hij over bewijzen beschikt dat Natalee coke heeft gebruikt. Waarom blijven haar moeder en diens aanbidders zo vasthouden aan dit 'beeld'...erg verwonderlijk.

Tenslotte vraag ik mij af waarom er geen onderzoek is gedaan naar de prive omstandigeden van Natalee. Het eerste wat er (overal ter wereld) gebeurd bij een verdwijning is een onderzoek binnen de familie en vriendenkring. Dat is hier helemaal niet gebeurd; er is direct alle aandacht gericht op het drietal wat haar voor het laatst gezien (zou) hebben.
Op zich niet verkeerd, maar wel erg eenzijdig gezien vanuit het onderzoeksperspectief. Waarom wordt het onderzoek naar de 'amerikaanse kant' zo bemoeilijkt?
--
pi_56926671
Dat Nathalee op dat eiland heeft gedronken weten we allemaal wel. Niks mis mee. Doen al die meisjes als ze voor het eerst op vakantie zijn zonder paps en mams. Zo'n meisje van 18 kan natuurlijk niet én studeren/naar schoolgaan én nog allerlei hobbies erbij hebben in haar vrije tijd én tegelijktijd in de rehab zitten, dat begrijp je zelf toch ook wel hoop ik?

Nathalee is toch echt voor het laatst gezien met die drie jongens, terwijl mams in Amerika zat.
De moeder van Joran, is die verhoord overigens?

Renee Gielen vraagt zich af of de moeder van Nathalee wel wil of ze terugkomt. Ze suggereert dat de moeder van Nathalee iets verdoezelen wil en daarom maar liever heeft dat Nathalee helemaal niet gevonden wordt. Alleen al dit soort suggesties zeggen genoeg over de persoon Renee Gielen. Schandalig echt.
Ben trouwens wel benieuwd naar haar documentaire.
Past ze wel op dat ze geen smaad/laster klacht aan haar broek krijgt?
pi_56926787
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:19 schreef mrBhimself het volgende:
Het eerste wat er (overal ter wereld) gebeurd bij een verdwijning is een onderzoek binnen de familie en vriendenkring.
Nathalee was ver van huis toen ze verdween, op vakantie weet je nog?
pi_56926836
Kennelijk geloof jij precies wat de amerikaanse media ons wil laten geloven. Het zou best kunnen dat Natalee behandeld is geweest voor een verslaving. Dat hoeft zelfs helemaal geen probleem te zijn met het gelijktijdig volgen van een opleiding. Er zijn in Nederland heel veel jonge mensen die behandeld worden en gelijktijdig een opleiding volgen.

Het feit of Natalee voor het laatste gezien is met de drie jongens is afhankelijk van aan wie je de vraag stelt. De mensen die Natalee hebben zien instappen in de auto van Deepak Kalpoe en zullen dus zeggen dat ze het laatste gezien is met de drie jongens. Als achteraf blijkt dat Joran Natlee inderdaad alleen heeft achtergelaten op het strand, dan is degene die haar heeft meegenomen of vermoord degene die haar het laatst heeft gezien en niet de drie jongens dus.

En overigens Anita van der Sloot was helemaal niet in Amerika, maar was samen met haar jongste twee kinderen in Nederland op bezoek bij haar moeder. Je bent wederom eens slecht geinformeerd!
--
pi_56927048
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:56 schreef mrBhimself het volgende:
Kennelijk geloof jij precies wat de amerikaanse media ons wil laten geloven. Het zou best kunnen dat Natalee behandeld is geweest voor een verslaving. Dat hoeft zelfs helemaal geen probleem te zijn met het gelijktijdig volgen van een opleiding. Er zijn in Nederland heel veel jonge mensen die behandeld worden en gelijktijdig een opleiding volgen.
Je kunt echt geen met Atheneum vergelijkbare opleiding in aanloop naar een studie kinderarts succesvol volgen en tegelijkertijd in een afkickkliniek zitten.

En nee, ik laat me niet alles wijsmaken. Ik geloof maar heel weinig van alle verhalen.
Ik hou me liever bij de feiten of die nu komen van PeterR, HJ Korterink, Renee Gielen, Witheet, Observer of wie dan ook: feiten zijn feiten en die zijn er niet zoveel m.b.t. wat er gebeurd is daar op Aruba.

[ Bericht 0% gewijzigd door kinkajoe op 23-02-2008 17:59:02 ]
pi_56927105
quote:
[
En overigens Anita van der Sloot was helemaal niet in Amerika, maar was samen met haar jongste twee kinderen in Nederland op bezoek bij haar moeder. Je bent wederom eens slecht geinformeerd!
Ik weet dat Anita van der Sloot in Nederland was net als de moeder van Nathalee in Amerika was.

Vandaar mijn vraag of zij ook verhoord is. Ik vroeg dat nl. naar aanleiding van het feit dat men het vreemd vond dat de familie van Nathalee niet nader is onderzocht. Snappie.

Nathalee is tijdens haar vakantie op Aruba verdwenen. Ze is door getuigen voor het laatst met Joran en 2 vrienden gezien. Dat zijn de feiten.
pi_56927462
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:35 schreef kinkajoe het volgende:

[..]

Nee, bewijzen heeft ze niet en logisch is het ook niet.

Beetje dom van zo'n journaliste om zoiets te schrijven over een succesvol schoolgaand/studerend meisje van 18.

Weg geloofwaardigheid.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de uiteindelijke documentaire en er staat genoeg op Internet over dat vliegtuig dat veel eerder al op Aruba was dan moeders Holloway in haar boek schrijft. Toch erg vreemd, meerdere getuigen geven dat aan. Dus ik sta er vooralsnog open voor, voor dit verhaal en het blijft vreemd dat de hele Amerikaanse kant totaal onderbelicht is gebleven. Ik houd rekening met de mogelijkheid dat er van alles verdoezeld wordt, en kan worden vanwege witte huiscontacten van de familie H. en zo. Maar ook over deze kant van de zaak komt de waarheid mogelijk nooit op tafel.
pi_56927531
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:09 schreef kinkajoe het volgende:

Nathalee is tijdens haar vakantie op Aruba verdwenen. Ze is door getuigen voor het laatst met Joran en 2 vrienden gezien. Dat zijn de feiten.
En dat zijn dan ook de enige feiten die tot op heden verifieerbaar zijn; de rest is pure speculatie.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')