abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:19:37 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57504859
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:51 schreef renegade808 het volgende:

[..]

Don't believe the hype. Lees de reacties onder de volgende link en kom via de gewone burger achter de waarheid, in plaats van de gekleurde pers: http://www.telegraaf.nl/w(...)__.html?pageNumber=3

Manipulatie ten top
Moet ik die, grotendeels zwakzinnige, reacties serieuzer nemen dan het CBS?

http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=71533ned&STB=G3&HDR=G2,T,G1
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57504874
quote:

[..]

Don't believe the hype. Lees de reacties onder de volgende link en kom via de gewone burger achter de waarheid, in plaats van de gekleurde pers: http://www.telegraaf.nl/w(...)__.html?pageNumber=3

Manipulatie ten top
En de telegraaf is geen gekleurde pers?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 20 maart 2008 @ 18:54:13 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57505402
quote:

[..]

Manipulatie ten top
Zowel het CBS als de burgers kunnen gelijk hebben. Ik geloof namelijk niet dat het CBS liegt, en makelaars hebben al helemaal geen belang bij een stagnerende markt. Van de andere kant zie ik zelf ook dat woningen steeds moeilijker verkocht worden en hoor ik ook veel verhalen over lange leegstand.

Dit is wat er volgens mij aan de hand is: de laatste jaren worden er relatief dure nieuwbouwwoningen gebouwd en verkocht. Hierdoor kan de gemiddelde koopprijs per woning sterk stijgen terwijl een bepaalde woning helemaal niet in prijs hoeft te stijgen. Snap je?
The End Times are wild
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:41:43 #104
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_57518580
Apart dat niemand rept over de 'plotselinge' wijziging van de bron. Dit was tot nu toe altijd het Kadaster. En 'ineens' is dit het CBS met een totaal nieuwe rekenmethode.

Het CBS kijkt alleen naar de prijsverandering van bestaande koopwoningen en telt nieuwbouwwoningen niet meer mee. De nieuwe manier van berekenen zorgt voor iets positievere resultaten.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:49:48 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57519898
Dat is in tegenstelling tot wat ik zou verwachten. Want de gemiddelde nieuwbouwwoning is toch van een hogere prijsklasse dan een gemiddelde woning.
The End Times are wild
pi_57615793
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:41 schreef brooklynzoo het volgende:
Apart dat niemand rept over de 'plotselinge' wijziging van de bron. Dit was tot nu toe altijd het Kadaster. En 'ineens' is dit het CBS met een totaal nieuwe rekenmethode.

Het CBS kijkt alleen naar de prijsverandering van bestaande koopwoningen en telt nieuwbouwwoningen niet meer mee. De nieuwe manier van berekenen zorgt voor iets positievere resultaten.
Hier, heb je het kadaster, speciaal voor jou: http://www.kadaster.nl/?inhoud=/particulier/nieuws-bericht.asp%3FId%3D598%26Id_Categorie%3D1&navig=/particulier/nav_serverside.html%3Fscript%3D1
quote:
Vastgoedbericht februari 2008
Het Kadaster brengt maandelijks een vastgoedbericht uit. Hierin worden drie statistieken gepresenteerd met de ontwikkelingen van de afgelopen maand: de prijsindex, de gemiddelde koopsom en het aantal verkochte woningen.

Prijsindex: Bestaande koopwoningen 4,5 procent duurder
De prijsindex van bestaande koopwoningen was in februari 2008 4,5% hoger dan een jaar eerder. In januari 2008 lagen de verkoopprijzen 4% hoger. De prijsstijging in februari is de grootste van de afgelopen zes maanden.

Koopsom: Gemiddelde koopsom februari stijgt met 1,53%
De gemiddelde koopsom voor woningen is in februari 2008 gestegen. Met ¤ 256.717,- is er sprake van een stijging van 1,53% in vergelijking tot vorige maand (¤ 252.858,-). Ten opzichte van vorig jaar is er sprake van een stijging van 6,92%. De gemiddelde koopsom in februari was toen ¤ 240.094,-.

Verkochte woningen: aantal stijgt
Het aantal verkochte woningen dat bij het Kadaster is geregistreerd is in februari 2008 gestegen met 23,7%. In februari zijn bij het Kadaster 15.081 verkochte woningen geregistreerd. In januari 2008 waren dit er 12.192. In vergelijking tot februari 2007 is het aantal geregistreerde verkopen gestegen met 4,1%; er werden toen 14.487 verkochte woningen geregistreerd.

Meer informatie vindt u in het volledige vastgoedbericht februari 2008.
pi_57959718
Ook de grote steden zijn nu aan de beurt: Huizenprijzen Amsterdam kelderen in 1e kwartaal 2008.
pi_57960866
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:14 schreef renegade808 het volgende:
Ook de grote steden zijn nu aan de beurt: Huizenprijzen Amsterdam kelderen in 1e kwartaal 2008.
Je realiseert je wel dat Amsterdam door alle geitenwollensokken-woningbouw de meest beroerde verhouding koopwoning-huurwoning heeft?

Prijzen zijn daar altijd achterlijk hoog omdat de vraag het aanbod vele malen overstijgt.
Als de woningmarkt iets gas terugneemt zullen daar de prijzen dus direct een stukje zakken.

Verderop in het artikel staat dat de rest van de markt stabiel is, en in 3 maanden 0,4% is gestegen.
pi_57962404
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:16 schreef PietPrak het volgende:
Januari is altijd een slechte maand.

Of de huizenmarkt zal instorten...? wie weet? ik roep het jaren, maar ik heb al jaren ongelijk. Overigens vind ik het wel een enge gedachte dat starters haast niet meer aan de bak kunnen. Er komt geen nieuwe aanwas. Het is een verhuizersmarkt.

Over nu en 10 jaar komt de babyboom-generatie te overlijden. Wat gebeurt er dan ?

in ieder geval de markt is totaal verziekt.
De bebyboom generatie gaat momenteel naar de US en Slowakije

Het begint waar het het snelste steeg

Het zal zakken maar ook stabiliseren , link

[ Bericht 8% gewijzigd door henkway op 10-04-2008 18:35:42 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 20:21:59 #110
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  donderdag 10 april 2008 @ 23:49:06 #111
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57971327
hopelijk nog niet, binnenkort gooien mijn ouders ons huidige huis in de verkoop.
ze laten nu namelijk een nieuw huis bouwen door een architect
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57974747
De grootste oorzaak van de extreem gestegen woonlasten zijn de overheid en de gemeenten
pi_57976053
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:12 schreef hydra77 het volgende:

[..]

Verderop in het artikel staat dat de rest van de markt stabiel is, en in 3 maanden 0,4% is gestegen.
De koopsom van de verkochte woningen is inderdaad gestegen, logisch, want woningen verkopen nog niet onder de vraagprijs....nog niet.
pi_57977152
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 09:39 schreef renegade808 het volgende:

[..]

De koopsom van de verkochte woningen is inderdaad gestegen, logisch, want woningen verkopen nog niet onder de vraagprijs....nog niet.
Vraagprijs is altijd hoger dan het bedrag wat je er voor wil vangen, snap je dat niet?

Wat wil je nu bereiken met je opmerkingen eigenlijk zit je er zo op te wachten dat de boel in elkaar stort? Dan krijg je echt niet makkelijker een hypotheek zoals eerder gezegd, banken zijn dan nóg kritischer
pi_57977958
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:37 schreef Slasher het volgende:

[..]

Vraagprijs is altijd hoger dan het bedrag wat je er voor wil vangen, snap je dat niet?

Volgens mij geef ik aan dat ik dat juist wel snap?
pi_57978243
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Och, ik vind het knap egoïstisch als er een bepaalde groep van iets profiteert wat door iedereen gedragen wordt zonder dat daar een directe aanleiding voor is. En dat egoïsme was waar JIJ over viel....

Of wil je HRA écht gaan vergelijken met AOW?
Neuh, maar kinderbijslag of zwangerschapsverlof betaal ik ook voor.
pi_57978500
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 11:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh, maar kinderbijslag of zwangerschapsverlof betaal ik ook voor.
Hij zit in een gesubsidieerde huurwoning en heeft het lef om te klagen over de HRA
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:01:28 #119
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57980230
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 11:45 schreef Slasher het volgende:

[..]

Hij zit in een gesubsidieerde huurwoning en heeft het lef om te klagen over de HRA
Yeah.. andere naam voor 'woningbouwvereniging' is niet voor niets 'sociale woningbouw'.
En wij maar betalen voor die huurkneuzen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57980487
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 11:45 schreef Slasher het volgende:

[..]

Dat wist ik niet eens !!!
pi_57980601
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 11:13 schreef henkway het volgende:

ik denk ook, dat dit een vicieuze cirkel is
yep

Als de prijzen gaan dalen gaan heel veel mensen inderdaad niet verkopen. Maar omdat de prijzen dalen zien die mensen hun overwaarde als sneeuw voor de zon verdwijnen. Met die overwaarde werd doorgaans flink geconsumeerd: verbouwingen, vakanties, goederen etc. Als die overwaarde er niet meer is, wordt er minder geconsumeerd en zal de economische groei afremmen of zelfs teruglopen. Met als gevolg dat er minder vraag is naar huizen en de prijzen nog verder zakken.

De vraag voor huizenbezitters is op dat moment hetzelfde als bij alle andere soorten beleggingen: Ga ik verkopen en pak ik mijn winst, of wacht ik tot de boel weer gaat stijgen met als risico dat ik met verlies moet* verkopen?

* Men zal “moeten” verkopen wanneer de bank bijvoorbeeld eist dat een woningbezitter eigen kapitaal inlegt omdat de huidige woning niet meer voldoende onderpand biedt voor de afgesloten hypotheek.
pi_57980895
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:17 schreef renegade808 het volgende:

[..]

yep

Als de prijzen gaan dalen gaan heel veel mensen inderdaad niet verkopen. Maar omdat de prijzen dalen zien die mensen hun overwaarde als sneeuw voor de zon verdwijnen. Met die overwaarde werd doorgaans flink geconsumeerd: verbouwingen, vakanties, goederen etc. Als die overwaarde er niet meer is, wordt er minder geconsumeerd en zal de economische groei afremmen of zelfs teruglopen. Met als gevolg dat er minder vraag is naar huizen en de prijzen nog verder zakken.

De vraag voor huizenbezitters is op dat moment hetzelfde als bij alle andere soorten beleggingen: Ga ik verkopen en pak ik mijn winst, of wacht ik tot de boel weer gaat stijgen met als risico dat ik met verlies moet* verkopen?

* Men zal “moeten” verkopen wanneer de bank bijvoorbeeld eist dat een woningbezitter eigen kapitaal inlegt omdat de huidige woning niet meer voldoende onderpand biedt voor de afgesloten hypotheek.
De overwaarde is al niet meer uit je huis te trekken, het kan wel maar dan kan je er geen rente meer over aftrekken dus het gebeurd niet veel meer.

Verder bevat je post heel veel hypothetische stellingen waarvan je hoopt dat het gaat gebeuren, maar of het echt gaat gebeuren?
pi_57980925
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:17 schreef renegade808 het volgende:

[..]

Dat kan een hypotheekverstrekker niet doen, tenzij je een dubieus contract ondertekend hebt.
pi_57982260
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:31 schreef Slasher het volgende:

[..]

De overwaarde is al niet meer uit je huis te trekken, het kan wel maar dan kan je er geen rente meer over aftrekken dus het gebeurd niet veel meer.

Verder bevat je post heel veel hypothetische stellingen waarvan je hoopt dat het gaat gebeuren, maar of het echt gaat gebeuren?
Laat ik duidelijk maken dat ik absoluut geloof in het investeren in vastgoed. Ik geloof echter ook in goede en minder goede tot slechte instapmomenten. Op dit moment is er sprake van een slecht instapmoment.

Zodra er een dal is (voor mij is dat wanneer de prijzen met minimaal 15% zijn gedaald) stap ik in (als starter).
Nu weiger ik simpelweg te investeren in vastgoed, hoewel ik dat op basis van mijn inkomen wel kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')