abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:44:56 #91
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56871025
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat the hell heeft belachelijk hoge accijnzen en allerlei andere belastinginningen met marktconform te maken?

Hallo bedrijf, je moet 80% belasting betalen, ga er nou maar lekker creatief mee om.
Ja, nu moet je wel op het hele voorbeeld reageren. Daarin ga ik inderdaad niet in op belastingen die alleen al bij het bezit horen. Dus ik heb het nu alleen over de heffing per kilometer.

Mijn stelling is: een private wegbeheerder zal bij files de prijs van zijn weg omhoog gooien. Waarom zou dat anders moet gelden voor een publieke wegbeheerder?
pi_56871539
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof deze kostenpost een voordeeltje is?
Met een beetje baas levert in de file staan je geld of het (bijna) vrije gebruik van een auto op .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:03:55 #93
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56871659
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Met een beetje baas levert in de file staan je geld of het (bijna) vrije gebruik van een auto op .
En zonder file zou dat geld niet ergens zinniger gebruikt kunnen worden? Of dat die auto niet van je salaris af gaat?
censuur :O
pi_56871732
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En zonder file zou dat geld niet ergens zinniger gebruikt kunnen worden? Of dat die auto niet van je salaris af gaat?
Met veel minder reistijd en kosten is mijn werkgever inderdaad minder scheutig met leaseauto's enzo .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:08:47 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56871804
Oftewel dan zou je meer uur kunnen werken, waardoor je meer productie oplevert, en dus alsnog meer salaris krijgt i.p.v. samen met de rest te staan wachten omdat de overheid wel veel mensen wil (vooral die Christenen in het kabinet!) maar niet wil dat die mensen iets mogen...
censuur :O
pi_56872050
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel dan zou je meer uur kunnen werken, waardoor je meer productie oplevert, en dus alsnog meer salaris krijgt i.p.v. samen met de rest te staan wachten omdat de overheid wel veel mensen wil (vooral die Christenen in het kabinet!) maar niet wil dat die mensen iets mogen...
40 uur per week is voor mij wel over het algemeen wel voldoende . Ik ga niet direct meer werken met minder reistijd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56873045
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:09 schreef Pool het volgende:
Wat is daar nu eigenlijk mis mee?
Het is een hele andere kwestie. Kilometerheffing is een andere manier van bepalen welke automobilist hoeveel geld aan de overheid moet betalen. Het hoeft niet per definitie méér geld van de automobilisten op te brengen. (Ervanuitgaande dat het systeem niet heel veel duurder is dan alle kosten die de overheid nu maakt om autobelastingen/accijns/bpm etc. te innen).
Als de overheid dit toch aangrijpt om de kosten voor automobilisten omhoog te gooien dan is dat een politieke keuze, die opzich los staat van de kilometerheffing. Ik denk dat als de politiek "de auto verder wil uitmelken" dat dat dan toch wel gebeurt, linksom of rechtsom. Daarvoor hoef je niet voor of tegen de kilometerheffing te zijn.

Of je voor of tegen kilometerheffing bent, hangt van andere aspecten af:

  • Wil je dat mensen in drukke gebieden/drukke tijden meer voor hun ritten betalen?
  • Wil je dat de kosten van bezit van een auto omlaag en de kosten voor het gebruik van een auto omhoog gaan?
  • Is het invoeren van dit systeem de moeite en de kosten waard?
  • Is het invoeren van dit systeem de (eventuele) vermindering van de privacy van automobilisten waard? En zo nee, hoe kan privacyschending worden voorkomen?

    quote:
    Stel dat niet de overheid eigenaar van de wegen was, maar een private eigenaar. Wat zou een private eigenaar doen, als hij ziet dat de mensen op zijn weg in de file staan? Een vraagoverschot dus. Precies: de prijs omhoog gooien.

    En natuurlijk heeft dat wel degelijk effect op het totaal aantal auto's en het totaal aantal gemaakte kilometers. Zodra autorijden duurder wordt, gaan meer mensen dichter bij hun werk wonen en gaan meer mensen voor alternatieve vervoersmiddelen kiezen. En wordt het ook aantrekkelijker om nieuwe alternatieve vervoersmiddelen te ontwikkelen.
    Bij een bepaalde hoge prijs worden mensen uiteindelijk de auto uitgejaagd. (En sommige mensen eerder dan anderen, dus dan is er minder of geen file meer). Maar die drempel blijkt toch wel hoog te liggen, want de huidige hoge olieprijs heeft volgens mij weinig mensen uit de auto doen stappen. Autorijden is al duurder geworden, maar mensen blijven het toch doen.
  • Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
      zaterdag 8 maart 2008 @ 12:55:27 #98
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_57241334
    Zou dit systeem wel voor buitenlanders werken?
    quote:
    SP komt met eigen systeem voor rekeningrijden

    De SP wil een systeem van rekeningrijden met behulp van de kilometerstand. SP-leider Jan Marijnissen zei dat vrijdag in het radioprogramma De Ochtenden. De partij komt binnenkort met zijn voorstel naar buiten.

    Het systeem komt erop neer dat automobilisten het aantal gereden kilometers moeten opgeven en op basis daarvan een heffing betalen. Net als in de plannen van verkeersminister Camiel Eurlings betaalt de automobilist dan voor het gebruik van de auto en niet voor het bezit, aldus Marijnissen.

    De SP ziet niets in het voorstel van Eurlings om de files terug te dringen, omdat het te ingewikkeld en te duur zou zijn. Eurlings wil het verkeer via satellieten identificeren en registreren en zo een heffing in rekening brengen.
    Bron
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 8 maart 2008 @ 13:09:02 #99
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_57241641
    Het hele rekeningrijden gedifferentieerd naar tijden lijken mij allang achterhaald. De spits begint om 7.00 en eindigt 11.00, en begint weer opnieuw rond 16.00, om te eindigen rond 20.00. Het leeuwendeel van de banen kan niet veel flexibeler zijn dan dat.

    Het heeft m.i. dan geen zin om meer te heffen in bijvoorbeeld de periode van 8.00 tot 10.00 en van 17.00 tot 18.00. Als er grotere bandbreedtes dan de eerder genoemde spitstijden genomen worden, is het proportioneler om maar de gehele dag dit bedrag te heffen, omdat mensen vaak geen andere keuze hebben.

    Gezien mensen dan eerder geneigd zijn omwegen te kiezen die daar niet voor bedoeld zijn en op die manier ook daar weer files en overlast veroorzaken, lijkt het mij beter om alle heffingen vanaf het begin op te voeren, op een manier die zo min mogelijk controle benodigd. Namelijk: accijns aan de pomp. Zodoende hoeft men geen kilometerstand in te voeren (of te controleren of dit wel klopt) en vervalt het peperdure, miljoenen tot miljarden kostende rekeningrijden project. Zoals gezegd lijkt mij de visie achter dit project achterhaald. Bandbreedtes van spitstijden zijn langer dan bij oorsprong van het idee van rekeningrijden.

    En op die manier hoeft er ook niet naar gekeken te worden naar mensen die vanuit komen rijden en ineens, populair gesproken, misbruik maken van onze wegen omdat hunnie er niet voor betalen en wij wel.

    Wat me verder voor het draagvlak goed lijkt, is om met de baten en lasten transparanter te zijn. Laat zien hoeveel er binnen komt met accijns aan de pomp, en laat zien hoeveel er uitgegeven wordt aan onderhoud en aanleg van infrastructuur. De kwaliteit -niet de kwantiteit- van ons wegennet is over het algemeen namelijk behoorlijk goed.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      zaterdag 8 maart 2008 @ 15:39:31 #100
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_57244332
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
    Zou dit systeem wel voor buitenlanders werken?
    [..]

    Bron
    Prima systeem. Ik geef gewoon op: 0,00km. Zie maar eens te bewijzen dat ik meer heb gereden, mijn werk is op fietsafstand en ik tank nooit meer omdat benzine veel te duur is.
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      zaterdag 8 maart 2008 @ 16:34:51 #101
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57245219
    Dat SP-idee is inderdaad ideaal voor het fiscaal aantrekkelijk terugdraaien van je kilometerstand (iets wat gewoon legaal is!)...
    censuur :O
      zaterdag 8 maart 2008 @ 16:37:11 #102
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_57245261
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 22:48 schreef ijsbrekertje het volgende:
    Bij een bepaalde hoge prijs worden mensen uiteindelijk de auto uitgejaagd. (En sommige mensen eerder dan anderen, dus dan is er minder of geen file meer). Maar die drempel blijkt toch wel hoog te liggen, want de huidige hoge olieprijs heeft volgens mij weinig mensen uit de auto doen stappen. Autorijden is al duurder geworden, maar mensen blijven het toch doen.
    Transport is net als eten: je hebt het gewoon nodig! Zonder transport geen werk, geen bezoekjes, geen plezier, geen vakantie, niks!
    Het hele "betalen per kilometer" slaat natuurlijk nergens op, want elke kilometer kost alleen al aan accijns bijna 10 cent in de gemiddelde auto. Oftewel je betaalt allang per kilometer! Het enige wat de overheid wil, is dat je meer gaat betalen per kilometer! En of het nu voor het milieu of tegen files is, het zal er op neer komen dat de prijs telkens verder omhoog gaat...
    censuur :O
      zondag 9 maart 2008 @ 20:44:35 #103
    156645 ijsbrekertje
    ijsbrekertje
    pi_57270004
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:
    Transport is net als eten: je hebt het gewoon nodig! Zonder transport geen werk, geen bezoekjes, geen plezier, geen vakantie, niks!
    Natuurlijk is transport nodig, maar er wordt nu wel heel veel gereisd omdat het kan. Je brengt het nu als iets onvermijdbaars, maar als we willen kan de hoeveelheid transport die we gebruiken best omlaag. Ik zeg niet dat dat zou moeten, maar het KAN wel.
    In analogie met eten: Je hebt eten nodig, maar dat betekent niet dat je elke dag een halve kilo biefstuk nodig hebt. Van mij mag je overigens, maar beweer niet dat je niet zonder kunt.
    quote:
    Het hele "betalen per kilometer" slaat natuurlijk nergens op, want elke kilometer kost alleen al aan accijns bijna 10 cent in de gemiddelde auto. Oftewel je betaalt allang per kilometer! Het enige wat de overheid wil, is dat je meer gaat betalen per kilometer! En of het nu voor het milieu of tegen files is, het zal er op neer komen dat de prijs telkens verder omhoog gaat...
    Inderdaad betaal je al per kilometer, maar in wegenbelasting en bpm betaal je ook veel vaste kosten. Leaserijders met tankpas merken zelfs helemaal niets van de accijns, die hebben alleen maar vaste kosten. Door de balans tussen vaste kosten en variabele kosten (per kilometer dus) te veranderen, kun je het aantrekkelijker maken om per reis de afweging te maken tussen de auto of alternatief vervoer.

    (Iemand met een leaseauto en tankpas zal niet snel met de trein naar het centrum van een grote stad reizen, want voor de auto heeft hij immers al betaald, terwijl een treinkaartje extra geld kost.) Zou diezelfde persoon wel geld moeten betalen voor zijn autoreis, dan zou hij misschien wel met de trein gaan om files/parkeergeld en de zoektocht naar een parkeerplaats te voorkomen.
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
      maandag 10 maart 2008 @ 01:25:40 #104
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_57276607
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:
    Ehh voor zover ik weet is dit in strijd met EU-regelgeving! Ook buitenlanders moeten betalen namelijk, iedereen moet gelijk behandeld worden. Kan dit niet, dan mag het simpelweg niet! Maar ja, Nederland negeert wel veel meer EU-regelgeving (en gek genoeg wil de politiek zo graag meedoen met de EU, maar zich toch niet aan de regels houden)...
    EU regels worden alleen nageleefd als het de heren in Den Haag goed uitkomt (lees, geld oplevert) Als het geld gaat kosten of het is gunstig voor de burgerij dan wordt er heel vlot een andere kant opgekeken.
      maandag 10 maart 2008 @ 01:34:55 #105
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_57276687
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 20:44 schreef ijsbrekertje het volgende:

    [..]

    Natuurlijk is transport nodig, maar er wordt nu wel heel veel gereisd omdat het kan. Je brengt het nu als iets onvermijdbaars, maar als we willen kan de hoeveelheid transport die we gebruiken best omlaag. Ik zeg niet dat dat zou moeten, maar het KAN wel.
    In analogie met eten: Je hebt eten nodig, maar dat betekent niet dat je elke dag een halve kilo biefstuk nodig hebt. Van mij mag je overigens, maar beweer niet dat je niet zonder kunt.
    [..]

    Inderdaad betaal je al per kilometer, maar in wegenbelasting en bpm betaal je ook veel vaste kosten. Leaserijders met tankpas merken zelfs helemaal niets van de accijns, die hebben alleen maar vaste kosten. Door de balans tussen vaste kosten en variabele kosten (per kilometer dus) te veranderen, kun je het aantrekkelijker maken om per reis de afweging te maken tussen de auto of alternatief vervoer.

    (Iemand met een leaseauto en tankpas zal niet snel met de trein naar het centrum van een grote stad reizen, want voor de auto heeft hij immers al betaald, terwijl een treinkaartje extra geld kost.) Zou diezelfde persoon wel geld moeten betalen voor zijn autoreis, dan zou hij misschien wel met de trein gaan om files/parkeergeld en de zoektocht naar een parkeerplaats te voorkomen.
    Al dat gelul over alternatieven...

    Ik kan glashard aantonen dat ik mijn auto nodig heb voor mijn woon werkverkeer. Ik moet nu 240km enkele reis overbruggen naar de werkplek en ja ik heb een weekendhuwelijk. Ik heb even gechecked op ovplanner hoe ik dat kan oplossen met het OV, nou dan ben ik bijna 6 uur onderweg waarvan 70 minuten lopen... Je denkt toch niet dat ik daar serieus over na ga denken?

    En ik hoor de antwoorden alweer, ga maar verhuizen. Dikke pik voor je, ik verander zo'n beetje elke 3 jaar van werkplek. Daar kan ik niet tegenaan verhuizen en betalen met de boete die overdrachtsbelasting heet. Ik zit nu in het zuiden des lands maar over een paar jaar kan ik maar zo in de Marnewaard zitten.
      maandag 28 april 2008 @ 19:55:47 #106
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_58365596
    quote:
    SP in actie tegen kilometerheffing

    DEN HAAG - De SP mobiliseert via de website geenfilebelasting.nl het publiek tegen de plannen van minister Camiel Eurlings (Verkeer) voor een kilometerheffing. Dat maakte de partij zondag bekend.

    De SP wil net als het kabinet dat de kosten van de auto worden verschoven van bezit naar gebruik, maar wijst de plannen toch af omdat er nog geen alternatieven zijn in de vorm van beter openbaar vervoer, gespreide werktijden en verplaatsing van werk in plaats van verplaatsing van mensen.

    Zoals de plannen nu zijn, wordt de kilometerheffing volgens de SP een belasting om in de file te staan.
    Bron

    Ben het met de SP eens op dit punt. Goede actie trouwens
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      maandag 28 april 2008 @ 20:21:42 #107
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_58366115
    De Tegenpartij laat ook weer van zich horen. Ze hebben zelf altijd alle acties tegen de automobilist gesteund. Hoezo populistische partij?
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      maandag 28 april 2008 @ 23:35:21 #108
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_58370626
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Bron

    Ben het met de SP eens op dit punt. Goede actie trouwens
    Ik ben het met de VVD eens. Hebben het zelfde standpunt (op dit gebied).
    pi_58444648
    Pools kenteken is toch sowieso een goede aanschaf?
    Geen boetes, en nu ook geen tol/rekeningrijden..
    Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
    John F. Kennedy
    pi_58444766
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 22:20 schreef Herr_Gunter het volgende:
    Pools kenteken is toch sowieso een goede aanschaf?
    Geen boetes, en nu ook geen tol/rekeningrijden..
    Geen boetes
    pi_58452604
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:

    [..]

    Geen boetes
    Kenteken gewoon op een adres ergens diep in het Poolse achterland laten zetten. Voor het CJIB daar geld weet te innen zijn we een stuk verder .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      zaterdag 10 mei 2008 @ 12:10:22 #112
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_58591954
    quote:
    Rekeningrijden funest voor economie

    De welvaart van Nederland neemt drastisch af als de aanschafbelasting (bpm) op nieuwe auto's plaats maakt voor de kilometerheffing. Dit stellen het Centraal Planbureau, het Milieu en Natuur Planbureau en het Ruimtelijk Planbureau in een rapport.

    'Voor de economie belangrijke ritten zullen dan minder vaak worden gereden, met alle gevolgen van dien', schrijft de Volkskrant die over de vertrouwelijke stukken beschikt.

    Baas moet kilometerheffing betalen
    Vakbond De Unie heeft aangekondigd dat werknemers de kilometerheffing door hun baas vergoed moeten gaan krijgen. Volgens voorzitter Jacques Teuwen heben veel werknemers niet de mogelijkheid te kiezen voor openbaar vervoer en zullen zij dus flink moeten bloeden. 'Een verloskundige moet gebruik maken van de auto. Als zij op de bus moet wachten, is het kind al geboren', citeert Trouw de baas van de Unie.

    Vakbonden zijn voor
    De vakbonden CNV en FNV zijn voorstander van rekeningrijden. 'We moeten iets doen aan het grote probleem van de mobiliteit'. 'De kilometerheffing is geen boeman die op ons afkomt', zegt een woordvoerder.

    PvdA, CDA en Christenunie willen het rekeningrijden in 2012 invoeren.

    Bron
    En het kabinet en de bonden zijn voor

    Zeg maar tegen de economie van Nederland
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      woensdag 14 mei 2008 @ 18:53:50 #113
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_58669620
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2008 12:29 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Kenteken gewoon op een adres ergens diep in het Poolse achterland laten zetten. Voor het CJIB daar geld weet te innen zijn we een stuk verder .
    Als jij hier op een Pools kenteken gaat rijden en veel boetes op je naam krijgt wordt je tijdens een controle er echt wel uitgepikt. Mag je alleen verderrijden wanneer je de boetes betaald hebt.

    Maar het is natuurlijk oneerlijke concurrentie dat Polen hier mogen rondrijden en gebruik maken van onze snelwegen zonder de wegenbelasting te betalen. Ze betalen deels natuurlijk genoeg doordat ze tanken aan de pomp, maar ik ben bijv. 199 euro per kwartaal aan wegenbelasting kwijt (gas) die een hier werkachtige en feitelijk woonachtige Pool niet hoeft te betalen. Scheelt toch 800 euro per jaar. Eveneens het niet betalen van zorgpremies. Dat hoeft een Pool natuurlijk niet. En hij wordt écht wel geholpen wanneer hij iets heeft. Et cetera, et cetera. Hoe moet een Nederlandse arbeider, die wél overal vol voor moet betalen hier nu mee concurreren?
    The End Times are wild
    pi_58670117
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 18:53 schreef LXIV het volgende:

    [..]

    Als jij hier op een Pools kenteken gaat rijden en veel boetes op je naam krijgt wordt je tijdens een controle er echt wel uitgepikt. Mag je alleen verderrijden wanneer je de boetes betaald hebt.
    Dan koop je een paar setjes .
    quote:
    Maar het is natuurlijk oneerlijke concurrentie dat Polen hier mogen rondrijden en gebruik maken van onze snelwegen zonder de wegenbelasting te betalen. Ze betalen deels natuurlijk genoeg doordat ze tanken aan de pomp, maar ik ben bijv. 199 euro per kwartaal aan wegenbelasting kwijt (gas) die een hier werkachtige en feitelijk woonachtige Pool niet hoeft te betalen. Scheelt toch 800 euro per jaar. Eveneens het niet betalen van zorgpremies. Dat hoeft een Pool natuurlijk niet. En hij wordt écht wel geholpen wanneer hij iets heeft. Et cetera, et cetera. Hoe moet een Nederlandse arbeider, die wél overal vol voor moet betalen hier nu mee concurreren?
    Je hebt een punt maar voor elk land een apart vignet moeten kopen spreekt me ook niet echt aan.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 15 mei 2008 @ 19:33:14 #115
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_58690095
    Nederlanders gaan gewoon dubbel dokken zie ook:
    BPM weg KM heffing + Eco Tax = Dubbel Dokken
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 16 mei 2008 @ 11:57:01 #116
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_58702939
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
    Nogmaals, waarom geen Frans systeem...
    Frankrijk is 50x groter dan Nederland, heeft 500 keer minder op en afritten dan Nederland en heeft alternatieve B wegen die gratis zijn en waar je 90 mag naast het feit dat je daar geen wegenbelasting betaald.

    Daarom werkt dat niet in NL.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 16 mei 2008 @ 11:58:48 #117
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_58702973
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 21:47 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Ah ok maar nu is er ook nog geen sprake van kilometerheffing. En ook met KM heffing zullen de files toenemen en een van de doelen is ook het verkeer meer te spreiden over de dag. Maar met wat geluk is die groei lager dan zonder.
    Ja mensen wonen en werken ineens massaal anders als de km heffing ingevoerd wordt....
    Ze hebben pas op TV laten zien hoe ze het in zweden aangepakt hebben, eerste paar maanden was het enorm rustig o pde wegen en nu... nu is het weer net zo druk als daarvoor. Werkt prima dus, not.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      vrijdag 16 mei 2008 @ 12:01:50 #118
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_58703030
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 17:00 schreef EchtGaaf het volgende:

    [..]

    Ik vestig mijn hoop maar op Trots op Nederland
    Die willen autorijden helemaal alleen maar voor de elite maken dus daar zou ik maar niet op stemmen.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_58704295
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 11:57 schreef Metro2005 het volgende:

    [..]

    Frankrijk is 50x groter dan Nederland, heeft 500 keer minder op en afritten dan Nederland en heeft alternatieve B wegen die gratis zijn en waar je 90 mag naast het feit dat je daar geen wegenbelasting betaald.

    Daarom werkt dat niet in NL.
    Frankrijk heeft eveneens gratis B wegen, sterker nog... de meeste landen met een tolsysteem hebben eveneens gratis B wegen. En het feit dat je geen wegenbelasting betaald, is juist omdat je tol betaald. Imo een veel eerlijker systeem. Als je hier een B weg neemt krijg je straf omdat je een sluiproute neemt.
    Allah Al Watan Al Malik
      vrijdag 16 mei 2008 @ 12:58:06 #120
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_58704359
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

    [..]

    Frankrijk heeft eveneens gratis B wegen, sterker nog... de meeste landen met een tolsysteem hebben eveneens gratis B wegen. En het feit dat je geen wegenbelasting betaald, is juist omdat je tol betaald. Imo een veel eerlijker systeem. Als je hier een B weg neemt krijg je straf omdat je een sluiproute neemt.
    Ik bedoelde ook Frankrijk, typefoutje van me
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')