abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:34:51 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57245219
Dat SP-idee is inderdaad ideaal voor het fiscaal aantrekkelijk terugdraaien van je kilometerstand (iets wat gewoon legaal is!)...
censuur :O
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:37:11 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57245261
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:48 schreef ijsbrekertje het volgende:
Bij een bepaalde hoge prijs worden mensen uiteindelijk de auto uitgejaagd. (En sommige mensen eerder dan anderen, dus dan is er minder of geen file meer). Maar die drempel blijkt toch wel hoog te liggen, want de huidige hoge olieprijs heeft volgens mij weinig mensen uit de auto doen stappen. Autorijden is al duurder geworden, maar mensen blijven het toch doen.
Transport is net als eten: je hebt het gewoon nodig! Zonder transport geen werk, geen bezoekjes, geen plezier, geen vakantie, niks!
Het hele "betalen per kilometer" slaat natuurlijk nergens op, want elke kilometer kost alleen al aan accijns bijna 10 cent in de gemiddelde auto. Oftewel je betaalt allang per kilometer! Het enige wat de overheid wil, is dat je meer gaat betalen per kilometer! En of het nu voor het milieu of tegen files is, het zal er op neer komen dat de prijs telkens verder omhoog gaat...
censuur :O
  zondag 9 maart 2008 @ 20:44:35 #103
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_57270004
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Transport is net als eten: je hebt het gewoon nodig! Zonder transport geen werk, geen bezoekjes, geen plezier, geen vakantie, niks!
Natuurlijk is transport nodig, maar er wordt nu wel heel veel gereisd omdat het kan. Je brengt het nu als iets onvermijdbaars, maar als we willen kan de hoeveelheid transport die we gebruiken best omlaag. Ik zeg niet dat dat zou moeten, maar het KAN wel.
In analogie met eten: Je hebt eten nodig, maar dat betekent niet dat je elke dag een halve kilo biefstuk nodig hebt. Van mij mag je overigens, maar beweer niet dat je niet zonder kunt.
quote:
Het hele "betalen per kilometer" slaat natuurlijk nergens op, want elke kilometer kost alleen al aan accijns bijna 10 cent in de gemiddelde auto. Oftewel je betaalt allang per kilometer! Het enige wat de overheid wil, is dat je meer gaat betalen per kilometer! En of het nu voor het milieu of tegen files is, het zal er op neer komen dat de prijs telkens verder omhoog gaat...
Inderdaad betaal je al per kilometer, maar in wegenbelasting en bpm betaal je ook veel vaste kosten. Leaserijders met tankpas merken zelfs helemaal niets van de accijns, die hebben alleen maar vaste kosten. Door de balans tussen vaste kosten en variabele kosten (per kilometer dus) te veranderen, kun je het aantrekkelijker maken om per reis de afweging te maken tussen de auto of alternatief vervoer.

(Iemand met een leaseauto en tankpas zal niet snel met de trein naar het centrum van een grote stad reizen, want voor de auto heeft hij immers al betaald, terwijl een treinkaartje extra geld kost.) Zou diezelfde persoon wel geld moeten betalen voor zijn autoreis, dan zou hij misschien wel met de trein gaan om files/parkeergeld en de zoektocht naar een parkeerplaats te voorkomen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  maandag 10 maart 2008 @ 01:25:40 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57276607
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Ehh voor zover ik weet is dit in strijd met EU-regelgeving! Ook buitenlanders moeten betalen namelijk, iedereen moet gelijk behandeld worden. Kan dit niet, dan mag het simpelweg niet! Maar ja, Nederland negeert wel veel meer EU-regelgeving (en gek genoeg wil de politiek zo graag meedoen met de EU, maar zich toch niet aan de regels houden)...
EU regels worden alleen nageleefd als het de heren in Den Haag goed uitkomt (lees, geld oplevert) Als het geld gaat kosten of het is gunstig voor de burgerij dan wordt er heel vlot een andere kant opgekeken.
  maandag 10 maart 2008 @ 01:34:55 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57276687
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:44 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Natuurlijk is transport nodig, maar er wordt nu wel heel veel gereisd omdat het kan. Je brengt het nu als iets onvermijdbaars, maar als we willen kan de hoeveelheid transport die we gebruiken best omlaag. Ik zeg niet dat dat zou moeten, maar het KAN wel.
In analogie met eten: Je hebt eten nodig, maar dat betekent niet dat je elke dag een halve kilo biefstuk nodig hebt. Van mij mag je overigens, maar beweer niet dat je niet zonder kunt.
[..]

Inderdaad betaal je al per kilometer, maar in wegenbelasting en bpm betaal je ook veel vaste kosten. Leaserijders met tankpas merken zelfs helemaal niets van de accijns, die hebben alleen maar vaste kosten. Door de balans tussen vaste kosten en variabele kosten (per kilometer dus) te veranderen, kun je het aantrekkelijker maken om per reis de afweging te maken tussen de auto of alternatief vervoer.

(Iemand met een leaseauto en tankpas zal niet snel met de trein naar het centrum van een grote stad reizen, want voor de auto heeft hij immers al betaald, terwijl een treinkaartje extra geld kost.) Zou diezelfde persoon wel geld moeten betalen voor zijn autoreis, dan zou hij misschien wel met de trein gaan om files/parkeergeld en de zoektocht naar een parkeerplaats te voorkomen.
Al dat gelul over alternatieven...

Ik kan glashard aantonen dat ik mijn auto nodig heb voor mijn woon werkverkeer. Ik moet nu 240km enkele reis overbruggen naar de werkplek en ja ik heb een weekendhuwelijk. Ik heb even gechecked op ovplanner hoe ik dat kan oplossen met het OV, nou dan ben ik bijna 6 uur onderweg waarvan 70 minuten lopen... Je denkt toch niet dat ik daar serieus over na ga denken?

En ik hoor de antwoorden alweer, ga maar verhuizen. Dikke pik voor je, ik verander zo'n beetje elke 3 jaar van werkplek. Daar kan ik niet tegenaan verhuizen en betalen met de boete die overdrachtsbelasting heet. Ik zit nu in het zuiden des lands maar over een paar jaar kan ik maar zo in de Marnewaard zitten.
  maandag 28 april 2008 @ 19:55:47 #106
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58365596
quote:
SP in actie tegen kilometerheffing

DEN HAAG - De SP mobiliseert via de website geenfilebelasting.nl het publiek tegen de plannen van minister Camiel Eurlings (Verkeer) voor een kilometerheffing. Dat maakte de partij zondag bekend.

De SP wil net als het kabinet dat de kosten van de auto worden verschoven van bezit naar gebruik, maar wijst de plannen toch af omdat er nog geen alternatieven zijn in de vorm van beter openbaar vervoer, gespreide werktijden en verplaatsing van werk in plaats van verplaatsing van mensen.

Zoals de plannen nu zijn, wordt de kilometerheffing volgens de SP een belasting om in de file te staan.
Bron

Ben het met de SP eens op dit punt. Goede actie trouwens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 28 april 2008 @ 20:21:42 #107
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_58366115
De Tegenpartij laat ook weer van zich horen. Ze hebben zelf altijd alle acties tegen de automobilist gesteund. Hoezo populistische partij?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 28 april 2008 @ 23:35:21 #108
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58370626
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Ben het met de SP eens op dit punt. Goede actie trouwens
Ik ben het met de VVD eens. Hebben het zelfde standpunt (op dit gebied).
pi_58444648
Pools kenteken is toch sowieso een goede aanschaf?
Geen boetes, en nu ook geen tol/rekeningrijden..
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
pi_58444766
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:20 schreef Herr_Gunter het volgende:
Pools kenteken is toch sowieso een goede aanschaf?
Geen boetes, en nu ook geen tol/rekeningrijden..
Geen boetes
pi_58452604
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen boetes
Kenteken gewoon op een adres ergens diep in het Poolse achterland laten zetten. Voor het CJIB daar geld weet te innen zijn we een stuk verder .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:10:22 #112
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58591954
quote:
Rekeningrijden funest voor economie

De welvaart van Nederland neemt drastisch af als de aanschafbelasting (bpm) op nieuwe auto's plaats maakt voor de kilometerheffing. Dit stellen het Centraal Planbureau, het Milieu en Natuur Planbureau en het Ruimtelijk Planbureau in een rapport.

'Voor de economie belangrijke ritten zullen dan minder vaak worden gereden, met alle gevolgen van dien', schrijft de Volkskrant die over de vertrouwelijke stukken beschikt.

Baas moet kilometerheffing betalen
Vakbond De Unie heeft aangekondigd dat werknemers de kilometerheffing door hun baas vergoed moeten gaan krijgen. Volgens voorzitter Jacques Teuwen heben veel werknemers niet de mogelijkheid te kiezen voor openbaar vervoer en zullen zij dus flink moeten bloeden. 'Een verloskundige moet gebruik maken van de auto. Als zij op de bus moet wachten, is het kind al geboren', citeert Trouw de baas van de Unie.

Vakbonden zijn voor
De vakbonden CNV en FNV zijn voorstander van rekeningrijden. 'We moeten iets doen aan het grote probleem van de mobiliteit'. 'De kilometerheffing is geen boeman die op ons afkomt', zegt een woordvoerder.

PvdA, CDA en Christenunie willen het rekeningrijden in 2012 invoeren.

Bron
En het kabinet en de bonden zijn voor

Zeg maar tegen de economie van Nederland
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:53:50 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58669620
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 12:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kenteken gewoon op een adres ergens diep in het Poolse achterland laten zetten. Voor het CJIB daar geld weet te innen zijn we een stuk verder .
Als jij hier op een Pools kenteken gaat rijden en veel boetes op je naam krijgt wordt je tijdens een controle er echt wel uitgepikt. Mag je alleen verderrijden wanneer je de boetes betaald hebt.

Maar het is natuurlijk oneerlijke concurrentie dat Polen hier mogen rondrijden en gebruik maken van onze snelwegen zonder de wegenbelasting te betalen. Ze betalen deels natuurlijk genoeg doordat ze tanken aan de pomp, maar ik ben bijv. 199 euro per kwartaal aan wegenbelasting kwijt (gas) die een hier werkachtige en feitelijk woonachtige Pool niet hoeft te betalen. Scheelt toch 800 euro per jaar. Eveneens het niet betalen van zorgpremies. Dat hoeft een Pool natuurlijk niet. En hij wordt écht wel geholpen wanneer hij iets heeft. Et cetera, et cetera. Hoe moet een Nederlandse arbeider, die wél overal vol voor moet betalen hier nu mee concurreren?
The End Times are wild
pi_58670117
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 18:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als jij hier op een Pools kenteken gaat rijden en veel boetes op je naam krijgt wordt je tijdens een controle er echt wel uitgepikt. Mag je alleen verderrijden wanneer je de boetes betaald hebt.
Dan koop je een paar setjes .
quote:
Maar het is natuurlijk oneerlijke concurrentie dat Polen hier mogen rondrijden en gebruik maken van onze snelwegen zonder de wegenbelasting te betalen. Ze betalen deels natuurlijk genoeg doordat ze tanken aan de pomp, maar ik ben bijv. 199 euro per kwartaal aan wegenbelasting kwijt (gas) die een hier werkachtige en feitelijk woonachtige Pool niet hoeft te betalen. Scheelt toch 800 euro per jaar. Eveneens het niet betalen van zorgpremies. Dat hoeft een Pool natuurlijk niet. En hij wordt écht wel geholpen wanneer hij iets heeft. Et cetera, et cetera. Hoe moet een Nederlandse arbeider, die wél overal vol voor moet betalen hier nu mee concurreren?
Je hebt een punt maar voor elk land een apart vignet moeten kopen spreekt me ook niet echt aan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:33:14 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58690095
Nederlanders gaan gewoon dubbel dokken zie ook:
BPM weg KM heffing + Eco Tax = Dubbel Dokken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:57:01 #116
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58702939
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nogmaals, waarom geen Frans systeem...
Frankrijk is 50x groter dan Nederland, heeft 500 keer minder op en afritten dan Nederland en heeft alternatieve B wegen die gratis zijn en waar je 90 mag naast het feit dat je daar geen wegenbelasting betaald.

Daarom werkt dat niet in NL.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:58:48 #117
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58702973
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah ok maar nu is er ook nog geen sprake van kilometerheffing. En ook met KM heffing zullen de files toenemen en een van de doelen is ook het verkeer meer te spreiden over de dag. Maar met wat geluk is die groei lager dan zonder.
Ja mensen wonen en werken ineens massaal anders als de km heffing ingevoerd wordt....
Ze hebben pas op TV laten zien hoe ze het in zweden aangepakt hebben, eerste paar maanden was het enorm rustig o pde wegen en nu... nu is het weer net zo druk als daarvoor. Werkt prima dus, not.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:01:50 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58703030
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vestig mijn hoop maar op Trots op Nederland
Die willen autorijden helemaal alleen maar voor de elite maken dus daar zou ik maar niet op stemmen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_58704295
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Frankrijk is 50x groter dan Nederland, heeft 500 keer minder op en afritten dan Nederland en heeft alternatieve B wegen die gratis zijn en waar je 90 mag naast het feit dat je daar geen wegenbelasting betaald.

Daarom werkt dat niet in NL.
Frankrijk heeft eveneens gratis B wegen, sterker nog... de meeste landen met een tolsysteem hebben eveneens gratis B wegen. En het feit dat je geen wegenbelasting betaald, is juist omdat je tol betaald. Imo een veel eerlijker systeem. Als je hier een B weg neemt krijg je straf omdat je een sluiproute neemt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:58:06 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58704359
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Frankrijk heeft eveneens gratis B wegen, sterker nog... de meeste landen met een tolsysteem hebben eveneens gratis B wegen. En het feit dat je geen wegenbelasting betaald, is juist omdat je tol betaald. Imo een veel eerlijker systeem. Als je hier een B weg neemt krijg je straf omdat je een sluiproute neemt.
Ik bedoelde ook Frankrijk, typefoutje van me
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')