Het eerste seizoen met Kopenhagen zit erop en ik ben
kampioen 
.
Ik domineerde de competitie, maar in de slotfase werd het toch nog spannend. Had één punt nodig in de laatste vier wedstrijden en ineens verloor ik twee keer. Gelukkig won ik bij aarsrivaal Brøndby in een spannende wedstrijd en de laatste wedstrijd werd ook nog gewonnen.
![]()
Mijn selectie. Beste spelers waren met afstand de aanvallers. Nordstrand maakte veel doelpunten, Riise en vooral Traoré waren geweldige wingers en de in de winterstop gehaalde Júnior was een prima spelmaker en heel bepalend.
![]()
Hier de transfers. De belangrijkste dus Riise, Traoré, Júnior en Guiñazú. Fleurquin en Lima waren goedkope opties voor de DMC-positie, maar bleken niet goed genoeg. Guiñazú vervulde die rol daarna hoe ik het wilde. Alle overbodige spelers verkocht en Laudrup en Qvist verhuurd om ervaring op te doen.
![]()
Vítor Júnior. Kostte wat, maar heeft precies de eigenschappen die ik voor een AMC wil hebben. Balaanname, dribbelen, passing, techniek, creativiteit en beslissingen. Nog maar 21 dus hopelijk kan ik de hoge transferprijs ooit eruit halen.
![]()
En hier mijn andere goed gescoute speler. Traóre; heerlijke dribbelaar met een goede techniek en balaanname. Snel, veel inzet en doorzettingsvermogen en goede 1e meters. Gekocht voor 1,4M, pas 19 jaar dus dat wordt cashen!
![]()
De beker ging minder. De halve finale werd simpel gehaald tegen kleine clubs, maar in de halve finale bleek Randers FC te sterk. In de return miste ik helaas mijn hele verdediging door schorsingen.
![]()
Europees ging het redelijk. De derde CL-voorronde werd makkelijk gehaald tegen Sheriff en daarna wachtte helaas Liverpool, de sterkste die ik maar kon treffen. Op Anfield besloot ik keihard te verdedigen, maar dit bleek de foute techniek: 1-7. Thuis had ik schijt en ging ik vol op de aanval en won ik 2-0

.
![]()
Door naar de UEFA Cup en dat ging bagger. De poulefase werd gehaald tegen Zellina, maar daarna was het drie keer niks. Ik miste veel spelers, omdat zij niet geregistreerd waren. Werd dus laatste in de poule, maar als ik de laatste wedstrijd had gewonnen was ik wel door geweest

.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.