Vlugge Japie = Bassie toch
quote:Ja en de Baron die bij Japie hoort is Adriaan...
Op vrijdag 01 maart 2002 14:40 schreef Zapper het volgende:
Het enige minpuntje, die domme liedjes!
Vlugge Japie = Bassie toch
quote:Is toch Paul van Gorkum
Op vrijdag 01 maart 2002 14:41 schreef Guard het volgende:[..]
Ja en de Baron die bij Japie hoort is Adriaan...
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 14:42 schreef DimeBag het volgende:
Bassie en Adriaan - En de Schaduwboekhouding
quote:Later wel, in de oudere series is het Adriaan zelf.
Op vrijdag 01 maart 2002 14:46 schreef Zapper het volgende:[..]
Is toch Paul van Gorkum
quote:Die gast met die hoed op achter zo'n radioinstallatiegeval
Op vrijdag 01 maart 2002 14:47 schreef Marble het volgende:
Later wel, in de oudere series is het Adriaan zelf.
Die serie loopt al bijna net zo lang als ik!!!
ach ja, melig blijven ze wel
Laura
quote:en olijfolie voor die veredelde wekker
Op vrijdag 01 maart 2002 15:27 schreef Myster_E het volgende:
"Zo Bassie, zullen we zo een slagroomtaart eten?"
"Nee laat maar."
"Maar waarom Bassie?"
"Ik neem er twee."
"Whahehahehaheha"
Natuurlijk moet je Adriaan niet vergeten met zijn stoere praat "heee, houden jullie op met jullie geruzie, of moet IK me ermee gaan bemoeien"....Best erg dat ik dat nog weet zeg....
Ja ja ik heb ze allemaal gezien
Ik heb er best veel van geleerd, ze kwamen in andere landen enzo
wie vult mij aan?
hel-lep a-dri-aan </robin>
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 22:27 schreef Retarded het volgende:
één, twee, drie is uno, dos, tres
een botella is een fles
een kelner is een camarero
en een hoed noem je een sombrero
en de Mediteranee is de Middelandse Zee
Viva España, OLE!
(er zullen wel ontzettend veel fouten in zitten, maar ik doe dan ook geen cursus Spaans ofzow)
quote:Uhuh, dat was Handige Harry!
Op zaterdag 02 maart 2002 11:52 schreef Vortexx het volgende:
Weetje nog... B1 en B2 (dat was die kerel die altijd de draadjes van de bommen door mekaar haalde)
quote:Vroeger was het nog veel leuker. De Baron, Vlugge Japie en B100. Toen zat er nog echt een verhaal in de serie, dat is met die geheimzinnige pakjes wel verdwenen.
Weetje nog... B1 en B2 (dat was die kerel die altijd de draadjes van de bommen door mekaar haalde) en B100 (ik heb ook ALTIJD pech! ze moeten ALTIJD mij hebben!) was echt mooi toendertijd... en al die telefoons die kapot gingen.... die goeie ouwe ijd toen ze nog niet voor pedo's aangezien werden
quote:owjee...dit is voor mij zelfs al nieuw zeg maar...ik ken alle oude serie's nog...voel me oud worden...
Weetje nog... B1 en B2 (dat was die kerel die altijd de draadjes van de bommen door mekaar haalde) en B100 (ik heb ook ALTIJD pech! ze moeten ALTIJD mij hebben!) was echt mooi toendertijd... en al die telefoons die kapot gingen.... die goeie ouwe ijd toen ze nog niet voor pedo's aangezien werden
Ik zeg namelijk dat Vlugge Japie niet wordt gespeeld door Bassie. Zij zeggen dat Vlugge Japie wel wordt gespeeld door de acteur die Bassie speelt.
Wie weet 't antwoord, of beter nog, wie heeft bewijs hiervoor?
quote:Neeeeeeeeeeeeeee man Vlugge Japie is absoluut niet Bas van Toor (Bassie)
Op donderdag 23 mei 2002 21:56 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb een weddenschap op m'n werk lopen over Bassie & Adriaan.Ik zeg namelijk dat Vlugge Japie niet wordt gespeeld door Bassie. Zij zeggen dat Vlugge Japie wel wordt gespeeld door de acteur die Bassie speelt.
quote:Vlugge Japie wordt gespeeld door Bassie. Het was net op TV. Daarnaast hebben ze hetzelfde stemgeluid en hetzelfde postuur. Ook rennen ze op dezelfde manier. En bij "Op zoek naar de schat" speelde Adriaan de Baron.
ik heb een weddenschap op m'n werk lopen over Bassie & Adriaan.Ik zeg namelijk dat Vlugge Japie niet wordt gespeeld door Bassie. Zij zeggen dat Vlugge Japie wel wordt gespeeld door de acteur die Bassie speelt.
quote:U spreekt uzelf tegen. De eerste keer dat u B100 zegt moet B2 zijn.
Op donderdag 23 mei 2002 21:48 schreef Riooo het volgende:[..]
Vroeger was het nog veel leuker. De Baron, Vlugge Japie en B100. Toen zat er nog echt een verhaal in de serie, dat is met die geheimzinnige pakjes wel verdwenen.
Handige Harry is een loser en ook B100 is niet grappig.
Net op RTL4 trouwens, Bassie=Vlugge Japie en Adriaan=De Baron, vermoedde ik vroeger al maar nu weet ik het lekker zeker
B100 is inderdaad een loser.
De Baron was vroeger, serie "Bassie & Adriaan en de kroon" veel enger.
Vlugge Japie is altijd stoer geweest.
Handige Harry was gewoon een C acteur die zelfs zijn stunts niet zelf deed.
Robin roeleert. "Bassie, Adriaan, Help"
Dhanny was een reserve belg die tussen de samson afleveringen door met Bassie en Adriaan mee speelde.
Lara was als hond, leuk geprobeerd, was alleen leuk met de voetbalwedstrijd bij de B & A boys.
Commissaris Van Der Steen maakte alles "geloofwaardig"
De Plaaggeest was een beetje cheap verkleed, met alleen een "bolle wangen maskertje" op.
Ben ik nog iemand vergeten?
quote:Ik heb net gemaild naar bassie en adriaan
Op donderdag 23 mei 2002 22:03 schreef berney het volgende:[..]
Neeeeeeeeeeeeeee man Vlugge Japie is absoluut niet Bas van Toor (Bassie)
quote:kan niet wachten!
Op donderdag 23 mei 2002 22:05 schreef ivetje het volgende:[..]
Ik heb net gemaild naar bassie en adriaan
Als ik reactie terug heb laat ik het allemaal weten....hihi
Bassie houdt van kattekwaad
en Adriaan is de acrobaat
[tekst kwijt]...
Hallo vriendjes...
en vriendinnetjes, t'is Bassie en Adriaan!!!
Voorbeeld voor kinderen (leuk) en voor volwassenen (hoe ligt ik de belasting op )
quote:Absoluut wel.
Op donderdag 23 mei 2002 22:03 schreef berney het volgende:[..]
Neeeeeeeeeeeeeee man Vlugge Japie is absoluut niet Bas van Toor (Bassie)
quote:daar heb je het al....rtl4,tja dan noem je een zender op hoor....
Op donderdag 23 mei 2002 22:18 schreef Riooo het volgende:[..]
Absoluut wel.
Het was net nog op RTL 4 zelfs.
quote:Bas en Aad van Toor waren in de uitzending. Bassie zette een rode pruik op en vertelde dat hij altijd Vlugge Japie speelde (deed ook dat stemmetje na), en Adriaan zei dat hij bij "Op zoek naar de schat" de Baron speelde, en hij deed de baron na.
Op donderdag 23 mei 2002 22:20 schreef ivetje het volgende:[..]
daar heb je het al....rtl4,tja dan noem je een zender op hoor....
De baron uit bassie en adriaan is cargamel in de smurfen. (stemacteur dan he)
Hehe, wij zitten bij het bedrijf al weken naar bassie en adriaan te kijken tijdens de middagpauze. Lekker met een kopje soep en een kroket.
Van de week hebben we zelfs bassie en adriaan biscuitjes gehaald bij de aldi.
Op de computers hebben we natuurlijk een bassie en adriaan achtergrond.
We zijn verslaafd.
woei, waar kan ik een open sollicitatie naartoe sturen!
De baron uit bassie en adriaan is cargamel in de smurfen. (stemacteur dan he)
Hehe, wij zitten bij het bedrijf al weken naar bassie en adriaan te kijken tijdens de middagpauze. Lekker met een kopje soep en een kroket.
Van de week hebben we zelfs bassie en adriaan biscuitjes gehaald bij de aldi.
Op de computers hebben we natuurlijk een bassie en adriaan achtergrond.
We zijn verslaafd. :
Hier ook! B&A RULEZ!
quote:En dat noemt zich minister?
Op maandag 27 mei 2002 02:30 schreef MinisterMelkert het volgende:
- edit... kap eens -
Nou heet die vriend van mij dus Adriaan....
Als dat broertje Adriaan ziet lopen, dan is het hele dorp wakker:
AAAAAAADDDDDDRRRRRRRRIIIIIAAAAAAAAANNNNNNN!!!!!
De BEE en AAAAA boys
quote:die gaan er tegen aan
Op dinsdag 28 mei 2002 18:03 schreef snickel het volgende:
En de B&A-boys moeten we natuurlijk ook niet vergetenDe BEE en AAAAA boys
Ik had een kleine 2 weken geleden een bassie en adriaan-marathon gehouden met wat gasten. Van 9 uur 's avonds tot half 4 in de nacht. Was erg geslaagd, ik ben nu echt fan (zover ik het nog niet was).
Nu ik er een hoop heb gezien (ALLEMEMAGGIES...) zijn er steeds meer dingen te ontdekken.
Zo wordt professor Archibald Chagerijn gespeeld door Paul van Gorcum die ook de Baron speelt.
B1 was voor het eerst te zien in het Geheim van de sleutel (volgens mij), maar de acteur die B1 speelde was voor het eerst te zien in de Plaaggeest. Hij speelde een agent.
Zijn er nog meer van dit soort gebeurtenissen? (Dat Vlugge Japie gespeeld werd door Bassie en De Baron ten tijde van het geheim van de Schatkaart door Adriaan dat weten de meesten wel)
Hier is de mail die ik van Adrina Produkties heb ontvangen:
Hallo Ivette,
Ik ben bang dat je vrienden gelijk hebben. Vlugge Japie werd inderdaad
gespeeld door Bas van Toor die ook de rol van Bassie speelt.
Groeten van,
Martijn Passchier
Adrina Produkties
In de serie "de Plaaggeest" zaten B&A bij een circus. Hoe heette dit circus?????
Hieronder een foto verslag:
De feestelijke opening
De videobanden worden de woonkamer ingedragen
Mafkaas en Krasje presenteren u: De B&A marathon!
Echte fans zoeken elkaar op.
Bassie en Adriaan op breedbeeld
Er word aandachtig gekeken!
Tussen door waren er leuke activiteiten zoals, koekhappen en een kleurplaat wedstrijd!
Het was een zieke avond
[Dit bericht is gewijzigd door krasje op 15-06-2002 15:28]
En ik heb ze een keer in het echt ontmoet in de Schouwburg. Als het goed is heb ik hier nog twee petten liggen met handtekeningen van Bassie en Adriaan.
Maar wat ik me nou afvraag, waarom zit die Baron nou altijd achter B&A aan? Of is de reden gewoon dat er een bad-guy in moest zitten?
quote:LOL!
PS. Die B & A marathon roeleert wel vind ik...
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 01:49 schreef Knaller het volgende:
1x als pleuter (mocht zelfs op Adriaan z'n schoot zitten....Verder veel lof nog voor dit beruchte duo.
Maar goed, Bassie en adriaan schoppen kont!!
quote:Wist gewoon dat ik hier zulke reacties op kon krijgen.
Op donderdag 27 juni 2002 09:47 schreef greatgonzo het volgende:[..]
![]()
![]()
Maar goed, Bassie en adriaan schoppen kont!!
quote:yes,sir dat is ja meneer
Op vrijdag 01 maart 2002 18:15 schreef Citroentje het volgende:
Good morning is goede morgen
Good night is goede nacht
crying, dat is huilen
laughing, dat is een lachwie vult mij aan?
quote:Dat is een andere Engelse les. Die ik bedoelde kwam voor in de reis door Europa.
Op donderdag 27 juni 2002 23:12 schreef chelloboy het volgende:[..]
yes,sir dat is ja meneer
a gentleman dat is een heer
een lady is een dame
en windows dat zijn ramen.
Bij "windows" versta ik elke keer "indo's"
quote:je vergeet de bakkerij!
Op vrijdag 28 juni 2002 16:12 schreef MetalMaupio het volgende:
net nog de plaaggeest gekeken de caravan van B&A was gejat en ze werkten op een school, bassie als schoonmaker en adriaan als gym leraar
Oh wat fijn,
oh wat fijn,
om een biele balle bakker te zijn...
zoiets was het toch?? De laatste keer dat ik de plaaggeest heb gezien was ik nogal van de wereld
quote:ik weet niet of je bassie weleens zonder neus en haar hebt gezien..
Schijnt trouwens een enorme kinderhater te zijn.. die bassie
quote:Klopt, dat was best wel een lied met een erotisch tintje.
Op vrijdag 28 juni 2002 17:14 schreef krasje het volgende:[..]
je vergeet de bakkerij!
Oh wat fijn,
oh wat fijn,
om een biele balle bakker te zijn...zoiets was het toch?? De laatste keer dat ik de plaaggeest heb gezien was ik nogal van de wereld
Ow wat fijn, ow wat fijn,
om een bille balle bakker te zijn...
quote:leestekens aub
Op vrijdag 28 juni 2002 23:23 schreef DenniZ224 het volgende:
I vind die bassie maar een rare knakker een paar jaar geleden gingen ze buttoms uitdelen zzegt die knakker jij krijgt niet alleen de koters toen was ik maar nog 15
quote:Ligt het aan mij of is het logisch dat ik hier geen fok van snap
I vind die bassie maar een rare knakker een paar jaar geleden gingen ze buttoms uitdelen zzegt die knakker jij krijgt niet alleen de koters toen was ik maar nog 15
quote:haha...
De vader van een vriend van een vriend van me heeft in bassie en adriaan gespeeld.Hij was een van de politie agenten in de serie waar de kroon gestolen wordt in de laatste aflevering op station rotterdam cs.
tis maar dat je het weet
quote:Heb ooit eens gehoord dat Bassie en Adriaan handtekeningen gingen uitdelen en daar was een moeder met een geestelijk gehandicapped kind. Dat kind werd helemaal wild van enthousiasme maar Bassie had er genoeg van en wilde niet meer tekenen. Werd dat kind nogal verdrietig en overstuur van. Vroeg de moeder of hij toch nog een handtekening wou geven omdat anders haar kind niet tot bedaren zou komen.
Op vrijdag 28 juni 2002 22:16 schreef Beathoven het volgende:[..]
ik weet niet of je bassie weleens zonder neus en haar hebt gezien..
Schijnt trouwens een enorme kinderhater te zijn.. die bassie
Valt me trouwens op dat de gesp van Adriaan steeds lager is komen te hangen in de loop van de jaren. Straks hangt ie op z'n schoenen.
quote:Zenden ze weer de "Plaaggeest" uit? Beetje jammer, want voor de "Reis door Europa", zonden ze "de Reis vol verrassingen" (Die in de VS en de cariben) uit en daarvoor de "Plaaggeest".
Op vrijdag 28 juni 2002 16:12 schreef MetalMaupio het volgende:
net nog de plaaggeest gekeken de caravan van B&A was gejat en ze werkten op een school, bassie als schoonmaker en adriaan als gym leraar
nouja, ik vermaak me ook wel met de "Plaaggeest".
quote:hehe, zelfs bassie past nu in dat pak van hem...
Op zaterdag 29 juni 2002 02:07 schreef Saleheim het volgende:[..]
Valt me trouwens op dat de gesp van Adriaan steeds lager is komen te hangen in de loop van de jaren. Straks hangt ie op z'n schoenen.
quote:dat je daar op let zeg.
Op zaterdag 29 juni 2002 14:27 schreef Zapper het volgende:
Wel vaag dat juist in de nieuwste series het geluid vaak niet gelijk loopt met het beeld,
en dat dan ook nog eens in MONO is, terwijl gisteren "De plaaggeest" in STEREO was...
quote:Nou, Bassie in mono klink toch nog scheller dan het al is...
Op zaterdag 29 juni 2002 15:34 schreef DJP het volgende:[..]
dat je daar op let zeg.
Het maakt mij geen reet uit of bassie nu in stereo of in mono lult.
hehe
Hou je rustig,
rustig
rustig
Hou je rustig,
kalm en stil
Prachtig lied, vooral als Robin aan het eind begint mee te zingen!
quote:dat is in die serie met het traan, of huil gas, is het niet?
Op maandag 01 juli 2002 11:37 schreef krasje het volgende:
Kennen jullie deze?Hou je rustig,
rustig
rustigHou je rustig,
kalm en stilPrachtig lied, vooral als Robin aan het eind begint mee te zingen!
quote:ja klopt, uit de huilende professor!
Op maandag 01 juli 2002 11:48 schreef koele het volgende:[..]
dat is in die serie met het traan, of huil gas, is het niet?
quote:ik heb dat verhaal op een cassettebandje gehad, helemaal grijs gedraaid, ga toch nog eens zoeken! leuk voor onderweg in de camper
Op maandag 01 juli 2002 13:27 schreef krasje het volgende:[..]
ja klopt, uit de huilende professor!
quote:Dat bandje had ik vroeger ook!!! Maar ik denk niet dat ik em nog heb
Op maandag 01 juli 2002 13:29 schreef koele het volgende:[..]
ik heb dat verhaal op een cassettebandje gehad, helemaal grijs gedraaid, ga toch nog eens zoeken! leuk voor onderweg in de camper
achja, t'is geloof ik smorgensvroeg weer op veronica ofzo
Er heeft namelijk heel vroeger eens tripje vangestaan in de Troskompas. De scene dat ze in de grotten die stomme pijltjes op de muur tekenen en aan het einde met de ping pong ballen.
Ook leuk is de enorme oude look die het heeft. Overal klassieke auto's met nog blauwe nummerborden, een winkel vol met z/w tv's en nog veel meer van dat soort dingen.
quote:Ik weet niet of je de serie "Bassie en Adriaan en de schatkaart (1986)" ook kent...
Op dinsdag 29 april 2003 16:23 schreef bluzh het volgende:
wat ik dus niet begrijp aan die Bassie en Adriaan serie, is waarom de Baron in hemelsnaam altijd achter B & A aanzit?!!!! Wat is er voorgevallen? Is er een die hard Fan die het weet..
De boeven slaan op de vlucht en B2 herkent B&A, omdat hij dankzij hen in de gevangenis kwam (zie B&A en de sleutel en B&A en de diamant). Later kruisen hun wegen elkaar weer als de Baron op zoek is naar de andere helft van de schatkaart. Die blijkt in een schilderij te zitten, dat B&A op een rommelmarkt hebben gekocht. De boeven gaan achter ze aan om de andere hleft van de schatkaart te pakken te krijgen. Dat mislukt waarna de boeven in de gevangenis belanden.
Als de Baron en cornuiten Bassie en Adriaan op bellen gebruiken ze een afgetapte lijn langs het spoor.
Later luistert Adriaan al die gesprekken die opgenomen zijn hij hoort een vliegtuig of 'n trein.
Robin weet de tijden nog en Adriaan vraagt met de computer op waar er op die tijden een vliegtuig of 'n trein langs kwam....
Het antwoord wat er uiteindelijk uitrold is de kasteelruïne, waar de boeven zich verstoppen........Terwijl ze belden van een heel andere plaats
Die is wel lache
Btw, ik heb bassie laatst gezien, ze waren met die afscheidstournee in ons dorp. Toen zagen we hem dus lopen
Vind de acrobaat
Drummels.. Jaaapie.. B2.. die clowwn en die acrobaat lopen daar.. gaa er achteraan.. en vlug... drummels.. drummels!
quote:In De diamant iig niet, want daar was een of andere dikke met een sigaar de main villain met z'n twee hulpjes.
Op vrijdag 20 juni 2003 22:57 schreef Stefkuh het volgende:
Weet iemand nog of het nou "de Diamant" was of "De verdwenen" kroon, waarin Adriaan een dubbelrol speelde?
quote:Gut, dat wist echt nog niemand.
Hij speelde namelijk ook de Baron.
[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 21-06-2003 10:13]
quote:Uit welke serie van B&A komen die stukjes ook weer ?
Op vrijdag 20 juni 2003 19:51 schreef greatgonzo het volgende:
http://www.omroep.nl/bnn/ruuddewild.nl/items/jukebox/samples/bassie.zipDie is wel lache
Btw, ik heb bassie laatst gezien, ze waren met die afscheidstournee in ons dorp. Toen zagen we hem dus lopen
quote:In geen van beiden. In "De Diamant" zit De Baron niet.
Op vrijdag 20 juni 2003 22:57 schreef Stefkuh het volgende:
Weet iemand nog of het nou "de Diamant" was of "De verdwenen" kroon, waarin Adriaan een dubbelrol speelde? Hij speelde namelijk ook de Baron.
quote:Drommels..drommels en nog eens drommels!
Drummels.. Jaaapie.. B2.. die clowwn en die acrobaat lopen daar.. gaa er achteraan.. en vlug... drummels.. drummels!
quote:Ik schrijf normaal gewoon drommels hoor, pannekoek, maar in de serie (de schatkaart dus blijkbaar en nu je het zegt.. dat is ook de enige die ik op Casette heb liggen, dus dat klopt wel) waar Adriaan dus de 1e Baron was werd het iets overbekakte DROMMELS toch wel degelijk een kruising tussen DRUMMELS en DRAMMELS. maar ja boeiend...
Op zaterdag 21 juni 2003 04:16 schreef BrianMay het volgende:[..]
In geen van beiden. In "De Diamant" zit De Baron niet.
en in "De Verdwenen Kroon" word De Baron gespeelt door Paul van Gorcum.
Adriaan speelt de rol van de Baron in "Het Geheim van de Schatkaart". Dit is ook de 1e keer dat de Baron voorkomt in de series
[..]Drommels..drommels en nog eens drommels!
Er zijn nog steeds mensen die het niet kunnen schrijven
...ga je lekker ergens anders over opwinden, als je daar al kwaad om wordt.. damn..
B&A 4 EVAH
quote:Lijkt me niet, dit is door Ruud de Wild in elkaar gezet toen Bassie werkt verdacht van belastingfraude. Die liedjes komen wel ergens uit, en de tekst is er in gemonteerd.
Op zaterdag 21 juni 2003 02:31 schreef bobjuh het volgende:[..]
Uit welke serie van B&A komen die stukjes ook weer ?
had vroeger op bandje ofzo volgens mij
quote:Ja alle stukjes (behalve de politie stem uiteraard) komen uit de Diamant. Boefjes hadden zich verkleed Bassie & Adriaan terwijl ze de diamant stalen.
Op zaterdag 21 juni 2003 02:31 schreef bobjuh het volgende:[..]
Uit welke serie van B&A komen die stukjes ook weer ?
had vroeger op bandje ofzo volgens mij
quote:Was maar 'n grapje hoor
Op zaterdag 21 juni 2003 11:58 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Ik schrijf normaal gewoon drommels hoor, pannekoek, maar in de serie (de schatkaart dus blijkbaar en nu je het zegt.. dat is ook de enige die ik op Casette heb liggen, dus dat klopt wel) waar Adriaan dus de 1e Baron was werd het iets overbekakte DROMMELS toch wel degelijk een kruising tussen DRUMMELS en DRAMMELS. maar ja boeiend...
...ga je lekker ergens anders over opwinden, als je daar al kwaad om wordt.. damn.. [afbeelding]
En idd, het lijkt erg op drummels, Voornamelijk door het bekakte accent dat Adriaan dan opzet. Schitterend
quote:Oke
Op zondag 22 juni 2003 05:58 schreef BrianMay het volgende:[..]
Was maar 'n grapje hoor
En idd, het lijkt erg op drummels, Voornamelijk door het bekakte accent dat Adriaan dan opzet. Schitterend
Revival
Op kindernet Nickelodeon (MTV Networks), dat binnenkort 24 uur per dag gaat uitzenden, beleven de clown en acrobaat sindskort een revival. Al hun tv-series worden daar het komende jaar herhaald. Voor de jongere kijkers is dat dagelijks tussen 18.00 en 19.00 uur. De oudere fans worden elke avond rond 24.00 uur bediend.
Aan een nieuwe tv-serie denkt Bassie op dit moment niet. "We hebben al zoveel gedaan. Ik erger me weleens aan types die roepen dat ze iets nieuws gaan doen. Het is vaak net als bij een baby. Als je denkt 'hij doet het', dan heeft hij het al lang in zijn luier gedaan. En op het gebied van kinderamusement hebben wij al zoveel gedaan."
quote:Dat waren ze toch al? Maar desalniettemin: leuk!
Op woensdag 9 juli 2003 17:40 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ze zijn weer terug op tv
quote:Dat wist ik dus niet, ik kijk nooit naar Nickelodeon en ik wist ook niet dat die zender van MTV was...
Op woensdag 9 juli 2003 17:46 schreef Veerboot het volgende:[..]
Dat waren ze toch al? Maar desalniettemin: leuk!
Er zitten wel dingen in die je vroeger gewoon aannam, zoals dat ze in kreta als ze op een onbewoond eiland zijn gedropt, van die schoenen vinden waarmee ze over t water kunnen lopen. Geloofde ik als kind echt.
En de B&A boys. Richten gewoon een voetbal club op. met adriaan als coach
quote:Dat hoort dus andersom:
Op donderdag 23 mei 2002 22:13 schreef Forno het volgende:Bassie houdt van kattekwaad
en Adriaan is de acrobaat
quote:Deze liedjes staan op de cassette/LP "Avonturen met Bassie & Adriaan" (1979) en op cassette/LP/CD "Bassie en Adriaan en de Diamantenroof" (1979).
Op zaterdag 21 juni 2003 12:48 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Ja alle stukjes (behalve de politie stem uiteraard) komen uit de Diamant. Boefjes hadden zich verkleed Bassie & Adriaan terwijl ze de diamant stalen.
doordat veronica weggaat van de zender, gaat nickelodeon 24 uur per dag uitzenden. En wat denk je, ze gaan alles van Bassie en Adriaan herhalen! vier keer per dag Bassie en Adriaan!!!
En ik hoop ook dat ze die korte filmpjes uit gaan zenden!
Spoken bestaan niet...
ik ken ze echt allemaal, maar kom ik er langs met het zappen, zap ik niet eens door eng eigelijk, mja doet me denken aan paa rjaar geleej gok ik
ze zenden het zelfs om 2 uur 's nachts uit...
[Dit bericht is gewijzigd door netblade op 17-07-2003 08:38]
quote:leuke strip
Op donderdag 17 juli 2003 08:27 schreef netblade het volgende:
hmmm vanacht om 12 uur wassut ook op tvvet cool
ene voor de liefhebbers ook nog ffies een linkje naar een stripverhaal, ik mis alleen de geluidjes erbijhttp://www.bassie-adriaan.nl/geheimsleutelstrip/pagina/sleutelindex.html
Kortom is dat ook een dubbelrol geweest?
Overigens nu ik weet dat de Baron oa door Adriaan is gespeeld van het wel ineens op
Ik wist het pas toen ze ermee gingen stoppen
quote:Yup, Bassie is Vlugge Japie. En in een serie is Adriaan ook de Baron, in alle andere series wordt de baron door een ander gespeeld. (staat ook ergens op de bassie en adriaan site)
Op donderdag 17 juli 2003 10:22 schreef RoelerMF het volgende:
Even vraagje tussendoor,
is Bassie nu ook die Vlugge Japie figuur?
Beide hebben dezelfde "uiterlijke" kenmerken, gezichtuitdrukkingen en ook de klank is soms aardig hetzelfde.Kortom is dat ook een dubbelrol geweest?
Overigens nu ik weet dat de Baron oa door Adriaan is gespeeld van het wel ineens opIk wist het pas toen ze ermee gingen stoppen
quote:In de andere serie's word de Baron gespeelt door Paul van Gorcum.
Op donderdag 17 juli 2003 12:26 schreef Famoso het volgende:[..]
Yup, Bassie is Vlugge Japie. En in een serie is Adriaan ook de Baron, in alle andere series wordt de baron door een ander gespeeld. (staat ook ergens op de bassie en adriaan site)
Het is trouwens ook een andere B2 (J. Dickmans) die in de serie's Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart, De verdwenen kroon en De verzonken stad speelt.
In de serie's "Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel" en "De Diamant" speelt zijn tweelingsbroer Harry Dickmans.
quote:Handige Harry: Foutje moet moet kunnen baas...
Op donderdag 17 juli 2003 18:34 schreef netblade het volgende:
in die aflevering met die pakjes die ze moesten zoeken, daar zat toch ook zo'n boef met de baron op zo'n boot, had ie n bom gemaakt ontplofte die elke keer, heerlijk gewoon om naar te kijken dat is nou goeie tv
quote:Ik heb ook aaltijd pech! ze moeten aaltijd mij hebben!!
Op donderdag 17 juli 2003 17:59 schreef Rewimo het volgende:
Bee een nul nul is mijn favoriete boef
quote:Hmmm ik vind die Dickmans die de eerste B2 speelde een beetje qua stem en uiterlijk op Ome Henk lijken. Is dit hem ook daadwerkelijk?
Op donderdag 17 juli 2003 17:23 schreef heidbuurt het volgende:[..]
In de andere serie's word de Baron gespeelt door Paul van Gorcum.
Het is trouwens ook een andere B2 (J. Dickmans) die in de serie's Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart, De verdwenen kroon en De verzonken stad speelt.
In de serie's "Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel" en "De Diamant" speelt zijn tweelingsbroer Harry Dickmans.
quote:wat vind je zo grappig
Op vrijdag 18 juli 2003 12:10 schreef SplashJoin het volgende:
http://www.tvgids.nl/detail.php?pid=674693&tab=1
quote:Vier verschillende of zijn die van 2:00 en 3:50 een herhaling van 0:05?
Op donderdag 17 juli 2003 09:53 schreef netblade het volgende:
ook leuk de programering18:10 Bassie & Adriaan
0:05 Bassie & Adriaan
02:00 Bassie & Adriaan
03:50 Bassie & Adriaan
quote:Japz, helaas wel... Maja ik vind B&A verveelt nooit
Op vrijdag 18 juli 2003 20:58 schreef DJKoster het volgende:[..]
Vier verschillende of zijn die van 2:00 en 3:50 een herhaling van 0:05?
quote:Ik lig ook helemaal dubbel
Op vrijdag 18 juli 2003 20:17 schreef Zapper het volgende:[..]
wat vind je zo grappig
Toen de Baron met het schilderij dat hij zojuist uit de caravan had gepikt wegrende, en Adriaan achter 'm aanzat, was het schilderij heel, terwijl er juist een grote scheur in zat in de vorige en latere scenes!
quote:Nee joh! Mail Bassie, van "Bassie & Adriaan, Bassie & Adriaan, dat zijn twee beste vrienden, die je maar kunt vinden."
Op zondag 20 juli 2003 12:41 schreef IsaacD het volgende:
Mail imdb
quote:Bassie had als het goed is het schilderij weer gemaakt, omdat ie het mooi vond. Daarom was het misschien weer heel
Op zaterdag 19 juli 2003 21:51 schreef Zapper het volgende:
Volgens mij ontdekte ik vannacht nog een foutje...Toen de Baron met het schilderij dat hij zojuist uit de caravan had gepikt
wegrende, en Adriaan achter 'm aanzat, was het schilderij heel, terwijl er juist een grote scheur in zat in de vorige en latere scenes!
quote:Nee onzin, want toen ze baron het schilderij in de caravan vond was het duidelijk kapot.
Op zondag 20 juli 2003 22:48 schreef heidbuurt het volgende:Bassie had als het goed is het schilderij weer gemaakt, omdat ie het mooi vond. Daarom was het misschien weer heel
Aan het eind van de aflevering denken B & A de Plaaggeest te horen lachen en Adriaan gaat achter hem aan in een flatgebouw.
Rennend gaat Adriaan de trappen op, tot aan de 17e etage!!
Maar elke keer als ie een trap op ging zag je door de ramen buiten de daken van de huizen, zelfs vanaf de 17e etage
quote:hehe ach ja... maakt dat het minder leuk?
Op maandag 21 juli 2003 12:30 schreef Zapper het volgende:
Overigens was er gisteren in een aflevering van "B & A en de Plaaggeest" weer duidelijk zo'n fout.Aan het eind van de aflevering denken B & A de Plaaggeest te horen lachen en Adriaan gaat achter hem aan in een flatgebouw.
Rennend gaat Adriaan de trappen op, tot aan de 17e etage!!
Maar elke keer als ie een trap op ging zag je door de ramen buiten de daken van de huizen, zelfs vanaf de 17e etage
quote:t blijft slordig
Op maandag 21 juli 2003 12:36 schreef Stefkuh het volgende:hehe ach ja... maakt dat het minder leuk?
Zeg Nickelodeon, heel leuk dat jullie B&A herhalen maar doe t dan wel goed!
Zit ik tot 2 uur te wachten op B&A en de Plaaggeest, krijgen we weer B&A en t geheim van de Schatkaart! Die was er om 12 uur ook al op
En zorg ook s dat die teletekst de hele dag door goed werkt
quote:Ik denk dat ze alleen in het weekend Bassie en Adriaan en de plaaggeest uitzenden.
Op dinsdag 22 juli 2003 02:25 schreef Zapper het volgende:[..]
t blijft slordig
Zeg Nickelodeon, heel leuk dat jullie B&A herhalen maar doe t dan wel goed!
Zit ik tot 2 uur te wachten op B&A en de Plaaggeest, krijgen we weer B&A en t geheim van de Schatkaart! Die was er om 12 uur ook al op
En zorg ook s dat die teletekst de hele dag door goed werkt
quote:ow, als dat zo is, dan is dat mooi kut
Op dinsdag 22 juli 2003 03:32 schreef heidbuurt het volgende:
Ik denk dat ze alleen in het weekend Bassie en Adriaan en de plaaggeest uitzenden.
Door de weeks van 18:00 tot 19:00 heb je Bassie en Adriaan en de reis vol verassingen en dan later op de avond Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart.
quote:Koop je toch gewoon de plaaggeest op DVD
Op dinsdag 22 juli 2003 03:35 schreef Zapper het volgende:[..]
ow, als dat zo is, dan is dat mooi kut
Nu vallen je eigenlijk pas allemaal dingen op die je als kind niet opvielen, het is wel met een ongelovelijk amateurisme gemaakt
En dan nog een aantal dingen... puur humoristisch bedoeld
- Wat moeten 2 oude mannen met een groep kleine kinderen in een 'clubgebouw'....
op een afgelegen drassig veldje
- Hebben B&A nooit andere kleren aan?
- Zijn B&A aan het dementeren?...ze praten namelijk tegen een hond en denken hem te begrijpen.
- Waarom doet de politie zo leuk mee met B&A, in het echt zouden ze al lang in de boeien geslagen zijn voor het verstoren en beinvloeden van de rechtsgang...(luister naar mijn plannetje inspecteur )
Kortom het zijn 2 oude vrijgezellen die zich graag verkleden, met z'n 2en in een caravan wonen, praten tegen honden en wekkers en zich ophouden met kinderen van een jaar of 9. ....
maar ik kan nog steeds niet zien dat ie door Aad van Toor werd gespeeld!
quote:Stelletje vieze ouwe pedofiele nichten zijn het volgens mij
Op donderdag 24 juli 2003 14:23 schreef BlueEyeZ het volgende:Kortom het zijn 2 oude vrijgezellen die zich graag verkleden, met z'n 2en in een caravan wonen, praten tegen honden en wekkers en zich ophouden met kinderen van een jaar of 9. ....
quote:Ach dat kan nog wel
Op donderdag 24 juli 2003 14:23 schreef BlueEyeZ het volgende:
- Zijn B&A aan het dementeren?...ze praten namelijk tegen een hond en denken hem te begrijpen.
Gisteren weer gekeken hoor Weet iemand toevallig het raadsel uit zijn hoofd??
quote:Ik ben niet doof
Op donderdag 24 juli 2003 16:35 schreef AirRaid het volgende:
B2 blijft ruleren
Wat zeg ie
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Iets met een halve maan en hoog water, en het ei in de rug. ..toch?
Op donderdag 24 juli 2003 16:41 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Ach dat kan nog wel
Maar een robot!!???
Gisteren weer gekeken hoor
Weet iemand toevallig het raadsel uit zijn hoofd??
quote:drommels drommels en nog eens drommels
Op donderdag 24 juli 2003 19:16 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]De boeven zijn weer gepakt..
quote:Zeg dat wel...
Op donderdag 24 juli 2003 19:19 schreef AirRaid het volgende:[..]
drommels drommels en nog eens drommels
quote:zak patat!
Op donderdag 24 juli 2003 19:19 schreef AirRaid het volgende:[..]
drommels drommels en nog eens drommels
quote:wat zeg ie
Op donderdag 24 juli 2003 19:50 schreef joda het volgende:[..]
zak patat!
frikandel!
UILSKUIKEN!
Bij dat geizer-gebeuren, waar B&A gingen kijken...
De boefjes parkeren hun auto naast de jeep van B&A,
als B&A later vertrekken, staat de rode auto van de boeven er niet meer!
quote:Nee hij staat hier dan ook
Op vrijdag 25 juli 2003 02:31 schreef Zapper het volgende:
Heb er weer 1!Bij dat geizer-gebeuren, waar B&A gingen kijken...
De boefjes parkeren hun auto naast de jeep van B&A,
als B&A later vertrekken, staat de rode auto van de boeven er niet meer!
ennuh nog een leuk filmpje van Lanzarote. OLE!
quote:nou, dat had ik dus ook, vooral De Baron was weer heerlijk bezig met zn drommels!
Op vrijdag 25 juli 2003 12:54 schreef CloudStrife het volgende:
Gisternacht waren B&A weer top!
Baron: "Wat hoor ik daar?"
B2: "Ik hoor niks"
zo simpel maar zoooo geweldig
quote:Japz, de reis vol verassingen zenden ze dan uit...
Op vrijdag 25 juli 2003 13:07 schreef Zapper het volgende:
Trouwens, zag net op Nickelodeon teletekst dat B&A er om 18.10u weer is.
Tot 19.00u! 2 afleveringen achter elkaar ofzo?
quote:Now I totally lost sight
Op vrijdag 25 juli 2003 15:40 schreef heidbuurt het volgende:Japz, de reis vol verassingen zenden ze dan uit...
quote:18:00 - 19:00 2x maal afleveringen van B&A (de reis vol verassingen) (Was gisteren afgelopen, dus nu een andere aflevering?) en
Op vrijdag 25 juli 2003 16:10 schreef Zapper het volgende:[..]
Now I totally lost sight
zenden ze 3 series tegelijk uit?
quote:En dan vergeet je het weekend nog
Op vrijdag 25 juli 2003 16:40 schreef DJKoster het volgende:[..]
18:00 - 19:00 2x maal afleveringen van B&A (de reis vol verassingen) (Was gisteren afgelopen, dus nu een andere aflevering?) en
0:00 1x B&A (geheim v/d schatkaart) (2x herhaling daarvan die nacht)
quote:is elke avond + nacht op Nickelodeon
Op vrijdag 1 maart 2002 14:34 schreef ROEN het volgende:
Ik vond die serie door de VS leuk.
en ik heb die op DVD (de nog niet herziene versie )
quote:you sir, are a liar
Op vrijdag 25 juli 2003 16:45 schreef djkoelkast het volgende:is elke avond + nacht op Nickelodeon
quote:uuhh bijna elke avond/nacht dan???
Op vrijdag 25 juli 2003 16:48 schreef Zapper het volgende:[..]
you sir, are a liar
quote:'s nachts wordt Het geheim van de Schatkaart uitgezonden
Op vrijdag 25 juli 2003 16:48 schreef djkoelkast het volgende:uuhh bijna elke avond/nacht dan???
quote:mijn god, wat zijn ze oud en dik geworden veranderd
Op vrijdag 25 juli 2003 17:50 schreef Citroentje het volgende:
Voor de geïnteresseerden, check mijn site voor een B&A-reportage.
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 17:50 schreef Citroentje het volgende:
Voor de geïnteresseerden, check mijn site voor een B&A-reportage.
quote:Voor mij ook..
Op vrijdag 25 juli 2003 18:13 schreef Famoso het volgende:
Oeh, De Verdwenen Kroon is er nu, da's voor mij wel een iets minder bekende serie eigenlijk
quote:Ha, viel het jou ook al op
Op zaterdag 26 juli 2003 14:11 schreef DJKoster het volgende:
Bassie moet zijn pruik wat beter opzetten
Maareh, ik vind die liedjes tussendoor eerlijk gezegd maar irritant,
helemaal als ze zo vervelend zijn als die van vannacht
Kwalitatief toch echt wel de slechtste serie,
en dat verschrikkelijke lachje van Bassie
quote:In het weekend wordt de plaaggeest uitgezonden, door de week 's nachts de schatkaart, 's avonds de kroon.
Op zondag 27 juli 2003 13:58 schreef Zapper het volgende:
Vannacht was er dus weer ineens B&A en de PlaaggeestKwalitatief toch echt wel de slechtste serie,
en dat verschrikkelijke lachje van Bassie
quote:Ik was een beetje in de war met de dagen, dacht dat het vrijdagnacht was
Op zondag 27 juli 2003 14:34 schreef Famoso het volgende:In het weekend wordt de plaaggeest uitgezonden, door de week 's nachts de schatkaart, 's avonds de kroon.
quote:Maar het deel met de B&A boys is wel ver onder niveau, vind ik
Op dinsdag 29 juli 2003 21:16 schreef Frey het volgende:
ik vind de schatkaart de leukste serieMooiste verhaal en een mooie omgeving. Bovendien vind ik de boeven er het leukste, B2, Vlugge Japie en de baron gespeeld door adriaan. hij kan namelijk supergoed schreeuwen en heeft gewoon een leuke stem
Ook Robin en Lara vind ik leuk.
Maar idd de boefjes zijn wel het leuks, vooral Vlugge Japie, die ogen soms
Blijft geweldig om te zien, zeker omdat de meeste afleveringen in hun woonplaats zijn opgenomen, dus herken ik veel.
Vandaag was Adriaan flink met z'n Honda Prelude uit 1985 in de weer (in de "kroon")
Bij de Plaaggeest had Adriaan zo een auto die wel wat weg had van een kever cabrio, best een mooi ding
quote:http://www.bassie-adriaan.nl/pages/fotoindex.html
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:57 schreef snellejelle het volgende:
Is er toevallig iemand die een plaatje heeft van B2?? Die is zow cool
quote:brute bak
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:19 schreef DJKoster het volgende:[..]
http://www.bassie-adriaan.nl/pages/fotoindex.html
quote:Muchas Gracias!!
quote:Welke serie is dit??
Bassie en Adriaan en de verdwenen vouwwagen?
quote:En ik vroeger maar denken dat B100 een van die diamantdieven was (want dat waren toch ook B1, B2, B3, B4, enz.) Totdat ik dit zag, weer een raadsel opgelost
Op zaterdag 2 augustus 2003 11:40 schreef snellejelle het volgende:
Gisteravond de eerste aflevering met HH en B100. Omdat jij de honderste boef bent die ik aanneem noem ik je B100
quote:Dat zijn trouwens geen herhalingen van de uitzending om 18.00 uur toch?
Op maandag 4 augustus 2003 21:50 schreef bbrother het volgende:
om 00:05 - 02:00 - 03:50 komt et weer op nickelodeon
quote:Idd, die gast met die baard (Danny Verbiest) kookt zo goed dat hij flink gegroeid is (hadden ze het over in 1 van de vorige afleveringen)
Op maandag 4 augustus 2003 22:14 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Ligt het aan mij of is Robin in De Verzonken Stad een stuk groter dan in de voorgaande series?
quote:Maar in De Verdwenen Kroon werkte hij nog op batterijen.
Op maandag 4 augustus 2003 22:15 schreef DJKoster het volgende:[..]
Idd, die gast met die baard (Danny Verbiest) kookt zo goed dat hij flink gegroeid is (hadden ze het over in 1 van de vorige afleveringen)
quote:Ach, een klein detail..
Op maandag 4 augustus 2003 22:18 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:[..]
Maar in De Verdwenen Kroon werkte hij nog op batterijen.
quote:Nope van zes tot zeven twee afleveringen van de verzonken stad en om twaalf uur het 'pakjes-avontuur'. Die andere 's-nachts is een herhalingen van twaalf uur
Op maandag 4 augustus 2003 22:11 schreef Veerboot het volgende:[..]
Dat zijn trouwens geen herhalingen van de uitzending om 18.00 uur toch?
[Dit bericht is gewijzigd door snellejelle op 05-08-2003 19:40]
Ik wil dat ze de Sleutel of de Huilende Prof. van de plank halen
(ja huilie ja )
quote:Helemaal mee eens, dit is echt dom......
Op woensdag 6 augustus 2003 18:39 schreef Inc_J het volgende:
Is de Verzonken Stad afgelopen, beginnen ze nu 's avonds ook met de Geheime Opdracht, de eerste aflevering, die was vorige week ergens in de nacht al te zien.Ik wil dat ze de Sleutel of de Huilende Prof. van de plank halen
(ja huilie ja
)
quote:Idd beetje nep
Op donderdag 7 augustus 2003 16:44 schreef DJKoster het volgende:
Verzonken stad is niet veel aan, einde is er een beetje aan gebreid vind ik
quote:Ze vangen de boeven met behulp van die poppen, vliegen terug naar NL, Robin heeft de steen vertaald, steen in de fik en drie woorden op de steen waarmee je de rijkste man ter wereld bent........ Raar duz
Op donderdag 7 augustus 2003 22:02 schreef Veerboot het volgende:
Hoe eindigde dat ook weer? Was gisteravond weg, en heb het eind nu niet gezien
quote:die heb ik nog op cassette liggen... "geheime agenten die zijn zeer bekwaam, geheime agenten die hebben gee naam, die hebben een nummer, een nummer alleen, ik 0,00 en ik 001 (tiedieloedoe toing toing toing toing pweehh peh peh)"
Op woensdag 6 augustus 2003 19:32 schreef snellejelle het volgende:
De huilende professor ken ik nog niet en ben erg benieuwd naar!!
quote:Dem!
Rotterdam 5 augustus 2003Hallo vriendjes en vriendinnetjes,
Het was even schrikken toen ik van de dokter hoorde dat ik ziek ben. Maar uit alle reacties die
ik heb mogen ontvangen, merkte ik op dat ik niet de enige was die schrok.
Ik heb honderden e-mails, brieven, kaarten en tekeningen gekregen met hele lieve, warme en opbeurende woorden en dat heeft me heel goed gedaan.
Bij deze wil ik jullie bedanken voor de geweldige steun die ik van jullie gekregen heb en nog
steeds krijg. Jullie waren en zijn fantastisch voor me.
Ik heb inmiddels diverse onderzoeken in het ziekenhuis gehad en er zullen nog een aantal volgen.
Die onderzoeken zijn niet altijd prettig, maar ik vind het wel een heel prettig idee om te weten
dat de dokters zo goed voor me zorgen en hard bezig zijn om me weer beter te maken.
Ik heb alle vertrouwen in ze.Ik ga deze brief nu afsluiten en zodra ik weer wat nieuws weet, lezen jullie dat op deze homepage
Groeten van jullie vriend Adriaan
PS "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen."
En dat doe ik nu ook nog steeds. Ik blijf optimistisch en
als ik lach weet ik dat de problemen niet verdwijnen,
maar ik vergeet ze even.
Het is die gozer rechts.
quote:Klinkt gaav!!
Op vrijdag 8 augustus 2003 02:19 schreef Stefkuh het volgende:[..]
die heb ik nog op cassette liggen... "geheime agenten die zijn zeer bekwaam, geheime agenten die hebben gee naam, die hebben een nummer, een nummer alleen, ik 0,00 en ik 001 (tiedieloedoe toing toing toing toing pweehh peh peh)"
quote:Beter lezen... Is al een tijdje geleden genoemd.....
Op vrijdag 8 augustus 2003 02:29 schreef What het volgende:
Waarom kan ik hier nou niks over de ziekte van Adriaan vinden?
Alle optredens zijn gecancelled!
[..]Dem!
Adriaantjuh!!!!![afbeelding]
Het is die gozer rechts.
quote:Eens even kijken dan maar
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zometeen op rtl4 een schitterende imitatie van B & A door Carlo Boszhard
Het is kort, maar onwijs grappig
Kijken dus!
quote:ik heb m hier zelfs op dvd liggen
Op zaterdag 9 augustus 2003 14:49 schreef snellejelle het volgende:[..]
Klinkt gaav!!
bij al die dvds van B&A zit van die karaokezooi die ze in de serie (/film) ook zingen (zoals dus ook met Geheime Agenten, ook mn persoonlijke favoriet )
quote:Ga 'm ook maar op DVD kopen want wachten tot 'ie eindelijk ens uitgezonden wordt zie ik niet zo zitten
Op zondag 10 augustus 2003 01:05 schreef REFUSED het volgende:[..]
ik heb m hier zelfs op dvd liggen
bij al die dvds van B&A zit van die karaokezooi die ze in de serie (/film) ook zingen (zoals dus ook met Geheime Agenten, ook mn persoonlijke favoriet
)
Ik quote:
Als ik de president bendan zal het allemaal anders gaan.
Ik zorg, voor alle mensen, want iedereen die krijgt een goeie baan.
Ik pak de luchtvervuiling aan en maak het water schoon.
Belastingen die gaan omlaag en ik verhoog het loon.
De ziekenhuizen kosteloos en gratis wordt de trein,
'k geef iedereen zijn eigen huis, wat zou dat prachtig zijn.
Als ik de president ben, dan heb je werk het hele jaar.
Als jij, op mij gaat stemmen, dan breng ik al mijn plannen voor elkaar.
Dat plan, klinkt reuze goed, maar weet, goed wat je doet
het is, een heel karwei, als president heb je nooit vrij.
Nooit gedacht van zo een acrobaat in dat blauwe pak van hem,
Zou hij de communistische partij steunen?
quote:Vroeger schreef Bassie ook aan de series/liedjes mee, maar later hebben ze gewoon de taken verdeeld. Bassie regelt de tournees door Nederland en Adriaan schrijft, monteerd etc.. de series. Daarom hebben ze ook allebei een eigen bedrijf opgezet, Adrina Producties BV. en Bassie Producties BV. Voor de genen die het niet weten Adrina komt van Adriaan en Ina, Ina is de vrouw van Adriaan.
Op maandag 11 augustus 2003 15:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch wel knap dat Adriaan al die teksten heeft geschreven, dan is Bassie eigenlijk maar een watje...
quote:Duidelijk, laten we ons dan nu maar gaan installeren voor een nieuwe
Op maandag 11 augustus 2003 17:21 schreef heidbuurt het volgende:[..]
Vroeger schreef Bassie ook aan de series/liedjes mee, maar later hebben ze gewoon de taken verdeeld. Bassie regelt de tournees door Nederland en Adriaan schrijft, monteerd etc.. de series. Daarom hebben ze ook allebei een eigen bedrijf opgezet, Adrina Producties BV. en Bassie Producties BV. Voor de genen die het niet weten Adrina komt van Adriaan en Ina, Ina is de vrouw van Adriaan.
quote:De serie is eigenlijk voor kinderen bedoelt he, dus die zien heus niet dat er een pop in die boot zit
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:00 schreef Zapper het volgende:
Waarom heeft deze serie ontzettend slecht beeld, geluid (MONO??)
én stunts (dat bootje met B100, ik bedoel die pop, zag er niet uit)
quote:Nou, sorry hoor, als ze dat niet zien
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:02 schreef heidbuurt het volgende:
De serie is eigenlijk voor kinderen bedoelt he, dus die zien heus niet dat er een pop in die boot zit
quote:B100 is COOL... zelfs als die een popvermomming aan heeft.. jullie snappen het ook niet he
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:00 schreef Zapper het volgende:
Waarom heeft deze serie ontzettend slecht beeld, geluid (MONO??)
én stunts (dat bootje met B100, ik bedoel die pop, zag er niet uit)
quote:Geloof me, ik heb die serie vroeger vaak genoeg gekeken en heb dus echt niet gezien dat dat een pop was. Nu was het wel het eerste dat me opviel uiteraard.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:56 schreef Veerboot het volgende:[..]
Nou, sorry hoor, als ze dat niet zien
Het zal ze misschien niets uitmaken, maar ze zien het heus wel hoor volgens mij...
edit: en ook altijd duidelijk die nasynchronisatie
Drommels, drommels en nog eens drommels, wat een jeugdsentiment.
quote:Ja
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:21 schreef Zapper het volgende:
Maar merken jullie ook dat het geluid zo slecht is?edit: en ook altijd duidelijk die nasynchronisatie
zeer goed nagesynchroniseerd dat stukje (en vele anderen) inderdaad ja
quote:precies aan dat stukje dacht ik ook
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:11 schreef Stefkuh het volgende:Ja
HH: "zo doet de boot het niet en zo heeft handige Harry weer een andere boot gejat!" B100: "Een boot?? een boot?? een drijvende notendop!!"
quote:Juh dat merk ik ook vaak, toen ze bijvoorbeeld op die scooters reden zag je dat bij het zingen dat die monden niet gelijk liepen met de tekst, en niet alleen toen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:21 schreef Zapper het volgende:
Maar merken jullie ook dat het geluid zo slecht is?edit: en ook altijd duidelijk die nasynchronisatie
Wel leuk vind ik die B100 altijd Hallo baas! Hier B100
quote:B één-nul-nul ("Ja hallo, B100"
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:58 schreef bbrother het volgende:Wel leuk vind ik die B100 altijd
Hallo baas! Hier B100
quote:B100: "Ik heb ze weer gevonden, ze zijn nu in Athene"
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:11 schreef Zapper het volgende:[..]
B één-nul-nul ("Ja hallo, B100"
)
B: "Waar is dat nou voor nodig??"
B100: "Ach, mocht er eens iets gebeuren met uw telefoon..."
quote:Volgens mij was dat pas in de 1e aflevering van de VOLGENDE serie
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:32 schreef Zapper het volgende:
Was er trouwens bij de 1e aflevering van deze reeks niet een scene waar B100 een hele tas vol met telefoons bij zich had?B: "Waar is dat nou voor nodig??"
B100: "Ach, mocht er eens iets gebeuren met uw telefoon..."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |