Met alle respect voor de coureurs van Nederlandse bodem ooit in de F1, maar die horen er ook niet inquote:Op donderdag 28 februari 2008 09:30 schreef sanger het volgende:
Ja indd een dwaas, er komt geen 1 nederlander in voor
Neuh, maar de Godenogwat wel.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:35 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Met alle respect voor de coureurs van Nederlandse bodem ooit in de F1, maar die horen er ook niet in
Maar jij dacht natuurlijk weer dat ik RD erin wou hebben?
bronquote:Jhr. Carel Pieter Anthonie Jan Hubertus Godin de Beaufort (10 april 1934, Maarsbergen – 1 augustus 1964, Keulen) was een Nederlands autocoureur, die bijnamen als De Racende Jonkheer en De jonker van Maarsbergen had. Hij werd ook wel Careltje genoemd vanwege zijn toch wel aanzienlijk postuur - bijna twee meter lang en 118 kilo zwaar. Zijn volledige titel was Heer van Maarn en Maarsbergen en hij woonde op het "kasteel Maarsbergen", dat sinds 1882 in familiebezit is.
De Beaufort was de eerste Nederlander die punten wist te behalen in de strijd om het wereldkampioenschap in de Formule 1. Carel was een fervent liefhebber van het merk Porsche, en het was dan ook een Porsche waarin hij in 1956 zijn eerste sportwagen-race reed. Overigens paste hij door zijn postuur het beste in een Porsche 718. In het seizoen 1959 reed hij in een Maserati, het seizoen daarop in een Cooper.
In 1957 reed hij zijn eerste Grand Prix (GP van Duitsland). Erg succesvol was hij niet: hij eindigde op de 14e plaats, 20 minuten na de winnaar Juan Manuel Fangio. In 1962 veroverde hij zijn eerste WK-punt door het behalen van een zesde plaats in de Grand Prix van Nederland. In totaal heeft hij deelgenomen aan 31 GP-races, met als beste resultaten vier zesde plaatsen in de GP's van Nederland (1962), Frankrijk (1962), België (1963) en USA (Watkins Glen - 1963). Jhr. Carel Godin de Beaufort verongelukte in 1964 op de Nürburgring tijdens de training voor de Grand Prix van Duitsland.
Zijn oude Porsche staat nu in het Nationaal Automobiel Museum in Raamsdonksveer. Een ander exemplaar bevindt zich in het Britse Donington Collection Museum.
ja inderdaadquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:02 schreef kepler het volgende:
tvp
Tijd gaat lekker snel en over twee weken is het alweer tijd voor de eerste GP
lekker zondag-ochtend om 3 uur opstaan, om vervolgens weer in slaap te vallen bij een hele saaie racenquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
ja inderdaad
Ik zag dit topic voorbij komen en had zoiets van he lekker, we mogen weer gaan kijken!
Nu alleen de manager weer online voor toegevoegde vreugde
:yquote:Op donderdag 28 februari 2008 10:16 schreef Ared het volgende:
hehe, volgens mij is het enige record wat een Nederlander in de F1 heeft dat van comeback na meeste aantal races niet gereden (Jan Lammers, comeback na meer dan 10 jaar). Ten minste, ik meen me te herinneren ooit gehoord te hebben dat dat een record was.
bron: Autosportquote:"Ron is fully supported by all our shareholders, all our management, and all who work for our team and our company. He currently has three roles: Chairman, McLaren Group; Chief Executive Officer, McLaren Group; Team Principal, Vodafone McLaren Mercedes.
"It therefore follows that it is for Ron to decide when and if he should step down, step away, step back, or whatever."
When asked if Dennis would attend the season-opening Australian Grand Prix, Whitmarsh replied: "Yes."
Welke dwaas quoot die hele lijst?quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Zo heb ff snel een stift geleend van Patrick37 en ben ff snel gaan krassen. Welke dwaas heb die lijst gemaakt?
hahaquote:
* buitenbeentje wil ook zo'n petje!quote:
Nog effe wachten, lijkt mequote:Op maandag 3 maart 2008 02:01 schreef NED het volgende:
Moet ik nog even wachten met mn team aanmaken? Of wat moet ik hiermee zegmaar?![]()
P.S.: Alleen de achtergrond van de fotootjes klopt niet bij de coureaurs. Ze zitten wel in het goede team.quote:u.c1, coureur1.voornaam, coureur1.achternaam, coureur1.photo, u.c2, coureur2.voornaam, coureur2.achternaam, coureur2.photo, u.ch, team.naam, team.photo, u.mo, motor.naam, motor.photo, u.ba, band.naam, band.photo, u.quizpunten, fokcentral.users.member, fokcentral.users.icon, fokcentral.users.webicon FROM f1_user AS u, fokcentral.users LEFT JOIN f1_coureurs AS coureur1 ON (u.c1=coureur1.id) LEFT JOIN f1_coureurs AS coureur2 ON (u.c2=coureur2.id) LEFT JOIN f1_motoren AS motor ON (u.mo=motor.id) LEFT JOIN f1_teams AS team ON (u.ch=team.id) LEFT JOIN f1_banden AS band ON (u.ba=band.id) WHERE u.user='61946' AND fokcentral.users.user='61946'
ID:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /fok2/www/fokcore_php5/classes/db.class.php on line 360 Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result
De manager is nog niet open vosss/NEDquote:Op maandag 3 maart 2008 02:01 schreef NED het volgende:
Nog wat bugs her en der, maar overal doettie het goed. Die mod dus
Overigens kwam ik er vanavond achter dat volgende week helemaal nog geen F1 is!
Ik was echt in de veronderstelling dat komend weekend de 16de was zegmaar.
Nóg een week wachten dus!!
En dan heb ik nog een vraagje voor sanger over de F1 manager.
Ik zag dat Winkelhock erop staat en er staan plaatjes bij van Spyker en Heiki nog bij renault en Alonso nog bij McLaren?!
Winkelhock doet niet mee dit jaar en Heiki zit niet meer bij Renault natuurlijk.
Hoe zit dit? Kan ik wel al gewoon kiezen? En wat nou als ik bv Fisico bij Force India wil kiezen, dat gaat nu niet, want daar zit Winkelhock?!
Moet ik nog even wachten met mn team aanmaken? Of wat moet ik hiermee zegmaar?![]()
Ik stuur je even een PMquote:Op maandag 3 maart 2008 07:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nog effe wachten, lijkt me
[..]
P.S.: Alleen de achtergrond van de fotootjes klopt niet bij de coureaurs. Ze zitten wel in het goede team.
Moet ik daarbij helpen trouwens, Sanger?
quote:
Voor zover ik weet is Kimi zeker NIET ongeïnteresseerd.quote:Williams: “Hamilton beter dan ongeïnteresseerde Raikkonen”
McLaren-coureur Lewis Hamilton is beter dan regerend wereldkampioen Kimi Raikkonen. Dat is de mening van Williams-eigenaar Frank Williams. Volgens de Engelse teambaas mag McLaren van geluk spreken dat Hamilton voor hun rijdt en niet voor Ferrari, anders was het kampioenschap al gedaan.
“Als Ferrari de betere auto heeft, dan moet McLaren zichzelf gelukkig prijzen dat ze Hamilton in de gelederen hebben. Want met Lewis in de beste auto heeft het voor de rest geen nut om nog te gaan racen”, aldus Williams over de vice-kampioen van 2007.
Over de titelhouder heeft hij meer twijfels. “Ik ken Kimi niet zo goed. Hij is een getalenteerd coureur, net als alle andere coureurs in de Formule 1. Maar zijn zwakte is zijn ongeïnteresseerde houding. Dus als er iemand komt met evenveel talent en een identieke auto, maar er meer voor over heeft, dan wint diegene het altijd van Kimi.”
bron: www.f1today.nl
Ik moet m nog downloaden, maar ga t wel doen. Voor GP4 zal er wel geen update meer komenquote:Op maandag 3 maart 2008 11:14 schreef NED het volgende:
Okay sanger, dan wacht ik gewoon even.
Heeft een van jullie overigens de MMG 2007 F1 mod getest?
Zoja, wat vinden jullie ervan?
Ik vind nog altijd het geluid van FSONE2006 verreweg het beste
Qua rijplezier, jaquote:Op maandag 3 maart 2008 13:48 schreef NED het volgende:
Geen idee, maar ik denk het niet.
Vind jij GP4 beter dan rFactor dan?
Bronquote:Dennis ready to step aside
Ron Dennis is likely to hand over the role of McLaren team principal to F1 CEO Martin Whitmarsh before the end of this month, autosport.com has learned, but has not yet decided exactly when he will do so.
There has been mounting speculation about Dennis' future in recent weeks, with the 60-year-old believed to be increasingly keen to focus more on family matters and other aspects of the McLaren Group business than just the F1 team.
Dennis is also understood to believe that his departure as team principal will help relieve tension remaining at the team in the wake of last year's spy scandal, which left the team stripped of their constructors' championship points and fined $100 million (USD).
Sources have made it clear, however, that although Dennis is planning to change his role within McLaren, he has not yet settled on exactly when that will be.
It could be within a matter of days, or may not happen until after the season, which kicks off in Melbourne on March 16, has begun. However, a decision on the exact handover is expected to take place later this month.
Last week, Whitmarsh made it clear that Dennis still had the full support of McLaren's shareholders - and that any decision about his future was for him to take alone.
"Ron is fully supported by all our shareholders, all our management, and all who work for our team and our company," Whitmarsh told autosport.com.
"He currently has three roles: Chairman, McLaren Group; Chief Executive Officer, McLaren Group; Team Principal, Vodafone McLaren Mercedes.
"It therefore follows that it is for Ron to decide when and if he should step down, step away, step back, or whatever."
Bronquote:Williams unveil 2008 colour scheme
The Williams team have unveiled the colour scheme they will sport during the 2008 season.
The Grove-based squad used six different liveries during winter testing to commemorate a sequence of landmarks that will take place during the year.
Their final colours of the Toyota-powered FW30, however, were only unveiled today, less than two weeks before the start of the season in Australia.
Williams have impressed during winter testing with their new car, and team co-owner Patrick Head admitted they are hoping to give Ferrari and McLaren a scare in some races.
"We don't really target any particular team. We are just trying to do the best we can. Ferrari won the championship last year so they are the target," said Head.
"Obviously I would be disappointed if we cannot get in and give the odd Ferrari and the odd McLaren a fright during the year. But both of the teams seem to be in very good shape for the start of the year.
"BMW, I think, have had a difficult introduction but they seem to have got it pretty well sorted now and I think they will be quick.
"Red Bull seems quite good, but they have been stuck in the garage a few times. Renault have made some positive noises and I am sure they will be better than last year but you don't get the impression they will be challenging Ferrari and McLaren."
Head reckons that it is very hard to predict the current pecking order behind Ferrari and McLaren, although he is convinced Williams have taken a good step forward from last season.
"It is very difficult to judge exactly where we are because a few of the cars have done good runs," he explained. "A lot of people were saying that Toyota were right out of it and Ferrari were miles quicker, but the 1m20.8s that Jarno (Trulli) did at Barcelona is a pretty quick time.
"So I don't think we really know where we are really going to line up and that will only become clear when we get to Malaysia."
He added: "We know we've got a much better car than last year's car and a much more stable back end on it and things. But I think quite a number of teams have got improved cars."
Mooie wagen inderdaad. En die laatste foto van Rosberg.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi de Williams!
[ afbeelding ]
Maar die profiel foto's.
Wat zij zegt ja.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:05 schreef SlaggY het volgende:
Wow. Prachtig die Williams.
Ik zie toch liever die laatste fotoquote:Op maandag 3 maart 2008 17:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi de Williams!
[ afbeelding ]
Maar die profiel foto's.
De F1 manager is nog niet open. Dus kan best dat alles weer gewist wordt.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:51 schreef ElmarO het volgende:
Even wat over de F1Manager. Heb alvast een subleague aangemaakt. Naam is #SPT en het wachtwoord is geheel orgineel: Formule1
Ja, maar jij bent een vrouw.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zie toch liever die laatste fotodan die auto's hoor
Weet ik, maar mocht dit niet het geval zijn dan is hij alvast open.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:38 schreef HPoi het volgende:
[..]
De F1 manager is nog niet open. Dus kan best dat alles weer gewist wordt.
Hij heeft het duidelijk over 2009 denk ik. Ik moet nog zien dat ze (Honda, Button, Rubens) een race pakken dit jaar.quote:Brawn vol lof over Button
03 maart 2008
Ross Brawn gelooft dat er nog wel het een en ander in het verschiet ligt voor Jenson Button. Volgens de Honda-teambaas is de Brit een bijzonder sterke coureur en is hij zeker beter dan de auto waarin hij rijdt.
"Als een coureur niet het juiste material heft, kan je nog wel zien hoe goed ze zijn in een natte of moeilijke race", zei Brawn tegen PA. "Jenson heeft in die situaties vaak laten zien wat hij kan, dus als hij de juiste auto heeft, kan hij winnen. Daar twijfel ik niet aan."
"Er zijn een aantal coureurs die races hebben gewonnen terwijl dat eigenlijk niet kon. Michael Schumacher is er daar één van. Ik weet niet op welk niveau Jenson zit, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet zo hoog is als dat van Michael. In situaties waar de omstandigheden gelijkwaardig zijn, stak hij er altijd bovenuit."
"Als je kijkt naar Fernando toen hij bij Minardi reed, was hij altijd een van de snelste rijders in de regen, omdat de omstandigheden dan voor iedereen gelijk zijn. Daar kijk je dus naar en ik zie hoe sterk Jenson is in zulke situaties en ik zie dat hij dingen doet die met zijn auto helemaal niet zouden moeten kunnen. Hij heeft al een race gewonnen en met het juiste materiaal worden er dat veel meer."
bron:f1gpupdate.net
quote:Spyker sale 'not complete'
Force India confusion
Mar.3 (GMM) The Dutch sports car maker Spyker on Monday revealed that the sale of the Silverstone based F1 team to Force India is not yet complete.
The surprising admission was made in the form of a press release, in which it was made clear that Spyker had not yet "fully and definitively" passed the team to the consortium Orange India -- headed by Vijay Mallya and the Mol family.
Mallya and Mol have, however, already renamed the newly launched outfit Force India, changed the colours of the car, and are set to debut the team's new identity in Melbourne in 12 days time.
But while announcing massive losses for 2007, Spyker said there are still some "minor differences of opinion" with Force India to clear up.
"A number of issues of relative minor financial importance -- according to our expectations -- are still outstanding," Spyker confirmed.
"Unfortunately ... as per today, (Spyker) has still not reached full and final agreement with Orange India," it added.
In reaction to the news, Spyker shares dived more than 21 per cent.
Written: Tue, 04 Mar 2008 13:33:06
Ik ben benieuwd!quote:"Super Aguri gered door geheime investeerder"
Auto Motor und Sport bericht dat het team van Super Aguri is gered door een mysterieuze investeerder. Teambaas Aguri Suzuki heeft al zijn aandelen moeten verkopen, maar mag aanblijven als teambaas en de renstal houdt dezelfde naam. Takuma Sato heeft een nieuwe contract voor 2008 en 2009, Anthony Davidson is dit jaar in ieder geval zijn teamgenoot.
Een investeringsgroep met daarin Britse investeerders en geldschieters uit het Midden-Oosten, met mogelijk ook nog wat Duitse invloeden, heeft de Japanse renstal overgenomen, aldus Auto Motor und Sport. Daardoor kan Super Aguri gewoon naar Melbourne, waar over anderhalve week het nieuwe seizoen begint, afreizen.
Honda blijft chassis- en motorenpartner van Super Aguri. Het kleine Japanse team begint dit seizoen met een Honda RA107, aangepast met de achterkant van de RA108. Auto Motor und Sport meldt dat Super Aguri later dit jaar de beschikking krijgt over de volledige RA108.
Artikel geplaatst op 4 maart 2008 om 16:45
bron:www.f1today.nl
Dat laatste zal denk ik wel moeilijk gaan worden. Verwacht niet dat ze nou heel veel meer te besteden hebben na die overname. Maar we zullen zien. Vorig jaar hadden we ook niet verwacht dat SA zolang Honda onder zich zou houden.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:39 schreef Ared het volgende:
tsjk, wat vind ik het jammer dat die deal met SS United stuk is gelopen. Heeft Aguri z'n team gekost, en ik vrees dat ze met een RA107/RA108 hybride dit jaar ook niet erg ver gaan komen op prestatie vlak.
Hoewel ik natuurlijk blijf hopen dat ze Honda er onder houden
Niet zo zeer jammer dat de deal stukliep, meer jammer dat ze geen nieuwe deal konden sluiten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:39 schreef Ared het volgende:
tsjk, wat vind ik het jammer dat die deal met SS United stuk is gelopen. Heeft Aguri z'n team gekost, en ik vrees dat ze met een RA107/RA108 hybride dit jaar ook niet erg ver gaan komen op prestatie vlak.
Hoewel ik natuurlijk blijf hopen dat ze Honda er onder houden
http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=4012366quote:Spyker lijdt verlies EUR 67,3 mln in 1e 9mnd 20073 mrt 2008, 08:55 uur
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Spyker moet over de eerste negen maanden van 2007 een verlies in de boeken schrijven van EUR 67,3 miljoen na de verkoop van het formule 1-team. Dat heeft de autoproducent maandag bekendgemaakt in een persbericht.
Het verlies op het F1 team was EUR 36,1 miljoen. Het operationeel verlies kwam uit op EUR 13,9 miljoen. Daarnaast was sprake van eenmalige kosten, onder meer voor advisering door advocaten en consultants en de herfinanciering, van EUR 12,5 miljoen. Het bedrijfsresultaat na de transactie over de eerste negen maanden kwam uit op een verlies van EUR 24,5 miljoen.
De onderneming meldt dat er nog steeds geen definitieve overeenkomst is bereikt met Orange India, de koper van het team, over de cijfers daarvan per 30 september. 'Een aantal zaken met een relatief gering financieel belang - naar onze verwachting - staat nog open,' zo meldt Spyker.
De autoproducent wilde niet wachten met de update tot afronding daarvan maar stelt wel dat de openstaande punten tot correcties van de cijfers kunnen leiden in de afrekening. Indien nodig zullen deze worden verrekend in het vierde kwartaal.
Spyker zegt nog geen verwachting voor het totale resultaat over 2007 te kunnen geven. Als onderdeel van het jaarrekeningproces zal nog bekeken worden of sprake is van uitzonderlijke waardeverminderingsverliezen.
nou jaquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:11 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ik lees net op de site van RTL dat Allard Kalff niet meer gaat pitreporteren.
http://allardkalff.nl.ang(...)n+uit+....+hilversum
&
http://www.rtl.nl/(/exper(...)les/2007/f1-0809.xml
erg erg jammer!!!
en de vervanger is??quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:11 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ik lees net op de site van RTL dat Allard Kalff niet meer gaat pitreporteren.
http://allardkalff.nl.ang(...)n+uit+....+hilversum
&
http://www.rtl.nl/(/exper(...)les/2007/f1-0809.xml
erg erg jammer!!!
Ik heb een piemel heur!quote:
Zou t al zo erg zijn bij RTL?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:22 schreef ElmarO het volgende:
Zou me weinig verbazen als ze het vanuit kostenoverwegingen geschrapt hebben.
Geen idee, maar RTL Nederland heeft wel verlies gedraaid. Het is niet voor niets dat ze geen eens hebben geboden op de samenvattingen van de Eredivisie. Maar goed, misschien ben ik wel te negatief en is het inderdaad het laatste.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:25 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Zou t al zo erg zijn bij RTL?We gaan er eigenlijk allemaal vanuit dat het gedwongen is, maar misschien wilde die zelf niet meer...
ze sturen al drie man geloof ik (Olav, camera en geluidsman). Dus dan Allard er vast nog wel bijquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Geen idee, maar RTL Nederland heeft wel verlies gedraaid. Het is niet voor niets dat ze geen eens hebben geboden op de samenvattingen van de Eredivisie. Maar goed, misschien ben ik wel te negatief en is het inderdaad het laatste.
Een bedrijf kan vaak onder een dergelijk contract uit als ze kunnen aantonen dat het contract de continuiteit van het bedrijf bedreigd. Oftewel als het bedrijf failliet dreigt te gaan door de sponsoring kunnen ze er meestal onder uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:33 schreef NED het volgende:
Overigens over Aguri he, hoe zit dat nou met zulke contracten.
30 miljoen is toch wel ff een flink bedrag.
Daar staan toch ergens handtekeningen onder? Rechtsgeldig enzo?
Of heeft Aguri er een clausule in op laten nemen dat ze bv minimaal een x aantal punten moeten halen en dat als ze dat neit halen dat de sponsor dan onder zn verplichtingen uit kan?
Ik weet dat contracten onder rijders neit zoveel voorstellen binnen de F1, maar met sponsoren hoor je toch ook vak dat die hun verplichtingen niet nakomen en verder hoor je er dan niks meer van.
Worden die bedrijven niet aangeklaagd enzo?![]()
Dat is zeker een merk wat niet zou misstaan in de F1 dunkt me.quote:Eigenaar Prodrive wil met Aston Martin de Formule 1 in
03 Maart, 13:23 |
Voormalig BAR-teambaas Dave Richards wil samen met investeerders uit Koeweit de mogelijkheden onderzoeken om met de Britse sportautofabrikant Aston Martin deel te nemen aan de Formule 1. Richards wilde dit jaar al een eigen team in de Formule 1 hebben, maar de geplaagde eigenaar van Prodrive kreeg dat nog niet voor elkaar. Belangrijkste reden hiervoor is dat klantenchassis’ niet toegestaan zijn. De Brit had al een overeenkomst met McLaren over de levering van een klantenchassis, maar nadat Williams een rechtszaak aanspande tegen Prodrive, trok Richards zich terug.
Iets meer dan een jaar geleden kondigde Dave Richards aan dat hij met zijn eigen team aan de start van het Formule 1-seizoen in 2008 zou verschijnen. Onduidelijkheid over de legaliteit van klantenchassis’ zorgde er echter voor dat de eigenaar van Prodrive zijn plannen op een laag pitje moest zetten. Het was namelijk de bedoeling dat McLaren de chassis’ zou gaan leveren voor Prodrive, om zo een soort zusterteam te creëren. Williams spande een rechtszaak aan tegen Prodrive, omdat het gebruik van klantenchassis’ illegaal is. Richards trok zich terug en kondigde niet veel later aan dat de kans dat hij alsnog met Prodrive in de Formule 1 zou komen bijzonder klein is.
Nu lijkt het erop dat de Brit een nieuw plan heeft bedacht om alsnog zijn eigen team in de Formule 1 te krijgen. Hij wil samen met sportautofabrikant Aston Martin de Formule 1 in. Richards kocht vorig jaar het meerderheidsaandeel van 56 procent in Prodrive, dat in handen was van de Engelse investeringsmaatschappij Apax, terug. Het Engelse dagblad The Independent meldt dat de Koeweitse investeringsmaatschappij Kuwaiti Investment Dar Company (KIDC) nu veertig procent van Richards' Prodrive-aandelen wil opkopen.
Die deal zou deuren openen wat betreft een samenwerking met Aston Martin: zowel Prodrive als KIDC bezitten al aandelen in het Britse automerk. Daarnaast is Prodrive verantwoordelijk voor de raceauto's waarmee het Britse merk deelneemt aan onder andere de 24 uur van Le Mans. Als de deal met de Arabieren rond komt, zou dat volgens The Independent een gouden combinatie voor Richards kunnen zijn. Koeweit is namelijk een van de weinige rijke Arabische-emiraten die zich nog niet heeft ingekocht in de Formule 1 en Aston Martin heeft de faam en het imago om zeker niet te misstaan in de hoogste autosportklasse.
Richards liet eerder al weten dat Aston Martin “binnen vijf jaar in de Formule 1 actief zou kunnen zijn”. Aangezien de plannen om met Prodrive in de Formule 1 te treden definitief verl
bron: www.formule1wereld.nl
quote:
Niemand dusquote:Geen pitreporter dit jaar bij RTL GP
Nederland moet het dit jaar doen zonder een pitreporter. RTL acht de meerwaarde van een verslaggever in de pitstraat te beperkt nu er geen Nederlander meer meedoet in de Formule 1. Allard Kalff vertolkte vorig jaar de rol van pitreporter, maar hij wordt nu vaste studioanalist. Ook aan de presentatie verandert iets. Marcel Maijer wordt de vaste presentator en krijgt dit jaar geen gezelschap meer van Huub Stapel of Froukje de Both.
Een woordvoerster van RTL vertelde aan F1Today.nl: “Er doet geen Nederlander meer mee en in de loop der jaren zijn de uitvallers tijdens een race ook steeds minder geworden. Hierdoor is Allards rol in de pits wat ons betreft te beperkt geworden. We zijn dan ook van mening dat zijn expertise meer tot recht komt als vaste studioanalist.”
“Dat neemt niet weg dat het zeer goed mogelijk is dat, als er in de toekomst wel weer Nederlandse deelnemers zullen komen, we deze opzet aanpassen. Bovendien zal Allard waarschijnlijk bij een aantal van de Europese races in de dagen ervoor nog wel ter plaatse zijn om interviews af te nemen en natuurlijk live feeling te houden met de Formule 1. En zondags dan in de studio voor de analyse van de race.”
“Voor wat betreft studiopresentatie is ervoor gekozen om een vast gezicht aan te houden, in plaats van wisselende presentatie. En dat is Marcel Maijer geworden.”
Volgend weekend begint het nieuwe Formule 1-seizoen in Australië en RTL doet live verslag van de kwalificatie en de race, met het vertrouwde commentaar van Olav Mol. Op zaterdag begint de uitzending van de kwalificatie om 03.55 uur op RTL 7 en op zondag begint op dezelfde zender om 04:30 uur de voorbeschouwing op de eerste race.
bron: www.f1today.nl
Beetje jammer.quote:
Ja, ze hebben immers toch iemand nodig om de drankjes in te schenken...quote:
Startnummer 007 op de startgrid!quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:45 schreef NED het volgende:
Ik zou het jammer vinden als SA zou verdwijnen.
Weer een team minder
Ik las van de week overigens dat die knakker van Prodrive plannen had om met Astin Martin de F1 binnen te treden:
[..]
Dat is zeker een merk wat niet zou misstaan in de F1 dunkt me.
Ik vind het ook nog altijd jammer dat die groene Jags weg zijn overigens
Dat vond ik echt de mooiste auto's van het moderne F1 tijdperk
geintje hopelijk? Kijk nog liever naar een belspeldel.quote:
quote:Fernando Alonso says Hamilton's comments led to racist abuse
BARCELONA, Spain - Lewis Hamilton should have expected the taunts he received from Spanish fans during Formula One testing last month, according to former teammate Fernando Alonso.
In an interview with The Associated Press last month, Hamilton said Alonso showed him "just how not to behave as a world champion" when the two were teammates at McLaren last season.
Alonso told Cadena Ser radio station that Hamilton had no right to say such a thing.
"The very next week they whistled him in Spain for saying that," the Spaniard said. "That's the other face of the situation. If you talk, it's normal that they whistle."
Hamilton - F1's first black driver - was abused by spectators shouting racist slurs and wearing dark makeup, black wigs and T-shirts saying "Hamilton's Family" at the Montmelo circuit on Feb. 2.
Governing body FIA is investigating the incident.
"If in the end it has been done, then you have to condemn it sharply," Alonso said.
But he claimed the reports of racist behaviour had been exaggerated, noting that he had been treated harshly by fans in Monza after winning the Italian Grand Prix last year.
"When I did my lap of honour people were (making obscene gestures)," Alonso said. "That's sport."
Alonso left McLaren after a rocky season in which rookie Hamilton finished ahead of him. Alonso had expected the team to make him its No. 1 driver after leaving Renault as two-time defending champion. He has returned to Renault this season.
Asked how his relationship with Hamilton was now, Alonso said "the same as last year. Inexistent."
Ik begrijp de verontrusting met een vrouw in de studioquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:41 schreef Ared het volgende:
Vrouw in de studio hoeft van mij niet zo nodig, tenzij ze er echt verstand van heeft of als gast bijvoorbeeld vrouwlijke racers. Verder heb ik het na Ruud, Froukje en weet ik veel wie het nog meer geprobeerd hebben wel een beetje gehad met goedbedoelende maar onwetende of matige presentators. Liever wat meer kwaliteit.
Het oog krijgt als het goed is een race om naar te kijken
Ik vind die kerel helemaal geen vakman.quote:Dat is nou juist de kracht van een vakman als Marcel Maijer.
Wat een zeiksnor. Met het verbod op TC en LC zal het er alleen maar leuker op worden!quote:Ferrari-directeur voorspelt saai en eentonig seizoen
Ferrari-directeur Luca di Montezemolo denkt dat 2008 een saai en eentonig Formule 1-seizoen zal brengen. Al de drama’s en controverses uit 2007 ten spijt, dit jaar is het weer terug naar de orde van de dag. Di Montezemolo hoopt voor de laatste Grand Prix de wereldtitel geprolongeerd te hebben.
“We gaan we weer voor de top”, vertelt de Italiaan. “In 2007 werden we kampioen omdat Ferrari een echt team is en de concurrentie was dat niet. Voor dit jaar hoop en reken ik op een saai seizoen, hopelijk zonder openbare aanklagers of James Bond-praktijken. We hebben een stap voorwaarts gemaakt met de nieuwe auto, maar nu moeten we de confrontatie aangaan met de andere teams. Ik hoop maar dat we dit jaar niet in de laatste race en de laatste kilometer het kampioenschap veiligstellen, maar zo snel mogelijk.”
bron: www.f1today.nl
Was ik niet van plan. Die commentatoren daar praten altijd op zo'n toon alsof ik naar een liveverslag van één of andere begrafenis aan het kijken ben.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:21 schreef TJDoornbos het volgende:
RTL helpt de handel zelf om zeep, nu gaan er nog meer naar België schakelen denk ik!
quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Was ik niet van plan. Die commentatoren daar praten altijd op zo'n toon alsof ik naar een liveverslag van één of andere begrafenis aan het kijken ben.
die hebben toch ook geen pitreporter?quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:21 schreef TJDoornbos het volgende:
RTL helpt de handel zelf om zeep, nu gaan er nog meer naar België schakelen denk ik!
Boeie, de enige die telt is Mol.quote:
Enige nuttige was de uitvalreden vak. Desondanks wel een gemis.quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:22 schreef kepler het volgende:
[..]
die hebben toch ook geen pitreporter?
Opzich zal ik de pitreporter niet echt missen, die coureurs zeggen toch meestal niks interessants tijdens de race. Het was alleen leuk voor de nieuwtjes tijdens de race die Allard kon vinden
ja, de uitvalreden was wel interessant. Maar de meeste coureurs lullen dan 5 minuten vol. Ik wil gewoon de race zien/horen. Uitvalreden hoor ik na de race dan welquote:Op woensdag 5 maart 2008 20:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Enige nuttige was de uitvalreden vak. Desondanks wel een gemis.
Hele verhaal hierquote:McLaren boss nears end of road
By Adam Parsons - BBC sports news correspondent
For nearly four decades, Ron Dennis has been running motor racing teams, and for most of that time they have been at the front of the grid.
His life and reputation have been defined by drivers, engines and trophies. And yet now Dennis is on the verge of stepping away from the front line of Formula One.
Depending on who you choose to believe, he may go just before the start of the season or he may linger to oversee his team's opening salvos.
There are even some within his organisation who think he will stay until the end of the year, hoping to embrace one more world championship title, but they are probably in the minority.
Dennis has three roles at McLaren - chairman and chief executive officer of the McLaren group, and boss of the Formula One team. Most people expect Dennis to walk away from at least one of those roles sooner rather than later.
It is possible he may stay involved with the F1 team in some capacity afterwards, and that he will still go to some of the Grands Prix.
Bronquote:Wada to leave F1 in Honda reshuffle
Honda Racing are to undergo a senior management reshuffle next month, autosport.com can reveal, with the Formula One team's chairman Yasuhiro Wada leaving the outfit.
Wada, general manager of Honda's Motor Sports Division since 2000, first joined the F1 team in 2005 while the Japanese manufacturer increased their involvement in the then BAR outfit.
His responsibilities grew when Honda bought the team outright for the start of the 2006 season, and he has worked closely with CEO Nick Fry since then. He was also the driving force behind Honda's decision to create Super Aguri.
From the start of April however, Wada will relinquish his responsibilities in motorsport and will instead become the general manager of the Public Relations Division at Honda Motor Company in Japan. It is thought that the Australian Grand Prix will be his last race in his current role.
The reasons for Wada's imminent move are not known, although they come against the backdrop of a troubled 2007 campaign and a big push to refocus the F1's team efforts on the back of the arrival of Ross Brawn as team principal.
A Honda Racing team spokesperson said: "Wada san has spent the past eight years with Honda Performance Development in the US, Honda Racing Development in the UK and Honda's Motor Sports Division at its Tokyo Headquarters.
"In keeping with the Honda Company philosophy, which encourages rotation within the various areas of the Honda business, Keita Muramatsu will now move to the position of General Manager, Motor Sports Division."
Further changes are to be made to the motorsport structure at Honda in Japan, with the company's operating officer Hiroshi Oshima taking on an extra role as Managing Officer with responsibility for Motor Sports and Circuit Business. Brawn and Fry both report to Oshima.
Die vliegen er wel weer aan als hij naar tropen klimaat gaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:33 schreef Rory78 het volgende:
[wijvenpraat] hij kon wel wat kilo's kwijt zijn? [/wijvenpraat]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |