nou jaquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:11 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ik lees net op de site van RTL dat Allard Kalff niet meer gaat pitreporteren.
http://allardkalff.nl.ang(...)n+uit+....+hilversum
&
http://www.rtl.nl/(/exper(...)les/2007/f1-0809.xml
erg erg jammer!!!
en de vervanger is??quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:11 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ik lees net op de site van RTL dat Allard Kalff niet meer gaat pitreporteren.
http://allardkalff.nl.ang(...)n+uit+....+hilversum
&
http://www.rtl.nl/(/exper(...)les/2007/f1-0809.xml
erg erg jammer!!!
Ik heb een piemel heur!quote:
Zou t al zo erg zijn bij RTL?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:22 schreef ElmarO het volgende:
Zou me weinig verbazen als ze het vanuit kostenoverwegingen geschrapt hebben.
Geen idee, maar RTL Nederland heeft wel verlies gedraaid. Het is niet voor niets dat ze geen eens hebben geboden op de samenvattingen van de Eredivisie. Maar goed, misschien ben ik wel te negatief en is het inderdaad het laatste.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:25 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Zou t al zo erg zijn bij RTL?We gaan er eigenlijk allemaal vanuit dat het gedwongen is, maar misschien wilde die zelf niet meer...
ze sturen al drie man geloof ik (Olav, camera en geluidsman). Dus dan Allard er vast nog wel bijquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Geen idee, maar RTL Nederland heeft wel verlies gedraaid. Het is niet voor niets dat ze geen eens hebben geboden op de samenvattingen van de Eredivisie. Maar goed, misschien ben ik wel te negatief en is het inderdaad het laatste.
Een bedrijf kan vaak onder een dergelijk contract uit als ze kunnen aantonen dat het contract de continuiteit van het bedrijf bedreigd. Oftewel als het bedrijf failliet dreigt te gaan door de sponsoring kunnen ze er meestal onder uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:33 schreef NED het volgende:
Overigens over Aguri he, hoe zit dat nou met zulke contracten.
30 miljoen is toch wel ff een flink bedrag.
Daar staan toch ergens handtekeningen onder? Rechtsgeldig enzo?
Of heeft Aguri er een clausule in op laten nemen dat ze bv minimaal een x aantal punten moeten halen en dat als ze dat neit halen dat de sponsor dan onder zn verplichtingen uit kan?
Ik weet dat contracten onder rijders neit zoveel voorstellen binnen de F1, maar met sponsoren hoor je toch ook vak dat die hun verplichtingen niet nakomen en verder hoor je er dan niks meer van.
Worden die bedrijven niet aangeklaagd enzo?![]()
Dat is zeker een merk wat niet zou misstaan in de F1 dunkt me.quote:Eigenaar Prodrive wil met Aston Martin de Formule 1 in
03 Maart, 13:23 |
Voormalig BAR-teambaas Dave Richards wil samen met investeerders uit Koeweit de mogelijkheden onderzoeken om met de Britse sportautofabrikant Aston Martin deel te nemen aan de Formule 1. Richards wilde dit jaar al een eigen team in de Formule 1 hebben, maar de geplaagde eigenaar van Prodrive kreeg dat nog niet voor elkaar. Belangrijkste reden hiervoor is dat klantenchassis’ niet toegestaan zijn. De Brit had al een overeenkomst met McLaren over de levering van een klantenchassis, maar nadat Williams een rechtszaak aanspande tegen Prodrive, trok Richards zich terug.
Iets meer dan een jaar geleden kondigde Dave Richards aan dat hij met zijn eigen team aan de start van het Formule 1-seizoen in 2008 zou verschijnen. Onduidelijkheid over de legaliteit van klantenchassis’ zorgde er echter voor dat de eigenaar van Prodrive zijn plannen op een laag pitje moest zetten. Het was namelijk de bedoeling dat McLaren de chassis’ zou gaan leveren voor Prodrive, om zo een soort zusterteam te creëren. Williams spande een rechtszaak aan tegen Prodrive, omdat het gebruik van klantenchassis’ illegaal is. Richards trok zich terug en kondigde niet veel later aan dat de kans dat hij alsnog met Prodrive in de Formule 1 zou komen bijzonder klein is.
Nu lijkt het erop dat de Brit een nieuw plan heeft bedacht om alsnog zijn eigen team in de Formule 1 te krijgen. Hij wil samen met sportautofabrikant Aston Martin de Formule 1 in. Richards kocht vorig jaar het meerderheidsaandeel van 56 procent in Prodrive, dat in handen was van de Engelse investeringsmaatschappij Apax, terug. Het Engelse dagblad The Independent meldt dat de Koeweitse investeringsmaatschappij Kuwaiti Investment Dar Company (KIDC) nu veertig procent van Richards' Prodrive-aandelen wil opkopen.
Die deal zou deuren openen wat betreft een samenwerking met Aston Martin: zowel Prodrive als KIDC bezitten al aandelen in het Britse automerk. Daarnaast is Prodrive verantwoordelijk voor de raceauto's waarmee het Britse merk deelneemt aan onder andere de 24 uur van Le Mans. Als de deal met de Arabieren rond komt, zou dat volgens The Independent een gouden combinatie voor Richards kunnen zijn. Koeweit is namelijk een van de weinige rijke Arabische-emiraten die zich nog niet heeft ingekocht in de Formule 1 en Aston Martin heeft de faam en het imago om zeker niet te misstaan in de hoogste autosportklasse.
Richards liet eerder al weten dat Aston Martin “binnen vijf jaar in de Formule 1 actief zou kunnen zijn”. Aangezien de plannen om met Prodrive in de Formule 1 te treden definitief verl
bron: www.formule1wereld.nl
quote:
Niemand dusquote:Geen pitreporter dit jaar bij RTL GP
Nederland moet het dit jaar doen zonder een pitreporter. RTL acht de meerwaarde van een verslaggever in de pitstraat te beperkt nu er geen Nederlander meer meedoet in de Formule 1. Allard Kalff vertolkte vorig jaar de rol van pitreporter, maar hij wordt nu vaste studioanalist. Ook aan de presentatie verandert iets. Marcel Maijer wordt de vaste presentator en krijgt dit jaar geen gezelschap meer van Huub Stapel of Froukje de Both.
Een woordvoerster van RTL vertelde aan F1Today.nl: “Er doet geen Nederlander meer mee en in de loop der jaren zijn de uitvallers tijdens een race ook steeds minder geworden. Hierdoor is Allards rol in de pits wat ons betreft te beperkt geworden. We zijn dan ook van mening dat zijn expertise meer tot recht komt als vaste studioanalist.”
“Dat neemt niet weg dat het zeer goed mogelijk is dat, als er in de toekomst wel weer Nederlandse deelnemers zullen komen, we deze opzet aanpassen. Bovendien zal Allard waarschijnlijk bij een aantal van de Europese races in de dagen ervoor nog wel ter plaatse zijn om interviews af te nemen en natuurlijk live feeling te houden met de Formule 1. En zondags dan in de studio voor de analyse van de race.”
“Voor wat betreft studiopresentatie is ervoor gekozen om een vast gezicht aan te houden, in plaats van wisselende presentatie. En dat is Marcel Maijer geworden.”
Volgend weekend begint het nieuwe Formule 1-seizoen in Australië en RTL doet live verslag van de kwalificatie en de race, met het vertrouwde commentaar van Olav Mol. Op zaterdag begint de uitzending van de kwalificatie om 03.55 uur op RTL 7 en op zondag begint op dezelfde zender om 04:30 uur de voorbeschouwing op de eerste race.
bron: www.f1today.nl
Beetje jammer.quote:
Ja, ze hebben immers toch iemand nodig om de drankjes in te schenken...quote:
Startnummer 007 op de startgrid!quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:45 schreef NED het volgende:
Ik zou het jammer vinden als SA zou verdwijnen.
Weer een team minder
Ik las van de week overigens dat die knakker van Prodrive plannen had om met Astin Martin de F1 binnen te treden:
[..]
Dat is zeker een merk wat niet zou misstaan in de F1 dunkt me.
Ik vind het ook nog altijd jammer dat die groene Jags weg zijn overigens
Dat vond ik echt de mooiste auto's van het moderne F1 tijdperk
geintje hopelijk? Kijk nog liever naar een belspeldel.quote:
quote:Fernando Alonso says Hamilton's comments led to racist abuse
BARCELONA, Spain - Lewis Hamilton should have expected the taunts he received from Spanish fans during Formula One testing last month, according to former teammate Fernando Alonso.
In an interview with The Associated Press last month, Hamilton said Alonso showed him "just how not to behave as a world champion" when the two were teammates at McLaren last season.
Alonso told Cadena Ser radio station that Hamilton had no right to say such a thing.
"The very next week they whistled him in Spain for saying that," the Spaniard said. "That's the other face of the situation. If you talk, it's normal that they whistle."
Hamilton - F1's first black driver - was abused by spectators shouting racist slurs and wearing dark makeup, black wigs and T-shirts saying "Hamilton's Family" at the Montmelo circuit on Feb. 2.
Governing body FIA is investigating the incident.
"If in the end it has been done, then you have to condemn it sharply," Alonso said.
But he claimed the reports of racist behaviour had been exaggerated, noting that he had been treated harshly by fans in Monza after winning the Italian Grand Prix last year.
"When I did my lap of honour people were (making obscene gestures)," Alonso said. "That's sport."
Alonso left McLaren after a rocky season in which rookie Hamilton finished ahead of him. Alonso had expected the team to make him its No. 1 driver after leaving Renault as two-time defending champion. He has returned to Renault this season.
Asked how his relationship with Hamilton was now, Alonso said "the same as last year. Inexistent."
Ik begrijp de verontrusting met een vrouw in de studioquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:41 schreef Ared het volgende:
Vrouw in de studio hoeft van mij niet zo nodig, tenzij ze er echt verstand van heeft of als gast bijvoorbeeld vrouwlijke racers. Verder heb ik het na Ruud, Froukje en weet ik veel wie het nog meer geprobeerd hebben wel een beetje gehad met goedbedoelende maar onwetende of matige presentators. Liever wat meer kwaliteit.
Het oog krijgt als het goed is een race om naar te kijken
Ik vind die kerel helemaal geen vakman.quote:Dat is nou juist de kracht van een vakman als Marcel Maijer.
Wat een zeiksnor. Met het verbod op TC en LC zal het er alleen maar leuker op worden!quote:Ferrari-directeur voorspelt saai en eentonig seizoen
Ferrari-directeur Luca di Montezemolo denkt dat 2008 een saai en eentonig Formule 1-seizoen zal brengen. Al de drama’s en controverses uit 2007 ten spijt, dit jaar is het weer terug naar de orde van de dag. Di Montezemolo hoopt voor de laatste Grand Prix de wereldtitel geprolongeerd te hebben.
“We gaan we weer voor de top”, vertelt de Italiaan. “In 2007 werden we kampioen omdat Ferrari een echt team is en de concurrentie was dat niet. Voor dit jaar hoop en reken ik op een saai seizoen, hopelijk zonder openbare aanklagers of James Bond-praktijken. We hebben een stap voorwaarts gemaakt met de nieuwe auto, maar nu moeten we de confrontatie aangaan met de andere teams. Ik hoop maar dat we dit jaar niet in de laatste race en de laatste kilometer het kampioenschap veiligstellen, maar zo snel mogelijk.”
bron: www.f1today.nl
Was ik niet van plan. Die commentatoren daar praten altijd op zo'n toon alsof ik naar een liveverslag van één of andere begrafenis aan het kijken ben.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:21 schreef TJDoornbos het volgende:
RTL helpt de handel zelf om zeep, nu gaan er nog meer naar België schakelen denk ik!
quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Was ik niet van plan. Die commentatoren daar praten altijd op zo'n toon alsof ik naar een liveverslag van één of andere begrafenis aan het kijken ben.
die hebben toch ook geen pitreporter?quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:21 schreef TJDoornbos het volgende:
RTL helpt de handel zelf om zeep, nu gaan er nog meer naar België schakelen denk ik!
Boeie, de enige die telt is Mol.quote:
Enige nuttige was de uitvalreden vak. Desondanks wel een gemis.quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:22 schreef kepler het volgende:
[..]
die hebben toch ook geen pitreporter?
Opzich zal ik de pitreporter niet echt missen, die coureurs zeggen toch meestal niks interessants tijdens de race. Het was alleen leuk voor de nieuwtjes tijdens de race die Allard kon vinden
ja, de uitvalreden was wel interessant. Maar de meeste coureurs lullen dan 5 minuten vol. Ik wil gewoon de race zien/horen. Uitvalreden hoor ik na de race dan welquote:Op woensdag 5 maart 2008 20:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Enige nuttige was de uitvalreden vak. Desondanks wel een gemis.
Hele verhaal hierquote:McLaren boss nears end of road
By Adam Parsons - BBC sports news correspondent
For nearly four decades, Ron Dennis has been running motor racing teams, and for most of that time they have been at the front of the grid.
His life and reputation have been defined by drivers, engines and trophies. And yet now Dennis is on the verge of stepping away from the front line of Formula One.
Depending on who you choose to believe, he may go just before the start of the season or he may linger to oversee his team's opening salvos.
There are even some within his organisation who think he will stay until the end of the year, hoping to embrace one more world championship title, but they are probably in the minority.
Dennis has three roles at McLaren - chairman and chief executive officer of the McLaren group, and boss of the Formula One team. Most people expect Dennis to walk away from at least one of those roles sooner rather than later.
It is possible he may stay involved with the F1 team in some capacity afterwards, and that he will still go to some of the Grands Prix.
Bronquote:Wada to leave F1 in Honda reshuffle
Honda Racing are to undergo a senior management reshuffle next month, autosport.com can reveal, with the Formula One team's chairman Yasuhiro Wada leaving the outfit.
Wada, general manager of Honda's Motor Sports Division since 2000, first joined the F1 team in 2005 while the Japanese manufacturer increased their involvement in the then BAR outfit.
His responsibilities grew when Honda bought the team outright for the start of the 2006 season, and he has worked closely with CEO Nick Fry since then. He was also the driving force behind Honda's decision to create Super Aguri.
From the start of April however, Wada will relinquish his responsibilities in motorsport and will instead become the general manager of the Public Relations Division at Honda Motor Company in Japan. It is thought that the Australian Grand Prix will be his last race in his current role.
The reasons for Wada's imminent move are not known, although they come against the backdrop of a troubled 2007 campaign and a big push to refocus the F1's team efforts on the back of the arrival of Ross Brawn as team principal.
A Honda Racing team spokesperson said: "Wada san has spent the past eight years with Honda Performance Development in the US, Honda Racing Development in the UK and Honda's Motor Sports Division at its Tokyo Headquarters.
"In keeping with the Honda Company philosophy, which encourages rotation within the various areas of the Honda business, Keita Muramatsu will now move to the position of General Manager, Motor Sports Division."
Further changes are to be made to the motorsport structure at Honda in Japan, with the company's operating officer Hiroshi Oshima taking on an extra role as Managing Officer with responsibility for Motor Sports and Circuit Business. Brawn and Fry both report to Oshima.
Die vliegen er wel weer aan als hij naar tropen klimaat gaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:33 schreef Rory78 het volgende:
[wijvenpraat] hij kon wel wat kilo's kwijt zijn? [/wijvenpraat]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |