abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:59:16 #101
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56761685
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:55 schreef LXIV het volgende:
Ja, ik heb liever dat databases aan elkaar gekoppeld worden dan dat criminelen en pederasten vrij rond lopen.
Maar beste LXIV, de politie weet nu al wie de criminelen en pederasten zijn.

Sterker nog, als zo'n crimineel of pederast je iets aandoet, en je doet daar als brave, oppassende burger aangifte van, dan heb je een redelijke kans dat de dienstdoende politieagent zegt, 'nou meneer LXIV, zou u dat nu wel doen, die aangifte? Meneer de crimineel weet nu ook waar u woont, en we kunnen natuurlijk niet iedere keer langskomen als er iemand stenen tegen uw ruiten gooit...'

Snap je nu waar 't probleem zit?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56761693
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:58 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, en voor alle voorstanders: een vingerafdruk is vérre van uniek. Het lijkt in de verste verte dus niet op DNA. Vindt je een vingerafdruk, dan zijn er zo tientallen tot honderden Nederlanders met dezelfde.
Er zijn trouwens ook aardig wat mensen die amper een vingerafdruk hebben. Bij deze mensen werken al die hippe fingerprint readers in laptops bijv. niet dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:59:45 #103
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56761699
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:56 schreef LXIV het volgende:
Wie nam het woord 'licht getinte mensen' het eerst in de mond?

Benoemen en bouwen. Waar denk je dat 'Benoemen' vandaan komt? Dat je problemen gewoon mag benoemen, en niet om de hete brij heen hoeft te draaien. ALleen zo zijn ze op te lossen.
Benoemen is zelfs een links thema geworden. En dan ben ik opeens eng?

Ja, en Pim is voor niets gestorven zeker...
Neehoor, Pim is gestorven voor het grote recht dat wij nu jouw adres aan De Overheid mogen doorgeven omdat wij brave burgers zijn die denken dat jij mogelijk terroristische gedachtegoed aanhangt. Dát is pas dingen benoemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56761712
quote:
Ja, ik heb liever dat databases aan elkaar gekoppeld worden dan dat criminelen en pederasten vrij rond lopen.
Ik niet.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:00:59 #105
205868 DeSnelkiezer
Snelkeuze Toets!
pi_56761731
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, een dergelijke wetswijzging komt er toch niet door, je bent in een fatsoenlijke rechtstaat pas verdachte als er concrete aanleiding voor is. Het is een grove aantasting van de persoonlijke vrijheid en kan denk ik ook succesvol worden aangevochten aan het Europees rechtshof. Maar dan nog, het idee is al te absurd voor woorden.

Iedereen heeft wel wat te verbergen, en dat is meestal niet iets strafbaars. Een overheid die een vingerafdruk van je ergens vindt kan je dan ook als verdachte aanmerken en allerhande extra onderzoek gaan doen waar normaal gesproken geen enkele aanleiding voor zou zijn geweest.

En je weet hoe het in Nederland gaat, waar rook is is vuur, en als je eenmaal verdachte bent geweest is het verdomd moeilijk dat stigma ooit nog kwijt te raken. We kunnen beter al die angsthazen preventief opsluiten, lekker veilig voor zichzelf achter slot en grendel. Kunnen ze in de cel de hele dag met de dekens over hun hoofd op bed blijven liggen.
steengoede reactie!!
ik loop liever wat meer gevaar dan dat ik mijn leven van wieg tot graf laat inplannen en controleren door de overheid.
lets face it we hebben al haast geen privacy, laat nou alsjeblieft het beetje privacy wat ons nog rest intact!
Kapitein van de keuze en meester van de mogelijkheid.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:01:24 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56761742
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er zijn trouwens ook aardig wat mensen die amper een vingerafdruk hebben. Bij deze mensen werken al die hippe fingerprint readers in laptops bijv. niet dus.
Zoals de mijne, bijvoorbeeld. Dat krijg je van het jaren met staal werken. Weer een voordeeltje dus.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:02:29 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56761759
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Neehoor, Pim is gestorven voor het grote recht dat wij nu jouw adres aan De Overheid mogen doorgeven omdat wij brave burgers zijn die denken dat jij mogelijk terroristische gedachtegoed aanhangt. Dát is pas dingen benoemen.
Natuurlijk mogen jullie mensen aangeven bij de overheid. Het is zelfs jullie plicht. Ik doe zelf niet anders wanneer ik ergens onraad of illegalen vermoed. Maar ik kan je verzekeren dat ik 100% clean ben hoor!
The End Times are wild
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:06:11 #108
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_56761840
Doet me een beetje denken aan wat Benjamin Franklin ooit zei:
quote:
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:08:42 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56761907
Maar op welke wijze geef ik mijn vrijheid dan op wanneer de overheid moderne technieken in haar opsporingsmethoden gaat gebruiken? Ik zie het punt niet.
Ik zie wel dat mensen hun vrijheid verliezen wanneer ze bijvoorbeeld niet meer op straat durven te komen vanwege hangjongeren. Of niet meer met het OV durven te reizen uit angst voor Oost-Europese zakkenrollers.
Zolang ik mag gaan en staan waar ik wil, en kan zeggen wat ik denk heb ik alle vrijheid. Of de overheid dat nu opneemt met een camera of niet. En pas wanneer ik de wet overtreed wordt het tegen me gebruikt.
The End Times are wild
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:10:15 #110
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56761943
quote:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT TOP 20  
b.achternaam,
 b.straatnaam, 
b.postcode,
 b.huisnummer 
 FROM tbl_VINGERAFDRUK_RECHTS a
 JOIN tbl_GBA_afslag_2005  b
 on  a.sofi=b.sofi
 CROSS JOIN tbl_misdaden c
 on a.plaatsnaam=c.plaatsnaam

Zo, als we die nu allemaal preventief in hechtenis nemen, dan zal er vast wel eentje bekennen. Oplossingspercentage van 5% voor een schot hagel is helemaal niet zo slecht. :')

Ja, de beroerde code is bewust. Een collega van me krijgt dat soort dingen zo uit z'n vingers zonder dat-ie daar over na hoeft te denken. Wat ook de oorzaak van het probleem is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:12:18 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56761995
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:08 schreef LXIV het volgende:
Maar op welke wijze geef ik mijn vrijheid dan op wanneer de overheid moderne technieken in haar opsporingsmethoden gaat gebruiken? Ik zie het punt niet.
Mijn lichaam is onbetaalbaar. Onschendbaar. Niet van anderen, ook niet van de overheid, wat toevallig ooit eens is samengesteld na wat gesprekjes. Een klein beetje informatie wordt overlegd om de administratie goed te laten verlopen, verder heeft de overheid niets in het leven van burgers te zoeken.
quote:
Ik zie wel dat mensen hun vrijheid verliezen wanneer ze bijvoorbeeld niet meer op straat durven te komen vanwege hangjongeren. Of niet meer met het OV durven te reizen uit angst voor Oost-Europese zakkenrollers.
Dan zoeken ze maar een andere hobby, in plaats van bang worden. Op de zondagavond ganzeborden bijvoorbeeld, in plaats van rillend ja-knikken naar elkaar gebaren terwijl ze de nationale campingzender zitten te kijken.
quote:
Zolang ik mag gaan en staan waar ik wil, en kan zeggen wat ik denk heb ik alle vrijheid. Of de overheid dat nu opneemt met een camera of niet. En pas wanneer ik de wet overtreed wordt het tegen me gebruikt.
Nee, nee en nee. Allemaal onjuist, ik ga er niet eens op in.
pi_56762009
Ik word hiet zo ontzettend schijtziek van, de identieficatieplicht zou ook bijdragen tot veiligheid en tot op heden is er voor 400.000 euro aan boetes uitgeschreven voor mensen die geen identieficatiemiddel op zak hadden.
Persoonlijk ben ik wel voor het idee om het kabinet te verplichten om met conrecte cijfers te komen waarin ze aangeven hoeveel criminaliteit ze willen laten afnemen en over welk jaarbestek. Maken ze dat dan niet waar dan wordt die betreffende wetgeving teruggedraaid. Belofte naar ratio...
pi_56762027
Walgelijk achterlijk idee

Gelukkig zijn er hier op het forum redelijk wat mensen tegen... op de FP zijn de mensen wat sneller bereid om hun privacy weg te geven op een zilveren dienblad voor wat scheinveiligheid.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:16:27 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56762080
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mijn lichaam is onbetaalbaar. Onschendbaar. Niet van anderen, ook niet van de overheid, wat toevallig ooit eens is samengesteld na wat gesprekjes. Een klein beetje informatie wordt overlegd om de administratie goed te laten verlopen, verder heeft de overheid niets in het leven van burgers te zoeken.
[..]

Dan zoeken ze maar een andere hobby, in plaats van bang worden. Op de zondagavond ganzeborden bijvoorbeeld, in plaats van rillend ja-knikken naar elkaar gebaren terwijl ze de nationale campingzender zitten te kijken.
[..]

Nee, nee en nee. Allemaal onjuist, ik ga er niet eens op in.
Jouw definitie van vrijheid is anders dan die van mij. De kernwaarden van vrijheid worden niet aangetast. Het is belangrijker wát voor een overheid we hebben dan over wat voor middelen zij beschikt. Zelfs Joran wordt niet opgepakt ondanks alle consternatie. Is het dan geregeld met de burgerrechten en beperkte macht van de overheid of niet?

En van ouden van dagen kun je niet verwachten dat ze niet bang worden wanneer ze SBS-6 kijken, de Telegraaf lezen en er buiten een jongen met donker haar op het pleintje staat. Maar die mensen moeten toch ook brood kunnen halen bij de bakker? Of wil je SBS-6 en de Telegraaf ook gaan verbieden dan?
The End Times are wild
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:16:36 #115
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56762084
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mijn lichaam is onbetaalbaar. Onschendbaar. Niet van anderen, ook niet van de overheid, wat toevallig ooit eens is samengesteld na wat gesprekjes.
Dat dacht ik ook altijd, helaas is onze grondwet het daar niet mee eens:
quote:
Artikel 11 |
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Oftewel zodra de overheid er zin in heeft is je lichaam niet meer zo onschendbaar.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56762154
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:08 schreef LXIV het volgende:
En pas wanneer ik de wet overtreed wordt het tegen me gebruikt.
Uiteraard. Net zoals je telefoonnummer, adres, geboortdatum en bankgegevens niet gebruikt worden voor reclame, marketing doeleinden en statistische gegevens die geraadpleegd kunnen worden door derden.
En aangezien de politie al een ontzettend betrouwbaar imago heeft opgebouwd met het verlies van vertrouwelijke gegevens is dit inderdaad een veiligheidsvergroting...
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:20:30 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56762181
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd, helaas is onze grondwet het daar niet mee eens:
[..]

Oftewel zodra de overheid er zin in heeft is je lichaam niet meer zo onschendbaar.
Ze nemen een vingerafdruk. Je wordt niet anaal gepenetreerd!
Kom op zeg, doe niet té para.
The End Times are wild
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:22:23 #118
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56762219
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jouw definitie van vrijheid is anders dan die van mij. De kernwaarden van vrijheid worden niet aangetast. Het is belangrijker wát voor een overheid we hebben dan over wat voor middelen zij beschikt. Zelfs Joran wordt niet opgepakt ondanks alle consternatie. Is het dan geregeld met de burgerrechten en beperkte macht van de overheid of niet?

En van ouden van dagen kun je niet verwachten dat ze niet bang worden wanneer ze SBS-6 kijken, de Telegraaf lezen en er buiten een jongen met donker haar op het pleintje staat. Maar die mensen moeten toch ook brood kunnen halen bij de bakker? Of wil je SBS-6 en de Telegraaf ook gaan verbieden dan?
De kernwaarden van vrijheid worden dus WEL aangetast. Je hebt namelijk geen keus, en dus is er sprake van dwang. En laat dat nou het tegenovergestelde van vrijheid zijn. Ik vind het prima als jij je vingerafdrukken aan de overheid geeft, maar ik ben er niet van gediend. Dát is het hele probleem, het is geen verzoek van de overheid, nee, ze gaan je dwingen die vingerafdrukken af te geven. En waarom? Omdat een stel oma's bang is door het kijken naar jostizenders?
pi_56762277
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om het nemen van de vingerafdruk... het gaat erom dat het gehele systeem zo ontzettend keihard misbruikt kan worden. Zodra er mensen mee werken is het per definitie nooit waterdicht te krijgen.
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat dit het vastzetten van onschuldige mensen velen malen gemakkelijker maakt. Want het namaken van vingerafdrukken is voor menig crimineel een koud kunstje.

En als dat toevallig jou vingerafdrukken zijn... tja succes met het overtuigen van de rechter... maar het zijn toch echt daadwerkelijk jou vingerafdrukken die gevonden zijn... dus schuldig.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:25:11 #120
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56762298
quote:

[..]

Ik vertrouw de overheid simpelweg niet met zulke gegevens. Het bewijst bijna dagelijks de meest incompetente club in Nederland te zijn. En dan zou ik er vertrouwen in moeten hebben dat ze verantwoord met zulke privacydata om te gaan? Nogmaals, ik vind het prima als jij vrijwillig al je gegevens aan ze geeft, maar het is de dwang die erachter komt te zitten die mij en vele anderen tegen de borst stuit.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:26:00 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56762322
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De kernwaarden van vrijheid worden dus WEL aangetast. Je hebt namelijk geen keus, en dus is er sprake van dwang. En laat dat nou het tegenovergestelde van vrijheid zijn. Ik vind het prima als jij je vingerafdrukken aan de overheid geeft, maar ik ben er niet van gediend. Dát is het hele probleem, het is geen verzoek van de overheid, nee, ze gaan je dwingen die vingerafdrukken af te geven. En waarom? Omdat een stel oma's bang is door het kijken naar jostizenders?
In iedere samenleving zal er sprake zijn van beperking van de keuzevrijheid. Jij kunt niet voor jezelf bepalen dat je bij rood mag doorrijden en bji groen moet stoppen. Met dwang is in principe niets mis.
En je staat toch al geregistreerd bij de overheid. Wat maken die vingerafdrukken dan verder nog uit? Er kunnen veel nuttige zaken mee gedaan worden en veel belastingcenten mee bespaard. Terwijl jij nog steeds mag doen en roepen wat je maar wil (binnen de wettelijke grenzen).
Beter maken mensen zich druk over werkelijke beperkingen van onze vrijheid, zoals de woningbouwwet of te hoge belastingen.
The End Times are wild
pi_56762392
quote:

[..]

Maar een vingerafdruk? Ben je ook al gebrainwashed door de 'je hebt toch niks te verbergen'-gestapo van de overheid?
En nu is het een vingerafdruk, straks een irisscan, dan DNA, waar houdt het op? Als het zo doorgaat ben ik echt weg uit dit land.
know'm sayin?
word? word.
pi_56762419
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van pappen en nathouden, Truus en Henk zijn weer gerustgesteld want Nederland is veiliger geworden. Ze kijken naar de reportage op SBS 6 hoe een journalist een nepbom Schiphol binnen smokkelt. Hevig geschrokken blaat de politiek dat het veiliger moet en enige dagen later zien Truus en Henk op tv dat de beveiliging op Schiphol strenger is geworden. "Nu kunnen we eindelijk met een gerust hart op vakantie" zegt Truus.

Truus zou een voor zichzelf moeten gaan nadenken Dankzij dit soort mensen komt de politiek weg met vrijheidsbeperking onder het mom van 'veiligheid'. Okay, de veiligheid is groter geworden op schiphol, en nu?
Nu kan iemand met determinatie alsnog voor totale chaos zorgen. Gewoon hoppa een stinger-raket afvuren een halve kilometer van de landingsbaan en je hebt een 747 die op Amsterdam stort... Niemand die er ook maar bij stilstaat dat als iemand echt iets wil aanrichten het ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Wat mij zo ontzettend bevreemd is dat er meer dan 6 miljard mensen op aarde wonen en er maar zo weinig terrorisme is in verhouding. Gelet op het feit dat mensen irrationele, emotionele losgeslagen projectielen zijn vind ik het verdomd meevallen hoe weinig chaos er veroorzaakt wordt onder het mom van een geloof, een ideologie of een politieke mening.
Serieus, het woord terrorisme zegt het toch al? Terreur... De angst. Ja die kunnen we zeker wel overwinnen als we inderdaad angstig gaan worden en allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen in het leven gaan roepen omdat de terroristen anders winnen. Als je zo redeneert dan hebben de terroristen allang gewonnen, Truus en Henk beseffen het alleen nog niet .
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:31:16 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56762480
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

De zaak Joran geeft exact aan hoe de samenleving met beide benen nog in de Middeleeuwen staat. 7 (zeven!) miljoen kijkers op die ene avond. De halve bevolking, die niets beters te doen heeft dan de publiekelijke veroordeling van een tiener op televisie te bekijken. Gezien de overheid ook uit die mensen bestaat, geef ik mijn gegevens niet af.

Ik ga niet vrijwillig het risico lopen dat die josti's voor hun eigen entertainment in veels te grote dossiers kunnen bladeren. Om aan te geven dat dit mogelijk is, verwijs ik naar het feit dat het dossier van van Persie door meer dan 100 opsporingsambtenaren bekeken werd toen hij verdacht was. En nee, ik ben niet van plan een prof-voetballer te worden. Het gaat erom dat teveel ambtenaren overal bij kunnen, terwijl ze er niets te zoeken hebben.
quote:
En van ouden van dagen kun je niet verwachten dat ze niet bang worden wanneer ze SBS-6 kijken, de Telegraaf lezen en er buiten een jongen met donker haar op het pleintje staat.
Nee? Kan ik dat niet verwachten? Ik moet mijn hoop in de mensheid met de dag naar beneden stellen lijkt het wel.
quote:
Maar die mensen moeten toch ook brood kunnen halen bij de bakker? Of wil je SBS-6 en de Telegraaf ook gaan verbieden dan?
Hoewel het de trend van de afgelopen jaren is, zou ik problemen niet oplossen met verboden nee.
pi_56762482
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

In iedere samenleving zal er sprake zijn van beperking van de keuzevrijheid. Jij kunt niet voor jezelf bepalen dat je bij rood mag doorrijden en bji groen moet stoppen. Met dwang is in principe niets mis.
LOL!!
Je hebt geen idee waar je het over hebt hé?
Verkeersregels zijn er om de veiligheid op de openbare weg te waarborgen.

Welke veiligheid krijg je met het opslaan van vingerafdrukken?

En dan heb ik het niet eens over het feit dat de vergelijking zo krom is als wat.
quote:
En je staat toch al geregistreerd bij de overheid. Wat maken die vingerafdrukken dan verder nog uit?
Ook maar je DNA? Je doktersgegevens? Je politieke voorkeur? HELL... iedere ochter je urine automatisch laten controleren op verboden stoffen. Je hebt toch niks te verbergen?
quote:
Er kunnen veel nuttige zaken mee gedaan worden en veel belastingcenten mee bespaard.
Belastingcenten worden nooit bespaard Die worden wel weer op een andere manier weggegooid over één of andere balk.
quote:
Terwijl jij nog steeds mag doen en roepen wat je maar wil (binnen de wettelijke grenzen).
Je mag ALTIJD roepen wat je wil!
quote:
Beter maken mensen zich druk over werkelijke beperkingen van onze vrijheid, zoals de woningbouwwet of te hoge belastingen.
Waarom kun je je niet over beiden druk maken? Ik kan dat wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')