14.gifquote:Op donderdag 21 februari 2008 01:31 schreef YuckFou het volgende:
Typisch dat zelfs zo'n belangrijk onderwerp hier op Fok! langzaamaan weer naar beneden verdwijnt in de topiclijsten...
Je zou verwachten dat zo'n maatregel die iedereen treft veel meer zou leven, maar kennelijk zijn er wel heel erg veel mensen die onder het aangeleerde mom 'maar ik heb niks te verbergen' zich mee laten voeren in de waan van de veiligheid, "wij al uw gegevens, u een veilig leven" my ass, ik wil geen veilig leven, ik wil een echt leven,liefst met af en toe wat spanning en niet gepamperd van de wieg tot het graf...
Maarrrrr ik kwam op een ander forum de volgende link tegen, een demonstratie! jawel, een heuse, met mensen, op de dam, tegen deze wetgeving, en nou ben ik absoluut niet van het demonstreren, liever een grote bek op internet dan buiten staan met een spandoek, maar dit keer ga ik wel, en ik hoop met mij vele verontruste fokkers!
http://www.opstand.freedisk.nl/ <--hiero aanmelden, afwachten tot het echt serieus iets word en gaan! met z'n allen! en kabaal maken, want wat mij betreft is het genoeg geweest!!
VVD, CU, PvdA, CDA en PVV, wellicht ook SGP.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mag ik alvast inzetten op de PVV? Die, hilarisch genoeg, het woord VRIJHEID in haar naam heeft staan?
Vérre van zelfs ?! Heb je daar wat meer info over ? Ik was altijd overtuigd dat een vingerafdruk redelijk waterdicht is, ervan uitgaand dat je met genoeg herkenningspunten werkt ?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:58 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, en voor alle voorstanders: een vingerafdruk is vérre van uniek. Het lijkt in de verste verte dus niet op DNA. Vindt je een vingerafdruk, dan zijn er zo tientallen tot honderden Nederlanders met dezelfde.
Omdat er zoveel mensen zijn (en ieder mens 10 vingers) gebeurt het dat er mensen zijn die dezelfde kenmerken hebben.quote:Op maandag 25 februari 2008 00:47 schreef elcastel het volgende:
Ik weet niet beter dan dat je geen hele vingerafdruk nodig hebt, maar 12 herkenningspunten, vanuit een deel van de vingerafdruk. Kom je daar niet aan, dan is de vingerafdruk onbetrouwbaar. Voor de rest is het waterdicht/uniek. Dat is de korte versie die ik ken.
-edit- aantal
Helaas ... zo slim dacht ik dus ook te zijn, maar die vlieger gaat niet meer op!quote:Op maandag 25 februari 2008 09:56 schreef ethiraseth het volgende:
Schijnbaar komt die verplichte vingerafdruk al per volgend jaar er.
Ik ga maar voor die tijd een nieuw paspoort aanvragen
Dan mag je wel opschietenquote:Op maandag 25 februari 2008 10:07 schreef ethiraseth het volgende:
Hmpf, dan maar proberen voor die tijd te emigreren naar IJsland of Noorwegen ofzo.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 01:31 schreef YuckFou het volgende:
http://www.opstand.freedisk.nl/ <--hiero aanmelden, afwachten tot het echt serieus iets word en gaan! met z'n allen! en kabaal maken, want wat mij betreft is het genoeg geweest!!
Dat van die 12 kenmerken sowieso. Daarnaast doen veel mensen wat meer dan typen, pincode's intoetsen na het boodschappen doen en koken met hun vingers.quote:Op maandag 25 februari 2008 00:47 schreef elcastel het volgende:
Ik weet niet beter dan dat je geen hele vingerafdruk nodig hebt, maar 12 herkenningspunten, vanuit een deel van de vingerafdruk. Kom je daar niet aan, dan is de vingerafdruk onbetrouwbaar. Voor de rest is het waterdicht/uniek. Dat is de korte versie die ik ken.
-edit- aantal
Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord. Met een beetje pech wordt 't dan al heel snel 'je muil houden en op het bureau jezelf moeten verantwoorden'. Waarna 'n klacht indienen weinig zin heeft, want ja, waar gehakt wordt vallen spaanders, en de toko moet wel draaiende gehouden worden.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:41 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld vroeger een baantje in de staalbouw gehad. Dan komen er gewoon allemaal kleine sneetjes in je vingertoppen. Allemaal niets ernstig en het herstelt weer redelijk snel, maar ik kan me voorstellen dat het een hoop gezeik oplevert bij de douane als je vinger niet overeenkomt met die op je paspoort. (Omdat je sneetjes in je vinger hebt en die op het paspoort niet, of andersom, of de sneetjes liggen op andere plekken.)
Jij hebt waarschijnlijk nooit van procedures gehoord.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord.
O jawel, maar al te goed. Ik weet dat er in iedere tak van sport teveel kutkneuzen rondlopen die 't presteren om zelfs de beste procedures om zeep te helpen met een totaal-van-de-pot-gerukte interpretatie. Of die fouten maken en dat niet durven, willen of kunnen toegeven.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij hebt waarschijnlijk nooit van procedures gehoord.
't is niet dat ik iets heb tegen MBO'ers hoor. Domheid komt ook voor bij academen. Maar je eigen onwetendheid verbloemen door keihard vast te houden aan procedures vind ik typerend voor MBO'ers en managers. (en MBO'ers mogen nu beledigd zijnquote:Ook weer zwaar denigrerend dat je expliciet MBO-ers moet noemen, alsof dat allemaal vercrackte debielen zijn
En je hebt dan een 100%-je-bent-de-lul-garantie. Blijf je rustig dan wordt in je dossier opgeschreven dat je 'wel iets té rustig bent' en als je druk gaat doen, dan heeft het systeem gewerkt want als je niets fout doet zou men niet zo druk reageren.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord. Met een beetje pech wordt 't dan al heel snel 'je muil houden en op het bureau jezelf moeten verantwoorden'. Waarna 'n klacht indienen weinig zin heeft, want ja, waar gehakt wordt vallen spaanders, en de toko moet wel draaiende gehouden worden.
Die kneuzen die jij bedoelt, zitten allemaal in de top.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:01 schreef gronk het volgende:
[..]
O jawel, maar al te goed. Ik weet dat er in iedere tak van sport teveel kutkneuzen rondlopen die 't presteren om zelfs de beste procedures om zeep te helpen met een totaal-van-de-pot-gerukte interpretatie. Of die fouten maken en dat niet durven, willen of kunnen toegeven.
Wie de procedures niet volgt moet rekening houden met ontslag.quote:Daarnaast: Procedures zijn een middel, geen doel.
Dat noemen ze dan een 'win-win-situatie'quote:Op maandag 25 februari 2008 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En je hebt dan een 100%-je-bent-de-lul-garantie. Blijf je rustig dan wordt in je dossier opgeschreven dat je 'wel iets té rustig bent' en als je druk gaat doen, dan heeft het systeem gewerkt want als je niets fout doet zou men niet zo druk reageren.
Domheid en naïviteit komt juist voor bij academici.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:01 schreef gronk het volgende:
't is niet dat ik iets heb tegen MBO'ers hoor. Domheid komt ook voor bij academen. Maar je eigen onwetendheid verbloemen door keihard vast te houden aan procedures vind ik typerend voor MBO'ers en managers. (en MBO'ers mogen nu beledigd zijn)
Ja, en zo kweek je dus angsthazen die niet van de procedures af durven te wijken.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:03 schreef JohnDope het volgende:
Wie de procedures niet volgt moet rekening houden met ontslag.
Ja dit soort zaken krijg je wanneer uitvoerders van de procedures afwijken.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, en zo kweek je dus angsthazen die niet van de procedures af durven te wijken.
quote:Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord.
Da's geen domheid en naïviteit, maar verwondering en creativiteit, en in de tijd van de kenniseconomie kun je --door dat goed uit te venten-- daar flink mee binnenlopen.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Domheid en naïviteit komt juist voor bij academici.![]()
Het probleem van een gemiddelde academicus is: dat diegene veel te veel volgens het boekje gestudeerd heeft en niet of nauwelijks de Universiteit van het Leven heeft door lopen.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:09 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's geen domheid en naïviteit, maar verwondering en creativiteit, en in de tijd van de kenniseconomie kun je --door dat goed uit te venten-- daar flink mee binnenlopen.![]()
In tegendeel tot laagbetaalde productiebaantjes.
De Universiteit van het Leven. Als in: "Ik voel aan m'n water dat dit de schuldige is, dat was bij de vorige 10 waarvan we de vingerafdrukken vonden ook zo"?quote:Op maandag 25 februari 2008 23:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het probleem van een gemiddelde academicus is, dat diegene veel te veel volgens het boekje gestudeerd heeft en niet of nauwlijks de Universiteit van het Leven heeft door lopen.
Je weet dat ik een goed punt heb.quote:
Eh, nee. Echt niet.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet dat ik een goed punt heb.
Als je het nog een paar keer zegt, ga je het van zelf geloven.quote:
Ik weet dat jij zelf geen idee hebt wat je met "De universiteit van het leven" bedoelt. Of je moet het even willen toelichten natuurlijk.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet dat ik een goed punt heb.
Als ik dat nog aan jou moet uitleggen, heb jij nog helemaal niks van het leven gezien en begrepen.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:20 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Of je moet het even willen toelichten natuurlijk.
We laten ons graag voorlichten door een expert.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef JohnDope het volgende:
Als ik dat nog aan jou moet uitleggen, heb jij nog helemaal nog niks van het leven gezien en begrepen.
Ik weet wel dat "de universiteit van het leven" een term is die wordt gebruikt door mensen die verkeerde vrienden maken, keer op keer bedrogen worden door hun partner of worden gepakt tijdens het jatten van een auto en de bak indraaien, en te stom zijn om hun eigen fouten in te zien en het zo weer zouden doen.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als ik dat nog aan jou moet uitleggen, heb jij nog helemaal nog niks van het leven gezien en begrepen.
I rest my case.
Dezelfde kenmerken maken nog niet dezelfde vingerafdruk. Met het Nederlandse systeem (Havank) kán het volgens mij niet verkeerd gaan, die jongens werken zo goed als foutloos en als het niet betrouwbaar is, dan valt een vingerafdruk af (ook als bewijsstuk).quote:Op maandag 25 februari 2008 02:55 schreef Xith het volgende:
Omdat er zoveel mensen zijn (en ieder mens 10 vingers) gebeurt het dat er mensen zijn die dezelfde kenmerken hebben.
Dus mogen ze nu zich niet zorgen maken om het verdere verval van de privacy in nederland?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:25 schreef Iblis het volgende:
D66, was dat niet die partij van Van Boxtel die in de rol van minister groot voorstander en pleitbezorger van de identificatieplicht was?
Klopt dat was vlak na 9/11. D'66 is aan het verschuiven in de juiste richting.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:25 schreef Iblis het volgende:
D66, was dat niet die partij van Van Boxtel die in de rol van minister groot voorstander en pleitbezorger van de identificatieplicht was?
Ja, de littekens zijn over het algemeen tijdelijk. Afhankelijk uiteraard van de minimale beschadigingen. Sommigen helen binnen een week, sommigen binnen een half jaar, sommigen echter niet meer. (zulke heb ik zelf niet) Waar ik mee zit is dat zo'n vingerafdruk dus van dag tot dag kan veranderen. Het lijkt me dat geen enkel systeem daar goed mee overweg kan gaan. Zo wijkt mijn vingerafdruk van een jaar geleden dus erg af met die van gister, en die van gister weer met die van vandaag, als ik die werkzaamheden nog zou doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dezelfde kenmerken maken nog niet dezelfde vingerafdruk. Met het Nederlandse systeem (Havank) kán het volgens mij niet verkeerd gaan, die jongens werken zo goed als foutloos en als het niet betrouwbaar is, dan valt een vingerafdruk af (ook als bewijsstuk).
De reden dat ik er over begon is omdat het naar mijn weten een betrouwbaar middel is míts de juiste mensen er mee werken op het juiste systeem. En dat is in dit verhaal het probleem, omdat ze een open systeem willen. En in het geval van een paspoortcontrole dus niet praktisch; je kunt niet overal een dactyloscoop neerzetten, die constant afdrukken controleert. Aan de vingerafdruk zelf zal het niet zo snel liggen.
@ Yildiz : die lidtekens zijn tijdelijk neem ik aan ? Anders heb je slechts een herkenningspunt extra natuurlijk.
Voorzover ik weet is 't een EU-besluit, waar weinig meer aan te veranderen valt. Buiten dan 'we doen 't niet', maar goed, nederland is zo'n beetje het braafste jongetje van de klas, dus dat lijkt me niet zo'n optie...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:58 schreef NgInE het volgende:
maar staat het al vast dat deze maatregelen er gaan komen? of moet het nog doorgevoerd worden?
Niet helemaal, de vingerafdruk zelf zal altijd weer hetzelfde terugkeren zoals hij ooit bedoeld was. En een vingerafdruk heeft wel meer herkenningspunten dan 12 stuks, die 12 hanteren ze omdat je vanaf dat punt al een 'hit' hebt al dan niet. De lidtekens kunnen wel degelijk veroorzaken dat een vingerafdruk niet meer bruikbaar is, zoals het nu is, is de vingerafdruk dan geen bewijsstuk. Als ze de vingerafdruk op een ID stoppen en de controle ervan overlaten aan 'Jan en alleman' dan is de hele betrouwbaarheid gelijk weg, dactyloscoop ben je niet zomaar en is niet voor iedereen weggelegd. Begrijp me niet verkeerd, dit is precies de reden dat ik tegen een afdruk in een ID ben. Schijnveiligheid is daar precies het juiste woord voor.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:31 schreef Yildiz het volgende:
Ja, de littekens zijn over het algemeen tijdelijk. Afhankelijk uiteraard van de minimale beschadigingen. Sommigen helen binnen een week, sommigen binnen een half jaar, sommigen echter niet meer. (zulke heb ik zelf niet) Waar ik mee zit is dat zo'n vingerafdruk dus van dag tot dag kan veranderen. Het lijkt me dat geen enkel systeem daar goed mee overweg kan gaan. Zo wijkt mijn vingerafdruk van een jaar geleden dus erg af met die van gister, en die van gister weer met die van vandaag, als ik die werkzaamheden nog zou doen.
Ok, daar heb je gelijk in. Ik bekeek het zelf van praktisch oogpunt, zoals de scanners icm littekens, in plaats van te focussen op de vingerafdruk zelf. Dan zijn we het behoorlijk eens, denk ik zo.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Niet helemaal, de vingerafdruk zelf zal altijd weer hetzelfde terugkeren zoals hij ooit bedoeld was. En een vingerafdruk heeft wel meer herkenningspunten dan 12 stuks, die 12 hanteren ze omdat je vanaf dat punt al een 'hit' hebt al dan niet. De lidtekens kunnen wel degelijk veroorzaken dat een vingerafdruk niet meer bruikbaar is, zoals het nu is, is de vingerafdruk dan geen bewijsstuk. Als ze de vingerafdruk op een ID stoppen en de controle ervan overlaten aan 'Jan en alleman' dan is de hele betrouwbaarheid gelijk weg, dactyloscoop ben je niet zomaar en is niet voor iedereen weggelegd. Begrijp me niet verkeerd, dit is precies de reden dat ik tegen een afdruk in een ID ben. Schijnveiligheid is daar precies het juiste woord voor.
Maar een vingerafdruk is 100% uniek en met de juiste beoordeling ervan, is het een betrouwbaar bewijsstuk. Dat die beoordeling wel eens beroerd is, maakt een vingerafdruk niet minder uniek. In het Nederlandse (Havank) systeem heb ik wel vertrouwen, ik zou het lekker in die hoek houden, dan zie ik meer in een Iris scan, al weet ik niet hoe uniek die is en hoe betrouwbaar de meet methoden daarvoor zijn. Overigens ben ik dan nog van mening dat je dat aan de mensen zelf moet overlaten en niet moet verplichten.
Dat klopt ja. Het ging mij erom dat de vingerafdruk dus wel degelijk uniek is, maar dat een afdruk niet altijd bruikbaar is, nuance zeg maar.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:04 schreef Yildiz het volgende:
Ok, daar heb je gelijk in. Ik bekeek het zelf van praktisch oogpunt, zoals de scanners icm littekens, in plaats van te focussen op de vingerafdruk zelf. Dan zijn we het behoorlijk eens, denk ik zo.
Het is een EU besluit, maar in Nederland nog niet volledig goedgekeurd!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Voorzover ik weet is 't een EU-besluit, waar weinig meer aan te veranderen valt. Buiten dan 'we doen 't niet', maar goed, nederland is zo'n beetje het braafste jongetje van de klas, dus dat lijkt me niet zo'n optie...
Tja, er moet toch officiele bevestiging zijn ervan hè. En dat komt er als het goed is nu.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:52 schreef ron1872 het volgende:
Groen Links heeft het kabinet nu officieel gevraagd of er inderdaad kabinetsplannen in de maak zijn om een database aan te leggen van vingerafdrukken van de gehele bevolking:
http://www.security.nl/ar(...)rukken_database.html
Wel humor, heel Nederland weet het al en GL gaat het even navragen
quote:De onderzoekers zelf verwachten dat passagiers zich niet storen aan camera's en microfoons rond hun stoel.
Op veel andere plaatsen hangen immers al bewakingscamera's.
Men is echt de weg kwijt volgens mijquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:45 schreef cyber_rebel het volgende:
http://www.nu.nl/news/145(...)gtuigpassagiers.html
En de beperking van privacy gaat dus weer een stap verder. Betwijfel sterk of dit ook maar 1 aanslag helpt te voorkomen. Ondertussen zal het wel weer een hoop geld kosten.
En dan dit stuk uit dat artikel:
[..]
FOK!users verwachten dat de onderzoekers een deegroller in hun achterste niet erg vinden. Ze poepen er immers al mee, en de deegroller ligt klaar in de la.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:45 schreef cyber_rebel het volgende:
En de beperking van privacy gaat dus weer een stap verder. Betwijfel sterk of dit ook maar 1 aanslag helpt te voorkomen. Ondertussen zal het wel weer een hoop geld kosten.
[..]
Ik ga lekker verdacht doen in het vliegtuig voortaan, en ik hoop dat iedereen meedoetquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:45 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Goh, toeval?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:40 schreef Jarno het volgende:
Hey, maar het is de overheid hoor. Die zal echt wel discreet omgaan met al die vertrouwelijke info.
Toch?
Toch...?
quote:De binnenlandse veiligheidsdienst kwam de cd en laptop de volgende dag zes man sterk ophalen. Van iedereen die het apparaat en de schijf in handen had gehad werden DNA-monsters en vingerafdrukken afgenomen, zei Parry.
Het gaat eigenlijk nog veel verder: jij als goedwillende burger die zijn/haar burgerplicht vervuld moet nu als een ouderwetse criminineel vingerafdrukken maken (en dna afstaan). Dit vraagt dus gewoon om terrorisme, tegen de staat.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:38 schreef Xith het volgende:
Lol dat is wel heel 'big brother' zeg, van iedereen die de disk gezien heeft DNA samples nemen.
Vraag me af wat voor reden ze hiervoor gegeven hebben. En wat ze zouden doen als je weigert. Ik zou het niet geven als ze niet met een verdraaid goede reden komen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:38 schreef Xith het volgende:
Lol dat is wel heel 'big brother' zeg, van iedereen die de disk gezien heeft DNA samples nemen.
Hela hela, je hebt toch zeker niets te verbergen he!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:14 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Vraag me af wat voor reden ze hiervoor gegeven hebben. En wat ze zouden doen als je weigert. Ik zou het niet geven als ze niet met een verdraaid goede reden komen.
Nou eigenlijk...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:25 schreef Jarno het volgende:
Hela hela, je hebt toch zeker niets te verbergen he!
http://en.wikipedia.org/w(...)pping_case_2004-2005quote:The Greek telephone tapping case of 2004-2005, also referred to as Greek Watergate, involved the illegal tapping of more than 100 mobile phones on the Vodafone Greece network belonging mostly to members of the Greek government and top-ranking civil servants.
(...)
The Ericsson switches used by Vodafone Greece were compromised and unauthorized software was installed that made use of legitimate tapping modules, known as “lawful interception”, while bypassing the normal monitoring and logging that would take place when a legal tap is set up.
(...)
The taps (...) were removed in January 2005 without discovering the identity of the perpetrators.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |