abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2008 @ 23:03:33 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56975670
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord. Met een beetje pech wordt 't dan al heel snel 'je muil houden en op het bureau jezelf moeten verantwoorden'. Waarna 'n klacht indienen weinig zin heeft, want ja, waar gehakt wordt vallen spaanders, en de toko moet wel draaiende gehouden worden.

En je hebt dan een 100%-je-bent-de-lul-garantie. Blijf je rustig dan wordt in je dossier opgeschreven dat je 'wel iets té rustig bent' en als je druk gaat doen, dan heeft het systeem gewerkt want als je niets fout doet zou men niet zo druk reageren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56975676
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:01 schreef gronk het volgende:

[..]

O jawel, maar al te goed. Ik weet dat er in iedere tak van sport teveel kutkneuzen rondlopen die 't presteren om zelfs de beste procedures om zeep te helpen met een totaal-van-de-pot-gerukte interpretatie. Of die fouten maken en dat niet durven, willen of kunnen toegeven.
Die kneuzen die jij bedoelt, zitten allemaal in de top.
quote:
Daarnaast: Procedures zijn een middel, geen doel.
Wie de procedures niet volgt moet rekening houden met ontslag.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 25 februari 2008 @ 23:06:26 #228
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56975766
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En je hebt dan een 100%-je-bent-de-lul-garantie. Blijf je rustig dan wordt in je dossier opgeschreven dat je 'wel iets té rustig bent' en als je druk gaat doen, dan heeft het systeem gewerkt want als je niets fout doet zou men niet zo druk reageren.
Dat noemen ze dan een 'win-win-situatie'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56975767
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:01 schreef gronk het volgende:

't is niet dat ik iets heb tegen MBO'ers hoor. Domheid komt ook voor bij academen. Maar je eigen onwetendheid verbloemen door keihard vast te houden aan procedures vind ik typerend voor MBO'ers en managers. (en MBO'ers mogen nu beledigd zijn )
Domheid en naïviteit komt juist voor bij academici.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 25 februari 2008 @ 23:07:31 #230
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56975785
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:03 schreef JohnDope het volgende:

Wie de procedures niet volgt moet rekening houden met ontslag.
Ja, en zo kweek je dus angsthazen die niet van de procedures af durven te wijken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56975827
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, en zo kweek je dus angsthazen die niet van de procedures af durven te wijken.
Ja dit soort zaken krijg je wanneer uitvoerders van de procedures afwijken.
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:09:32 #232
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56975829
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Domheid en naïviteit komt juist voor bij academici.
Da's geen domheid en naïviteit, maar verwondering en creativiteit, en in de tijd van de kenniseconomie kun je --door dat goed uit te venten-- daar flink mee binnenlopen.

In tegendeel tot laagbetaalde productiebaantjes.
pi_56975870
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:09 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's geen domheid en naïviteit, maar verwondering en creativiteit, en in de tijd van de kenniseconomie kun je --door dat goed uit te venten-- daar flink mee binnenlopen.

In tegendeel tot laagbetaalde productiebaantjes.
Het probleem van een gemiddelde academicus is: dat diegene veel te veel volgens het boekje gestudeerd heeft en niet of nauwelijks de Universiteit van het Leven heeft door lopen.
op fok haal je die lieden er overigens zo uit.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:13:41 #234
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56975921
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het probleem van een gemiddelde academicus is, dat diegene veel te veel volgens het boekje gestudeerd heeft en niet of nauwlijks de Universiteit van het Leven heeft door lopen.
De Universiteit van het Leven. Als in: "Ik voel aan m'n water dat dit de schuldige is, dat was bij de vorige 10 waarvan we de vingerafdrukken vonden ook zo"?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56975956
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:13 schreef HenryHill het volgende:

[..]

De Universiteit van het Leven.
Je weet dat ik een goed punt heb.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:17:57 #236
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56976034
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Eh, nee. Echt niet.
pi_56976051
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Eh, nee. Echt niet.
Als je het nog een paar keer zegt, ga je het van zelf geloven.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:20:58 #238
67978 HenryHill
pi_56976120
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet dat jij zelf geen idee hebt wat je met "De universiteit van het leven" bedoelt. Of je moet het even willen toelichten natuurlijk.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56976204
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:20 schreef HenryHill het volgende:

[..]
Of je moet het even willen toelichten natuurlijk.
Als ik dat nog aan jou moet uitleggen, heb jij nog helemaal niks van het leven gezien en begrepen.

I rest my case.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:25:30 #240
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56976234
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef JohnDope het volgende:

Als ik dat nog aan jou moet uitleggen, heb jij nog helemaal nog niks van het leven gezien en begrepen.
We laten ons graag voorlichten door een expert.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:30:02 #241
67978 HenryHill
pi_56976348
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als ik dat nog aan jou moet uitleggen, heb jij nog helemaal nog niks van het leven gezien en begrepen.

I rest my case.
Ik weet wel dat "de universiteit van het leven" een term is die wordt gebruikt door mensen die verkeerde vrienden maken, keer op keer bedrogen worden door hun partner of worden gepakt tijdens het jatten van een auto en de bak indraaien, en te stom zijn om hun eigen fouten in te zien en het zo weer zouden doen.

Die beroepen zich (trots, ook nog) dat ze "de universiteit van het leven" hebben doorlopen.

Nu jij weer.
pi_56976375
“A society that will trade a little liberty for a little order will lose both, and deserve neither”
- Thomas Jefferson
pi_56982194
En vanmorgen onder de aandacht in Goedenmorgen Nederland:

http://player.omroep.nl/?aflID=6566973

Vanaf tijdstip 1:20 o.a. met Alexander Pechtold (D'66).
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:25:27 #244
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56982523
D66, was dat niet die partij van Van Boxtel die in de rol van minister groot voorstander en pleitbezorger van de identificatieplicht was?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:50:24 #245
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56983021
quote:
Op maandag 25 februari 2008 02:55 schreef Xith het volgende:
Omdat er zoveel mensen zijn (en ieder mens 10 vingers) gebeurt het dat er mensen zijn die dezelfde kenmerken hebben.
Dezelfde kenmerken maken nog niet dezelfde vingerafdruk. Met het Nederlandse systeem (Havank) kán het volgens mij niet verkeerd gaan, die jongens werken zo goed als foutloos en als het niet betrouwbaar is, dan valt een vingerafdruk af (ook als bewijsstuk).

De reden dat ik er over begon is omdat het naar mijn weten een betrouwbaar middel is míts de juiste mensen er mee werken op het juiste systeem. En dat is in dit verhaal het probleem, omdat ze een open systeem willen. En in het geval van een paspoortcontrole dus niet praktisch; je kunt niet overal een dactyloscoop neerzetten, die constant afdrukken controleert. Aan de vingerafdruk zelf zal het niet zo snel liggen.

@ Yildiz : die lidtekens zijn tijdelijk neem ik aan ? Anders heb je slechts een herkenningspunt extra natuurlijk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:16:37 #246
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56983531
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:25 schreef Iblis het volgende:
D66, was dat niet die partij van Van Boxtel die in de rol van minister groot voorstander en pleitbezorger van de identificatieplicht was?
Dus mogen ze nu zich niet zorgen maken om het verdere verval van de privacy in nederland?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56983717
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:25 schreef Iblis het volgende:
Klopt dat was vlak na 9/11. D'66 is aan het verschuiven in de juiste richting.
pi_56984951
Tot nu toe is D66 kennelijk de enige partij die wil reageren op wat er gebeurt. De rest slaapt lekker verder, net zoals het nederlandse volk!

Dombo's wordt wakker!!! Het gaat om je vrijheid.

Wie zijn vrijheid niet ziet en verdedigt, verdient hem ook niet!
pi_56995150
maar staat het al vast dat deze maatregelen er gaan komen? of moet het nog doorgevoerd worden?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:31:58 #250
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56998898
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:50 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dezelfde kenmerken maken nog niet dezelfde vingerafdruk. Met het Nederlandse systeem (Havank) kán het volgens mij niet verkeerd gaan, die jongens werken zo goed als foutloos en als het niet betrouwbaar is, dan valt een vingerafdruk af (ook als bewijsstuk).

De reden dat ik er over begon is omdat het naar mijn weten een betrouwbaar middel is míts de juiste mensen er mee werken op het juiste systeem. En dat is in dit verhaal het probleem, omdat ze een open systeem willen. En in het geval van een paspoortcontrole dus niet praktisch; je kunt niet overal een dactyloscoop neerzetten, die constant afdrukken controleert. Aan de vingerafdruk zelf zal het niet zo snel liggen.

@ Yildiz : die lidtekens zijn tijdelijk neem ik aan ? Anders heb je slechts een herkenningspunt extra natuurlijk.
Ja, de littekens zijn over het algemeen tijdelijk. Afhankelijk uiteraard van de minimale beschadigingen. Sommigen helen binnen een week, sommigen binnen een half jaar, sommigen echter niet meer. (zulke heb ik zelf niet) Waar ik mee zit is dat zo'n vingerafdruk dus van dag tot dag kan veranderen. Het lijkt me dat geen enkel systeem daar goed mee overweg kan gaan. Zo wijkt mijn vingerafdruk van een jaar geleden dus erg af met die van gister, en die van gister weer met die van vandaag, als ik die werkzaamheden nog zou doen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')