abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2008 @ 01:31:35 #201
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_56876307
Typisch dat zelfs zo'n belangrijk onderwerp hier op Fok! langzaamaan weer naar beneden verdwijnt in de topiclijsten...
Je zou verwachten dat zo'n maatregel die iedereen treft veel meer zou leven, maar kennelijk zijn er wel heel erg veel mensen die onder het aangeleerde mom 'maar ik heb niks te verbergen' zich mee laten voeren in de waan van de veiligheid, "wij al uw gegevens, u een veilig leven" my ass, ik wil geen veilig leven, ik wil een echt leven,liefst met af en toe wat spanning en niet gepamperd van de wieg tot het graf...
Maarrrrr ik kwam op een ander forum de volgende link tegen, een demonstratie! jawel, een heuse, met mensen, op de dam, tegen deze wetgeving, en nou ben ik absoluut niet van het demonstreren, liever een grote bek op internet dan buiten staan met een spandoek, maar dit keer ga ik wel, en ik hoop met mij vele verontruste fokkers!
http://www.opstand.freedisk.nl/ <--hiero aanmelden, afwachten tot het echt serieus iets word en gaan! met z'n allen! en kabaal maken, want wat mij betreft is het genoeg geweest!!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_56876641
Het lijkt wel alsof de politici liever onze grondrechten kwijt zijn dan lief. Stukje bij stukje wordt onze grondwet afgeschaft en wordt de controlestaat opgebouwd. Die gelaatsscan gebruiken om je gezicht automatisch te laten scannen door camera's, want zo ver zijn ze er nu al mee. Het is zelfs al zo ver dat ze ook kunnen zien in wat voor een mood je bent en of je "verdacht" kijkt. Zo krijg je een maatschappij waar iedereen een robot is en die sterk zal lijken op die van Big Brother.
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
pi_56876656
Check ook dit supermooie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=jJTLL1UjvfU
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
  zondag 24 februari 2008 @ 16:51:51 #204
142208 zangerbob3
Check mijn nieuwe sing0l !
pi_56950107
*kick* en tevens tvp aangezien ik niet als een stuk vee wil worden gechipt!
  zondag 24 februari 2008 @ 17:44:28 #205
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56951168
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 01:31 schreef YuckFou het volgende:
Typisch dat zelfs zo'n belangrijk onderwerp hier op Fok! langzaamaan weer naar beneden verdwijnt in de topiclijsten...
Je zou verwachten dat zo'n maatregel die iedereen treft veel meer zou leven, maar kennelijk zijn er wel heel erg veel mensen die onder het aangeleerde mom 'maar ik heb niks te verbergen' zich mee laten voeren in de waan van de veiligheid, "wij al uw gegevens, u een veilig leven" my ass, ik wil geen veilig leven, ik wil een echt leven,liefst met af en toe wat spanning en niet gepamperd van de wieg tot het graf...
Maarrrrr ik kwam op een ander forum de volgende link tegen, een demonstratie! jawel, een heuse, met mensen, op de dam, tegen deze wetgeving, en nou ben ik absoluut niet van het demonstreren, liever een grote bek op internet dan buiten staan met een spandoek, maar dit keer ga ik wel, en ik hoop met mij vele verontruste fokkers!
http://www.opstand.freedisk.nl/ <--hiero aanmelden, afwachten tot het echt serieus iets word en gaan! met z'n allen! en kabaal maken, want wat mij betreft is het genoeg geweest!!
14.gif

Toch leuk, die privacy disclaimer onderaan die pagina...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56951250
Ik vind het eng. Echt waar. Ik voel mij daadwerkelijk bedreigd door de overheid.
pi_56951804
Ik heb er niet veel op tegen als deze gegevens opgenomen worden, ik ben er alleen op tegen dat elke VMBO agent mijn gegevens kan inzien. Als deze databank er is zou er een aparte commissie moeten zijn die elke aanvraag beoordeelt om te kijken of hij in de database gezocht mag worden. Dus niet voor elke winkeldiefstal een zoektocht maar wel voor zwaardere vergrijpen of herhaaldelijk stelen.

Als de opsporingsinstanties onbeperkt mogen zoeken is het hek van de dam. Laat ze maar per zoektocht heel duidelijk opschrijven waarom het nodig is om de persoon achter de vingerafdruk te vinden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_56953252
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mag ik alvast inzetten op de PVV? Die, hilarisch genoeg, het woord VRIJHEID in haar naam heeft staan?
VVD, CU, PvdA, CDA en PVV, wellicht ook SGP.
  maandag 25 februari 2008 @ 00:19:20 #209
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56959753
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:58 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, en voor alle voorstanders: een vingerafdruk is vérre van uniek. Het lijkt in de verste verte dus niet op DNA. Vindt je een vingerafdruk, dan zijn er zo tientallen tot honderden Nederlanders met dezelfde.
Vérre van zelfs ?! Heb je daar wat meer info over ? Ik was altijd overtuigd dat een vingerafdruk redelijk waterdicht is, ervan uitgaand dat je met genoeg herkenningspunten werkt ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 25 februari 2008 @ 00:42:53 #210
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56960061
Kort: het patroon is redelijk waterdicht, de kenmerken niet.

Vergelijk: met 'geslacht, haarkleur, lengte, gewicht' heb je ook nog 'dubbelen' onder de nederlanders. Daarvoor moet je dingen gebruiken als 'moedervlekken' en andere dingen. Gebruik maken van het hele patroon is moeilijker, kost meer opslag, etc.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 25 februari 2008 @ 00:47:49 #211
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_56960143
Ik weet niet beter dan dat je geen hele vingerafdruk nodig hebt, maar 12 herkenningspunten, vanuit een deel van de vingerafdruk. Kom je daar niet aan, dan is de vingerafdruk onbetrouwbaar. Voor de rest is het waterdicht/uniek. Dat is de korte versie die ik ken.

-edit- aantal

[ Bericht 8% gewijzigd door elcastel op 25-02-2008 00:54:59 ]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_56961068
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:47 schreef elcastel het volgende:
Ik weet niet beter dan dat je geen hele vingerafdruk nodig hebt, maar 12 herkenningspunten, vanuit een deel van de vingerafdruk. Kom je daar niet aan, dan is de vingerafdruk onbetrouwbaar. Voor de rest is het waterdicht/uniek. Dat is de korte versie die ik ken.

-edit- aantal
Omdat er zoveel mensen zijn (en ieder mens 10 vingers) gebeurt het dat er mensen zijn die dezelfde kenmerken hebben.
pi_56961086
Giving up liberties for freedom is a sign of sheep behaviour; liberty is a synonym to freedom.
  maandag 25 februari 2008 @ 09:56:00 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56963001
Schijnbaar komt die verplichte vingerafdruk al per volgend jaar er.

Ik ga maar voor die tijd een nieuw paspoort aanvragen zodat ik hopelijk deze onzin kan ontlopen en serieus overwegen om voor het verlopen van dat nieuwe paspoort overwegen te emigreren naar een land wat nog een beetje zijn burgers vertrouwt. Als die er nog zijn tenminste.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56963126
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:56 schreef ethiraseth het volgende:
Schijnbaar komt die verplichte vingerafdruk al per volgend jaar er.

Ik ga maar voor die tijd een nieuw paspoort aanvragen
Helaas ... zo slim dacht ik dus ook te zijn, maar die vlieger gaat niet meer op!

Vanaf 28 juni 2009 moeten alle paspoorthouders vingerafdrukken in het paspoort hebben. Hetzelfde geldt voor de ID-kaart. Hoe ze het willen doen weet ik niet:

Of iedereen een nieuw paspoort/ID-kaart per die datum.
Of toevoegen aan het bestaande paspoort/ID-kaart.
  maandag 25 februari 2008 @ 10:07:00 #217
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56963156
Hmpf, dan maar proberen voor die tijd te emigreren naar IJsland of Noorwegen ofzo.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56971796
quote:
Op maandag 25 februari 2008 10:07 schreef ethiraseth het volgende:
Hmpf, dan maar proberen voor die tijd te emigreren naar IJsland of Noorwegen ofzo.
Dan mag je wel opschieten

Er staat inmiddels een oproep van Pechtold op teletekst:

http://bp3.blogger.com/_X(...)s1600-h/Pechtold.gif
pi_56973197
Het verschil tussen Nederland en China is: dat de Burgers in China veel meer vrijheid hebben en weten waar ze aan toe zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56973670
dit zat er dik aan te komen. en inderdaad: als wij (het volk) niks doen, is het alleen maar eek kwestie van tijd voordat het woord 'privacy' niet meer bestaat. ik zal nooit buigen voor dit soort schein democratie. demonstreer en ik zal er bij zijn!

btw; is er al een centrale site/actie groep waar mensen terrecht kunnen voor verdere informatie m.b.t. dit onderwerp?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 25 februari 2008 @ 22:24:15 #221
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56974537
Jazeker:
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 01:31 schreef YuckFou het volgende:
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  maandag 25 februari 2008 @ 22:41:23 #222
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56974991
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:47 schreef elcastel het volgende:

-edit- aantal
Dat van die 12 kenmerken sowieso. Daarnaast doen veel mensen wat meer dan typen, pincode's intoetsen na het boodschappen doen en koken met hun vingers.

Ik heb bijvoorbeeld vroeger een baantje in de staalbouw gehad. Dan komen er gewoon allemaal kleine sneetjes in je vingertoppen. Allemaal niets ernstig en het herstelt weer redelijk snel, maar ik kan me voorstellen dat het een hoop gezeik oplevert bij de douane als je vinger niet overeenkomt met die op je paspoort. (Omdat je sneetjes in je vinger hebt en die op het paspoort niet, of andersom, of de sneetjes liggen op andere plekken.)

Het gaf andere mensen met gelijke achtergrond wel gezeik met stappen. Waar dan bij wijze van proef een scanner voor vingerafdruk stond om leden sneller toe te laten. Die scanner weigerde dus gewoon mooi.
Indertijd kon ik me ook al niet vinden in de vingerafdruk, dus t is nét geen persoonlijke ervaring...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:50:21 #223
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56975284
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:41 schreef Yildiz het volgende:

Ik heb bijvoorbeeld vroeger een baantje in de staalbouw gehad. Dan komen er gewoon allemaal kleine sneetjes in je vingertoppen. Allemaal niets ernstig en het herstelt weer redelijk snel, maar ik kan me voorstellen dat het een hoop gezeik oplevert bij de douane als je vinger niet overeenkomt met die op je paspoort. (Omdat je sneetjes in je vinger hebt en die op het paspoort niet, of andersom, of de sneetjes liggen op andere plekken.)
Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord. Met een beetje pech wordt 't dan al heel snel 'je muil houden en op het bureau jezelf moeten verantwoorden'. Waarna 'n klacht indienen weinig zin heeft, want ja, waar gehakt wordt vallen spaanders, en de toko moet wel draaiende gehouden worden.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56975497
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat mij ook ergert: dat soort technieken met 95% slaagkans wordt uitgerold onder MBO'ers, die nog nooit van de begrippen 'vals positief' en 'vals negatief' heeft gehoord.

Jij hebt waarschijnlijk nooit van procedures gehoord.

Ook weer zwaar denigrerend dat je expliciet MBO-ers moet noemen, alsof dat allemaal vercrackte debielen zijn
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 25 februari 2008 @ 23:01:58 #225
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56975626
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij hebt waarschijnlijk nooit van procedures gehoord.
O jawel, maar al te goed. Ik weet dat er in iedere tak van sport teveel kutkneuzen rondlopen die 't presteren om zelfs de beste procedures om zeep te helpen met een totaal-van-de-pot-gerukte interpretatie. Of die fouten maken en dat niet durven, willen of kunnen toegeven.

Daarnaast: Procedures zijn een middel, geen doel.
quote:
Ook weer zwaar denigrerend dat je expliciet MBO-ers moet noemen, alsof dat allemaal vercrackte debielen zijn
't is niet dat ik iets heb tegen MBO'ers hoor. Domheid komt ook voor bij academen. Maar je eigen onwetendheid verbloemen door keihard vast te houden aan procedures vind ik typerend voor MBO'ers en managers. (en MBO'ers mogen nu beledigd zijn )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')