Tenzij de dader alleen bepaalde gedeeltes uit z'n history gewist heeft.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Aha..
Als je toch die wachtwoorden hebt, dan check je toch de hystory van al die accounbts, en als je het niet vind, dat moet het diegene zijn die zijn history heeft verwijderd
heb ik gedaan maar als diegene nou gewoon dagelijks zijn history leegmaakt ben ik zometeen iemand vals aant beschuldigen (geloof me, de mensen die dat doen bestaan)quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Aha..
Als je toch die wachtwoorden hebt, dan check je toch de hystory van al die accounbts, en als je het niet vind, dat moet het diegene zijn die zijn history heeft verwijderd
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:09 schreef admiraal_anaal het volgende:wat voor tekst is er uitgeprint dan?
Maar ik plaats een tvp
misschien IS dit mijn stagewerkquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Misschien moet je je gewoon met je stagewerk bezighouden in plaats van je druk maken over 1 printje van iemand.
cookies is een slim ideequote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:17 schreef Hephaistos. het volgende:
Als het via internet explorer is geprint, ging het hier dan om een speciale pagina waar de meesten nooit komen? Dan zou je het nog via de cookies kunnen proberen.
Collega's naaien?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:18 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
misschien IS dit mijn stagewerk
Als systeembeheerder krijg je nog wel eens van je baas te horen dat ie niet wil dat er prive dingen geprint worden toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Collega's naaien?
Kan ik me nou niet voorstellen dat ze je daarvoor aannemen.
Wat was het dan? Dikke piemels?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:21 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
Als systeembeheerder krijg je nog wel eens van je baas te horen dat ie niet wil dat er prive dingen geprint worden toch?
Al helemaal niet dit soort prive dingen.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:25 schreef luukskywalker het volgende:
blijkbaar zijn jullie meer geinteresseerd in wat er geprint is dan in wat de oplossing is
there ya go: http://gallys.nastydollars.com/sb/98/?id=usgo&t=rand
die mensen waren helemaal niet aanwezig in het gebouw op het moment dat het geprint was.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:27 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
hoe weet je dat zo zeker?
Heel simpel. ALS het al aan jou is om te bepalen wat mensen wel en niet mogen printen, dan benader je het probleem sowieso al compleet verkeerd. Wanneer dat namelijk een issue is, dan moet je e.e.a. dusdanig inrichten dat je gegarandeert een audit trail hebt, waar een eindgebruiker niets aan kan wijzigen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:21 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
Als systeembeheerder krijg je nog wel eens van je baas te horen dat ie niet wil dat er prive dingen geprint worden toch?
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die "verborgen" camera op z'n bril
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Heel simpel. ALS het al aan jou is om te bepalen wat mensen wel en niet mogen printen, dan benader je het probleem sowieso al compleet verkeerd. Wanneer dat namelijk een issue is, dan moet je e.e.a. dusdanig inrichten dat je gegarandeert een audit trail hebt, waar een eindgebruiker niets aan kan wijzigen.
Die audit-trail heb je overduidelijk niet, dus je basis netwerk-policy schiet al tekort.
Daarnaast is het volslagen ridicuul dat je als admin over paswoorden van gebruikers beschikt, en maakt dat feit het al onmogelijk dat jij iemand ook maar ergens van kan beschuldigen. Je beschikt namelijk over hun login gegevens, dus kun je het net zo goed zelf gedaan hebben, onder hun account.
Kortom, je netwerk policy (of die nu op papier staat of niet) is niet afdwingbaar, acties zijn niet traceerbaar en 'overtreders' niet identificeerbaar. Daar zit m.i. toch echt de kern van je 'probleem', en niet bij iemand die een website bezoekt die jou of je baas niet aanstaat.
Hier heb ik wat aanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:30 schreef Galosh het volgende:
Als ik iemand verdenkt van "verdachte" praktijken op het intenet en z'n cookies zijn leeg gebruik ik altijd het undelete proggrama restoration. Krijg je een mooi lijstje van gewiste bestanden + natuurlijk cookies. Als ze dus allemaal een eigen login gebruiken is een cookie opgebous gebruikersnaam@website maar dat weet je natuurlijk wel. Deze kun je dan makkelijk terugvinden
Als systeem beheerder moet je je niet druk maken om 1 paginaatjequote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:21 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
even weer ontopic: Cookies zijn ook leeg:(
ja, ik.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:14 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
heb ik gedaan maar als diegene nou gewoon dagelijks zijn history leegmaakt ben ik zometeen iemand vals aant beschuldigen (geloof me, de mensen die dat doen bestaan)
Gast het is een basisschool 1 van de kiddo's heeft iets geprintquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:35 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als systeem beheerder moet je je niet druk maken om 1 paginaatjeJe bent waarschijnlijk een VMBO loser die een wit voetje wil halen bij je baas. Gadverdamme. Toen ik jaren terug als beheerder werkte kon ik alles lezen en wist zodoende alle roddels en andere onzin. Maar het is een soort van ongeschreven code dat je daar niets mee doet. Pas op het moment dat iemand software op z'n werkstation zet die schadelijk is of andere ongein uithaalt grijp je in.
1 paginaatje met onzinDude neem een leven.
Dat het een stageplek is had ik prima gelezen, maar als je de verantwoording accepteert van administrator access, handel dan ook naar die verantwoordelijkheid. En dat betekent het verbeteren van het netwerk, niet het naaien van collega'squote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:33 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
welk deel van Stageplek snap je niet?
Ik heb die hele bokkebende niet ingericht.
De wachtwoorden staan hier gewoon in een word docje.
Nee, ik weet dat het niet handig is maar ik heb het ook niet bedacht.
Mwah, NOG minder reden om je er druk overte maken dus.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:37 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
Gast het is een basisschool 1 van de kiddo's heeft iets geprint
Ik wilde dit niet melden omdat het totaal NIET relevante info was.
Laten we het er op houden dat je nog een hele hoop te leren hebt over de echte wereld ;').quote:Ik doe HBO dus misschien moet je een beetje dimmen
Dat maakt het nog veel fucking sneuer. Een HBO'er moet je toch wel inzien dat die jochies van 12 vol met hormonen zitten en het spannend vinden om zoiets een keer uit te printenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:37 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
Gast het is een basisschool 1 van de kiddo's heeft iets geprint
Ik wilde dit niet melden omdat het totaal NIET relevante info was.
Ik doe HBO dus misschien moet je een beetje dimmen
Oplossing was idd restoration.
Kon op deze manier de cookies terughalen
Het topic kan dicht tenzij mensen nog willen doorpraten over onzin
Misschien juist meer.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Mwah, NOG minder reden om je er druk overte maken dus.
[..]
Laten we het er op houden dat je nog een hele hoop te leren hebt over de echte wereld ;').
dit klinkt meer als zelfkennis.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:42 schreef luukskywalker het volgende:
[..]
T Klinkt namelijk alsof je behoorlijk gefrustreerd bent
Dat lijkt me niet meer dan normaal. Vroeger had je daarvoor de Wehkamp, nu het internetquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:42 schreef luukskywalker het volgende:
Het lijkt me niet echt goed als kinderen van 10 dit soort dingen opzoeken.
De printer gaat uit dus wordt het log geleegd, en ontslag op een school lijkt me ook een beetje raar. Verder heb je gelijk..quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:23 schreef ralph_lisse het volgende:
Kijk eens in de log van je printer. Ik weet niet wat voor merk jullie hebben maar ik kan hier zijn wie wat uit geprint heeft en wanneer. Wij hebben hier nashuatec. Wanneer er een internet pagina wordt uitgeprint zie ik dus dat klaas op die datum iets van die site heeft uitgeprint.
Nog even wat bedrijfs info : Je schend op dit moment in elk geval de wet op privacy. Jij als systeembeheerder mag nooit alle wachtwoorden van de gebruikers weten!
Wanneer je de persoon heb gevonden die dit gedaan heeft is ontslag nog steeds moeilijk. Dit omdat het bedrijf dus ook de wetgeving heeft overtreden.
De goede procedure is:
1) je manager inlichten die vervolgens zijn manager inlicht
2) De manager dient een verzoek op papier bij jou neer te leggen dat hun verzoeken jou het uit te voeren
3) Je vergaart stilletjes informatie. Als je in de mailboxen van de gebruikers gaat snuffelen moeten ze hiervan van te voren op de hoogte zijn!!!
Groeten
Ralph
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |