Nope, die blijft het zelfdequote:Op dinsdag 21 april 2009 19:47 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
En gaat je snelheid dan niet omlaag?
50mb voor vodafonequote:Op dinsdag 21 april 2009 17:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het Youtube/stream geval heeft Hi geen last meer van, het is alleen nog traag (128Kbit ipv 3,5Mbit max voor HSDPA)
Vodafone heeft wel de maximaal haalbare snelheid, maar heeft weer een datalimiet van 50mb per maand, bij Hi is deze wat vager, iets van 'niet meer dan 3 maanden achter elkaar meer dan 10x het gemiddelde van alle gebruikers'.
Kies maar welke beter bij je past
quote:Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
50MB is uit de duim gezogen. Degene die dit beweert heeft niet goed naar de uitleg van de klantenservice geluisterd. Het maximale gebruik is 10x het gemiddelde van alle gebuikers. Als je de klantenservice vraagt wat het gemiddelde is, dan zeggen die 20 tot 50MB.quote:
VODAFONE heeft dat ook wel eens gehad (zelf nooit last van gehad), dat ze extra geld vroegen voor youtube of internetradio. Ik weet wel van mensen dat die dit probleem hadden, en dan echt fors betalen per youtube filmpje.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:27 schreef RemyZ het volgende:
Ik heb nog geen antwoord gekregen..Maar goed,nieuw probleem..Ik saldo checken,zie ik tot mijn stomme verbazing dat ik nog maar 7 euro tegoed over heb,na 1 dagOKE DAN..Aangezien ik eindeloos online erbij heb dacht ik bij mezelf dat het daar nooit van kon wezen,maar toch even checken..Ik half uurtje op internet gezeten,geen streams gedaan of wat dan ook,doe weer een saldo check,en ja hoor 1 euro van mn normale tegoed eraf..Ik denk,dit is vast toeval,die saldo check klopt vast niet..Ik weer internet op,gewoon via mobiel internet en even op YouTube geweest,want ik zag op Hi site dat sinds 1feb.streaming bij EindeloosOnline inbegrepen zit..Daarna weer saldocheck,nu kostte dit geintje mij 2 euro,1 filmpje gekeken..Internetradio ook gecheckt en het wordt gewoon allemaal van mijn tegoed afgeschreven..Weer 1200 gebeld en de dame in kwestie werd beetje hopeloos en bleef me maar vertellen dat dataverbruik niet van mijn normale tegoed afgeschreven kan worden..Mja,zit wat in maar het is toch echt waar
Hierover ook weer een email gestuurd,ik zit ze graag op de hielen dus doe het altijd dubbel
En ik moet op mn eerste nota wachten..Het zal mij benieuwen hoeveel ellende dit mij nog op gaat leveren,ik zit nu in ieder geval met een eindeloos online bundel en mobiel tv waar ik helemaal niks aan heb..Ik ben heeeel benieuwd naar die nota..
Bij Vodafone ging het meestal ook zo dat die problemen achteraf gecorrigeerd werden door de klantenservice.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:56 schreef RemyZ het volgende:
*kleine update
Mensen met een "publieke" functie die een Hyves profiel hebbenquote:Op donderdag 23 april 2009 11:55 schreef RemyZ het volgende:getuige haar hyves
Wat is het probleem?quote:Op donderdag 23 april 2009 11:58 schreef Osramp het volgende:
[..]
Mensen met een "publieke" functie die een Hyves profiel hebben
doe ff linkie dan.. we willen mee kunnen lachenquote:Op donderdag 23 april 2009 11:55 schreef RemyZ het volgende:
Angelique,ze is een herdershond getuige haar hyves die ik net bekeken heb
Ben nu wel benieuwd wat er nog meer daar bi Hi zit..Een ijsbeer bij de receptie anyone?
Wat te doen?quote:YouTube voor mobiel is een gegevensintensieve toepassing. We raden je aan bij je mobiele serviceprovider een upgrade uit te voeren naar een contract voor onbeperkte data om aanvullende kosten te vermijden.
ok klikken en door kijken?quote:
Neequote:Op vrijdag 24 april 2009 17:05 schreef W00fer het volgende:
Dan krijg je dus een rekening van 0,25 euro per filmpje !
Dat is géén melding van KPN, maar van Youtube zelf. Gewoon om de mensen te waarschuwen die geen vast bedrag per maand betalen, maar bv. per MB. Dan kan Youtube nogal duur worden. Dit staat helemaal los van KPN, en krijg je altijd als je voor het eerst naar Youtube gaat met een telefoon, of op de computer naar http://m.youtube.com/quote:
Aha, bedankt. Ik dacht al.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is géén melding van KPN, maar van Youtube zelf. Gewoon om de mensen te waarschuwen die geen vast bedrag per maand betalen, maar bv. per MB. Dan kan Youtube nogal duur worden. Dit staat helemaal los van KPN, en krijg je altijd als je voor het eerst naar Youtube gaat met een telefoon, of op de computer naar http://m.youtube.com/
Provider?quote:Op zondag 26 april 2009 14:03 schreef Deva het volgende:Ik heb ook een USIM kaart, maar ik download ook maar met 15KBPS, wat dus niet echt te doen is als je even lekker nu.nl wil checken ofzo.
Telefoon is trouwens een Omnia. Iemand tips om dit omhoog te schroeven?
- Hi/KPNquote:Op zondag 26 april 2009 14:33 schreef Osramp het volgende:
[..]
Provider?
Datalimiet overschreden?
UMTS dekking gecheckt?
Andere sites dan nu.nl geprobeerd?
Niks aan te doen met HI. Vodafone of T-Mobile pakken lost het wel op.quote:
Nog steeds nergens last van hoor:quote:Op zondag 26 april 2009 16:25 schreef kikoooooo het volgende:
Hi is gecapt op 15kb/s. Dat kan niet sneller.
Het bericht dat ik vorige week postte, dat de snelheid omhoog was... Volgens mij zijn we inmiddels weer terug bij af.
Idd, dan krijg je de snelheid van de proxy te zienquote:Op zondag 26 april 2009 17:01 schreef kikoooooo het volgende:
Doen jullie dat met opera mini? Want dan krijg je foute gegevens
quote:Op zondag 26 april 2009 17:01 schreef kikoooooo het volgende:
Doen jullie dat met opera mini? Want dan krijg je foute gegevens
quote:Op zondag 26 april 2009 17:24 schreef groggy het volgende:
nee ik doe het gewoon met de standaard browser van mijn nokia N8295 8GB
quote:Op zondag 26 april 2009 17:24 schreef groggy het volgende:
nee ik doe het gewoon met de standaard browser van mijn nokia N82
En jullie hebben het standaard 'Eindeloos Online' abonnementquote:
Ik welquote:Op zondag 26 april 2009 17:31 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[..]
En jullie hebben het standaard 'Eindeloos Online' abonnement?
Hmm, vreemdquote:
Niks gewijzigd, ook geen 3Gquote:Op zondag 26 april 2009 17:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hmm, vreemdOp de internetsite van Hi staat nog steeds de beperking van 128kbit/s... Heb je iets aan de internetinstellingen veranderd ofzo?
Thuis trouwens geen HSDPA/3G bereik, dus kan het nu ook niet testen
Nou, ik denk omdat je flash niet goed geïnstalleerd is...quote:Op zondag 26 april 2009 21:51 schreef AryaMehr het volgende:
Iemand enig idee waarom ik geen filmpjes op mijn mobiel (LG Arena) kan bekijken? Krijg telkens gezeur dat ik Flash moet installeren, maar dat lukt niet echt?
Is het ook niet iets met de settings o.i.d. wat ik in windows mobile moet instellen? Ik heb op de HI site gekeken of er instellingen zijn voor mij telefoon, ze worden wel verkocht maar ze hebben geen instellingen hiervoor?quote:Op zondag 26 april 2009 16:40 schreef Osramp het volgende:
[..]
Niks aan te doen met HI. Vodafone of T-Mobile pakken lost het wel op.
Hi beperkt de snelheid, kun je niks aan doen. Ja, directeur van KPN worden, maar dat is 1-2-3 mss niet haalbaar.
Ik gebruik al jaren WIndows MObile, maar zou niet weten hoe je je snelheid moet instellen. Hooguit kun je eens de KPN proxy uitzetten. Dan ziet KPN jouw verbinding niet (althans niet wat en hoeveel je doet) en mss helpt dat wel.quote:Op maandag 27 april 2009 10:23 schreef Deva het volgende:
[..]
Is het ook niet iets met de settings o.i.d. wat ik in windows mobile moet instellen? Ik heb op de HI site gekeken of er instellingen zijn voor mij telefoon, ze worden wel verkocht maar ze hebben geen instellingen hiervoor?
Er is geen flash voor mobielquote:Op zondag 26 april 2009 21:51 schreef AryaMehr het volgende:
Iemand enig idee waarom ik geen filmpjes op mijn mobiel (LG Arena) kan bekijken? Krijg telkens gezeur dat ik Flash moet installeren, maar dat lukt niet echt?
quote:Op maandag 27 april 2009 10:29 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren WIndows MObile, maar zou niet weten hoe je je snelheid moet instellen. Hooguit kun je eens de KPN proxy uitzetten. Dan ziet KPN jouw verbinding niet (althans niet wat en hoeveel je doet) en mss helpt dat wel.
Geen idee of het iets oplevert, ik heb die proxy na 1 minuut in het begin uitgezet en nooit meer aan. Nieuwe toestellen is de eerste actie:proxy uitzetten.
In je telefoonisntellingen kun je trouwens wel de "Band" instellenquote:Op maandag 27 april 2009 13:12 schreef Deva het volgende:
[..]
klote Hi, het is prima om mee te bellen, maar schande dat het internet zo traag is. Proxy staat btw al uit. Toch maar overstappen dan. Toch raar dat anderen wel zo'n hoge snelheid hebben.
dat is er wel en het heet Flash Lite.quote:
Dat dusquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
omdat KPN/HI gewoon een tetraag netwerk heeft er voor![]()
kut prutsers :/
quote:Op zondag 3 mei 2009 02:16 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat dus
Maar kan je niet instellen dat hij eerst gewoon wat langer gaat bufferen?
quote:Op zondag 3 mei 2009 12:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toestel afhankelijk denk ik?
mijn Touch Pro kan het wel.. alleen dan wordt je weer niet vrolijk van de wachttijd van de buffer :/
Ik heb hem meer gekocht voor de camera dan om er youtube-filmpjes op te kijken, dat doe ik dan ook vrijwel nooitquote:Op zondag 3 mei 2009 14:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Neem dan ook een fatsoenlijk toestel als je er filmpjes op wil kijken
Een Nokia bijv. of een Xperia.
Bellen naar klantenservice, zetten ze hem er opnieuw op en dan is die snelheid wel de nieuwe.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:22 schreef W00fer het volgende:
Dat lees je verkeerd. Oude klanten krijgen het ook, alleen later. Zelf denk ik na de zomer, wanneer de inflatiecorrectie is doorgevoerd en er nieuwere tarieven gelden.
Men moet even uitkijken met de aanbiedingen momenteel, aangezien er vanaf 1 juli een nieuwe telecomwet ingaat. Daardoor is er nog maar 1 maand opzegtermijn. De providers (waaronder Vodafone) starten met allerlei vernieuwingen voor nieuwe klanten, wanneer die storm over is gewaaid dan worden huidige klanten ook bevorderd. Reken dus op na de zomer (september/oktober).
Opera Mobile 9.7 met Turbo FTWquote:Op zondag 5 juli 2009 02:50 schreef qu63 het volgende:
Mijn data-teller staat nu op 500mb down, 150mb up. Weet alleen niet of ie al een keer over de 999 is geweest..
En 30 sec voor een pagina is idd lang..
500 mb, dat trok ik gisteren weg in 2 uurtjes Sensation kijken op bnn.nl en nog wat youtuben en sites bezoeken.quote:Op zondag 5 juli 2009 02:50 schreef qu63 het volgende:
Mijn data-teller staat nu op 500mb down, 150mb up. Weet alleen niet of ie al een keer over de 999 is geweest..
En 30 sec voor een pagina is idd lang..
Allemaal via je mobiel?quote:Op zondag 5 juli 2009 14:01 schreef W00fer het volgende:
[..]
500 mb, dat trok ik gisteren weg in 2 uurtjes Sensation kijken op bnn.nl en nog wat youtuben en sites bezoeken.
quote:Op zondag 5 juli 2009 00:22 schreef W00fer het volgende:
Het is niet eindeloos qua gebruik. Gebruik je het elke dag veel (sommigen noemen dat normaal, anderen noemen dat bezeten zijn van internet) dan is het niet eindeloos.
Ik heb bewust geen internet op mijn mobiel, want ik zou net zoveel verstoken als ik op mijn laptop doe. En dat is gewoon veel. Ik heb een tijdje een Nokia E90 te leen gehad en als ik zag op die data teller hoeveel ik verstookt had via wifi, dat was echt niet geschikt voor een umts abo'tje.
Punt is wel dat je door die trage snelheden veel minder kunt doen op je mobieltje omdat je zo lang moet wachten
Het ophalen van nu.nl bijvoorbeeld op je mobiel. Ruim 30 volle seconden wachten voordat die pagina is geladen. Dat is gewoon schofterig lang. En dan is 10 euro per maand te duur.
quote:Op maandag 6 juli 2009 14:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou met opera mobile 9.7 op 3G duurt t bij mij ook nog wel even hoor :/
zelfs met Turbo aan...
nouja van mij mogen ze de snelheid wel omhoog kietelen... naar 384 kbit ipv 128
opera mini vs opera mobile 9.7 maakt geen bal uit :-)quote:Op maandag 6 juli 2009 14:56 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Probeer eens opera mini, als die er niet is voor je telefoon gewoon een versie pakken voor een telefoon met een even groot scherm. Dat gaat echt een heel stuk sneller
Jouw telefoon ondersteund wel HSDPA (aldus Apple) ik heb het vanmiddag ook aangevraagd en was allemaal geen probleem, binnen 15 dagen zou ik omgezet moeten zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:06 schreef Versteendepeer het volgende:
Ik dus bellen voor Eindeloos online Xtra snel. Moet ik er 4 weken op wachten omdat ze hiervoor een 'case' voor moesten aanmaken, en vervolgens behandelen, omdat mijn telefoon niet ondersteund is. (Iphone 3G).
Alsof het uitmaakt voor hun wat voor snelheid ze doorsturen naar een ander type telefoon, waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van een vinkje aanzetten in hun systeem.
Nouja, dan maar 4 weken wachten HE
Tjah tjah, was ook niet zo'n heel snugger persoon die ik aan de telefoon had.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:33 schreef LightLuke het volgende:
)
[..]
Jouw telefoon ondersteund wel HSDPA (aldus Apple) ik heb het vanmiddag ook aangevraagd en was allemaal geen probleem, binnen 15 dagen zou ik omgezet moeten zijn.
(Op tweakers, in het forum, valt te lezen dat dit slechts 1 tot 2 dagen duurt.)
Als ik jou was zou ik er nog even achteraan bellen.
Ik heb afbeeldingen verkleinen uitstaanquote:Op maandag 6 juli 2009 15:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
opera mini vs opera mobile 9.7 maakt geen bal uit :-)
opera mini gebruikt ook de PROXY servers van Opera om afbeeldingen etc te verkleinen
opera 9.7 mobile kan dat ook tegenwoordig :-)
en daarbij opera mini op een WM6 telefoon? :/
Ze zegt al 20 dagen das al minder dan 4 wekenquote:Op maandag 6 juli 2009 16:35 schreef Versteendepeer het volgende:
[..]
Tjah tjah, was ook niet zo'n heel snugger persoon die ik aan de telefoon had.
"Iphone, van welk merk is dat?"
EDIT:
Even op gegoogled en rond gevraagd bij kennissen die ook xtra snel hadden, bij hen werd het inderdaad binnen een dag om gezet. Dus vol goede hoop even weer opgebeld.
Krijg ik een zeer onvriendelijke vrouw aan de telefoon, zegt direct: "ja dat duurt 20 werkdagen. Case hiervoor is aangemaakt en u krijgt hier verder ook geen extra bericht van, u merkt het vanzelf wel wanneer de snelheid verhoogd is, heeft u verder nog vragen?"
-"Ja eentje, waarom zou het zo lang moeten duren dan?"![]()
"Dat is onze procedure"
-"Ja, maar aan alle kanten hoor ik andere zogenoemde 'procedures'"![]()
"Ja, daar kan ik ook niets aan doen, er staan 20 werkdagen voor, heeft u verder nog vragen."
-"Nee"![]()
"Oke goedemiddag"![]()
tuuttuuttuut
20 werkdagen hequote:Op maandag 6 juli 2009 17:06 schreef LightLuke het volgende:
[..]
Ze zegt al 20 dagen das al minder dan 4 wekenik denk dat je zeer binnenkort gewoon overgezet bent.
We zitten met een programma die de nieuwe bundels nog niet pakt. Vandaar dat er een case aangemaakt moet worden. Als je geluk hebt is het binnen 3 dagen omgezetquote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:45 schreef Versteendepeer het volgende:
Tja, dat het 20 werkdagen gaat duren is tot hier aan toe, maar zo ontzettend onvriendelijk een klant tewoord staan vind ik schandalig.
Achja, Hi
zit er alleen nog een jaar aan vast
Daar heb ik wat aan, bedankt!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:18 schreef Badabingea het volgende:
[..]
We zitten met een programma die de nieuwe bundels nog niet pakt. Vandaar dat er een case aangemaakt moet worden. Als je geluk hebt is het binnen 3 dagen omgezet
Ik nu ook!quote:
Idd waar het 3g bereik bagger isquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:00 schreef W00fer het volgende:
En dan ga je janken bij het o zo niet fijne T-Mobile.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |