Ts is een emoquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:09 schreef baNEEL het volgende:
TVP voor samenvatting.
Ik kan niet zeggen dat ze dat heeft geleerd, ze heeft het alleen gezien.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:54 schreef Xennia het volgende:
Ga inderdaad weer naar de psych, maar dat heeft natuurlijk alleen zin als je eerlijk en volledig bent. Anders zit je je eigen herstel te saboteren en ook dat is niet zo gek want jij hebt geleerd dat je heel zielig moet zijn om de aandacht van je ouders te verwerven. Probeer nu die aandacht te verwerven met positieve prestaties.
Wat is je plan voor de toekomst, na het vwo?
Kun je je even nader verklaren ?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:56 schreef shifto het volgende:
Dit meen je niet.
Jezelf uithongeren en snijden zijn toch echt wel noodkreten naar de ouders ''zien jullie me nog wel?'' Dat heeft uiteindelijk ook ''gewerkt'', er volgden gesprekken met de ouders, naar de psych, naar de gezinspsycholoog met zijn allenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:01 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ze dat heeft geleerd, ze heeft het alleen gezien.
Ze wil juist tegenover iedereen zo sterk mogelijk overkomen, en laat daarom niets aan iemand zien.
Alleen hier op het forum waar ze anoniem is durft ze haar andere kant te laten zien....
Het zou goed voor haar zijn als ze juist wat meer de aandacht zou proberen te trekken van bv. haar ouders.
Maar ik weet dat ze dat toch niet wil...
Denk je echt dat zei iemand is die aandacht probeert te trekken ?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:06 schreef thaleia het volgende:
Volgens mij trekt TS die aandacht al wel hoor.....tot aan snijden toe. Mijn advies zou zijn: accepteer dat wat gebeurd is, gebeurd is. Je hebt een paar jaar lang nauwelijks aandacht gehad, bent niet gezien, da's klote, maar da's nu eenmaal gebeurd. Blijf niet hangen in verdriet/frustratie over de afgelopen paar jaar, dat verandert nl niets aan die afgelopen paar jaar.
Die tijd is voorbij. Je bent nu volwassen, je bent niet meer zo afhankelijk van je ouders dat hun al of geen aandacht geven jou kan maken of breken. En bovendien is als ik het goed begrepen heb de situatie inmiddels al anders en word je door je ouders nu wel gezien. Dus kwel jezelf niet met verdriet en frustatie over hoe het toen was: je kunt daar toch niets meer aan veranderen.
Voor jouw geld ook min of meer het bovenstaande bericht.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:07 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jezelf uithongeren en snijden zijn toch echt wel noodkreten naar de ouders ''zien jullie me nog wel?'' Dat heeft uiteindelijk ook ''gewerkt'', er volgden gesprekken met de ouders, naar de psych, naar de gezinspsycholoog met zijn allen
TS; zou je niet na het VWO al kunnen gaan reizen, je even losweken van je familie en op zoek gaan naar wie je bent en wat je wilt in het leven?
Ik voel me tamelijk aangesproken inderdaad.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:20 schreef thaleia het volgende:
Voel je je persoonlijk aangesproken horned_reaper? Ik reageer niet om te stangen, ik reageer gewoon uit persoonlijke ervaring. Het heeft mijn zusje uiteindelijk bijzonder weinig opgeleverd dat ze ging snijden, het heeft mij bijzonder weinig opgeleverd dat ik ging blowen en spijbelen. Dat zijn gewoon de 'minder handige' strategieen die ik TS wil besparen. Ik raad haar liever de positieve, goed voor jezelf zorgen-strategie aan die mijn andere zusje volgde (en wij inmiddels, door enige schade en schande wijs geworden, ook)
Ik ben drs in de psychologie, mafkeesquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:11 schreef horned_reaper het volgende:
Maar als je verder geen verstand van psychologie hebt, hecht ik in ieder geval niet echt waarde aan je bericht.
Als dat zo is, waarom heb jij haar dan niet genezen?quote:Voor jouw geld ook min of meer het bovenstaande bericht.
Snijden en jezelf uithongeren is niet altijd een noodkreet naar mensen toe.
Ik als "persoon die haar daar goed genoeg voor kent" kan zeggen dat ze echt DOODSbang is dat haar ouders achter haar problemen komen, want ze is ook doodsbang om naar een psycholoog te gaan, en wil dat metname haar ouders er zo min mogelijk mee temaken hebben, ook mede omdat die het al moeilijk genoeg hebben zoals al eerder aangegeven was.
Maar ook op dit bericht wil ik verder niet dieper ingaan, sommige dingen zitten gewoon even wat lastiger in elkaar dan ze lijken, maar ik neem het jullie niet kwalijk.
Soms moet je dingen echt aan een persoon zien voordat je pas snapt hoe het zit.
Aha, maar dat zou betekenen dat ik dus totaal geen verstand van psychologie heb....quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik ben drs in de psychologie, mafkees![]()
[..]
Als dat zo is, waarom heb jij haar dan niet genezen?
Als dat zo is, waarom dan een topic openen voor allemaal mensen die je niet kunnen zien?
Ze is haar toch zeker niet in functie zeg.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Aha, maar dat zou betekenen dat ik dus totaal geen verstand van psychologie heb....
Eerlijk gezecht vind ik persoonlijk dat een "psycholoog" dit soort dingen niet zo kan zeggen.
En als u er zoveel ervaring mee hebt kunt u me vast wel uitleggen wat ik fout heb gedaan ?
Ik sta hier eigenlijk versteld, serieus..... drs in de psychologie.... dan kunt u me ook vast wel vertellen waarom het in die 3 jaar nooit zin heeft gehad om haar positieve dingen in te laten zien.
Simpelweg omdat ze de dingen niet zo KAN zien, op welke manier je het ook brengt, ze weet er wel een andere betekenis of draai aan te geven....
Ik stelde alleen dat ik denk dat ze wel degelijk aandacht heeft verworven met destructief gedrag. Ik denk niet dat ze dit bewust heeft gedaan, maar het heeft wel een functie gehad.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Aha, maar dat zou betekenen dat ik dus totaal geen verstand van psychologie heb....
Eerlijk gezecht vind ik persoonlijk dat een "psycholoog" dit soort dingen niet zo kan zeggen.
En als u er zoveel ervaring mee hebt kunt u me vast wel uitleggen wat ik fout heb gedaan ?
Ik sta hier eigenlijk versteld, serieus..... drs in de psychologie.... dan kunt u me ook vast wel vertellen waarom het in die 3 jaar nooit zin heeft gehad om haar positieve dingen in te laten zien.
Simpelweg omdat ze de dingen niet zo KAN zien, op welke manier je het ook brengt, ze weet er wel een andere betekenis of draai aan te geven....
Stel je zou compleet geisoleerd op een eiland zitten, met geen uitzicht op een andere situatie, zou je het dan nog steeds doen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:52 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
ik weet niet of ik het doe om aandacht te trekken. vroeger toen ik jonger was was ik een stevig meisje, best wel stevig. Ik wou daar verandering in brengen door minder te gaan eten...dat had ik al voor m'n problemen zeg maar. Ik heb mezelf altijd gezien als het dikke meisje, en m'n zusje als het mooie dunne meisje. Dus ik weet het niet helemaal....door die problemen is het eten in ieder geval erger geworden
Waar heb je het in vredesnaam over?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:53 schreef horned_reaper het volgende:
PS: ik vindt de reacties ook niet "onlogisch", want het is namelijk precies hoe ik er zelf ook aan probeerde te pakken in het begin. (gericht aan Xennia)
Maar als je op den duur erachter komt dat het hier simpelweg wat anders in elkaar steek, omdat je door de jaren heen al genoeg mensen hebt kunnen helpen, en genoeg mensen psychologisch hebt weten te steunen, maar juist in dit ene geval finaal faalt.
Dan ga je iemand steeds beter kennen, je begint bepaalde breukjes in iemands gedachtegang zien, steeds op meer gebieden.
Je begint steeds meer te begrijpen dat in dit geval het complete cliché verhaal van, "komop gewoon positief wezen en je niet langer aanstellen", totaal misplaatst is.
Het enige dat ze hier hoopte te vinden was iemand (bv een psycho) dit hier al ver genoeg in is gevorderd om door dit alles heen te kijken.
Maar blijkbaar zien psychologen dit zelfs nog niet in, en blijven ze vasthouden aan hun standaart begin verhaal.
Omdat er geen ander verhaal isquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:53 schreef horned_reaper het volgende:
Maar blijkbaar zien psychologen dit zelfs nog niet in, en blijven ze vasthouden aan hun standaart begin verhaal.
Niet per se nee.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:57 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
Ik probeer de knop om te draaien, en ik ben op de goede weg.
Ik heb hulp gezocht, maar het punt is, bij een simpele ruzie ben ik helemaal van de kaart. Ik huil dan uren. Ik vertel m'n ouders niet over m'n eet problemen, ik verstop het voor m'n ouders. Dan zoek ik toch geen aandacht?
Oh ik ben het hier ook zeker wel mee eens, mijn vorige reactie was metname gericht op eerdere reacties.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:59 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over?
Ken jij ts persoonlijk? Wat doe je dan wannabe diep door je door het verhaal heen kijken enzo?
Ik heb niet het idee dat men hier nou vooral zegt dat ts zich niet moet aanstellen en gewoon positief moet doen.
Toch zal ts ooit wel positief moeten worden, dat wel.
Om dat te bereiken heeft bijvoorbeeld een psycholoog wat standaardmethoden, bijvoorbeeld om negatieve gedachtegangen te doorbreken. Maar voor de rest is er ook niet echt een wonderoplossing ofzo hoor!
Even je hart kunnen luchten als een anoniem iemand kan soms heerlijk zijn.... en dit forum levert soms gewoon hele goede tips of suggesties op....quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:01 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Niet per se nee.
Maar sommige mensen doen juist niet bewust om aandacht vragen, maar willen het stiekem wel krijgen. Alleen moeten andere mensen er maar hun best voor doen. Lukt het ze niet om te ontdekken? Dan houden ze niet genoeg van je. (Dit laatste is niet zo, dat is de foute gedachtegang).
Maar wat wil je van ons in dit topic?
Wij kunnen niet veel meer dan je aan te raden toch vooral de waarheid te spreken tegen echte hulpverleners.
Ok, prima.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:07 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
ik wil geen aansteller zijn, echt helemaal niet. Ik wou gwoon heel graag m'n verhaal kwijt, dat luchte gwoon echt heel erg op...
En: hoe lang is de wachtlijst van de psych? Is er geen schoolpsycholoog waar je eerder terecht kunt?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:07 schreef Xennia het volgende:
TS; zou je niet na het VWO al kunnen gaan reizen, je even losweken van je familie en op zoek gaan naar wie je bent en wat je wilt in het leven?
Persoonlijk denk ik niet dat het fijn is als mensen zo kortaf gaan doen tegen iemand die van zichzelf al onzeker is in erg veel opzichten en met veel moeite een bericht als dit heeft durven te plaatsen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:10 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Ok, prima.
Is er dan nu nog iets waar je onze mening of tips over wilt hebben?
Ik had het zelf bijna niet mooier kunnen zeggenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:18 schreef pepu het volgende:
MR, je zit nu in de put. Dit is echt kloten. De enige die jou druit kan krijgen ben je echter jezelf! Maak je plan. In tijd. Je lijkt me niet dom. Doe je diploma soon. En move soon. Volg je hart, zelfs indien dit ver gaat. Je zult dan weer lachen. Ik hoop dat je héél ver zult gaan! Ik denk dat je dit kunt. Hou ons op de hoogte?
Nee daar heb ik geen reden voor, want ik bedoelde het helemaal niet kortaf.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:18 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik niet dat het fijn is als mensen zo kortaf gaan doen tegen iemand die van zichzelf al onzeker is in erg veel opzichten en met veel moeite een bericht als dit heeft durven te plaatsen.
Reacties als dit roepen nogal een gevoel van "ik had m'n mond beter kunnen houden" en "ik kom hardstikke stom over en stel me vast en zeker weer aan" op.... maja, daar zul je vast een reden voor hebben.
nee, want dit is niet een standaard verhaal wil je zeggen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:22 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik had het zelf bijna niet mooier kunnen zeggen
Klinkt goed MR. Doen! !! Hulp? Hmm? Kan i iets betekenen voor je? PB's welkom.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:22 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
Ik weet dat ik het alleen moet doen, en dat wil ik ook. Maar ik heb er wel hulp bij nodig heb ik gemerkt. Want m'n hoofd meot gwoon leeg zeg maar, dan is er weer plaats voor andere dingen. M'n hart volgen ga ik zeker doen, ik heb grote plannen voor de toekomst waar ik me ook echt op verheug.
Erachter aan bellen dan en er zijn vast nog wel meer psychologen in de regio. Ga anders even langs Bureau Jeugdzorg.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:15 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
kheb een mailtje gestuurd, en ze stuurde terug "ik ben zelf een gezinspsychologe, dus kan je niet verder helpen maar je staat op een wachtlijst(je) van m'n collega" Ik heb geeeen idee hoelang dat gaat duren.
Ik maakte het er ook wel een beetje naar he? door je min of meer af te kraken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:24 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
nee, want dit is niet een standaard verhaal wil je zeggen?
of gaat het erom dat we vooral maar alleen moeten zeggen dat alles wel goed komt?
Wat is eigenlijk jouw relatie tot TS?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:46 schreef horned_reaper het volgende:
Maar je hebt mischien wel gelijk dat ik me niet zo beschermend moet opstellen, jullie meningen zijn uiteraard welkom, nogmaals mijn excuses.
Mijn relatie tot TS wou ik me verder niet over uitlatenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk jouw relatie tot TS?
Ah, wat gemeen... als je zo'n relatie hebt meegemaakt weet je ook wel dat die vriend ook wel degelijk van je hield en ook ECHT wou dat alles goed kwam.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:01 schreef thaleia het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat je het beste met haar voor hebt en het enorm goed bedoelt, maar...ik rolde ooit direct vanuit een moeilijke thuissituatie in een relatie met een jongen die zich -met de beste bedoelingen- opwierp als mijn redder, mij beschermde als een zwak vogeltje, en ik ging me steeds meer als een zwak vogeltje gedragen. Ik ging alsmaar meer geloven dat ik het allemaal niet alleen kon, en dankte de hemel dat ik hem had, want wat zou ik toch zonder hem moeten. Daarmee maakte ik mezelf heel klein, heel afhankelijk, het is funest voor je zelfvertrouwen.
En wij ons maar afvragen waarom het drie jaar lang maar niet beter met me ging.
Maar goed, dit terzijde, laten we vooral het topic niet laten afbuigen, dat lijkt me traumatisch voor iemand die toch al zo vaak heeft moeten meemaken dat alle aandacht naar iemand anders uitgingDit was even een terzijde.
Dat zegt ze toch ook, dat het met de beste intenties is?quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:28 schreef horned_reaper het volgende:
Ah, wat gemeen... als je zo'n relatie hebt meegemaakt weet je ook wel dat die vriend ook wel degelijk van je hield en ook ECHT wou dat alles goed kwam.
Leuk nog een dramaqueen, moeten jullie nou vechten voor een plaatsje op het podium?quote:Maar daarintegen ben ik helemaal niet zo negatief tegenover TS, altans.
Soms zie je zelf door de bomen het bos ook niet meer, maar ik help haar met de dingen die ze leuk vind, en ookal ben ik het niet altijd met haar beslissingen eens, als ik weet dat ze zich er fijn bij voelt geef ik haar mijn volledige steun.
En tuurlijk zijn er dan wel eens dingen waarvan je zegt van "HO, dit gaat even iets te ver".
Maar bedankt voor deze klap in m'n gezicht thaleia, ik zal de rest van dit topic me er niet meer mee bemoeien...
Niet iedere krasser heeft borderlinequote:Op woensdag 13 februari 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Ts het snijden in jezelf is een teken van pijn in jezelf die je niet kunt uitten naar anderen toe, ik denk dat jij je emoties opvreet en het zelf wil verwerken allemaal.
Als je bij een psych komt zal hij / zij zeggen dat je borderline hebt.
Die snijden ook in zichzelf om de innerlijke pijn niet te hoeven voelen.
vertel...quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Niet iedere krasser heeft borderline
Lijkt me niet. Borderline is eerder een aangeboren 'afwijking', althans, dat vermoed men nu, dat er genetische factoren in het spel zijn. Overigens kun je er ook 'overheen groeien' en het in ieder geval met de loop der jaren beter gaan hanteren. .quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Borderline krijg je bv door vele nare ervaringen waar je niet mee uit de voeten kunt met een intens frustratie niveau.
Prima plan!! Ik vind het alleen een beetje eng dat jij, als totale leek, wel even gaat zeggen tegen TS welke diagnose een psycholoog aan haar zal gaan geven.quote:Op woensdag 13 februari 2008 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
Met jou ga ik niet meer in discussie!
Ik denk dat je zoiets eerder over moet laten aan mensen die wéten waar ze over praten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Als je bij een psych komt zal hij / zij zeggen dat je borderline hebt.
ik snap het ook niet meer.. ts is toch een man?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Mijn relatie tot TS wou ik me verder niet over uitlatensorry.
(TS is inmiddels gaan slapen, vandaar dat ze niet meer antwoord.)
Again, het is GEEN aanval op jou of op tsquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:28 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ah, wat gemeen... als je zo'n relatie hebt meegemaakt weet je ook wel dat die vriend ook wel degelijk van je hield en ook ECHT wou dat alles goed kwam.
Maar daarintegen ben ik helemaal niet zo negatief tegenover TS, altans.
Soms zie je zelf door de bomen het bos ook niet meer, maar ik help haar met de dingen die ze leuk vind, en ookal ben ik het niet altijd met haar beslissingen eens, als ik weet dat ze zich er fijn bij voelt geef ik haar mijn volledige steun.
En tuurlijk zijn er dan wel eens dingen waarvan je zegt van "HO, dit gaat even iets te ver".
Maar bedankt voor deze klap in m'n gezicht thaleia, ik zal de rest van dit topic me er niet meer mee bemoeien...
wij kunnen hier niet bepalen of het een depressie is of een persoonlijkheidsstoornis of whatever.quote:Op woensdag 13 februari 2008 06:22 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
wat een reacties allemaal...Ik ben een meid van 18 jaar om te beginnen....
Borderline heb ik zelf ook al aan gedacht....omdat ik alles heeeel zwart wit zie. Ik denk dat mensen of heel slecht over me denken...of heel goed, vaak is dat slecht. En ik twijfel overaaaaal aan, maar ik denk dat het gewoon met de depressie te maken heeft, het zijn kenmerken van een depressie toch?
Ok, hier is de reactie van Pepu:quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:46 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik maakte het er ook wel een beetje naar he? door je min of meer af te kraken.
Het spijt me![]()
Maar nee, ik zei dit echt niet omdat Pepu zei dat alles wel goed komt.
Maar omdat Pepu wel degelijk de punten aantoonde waar het uiteindelijk allemaal op neer komt.
Uiteindelijk zal je het zelf moeten doen, en moet je je hart achterna gaan en je dromen waarmaken.
Uiteraard zal je nu zeggen dat ik jij me dat ook wel had kunnen vertellen... alvast bedankt dan![]()
B1NulNul, je hebt er echt wel verstand van hoor, je reacties zijn geen onzin.
Alleen door te zeggen dat ze simpelweg moet stoppen met aandacht vragen, schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat, omdat dat precies is wat ze al 3 jaar lang doet.
Maar je hebt mischien wel gelijk dat ik me niet zo beschermend moet opstellen, jullie meningen zijn uiteraard welkom, nogmaals mijn excuses.
Je mag dan wel afgestudeerd zijn in de psychologie, ik vind dit een beetje vreemd advies. Wanneer je met jezelf in de knoop ligt, is het wegvluchten van je huidige locatie, niet de oplossing. Je neemt je problemen mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:07 schreef Xennia het volgende:
[..]
Sommige dingen kun je niet oplossen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:20 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Je mag dan wel afgestudeerd zijn in de psychologie, ik vind dit een beetje vreemd advies. Wanneer je met jezelf in de knoop ligt, is het wegvluchten van je huidige locatie, niet de oplossing. Je neemt je problemen mee.
Het lijkt me juist goed om afstand te nemen van de mensen om je heen die je persoonlijke groei belemmeren en eens te kijken wie je bent en wie je kunt zijn zonder hen. Daarnaast schijnt in je eentje rondreizen een enorme boost voor je zelfvertrouwen en zelfredzaamheid te zijn. Veel mensen komen terug van een reis met nieuwe inzichten, frisse moed en nieuwe ideeen over hoe je je leven verder vorm wilt geven.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:20 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Je mag dan wel afgestudeerd zijn in de psychologie, ik vind dit een beetje vreemd advies. Wanneer je met jezelf in de knoop ligt, is het wegvluchten van je huidige locatie, niet de oplossing. Je neemt je problemen mee.
Een stapje terug doen om wat afstand te nemen is iets anders dan naar het buitenland vertrekken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:35 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Sommige dingen kun je niet oplossen.
Je kunt soms wel een stapje terug doen in een poging wat afstand te nemen van de problematiek zelf.
Dit heet "dingen een plaats geven".
Je hoeft geen psycholoog te zijn om daar het nut van te zien.
Het lijkt mij sterk dat iemand die zo diep met zichzelf in de knoop zit, door te gaan reizen opeens verandert in een nieuw mens. Als laatste fase in een behandelperiode lijkt mij het geen slecht idee, maar nu lijkt het eerder op wegvluchten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het lijkt me juist goed om afstand te nemen van de mensen om je heen die je persoonlijke groei belemmeren en eens te kijken wie je bent en wie je kunt zijn zonder hen. Daarnaast schijnt in je eentje rondreizen een enorme boost voor je zelfvertrouwen en zelfredzaamheid te zijn. Veel mensen komen terug van een reis met nieuwe inzichten, frisse moed en nieuwe ideeen over hoe je je leven verder vorm wilt geven.
Hiervoor hoef je inderdaad geen psycholoog te zijn.
Die drempels, ik kan me er iets bij voorstellen, maar als je het rationeel bekijkt heb je niets te verliezen. Het kan alleen maar beter worden vanaf hierquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:22 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
Ik wil nog zo veel dingen doen. MAar bij alles lijkt het of er dingen in de weg zitten, alsof er een hele grote drempel voor zit waar ik niet over kan. Zo voelt het gewoon altijd.. En ik denk dat ik gwoon eerst dingen op moet lossen, en ik hoop dat dat bij de psych gaat lukken. Als dat lukt wil ik met frisse moed weer beginnen
Hmmm...quote:Op woensdag 13 februari 2008 01:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Prima plan!! Ik vind het alleen een beetje eng dat jij, als totale leek, ..... etc etc etc....
mits je de juiste persoon treftquote:Op zondag 17 februari 2008 00:24 schreef devillin het volgende:
http://groups.msn.com/Bor(...)nhulpdezeweekis.msnw
Er is er maar 1 die je kan helpen en dat ben jezelf....
maar wat bijstand uit de hulpverlening is nooit weg.
De spierziekte?quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:35 schreef pepu het volgende:
Ik ben de draad kwijt. Ik dacht dat het over MR ging.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:52 schreef devillin het volgende:
[..]
Hmmm...
Ik vind het knap dat jij denkt te weten dat ze een zhe een totale leek is...
Zit je er toch naast want haar beste vriendin is een echte Bordie,
zo "leek" is ze dus niet.
Lees anders eerst es voorat je je gore bek opentrekt ok! Flikker toch op met dat onozel geneuzel altijdquote:
Ik heb niet de shit meegemaakt die jij hebt meegemaakt, maar na een kutjeugd heb ben ik ook naar de kunstacademie geweest, en veel gereistquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:00 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
na het vwo kunstacademie, als ik dat af heb wil ik gaan reizen, en zien waar ik strand
Als mijn beste vriend kanker heeft ben ik toch ook niet meteen een expert op dat gebied? Één zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:52 schreef devillin het volgende:
[..]
Hmmm...
Ik vind het knap dat jij denkt te weten dat ze een zhe een totale leek is...
Zit je er toch naast want haar beste vriendin is een echte Bordie,
zo "leek" is ze dus niet.
Waarom verbaas ik me hier niet over..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:00 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
na het vwo kunstacademie, als ik dat af heb wil ik gaan reizen, en zien waar ik strand
Mwah, het lijkt me niet per se verkeerd als een ander wat gevoeliger is dan jij.quote:Op zondag 17 februari 2008 04:21 schreef Syheriat het volgende:
Maar ik lig niet elke nacht te janken, sterker nog, ik heb er toen geen traan om gelaten. Fuck, je zusje zag een oma die een einde aan haar leven heeft gemaakt, so what? Dat kind moet 'ns leren op eigen benen te staan en zich niet meer aanstellen over een bejaarde die eigen euthasenie heeft gepleegd meer of minder. En jij ook.
Iedereen heeft een eigen draaglast en draagkracht. Ik kan me er ook niet veel bij voorstellen, maar ik denk dat het niet om die oma ansich gaat, maar om het feit dat TS zich in haar jeugd niet door haar ouders gezien heeft gevoeldquote:Op zondag 17 februari 2008 19:28 schreef Oksel het volgende:
De wereld is hard, wen daar eens aan. En inderdaad, het is een fuckin' oma die in het water lag. En dan ga JIJ jezelf snijden?Wat een randdebiel ben je dan zeg..
[ afbeelding ]
Oh; even voor de duidelijkheid. Ik heb een stuk naardere dingen meegemaakt in mijn leven, je bent een aanstellert.
Dus? Get over it. Mijn ouders zijn ook niet heilig op dat gebied.quote:Op zondag 17 februari 2008 19:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Iedereen heeft een eigen draaglast en draagkracht. Ik kan me er ook niet veel bij voorstellen, maar ik denk dat het niet om die oma ansich gaat, maar om het feit dat TS zich in haar jeugd niet door haar ouders gezien heeft gevoeld
Nogmaals: niet iedereen heeft dezelfde draagkrachtquote:Op zondag 17 februari 2008 19:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dus? Get over it. Mijn ouders zijn ook niet heilig op dat gebied.
Dude, wil je je kutkritiek op creativiteit eens in je hol steken?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom verbaas ik me hier niet over..
Je bent volgens mij echt zo'n standaard crea-bea beetje-raar-slonzig-gekleed ik-ga-naar-rockfestivals type.
Get a LIFE. Koop eens fatsoenlijke kleding, zorg dat je haar netjes zit, pleur al je ouwe tiefuszooi weg, en begin overnieuw. Zoek andere vrienden, ga een NUTTIGE opleiding doen, zoek een leuke BIJBAAN. Ga eens neuken, zuipen en slikken zoals het hoort op je leeftijd. Jezus.
liev poesjequote:Op zondag 17 februari 2008 19:28 schreef Oksel het volgende:
De wereld is hard, wen daar eens aan. En inderdaad, het is een fuckin' oma die in het water lag. En dan ga JIJ jezelf snijden?Wat een randdebiel ben je dan zeg..
[ afbeelding ]
Oh; even voor de duidelijkheid. Ik heb een stuk naardere dingen meegemaakt in mijn leven, je bent een aanstellert.
Die rollatorbewoner was de oorzaak. Als de consequenties van zoiets... milds deze vormen aannemen zijn die minstens net zo idioot als het probleem zelve. Je moet problemen altijd bij de wortels pakken, en deze zijn vrij simpel. Daarbij is overgevoeligheid geen excuus. En waarom zou je een excuus voor verdriet willen? Dán is het pas emo.quote:Op zondag 17 februari 2008 20:23 schreef Apotheose het volgende:
[..]
liev poesje![]()
maar ff OT: het is niet ALLEEN die oma, maar alles bij elkaar. Het komt natuurlijk niet van de een op andere dag. Denk ook es verder dan je eigen narrow mind ok
Ja, en ik leg gouden eieren, geloof je dat ook alleen maar omdat ik het zeg??quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:54 schreef ElizabethR het volgende:
Verder kun je maar beter Xennia het woord laten doen. Die heeft er wél verstand van.
Ja nu vergelijk je ook twee dingen...... sjonge jonge jonge....quote:Op zondag 17 februari 2008 19:06 schreef Syheriat het volgende:
Als mijn beste vriend kanker heeft ben ik toch ook niet meteen een expert op dat gebied? Één zwaluw maakt nog geen zomer.
Dus? Is elke borderline-patiënt precies hetzelfde als de andere dan? Heb je de ziekte bestudeerd, succesvol gediagnosticeerd, onderzoeken geschreven, studies gevolgt? Nee, je (of wie dan ook de expert zou zijn) kent er één. Ik ken ook iemand met schizofrenie, dat wilt niet zeggen dat ik mezelf nu gespecialiseerd in het vlak noem. Get real.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:32 schreef devillin het volgende:
Ja nu vergelijk je ook twee dingen...... sjonge jonge jonge....
Ik WEET dat ik wel WEET waar ik over praat, i.t.t. mensen die denken alles te weten na een paar boeken en/of websites te hebben gelezen.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:44 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Dus? Is elke borderline-patiënt precies hetzelfde als de andere dan? Heb je de ziekte bestudeerd, succesvol gediagnosticeerd, onderzoeken geschreven, studies gevolgt? Nee, je (of wie dan ook de expert zou zijn) kent er één. Ik ken ook iemand met schizofrenie, dat wilt niet zeggen dat ik mezelf nu gespecialiseerd in het vlak noem. Get real.
Ignorance is blissquote:Op zondag 17 februari 2008 21:58 schreef devillin het volgende:
[..]
Ik WEET dat ik wel WEET waar ik over praat, i.t.t. mensen die denken alles te weten na een paar boeken en/of websites te hebben gelezen.
Laat ik het daar maar bij laten....
Als TS meer wil weten mag ze me gerust mailen.
quote:Op zondag 17 februari 2008 22:07 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Ignorance is blissJij roept zeker ook bij elke uitspraak van een rechter dat je het beter kunt?
Gast, ga zelf lekker krassen ofzoquote:Op zondag 17 februari 2008 19:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je bent volgens mij echt zo'n standaard crea-bea beetje-raar-slonzig-gekleed ik-ga-naar-rockfestivals type.
Get a LIFE. Koop eens fatsoenlijke kleding, zorg dat je haar netjes zit, pleur al je ouwe tiefuszooi weg, en begin overnieuw. Zoek andere vrienden, ga een NUTTIGE opleiding doen, zoek een leuke BIJBAAN. Ga eens neuken, zuipen en slikken zoals het hoort op je leeftijd. Jezus.
thnks ik las je mail nu pas.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:58 schreef devillin het volgende:
[..]
Ik WEET dat ik wel WEET waar ik over praat, i.t.t. mensen die denken alles te weten na een paar boeken en/of websites te hebben gelezen.
Laat ik het daar maar bij laten....
Als TS meer wil weten mag ze me gerust mailen.
Maar ik zeg juist dat ik geen benul van borderline of depressie of wat er dan ook lichamelijk fout mag zijn heb. Ik zeg alleen wat ik denk dat het beste zou zijn, zonder diagnoses erbij te schuiven. Dramaqueen.quote:Op zondag 17 februari 2008 22:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
thnks ik las je mail nu pas.
Je hebt gelijk, zielig verhaal hier, enorm kinderachtig gedoe.
Laat maar gaan, zij weten niet beter dan het enkel elkaar aftroeven over wie het hier beter weet.
Het is wel degelijk mogelijk om , naarmate je ouder wordt, een heel stuk borderline te ontgroeien, dus laat je eens fatsoenlijk informeren ofzo.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:32 schreef devillin het volgende:
[..]
Verder wordt ik misselijk van de uitspraken die je in dezelfde post doet over Borderline. Als je het zelf zou hebben zou je iig niet zo dom lullen. Er overheen groeien.... zucht...
[..]
Ik zie alles ook best vaak zwart-wit maar heb ik dan gelijk Borderline?quote:Op woensdag 13 februari 2008 06:22 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
wat een reacties allemaal...Ik ben een meid van 18 jaar om te beginnen....
Borderline heb ik zelf ook al aan gedacht....omdat ik alles heeeel zwart wit zie. Ik denk dat mensen of heel slecht over me denken...of heel goed, vaak is dat slecht. En ik twijfel overaaaaal aan, maar ik denk dat het gewoon met de depressie te maken heeft, het zijn kenmerken van een depressie toch?
Ga jij nog maar een paar websites lezen...quote:Op zondag 17 februari 2008 23:46 schreef ElizabethR het volgende:
Het is wel degelijk mogelijk om , naarmate je ouder wordt, een heel stuk borderline te ontgroeien, dus laat je eens fatsoenlijk informeren ofzo.
Als we zo kinderachtig gaan doen wie de meeste 'Bordies, (zoals jij ze al stigmatiserend wenst te noemen), kent, win ik.
Wat ik dus zei. Ik ga niet roepen dat iemand geen leek is met borderline omdat ze er toevallig ééntje kent.quote:Op maandag 18 februari 2008 09:04 schreef devillin het volgende:
[..]
Ga jij nog maar een paar websites lezen...
jij zult het nooit snappen.
En aan syheriat: Ik heb geen diagnose gesteld, ik heb nergens gezegd dat Ts een borderliner is. Dat maak jij er weer van.
Het is hier idd parels gooien voor de zwijnen. Ik hoop dat Ts hulp gaat zoeken op de juiste site en bij echte hulpverleners.....
aan de betweterige kinderen hier heb je niet echt veel.
En ik ga niet roepen dat ze een specialist is...quote:Op maandag 18 februari 2008 15:32 schreef Syheriat het volgende:
Wat ik dus zei. Ik ga niet roepen dat iemand geen leek is met borderline omdat ze er toevallig ééntje kent.
Tjah.... kind van d'r woordquote:Op zondag 10 februari 2008 01:56 schreef ElizabethR ergens anders het volgende:
Mag in dit topic de nonsens eruit? Daar heeft TS niet echt veel aan! Thanks!!
En jij bent volgends mij het standaard "ik ben beter en weet alles beter dan iedereen typje".quote:Op zondag 17 februari 2008 19:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een hypocriet jankkind ben jij zeg. Eerst klagen over dat iemand oordeelt zonder daar genoeg zicht op te kunnen hebben, en dan zelf beweren dat iemand anders z'n vriendschappen aan een flinterdun draadje hangen. Walgelijk.quote:Op maandag 18 februari 2008 21:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
En jij bent volgends mij het standaard "ik ben beter en weet alles beter dan iedereen typje".
Ik walg van mensen zoals jij, mensen zoals jij doen niks anders dan anderen de grond in boren.
Ik durf dan ook te wedden dat de "vriendschappen" die jij hebt aan een flinterdun draadje hangen maar je dat zelf niet eens doorhebt.
Ga alsjeblieft naar een compleet ander forum want jouw reacties helpen niemand en mischien moet je dan ook maar direct jezelf opsluiten in een klein kamertje, dan heeft niemand meer last van je.![]()
Je weet half niet wat voor iemand TS is, en om zulke conclusies te trekken is wel zo ongelovelijk sneu![]()
Ik vraag de mods dan ook vriendelijk om de posts van Oksel te verwijderen.
Ja, dat is FOK!. Je moet het gebash en de onzin er even uit filteren en dan houdt je misschien wat zinnigs over.quote:Op maandag 18 februari 2008 21:10 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
ik heb geen zin om allemaal dingen aan te horen...je bent een aansteller blablabla....ik wou gewoon m'n verhaal even kwijt, en dan heb ik gedaan in de hoop dat mensen mss nog wat handige tips hebben...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |